#دعوت_به_همکاری
💯مجموعه حکمرانی فرهنگی در نظر دارد جهت تکمیل کادر خود، از تعدادی فعال فرهنگی، هنری و رسانه ای برای حضور تمام وقت و پاره وقت، دعوت به همکاری نماید.
📣محورهای همکاری:
🏷شخصیت پژوهشی و مدیریتی:
▪️فعال حوزه طراحی راهبردی
▪️فعال حوزه مدل سازی نهادی
▪️فعال حوزه طراحی عملیات و محتوا
▪️آشنا با مسائل فرهنگی، هنری و رسانه ای
🔸ویژگی های مطلوب :
▫️علاقمند به رشد فردی
▫️اولویت با ساکن تهران
▫️اهل مطالعه و پرسشگری
▫️اهل قلم و فعالیت مدیریتی
▫️اهل فعالیت تیمی و گروهی
▫️دارای تجربه در سازمان های فرهنگی
⬅️فرآیند جذب:
🔺دریافت و تکمیل لینک پرس لاین
🔺ارسال جزئی و دقیقتر روزمه
🔺پس از اتمام زمان فراخوان، از متقاضیان با بیشترین امتیاز جهت مصاحبه دعوت به عمل می آید.
🔺دوره آزمایشی به مدت سه ماه میباشد، در این شرایط افراد در قالب پروژه ها مورد سنجش قرارمیگیرند.
🔺پس از دوره آزمایشی با داوطلبانی که بیشترین امتیاز را اخذ کنند، قرارداد منعقد خواهد شد.
🔆 علاقهمندان در حوزه های فوق، درصورت تمایل با ایدی زیر ارتباط بگیرید
@admin_activism
🆔@cultural_governance
🔺معرفی انتشارات کشور
▫️تعداد کل موارد: 2521
🔸جهت مشاهده کلیک نمائید
🔺معرفی نویسنده های کشور
▫️تعداد کل موارد: 34941
🔸جهت مشاهده کلیک نمائید
#اطلس_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
12_2616.pdf
1.4M
🪑جریانشناسی صاحبان صندلی سینماهای کشور
📽تعداد سالنهای سینمایی ایران بسیار کم است و همین مقدار کم هم در کشاکش هزارتوی گروههایی افتاده که گاهی حتی از آن بهعنوان مافیا یاد میشود. بهطور کل ۲۱۷ مجتمع سینمایی در ایران فعال هستند که شامل ۶۲۲ سالن میشود. این آمار به واقع تاسفبار است.
🎞مسائل سینما کشور:
-وجود مافیا در صنعت سینما
-عدم عدالت توزیع سالن سینما
-تمرکز دو سوم مخاطبین در تهران
-سلیقه محوری در مدیریت سینما ها
-نبود کمپانی توزیع در سینماهای کشور
-نبود خط اتصال عادلانه از تولید به اکران
منبع:فرهیختگان
#سینما
🆔 @Cultural_governance
سبدخالی مصارف فرهنگی.pdf
264.2K
🧺سبد خالی مصارف فرهنگی
🛒مصرف فرهنگی ازجمله مفاهیم مهم برای سنجش میزان رفاه، سطح توسعهیافتگی جوامع و کیفیت سبک زندگی شهروندان محسوب میشود که وابسته به بستر شکلگیری و توسعه آن، تعاریف گوناگونی دارد. این نوع از مصرف در بعد خانوار را میتوان به کل هزینههایی اطلاق کرد که برای خرید یا استفاده کردن از محصولات و خدمات فرهنگی مانند کتاب، موسیقی، گردش و تفریح، تئاتر و فیلم و... صرف میشود.
