⭕️انتصاب دقیق و بجا
✍️کامران غضنفری
🔹بلافاصله پس از انتصاب حجتالاسلام خسروپناه به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برخی رسانه های به اصطلاح اصلاح طلب که طی سالیان گذشته ، سرسپردگی و نوکری خود نسبت به آمریکا و انگلیس را اثبات کرده اند ، حملات سخیف و ناجوانمردانه ای را به جناب خسروپناه شروع کرده اند .
🔹اینان که در دولت حسن روحانی خائن ، لال شده بودند و به ویژه نسبت به عملکرد جناب آقای عاملی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ انتقادی مطرح نمی کردند ، هنوز یک هفته از انتصاب جناب آقای خسروپناه نگذشته ، مأموریت واگذار شده از طرف اربابان غربی شان مبنی بر تخریب ایشان را شروع کرده اند .
این نشان می دهد که این انتصاب هم دقیق صورت گرفته و هم بجا بوده است .
🔹امیدواریم که جناب آقای رئیسی ، مشابه همین کار را با شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فضای مجازی بکند و با تعویض مهره های منصوب حسن روحانی ، آن مراکز را نیز ساماندهی کنند
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
روزنامه اعتماد مطرح کرد: حضور مدافع حاکمیت دینی در راس شورای عالی انقلاب فرهنگی نشانه چیست؟
🔹انتخاب یک متخصص فلسفه و کلام اسلامی به جای یک متخصص جامعهشناسی ارتباطات نشانه رویکرد جدیدی در تصمیمگیری فرهنگی حاکمیت است.
🔹شورای عالی انقلاب فرهنگی (تاسیس ۱۳۶۳) یکی از نهادهای حاکمیتی جمهوری اسلامی است که گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیطهای علمی و فرهنگی را دنبال میکند.
🔹باید دید آیا سکاندار جدید این شورا با دلبستگی عمیق به علم دینی در تحقق این اهداف و آرمانها موفق خواهد شد یا خیر./اعتماد
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
تاکید امام خمینی و لبیک آیت الله خامنهای مبنی بر اهمیت توجه به #کتابهای_درسی_تاریخ
✉️ ماجرای نامه دردمندانه تاریخنگار انقلاب اسلامی سید حمید روحانی به #امام_امت چه بود؟/3
🔻پاسخ امام خمینی(ره) به نامه حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجتالاسلام آقای خامنهای، ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی - دامت افاضاته
🔹نامه جناب حجت الاسلام آقای سیدحمید روحانی اخطاری است برای همه آنانی كه دلشان برای اسلام و انقلاب میتپد. باعث تعجب و تأسف است كه نظام آموزشی كشور اسلامی ایران نسبتی به مرحوم بهبهانی – رحمة الله علیه- دهد كه حتی كسروی با آن #سوابق_ضداسلامی درباره ایشان نمیدهد. #كسروی ضد دین پس از تجلیل از آقایان: بهبهانی و طباطبایی دستور بهبهانی و طباطبایی به مردم را در پناه بردن به سفارت یک دولت بیگانه رد می كند. از حضرتعالی، كه دلسوز اسلام و انقلاب هستید، اكیداً میخواهم مسئولی برای رسیدگی به این امور گذاشته، تا در تمام اینگونه موارد شما را در جریان بگذارد. سایر موارد نامه آقای روحانی هم مورد مداقه است. گزارش كار را به اینجانب بدهید. والسلام علیكم و رحمة الله. 67/12/4 – روح الله الموسوی الخمینی. (صحيفه امام، ج 21، صص 294 تا 296)
🔻 گزارش ریاست محترم جمهوری اسلامی(آیت الله خامنه ای) به حضرت امام خمینی
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی مدظله العالی
با عرض سلام و تحیت
در اجرای دستور کتبی آن حضرت مورخ ۶۷٫۱۲٫۴ درباره پیگیری برخی خطاها در کتاب تاریخ معاصر ایران و لزوم بررسی کتابهای تاریخ مدارس به نظر رسید که کار باید در دو بخش تقسیم شود:
🔸اول بررسی مواردی که در گزارش حجتالاسلام #سیدحمید_روحانی به آن پرداخته شده و سپس ایجاد #نظارت_مستمر در کلیه نوشتههای تاریخ در مدارس.
🔹در بخش اول مقرر گشت که جلسهای با حضور مسئولان امر کتب درسی و کتاب مورد بحث و آقای روحانی و آقای عطاءالله مهاجرانی، نماینده اینجانب تشکیل شود و بررسی و مذاکره لازم پیرامون مواردی که به حضرت عالی گزارش شده انجام گیرد.
🔸نتیجه جلسه مزبور که در روز ۶۷٫۱۲٫۱۰ تشکیل گشت این شد که آنچه به مرحوم آیتالله بهبهانی نسبت داده شده مورد اختلاف عیان مورخان است و هیچ نظر قاطعی در آن وجود ندارد و هیچ قرینه و شاهدی نیز بر آنچه به آن بزرگوار نسبت داده شده نیست.
🔹علی هذا ذکر مطلبی مشکوک و بیدلیل در کتاب درسی که #سند_فرهنگی جمهوری اسلامی است ناروا و ناشی از #سهو و #قصور است. قرار شد که این موضوع در چاپهای بعدی مورد توجه قرار گیرد و اصلاح گردد و توضیح کافی نیز داده شود.
🔸آنچه درباره مرحوم شمسآبادی عامل تیراندازی به شاه مخلوع و ارتباط وی با گروههای مائوئیست ذکر شده بر اساس اسناد قطعی و تحقیقات محلی خلاف واقع است و نامبرده فردی متشرع و مسلمان بوده و باید این مطلب از کتاب حذف شود
🔹در بخش دوم یکی از برادران #فاضل و متعهد ماموریت یافته است که کلیه کتابهای درسی تاریخ را با دقت بررسی کرده #موارد_ضعیف یا خلاف واقع را مشخص نماید. گزارش تفصیلی پس از انجام بررسی ها به استحضار خواهد رسید.
