💢تحلیل آماری شرکت کنندگان در اغتشاشات
منبع:قرارگاه سایبری عمار
🔹🔸کل شرکت کنندگان اغتشاشات در سراسر کشور بر اساس آمار هر روزه شورای تأمین فرمانداری شهرها کمتر از ۹۰ هزار نفر بوده است یعنی حتی کمتر از ۲ دهم یک درصد
♦️تحلیل آماری دستگیر شدگان :
۹۵٪ مجرد
۸۰٪ فرزند طلاق یا مطلقه
۵۰٪ سابقه اعتیاد (مواد مخدر ، الکل و....)
♦️انگیزه ها:
۶۵٪ هیجانی
۲۵٪ مالی
۱۰٪ برای بی حجابی
♦️تحصیلات :
۸۰٪ زیر دیپلم
۲۰٪ بالای دیپلم
♦️محدوده سنی :
۶۰٪ ۱۵ تا ۲۰ سال
۲۰٪ ۲۰تا ۳۰ سال
۲۰٪ بالاتر از ۳۰ سال
♦️جنسیت :
۸۵٪ مرد
۱۵٪ زن (در اغتشاشی که به اسم آزادی زن بپا می شود فقط ۱۵٪ شرکت کنندگانش زن هستند)
♦️دیدگاه اغتشاش گران و برداشت دستگیر شدگان از کشور ایران و مسائل جانبی:
1️⃣ ایران کشوری مخروبه ، قحطی زده ، بدون حاکمیت ، اشغال شده توسط روسیه و چین است.
2️⃣ ذهنیت آنان در فضای مجازی که سلبریتیها برایشان ساخته شده اند شکل گرفته است.
3️⃣ بعضی از آن ها نه تنها شهدای شناخته شده ای مثل همت، باکری و... نمیشناختند که حتی حاج قاسم سلیمانی را هم نمیشناختند.
4️⃣ اکثریت مطلق آنها هیچ شناختی از جمهوری اسلامی نداشته و صرفاً تحت القائات دنیای مجازی بر مرکب تنفر سوار شده و وارد میدان مبارزه با جمهوری اسلامی شده اند.
5️⃣ تعطیلی کلاسهای درس در ۳ سال گذشته ضربه شدیدی به روحیه و شناخت آنان وارد کرده است.
6️⃣ بیشتر دستگیر شدگان معتاد به بازیهای رایانه ای بوده و تحت تأثیر بازیهای دنیای مجازی (گیمینگ) به خشونت و توحش بعنوان تفنن و بازی نگاه میکردند.
بسیاری از آنان حتی نام مسئولان جمهوری اسلامی را نمیدانستند.
#نسل_زد
🆔@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گیمر حرفهای که در فضای واقعی بازی خورد
🖇چگونه یک بازی رایانه ای یک جوان نسل زد را میدان دار اغتشاشات می کند؟
#نسل_زد
🆔@Cultural_governance
💠درباره دهه هشتادیها
من از ٨٧ تدریس میکنم. در مدارس طبقه متوسط تهران. آن موقع، دانش آموزانم، متولد ١٣٧٠ بودند. تابستان امسال به متولدین ٨٩ که الان پایه هفتم هستند درس دادم. ٢٠ سال را دیدم. نسل ٧٠ و ٨٠. مشاهداتم را از این نسل میگویم. لزوما درست نیست، صرفا مشاهده من است:
مهمترین ویژگی این نسل "بی تفاوتی" است. حتی شجاعتش هم ناشی از بیتفاوتی است نه نترس بودن به معنایی که ما میفهمیم. ناشی از "به حساب نیاوردن" است. زیست آزادانه جنسیاش هم لزوما در منطق "آزادی جنسی" نمیگنجد. ناشی از همان بیتفاوتی است.
ویژگیهای دیگر این نسل به نظر من این پنج مورد است:
١-کتاب نخوانده ولی اهل فیلم و سینما است. (روایت را بلد است)
٢-مطالعه تئوریک ندارد ولی زبان بلد است.
٣-در یک شبکه ارتباطی قوی و مستمر با همسالانش زیست میکند که حتی از سوی اکثر ما و حاکمیت مشاهده هم نمیشود چه رسد به نظارت.