🛍در این اینفوگرافی به سوال های زیر پاسخ داده می شود:
🔸اساسا جامعه ایرانی برای مصرف فرهنگی خود چقدر هزینه میکند؟
🔸این هزینه به تفکیک استانی چه آوردههایی پیش روی ما میگذارد؟
🔸مهمتر اینکه این هزینه به طور میانگین چقدر است و سهم دهکهای مختلف از این هزینهها به چه میزان است؟
منبع:جام جم
#امایش_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
⚠️پنهان های بودجه فرهنگی کشور
🖊مجتبی فرهنگ
#قسمت_اول
♻️یکی از موضوعات مهم در حوزه حکمرانی فرهنگی مبجث بودجه ریزی می باشد. وقتی وارد فضای سیستم ها و سازمان های فرهنگی می شویم و اگر از بالا به این سازمان ها نگاه میکنیم شاهد سرازیری هایی زیاد و پنهانی می باشیم که ما را به وضعیت نابسمان بودجه ریزی می رساند اما پیدا و پنهان های بودجه فرهنگی کشور کجا هستند و آسیب بودجه ریزی فرهنگی در کشور چیست؟
🏢سازمان های رسمی فرهنگی
بخش اعظمی از بودجه های فرهنگی کشور به بیش از ۲۷ سازمان متولی رسمی در حوزه فرهنگ اختصاص داده می شود که دولت آقای رییسی در بودجه ۱۴۰۱، ۹ نهاد اصلی را متولی پرداخت بودجه ها نموده است تا شاید با این کار بتوانیم در دراز مدت این سازمان ها را ادغام نماییم و برای هر موضوع بتوانیم مسئول مشخصی را بگذاریم .بخش اعظم این بودجه این سازمان ها از ۶۰ تا ۹۰ درصد بودجه آنها صرف حقوق و دستمزد می شود و مابقی آن بیشتر در خود ستاد خرج می شود و شاید یک آب باریکه به استان ها سرازیر شود برای مثال بیش از ۹۰ درصد بودجه وزارت اموزش و پرورش صرف حقوق می شود! در بودجه ۱۴۰۱ در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به متولیان فرهنگی پرداخت میشود که با توجه به بودجه ۸۴۱ هزار میلیاردی دولت سهمی کمی بیشتر از ۲ درصد را برای فرهنگ تخصیص داده است.
🕌بنیاد های غیر دولتی حاکمیتی
نهاد های اقتصادی زیر مجموعه های رهبری قسمتی از بودجه خود را صرف کارهای فرهنگی می کنند. بعضی از فعالیت این دستگاه ها پیوست فرهنگی می باشد یعنی اساسا هدفشان کار فرهنگی نیست ولی درکنار فعالیت معین خود ستادهای فرهنگی نیز ایجاد کرده اند.
🏛شهرداری ها
شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان یک ساختار حاکمیتی غیر دولتی دارای بودجه فرهنگی قابل توجهی هستند.وجود ۱۳۴۵ شهرداری و ۳۷۰۸۰ دهیاری در کشور به عنوان بازوهای اجتماعی و فرهنگی دارای اثرات فراوانی هستند.این ساختار های غیر رسمی فرهنگ دارای بودجه هایی به مراتب بیشتر از ساختار های رسمی منطقه ای می باشند. برای مثال در اعتبارات سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای مؤسسات فرهنگی و هنری اجتماعی شهرداری تهران در نظر گرفته شده که از کل اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران بیشتر است.هنگامی که جریان انقلابی بر مسند این جایگاه ها نباشد می بینیم که قسمت زیادی از بودجه ها صرف کنسرت های موسیقی،همایش های بی مصرف،ساخت لوگو یک میلیاردو ششصد میلیون تومانی می شود.
🏦بانک ها و بنگاه های اقتصادی
این قسم شامل موسسات اقتصادی و بیزینس من ها می باشد که برای فرارمالیاتی یا کاهش مالیات اقدام به فعالیت فرهنگی می کنند و شامل کارخانه ها،بانک ها و موسسات خصوصی می شود. غالب این بودجه ها در بخش های ورزشی و یا هنری خرج می شود. در واقع این بودجه ها در بخش های پر هزینه حوزه فرهنگ خرج می گردد و با اندک رابطه ای با مدیر عامل مجموعه و در راستای اهداف حزب آنها، این پول ها را به جیب میتوان زد.جالب است که یک بانک می آید بر روی یک فیلم که به اسکار راه یافته است سرمایه گذاری می کند و در حالی که مروج ناهنجاری های اجتماعی است!
برای مثال بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان می باشد فعالسازی هنرستانهای منطقهای و تجهیز آنها، تجهیز بیمارستانهای مناطق محروم، کمک به تهیه جهیزیه، کمک به تکمیل مسکن محرومان، ساخت ورزشگاه و مراکز فرهنگی در مناطق محروم با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و گروههای جهادی از دیگر اقدامات صورتگرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه است (منبع)
🏯شوراهای عالی کشور
وجود بیش از ۲۲ شورای عالی در کشورکه گاها به گعده های دورهمی و دبیرخانه ها منتفی می شوند جهت تهیه گزارش، بودجه های خود را در بین مجموعه های مختلف تقسیم می نمایند.برای مثال شورای عالی اجتماعی کشور که در ذیل وزارت کشور تعریف شده است در اواخر دولت روحانی دارای ۳۰۰ میلیارد بودجه است که متاسفانه اگر کسی فقط می توانست در آن جلسه حضور داشته باشد و با داشتن یک طرح نامه مکتوب، بودجه میلیادری به جیب بزند! بخش قابل توجهی از بودجه ها این شورا به ngo و حتی گروه های غیر هم سو پرداخت شده است
#بودجه_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
⚠️پنهان های بودجه فرهنگی کشور
🖊مجتبی فرهنگ
#قسمت_دوم
🏬سازمان های غیر رسمی حوزه فرهنگ
سازمان و نهاد اصلی در کشور به صورت مسقیم و مبتنی بر سرفصل ها و وظایف، ردیف بودجه دارند اما دستگاه های غیر رسمی دیگری نیز در حوزه فرهنگ؛ چه به صورت دولتی و چه به صورت غیر دولتی در حال نقش آفرینی هستند که مجموع آنها به ۱۲۰ سازمان خواهد شد.
برای مثال بیش از ۱۹ وزارت خانه در دولت دارای معاونت فرهنگی هستند که بودجه های قابل توجهی دارندبرای مثال معاون فرهنگی وزارت بهداشت دارای دو بودجه دانشگاهی و ستادی می باشد. در سال ۱۳۹۹ بودجه فرهنگی این معاونت چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان خالص برای کارهای فرهنگی بوده است؛ در حالی که نهاد رهبری در دانشگاه فاقد همچین بودجه ای خالص برای فعالیت های فرهنگی بوده است یا برای مثال وزارت نفت دارای بودجه های چند صد میلیاردی در حوزه فرهنگ می باشد و متاسفانه با برگزاری برنامه های پر هزینه انگونه که بایستی اثرگذار باشد، نبوده است. هرچند این وزارت خانه ها بودجه های خود را در اختیار دستگاه های مختلف فرهنگی می گذارند تا مجری و متخصص آن حوزه اقدام نماید.
جهت مشاهده این دستگاه ها کلیک نمائید
📡اپراتورها
وجود دو اپراتورِ غول آسای همراه اول و ایرانسل در کشور با توجه به مصوبات مجلس و دولت ملزم به اختصاص درصدی از درامد خود به امورات فرهنگی و تولید محتوا رسانه ای شده اند.مبلغ این بودجه در آمار های غیر رسمی چیزی بیش دو هزار میلیارد تومان می باشد. اسم نوجوان دهه هشتادی مهرشاد سهیلی را زیاد شنیده اید.یکی از منااع تغذیه این شخص از اپراتور صدا و سیما و پیامک های تبلغی می باشد که توانسته است دو میلیارد ناقابل را از اپراتور همراه اول بگیرد
📡صندوق های مالی
این صندوق ها غالبا برای صنایع فرهنگی خلاق در کشور تاسیس شده است مانند صندوق های بنیاد ملی نخبگان، داوین، سپهر، پژوهش و فناوری خلاق و ... اشاره کرد که برای مثال یکی از این صندوق ها ذیل ریاست جهموری دارای ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می باشد. غالب این واریزی ها و حمایت های این صندوق ها به هسته های کنشگر حوزه اجتماعی، استارتاپ ها و یا شتابدهنده ها جهت ساخت محصول یا ارائه خدمات فرهنگی اعطا می شود و عموم این شرکت ها شکست خورده اند و یا ارتزاق نفتی دارند!
