پیشتر از امضای سند همکاری ایران و سازمان ملل (UNSDCF) برای اجرای اهداف توسعهء پایدار در بازهء زمانی 2023-2027 نوشته بودم. این سند، سندی پایه است که انشعاباتش برای هریک از نهادهای سازمان ملل و مرتبط با هریک از وزارتخانهها وجود دارد.
اکنون میخواهم به برنامهء کشوری یونیسف (=صندوق کودکان ملل متحد) برای ایران (: CPD) ذیل همین سند UNSDCF، در بازهء زمانی 2023-2027 بپردازم. این برنامه از مارس 2023 (اسفند 1401) شروع شده است.
مطابق متن CPD، این سند همکاری در راستای اجرایی کردن اهداف 1 (:رفع فقر)، 3 (:بهداشت و سلامت)، 4 (:آموزش)، 6 (آب سالم و بهداشتی) و 10 (:کاهش نابرابریها) سند توسعهء پایدار 2030 است.
قبل از پرداختن به سند فوق نکتهء بسیار مهمی وجود دارد: بارها بر این موضوع تأکید شده که اغلب نهادهای بینالمللی و سازمانهای ذیل سازمان ملل، هرگز مستقل نیستند، بلکه بازوی نوین استعمار برای دیکته کردن منویات کشورهای استعماری، به اسم برنامههای سازمان ملل هستند.
برنامهء جدید یونیسف برای کشورمان، با اعمال نظر کشورهای بلژیک، بریتانیا، کانادا و آمریکا، به ما دیکته شده است! این شاهدی است بر همین موضوع که نهادهای بینالمللی، بازوی نوین استعمار کهن، برای اعمال نفوذ در کشورها هستند و شرمآور است که با گذشت 45 سال از انقلاب و با تقدیم خون صدها هزار شهید، مسوولان ما اجازه دادهاند که دشمنان قسم خوردهء ایران و ایرانی، برایمان برنامه بدهند و جنابان مسوول هم آنرا بی سر و صدا و بدون آگاه شدن مردم در کشور، اجرا میکنند.
در پست بعدی با ارائهء اسناد، به جزییات CPD میپردازم.
🆔@CoronaDeception
📌یک نکته در باب سازمان ملی مهاجرت/ اقامت و گسیل مهاجران از مرزهای شرقی به داخل کشور
🎯هدف 10 سند توسعه پایدار 2030: کاهش نابرابری درون کشوری و نیز بین کشورها
🎯زیر هدف 10.7: تسهیل مهاجرت و جابجایی بانظم، ایمن و مسئولانه مردم، از جمله از طریق اجرای سیاستهای مهاجرتی برنامهریزی شده و مدیریتشده.
❌سند 2030، نقشهء دشمنی دشمن هست، از همین رو، هیچ بندی از آن خالی از عیب و دشمنی نیست!
🔺به نظر میرسد که تصویب طرح سازمان ملی اقامت و آنچه در کشور ما با گسیل مهاجران از مرزهای شرقی در حال وقوع است، اجرای همین هدف است.
🔺و باز هم باید متذکر شد که امام جامعه، اجرای این سند را مطلقاً مجاز ندانسته.
🌐@CoronaDeception
لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
تا 2030
پیشتر از امضای سند همکاری ایران و سازمان ملل (UNSDCF) برای اجرای اهداف توسعهء پایدار در بازهء زمانی
🔰ایران،یونیسف و 2030، قسمت 2
🔸مطابق متن برنامهء کشوری یونیسف برای ایران (CPD)، یونیسف، به عنوان بخشی از گروه نظارتی بر برنامهء UNSDCF(= چهارچوب همکاری توسعهء پایدار سازمان ملل برای ایران)، مسوول نظارت و ارزیابی پیشرفت سازمان ملل متحد، با تمرکز ویژه بر اهداف و شاخصهای مربوط به کودکان، نوجوانان و مادران باردار است.