به خاطر همین هم وقتی مشاهده پذیر میشود، حاکمیت را متعجب میکند (مورد تجمع کوروش یا تجمع اسکیت سواران در شیراز) یا وقتی حرف میزند و مینویسد، زبانش را نمیفهمیم.
این شبکه ارتباطی در اینترنت به طور مشخص مبتنی بر سه شبکه اجتماعی یوتیوب، تیک تاک و توییچ (و سایر استریمهای گیم است)
در فضای واقعی هم چون پلتفرم مشترک روزمره دارد (مدرسه و سالهای ابتدای دانشگاه)، همیشه در ارتباط با همسالان است.
۴-احساساتی است که البته کاملا مطابق سن است و در سایر نسلها هم مشاهده میشود.
۵- نظام ارزشی همگون ندارد. مثلا پسرهایشان در مورد حجاب پارتنرهایشان تقیدی ندارند ولی به شدت غیرتی هستند. یا آن معیارهایی که برای نسل من دهه شصتی به عنوان نماد مردانگی، وجود داشت برایشان بازتولید شده است.
تقریبا همه اینها خاصیت تربیت این نسل با شبکههای اجتماعی و موبایل است. خاصیت توییتر و اینستاگرام و تیکتاک، لحظهای بودن است. الگوریتم مبتنی بر مومنت است. آدمی که در لحظه است، در عمق، غور نمیکند و بیتفاوت میگذرد. غواصی نمیکند. مثل یک قایق فقط عبور میکند.
و یک چیز دیگر. برای این نسل بی تفاوت، تقدس ساختن یک امر محال است. حتی پدر و مادر و معلم هم برایش مقدس نیست چه رسد به بقیه چیزها. این نسل حتی "سلام فرمانده" را ریمیکس میکند و در پارتیاش میخواند و با آن میرقصد.
من برای خودم اسمشان را گذاشتم "نسل کوروش" یا "نسل مال (نام این روزهای پاساژ)". نسلی به غایت سکولار حتی در دیندارترینهایشان. نسلی که هر نظامی در ایران باشد، باید تقریبا از سال ١۴٠۴، با آنها در عرصه عمومی دست و پنجه نرم کند و به عنوان یک نیمچه معلم میگویم! عجب کار سختی!
✍️مصطفی آرانی
#نسل_زد
🆔@Cultural_governance
سلسله نشستهای اندیشهورزی چشمه
💠 نقد و بررسی خوانشی از نظریه پیشرفت امام خمینی(ره)
🔸با حضور: حجتالاسلام مصطفی جلالی(معاون فرهنگی سابق و مشاور فعلی رئیس سازمان تبلیغات)
🔸مهمان نشست سوم: حجت الاسلام حسین مهدی زاده (مسئول میز مطالعات اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم)
📌زمان و مکان:۵آبان ساعت ۱۵؛
تهران، چهارراه ولیعصر خانه اندیشه ورزان
🆔 @emtedad_iri
◾️فراخوان ارسال ایده های کنشگری حادثه شاهچراغ
🖤شما می توانید ایده های خود را درباره ی حادثه تلخ امیز شاهچراغ در قالب سه خط یادداشت کوتاه به ادمین کانال زیر ارسال نمایید.