♻️باتوجه با توضیحات داده شده میتوانیم اصلی ترین آسیب های بودجه را در حوزه فرهنگ موارد زیر شمارد
🔸تقسیم نمودن بودجه در مراکز شهری کلان و عدم عدالت مالی در بودجه ریزی فرهنگی
🔸عدم داشتن مدل منطقی جهت رگولاتری مالی،شتابدهی و ارزیابی تیم های مردمی
🔸پول پاشی های بی حساب و کتاب به اسم حمایت از گروه های مردمی
🔸تعدد زیاد دستگاه های غیر رسمی در حوزه فرهنگ
🔸عدم ارزیابی از اثر بخشی براساس هزینه کرد
🔸الزام داشتن کانال و رابطه برای اخذ بودجه
🔸نبود ساختار الزام آور جهت حسابرسی فرهنگی
📌پ.ن
ایا اساسا تجمیع بودجه های فرهنگی درست است؟ یا باید برای این قضیه تنظیم گری نمود و شورا حسابرسی فرهنگی را ایجاد نمود
#بودجه_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
RTFunds-Booklet-V2-.pdf
3.76M
📚معرفی صندوق های پژوهش و فناوری
#اطلس_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
💢سلسله نشست های تخصصی با موضوع زنجیرهسازی محصولات فرهنگی
#سومین_نشست
➖با حضور:
🔻جناب آقای مظاهر خادملو
مدرس، تهیهکننده و کارگردان انیمیشن
🔻جناب آقای امیرحسین اطاعت
سازنده بازی موبایلی "پیربابا"
📌 یکشنبه ۱۳ اسفند ماه
🕗 ساعت ۱۹:۳۰
🌐 لینک حضور در نشست:
https://gharar.ir/r/0bd25098
#صنایع_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
🔸روش ها و رویکردهای خلق محصولات پویا نمایی
🖊مجتبی فرهنگ
#قسمت_اول
●کانون های اندیشه ورز میان رشته ای
صنعت انیمیشن و سینما امروزه صنعت میان رشته است. مرزهای دانش و شیوه های نوین خلاقیت، از اتصال شبکه دانش های گوناگون شکل می گیرد. این مسئله بیانگر این موضوع است که در اتاق های اندیشه ورز، جهت خلق ایده های نوآورانه بایستی تنوعی از رشته های مختلف مثل: فلسفه، روانشناسی، هنر و ... گرد هم آیند تا در تضارب های متنوع به حرف نو و متفاوتی نائل شویم.
●ذائقه شناسی نسل زد
شناخت مخاطب و تفاوت های نسلی یکی از گونه های رسیدن به سوژه، پیام و تکنیک است. این مسئله به معنای به رسمیت شناختن شکافت نسلی و یا عدم قائل بودن به فطرت نیست بلکه هر زمانه و عصری زمینه های رشد متفاوتی را برای نسل خود دارد که دارای تفاوت هایی با مخاطبین ماقبل است. به صورت کلی نحوه ارسال، شکل پذیرش، سویه های محتوایی و قالبی هر نسل دارای تفاوت هایی است.
جهت مطالعه بیشتر به فراخوان ذائقه شناسی نسل زد مراجعه کنید
●رویدادهای پیچینگ
در فیلمسازی، پیچینگ به معنای ارائه شفاهی یا بصری یک ایده برای تولید یک فیلم یا سریال تلویزیونی است. این ارائه عموما توسط یک فیلمنامهنویس یا کارگردان به تهیهکننده یا مدیر استودیو انجام میشود و بیشتر به امید جذب سرمایه است.
هر ساله در سراسر دنیا رویدادهای پیچینگ متعدد برگزار میشود که طی آن انیمیشنسازان میتوانند طرحها و ایدههای خود را برای سرمایهگذاران ارائه کنند. یکی از مهمترین آنها رویدادهای پیچینگ بازار میفاست که در جشنواره انسی برگزار میشود. در این رویداد انیمیشنسازان میتوانند به صورت شخصی یا به نمایندگی از شرکتهای کشور خودشان به ارائه طرحها و ایدهها برای سرمایهگذاران جهانی بپردازند.
جهت مطالعه بیشتر کلیک نمایید
●اسطوره شناسی و کهن الگوهای دینی و مذهبی
یکی از روش های خلق کارکتر و روایت در انیمیشن سازی، بررسی کهن الگوها و اسطوره ها می باشد. برای مثال انیمیشن حمله تایتان ها در فصل اخر اشاره به درختی در آسمان میکند که با نگاه به آن تایتان ها قدرت میگیرند! هرچند این درخت در فرهنگ ژاپن موجود است اما با این مضامین در عرفان ناب شیعی، چنین الگوهایی نیز موجود است. سِدرَةُ المُنتَهی جایگاه یا درختی در آسمان که در قرآن و حدیث معراج به آن اشاره شده است که پیامبر(ص) در سفر معراج آنرا مشاهده کردند. در کتاب شریف مجمع البیان فی تفسیر القرآن آمده است: سدره درختی است بالای آسمان هفتم در طرف راست عرش که دانش هر فرشتهای به آن منتهی میشود.
●آینده پژوهی
سینما دارای نقش آینده آفرینی است به این معنا که سینما پدیده هایی را که در آینده امکان وقوع دارد را به یک گفتمان عمومی قابل پذیرش، تبدیل می کند. با توجه به اینکه تولید محصولات فاخر حرفه ای در صنعت انیمیشن چند سال طول میکشد پس بایستی وضعیت تولید و اکران محصول را چند سال اینده دید. به این موضوع بایستی پاسخ دهیم که قرار است در چه اتمسفر و وضعیتی محصولی را نشر دهیم؟
#انیمیشن
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🔸روش ها و رویکردهای خلق محصولات پویا نمایی
🖊مجتبی فرهنگ
#قسمت_دوم
●اقتباس گیری
مفهوم اقتباس در سینما به قدری کلی و فراگیر است که به سختی میتوان آن را از ماهیت اصلی هنر فیلمسازی جدا کرد. تاریخ قصهگویی و روایتگری بشر با تصویر شروع شد و دوباره به تصویر رسید. هزاران سال پیش نیاکان زمین به روایت از رخدادهای زندگیشان در قالب نگارههای درون غارها پرداختند. کمکم عنصر تخیل در این روایتها غلیظتر شد و کلمات جای تصاویر را گرفتند. بعد از آن به مدت چند هزار سال، بشر قصه میساخت و آن را بر لوحها، کتیبهها و کتابها مینگاشت یا سینهبهسینه نقل میکرد و اینچنین مفهوم ادبیات داستانی به وجود آمد. گاهی هم داستانها به صورت نمایش اجرا میشدند و با انواع موسیقی و رقص، شاد یا غمآلود میآمیختند.
اینکه عنوان شد اقتباس جزئی از ذات سینماست، به همین میراث چند هزار ساله برمیگردد؛ وگرنه چیزی که سال ۱۸۹۵ در فرانسه تحت عنوان دستگاه سینماتوگراف اختراع شد، صرفا تکنولوژی ثبت تصاویر متحرک بود و بدون قصه، نمیتوانست از جنبه تکنولوژیک به جنبه هنری برسد. وقتی صحبت از اقتباس سینمایی میشود، عمدتا مفهوم نسخهبرداری سینمایی از یک رمان یا داستان کوتاه به ذهن متبادر میشود که این البته بخش قابل اعتنایی از فرآیند اقتباس است اما اقتباس سینمایی یک دایره وسیعتر را شامل میشود. شکل دیگر آثار اقتباسی در فیلمها شامل روایتهای غیرداستانی (ازجمله روزنامهنگاری)، زندگینامه، کتابهای طنز، کتاب مقدس، نمایشنامهها، منابع تاریخی و فیلمهای دیگر است.
مطالب مفید در این راستا:
نگاهی به فیلم های اقتباس شده از داستان های ایرانی
با سینمای اقتباسی کتابخوانتر میشویم
●طراحی اکوسیستم محتوایی
سبد مصرف مخاطب نسل کودک و نوجوان بسیار متنوع است. نیازمند این موضوع می باشیم که با بررسی های کلان و با نگاه های هوایی، نقشه وضعیتی از محصولات مصرفی مخاطبین را داشته باشیم. تهیه این نقشه ما را به خلا ها و نیازهای مصرفی مخاطب رهنمود می سازد.
