🏷روش تولید الگوی فرهنگسازی تمدنی
✍️مجتبی فرهنگ
●فرهنگ هویت تمدن اسلامی است و کیستی او را میسازد و اگر به دنبال تغییرات فرهنگی هستیم این موضوع در امتداد و افق تمدنی است هرچند گاهی اوقات این تغییرات چیزی جز لهویات و بازیچههای فرهنگی نخواهد بود. هنگامی که سخن از تحول فرهنگی به میان میآید به دنبال اثرگذاری فرهنگی هستیم؛ یعنی در ساحت فرهنگ عمومی، تخصصی، دینی و انقلابی میخواهیم رفتار، ارزش، اداب، عادات، گفتار و مصارف را می خواهیم تغییر دهیم و نرم افزار تمدنی جامعه را تغییر دهیم.
●هر تحول فرهنگی مستلزم داشتن نظریه و الگوی فرهنگی است و در مقام تکوین بایستی تبیین شود که این الگو و نظریه از کجا اخذ میشود و دارای چه ارکانی است؟ آیا امتداد اجتماعی فلسفه اسلامی ما را به این پاسخ میرساند یا اینکه تراث دینی امکان حل مسئله را برای امور مستحدثه کنونی فراهم میسازد؟ ابعاد و لایه های اجرای این الگو، نگاشتهای نهادی، حرکت بهسوی شاخصگذاریهای تمدنی یا چیز دیگری است؟ و در نهایت انبوهی از این روشها کدامیک تحولات تمدنیتری را ایجاد میکند؟
●از میان تمام پاسخهایی که میتوانیم به این سؤال دهیم یکی از پاسخهای آن، «استخراج دانش ضمنی» است. عمل یکی از منشأهای تولید علم است و عامل میتواند خود عالِم باشد. حضرت علامه طباطبایی(رض) در المیزان در مورد رابطه بین علم و عمل آن را بهصورت تسلسل میبینند بهگونهای که اعمال صالحه، مولود علم هستند و بهکارگیری علم در مقام عمل، مولود علم دیگری است.
●اینکه از آقای بهجت(رض) میپرسند دستورالعملی را بفرمائید و ایشان در پاسخ میگویند که آن چیزی را که میدانید عمل کنید؛ ناظر به همین قضیه است که انجام دستورالعملها در مقام عمل، خود رهنمودساز به طریقی است. این مسئله همان، جایگاه وحی به عنوان یکی از منابع تولید علم است. اتصال به عالم ملکوت از طریق اعتقادات کامله و اعمال صالحه رخ خواهد داد و محور این مسیر مبارزه با نفس و ولایت است.
●با این مقدمه باید میتوان گفت که انقلاب اسلامی، بستر زمینه ساز و کشتزاری برای خلق عمل و اتصال به عالم ملکوت است. این بستر توانایی و امکان تولد الگوها را دارد و از دل نظام های اجتماعی میتوانیم غلیان علوم ها را تولید نمائیم.اگر بتوانیم زبان انقلاب اسلامی را در ساحت های اجتماعی ترجمه کنیم و پدیده های پرتکرار یک موضوع و مسئله را صورت بندی کنیم، خواهیم توانست الگو های مدیریتی برای ساحات مختلف تولید کرده و به ایده ی ساخت «دانشگاه انقلاب اسلامی» نائل شویم.
●اینگونه بنظر می رسد که الگوی طراحی عملیات در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دارای صورت هفتگانه: مسئله ها، نقش ها، پیام ها، قالب ها، زنجیره ها، اثرها و برآوردها می باشد که در صورت مجال به آن گریزهایی خواهیم داشت.