🔸نکته شایان ذکر آن است که با مطالعه اجمالی اینجانب در کتاب تاریخ معاصر ایران و با عنایت به اینکه کتاب مذکور دارای جهتگیری درست و متعهدانه در گزارش تاریخ انقلاب می باشد بهنظر می رسد که در نگارش دو نکته قبلی هیچ سوء نیتی در کار نبوده است که هیچ انسان غیر معصوم از آن مبرا نیست.
🔹همچنین بنابر گزارش افراد مورد وثوق تهیه کنندگان آن کتاب در شمار برادران معتقد و متعهد و انقلابی و با اخلاصند. امید است همگی مشمول ادعیه ذاکیه آن حضرت قرار گیریم.
ادامه الله بقائکم
والسلام علیکم و رحمهالله و برکاته
سید علی خامنه ای
۶۷٫۱۲٫۱۲
🗞(روزنامه اطلاعات، ۶۷٫۱۲٫۱۶، ص آخر)
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
20 دی ماه؛
*تبیین سیاستهای کلی برنامه هفتم (تقویت کارایی و اثربخشی رسانه ملی)*
📢 نوزدهمین نشست تبیین سیاستهای کلی برنامه هفتم در حوزه تقویت کارآیی و اثربخشی رسانه ملی در گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی_ایرانی، توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) برگزار شد.
🔰 محمد اسحاقی معاون پژوهش و آموزش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدظله العالی)، دکتر عبدالکریم خیامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، دکتر محمد احسانی مدیر سابق شبکه نسیم صدا و سیما و دکتر رضا پورحسین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این نشست به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
📎 نشست فوق سه شنبه 20 دی 1401 ساعت 10 الی 12 در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی واقع در خیابان جمهوری خیابان فلسطین خیابان شهید صالحی پلاک 31 برگزار شد.
🆔@cultural_governance
نشست رسانه ملی.docx
547.7K
✅ گزارش مشروح از نوزدهمین نشست تبیین سیاستهای کلی برنامه هفتم
🆔@cultural_governance
⚡️ چرا نقشه جامع علمی کشور از ایده اقتدار علمی تبعیت نمی کند؟!
👌قبلاً گفته ایم: که برای مدیریت علمی کشور سه ایده محوری ۱- استقلال علمی، ۲- اقتدار علمی و ۳- انحلال علمی متصور است.
👌 در ایده استقلال علمی، نیازهای کشور با همت یک مدیریت جهادی داخلی بر اساس معادلات علمی موجود(معادلات پوزیتویستی) حل و فصل می شود و کشور از وابستگی و تله تحریم ها به صورت نسبی نجات پیدا می کند. در صورت تحقق کامل این ایده، مدیریت علمی کشور در اختیار دلسوزان وطنی است؛ ولی تصویر سازی از آینده بر اساس معادلات معیوب پوزیتویستی صورت می پذیرد(مانند تصویرسازی وزارت کشاورزی از مفهوم امنیت غذایی بر اساس مدیریت چرخه محصولات کشاورزی و باغی از مزرعه تا سفره و تعریف غذا بر اساس مفهوم بسیار معیوب ملکول های زیستی!)
👌در ایده انحلال علمی (که معمولا توسط دولت های اصلاح طلب پی گیری می شود) از استعداد های ایرانی برای حل و فصل پروژهای جهانی (بخوانید: نیازهای علمی کمپانی های بزرگ دنیا) استفاده می شود و البته نام آن همکاری های علمی بین المللی گذاشته می شود. در صورت تحقق این ایده، هم مدیریت علم و هم معادلات علم به طرف غربی تفویض می شود. (مثل فعالیت برخی از نخبگان ایرانی برای حل مسائل در ناسا)
👌در ایده اقتدار علمی، تعریف جدیدی از علم مبنای تصویر سازی از آینده و حل مسائل کشور قرار می گیرد و آینده ایران بر اساس "علم مبتنی بر اشراف" تعریف می شود. به عنوان مثال تعریف خانه، تعریف شهر، تعریف سلامت و تعریف آموزش را می توانیم به معادلات وحیانی تفویض کنیم و علاوه بر اصل مدیریت جهادی به اصل جامعیت اسلام در عمل هم پایبند باشیم! ایده اقتدار علمی در صورت تحقق، علاوه بر پایبندی کامل به علم دینی، پرسش های پایه خود در نظام سازی را مبنای گفتگو با جریان استقلال علمی قرار می دهد و مدیریت پرونده های علمی کشور در دوران گذار را با یک پیوست تقویت کننده روابط انسانی قوی همراه می کند.
👌اساس ایده اقتدار علمی، راه اندازی یک طبقه بندی جدید از علم و نجات نخبگان و مسئولین کشور از بن بست و طلسم یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی است. به عبارت دیگر: طبقه بندی بیکنی از علم، مهمترین ابزار تصرف مدرنیته در مواجه با جمهوری مبارک اسلامی ایران است و نباید نقشه جامع علمی کشور درباره این طبقه بندی معیوب و پر از چالش مسکوت بماند!
حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) آسیب شناسی نقشه جامع علمی کشور- بامداد چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - قم
#نقشه_جامع_تمدن_اسلامی
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔺لزوم بازنگری در ساختار و عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی
🔻حجتالاسلام و المسلمین لیالی
🔹شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین مرکز #تصمیمگیر و #تصمیمساز نظام باید مورد بازنگری قرار بگیرد. افرادی که 35 سال عضو شورا هستند محصولش شده این وضعیت کنونی فرهنگی جامعه؛ باید این شورا #بازسازی شود و در ساختار و وظایف و کارکردهای این شورا تغییراتی صورت بگیرد.
🔹مهمتر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک مجموعه تصمیمگیر و تصمیمساز در جامعه پذیرفته شود، تا کنون اینطور نبوده است؛ با اینکه رئیس جمهور، #رئیس این شورا بود اما دولتها به تصمیمات و مصوبات شورا #عمل نکرده و بعضا حتی #ابلاغ هم نکردند؛ بخشی از مصوبات شورا بیش از 10 سال است که خاک میخورد و بعضی مصوبات توسط رئیس جمهور، وزرا و وزرای مرتبط عملی نشده است.
