eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
359 فایل
📲اولین میکرورسانه حکمرانی وسیاست گذاری فرهنگی 📚زیر نظر اندیشکده دانش بنیان حکمرانی فرهنگی ♻️معرفی اندیشکده https://zil.ink/cultuarlgovernace 👤روابط عمومی: @admin_activism
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 چگونه چیزی خواهد بود؟ 🔰نوشته هال کاس 🔻 هیچ تعریف جهان‌شمول و توصیف مورد توافقی درمورد متاورس وجود ندارد، اما برخی از ویژگی‌های آن مورد توافق همگانی‌اند: - متاورس همیشه فعال است -به‌صورت زنده و هم‌زمان قابل‌تجربه است - می‌تواند میزبان هر اندازه مخاطب باشد -از اقتصادی کارآمد برخوردار است - تمامی پلتفرم‌ها و همچنین حوزه‌های دیجیتال و فیزیکی (واقعیت افزوده) را پوشش می‌دهد - این اجازه را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال به تمامی سیستم‌عامل‌ها منتقل شوند - کاربران و شرکت‌های بزرگ، به‌طور یکسان تجربیات و محتوای آن را ایجاد می‌کنند. 🔻 «روبلاکس»، یک پلتفرم بازی با ۱۲۰ میلیون کاربر، نمونۀ اعلای بلندپروازی‌های متاورس است و به‌خوبی ویژگی‌های آن را منعکس می‌کند: چند‌رسانه‌ای و همه‌جانبه، شناور، پایدار (حتی زمانی که کسی با آن تعامل نداشته باشد، به توسعۀ درونی‌اش ادامه می‌دهد)، گسترده و متنوع است، کاربر را قادر می‌سازد در سراسر تجربیات خود از یک هویت اصلی برخوردار باشد، با شبکه‌های اجتماعی ارتباطی پویا دارد، امکان دسترسی یکپارچه را از طریق هر دستگاهی امکان‌پذیر می‌‌سازد، صاحب اقتصادی بهره‌ور است، و سرانجام، بر اساس قوانین و نظم اداره می‌شود. 🔻 پس برای درک متاورس به یک قلمرو مجازی عظیم فکر کنید. در واقع، جایی که مردم می‌توانند هر زمان که بخواهند به آنجا بروند و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. آن‌ها می‌توانند از راه دور با دوستان‌شان معاشرت کنند، آثار هنری پدید بیاورند، آثار هنری را بخرند و بازی کنند و به خرید بپردارند. آن‌ها می‌توانند از قلمروهای دیگر نیز بازدید کنند و هویت‌شان در طول سفر حفظ شود. ▫️اقتصاد متاورس چگونه عمل می‌کند؟ اقتصاد متاورس فقط شامل شرکت‌هایی نیست که کالاهای دیجیتالی به کاربران می‌فروشند، بلکه در درجۀ اول شامل فروش همتایان به همتایان است. به‌عنوان مثال، روبلاکس را در نظر بگیرید، پلتفرم بازی‌ای که به‌ویژه بین کودکان و نوجوانان محبوب است. در این پلتفرم، کاربران از توانایی ایجاد بازی‌های موردعلاقۀ خود با استفاده از ابزارهای توسعه‌دهندۀ روبلاکس برخوردارند. سپس آن‌ها می‌توانند از ساخته‌های‌شان پول دربیاورند، البته درصدی از آن به روبلاکس می‌رسد. در واقع این یک اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد و کاربرمحور است و فقط درمورد خارج کردن پول از اکوسیستم نیست، بلکه درمورد استفاده از همان ارز مجازی و خرج کردن آن در سراسر اکوسیستم است. ▫️چه کسی متاورس را خواهد ساخت؟ اگر روبلاکس و ماینکرافت را به‌عنوان شاخص در نظر بگیریم، کاربران تجربیات زیادی را در متاورس ایجاد می‌کنند که سازندگان و اپراتورهای تجاری تا حد زیادی به آن‌ها متکی‌اند. پیش‌بینی‌ها خبر از این می‌دهند که یادگیری ماشینی (machine learning) نقش مهمی در توسعۀ متاورس ایفا خواهد کرد. نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، موانع ابداع و خلاقیت را کاهش می‌دهند و مشارکت افراد عادی در متاورس را آسان‌تر می‌کنند. در حقیقت، به‌مرور زمان، «ایجاد یک تجربه در متاورس مانند ایجاد یک ویدئو در یوتیوب خواهد بود.» ▫️ چه کسی مالک آن خواهد شد؟ با گذشت زمان، پلتفرم‌های فناوری ممکن است سهل‌تر و راحت‌تر شوند و به کاربران اجازه دهند از طریق آن‌ها به پلتفرم‌های دیگر وارد شوند، مانند گردشگرانی که از کشورهای دارای گذرنامۀ جهانی عبور می‌کنند. با این حال، بعید است که یک شرکت به‌تنهایی تسلط پیدا کند یا به‌طور کامل کنترل یک «هاب اصلی» که بخش‌های مختلف متاورس را به هم متصل می‌کنند، به دست گیرد. درست مانند جنگلِ انیمیشن «کابوس قبل از کریسمس» «تیم برتون»، با درهای جادویی که به هرکسی اجازه می‌دهد بی‌وقفه به داخل و خارج از جهان‌های مجزا حرکت کند. 🆔@Cultural_governance
💢 سبک زندگی توریستی و ؛ 💠 خیلی از مردم در اثر تصویر سازی رسانه ها علاقه ی زیادی برای تجربه یک زندگی جدید دارند( که عمدتا عدم رضایت از شرایط موجود را به دنبال دارد که محل بحث بنده نیست) 🌀 یکی از این نوع زندگی ها, سبک زندگی ون لایفی است. افرادی که زندگی شان خلاصه در گردشگری و مسافرت ها شده است. استایل ون لایف همان خانه به دوشی خودمان است که در شبکه اجتماعی اینستاگرام و صفحات شخصی شان گزارش لحظه به لحظه از زندگی شان را شاهدیم. 🔵 ون لایف را می توان از جدیدترین سبک های زندگی دانست که با یک خانه در جاده ها سفر می کنند. همراه با ون های مجهزی که آماده هستند تا افراد در آن زندگی کنند و دور دنیا بگردند. و مهم تر این که زمان و مکان دیگر برایشان مهم نیست و در هر جایی که جاده دارد میتوانند زندگی کنند. ✅ مقصودم از بیان سبک زندگی ون لایفی پرداختن به جاری مردم است؛ در سبک زیست مردم در عصر ما پدیده ای چون زیست توریستی پدید آمده است؛ اصل گردشگری را به جهت توصیه آیاتی چون سیروا فی الارض... و نیز تأکید عقلا...خدشه نمی کنیم ولی آنچه موجب نقد می شود این است که اکثریت مردم کار می کنند تا در برهه ای از سال توریست باشند و در آن مقطعی که توریست اند شکنجه می شوند به جهت این که دوران توریستی گذراست و باید برگردند بر روال سابق و کار و دوباره چرخه کار... پس چه خوب است از تمام زندگی لذت برد نه این که لذت را خلاصه در زمان زیست توریستی خود کنیم و این همان پدیده ای است که بشر امروزی آن را با عنوان لذت و معنای زندگی طرح می کند💯 ✍️ ابراهیم شریفی پژوهشگر اخلاق و رسانه 🆔 @Cultural_governance
🔴 مطالبۀ «امام خامنه‌ای» از خبرگان و متفکّران حوزه برای 《استنباط مفاهیم جدیدِ قرآنی و دینی، متناسب با وضعیت‌های جدید و چالش‌های جدید》 💥 مفاهیم معرفتی اسلام باید جنبه‌ی عملیّاتی و ترجمه‌ی عملیّاتی پیدا کند. 💥 هر چه نظام اسلامی گسترش پیدا کند و جلو برود، با مسائل جدید داخلی و بین‌المللی مواجه خواهد شد، با چالشهای جدید مواجه خواهد شد، با وضعیّتهای جدید مواجه خواهد شد و این او را نیازمند میکند به اینکه عقبه‌ی فکریِ تغذیه‌کننده‌ی نظام هم گسترش پیدا کند. آن عقبه‌ی فکری‌ای که نظام را دارد جلو میبرد و تغذیه میکند و از انحرافش جلوگیری میکند، باید تقویت بشود، باید مفاهیم جدید مطرح بشود. این مفاهیم جدید از بیرون نمی‌آید، از داخل خود مفاهیم اسلامی است، از متن قرآن و سنّت است که مطرح میشود. البتّه این کار -پیدا کردن مفاهیم جدید و بحث‌ کردن درباره‌ی اینها- کار همه کس نیست؛ فضلا و متفکّرینی بایستی دنبال این کار بروند که با مبانی اسلامی کاملاً آشنا باشند، قرآن را با دقّت مطالعه کرده باشند و تلاوت کرده باشند، تدبّر کرده باشند و از جمود و تحجّر فکری دور باشند. ۱۳‌۹۹/۱۲/۴ | 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
⛔️⛔️ آینده سیاه مسیحیت با گسترش همجنسگرایی 🔻 یکی از معضلات فزاینده جهان مسیحیت، مسئله فرهنگ همجنسگرایی در کشورهای غربی است. امروز طرفداران همجنسگرایی سعی می‌کنند تمامی امتیازات و منافع بیش‌ازحد لازم خود را از طریق مساعدت‌های سیاستمداران غربی تأمین کنند. ▪️ بسیاری از رهبران و کشیشان کلیسایی از ترویج بی‌حدوحصر باورها و رفتارهای همجنسگرایی در جوامع مسیحی به‌شدت ابراز تأسف کرده و آینده سیاه و نافرجامی را برای کلیسا پیش‌بینی می‌کنند و کشیشان آمادگی لازم را ندارند. 🔻 مسئولان آموزشی و تربیتی مدارس جوامع پیشرفته غربی راه علاج مقابله با همجنسگرایی را ازدست‌داده و به خانواده‌های مسیحی هشدار داده‌اند که به فکر آینده فرزندانشان باشند. سیستم آموزشی در نظر گرفته‌شده توسط مقامات دولتی، کاملاً همسو بافرهنگ همجنسگرایی تدوین‌شده است. ⚠️ اخیراً یکی از خبرگزاری‌های مسیحی در یک تیتر درشت اعلام کرد، کلیسا برای رهایی فرزندانمان از همجنسگرایی دست به دعا برداشته تا بتواند با کمک عیسی مسیح راه علاج این معضل غیراخلاقی شوم را پیدا کند. در همین مطلب یکی از روسای مؤسسات مسیحی در آمریکا، اعلام کرد که فرزندان ما در آینده مبهم و پر چالشی مواجه خواهند شد که جز گمراهی مسیری برای انتخاب آنان باقی نخواهد ماند. ▪️ امروز مسئله همجنسگرایی بیش از آنکه پیش‌بینی‌شده بود در جوامع غربی به‌شدت افزایش‌یافته و بسیاری از سیاستمداران غربی، ضمن قبح زدایی از این معضل غیراخلاقی، سعی می‌کنند سایر جوامع مسیحی در اقصی نقاط جهان را گرفتار این پدیده شوم غیراخلاقی بکنند. 🆔@Cultural_governance
📚 منتشر شد | کتاب جبهه‌سازی 🔺 از منظر تعدادی از فعالان جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی ➕ [تحلیل محتوای نظرات] ