eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ راز بی‌رغبتی غرب به تحریم سینمای ایران 💢 از سخت ترین تحریم های غرب تا فرش قرمز فستیوال‌ها برای سینمای ایران ♦️ تنها چند روز پس از آغاز جنگ اوکراین، تحریم‌های متعددی علیه دولت مسکو از سوی دولت‌های غربی اعمال شده است، بخشی از این تحریم‌ها را تحریم صنعت سرگرمی تشکیل می‌دهد. کشور‌های اروپایی و امریکا، مبادلات سینمایی خود را با روسیه لغو و این کشور را از فستیوال‌های سینمایی حذف کردند. ♦️ سینمای ایران هیچ گاه هدف تحریم‌های غرب نبوده است و در سخت‌ترین شرایط تحریمی فستیوال‌های غربی میزبان فیلم‌ها و فیلمسازان ایرانی بوده است. 🌐hvasl.ir/news/512055 🆔@cultural_governance
LGBT+ facts (2).pdf
7.25M
🔻بررسی همجنسگرایی به زبان ساده چطور علم در قرن بیست و یکم سلاخی میشود❗️ 🆔@cultural_governance
🔰مجموعه گزارشات | مصاحبه ها | تحلیل ها با موضوع انیمیشن👇👇👇 | 🆔@cultural_governance
🟤مدیران حوزه انیمیشن به دنبال رایانه‌های قوی هستند نه هنرمند کنشگر و خلاق 🖊اماواگر‌ صنعت انیمیشن ایران در گفتگو با علی نوری اسکویی؛ 🔸صنعت انیمیشن هنوز به آن بلوغ کافی در ایران نرسیده و وقتی کسی خودخواسته وارد این حوزه شده، این عشق و علاقه را داشته که این هنر را در بالاترین سطوح آن تجربه کند و وقتی این امکان در داخل برای او فراهم نمی‌شود، اولین جایی که در خارج از کشور به او پیشنهاد همکاری می‌دهد، برای بالاتر بردن آگاهی‌ها و علم خودش، سعی می‌کند به آن‌ها ملحق شود 🔸اگر فرهنگ‌سازمانی انیمیشن در کشور ما آرام‌آرام بتواند به روز شود و بر اساس نیازها و حقایق واقعی بازار بتواند خودش را تنظیم کند، ما می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در انیمیشن کشورمان باشیم 🔸بسیاری از مدیران دولتی حوزه انیمیشن فکر می‌کنند که اگر کامپیوترهای قوی و یا شهرک مخصوص انیمیشن داشته باشیم، بدون شک انیمیشن‌های موفق‌تری خواهیم داشت و اغلب تصویرسازی‌ها بدین شکل است. بزرگ‌ترین اتفاق این است که هنرمند کنشگر، خلاق و توانمند ما در حوزه انیمیشن در پایین‌ترین نقطه هرم تولید قرارگرفته است. 📎https://farhangesadid.com/0001Yh | 🆔@cultural_g
⚫️برخی انیمیشن‌های ایرانی به‌عنوان واحد درسی در فرانسه استفاده می‌شود! 🖊وضعیت سنجی سیاست‌گذاری در حوزه انیمیشن ایرانی در گفتگو با مهین جواهریان؛ 🔹ما در زمینه نیروی کار مستعد و توانا در حوزه انیمیشن کمبودی نداریم و در کنار این همه استعداد، یک ادبیات بسیار غنی و کهن نیز وجود دارد که می‌تواند قصه تولید انیمیشن‌های مختلفی را حتی برای خارج از کشور مهیا کند. 🔹در حوزه انیمیشن کشور کاملا سلیقه‌ای رفتار شود. به عنوان مثال در یک برهه زمانی یکی از مدیران کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان که در زمینه تولید انیمیشن‌های کوتاه در ایران فعال است، نابینا بود. حوزه‌ای که به شدت نیازمند دیدن است، مدیری نابینا آن را هدایت می‌کرد و در آن سه سال، کانون کمترین تولید را داشت. این مثال ناشی از نبود یک سیاست گذاری بلند مدت در این حوزه است. 🔹در کشور فرانسه برخی انیمیشن‌های تولید ایران به عنوان واحد درسی برای کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود. آموزش و پرورش در بیشتر کشور‌های دنیا برای تفهیم دروس خود از سینما و انیمیشن کمک می‌گیرد. 📎https://farhangesadid.com/0001Z9 | 🆔@cultural_governance
🔴سیاست‌گذاری مشخصی برای تولید و اکران انیمیشن وجود ندارد 🖊ارزیابی جایگاه ایران در صنعت انیمیشن در گفتگو با امیر عبدالرضا سپنجی؛ 🔸خیلی واضح است که ما تقریباً هیچ جایگاهی در دنیا در حوزه انیمیشن نداریم و نتوانسته‌ایم در بازارهای بین‌المللی این رشته حرفی برای گفتن داشته باشیم. 🔸در چندین سال پیش برخی انیمیشن‌ها آن‌هم با نگاهی خاص و سیاسی در جشنواره فیلم فجر حاضر و حتی جوایزی نیز به آن‌ها تعلق گرفت، اما چه وزارت ارشاد و چه نهادهای دیگر که به‌صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می‌کنند، عملاً سیاست‌گذاری مشخصی برای تولید و اکران انیمیشن در نظر ندارند. 🔸اساساً اقتصاد، فرهنگ و هنر ما دولتی است و همین باعث می‌شود که کار در این عرصه اگر با دخالت و حمایت دولت انجام نشود، با مشکل برخورد کند و کار متوقف شود. بخش خصوصی نیز در این سال‌ها سعی کرده با ارتباطی که با بخش‌های دولتی می‌گیرد، کار را جلو ببرد که معمولاً این همکاری‌ها نیز با سنگ‌اندازی‌های مختلف به نتیجه مطلوب و دلخواه نمی‌رسد. 📎https://farhangesadid.com/0001Xl | 🆔@cultural_governance
🟤یک ایده‌آل تایپ دوستانه و دیگر هیچ! 🖊چرا بعضی انیمیشن‌ها اینقدر جذاب‌اند؟ 🔸نام انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها احتمالاً به گوش شما هم رسیده است؛ یک انیمیشن خوش‌ساخت و پرطرف‌دار که شاید بتوان گفت از نظر داستانی پُر است از کلیشه‌های سرگرم‌کننده. البته میچل‌ها از لحاظ فرم و بهره‌گیری از تکنیک‌های انیمیشن‌سازی همچنان هیجان‌انگیز بوده 🔸میچل‌ها تناقض‌های واقعی یک زندگی را به نمایش می‌گذارند؛ گویی برخی از همراهان و نزدیکان ما در زندگی امروز برای لحظاتی میهمان میچل‌ها شده و نقش‌آفرینی کرده‌اند 🔸وقتی لوکا و آلبرتو (دوستش) قدم به شهر انسان‌ها می‌گذارند، ظاهرشان شبیه انسان‌هاست و همه‌چیز در حالت عادی بی‌نقص به‌نظر می‌آید 🔸نام انیمیشن میچل‌ها در برابر ماشین‌ها احتمالاً به گوش شما هم رسیده است؛ یک انیمیشن خوش‌ساخت و پرطرف‌دار که شاید بتوان گفت از نظر داستانی پُر است از کلیشه‌های سرگرم‌کننده؛ همچنین انیمیشن لوکا یکی از آخرین و البته پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های پیکسار است که داستانی مشابه با بسیاری از آثار دیگر دارد که پیکسار پیش از این هم برایمان روایت کرده است. 📎https://farhangesadid.com/0001a2 | 🆔@cultural_governance