#تمدن_سازی
#حکمرانی_فرهنگی
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🔸روایت صنایع فرهنگی خلاق و نظرات مقام معظم رهبری
🔺سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم
🔺متن مرقومه سورنا ستاری به رهبر انقلاب
🔺جوابیه مقام معظم رهبری
#صنایع_فرهنگی
🆔@Cultural_governance
خورشيدي.pdf
720.1K
تأملی بر دسته بندی های صنایع فرهنگی
#صنایع_فرهنگی
🆔@Cultural_governance
💢سلسله نشست های تخصصی با موضوع زنجیرهسازی محصولات فرهنگی
#دومین_نشست
➖با حضور:
🔻جناب آقای سیدمصطفی حسینی
فعال حوزه انیمیشن
🔻جناب آقای حسین رستگار مقدم
فعال حوزه بازیسازی
📌 سهشنبه ۲۴ بهمن ماه
🕗 ساعت ۲۰
🌐 لینک حضور در نشست:
https://gharar.ir/r/0bd25098
#صنایع_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
💢سلسله نشست های تخصصی با موضوع زنجیرهسازی محصولات فرهنگی #دومین_نشست ➖با حضور: 🔻جناب آقای سیدمصطف
به زودی فایل ضبط شده گفتگو بارگزاری خواهدشد.
حکمرانی فرهنگی
🌿اطلس حوزه علمیه کشور مراجع و علما 🏷 آیت الله گرامی 🏷 امام خمینی(ره) 🏷 آیت الله سبحانی 🏷 آیت الله م
🌿اطلس حوزه علمیه کشور را از اینجا مشاهده کنید
#اطلس_فرهنگی
🆔@cultural_governance
خلاق.ppsx
10.2M
🔹ضرورت توسعه هدفمند زیست بوم صنایع خلاق
🔸این فایل در دوران مدیریت اقای سورنا ستاری تدوین و تولید شده است
#صنایع_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
62dfa0b91e3c8.pdf
14.01M
📌گزارش مهمترین فعالیت های مجمع نوشت افزار ایران اسلامی
#صنایع_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
marketing-infography.jpg
372.2K
🔸بازار محصولات کارکتر محور در ایران
#صنایع_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
sanad narm.png
7.88M
📌سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی نرم
#صنایع_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
تحلیل_انیمیشنهای_هالیوودی_با_رویکرد_تربیتی.pdf
1.09M
🔸تحلیل انیمیشن های هالیوودی با رویکرد تربیتی
🔹در این مقاله به تحلیل انیمیشن های
عصریخبندان، پاندای کونگ فوکار، یخ زده، شجاع، راتاتویل، هرکسی قهرمان است پرداخت خواهد شد و روش های تحلیل محتوای انیشمین همچنین بیان می گردد
✍️استاد راهنما این مقاله جواد جواهری از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) می باشد
#انیشمین
🆔 @Cultural_governance
هلدینگ گلرنگ و اقتصاد خرد
https://virasty.com/Mogtaba_farhang
🆔 @Cultural_governance
توزیع_جغرافیایی_۱۱_هزار_هیات_تهران.pdf
1.31M
📌توزیع جغرافیایی ۱۱ هزار هیات تهران
✔️اکثر هیات های تهران در کدام مناطق میباشند؟
#اطلس_فرهنگی
#پیمایش_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
🏷عامل وحدت در جبهه سازی
✍️مجتبی فرهنگ
●یکی از پرسش کانونی این است که الگوی مطلوب برای جبهه سازی چه الگویی است؟ به تعبیر دیگر عنصر وحدتبخش به کثرت های انسانی چیست؟ آیا عمل مشترک و مشابه، برای تأمین این وحدت کافی است؟ آیا زمان و تاریخ مشترک یا مکان و جغرافیای مشترک، میتوانند تأمینکننده این وحدت باشد؟آیا مقصد و مقصود مشابه باید محور وحدت باشد، یا مبنا و مبدأ مشابه باید محور قرار گیرد؟ یا باید وحدت در قلمرو موضوعی و وحدت در ساختار تشکیلاتی آن را محور قرار دهیم؟
●در پاسخ اجمالی باید گفت پاسخ همه این سؤالات منفی است. هیچکدام از این مؤلفهها، عنصر کانونی تأمینکننده الگوی وحدت در جبهه سازی و محور وحدت در تشکیل گروههای انسانی نیست. آن عنصری که در نقطه کانونی، تأمینکننده یکپارچگی و وحدت لازم برای تبدیل کثرات اجزاء و اعضاء به جمع واحد میباشد، عبارت است از «طرح کلان واحد و مشترک» که دغدغه تمامی اعضای جبهه میباشد. کانونیترین عنصری است که کثرات انسانی را حول محور خود، به جمع واحد تبدیل میکند همین طرح مشترک اعضا میباشد که موجب میگردد عمل و اراده افراد را بر آن متفق و متحد شود.
