فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت یک ناصبی به واسطه اشک بر اباعبدالله الحسین علیه السلام
May 11
چهار گفتار.pdf
3.41M
📚 فایل کامل کتاب چهار گفتار
کتاب چهارگفتار مجموعۀ چهار سخنرانی حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای است که بین سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۷ هجری شمسی ایراد شده است.
معظمله در طول سالهای مبارزه در دوران پهلوی و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در بسیاری از مقاطع به بیان نکات مورد نظر خود دربارهی زندگی، شرایط دوران و قیام سیدالشهداء (علیهالسلام) پرداختهاند؛ اما میتوان گفت، چهار سخنرانی که در کتاب چهارگفتار جمعآوری و منتشر شده است، محور اصلی و اساسی تبیین حادثهی عاشورا از نگاه حضرت آیتالله خامنهای میباشد.
#ماه_محرم
🖇️آیت الله حائری شیرازی
*🏴امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر.*
شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
منظومۀ لهوف.pdf
1.5M
🌷مقتل لهوف سید ابن طاووس☝️ که توسط شاعر ( کیان اصفهانی) به دو هزارو دویست بیت شعر در آمده و نام آن( منظومه لهوف) است را در ایام دهه محرم و برای آگاهی همه از حادثه بزرگ عاشورا خوانده و سینه به سینه منتقل شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 به سوی پروردگارت بازگرد
🔻ای جان آرام گرفته و اطمینان یافته، به سوی پروردگارت در حالی که از او خشنودی و او هم از تو خشنود است، باز گرد، پس در میان بندگانم درآی، و در بهشتم وارد شو
📣📣📣 اطلاعیه بسیار مهم📣📣📣
فراخوان اعلام آمادگی جهت همکاری با دولت سایه
هو الهادی
🇮🇷 در منظومهی فکری رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنهای، در طلیعه ظهور، به میدان آوردن مردم در تمام عرصهها برای حل مسائل به صورت جهادی و خودجوش، امری ضروری است.
در نظر داریم به حول و قوه الهی و پشتوانه تجربه ۱۱ ساله دولت سایه، تمام تلاش خود را برای استحکام پایههای نظام جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف عالیه گفتمان انقلاب اسلامی انجام دهیم. این فعالیتها ذیل قرارگاه گفتمانی انقلاب اسلامی
با سه رویکرد:
تایید، تصحیح، تکمیل
خواهد بود.
🔸لذا خواهشمند است در صورت تمایل به همکاری، با تکمیل فرم حاضر در کنار ما باشید.👇👇👇
https://survey.porsline.ir/s/UKuJboM1
🗳 جهش ایران |
@jahesheiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سبک زندگی رهبر انقلاب در مصرف میوه و ...
📢 پوستر جدید Khamenei.ir منتشر شد | خونخواهی شهید هنیه عزیز
✏️ رهبر انقلاب: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما شهید هنیه را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت... ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
🖼 #خونخواهی_هنیه_عزیز 📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
مرثیه دعبل: «کیف القرار و فی السبایا زینب ...؟»
یعنی: چگونه می توان آرام بود در حالیکه زینب در بین اسیران است... ؟
مناقب ابن شهر آشوب: دعبل میگوید:
چرا بر حسین و اهلش گریه نمی کنی؟
چرا بر کسی که محمد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم بر او گریست گریه نمی کنی؟
در آسمان ملائکه ای بر او گریستند
که بزرگوارانی درخشان و راکع و ساجد بودند
دوستی نبی خدا محمد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم را حفظ نکردند،
وقتی حرارتی را جرعه جرعه بر او خوراندند که سرد نمی شود
حسین را کشتند و پیامبر خدا را با قتل نواده اش مصیبت زده نمودند
و مصیبت فقدان بعد از حسین متفرق و زیاد گردید
این حسین است که با شمشیرها تکه تکه شده
و با خون خود خضاب شده و به شهادت رسیده است
عریان و بدون لباس و بر خاک افتاده
و بین چارپایان و پاهایشان مورد حمله قرار میگیرند
چگونه آرام بگیرم که در بین اسراء زینب است؟
که از فرط حرارت دل صدای یا احمد سر میدهد:
ای جد بزرگوار! سگان با ایمنی آب مینوشند و سیراب میشوند،
ولی ما از آب فرات طرد میشویم
ای جد بزرگوار! از شدت فقدان و طول مصیبتم
و به خاطر آنچه میبینم، برمی خیزم و مینشینم.
دِعْبِلٌ:
هَلَّا بَکَیْتَ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ أَهْلِهِ
هَلَّا بَکَیْتَ لِمَنْ بَکَاهُ مُحَمَّدٌ
فَلَقَدْ بَکَتْهُ فِی السَّمَاءِ مَلَائِکٌ
زُهْرٌ کِرَامٌ رَاکِعُونَ وَ سُجَّدٌ
لَمْ یَحْفَظُوا حُبَّ النَّبِیِّ مُحَمَّدٍ
إِذْ جَرَّعُوهُ حَرَارَةً مَا تَبْرُدُ
قَتَلُوا الْحُسَیْنَ فَأَثْکَلُوهُ بِسِبْطِهِ
فَالثُّکْلُ مِنْ بَعْدِ الْحُسَیْنِ مُبَدَّدٌ
هَذَا حُسَیْنٌ بِالسُّیُوفِ مُبَضَّعٌ
مُتَخَضَّبٌ بِدِمَائِهِ مُسْتَشْهِدٌ
عَارٍ بِلَا ثَوْبٍ صَرِیعٌ فِی الثَّرَی
بَیْنَ الْحَوَافِرِ وَ السَّنَابِکِ یُقْصَدُ
کَیْفَ الْقَرَارُ وَ فِی السَّبَایَا زَیْنَبُ
تَدْعُو بِفَرْطِ حَرَارَةٍ یَا أَحْمَدُ
یَا جَدِّ إِنَّ الْکَلْبَ یَشْرَبُ آمِناً
رَیّاً وَ نَحْنُ عَنِ الْفُرَاتِ نُطْرَدُ
یَا جَدِّ مِنْ ثَکْلِی وَ طُولِ مُصِیبَتِی
وَ لِمَا أُعَایِنُهُ أَقُومُ وَ أَقْعُدُ.