🔘کودک و نوجوان؛ مهم‌ترین مخاطب فرهنگی 🖊در گفتگو باسعید حسینی دبیر جشنواره الگونما مطرح شد؛ 🔹قدرت جریان رسانه‌ای در حوزه کودک و نوجوان نشان داد که ما رشد خیلی خوبی در حوزه تولید و محتوای کار کودک و نوجوان داشتیم. چه به لحاظ قیمت تمام شده پایین، چه به لحاظ دانش و توان فنی و نیز تولید صنعتی خیلی اتفاق خوبی افتاده است. واقعاً نسبت به ۱۰ سال گذشته جهش داشتیم. 🔹اگر به محصولات فرهنگی وهنری و صنعت خلاقانه اروپا و امریکا نگاه کنیم آنقدر جذاب و خلاقانه ساخته شده‌اند که هر بچه‌ای را مجذوب خود می‌کند. اکنون یک دهه است که صنعت انیمیشن در حوزه کودک و نوجوان در ایران به سمت و سوی خوبی حرکت کرده و تا حدودی توانسته برند‌سازی کند. 🔹در بحث فرهنگ و تأثیرات محصولات فرهنگی روی افراد و شیوه و سبک زندگی، اصلی‌ترین مخاطب کودک و نوجوان است. یعنی مقطع سنی کودک و نوجوان دوره‌ای است که ارزش‌ها و مفاهیم جامعه به بچه‌ها انتقال پیدا می‌کند و در جهان‌بینی و آن مسیری که در طول زندگی می‌خواهند داشته باشند، تأثیر بسزایی می‌گذارد. 📎https://farhangesadid.com/0001ZL | 🆔@cultural_governance
🔴تور ترکیه برای انیماتورهای ایرانی 🖊دلایل مهاجرت انیمیشن‌سازهای ایرانی چیست؟ 🔹در دهه نود، آثار شاخصی در مدیوم سینما ساخته شدند و حتی انیمیشن «آخرین داستان» به‌عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰معرفی شد. در کنار این تولیدات اما شاهد مهاجرت بخش قابل توجهی از جوانان مستعد در حوزه پویانمایی هم بودیم. 🔹اگر انیمیشــن در کشورهای دیگر توسط شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ ساخته و توزیع می‌شوند در کشور ما اما این مراکز دولتی و نیمه‌دولتی هستند که با تکیه بر یک بودجه مصوب سراغ یک موضوع خاص می‌روند و پخش انیمیشن برایشان مهم‌تر از درآمدزایی‌اش است. در سپهر هنری ما این جا افتاده که انیمیشن یک اثر پرهزینه و کم‌سودده است و نگاهی به آمار تولیدات و فروش آنها، متاسفانه این نکته را تایید می‌کند و باید برای این مشکل راهی پیدا کرد. 🔹جوانانی که تخصص‌شان را در داخل کشور به‌دست آورده بودند اما حمایت چندانی از آنها نمی‌شد و مهم‌تر از آن، میزان درآمدشان را با همکاران خود در خارج از کشور مقایسه می‌کردند. کار با مقایسه به پایان نمی‌رسید. 📎https://farhangesadid.com/0001e3 | 🆔@cultural_governance
|مروری بر وضعیت بازار انیمیشن در ایران؛ 🟤یکی بود یکی نبود.... 1️⃣انیمیشن ایرانی، بخشی از هویت فرهنگی-اجتماعی 📎https://farhangesadid.com/0001XB 2️⃣جشنواره‌های کم اعتبار برای انیمیشن‌های بی‌مخاطب! 📎https://farhangesadid.com/0001WZ 3️⃣سیاست‌گذاری مشخصی برای تولید و اکران انیمیشن وجود ندارد 📎https://farhangesadid.com/0001Xl 4️⃣بدنه سینمایی کشور هرگز ارتباط مستقیمی باانیمیشن نداشته است 📎https://farhangesadid.com/0001XT 5️⃣برخی انیمیشن‌های ایرانی به‌عنوان واحد درسی در فرانسه استفاده می‌شود! 📎https://farhangesadid.com/0001Z9 6️⃣مدیران حوزه انیمیشن به دنبال رایانه‌های قوی هستند نه هنرمند کنشگر و خلاق 📎https://farhangesadid.com/0001Yh 🔸با گفتار ها ونوشتارهایی از امیر عبدالرضا سپنجی، فاطمه حسینی شکیب، مهین جواهریان، علی نوری اسکویی | 🆔@cultural_governance
مدل سازمانی.pdf
393.6K
🔸برنامه ریزی سازمان فرهنگی با رویکرد مساله محور 🔹مدل کنشگری | معرفی 200 قالب اجرایی 🎥همراه با ویدیو اموزشی 🆔@cultural_governance
33.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ویدیو اموزشی 🔸برنامه ریزی سازمان فرهنگی با رویکرد مساله محور 🔹مدل کنشگری 🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدیو اموزشی 🔸برنامه ریزی سازمان فرهنگی با رویکرد مساله محور 🔹بیان کوتاه 200 قالب اجرایی 🆔@cultural_governance
✳️ مقابله قانونی با کشف حجاب در ماشین شخصی ✉️ من کشف حجاب توی ماشین رو به شماره ۱۱۰۱۹۷ پیامک می‌کنم. دست کم نگیرین حتما رسیدگی میشه.‌‌.. پلاک و رنگ و مدل ماشین با شهر و آدرسی که اونجا دیدین همون موقع بفرستین به شماره : 110197 📌تاثیر داره جوری که خود اون بی حجابا هم جا می‌خورند ... یهو واسش پیامک میاد از پلیس که مثلا در فلان تاریخ کشف حجاب کردین و... این شماره ناجا برای کشف حجابه← ۱۱۰۱۹۷ 🖇 بزارین واسه کشف حجابشون جریمه بشن ماشینشون بره پارکینگ تا فکر نکنن ماشین ، چهار دیواری اختیاریشونه و پس فردا با بلوز دامن داخل ماشینشون تردد کنن و ما به دور از فقط منفعل بمانیم. 🔖ارسال پیامک کشف حجاب داخل ماشین را به شماره: 110197 و اینکه شماره را در گوشی خود ذخیره کنید. 🇮🇷تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی :«زنانی که در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند ، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای‌ نقدی محکوم خواهند شد» . البته ، بر اساس قانون جرایم رایانه ای نیز ، برای گذاشتن عکس های بی حجاب ، مجازات هایی مقرر شده است 📝 اما علاوه بر جرم بودن، کشف حجاب در خودرو مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی نیز تخلف محسوب و برای آن، تعیین شده است. جریمه کشف حجاب در خودرو ، 100 هزار تومان جریمه و 10 نمره منفی می باشد . 🆔@Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
✳️ مقابله قانونی با کشف حجاب در ماشین شخصی ✉️ من کشف حجاب توی ماشین رو به شماره ۱۱۰۱۹۷ پیامک می‌کنم
🔰چالش حکمرانی 🔸بنظر شما این قانون چقدر در بازدارندگی امر بی حجابی در کشور موثر خواهد بود؟ 🔸کدامین سیاست بازدارنده بی حجابی در جمهوری اسلامی موفقیت امیز بوده است؟ 🔺پاسخ های خود را به ادمین کانال ارسال نمایید. 🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅 🆔@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔎گزارشی از یک جذاب درباره حجاب که توسط یک در سطح شهر قم به انجام رسید 🔸 با یک 1⃣ و البته 2⃣ و 3⃣ که مدل تصویربرداری و گزار‌ش گرفتن و ادبیات کار نشان می‌دهد که 4⃣ و یک کنشگری میدانی و کار شده است. 🆔@Cultural_governance
🔸تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی نیجریه 📌دولت نظامی هم سیاستگذاری فرهنگی دارد 🔸قانون اساسی کشور نیجریه ماده قوانینی درخصوص حقوق شهروندان نیجریه‌ای جهت توسعه و ارتقای فرهنگ و به‌کارگیری آن به‌عنوان ابزار ارتقای هویت و اتحاد ملی دارد. ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/xw4vo2 🆔 @Cultural_governance
📌تجربه‌نگاری سیاست‌های فرهنگی: مصر 🔹سرپرست و ناظرِ کاملا دولتیِ فرهنگ 🔹یکی از مهم‌ترین اقداماتی که دولت مصر در زمینه سیاست فرهنگی به‌انجام رسانده اختصاص بودجه کافی و اختصاصی به آموزش شاخه‌های مختلف هنری و فرهنگی در سطح مدارس و دانشگاه‌های کشور متناسب با افزایش رشد جمعیت است ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/owy6pf 🆔 @Cultural_governance
🔸تجربه‌نگاری سیاست‌های فرهنگی پرتغال 🔸نمونه موفق تصدیِ دولتیِ فرهنگ 🔸وظیفه مدیریت امور فرهنگی کشور پرتغال میان نهادهای مرکزی دولتی وابسته به وزارتخانه‌هایی که به‌طور مستقیم در زمینه فرهنگ فعالیت دارند و جوامع اجرایی محلی که مسئول اتخاذ سیاست ملی هستند تقسیم شده اما هر یک از این نهادها تا حدودی در مسائل مالی و تصمیم‌گیری به‌صورت مستقل عمل می‌کنند. ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/qw2h59 https://eitaa.com/joinchat/2150957217C10c91168db
🔸تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی در ایتالیا 🔸به‌شرطی‌که انگیزه‌بخش باشد 📌حفاظت و مرمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور از مهم‌ترین امور فرهنگی در کشور ایتالیا است که طبق اصل 9 قانون اساسی این کشور دولت جمهوری موظف به ارتقای سطوح فرهنگی و پژوهش‌های علمی و حفاظت از تاریخ ملی و میراث فرهنگی کشور است. ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/l3mph4 🆔 @Cultural_governance
🔸تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی در انگلستان سیاست انگلیسی فرهنگ ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/jvnypc 🆔 @Cultural_governance
🔸تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی کانادا 📌مدیریتِ دولتیِ فرهنگِ فدرالیِ مردمی ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/cn3io6 🆔 @Cultural_governance
📌فدرالیسم، فرهنگ، ادغام 🔸تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی آلمان ✍️سیدعلی شاه‌صاحبی ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/qv0c98 🆔 @Cultural_governance
📌ظرفیت‌ها و زمینه‌های فرهنگی در روابط ایران و روسیه 🔸هندسه حضور فرهنگی در سرزمین‌های شمالی 🔸یکی از این فرصت‌های قابل توجه کشور روسیه است که نمی‌شود تردید کرد در زمینه‌های فرهنگی و هنری، سرزمینی بسیار غنی است و در ضمن می‌تواند بازار خوبی برای بعضی از محصولات فرهنگی ما هم باشد. ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/jz7qo8 🆔 @Cultural_governance
تجربه حکمرانی.rar
2.95M
🔸شبکه کانون‌های تفکر ایران(ایتان) در تابستان 1399 در گزارشی رصدی به بررسی ساختار حکمرانی یک سازمان با مأموریت فرهنگی در کشورهای انگلیس، آمریکا، چین، روسیه، ترکیه و مالزی پرداخته است. 🔷در انتخاب این کشورها، شاخص‌های زیر موثر بودند:👇 🔎قرابت ساختاری با جمهوری اسلامی ایران (باتأکیدبر وجود دو لایه شامل حاکمیت غیردولتی و دولت) 🔎وجود ایدئولوژی یا مفهومی ویژه که حاکمیت مشتاق به تبلیغ و ترویج آن باشد 🔎تأثیرگذاری ملی وبین‌المللی در حوزه فرهنگ و رسانه (باتأکیدبر بازوهای فرهنگی و رسانه‌ای ملی و بین‌المللی) 🔎اشتغال در حوزه فرهنگ و هزینه‌کرد دولتی در این حوزه 🔎شاخصSoft Power 30 🆔 @Cultural_governance