🔹قانون عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، شبکه ملی اطلاعات، جستجوگرهای بومی و برخی موارد دیگر میتوان نام برد که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجمع تشخیص تدوین شده و برخی توسط رهبری ابلاغ شدند اما مورد توجه دستگاههای اجرایی قرار نگرفتند و دولتها به بهانههای مختلفی مثل بودجه و تغییرات ساختاری، اجرا نکردند. به عبارت بهتر باید گفت #ضمانت_اجرایی برای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد.
🔹شورای عالی انقلاب فرهنگی از فرهنگ عمومی جامعه #غفلت کرده است البته کمیسیونهایی دارند اما معلوم نیست در کف جامعه چه خبر است؛
🔹در دهههای گذشته در سطح جامعه #ارزشهای_والای_انسانی مثل ایثار، تواضع، اخلاق در زندگی ها، گذشت و مصرف کمتر، حاکم و رایج بود اما جای سؤال است که در حال حاضر ارزشها در چه جایگاهی قرار دارند؟
🔹شورا باید فکری کند و من با این #ساختار شورای عالی بدون تعارف مخالفم؛ چرا کسی که وزیر است و نمیتواند وزارتخانهاش را اداره کند باید در این شورا #تصمیمگیر باشد؟
🔹برخی از کسانی که در این شورا هستند علیرغم تجربه خوب، اهل مطالعه و تفکر و اهل کار نیستند و همین است که شورا قدرت و قابلیت #تغییر شرایط و پذیرش هویتهای فرهنگی جامعه را ندارد.
🔹#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی به وزرا و نهادها ابلاغ کرده که هر مصوبه و ابلاغیهای احتیاج به #پیوست_فرهنگی دارد، الان پیوست فرهنگی تصمیمات #برنامه_و_بودجه کجاست؟
🔹مثلا میخواهند قیمت #بنزین را یک شبه تغییر دهند و صبح جمعه خبردار شوند، باید از دولت سابق پرسید پیوست فرهنگی این تصمیم کجا بود؟ چرا جامعه را گرفتار آشوب و بحران کردید و آن وقت شوراهای تأمین استانها و امنیت ملی باید بعد از این تصمیم فکر کنند که چگونه با ماجرا برخورد کنند؟ قبل از این ماجرا باید پیوستش مشخص باشد.
🔹چون شورای عالی انقلاب فرهنگی خوب عمل نکرده و مراکز تصمیمگیر خوب کار نکردند گرفتار تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی شدیم؛ #دشمن با تمام ابزارهایش وارد شد و از دشمن انتظاری غیر از این نمیرود اما از شورا میپرسیم برای #دفاع چه کردید؟
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🎧مجموعه پادکست های حکمرانی در عمل
📌اندیشکده حکمرانی شریف
اپیزود اول- معرفی اندیشکده حکمرانی شریف
اپیزود دوم- بازطراحی نظام توزیع یارانه بنزین
اپیزود سوم- تحول واقعی در سازمان صدا و سیما
اپیزود چهارم- حکمرانی آموزش عالی
اپیزود پنجم- حکمرانی منابع انسانی ملی
اپیزود ششم - آسیب شناسی سیاست گذاری توسعه آموزش عالی
اپیزود هفتم - طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی
اپیزود هشتم - بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی
🎼آدرس جهت شنود پادکست:👇
🌐https://shenoto.com/channel/podcast/Governance
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
#حتما_خوانده_شود
پس از دکتر مخبر، علی اکبر ولایتی هم به خسروپناه تبریک گفت.
لکن پس از گذشت چند روز از درز خبر تایید نشده ی این انتصاب پر حاشیه، هنوز خبری از صادر کننده ی حکم انتصاب (دکتر رئیسی) نیست.
و هنوز متن و تصویر حکم منتشر نشده است.
و هنوز صداوسیما خبر این انتصاب و متن حکم رییس جمهور را تایید و منتشر نکرده است.
و هنوز خود شورای عالی انقلاب فرهنگی متن حکم و خبر انتصاب را منتشر نکرده است.
براستی چرا؟؟
اگر این انتصاب صورت گرفته، چرا منبع صدور حکم، آن را تایید رسمی نمی کند؟
چرا آقایان محترمی همچون ولایتی و مخبر، قبل از انتشار رسمی خبر و تصویر حکم از سوی رییس جمهور محترم اقدام به تبریک گفتن میکنند؟
واقعن چرا پس از گذشت چند روز از انتصاب، تصویر حکم انتصاب منتشر نمیشود؟
این همه نا هماهنگی مشکوک و سوال برانگیز بخاطر چیست؟
🔻البته دلیل شادمانی بی بی سی و رسانه های معاند از این انتصاب ضعیف (اگر صحت داشته باشد) کاملن واضح است.
اینجانب نظرم (خطاب به شخص رییس جمهور) را در دو نسخه صوتی و کتبی آماده کرده ام و به محض انتشار رسمی حکم از سوی جناب رئیسی، منتشرش خواهم کرد.
🇮🇷 مهران موزون
🇮🇷 سرباز سایبری سیدعلی
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
💡 دوره «مدرسان پیشرفت» برگزار میگردد
🔸آشنایی با مفاهیم پیشرفت ایرانی-اسلامی
🔸تفاوت های دو جریان توسعه و پیشرفت
🔸آموزش مهارت های تدریس در قالب چالش های رقابتی
1⃣ بخش اول دوره ۳ هفته به صورت مجازی:
مفاهیم نظری حوزه ی پیشرفت
2⃣ بخش دوم دوره ۳ روز به صورت حضوری:
مهارت های تدریس
🙎🏻♂🧕🏻 امکان ثبت نام برای خانم ها و آقایان فراهم است
⏳مهلت ثبت نام: تا ۳۰ دی ماه
📅 تاریخ شروع کلاسها: ۸ بهمن ماه
🔹هزینه ی دوره ۸۰ هزار تومان
۵۰ درصد تخفیف ویژه معلمان ، دانشجومعلمان و افرادی که سابقه ی تدریس دارند
🌐 لینک ثبت نام :
https://survey.porsline.ir/s/7dPH6nD
🔰 مزایا شرکت در دوره:
✅ گواهی معتبر ویژه افراد حاضر در دوره حضوری، از دانشگاه تهران
✅ امکان و تسهیل چاپ کتاب در حوزه پیشرفت در انتشارات عصر پیشرفت
✅ عضویت در شورای علمی پیشرفت با هدف ایجاد شبکه علمی پیشرفت
✅ به کارگیری به عنوان مدرس در دورههای حوزه پیشرفت در سطح ملی و منطقهای
🏆 جوایز:
نفر اول 5 میلیون تومان🥇
نفر دوم 3 میلیون تومان🥈
نفر سوم 2 میلیون تومان🥉
راه های ارتباطی با ما:
📱 @mtod_ir
📞 09012153957
📌بودجه صداوسیما در سال 1402 مشخص شد: نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان!