●نظام مسائل های فرهنگی
شناخت وضعیت شبکه فرهنگی کشور یکی از راهبردهای رسیدن به سوژه های فرهنگی می باشد. فی المثل رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت اعلام کرده است که مصرف سیگار افزایش ۱۹۰ درصدی در زنان و افزایش ۱۳۳ درصدی در دختران داشته است. شناسایی خلا ها، آسیب ها و مشکلات انقلاب اسلامی می تواند به عنوان یکی از رویکردها در دستور کار قرار گیرد.
●مشاهده بانک ها
در مباحث خلاقیت، منشا نواوری را مشاهدات گوناگون می دانند. تولید بانک فیلمنامه، استوری بورد و کمیک استریپ می تواند امکان نواوری برای خلق ایده های متنوعی را فراهم سازد. این مسئله نیازمند مطالعه است که آیا صنعت شدن انیمه در نتیجه تولید 8000 عنوان تیراژ چاپی مانگا است یا شبکه ای از عوامل مختلف سبب تحول صنعت انیمیشن سازی در ژاپن شده است؟
●پ.ن
آن چیزی که بیان شد به عنوان رویکردهای پیشینی در تولید انیمیشن می باشد که جهت ارزیابی های میانی و سکانی نیازمند پروپوزال تولید، فیلم نامه، استوری بورد و نسخه های بتا تستینگ (نمایش های آزمایشی قبل از اکران عمومی) می باشیم.
🌱به امید شکوفایی صنعت پویانمایی در میهن عزیزمان
#انیمیشن
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
12_1795.pdf
2.71M
🔹گفتوگوی چالشی «فرهیختگان» با علی سرتیپی سینمادار، پخشکننده و تهیهکننده سینما:
🔺بخش های از نکات گفت و گوی اقای سرتیپی:
▫️ایران، ارزانترین بلیت سینمای جهان را دارد
▪️هرکسی کار و تلاش میکند، میگویند مافیاست
▫️بلیت سینما تنها چیزی در کشور است که قیمتش بالا نرفته
▪️ صنعت سینما بالای 200میلیارد در کرونا ضربه لطمه خورد
▫️پولشویی در سینما حتی به اندازه یک درصد هم وجود ندارد
▪️دستمزد بازیگران تا حدودی عشقی و چیزی شبیه به قمار است
▫️اینکه سرمایهگذار پول تولید را از کجا آورده به ما مربوط نمیشود
▪️سریالهای شبکه نمایش خانگی؛ دستمزد بازیگران را بالا برده است
▫️به جز سینماهای حوزه هنری، تقریبا بقیه سینماها تعدیل نیرو داشتند
▪️سینمادارها به نظارت سازمان سینمایی از طریق سمفا مشکوک هستند
▫️ظرفیت تولید سالانه ما 100 تا 110 فیلم نیست؛ 40 تا 45 فیلم است
▪️در زمینه تولید سینمایی، دهمین کشور دنیا هستیم ولی به لحاظ تعداد سالن، صدوچهلمین کشور
#سینما
🆔@cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
🔹گفتوگوی چالشی «فرهیختگان» با علی سرتیپی سینمادار، پخشکننده و تهیهکننده سینما: 🔺بخش های از نکات
🖊مجتبی اردشیری،روزنامهنگار
🔸علی سرتیپی؛ مهره مهم حداقل یک دهه اخیر سینمای ایران. فردی که در عین تجربهکردن تهیهکنندگی، بزرگترین دفتر پخش ایران را هم دارد که چند سالی است رکورد فروش بیشترین تعداد بلیت را در این سینما از آن خود کرده است. علاوهبر تولید و پخش، او یک سینمادار بزرگ نیز هست. پردیس کورش بهعنوان بزرگترین مجموعه سینمایی کشور که با اختلاف، بیشترین میزان فروش سینمای ایران در آنجا اتفاق میافتد، تحتمدیریت اوست؛ پردیسی که عنوان پرمخاطبترین پردیس سینمایی جهان را نیز با خود یدک میکشد. ضمن اینکه مدیریت چند پردیس کمبرخوردارتر را نیز در دست دارد و البته کارهای ساخت پردیس «لوتوس مال» با 16 سالن را در نازیآباد تقریبا به پایان رسانده است.