●مهمترین عنصری که از عنصر طرح کلان واحد و مشترک تولید میگردد و کثرت همه عناصر دیگر را به وحدت میرساند اصل «مکملیت» است تا وقتی طرح کلان واحد و مشترک طراحی نشود «انفصال» و «استقلال» همه عناصر دیگر محفوظ است. با وجود طرح کلان واحد و مشترک اصل «اتصال» و «مکملیت» میان همه عناصر کثیر، به وحدت و یکپارچگی منجر میگردد.
●هر جبهه از جنس نهاد است نه سازمان؛ و ویژگی اصلی نهاد، داشتن آرمان مشترک است از همین رو وجود بینش، عقیده و مبانی نظری مشترک بهعنوان محور اصلی بین مجموعههای شبکه مهم میباشد لذا مجموعههایی که فاقد فرصت و اهداف مشترک باشند، از مزایای مدل جبههای بهره چندانی نخواهند برد.
●اما طرح کلان واحد و مشترک چیست؟ مقصود از طرح کلان این نیست که یک طراحی ذهنی در فضای انتزاعی صورت پذیرد یا یک طراحی روی کاغذ ترسیم شود، بلکه مقصود آن است که با تعیین دقیق یک نقطه یا طیفی از نقاط بهعنوان هدف و مقصود طبق یک برنامهریزی فازبندی شده و مرحلهای رخ دهد؛ بنابراین مقصود از طرح کلان یک طراحی توأمان در ساحت ذهنیت و عینیت میباشد و لزوماً باید ماهیت انضمامی داشته باشد و به صورت جمعی نگارش شود.
●جبهه سازی ناظر به هر موضوعات و یا قالبی میتواند رخ دهد و امکانات جبهه سازی در بعضی حوزه ها مثل رسانه به علت تکثر کنشگران و تکانه های مختلف سخت تر می باشد. آنچه که در این باره نیاز است اگر بنا به جبهه سازی در مسئله کتاب، تئاتر، سینما و سایر حوزه ها داریم بایستی نظام مسائل، نقشه وضعیت و اطلس کنشگران آن حوزه مشخص باشد و دارای سطوح ساختاری و چارتی باشد.
●براساس نظریات مقام معظم رهبری قرارگاه مساوی ستاد جبهه است که دارای مرکزیت فکری است و با واحدهایی که از خودش نیست عملیات میکند.
●پ.ن
عنصر جبهه سازی نباید کنشگر شود چراکه توان سازماندهی را از دست می دهد.
عنصر جبهه ساز باید دارای مقبولیت و کاریزما باشد تا توان جمع کردن مجموعه های مختلف را در قرارگاه داشته باشد.
#شبکه_سازی
#جبهه_سازی
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🏷اثرگذاری انیمیشن بر جان کودکان
#قسمت_اول
✍️حسن بشیر، جوادجواهری
●امروزه وﺳﺎﯾﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﯽ اﻓﺰون ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ﻫﺎ و داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ، ﺑﺪون هیچ ﻣﺤﺪودﯾﺖ زﻣﺎﻧﯽ، ﻣﮑﺎﻧﯽ، ﺳﻨﯽ، و ﺟﻨسی، آﻣﻮزش اﻧﺴﺎن ﻫﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ را ﺑﺮﻋﻬﺪه دارﻧﺪ.ازآﻧﺠﺎﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺳﻦ ﮐﻢ ﺧﻮد، ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﮐﻤﺘﺮی ﺑﺎ دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ دارﻧﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺷﺄن آﻣﻮزﺷﯽ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﺑﻪ وﯾﮋه آﻣﻮزش ﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ آن ﻫﺎ، ﺑﻪ دﻟﯿﻞ اراﺋﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮﻫﺎ و ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ از دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ در ﻣﻮرد اﯾﻦ ﻗﺸﺮ، ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ.
●اﻣﺮوزه ﮐﻮدﮐﺎن ﺑﻪ ﻣﯿﺰان زﯾﺎدی ﺑﺎ اﻧﻮاع ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن رﺳﺎﻧﻪ ﺳﺮوﮐﺎر دارﻧﺪ و ﻣﻄﺎﻟﺐ زﯾﺎدی از آن ﯾﺎد ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ و شخصیت ﻫﺎی رﺳﺎﻧﻪ ای ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﻫﻤﺪم و دوﺳﺖ آن ﻫﺎ ﺷﺪه اﻧﺪ. ﮐﻮدﮐﺎن از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺴﯿﺎری درﺑﺎره ﻣﺮدم، ﺷﯿﻮه ﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ آن ﻫﺎ، ﭘﺪﯾﺪه ﻫﺎ، و رﺧﺪادﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. آن ﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮای ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﺑﻪ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن روی ﻧﻤﯽ آورﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ در ﺗﻼش ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻣﻮزﻧﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ واﮐﻨﺶ دﯾﮕﺮان در ﺑﺮاﺑﺮ آن ﻫﺎ، ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺎﺷﺪ و در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ.
●ﺑﻪ ﻃﻮرﮐﻠﯽ ﻣﯽ ﺗﻮان دو ﺟﻨﺒﻪ رﺷﺪ در ذﻫﻦ ﮐﻮدک ﺗﺸﺨﯿﺺ داد؛ در ﯾﮏ ﺳﻮ ﭼﯿﺰی اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان آن را ﺟﻨﺒﻪ روان ﺷﻨﺎﺳﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ رﺷﺪ ﻧﺎﻣﯿﺪ و آن ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از آﻧﭽﻪ ﮐﻮدک از ﺧﺎرج و از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﺎﻧﻮاده، ﻣﺪرﺳﻪ، و اﻧﺘﻘﺎل ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، و در ﺳﻮی دﯾﮕﺮ، رﺷﺪ دﯾﮕﺮی وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﻧﻮﻋﯽ رﺷﺪ ﺧﻮدﺑﻪ ﺧﻮدی اﺳﺖ و آن را رﺷﺪ «ﺧﻮدﻫﻮش» ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از آﻧﭽﻪ ﮐﻮدک، ﺧﻮدش ﯾﺎد ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. اﺳﺘﻔﺎده از رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﯾﮑﯽ از روش ﻫﺎی ﻣﻬﻢ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﺪن ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ آﯾﺪ؛ ﺗﺎآﻧﺠﺎﮐﻪ در دوران ﮐﻮدﮐﯽ، ﯾﮑﯽ از ﭼﻨﺪ ﻣﻨﺒﻊ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﺬﯾﺮ ﮐﺮدن ﺑﭽﻪ ﻫﺎ، ﻫﻤﯿﻦ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ و در دوران ﮐﻨﻮﻧﯽ از آن ﻫﺎ ﮔﺮﯾﺰی ﻧﯿﺴﺖ
●ﻧﮑﺘﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺄﻣﻞ درﺑﺎره ﻓﻨﺎوری ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎرﻫﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ اﺣﺴﺎس ﺧﺴﺘﮕﯽ ای ﺗﻤﺎﺷﺎ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﻌﻀﯽ از ﮐﻮدﮐﺎن ﺗﻤﺎم ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎ و ﮔﻔﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ دﻟﺨﻮاﻫﺸﺎن را از ﺣﻔﻆ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﻤﯿﻦ اﻣﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﮏ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻫﺎی درون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺮده و آن را در ذﻫﻦ ﺧﻮد ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺴﭙﺎرﻧﺪ. ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ، ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی ﻓﺮﻋﯽ و ﺟﺎﻧﺒﯽ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی اﺻﻠﯽ ﺑﺮای آن ﻫﺎ ﺟﺬاب و ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ
●ﺗﺤﻮل اصلی در این صنعت ﻇﻬﻮر اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎی ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﺑﻮد ﮐﻪ در آن ﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ، ﻣﺤﯿﻂ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه و ازاﯾﻦ رو ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺟﺎن ﺑﺨﺸﯽ و ﻓﻀﺎﺳﺎزی، ﺑﺴﯿﺎر ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ ﻧﺰدﯾﮏ ﻣﯽ ﺷﺪ. ازﺟﻤﻠﻪ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪات اﯾﻦ ﻧﻮع اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻘﺒﺎل ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی ﻧﯿﺰ روﺑﻪ رو ﺷﺪﻧﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎی داﺳﺘﺎن اﺳﺒﺎب ﺑﺎزی١ ۱۹۹۵ و زﻧﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﺣﺸﺮه٢ ۱۹۹۸ اﺷﺎره ﮐﺮد.
#انیمیشن
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🏷مکتب اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ و ترویج همجنسگرایی
#قسمت_دوم
✍️حسن بشیر، جوادجواهری
•ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺮای اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ، ﺳﻪ ﺳﻄﺢ از ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و ﭘﯿﺎم ﻫﺎ را درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ؛ ﺳﻄﺢ ﻧﺨﺴﺖ، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺣﺜﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻠﯿﺘﯽ ﻣﺜﺒﺖ داﺷﺘﻪ و ﻓﻘﻂ در ﭘﺎره ای ﻣﻮارد، اﺧﺘﻼف ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﮐﻤﯽ ﻣﺸﮑﻞ آﻓﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﻄﺢ دوم، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻇﺎﻫﺮ و ﮐﻠﯿﺘﯽ ﻣﺜﺒﺖ دارﻧﺪ، وﻟﯽ در رﯾﺸﻪ ﻫﺎ و ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﭼﺎﻟﺶ ﺑﺮاﻧﮕﯿﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺳﻄﺢ ﺳﻮم ﻧﯿﺰ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺟﻨﺒﻪ ﻣﻨﻔﯽ داﺷﺘﻪ و وﺟﻮد آن ﻫﺎ در ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻣﻌﻀﻞ آﻓﺮﯾﻦ اﺳﺖ.
•عموم ﻣﺤﺼﻮﻻت انیمیشن در داﻣﺎن ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ دﯾﮕﺮ زاده ﺷﺪه اﻧﺪ و از ﻟﺤﺎظ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ وام دار ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺧﻮﯾﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﮐﻪ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎ و ﺗﻀﺎدﻫﺎی ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ آن ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻮﻣﯽ ﺑﺮ ﮐﺴﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻧﺒﻮده ازﺟﻤﻠﻪ اﯾﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺑﺮآﻣﺪه از ﺗﻔﮑﺮ اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﯾﻦ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ وﺟﻮد دارد.
•اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ در ﻟﻐﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ اﺻﺎﻟﺖ وﺟﻮد اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ ﻧﺎم ﻣﮑﺘﺒﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در آن ﺳﺮﺷﺖ اﻧﺴﺎن اﻧﮑﺎر ﺷﺪه و ﻣﻌﺘﻘﺪ اﺳﺖ آدﻣﯽ ﻓﺮاورده ﮐﺎر و اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮﯾﺶ اﺳﺖ و ﻣﺎﻫﯿﺖ و ﻃﺒﯿﻌﺖ ﭘﯿﺸﯿﻨﯽ ﻧﺪارد. اﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻓﺮد اﮐﻨﻮن در ﭼﻪ ﻧﻘﻄﻪ ای ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ ﺿﻌﯿﻒ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻬﻢ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ او ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺶ، ﺑﻪ سمتی ﺑﺮود و ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﭼﯿﺰی ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎ آن ﻓﺎﺻﻠﻪ دارد؛ ﺑﺮای ﻧﻤﻮﻧﻪ، در ﭘﺎﻧﺪای ﮐﻮﻧﮓ ﻓﻮﮐﺎر، ﺷﺨﺼﯿﺖ اﺻﻠﯽ داﺳﺘﺎن ﯾﮏ ﭘﺎﻧﺪای ﭼﺎق ﺑﯽ دﺳﺖ وﭘﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﯿﺮ داﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﺑﺰرگ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﻨﮕﺠﻮی ﺷﻬﺮ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد.
• اﯾﻦ ﺑﻪ آن ﻣﻌﻨﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ ذات ﭘﺎﻧﺪا ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺣﯿﻮان ﺗﻨﺒﻞ، ﻣﻬﻢ ﻧﺒﻮده و ﻣﻬﻢ، ﻫﺪف و ﺑﺎور ﺑﻪ آن ﻫﺪف اﺳﺖ. اﮔﺮ ﺑﺎور وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻓﺮد، اراده ﮐﻨﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰی رﺳﯿﺪ و اﯾﻦ ﻓﺮد اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻧﻪ ذات و ﺷﺎﮐﻠﻪ ازﭘﯿﺶ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه. ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ اﮔﺮﭼﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﺨﺴﺖ، ﺑﺴﯿﺎر ﺧﻮب و ﺳﺎزﻧﺪه ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ، ﺑﺎاﯾﻦ ﺣﺎل اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، رﯾﺸﻪ در ﻣﮑﺘﺐ ﻫﺎﯾﯽ دارد ﮐﻪ در ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺶ ﻓﺮض ﻫﺎ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺶ ﻓﺮض ﻫﺎی دﯾﻨﯽ ﻣﺎ داﺷﺘﻪ و اﮔﺮ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﺸﻮﻧﺪ، در ﺑﻠﻨﺪﻣﺪت ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﻮﺟﺐ اﺳﺘﺤﺎﻟﻪ ﻓﮑﺮی ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﻣﺎ ﺷﻮﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ وﺟﻮد، ﻣﻘﺪم ﺑﺮ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺷﺪ و اﻧﺴﺎن، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺧﻮد را داﺷﺖ، ﺣﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﺧﻮد را ﻧﯿﺰ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه و از اﯾﻦ ﻧﻈﺮ دﯾﮕﺮ ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﺎداری ﺑﯿﻦ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻣﺮد و زن ﻧﻤﯽ ﺗﻮان ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻮد و دوﮔﺎﻧﻪ ﻣﺮد و زن ﺑﻪ ﮐﻠﯽ زﯾﺮ ﺳﺆال ﻣﯽ رود. اﺛﺮات ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻔﮑﺮی را اﻣﺮوزه ﻣﯽ ﺗﻮان در بحث ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﻢ جنس ﺑﺎزی و ﯾﺎ ﺟﺮاﺣﯽ ﻫﺎی ﻣﮑﺮر ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺟﻨﺴﯿﺖ، و... ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮد
•اﯾﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ از وﺟﻬﯽ زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﯾﮏ ﺳﻄﺢ ﺑﻮده اﻧﺪ، وﻟﯽ در وﺟﻮه و ﻻﯾﻪ ﻫﺎی دﯾﮕﺮ، زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺳﻄﺢ دﯾﮕﺮی ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ «ﺧﻮدﺑﺎوری» و «دروﻧﯽ ﺑﻮدن رﺷﺪ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ» در ﻇﺎﻫﺮ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺜﺒﺖ و از ﺟﻨﺲ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺳﻄﺢ ﻧﺨﺴﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، وﻟﯽ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﻤﯿﻖ ﺗﺮ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و در ﮐﻨﺎر دﯾﮕﺮ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و در ﭼﺎرﭼﻮب ﻓﯿﻠﻢ دﯾﺪه ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، رﮔﻪ ﻫﺎی اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﺘﯽ آن ﻫﺎ ﺧﻮدﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ
#انیمیشن
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
✍️سامانه ها و مجموعه های تجربه نگاری و تاریخ شفاهی
▫️سامانه های تجربه نگاری
حلقه های میانی
تجربه نگار مبلغان
تجربه نگاری مردمی
مجموعه های تربیتی
تشکل های دانشجویی
فعالیتهای اجتماعی
قرارگاه پیشرفت و آبادان
جبهه فرهنگی استان فارس
تاریخ شفاهی بازنشستگان
اقدامات وزارت ارشاد دولت سیزدهم
▫️مراکز تاریخ شفاهی
انتشارات راه یار
تاریخ نامه انقلاب
مرکز تجربه نگاری امتداد
مرکز اسناد انقلاب اسلامی
پژوهش های تاریخ شفاهی
موسسه تاریخ شفاهی روایت
نشریه تخصصی تاریخ شفاهی
#اطلس_فرهنگی
🆔@cultural_governance
هدایت شده از 🇵🇸🇱🇧کنشگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌کنشگری انتخابات ۱۴۰۲
♨️صفر تا صد عملیات مردمی مجلس
💯جهت دسترسی به سبدکنشگری انتخابات
کلیک نمایید.
🌿 | کنشگر باشید
🗳 | #انتخابات_مجلس
🆔@Activism_ideas
هدایت شده از 🇵🇸🇱🇧کنشگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☕️کافه کنشگری انتخابات
🗳 اینجا دورهمی انتخابات است
💡هدف ما افزایش مشارکت اسفند ماه است
🎯قراره کلی طرح عملیاتی به اشتراک بگذاریم
🔻جهت مشاوره کنشگری انتخابات به پاتوق زیر مراجعه کنید👇
https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
تکنولوژی های برتر 2050.pdf
23.93M
🔺ترند و تکنولوژی های برتر تا سال 2050
🔹رخدادهای جهان اینده
#حکمرانی_مجازی
🆔@cultural_governance
فهرست انجمن های ادبی.pdf
667.1K
🗂فهرست انجمن های ادبی کشور
#اطلس_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🏷ویژگی های نظام فکری رهبران انقلاب
🖊مجتبی فرهنگ
●سلیسِ مفهوم بنیان
رهبران انقلاب بدلیل رسالت گفتمان سازی سخن آنان سلیس و روان است یعنی عامه فهم بوده و برای عموم توده های مردمی قابل درک است. از طرف دیگر متفکر مفهوم پرداز هستند یعنی مقامِ توضیحاتیِ معرفتی خودشان را در قالب یک کلام مفهوم بنیان ارائه میدهند برای مثال ادبیات تهاجم فرهنگی بیانگر یک صف آرایی هویتی است که تمایز و نبرد تمدنی خود را با بقیه می خواهد مشخص کند.
●تبلورِ تطورات
رهبران انقلاب مثل هر متفکری دارای تطورات اندیشه ای می باشند و فاقد هر گونه اتصاف تشکیکی در تاریخ اندیشگانی خود می باشند یعنی نمیتوانیم تقسیمی از خمینی پاریس یا خمینی تهران ارائه داد. شهید مطهری شاگرد مکتب امام، ایشان گواه بر این موضوع داشته اند که از زمانی که قلم به دست گرفته اند: کلامشان تعمیق شده است اما تغییر نکرده است. این مسئله به خاطر داشتن محوریت و روح اندیشه در شخص می باشد که دگردیسی شامل حال او نمی شود بلکه اندیشه وی تبلور می یابد.
●شاکله مندی
اقیانوس بی کران رهبران انقلاب برای همه قابل استفاده است اما برای نشر مدل سازی از اندیشه آنان باید به طیف شناسی و رتبه بندی آثار روی آورد. تولیدات پژوهشی در حوزه اندیشه رهبران انقلاب دارای درجات مناسبتی، گزاره فکری، منشورفکری، منظومه فکری و تعلیقه نویسی می باشد. امروزه نیازمند دستگاه گفتمان سازی می باشیم که شاکله اصلی اندیشه رهبران انقلاب که همان منظومه فکری آنان می باشد، استخراج کرده و خروجی ساخت انسانِ مکتبِ امامی رقم بزند. در این راستا نیاز به روش، نظریه، الگو، فناوری ترویج می باشیم. مسئولیت این اقدام را در کشور چه کسی یا چه دستگاهی برعهده گرفته است؟
گفتنی است سنجه های چاپ کتاب و مقاله در حوزه اندیشه رهبران انقلاب تاکنون:
-۱۵۰۰ کتاب فارسی با چاپ اول
-۷۰۰ کتاب چاپ دومی به بالا
(کتاب انسان ۲۵۰ به چاپ شصتم و تیراژ ۲۰۰ هزار عدد رسیده است)
-۸۹۰ مقاله فارسی
-۶۰۰ اثر خارجی
-۷۰۰ پایان نامه داخلی
نشر داده شده است که عموم این آثار دارای ایرادات روشی، تبویبی، نمایه ای، چینشی و کلی می باشد.این مسئله به این علت است که صورت بندی و منطق استدلال پذیری از خوانش بیانات رهبری تا کنون مورد بحث قرار نگرفته است یعنی روش شناسی در حوزه اندیشه رهبران انقلاب تا کنون دغدغه پژوهشگران این عرصه نبوده است. هرچند کتاب مرآت انقلاب یا کتاب روش تحلیل منظومه ای پاسخی بر این دغدغه بوده است اما نیازمند آثار متنوع و کرسی های زیادی می باشیم.
#مرات_انقلاب
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
#دعوت_به_همکاری
💯مجموعه حکمرانی فرهنگی در نظر دارد جهت تکمیل کادر خود، از تعدادی فعال فرهنگی، هنری و رسانه ای برای حضور تمام وقت و پاره وقت، دعوت به همکاری نماید.
📣محورهای همکاری:
🏷شخصیت پژوهشی و مدیریتی:
▪️فعال حوزه طراحی راهبردی
▪️فعال حوزه مدل سازی نهادی
▪️فعال حوزه طراحی عملیات و محتوا
▪️آشنا با مسائل فرهنگی، هنری و رسانه ای
🔸ویژگی های مطلوب :
▫️علاقمند به رشد فردی
▫️اولویت با ساکن تهران
▫️اهل مطالعه و پرسشگری
▫️اهل قلم و فعالیت مدیریتی
▫️اهل فعالیت تیمی و گروهی
▫️دارای تجربه در سازمان های فرهنگی
⬅️فرآیند جذب:
🔺دریافت و تکمیل لینک پرس لاین
🔺ارسال جزئی و دقیقتر روزمه
🔺پس از اتمام زمان فراخوان، از متقاضیان با بیشترین امتیاز جهت مصاحبه دعوت به عمل می آید.
🔺دوره آزمایشی به مدت سه ماه میباشد، در این شرایط افراد در قالب پروژه ها مورد سنجش قرارمیگیرند.
🔺پس از دوره آزمایشی با داوطلبانی که بیشترین امتیاز را اخذ کنند، قرارداد منعقد خواهد شد.
🔆 علاقهمندان در حوزه های فوق، درصورت تمایل با ایدی زیر ارتباط بگیرید
@admin_activism
🆔@cultural_governance
🔺معرفی انتشارات کشور
▫️تعداد کل موارد: 2521
🔸جهت مشاهده کلیک نمائید
🔺معرفی نویسنده های کشور
▫️تعداد کل موارد: 34941
🔸جهت مشاهده کلیک نمائید
#اطلس_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
12_2616.pdf
1.4M
🪑جریانشناسی صاحبان صندلی سینماهای کشور
📽تعداد سالنهای سینمایی ایران بسیار کم است و همین مقدار کم هم در کشاکش هزارتوی گروههایی افتاده که گاهی حتی از آن بهعنوان مافیا یاد میشود. بهطور کل ۲۱۷ مجتمع سینمایی در ایران فعال هستند که شامل ۶۲۲ سالن میشود. این آمار به واقع تاسفبار است.
🎞مسائل سینما کشور:
-وجود مافیا در صنعت سینما
-عدم عدالت توزیع سالن سینما
-تمرکز دو سوم مخاطبین در تهران
-سلیقه محوری در مدیریت سینما ها
-نبود کمپانی توزیع در سینماهای کشور
-نبود خط اتصال عادلانه از تولید به اکران
منبع:فرهیختگان
#سینما
🆔 @Cultural_governance