📭@idea_3mim
📌رویکردهای ایده پردازی:
☑️نکات مطرح شده رهبری در پیام تسلیت
☑️نقش افرینی در فضای جام جهانی قطر
☑️واقعه اغتشاشات و خواباندن غائله آن
☑️فضای دانشگاهی و دانشجویی
☑️مردمی سازی حادثه شاهچراغ
☑️فضای بین المللی و روایت اذهان
☑️تولید محتوا رسانه ای و هنری
#شاهچراغ
🆔@idea_3mim
May 11
هدایت شده از 🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
⭕️پشنهادات میدانی برای کنشگری حادثه تروریستی شاهچراغ
✍سامانه ایده های کنشگری
☑️ اصول های کنشگری این واقعه:
▪️ برگزاری اتاق های مشترک با مجموعه های هم سو جهت عملیات هماهنگ
▪️ برنامه ریزی برای مناسبت های پیش رو مانند ۱۳ ابان، ۲ اذر و ... و عدم اکتفا به تک عملیات های مقطعی
⭕️ایده های عملیاتی:
🔻با محوریت هسته های سخت:
▪️ اذان گفتن در وسط چهار راه ها
▪️ چاپ تصاویر مرتبط با حادثه شاهچراغ
▪️ روشن کردن شمع و ایجاد فضای یادبود
▪️ تهیه شابلون جهت رنگ امیزی ماشین ها
▪️ راه اندازی دسته عزاداری و پیاده روی
▪️ پخش تراکت با جمله مفهومی بین مردم
▪️ پارچه نویسی با دست های خونین
▪️ خونین کردن حوض های آب
▪️ برگزاری نمایشگاه عکس
▪️ اجرای تئاتر های خیابانی
▪️ دیوار نویسی و فضاسازی محیطی
▪️ برگزاری شب شعر با حضور شاعران ایینی
▪️ متن نویسی بر روی چادر های مشکی
▪️ طراحی شب نامه خونی و نگارش اشعار
▪️ رنگ قرمز پاشیدن به در و دیوار سفارتخانه
🔻با محوریت جمعیت حداکثری:
▪️ خواندن نماز جماعت درمکان های مهم
▪️ راه اندازی دسته عزاداری و پیاده روی درون شهری
▪️ راه اندازی دسته های عزاداری اماکن مذهبی
▪️ بازدید از خانواده شهدا و هم دردی
▪️ حضور هفتگی در نمازجمعه ها
▪️ برگزاری تظاهرات جلوی سفارت خانه ها
▪️ بیانیه خوانی و حضور با پلاکارد در نمازها
▪️ راهپیمایی گروه های دانشجویی و طلبگی
⭕️ فضای مجازی
▪️ ساخت کلیپ هایی با مدل کبریت مدیا
▪️ روایتگری رسانه ای به صورت حجم زیاد
▪️ ترندسازی هشتگ های مطرح
▪️ پرداخت به وهابیت و حکومت عربستان
▪️ نمادسازی از سوژه های عکاسی حادثه
▪️ پویش تغییر عکس پروفایل مجازی
▪️ پرداخت به نعمت امنیت و نقش نیرو قدس
▪️ نگارش بیانیه و انتشار در فضای مجازی
▪️ پرداخت و روایت گری رسانه ای به مواضع سلبریتی ها و استارتاپ ها در حادثه شاهچراغ
▪️ راه اندازی کانال هایی با موضوع بانک محتوایی شاهچراغ و ایجاد شبکه توزیع پاکار
▪️ پرداخت و مقایسه نوع مواجهه افراد به فوت مهسا امینی و حادثه شیراز
#شاهچراغ
🆔@idea_3mim
پس از کنترل و افول فتنه، جمعه ۸ مهر، با هدف احیای خط آشوب اتفاق افتاد:
کشتار دختران شیعه در کابل
صدور بیانیه برائت از نظام به نام حوزه
تجمع و شعار در اهواز
حمله به کلانتری زاهدان
سوء قصد به قاضی دادسرای سراوان
ترور مسؤل اطلاعات سپاه سیستان
توطئه ناکام انفجار دو هواپیمای مسافری
۱۴۰۱/۷/۹
ادامه جنگ اعصاب فرسایشی و اعلام برائت تدریجی، با بیانیه بینام و نشان و منتسب به «عدهای» از طلاب [منتشره در بیبیسی]، با هدف تابوشکنی و زمینهسازی برای پیوستن بخش فاسد حوزه علمیه به جریان فتنه
۱۴۰۱/۷/۹
آبان ۹۷: تأسیس اندیشکده «پروژه ققنوس ایران» توسط رضا پهلوی
۹۹/۴/۲۰: درخواست اندیشکده برای راهاندازی استارلینک در ایران
۱۴۰۰/۱۱/۱۱: انتشار نقاشی ققنوس موسوی توسط خاتمی
۱۴۰۱/۶/۲۵: فوت مشکوک مهسا امینی و آغاز عملیات ققنوس
۱۴۰۱/۷/۱: وعده ایلان ماسک به راهاندازی استارلینک در ایران
۱۴۰۱/۷/۱۰
رد نقشآفرینی گسترده شبکه فحشای خیابانی در اغتشاشات اخیر را باید در اقدامات معاونت امور زنان و خانواده دولت روحانی جستجو کرد که در آن علاوه بر ارائه اطلاعات زنان مطلقه به «صندوق توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد»، در قالب کلاسهای آموزشی، به شناسایی و شبکهسازی روسپیان اقدام نمودند.