🔹در قسمتِ ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه، سهم هر دستگاه سیاستگذار از بودجه ۱۴۰۲ به تفکیک سازمانهای زیرمجموعه آن مشخص شده است. در این میان برای سازمان صدا و سیما بهعنوان یک دستگاه سیاستگذار، که زیرمجموعهای برای آن معرفی نشده، مبلغ ۷.۹۳۸.۰۲۰.۴۰۰.۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
#بودجه_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔺باید به سمت فهم توأمان اقتصاد و فرهنگ برویم / در اجرا و اقدامات فرهنگی کمتر به ظرفیت اصیل مردم، توجه کردیم
🔹گفتوگوی دکتر سید مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با رسانه KHAMENEI.IR
برای بررسی و تبیین نحوه بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی و هدایت فرهنگ کشور
🌎 khl.ink/f/51624
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
💠السازمان و ما ادراک ما السازمان!؟
📌سیاستگذاری در یک تقسیم ابتدایی با «اهداف» و تعیین «فرآیند» شناخته میشود. قدرت سیاستگذاری بیش از آنکه در بیان آرمانها، چشم اندازها و اهداف خلاصه شود، وابسته به ظرفیتها و سازوکارهایی است که تحقق آن اهداف را ممکن میسازد. مسئله اصلی این است که فرآیندها چنان قدرتی پیدا میکنند که اهداف، برنامهها و بلکه انسان متناسب با خود را ایجاد خواهند کرد. درک این مسئله نقطه پیوند سیاستگذاری و سبک زندگی است. اینکه چگونه سیاستگذاری به جای اینکه با آرمانها و اهداف پیش رود با سازوکارهای خود، زندگی جامعه انسانی را شکل میدهد. سیاستگذار با ایجاد سازوکارها نحوهای از زندگی را تسهیل کرده و عملاً اهداف متناسب با خود را ایجاد میکند.
📌مهمترین دستاورد بشر مدرن در طراحی این سازوکارها، خلق «سازمان» بوده است. سازمان که در ابتدا به عنوان ابزاری برای اهداف پیشین شناخته میشد به تدریج چنان قدرتی یافت که سبک زندگی انسان متجدد را ایجاد کرد. سازمان دیگر نه به عنوان یک اختراع در کنار سایر تاسیسات مدرن که به عنوان اساس توسعه مدرن جایگاه محوری پیدا کرد، طوری که گری همل بزرگترین پیشرفت بشر در سده بیستم را نه شکافت انرژی هسته ای و نه تسخیر فضا بلکه ابداع organization میداند و معتقد است سایر پیشرفتهای جهان غرب نیز با کمک این ابزار ممکن شده است.
📌فهم «سازمان» مانند سایر مفاهیم، ساختارها و پدیدههای اجتماعی مدرن، نیازمند درک تاریخی است. چرا که این امور در نوعی از شرایط تاریخی «امکان» ظهور پیدا کردهاند و تاریخِ خود را پیش بردهاند. در مقابل این فهم تاویلی، درک منطقی است که به شناخت صورت و ماده پدیدهها اکتفا کرده و پدیدها را از جایگاه تاریخی- تمدنی آنها جدا میکند. درک سازمان بدون درک تاریخ سازمان منجر به تعریف منطقی آن میشود که عبارت است از: تقسیم کار برای تحقق اهداف جمعی! چنین تعاریف کلی و فراگیری، کلمات را از معنا خالی کرده و منجر به نوعی اشتراک لفظی میگردد. کما اینکه با این نوع از تعاریف، تاریخ سازمانها، تاریخ حیات جمعی انسانها بوده و انواع کار جمعی مانند خانواده، دیوان و بوروکراسی مدرن را شامل میشود.
📌درک تاریخی سازمان نشان از پیوند این سازه تمدنی با نوعی از زندگی انسانی دارد. بر اساس این رویکرد، سازمان به عنوان راهکار رفع یک نیاز انسانی مورد توجه قرار میگیرد. سازمان ایجاد میشود تا نیازی را رفع کند که پاسخی توسط نهادهای موجود دریافت نکرده است، به تعبیر دیگر میتوان گفت پاسخ کافی و مناسبی برای آن نیاز داده نشده است. مثلاً نیاز تربیتی کودکان در خانواده و مکتبخانه پاسخ داده شده است، جهان مدرن وقتی پاسخها را کافی نمیداند سازمان آموزشی برای تربیت بهتر کودکان «تأسیس» میکند. سوال ابتدایی این است که
آیا نیازهای جامعه ما توسط نهادهای سنتی پاسخی مناسب دریافت نکرده است؟
آیا بر فرض کارآمدی پایین نهادهای سنتی، موجودی به نام «سازمان» جایگزینی مناسب بوده است؟
و مسئله مهمتر اینکه آیا اساساً سازمان پاسخگوی نیازهای جامعه است و یا اینکه سازمان نیازهای جدیدی را به رسمیت شناخته و پاسخ میدهد؟
به عبارتی نیاز، سازمان میآورد و یا سازمان، نیاز جدید با خود خلق میکند؟
اینکه جای خالی سازمان در جوامعه سنتی احساس نمیشده است ناشی از عدم نیاز به سازمان بوده است ویا توان ابداع آن وجود نداشته است؟
باید به این پرسش اندیشید که رفع نیازهای جامعه دینی، تأسیس سازمان را ضروری کرده است؟ و یا ورود سازمان به جامعه دینی یک تصمیم سیاسی بوده است؟
البته تصمیم سیاسی نمیتواند بیارتباط با خواست اجتماعی باشد، ولی میان خواست اجتماعی با نیاز واقعی تفاوت وجود دارد.
✍️سید ابراهیم رئوف موسوی
#حکمرانی_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
#گزارش_کارشناسی| ارزیابی عملکرد نهادها و دستگاه های متولی امور فعالیت های قرآنی
🔻به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز گزارش پژوهشی تحت عنوان، ارزیابی عملکرد نهادها و دستگاه های متولی امور فعالیت های قرآنی به همراه نگاشت نهادی توسعه فرهنگ قرآنی منتشر کرد.
🔻گزارش مذکور تصریح می کند که با گسترش فعالیتهای قرآنی طی چهار دهه گذشته، به منظور هماهنگی نهادهای مرتبط، تقویت آموزه های قرآنی در فرهنگ عمومی و سبک زندگی و تسری مبانی و فرهنگ قرآنی در نظام های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور، اسناد راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی در حوزههای مختلف به تصویب نهادهای سیاستگذار کشور رسیده است. لکن در اجرا همچنان با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد لذا مقتضی است قرآن در سبک زندگی (مصرح در بیانیه گام دوم انقلاب)، فرهنگ عمومی جامعه و نظامهای مدیریتی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
♨️ متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید:
https://rc.majlis.ir/fa/news/show/1755135
پژوهانه| پایگاه نشر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی
🌐 @rcmajles_ir
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔴 چرا وحدت حوزه و دانشگاه همچنان لاینحل مانده است؟
❓و اصلاً منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، چیست؟
🔸جامعه ما تنها جامعهای است که بر سر دو راهی است. چون هیچ جامعهی دیگری دو پارادایم معرفتی ندارند. ولی در جامعه ما به تبع رویکرد دینی، این دو وجود دارد و هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم، دامنهشان معلوم نشده است.
🔰در زمان شیخ بهایی، فقها میاندار همهی نیازهای جامعه بودند. در فرهنگ و هنر، سبک زندگی، معماری، مهندسی، علم، قضائی و..؛ اما حوزه علمیهی امروز که محصور شده در فلسفه و کلام و فقه و از نیازهای روز عقبنشینی کرده، خودش را در قبال معماری، سبک زندگی، علوم پایه و.. مسئول نمیداند! و همین موجب شده بخش مهم نیازهای جامعه را دانشگاه با علم مدرن پاسخ بدهد.
به طور نمونه، جریان علمی کشور چه در دانشگاه و چه در حوزه، نسبت به تخریب بنیانهای اعتقادی در داروینیسمِ علوم زیستی و پزشکی سکوت کرده است!
❓آیا اصلا علوم پایه اسلامی و علوم انسانی اسلامی داریم؟
🔺اساساً بین معرفت انسانِ مسلمان و انسان غیرمسلمان فرقی وجود دارد یا نه؟
🔸در سطح رهبری ایشان معتقدند: «مبنای علوم انسانی غرب، غیرتوحیدی، مادی و غیرالهیست» - ۱۱ تیرماه ۹۳
🔹در سطح رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجتهدی که سواد دینی دارد، او معتقد است «مبانی علم، یهودی و مسیحی و مسلمان ندارد.» - ۱۴ اردیبهشت ۹۳
🔴 این اختلاف نظر، در سطح استراتژیکی جامعه است که در درون دانشگاه و حوزه هم وجود دارد.
تکلیف خود را روشن کنیم؛ آیا علم دینی داریم، یا خیر. اگر نه، پس پاسخمان در قبال ذات تثلیثیِ مطلق علوم انسانی و حتی علوم پایه، چیست؟
و اگر داریم، جایگاه #علم_توحیدی کجاست؟
📷 llink.ir/98tt
✅ کرسی نظریه پردازی کلبه کرامت در مجموع ۸۰۰ جلسه، با مطالعات تطبیقی، سعی در تولید علم بومی توحیدی داشته و به امید خدا خواهد داشت؛ اما به طور خاص، جلسات «دیرینشناسی فهم» و «خلق و جعل» از مجموعه سرفصلهای کلبه کرامت را به شما دانشجویان و طلبههای جوان، توصیه میکنیم.
💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/?ItemCourse=1&ItemCategory=57
💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/?ItemCourse=1&ItemCategory=56
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
#دانشگاه
🆔@cultural_governance
🔴 شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاه فرماندهی بدون فرمانبر است
💬 حسن رحیمپور ازغدی، پیش از خطبههای نماز جمعه تهران:
🔺بعضی از دوستان اعضا هم کاملا شخصیت و رفتار دوگانه دارند و ملاحظات شخصیشان بر مسئولیت شرعیشان و تکلیف قانونیشان میچربد، افکار اعضای شورا همجهت و قرارگاهی نیست، همه شفاف نیستند، بعضی عضویت در شورا را یک موقعیت شخصی و نه یک رسالت انقلابی و سنگر مکتبی میبینند، در اظهار نظر کردن و یا نکردن، بعضیها ملاحظات شخصیشان قالبتر است؛ در این شورا از لیبرال مذهبی تا محافظهکار بلهقربانگو و کسانی که مکتب و خط انقلاب و امام را شناختند و میخواهند اجرا کنند و عرضه ندارند، وجود دارد.
🔺اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از هیچ مرجعی بازخواست نمیشوند که بگویند شما چه کاره هستید که 10، 20 ساله آنجا نشستهاید؛ مصوبات بسیار خوبی در این شورا داشتیم که بسیاری از آنها آرشیو شدهاند، برنامهها عملی نمیشوند و سه قوه ملزم به اجرای این مصوبات هستند، خودشان شریک تصمیمگیری و تصویب آنها هستند، اما کار خودشان را میکنند، رؤسای سه قوه، وزیران و مدیران تقریبا در هیچیک از بودجهبندیها و عزل و نصبهایشان پاسخگوی مصوبات شورا نیستند.
🔺ما شرعا قرارگاه عالی مدیریت، نظارت و سیاستگذاری فرهنگی و علمی و ضامن اجرای آن، اما تفنگ بیگلوله هستیم، مصوبات خوب در آشیو است، اسناد بالادستی بدون اسناد پاییندستی؛ اسناد پاییندستی هم براساس آن عزل و نصب و بودجهها تقسیم میشود که دست افراد و جاهای دیگری است و آنها هم پاسخگو نیستند.