❓اما طرف قرارداد یونیسف برای این برنامهء کشوری چه نهادی است؟
🔹طبق متنCPD، وزارت امور خارجه، نمایندهء دولت برای اهداف این برنامه است. کمیته راهبری، به ریاست مشترک وزارت امور خارجه و یونیسف، و در معیت شرکا و عوامل اجرایی مربوطه، سالی یک بار برای بررسی و ارزیابی پیشرفت و اجرای CPD تشکیل جلسه خواهد داد.
🔙پیشتر گفتم که کشورهای متخاصم در خصوص CPD ایران، نظراتی را اِعمال کردهاند و در واقع، سازمانهای بینالمللی، ابزار دست این کشورها، برای سلطه و استعمار نویناند. اما این کشورها چه گفتهاند؟ (توجه کنید که این نظرات، آن چیزی است که به صورت آشکار گفته شده، آیا در پس پرده، چیزهای دیگری هم هست؟)
🔸بریتانیا دربارهء CPD ایران، از حقوق بشر و نیز در خصوص برابری جنسیتی، حقوق جنسی و باروری گفته که باید در متن سند، به آنها توجه شود.
🔹هیئت بلژیک به وخامت حقوق بشر و زنان اشاره کرده و گفته: «در حالی که وضعیت کلی و وخیم حقوق بشر در ایران، عمیقاً نگران کننده است... ما سازمان ملل را تشویق می کنیم که به کار در جهت پیشبرد برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران به عنوان مؤثرترین راه برای از بین بردن فقر، ایجاد صلح پایدار و دستیابی به توسعهء پایدار ادامه دهد.»
🔸هیئت آمریکا هم گفته: «این CPD فاقد هرگونه تمرکز در پرداختن به خطرات ناشی از سیاستها و عملکردهای خاص حکومت ایران، برای کودکان و به ویژه نوجوانان، است. از جمله موارد مربوط به استفاده از خشونت، بازداشت دستهجمعی، و اعترافات اجباری، و سایر آزار و اذیت و سرکوب علیه کودکان، در پاسخ به خواستههای مردمی که به دنبال احترام به حقوق بشر و آزادیهای اساسی مندرج در اسناد راهنمای سازمان ملل و سایر اسناد بین المللیاند... ضمناً، یونیسف چگونه تغییرات آب و هوایی و مکانیسمهای کاهش خطر بلایا را در فرآیند اجرای برنامه تطبیق خواهد داد؟»
🔹کانادا هم به وخامت وضعیت حقوق بشر ایران اشاره کرده و گفته ما از سازمان ملل انتظار داریم که در جهت پیشبرد برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران، رفع فقر، ایجاد صلح پایدار و دستیابی به توسعه پایدار تلاش کند. همچنین خواستار رسیدگی به وضعیت LGBTQها در ایران شده.
🔸یکبار دیگر نظرات فوق را بخوانید و به یاد بیاورید که یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد است، اما حتی در باب تغییرات اقلیمی هم دستی بر آتش دارد! و نکتهء مهمتر آنکه نظرات فوق، در آبان 1401 و در بحبوحهء جنبش ززآ بیان شدهاند؛ و دشمنانی که از هر فرصتی، برای دشمنی استفاده میکنند!
🔜در نوشتار بعدی، به جزییات CPD یونیسف برای ایران و اینکه چه حوزههایی را در برمیگیرد، خواهم پرداخت، انشاء الله!
🆔@CoronaDeception
🌐لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ایران، یونیسف و 2030/ قسمت آخر
🔹اهم نکاتی که برنامهء 4سالهء یونیسف (2023-2027) برای ایران بر آنها متمرکز شده، عبارتند از:
▪️بحث مهاجرت افغانها
▪️حمایت فنی یونیسف از وزارت نیرو برای مدیریت آب
▪️همکاری با وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص HIV
▪️برنامه حمایت اجتماعی یونیسف/ایران: انتشار Cash Plus. (اما Cash Plus، چیست؟ یونیسف، ویدیوی کوتاهی منتشر کرده که در آن به توضیح Cash Plus میپردازد و آنرا در پست حاضر، ضمیمه کردهام. به نظر میرسد که Cash Plus، ترکیبی از کارت بانکی با سایر خدمات اجتماعی، مثلاً خدمات تنظیم خانواده است. صندوق کودکان ملل متحد، در امور مالی ما هم دخالت میکند! من با توضیحات مرتبط با Cash Plus، به یاد یک چیز افتادم: زمانی که همهء تلاشها برای کنترل جمعیت بود و ارائهء کمک به مددجویان کمیتهء امداد، مشروط به انجام عمل وازکتومی و توبکتومی (مقطوع النسل کردن افراد) بود).