۱۴۰۱/۷/۱۰
وقتی راه دشوار و ناهموار میشود، آتش تردید و تشکیک در درستی مسیر نیز در درون و بیرون زبانه میکشد؛ خودزنی میان همرهان آغاز میگردد؛ و هر کار کرده و نکرده گذشته و حال مورد سؤال یا تاخت و تاز قرار میگیرد.
دربرابر این خسران، درمان را قرآن بیان داشته: تواصی به «حق» و «صبر». عصر-۳
۱۴۰۱/۷/۱۰
یافتن و نقره داغ کردن عناصر فاسد رخنه کرده در آموزش و پرورش که این روزها سخت مشغول کارگردانی صحنههای کشف حجاب و اهانت تعدادی از دانشآموزان دختر هستند، سخت نیست اگر عقل و ارادهای وجود داشته باشد.
۱۴۰۱/۷/۱۲
دربرابر طراحی هوشمندانه سرویسها در وارد معرکه کردن دختران دانشآموز، سر تعظیم فرود میآورم!
نتیجه کارگردانی کارکنان فاسد مدارس در خطدهی به چند دانشآموز دختر، تحریک و تحرک تبعی این اقشار است:
۱. دیگر دانشآموزان دختر
۲. دانشآموزان پسر
۳. دانشجویان
۴. معلمان
۵. والدین
۶. مردم
۱۴۰۱/۷/۱۲
وقتی همه میدانند که سلبریتیها برای اخذ اقامت و تابعیت، رسم لگدپرانی درپیش گرفتهاند و وقتی همه میبینند که این قماش عیاش از مصونیت آهنین برخوردارند، انتظار دارید مشتی دانشآموز متوهم، سودای «اهانت-پناهندگی» نداشته باشند؟
سلبریتیها را ممنوع الخروج کنید و یک تیر و دو نشان بزنید.
۱۴۰۱/۷/۱۲
تمام عوامل فاسد و نفوذی رخنه کرده در آموزش و پرورش که دانشآموزان از همهجا بیخبر را به ضدیت با نظام و نزاع خیابانی سوق میدهند، باید فوری و قاطع اخراج، بازداشت و محاکمه شوند.
اقدام چنین عناصر پلیدی اگر مصداق «افساد فیالارض» نباشد، حتما «تبلیغ علیه نظام» و یک کودتای آشکار است.
۱۴۰۱/۷/۱۳
آن هنگام که در مدارس، با رقص و موسیقی مبتذل خطشکنی کردند و تجاهل کردیم، و آن گاه که بر معضل اینستاگرام و هشدارهای رهبر انقلاب چشم بستیم و ولنگاری مجازی را منافی حضور خیابانی پنداشتیم، باید فکر امروز را میکردیم.
کوتاهی کردیم و به تعبیر حضرت علی(ع) جنگ را به داخل خانه کشاندهایم.
۱۴۰۱/۷/۱۴
کارتهای متعدد بسیاری هست که هنوز توسط ائتلاف دشمن استفاده نشده است.
اگر برای این شرایط آماده نباشیم، غافلگیر میشویم:
۱. ترورهای کور و هدفمند
۲. آتشافروزیهای سریالی مزارع، مراتع و سازهها
۳. خرابکاریهای صنعتی و زیرساختی
۴. قطع جریان آب، برق، گاز، اینترنت و مخابرات
۵. عملیات مسلحانه ضدانقلاب
۶. ربایش و انهدام هواپیماهای مسافربری
۷. تجزیه طلبی گروهکها
۸. خروج سفرای خارجی از ایران و اخراج سفرای ایران از کشورهای خارجی
۹. صدور بیانیه و قطعنامه از سوی مقامات خارجی و سازمانهای بینالمللی
۱۰. گرفتن کرسی و حق رأی ایران در سازمانهای بینالمللی
۱۱. حذف فوتبال ایران از جام جهانی
۱۲. پناهندگی ورزشکاران و دیپلماتها
۱۳. اعتصاب رانندگان، کارگران و کارمندان
۱۴. بیانیه روحانیون فاسد علیه نظام و رهبری
۱۵. استعفا، فرار و کودتای نظامیان نفوذی
۱۶. اعلام برائت از نظام و رهبری و اقدام به استعفا و فرار از جانب سیاسیون فاسد
۱۷. تحمیل شوک ارزی به اقتصاد
۱۸. احتکار کالاهای اساسی و انهدام ذخایر غذایی
۱۹. افزایش تحریمها
۲۰. انسداد و مصادره داراییها و توقیف کشتیها و هواپیماهای ایران
۲۱. شعار دهی و شعار نویسی در شهرها
۲۲. کشف حجاب و لباس گسترده
۲۳. ایجاد ترافیک شدید شهری
۲۴. افشای اسناد و فیلم علیه مسؤلان
۲۵. بیانیه خوانی کارکنان صداوسیما روی آنتن
۲۶. آشوب و فرار زندانیان
۲۷. تظاهرات خیابانی
۲۸. تحرکات مرزی دولتهای همسایه
۲۹. تحمیل جنگ داخلی و حمله خارجی به کشورهای محور مقاومت
۳۰. حمله نظامی به ایران
🖌قدیری ابیانه
هدایت شده از 🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
☕️محفل بارش فکری کنشگران انقلابی
📌ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی
🖇شبکه ایده پردازی و دورهمی
ادرس لینک عضویت گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
May 11
هدایت شده از 🇮🇶🇸🇾🇵🇸🇱🇧🇮🇷کنشگری
⭕️پیشنهادات میدانی برای کنشگری حادثه تروریستی شاهچراغ
#قسمت_دوم
☑️اصول های کنشگری
▪️ عدم تصدی گری شهرداری، سپاه، شورای شهر در فضاسازی شهری و مردمی سازی عملیات تزیین محله
▪️ مساجدی که همیشه مراسمات بزرگ می گیرند ورود پیدا نکنند چون حس کارهای حکومتی میدهد
▪️ راه اندازی ستاد های مردمی در هر محله
⭕️ایده های عملیاتی
🔻با محوریت فضاسازی:
▪️ چاپ بیلبورد و فیکسچر در سطح شهر
▪️ سیاه پوش کردن بازار های مهم شهر
▪️ راه اندازه موکب در نقاط اصلی
▪️ فعال سازی امام زاده ها جهت مراسم گرفتن
▪️ ایستگاه های صلواتی و ایجاد موکب
▪️ ایجاد حجله در جلوی مساجد و۴۰شب مراسم
▪️ مراسم یادبود برای شهدای سانحه زاهدان
▪️ فعال سازی کانال های مجازی
🔻محتوای کنشگری
▪️ مقایسه جایگاه زن در اسلام و زن در غرب
▪️ روایت پیشرفت زنان ایران و الگوهای موفق
▪️ جنایات داعش های داخلی و خارجی
📌ایده ویژه
▪️ شهید حججی زمان نوجوانی شبهاتی در ذهن داشتند و در یک اردوی دانش آموزی دوره دشمن شناسی برای او و بقیه برگزار میکنند که یکی از مباحث اموزشی حضور ۴ساعته استاد طائب در این دوره بود.بعد این دوره تحول ویژه ای در ایشان رخ میدهد و حججی ابراز می کنه تاآخر پای نظام اسلامی می مونه
شهید حججی، درگیر تعارضات منتظری و کلی شبهه دیگر در نجف اباد بود
ولی
▪️ با ابتکار آقای خلیلی که الان مسئول نشر شهید کاظمی هستند و ان زمان مستعدین رو از مدارس شناسایی می کردند و با برگزاری دوره های اموزشی جذاب افراد را تحت تاثیر قرار می گذاشتند و متحول می شدند
▪️ پیشنهاد ویژه🔽🔽
برگزاری دوره اموزشی و تبیینی مسابقه سراسری در مدارس از مبحث اسلام و یهود استاد طائب ...درکل مدارس متوسطه کشور
و اهدای جوائز ارزشمند و جذاب مورد پسند نوجوان
#شاهچراغ
🆔 @idea_3mim