🔺رهبری چند وقت پیش گفتند که در پیشگاه خدا احتجاج کردم که بنده شما(اعضای شورای انقلاب فرهنگی) را برای این کار قرار دادم، اما شما کوتاهی کردید.
👉 tn.ai/1898533
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔰 در چهلمین سالگشت تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی، حسن رحیم پور در دومین یادداشت به این مناسبت به برخی پرسشها پاسخ گفته و برخی فرصتها و تهدیدها که متوجه این شورای عالی استراتژیک در کشور است را بررسی و پیشنهاداتی ارائه نموده است:
بسم الله
(پاسخ به چند پرسش):
🔻س) فرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست کیست؟ چه کسی پاسخگوست و از چه کسی باید مطالبه کرد؟
ج) نمیدانم چه کسی پاسخگوست اما میدانم که رئیس شورا، در همه دورهها روسای جمهورند. همه چیز در کنترل آنهاست، اجرا کنند یا نکنند و چگونه! گاه مصوباتی که به ریاست خودشان در شورا تصویب شده، ابلاغ یا اجرا نشده، بگذریم از صدور دستوراتی برخلاف مصوبات شورا به نهادهای اجرایی، دور زدن شورا و منع آن از ورود به برخی حوزههای مهم فرهنگی و آموزشی کشور، با آن که قانونا وظیفه شوراست. به گمانم تنها اختیار اجرایی باقیمانده در دست شورا، رایگیری برای رؤسای دانشگاهها بود که گرچه بدون استثنا و چالش، رؤسای پیشنهادی دولتها عینا تایید میشدند، اما این اختیار نیز در این دوره از صحن شورا سلب شد و باید گفت این یکی رئیس، رکورد زد.
🔻س) اعضای حقوقی شورا مگر تابع دولتها هستند؟
ج) اکثریت اعضای شورا انقلاب فرهنگی، اعضای حقوقیاند و اکثراعضای حقوقی نیز تقریبا با هر انتخابات، تغییر میکنند و در نتیجه سازمان هم تغییر جهت میدهد و معمولا بله، تابع رئیسجمهور هر دورهاند و دست کم در برابر اظهارات رئیس، هرچه گفت، سکوت میکنند. شورا معمولا و عملا در چهارچوب اراده رؤسای جمهور پیشرفته و رویکرد جلسات و مصوبات غالبا منفعلانه و در حد تغییرات در جملهبندی و انشای عبارات است، به ویژه اعضا حقوقی که محذوریت آیین کارگزاری دارند.
علاوه بر دستکم دوازده عضو شورا که منصوب مستقیم رئیسجمهور هر دوره و تابع دولت وقت هستند، تقریبا سایر اعضای حقوقی نیز به دلائلی چون وابستگی بودجه و سایر نیازمندیها، اجازه یا انگیزه برای نقد یا ایستادگی در برابر اراده دولتی حاکم ندارند. دبیر شورا نیز منصوب رئیسجمهور و در همه چیز حتی اعلام دستور جلسات و تنظیم صورتجلسات، باید از رئیسی اجازه بگیرد که بدون الزام به مشورت، شخصا تصمیم میگیرد چه موضوعی در دستور کار شورا باشد یا نباشد. نمایندگان مجلس در شورا و رؤسای مجلس نیز در هر انتخابات تغییر میکنند و اینست که تقریبا ثبات تصمیمسازی در سیاستگزاریهای شورا، ضمانتی ندارد به نحوی که روحیات شخصی رؤسای دولتها در جهتگیری مصوبات شورا تاثیر دارد و مصوبهای در دوره یک رئیسجمهور ممکن است در دوره دیگری رای نیاورد و یا اصلا در دستور کار قرار نگیرد. حتی بسته به اینکه رئیس جلسه درآن روز چه کسی باشد، جهت و سرعت شورا و مصوبات و خروجی آن متفاوت میشود و البته درهمه شوراها این وضع، تا حدی طبیعی است. این فقدان انسجام فکر و اراده در شورا باعث شده علیرغم فلسفه وجودیش، نتواند نقش یک قرارگاه برای اصلاحات بزرگ و تداوم انقلاب فرهنگی را ایفا کند گرچه این شورا به رغم همه سیاهنماییها، مصوبات عالی، کم نداشته است. بنیانگذار این نظام و انقلاب، امام خمینی است. ایشان سران قوا و همه نهادهای اصلی علمی و فرهنگی کشور را وارد شورا کرد تا کل ظرفیت اجرایی، قانونگذاری و قضایی کشور، منسجم و با اجماع حداکثری، بر هندسه فرهنگی کشور، نظارت و مدیریت کنند و پاسخگو نیز باشند اما کسانی در حاکمیت همواره خواستهاند این شورا و بلکه همه شوراها را تشریفاتی کنند و تا حدی موفق شدهاند.
ادامه در پست بعد
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
⭕️ #بخش_دوم چهلمین سالگرد شورای عالی انقلاب فرهنگی(۳)
ابتدا با ابهام آفرینی در حکم امام، کوشیدند شورا را با "بحران موجودیت" مواجه کنند و تاریخ همه شوراها و نهادهای انقلابی را به بهانه تبدیل "نهضت" به "نظام"، منقضی اعلام کنند سپس نوبت به ادعای "بحران مشروعیت" رسید و نسبت شورا با قوای سه گانه را تیره وتار خواندند، حال آنکه کنترل ساختار شورا اساساً در اختیار سران قوا بویژه رئیس دولت بوده و هست. آنگاه نوبت به القائ "بحران هویت" رسید و سوالات بنیاسرائیلی و سپس حملات صریح اسرائیلی به اصل مفهوم "انقلاب فرهنگی" و تحریف معنای "سیاستگذاری" و تردید در معنای "مدیریت فرهنگی" و انکار هندسه برای "فرهنگ عمومی"(تا قابل مهندسی باشد) و نهایتا "بحران اختیارات و قدرت" و بازی با وقت و اعصاب ملت، و لابیگری برای مدیریت آرای اعضای شورا و اردوکشی سیاسی، و همه بحرانها، دروغ و بی مبنا، و همه ساختگی و سیاسی است. کجا عیب برداشته؟ بشمامیگویم. در شوری و در حاکمیت به شمول هر سه قوه، خط ارتجاع و غربزدگی و فکر "عدول از اصول" و دنیازدگی در برابر خط "انقلاب وتکامل"، همچون دهه ۶۰ دوباره فعال است و البته آدمهایش عوض شدهاند.
در آستانه ۱۴۰۰، تنها دوگانگی در حاکمیت، نه در ساختار یا مشروعیت و یا قانون، بلکه در هویتها و رویکردها در میادین فرهنگ و اقتصاد وسیاست خارجی است. عیب در ساختار نیست بلکه بوضوح، ما دو جبههایم. و این ربطی به دو جناح مشهور ندارد. طبقهبندی دیگری است که آن جناحبندیها را نسخ و از آن عبور کرده و چپ و راست، سرش نمیشود و از هر دو یارگیری کرده است. آیا نمیشنوید صدای مدیرانی که میگویند از نسل جوان ما تنها آبگوشت بزباش بر میآید؟ و آن دیگری که میگوید مگر دین، ربطی به مبارزه با آمریکا دارد؟ و آن یکی که پیش از آمدن، گفت مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد و ضعف مدیریت است و پس از سوارشدن بر کار، گفت حل مشکل آب خوردن ما هم به دست کدخداست؟ رئیس جمهور معمم دیگری را میشناسم که در دوران حاکمیت خود در سالهای پایانی دهه هفتاد در همین شورا، عدالتخواهی را سوسیالیسم خواند و به صراحت گفت این آیات و روایات "عدالتخواهی" که در حوزه و دانشگاه میخوانی تنها به درد "انقلاب کردن" میخورد و به درد "حکومت کردن" نمیخورد و در چشمان من نگریست و گفت باید بپذیریم که شاید سکولاریسم، تقدیر عصر ما و مشیت الهی باشد و پایان تاریخ شاید همین نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه داری است و مقاومت، بیفایده است منتها ما بکوشیم کمی از فسادش بکاهیم و دوز "معنویت" آن را در حریم شخصی کمی بالاتر بریم، از امام تجلیل کرد و سپس تبصره زد که ریشه استبداد دینی در دیدگاه خود امام است و وقتی مراد امام از ولایت مطلقه را برای او توضیح دادم با لبخند گفت با این تقریر روشنفکرانه که تو کردی، قبول!!
مشکل در تفکری است که بنام راست و چپ، اشرافیگری را موجه کرده و دهه ۶۰ را دهه افراطی گری و چپزدگی میخواند و وسعت تهاجم دشمنان درون و بیرون برای پایین کشیدن درفش مقدس امام خمینی را میبیند و لبخند میزند و ماندن خودش را اصل، و بقای انقلاب را مسئله فرعی میداند و رجالی از چپ و راست را اینک همسفره کرده است...
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | رحم خداوند یعنی چه⁉️
💯 خدا آن وقتی به مردمی رحم میکند که او را اطاعت کنند و تکالیف خود را انجام دهند...
#نشر_حداکثری
#رهبر_معظم_انقلاب #کلیپ
🔺 @RooyinDezh
🔻بیانات «حضرت آیت الله خامنهای» رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام خمینی (ره)
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
#نقد_سازمان_فرهنگی
🆔@cultural_governance
💢ماجرای حقوق ۳۳میلیونی دختر عضو شورای شهر
🔹🔸اخباری مبنی بر اینکه دختر دهه هشتادی یکی از اعضای شورای شهر تهران حقوق ۳۳ میلیونی از شورا دریافت میکند در فضای مجازی منتشر و جنجال های زیادی در این باره ایجاد شد.
♦️مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در باره حقوق دختر عضو شورای شهر گفت: کسی که عضو شورای شهر می شود می توانند رییس دفترش را با خودش بیاورد. این عضو شورا هم دخترش را برای این کار با خود به شورای شهر آورد.
♦️وی ادامه داد:به دلیل اینکه رییس دفتر یک سری وظایف خاص دارد جایگاه ش بالاتر از یک کارمند است اما براساس تصمیات گرفته شده فیش حقوقی این خانم ماه آینده اصلاح می شود و بر اساس جدولی که در شورا وجود دارد باید حقوق و مزایا دریافت کند.
♦️رییس شورای شهر تهران در خصوص انتشار حقوق ۳۳ میلیونی این خانم جوان در شورا گفت: وقتی این خبر را دیدم موضوع را پیگیری کردم و گفتند حقوق عقب افتاده این فرد داشته به همین دلیل این میزان حقوق را دریافت کرده است. حالا چرا حقوق این فرد عقب افتاده داشته باید این موضوع هم بررسی شود.
♦️چمران بیان کرد: امسال حقوق نیروهای قراردادی شهرداری افزایش خوبی بر اساس قانون کار پیدا کرد که این افراد هم چون قرارداد خدمات اداری شهر داشتند شامل این افزایش حقوق شدند اما افرادی که مسوول دفتر هستند حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون حقوق دریافت کنند.
♦️عضو شورای شهر تهران بیان کرد: ببینید افراد باید بر اساس تحصیلات، جایگاه و ... حقوق بگیرند شاید این فرد باید پست هم داشته باشد اما اگر شرایط دریافت پست را نداشته باشد ،پست داده نمی شود اما می تواند کارها را انجام دهد اما پول پست را دریافت نمی کند.
♦️وی تاکید کرد برخی از اعضای شورای شهر تهران می توانند علاوه بر مسوول دفتر با خودشان مشاور هم بیاورند و حقوق انها هم بر اساس جدول باید پرداخت شود.
♦️وی در ادامه گفت این افراد کارمندان موقت هستند و بعد از ۴ سال باید بروند اما اگر عضو جدید شورا بخواهند می تواند از آنها استفاده کنند و یا اگر بخواهند این افراد به شهرداری بروند باید مراحلی مثل دادن امتحان و ... را طی کنند.