▪️واکنش یونیسف-جمهوری اسلامی ایران به مواقع اضطراری مانند سیل و زلزله از طریق مداخلات آب، بهداشت و پاکیزگی
▪️حمایت یونیسف از سیستم نظارت بر تغذیه
🔸انشاء الله اگر فرصت و عمری بود، در نوشتههای بعدی، به دیگر برنامههای سایر نهادهای ذیل سازمان ملل برای جمهوری اسلامی ایران -که همگی در راستای اعتلا و اجرای اهداف سند توسعهء پایدار 2030 و دخالت محض در امور داخلی کشورمان هستند- خواهم پرداخت.
🆔@CoronaDeception
🌐لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
🌱و برای من، هر گام این مسیر، زنده شدن تمام امیدهایی بود که شیاطین اِنسی درون کشور ما، میکوشند از ما بگیرند و بکشند. زنده شدن و جان گرفتن تمام آرزوها و آمال نیک شیعه.
✨اینکه موفقیت و پیروزی، از آن لشکر حق است، از آن کسانی که در راه حسین (ع) قدم برمیدارند، از آن آنهایی که خالصانه طی طریق میکنند تا به مرداشان برسند...
✨این مسیر، پل پیروزی ماست و با آن، به رهایی و فلاح خواهیم رسید، انشاءالله...
✨و من، در مسیر پیادهروی اربعین، با تمام وجود حس کردم، فهمیدم، و به جانم نشست، که چرا «سیدعلی حسینی خامنهای»، رهبر جهان اسلام است.
✅این پیر کارکشتهء سیاست و درایت، با چه هنرمندی بینظیری، جهان اسلام را به سوی ظهور حضرت حجت (عج) هدایت میکند.
💎خداوند نگهدار وجود مبارک او باشد! انشاءالله!
🆔@CoronaDeception
🌐لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
♨️چند روز پیش، خبر جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی اعلام شد. چند نکته در این خصوص:
🔸هر خودروی برقی بهطور متوسط، برای طی یک کیلومتر به ۰/۲ کیلووات برق نیاز دارد. فرضاً اگر هر تاکسی حدود km۲۰۰ در روز در تهران حرکت کند، ۴۰ کیلووات برق مصرف خواهد کرد. لذا تأمین برق روزانه ۵۰هزار تاکسی، ۲۰۰۰ مگاوات برق اضافی از شبکه میگیرد. اگر مصرف نصف شود باز ۱۰۰۰ مگاوات نیاز است.
🔹اگر شارژ خودروی برقی تمام شود و فقط بخواهیم آنرا به اندازهء رسیدن به منزل شارژ کنیم، باید حدود ۱۵دقیقه متصل به دستگاه شارژ باشد. پس قبل از تبدیل تاکسیها به برقی، باید هزاران شارژر الکتریکی در ایستگاههای شارژ نصب شود و فضای لازم برای این ایستگاهها بقدری وسیع باشند که خودروهای متقاضی بتوانند حداقل ۱۵ دقیقه در آن توقف کنند.