🔸این تمام حرفه سرتیپی نیست. او طی این سالها، به شکلی جدی به حوزه سرمایهگذاری در آثار سینمایی وارد شده و چندین فیلم تولید کرده است. تمام این پارامترها سبب شد دامنه توجهات و البته حساسیتها به او و فعالیتهایش خیلی بالا بگیرد. تا جایی که از او بهعنوان «مافیا»ی سینمای ایران نام برده شد؛ مافیایی که حاشیه امن مناسبی برای دوستان و وضعیت ناامنی برای مخالفان او شکل داده است.
#سینما
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚭 ده سکانسی که سالها تبلیغاتِ ضدسیگار رو یکجا نابود کردن !
#سینما
#اسیب_های_اجتماعی
🆔@cultural_governance
🔸پروژه ی تثبیت بی حجابی
🖊مجتبی فرهنگ
●اخیرا کلیپ ورزشی از دانشگاه اصفهان منتشر شده است که رسانه ها در این باره می گویند مجموع بازدید های این کلیپ ۲۵۰ میلیون بازدید رسیده است! و به عنوان پر بازدید ترین کلیپ فارغالتحصیلی دنیا در شبکه های مجازی منتشر شده است! (آمارغیرواقعی به نظر میرسد)
●با شروع موج عیان مهسا امینی و هزاران موج غیر اشکارِ، غرب حیا و غیرت را از فرزندانمان می زداید! روایت گری کلان این کلیپ ها به معنای روزمره دانشگاه نیست بلکه روایتی کلان از جریان سرایتگری است که برساخت های مجازی، تزریق گری می کند و در مناسبت های دانشگاهی یا رشته های بخصوصی جهت به اشتراک گذاری خاطرات، تصویری سازی می کند و خواسته یا ناخواسته دعوت به رفتارهای ناهنجار می کند که ممکن است به چالش های مجازی یا پویش هایی نیز تبدیل شود. افق این چنین حرکت هایی اعلامِ رفتارِ قبیحی است که جریان سازی می کند و از دریچه بازدیدهای مجازی به دریچه کلاس های دیگر میرسد.
●ایام عید و سال نوروز در راه است و سیاستگذاری اتاق های فکر مستکبرین تثبیت بی حجابی در جامعه است و این گونه قاب ها نشان از طرح کلانی می باشد که می خواهد رخ دهد.
اما علت اشاعه این موضوع را در سه ساحت میتوان دید:
●پاسخگو نکردن دانشجو نسبت به رفتارش
موقف اعتراضات مهسا امینی، فحاشی ها و فجورات مختلفی در دانشگاه های کشور رخ داد که متاسفانه توسط مسئولین محافظه کار یا تدبیرات ناصحیح، برخورد متناسب و عادلانه با دانشجویان خاطی صورت نگرفت و این مسئله سبب تهور و بی باکی آنها در جهت حرکت به سوی مسیر خلاف شرع و عرف گردید.
●قانونگذاران محافظه کار
قانونگذاران با رویکرد محافظه کارانه تصمیم بر این گرفتند که مصوبه حجاب را به تاخیر بیندازند و هنوز هم معلوم نیست بعد از رسیدن به منافع خود چه تصمیمی برای مسئله حجاب دارند. این موضوع نیازمند مطالبه دوباره جدی مردم است و بایستی انقلابیون اصیل هرگونه تسامح، تساهل و عدم حریت را کنار بگذارند وگرنه این گناه اجتماعی در دنیا و آخرت برگردن آنها می باشد.
●مجریان و سیاستگذاران دانشگاه ها
گاهی احساس می شود که برنامه ریزی و سیاستگذاری در جهت اسلامی شدن دانشگاه هایمان، فاقد ایده یا رویکرد موثرانه بوده است وگرنه غایت دانشگاه اسلامی به اینگونه رفتار و اعمال جهنمی منجر نمی گشت. هرچند این موضوع یک لایه از آن آرمان است که بایستی حل شود.
#حجاب
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
638300325397995088.pdf
2.71M
🔸مسجد در ایران
🔹آمار،کارکرد، جایگاه و مسائل اجتماعی
📿 | #ماه_رمضان
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
ماه رمضان.pdf
724.3K
🔸بررسی مولفه های سیاست گذاری در ماه مبارک رمضان
🖊نویسندگان:
| زینب مرتضاییفرد
| میلاد جلیلزاده
| صادق فرامرزی
| عاطفه جعفری
| سیدمهدی موسویتبار
📿 | #ماه_رمضان
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🗂جزوه حکمرانی فرهنگی
#شماره_هفت
💠بررسی مولفه های سیاست گذاری ماه رمضان
♻️عملکرد فرهنگی نهادهای مربوطه در ماه رمضان چگونه است و چه فضایی برای جامعه رقم میزند؟
♻️کارکرد اجتماعی ماه رمضان و آیینهـای آن در دیگر کشورهای مسلمان
♻️بررسی آداب و آیین محلی ماه رمضان در ایران
♻️جریان شناسی سریال های ماه رمضان در دو دهه اخیر
♻️1443 سال با موسیقی رمضان، نگاهی به موسیقی ماه رمضان
♻️آمار از کاهش قابل توجه مخاطبان برنامههای ماه رمضان صداوسیما خبر میدهد
🔺جهت مطالعه مطالب در این حوزه #ماه_رمضان را کلیک نمائید
ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
♨️پرونده ویژه
🔸بررسی وضعیت فرهنگی_اجتماعی ایران و جهان
🔹هشتگ پرونده: #امایش_فرهنگی
✍️منابع مطالب: روزنامه #جام_جم
🆔 @Cultural_governance
مردم_از_نمایندگان_چه_انتظاری_دارند؟_1.pdf
1.03M
🔸مردم از نمایندگان چه انتظاری دارند؟
🏙بهبود معیشت در صدر خواسته های پایتخت نشینان است
🪴پیشنهاد عملیات:
-تامین مسکن برای دهک های پایین
-کنترل تورم عمومی کشور
-کاهش هزینه های درمانی
#امایش_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
تابوی دود و دم.pdf
633.2K
🚬تابوی دود و دم
🚭جامعه چقدر در رابطه با افراد معتاد نقشی حمایتگر ایفا می کند؟
⚠️رئیس انجمن مددکاری ایران معتقد است بخش قابل توجهی از کارتنخواب های معتاد فقط به این دلیل به این رویه زندگی ادامه می دهند چون از سوی خانواده و اجتماع به نوعی طرد شده اند
🚫در این گزارش خواهید خواند:
-درصدی از مردم ایران که مایل به همسایه بودن با افراد معتاد به مواد مخدر نیستند
-درصدی از مردم جهان که مایل به همسایه بودن با افراد معتاد به مواد مخدر نیستند
🪴پیشنهاد عملیات:
-آموزش مددکاری اجتماعی در حوزه اعتیاد
-طراحی الگوی کمپ داری اسلامی
#امایش_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
اینستاگرام یا جعلیگرام!.pdf
707.2K
🤥اینستاگرام یا جعلیگرام!
🇮🇷جامعه ایرانی چقدر با مفهوم انتشار اخبار فیک و جعلی آشنایی دارد؟
🪴پیشنهاد عملیات:
-آموزش سوادرسانه برای تمامی سنین
-تولید سوادرسانه ای مبتنی بر رویکرد عرفان اسلامی
#امایش_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance
کابوس تغییرات اقلیمی.pdf
1.49M
🗺کابوس تغییرات اقلیمی
🏳️آمار نشان می دهد که در سال 2022 تعداد 32 .6 میلیون نفر به دلیل بلایای طبیعی، بی خانمان و جابه جا شدند که این رقم بیش از 28 .3 میلیون نفر آواره ناشی از درگیر یها و
خشونت در همان سال بوده است.
🪴پیشنهاد عملیات:
طراحی و اشاعه الگوی تمدن اسلامی برای حل معضلات آوارگی و محیط زیستی
#امایش_فرهنگی
🆔 @Cultural_governance