♦️چمران در پایان گفت: بنده و برخی از اعضای شورای شهر با خودمان مسوول دفتر نیاوردیم و از نیروهای شورا استفاده کردیم.
#نقد_سازمان_فرهنگی
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance
🔴 موضع آقای #خسروپناه دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اظهار نظر سخیف ضرغامی که معیار #امربه_معروف را خواست مردم می دانست!
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در ریل بروکراتیزه شده نمیتوان به مقصد فرهنگ رسید
👈 دکتر پرویز امینی (استاد دانشگاه):
نمیتوان فرهنگ را با بروکراسیتیزه کردن جلو برد زیرا اصلا این روش پاسخگو نیست.
اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی بخواهد نقشآفرین باشد باید از طریق خروجی نهایی به سراغ سازماندهی برود.
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance
🔴 تجربه مناظرات علمی با یک ابرجاسوس، علیرضا اکبری
#حتما_بخوانید
🔹🔸مدتی با آقای اکبری در یک محفلی مباحثات مختلفی داشتیم و ایشان، مورد احترام بسیاری بود، او را استراتژیست و تحلیلگر قهاری می دانستند که برایشان تحلیل و راهبرد ارائه می کرد.
♦️اوایل به بنده خیلی احترام می گذاشت و متقابلا بنده نیز به ایشان، اما به تدریج و آرام آرام، وقتی چند تحلیل ارائه کرد و مقابلش ما نیز تحلیل می دادیم و به لطف الهی تحلیل های ما درست و مطابق با واقع می شد، احترامش کمتر و کمتر شد.
میگفت برگزیت یا خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای نخواهد آورد و ما می گفتیم حتما رای می آورد که همین شد
می گفت ترامپ رای نمی آورد و ما می گفتیم رای می آورد و همین شد
می گفت ترامپ از برجام خارج نمی شود و ما می گفتیم می شود و همین شد
خلاصه میگفت و می گفتیم تا رسیدیم به فتنه 98
ایشان طوری تحلیل ارائه داده بود که قفل شدن دستگاه تحلیلی اش را به وضوح می شد فهم کرد. گفته بود با توجه به حوادث پیش آمده در آبان، زمستان داغی را پیش رو داریم و احتیاط واجب این است که چنین و چنان کنیم و مثل همیشه بن مایه اصلی تجویزاتش تسلیم در برابر غربی ها بود!
♦️بنده هم وقتی دیدم چنین تحلیلی ارائه داده است در پاسخ نوشتم، ما در حوزه بحثی را داریم با عنوان رجوع مقلدین یک مرجع که در مساله ای به فتوا نرسیده است و احتیاط واجب داده است به مرجع صاحب فتوا، لذا به دوستان مقلد آقای اکبری پیشنهاد می کنم از آنجا که ایشان به نظر قطعی نرسیده و احتیاط واجب داده اند، به تحلیل رهبری عزیز مراجعه کنند که در این زمینه فتوا داده اند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما از فتنه 98 و زمستان 98 عبور می کنیم»
آقا تو گویی بنزین روی آتش و مرض درونی او ریخته باشند
چون بعد از دقایقی دو صفحه فحشنامه علیه حقیر نوشت
هنوز این فحشنامه را یادگاری دارم
شروعش این بود که پدرم وصیت کرده با چند گروه حرف نزنم
1- زن سلیته
2- چاه مستراح در حال ریزش
3- سگ هار
4- منافق (البته این آخری را بعدا در ویرایش متن اضافه کرد)
♦️بنده هم زیر پست سراسر توهینش که نشانه ای از مرض درونی و بروز بیرونی اش در آن لحظه بود، نوشتم
سلام آقای دکتر عزیز شب قدر است و بهتر است برای هم دعا کنیم
بعد آمدم مسجد برای سخنرانی شب قدر
وقتی برگشتم دیدم مرا از آن گروه اخراج کرده اند!
از مدیر گروه سوال کردم دلایلی را فرمودند و گفتند روی مصالحی بوده!
البته تعدادی از اعضا به بنده پیام میدادند که مراقب خودت باش و اکبری رهایت نمی کند و منزلت را جابجا کن و مدام مسیرهای رفت و آمدت را چک کن
بنده هم عرض می کردم نگران نباشید ما آخوندیم و آخوند کارش جهاد تبیین است و فحش خوردن و سر آخر ان شاء الله گلوله خوردن
تا اینکه چند وقت پیش در وزارت خارجه بودم، مدیر همان گروه بنده را دید و گفتند حاج آقا هر که با آخوند در افتاد ورافتاد
گفتم چطور مگه
پاسخ دادند فلانی که با شما درگیر شد و آن فحشنامه را نوشت، یادت هست؟ عرض کردم بله
گفتند بعد از مدتی به جرم جاسوسی دستگیر کردیم و کارش تمام است!
♦️بعد که پیگیر شدم متوجه شدم تور امنیتی بسیار جالبی روی او پهن کرده بودند و مجدد به قدرت و اقتدار نیروهای امنیتی خودمان پی بردم!
اینرا گفتم تا به خود ببالیم و تحمل و صبرمان را بالا ببریم و البته درس عبرتی شود برای آنها که هوس جاسوسی می کنند!
والعاقبه للمتقین
✍️ محمد علی رنجبر
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance
ایران در رتبه دهم ثبت میراث در یونسکو
🔹۲۶ پرونده ایران در یونسکو ثبت جهانی شده است. جایگاه ایران در بین ۱۹۳ کشور دهمی است.
🔹«جلوگیری از تخریب آثار و حفاظت از آنها» و «اعطای کمکهای مالی، حفاظتی و اطلاعاتی برای حفاظت از آثار ثبت جهانی شده» بخشی از کمکهای جهانی برای ماندگاری میراث بشری بعد از ثبت در یونسکو است.
🔹هرگاه یک اثر تاریخی در کشوری به ثبت جهانی برسد، آن اثر به محض قرار گرفتن در فهرست یونسکو در فهرست مقاصد گردشگری داخلی و بینالمللی قرار میگیرد و فواید مالی زیادی نصیب کشورهای دارای میراث جهانی میشود.
#میراث_فرهنگی | #تفریح
📢 ایتا | تلگرام | بله
🆔@cultural_governance