🔸پر کردن باک بنزین حدود 1دقیقه زمان میبرد و ۱۵برابر شدن این زمان، به معنی ۱۵برابر شدن صف توقف خودروست. آیا ساختار شهری تهران برای چنین چیزی آماده است؟ آیا میتوان محوطههای بزرگی را در سطح شهر یافت که بشود آنها را به ایستگاههای شارژ خودرو اختصاص داد؟
🔹اگر مسئولان به وعدهء خود عمل کرده و خودروی الکتریکی را به عنوان تاکسی انتخاب کنند که در هر شارژ باتری بتواند km۵۰۰ طی کند، باید در نظر داشت که کارآیی باتری به تدریج کاهش خواهد یافت، طوری که بعد از ۵ سال به زحمت بتواند km۵۰۰ با هر شارژ برود. در آن زمان راننده یا باید زمان کار خود را محدود کند و یا هزینهء سرسام آور خرید باتری نو را بدهد. بهجز اینها، آنچه از مردم پنهان میشود، خطر آتشسوزی این ماشینهاست. ضمنا مو را نبینید! پیچش مو را در #سند2030 ببینید (جایگزینی سوختهای فسیلی با انرژی برق، ذیل هدف 7 سند توسعه پایدار 2030 یعنی اطمینان از دسترسی به انرژی مقرون به صرفه، مطمئن، پایدار و مدرن برای همه زیرهدف 7.a و نیز هدف 12 یعنی اطمینان از الگوهای مصرف و تولید پایدار، زیر هدف 12.c میباشند).
▪️پ.ن: سال گذشته هزینه شارژ خودروی الکتریکی در انگلیس چنان بالا رفته بود، که از هزینه سفر با خودروی بنزینی نیز بیشتر شده بود. به این ترتیب استفاده از خودروی بنزینی اقتصادیتر از خودروی الکتریکی شد. تا سال ۲۰۳۵ که خودروی بنزینی بطور کامل از بازار خودرو اروپا حذف شود، قطعاً قیمت برق بالاتر میرود و سفر با خودروی شخصی به صورت یک پدیدهء لاکچری، مخصوص ثروتمندان، در خواهد آمد. هدف اصلی گلوبالیستها محدود کردن تحرک مردم عادی، و ساکن نگه داشتن آنها در محدوده زندگی خودشان است (= شهرهای ۱۵دقیقهای) به این ترتیب رعیت قابل کنترلتر خواهند بود.
✍🏻مهدی منتظر مهدی (با اعمال برخی تغییرات و اضافات)
🆔@CoronaDeception
🌐لینک پیوستن به کانال:
https://eitaa.com/joinchat/93192196Cac05c503bc
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
🔶🔹 پردههایی که یکی پس از دیگری کنار میروند
مفهوم کرونا، هر چند یک واژه است اما برای هر فرد، یادآور شرایط خاصی است که در ایام کرونا سپری نموده است.
⬅️ کرونا برای ما که خط دشمنشناسی را از منظر #بایوسایبرنتیک مطالعه میکردیم، بستری از تهدیدات عامدانهی دشمن بود که نهایتاً فرصتهای بینظیر اجتماعی، علمی، امنیتی و ... برای جمهوری اسلامی ایران فراهم آورد؛ اما خساراتی نیز دربر داشت که باید محل عبرت شده باشند.
❇️ تأکید ما بر این بود که «ستاد کرونا، ستاد کودتا است» که یک علت آن، حضور افرادی مشخص در کمیتهی علمی این ستاد بود.
🔴 برخی از این افراد، هیچ نسبت مثبتی با نظام و سلامت مردم ندارند، لذا قطعاً منشأ خیر برای کشور نبودند و نشدند.
✴️ فتنهی کرونا تمام شد و فتنهی ز-ز-آ از اواخر شهریور ۱۴۰۱ توسط دشمن فعال گردید.
... و آنگاه بود که پردهها کنار رفت:
1⃣ دکتر علی شریفی زارچی، طراح و مجری اپلیکیشن ماسک و قرنطینههای کرونایی: لیدر اغتشاشات دانشگاه صنعتی شریف؛
2⃣ دکتر علیرضا ناجی، ویروسشناس ستاد کرونا: از همراهان فتنه
و ...
💢 امروز میشنوید که حمید سوری، اپیدمیولوژیست ستاد کرونا هم از ایران مهاجرت کرد.
به ایشان برچسب فتنه نمیزنم اما پرسش این است که اگر یک پزشک دلسوز باشد، در شرایط پساکرونایی کشورش را ترک میکند⁉️
مضافاً که وی مدعی شده بهدلیل تبعیض و شرایط ناعادلانه از ایران رفته است‼️ (ارجاع)
✴️ آیا اینکه یکهتاز دو سالهی کشور باشی و نهایتاً به نظام، انگ بیعدالتی بزنی؛ کم از فتنهگری دارد؟!
💠 امید که عبرت مسئولان شده باشد ...
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ آیا بریکس با سند 2030 مرتبط است؟
بخش اول؛ تشکیلات و اهداف:
👈 فرمایشات رهبری در مورد پیوستن ایران به بریکس، حاوی دو نکته مهم بوده است؛
1⃣ موفقیت آمیز بودن این اقدام
2⃣ محاسبه کشورهای دنیا برای پیوستن ایران به بریکس
(تصویر)
این محاسبات ممکن است از روی غرضورزی
دعوتکنندگان باشد و یا از روی مولفههای قدرت که ایران در منطقه و جهان ایجاد کرده است.
🔹 قطعا مولفههای قدرت ایران، بیتاثیر در پذیرفتن عضویت ایران در بریکس نبوده است. اما در روابط بینالملل، نگاه صرفاً خوشبینانه به رویدادهای بینالمللی، قطعاً مطلوب نبوده و منجر به ورود خسارت بعضاً جبرانناپذیر خواهد شد. فلذا باید به این «محاسبات» نگاه دقیق و واقعگرایانه داشت.
🔸 تجارب تلخ دور و نزدیک در تاریخ کشورمان نشان داده که کشورهای مشترکالمنافع، نهایتاً یک کشور «مشترکالمنافع» هستند و تا زمانی که منافع آنها ایجاب کند، همراه ما بوده و به محض از بین رفتن منافع مشترک، لحظهای در پشت کردن به ما تردید نمیکنند.
💢 حالیه چند نکته را در نظر داشته باشید؛
👈 نکته اول؛
🔹 بریکس یک سازمان بینالمللی و با ساختارهای مشخص شکلی نبوده و تاکنون به این مرحله از بلوغ در صحنه بینالمللی نرسیده است. بنابراین اهداف و نیات تشکیل دهندگان آن را فعلاً میبایست از روی متن اسناد توافق شده کشف نمود. فلذا اظهارنظر خارج از این متون، اظهارنظر عالمانه نیست.
🔸 اظهارنظرهایی که برخی از اعضای بریکس از جمله رییسجمهور چین در مورد رهبری بریکس در اجرای سند توسعه پایدار 2030 مینماید، تا زمانی که تبدیل به یک توافق نشود، قطعا منشأ اثر در روابط بینالملل نخواهد بود. لیکن با توجه به نقش موثری که چین در این پیمان دارد، نمیتوان از آن به سادگی گذشت.
👈 نکته دوم؛
🔹 بریکس به هیچ عنوان یک تشکیلات صرفاً اقتصادی نیست و مطالعهی حتی عنوان توافقاتی که از بدو پیدایش این پیمان تاکنون منعقد شده، نشان میدهد که موسسین آن، علاوه بر اقتصاد به مسائل فرهنگی، جوانان، محیط زیست و مسائل آموزش عالی نیز توجه داشته و برای آن برنامهریزی نمودهاند.
🔸 در بیش از ۲۰ توافقی که تاکنون اعضای بریکس امضا کردهاند، حداقل در ۵ توافق به مسائل غیر اقتصادی پرداخته شده است.
(لینک)
🔹 البته این توافقات تاكنون جنبه الزام آور پیدا نکرده است، ولی تجربه نشان داده است که اجرای این توافقات مبنای توافقات بعدی قرار میگیرد.
💢 در بخشهای بعدی متون توافق شده میان اعضای بریکس را بررسی میکنیم.
@dadshahr_iranian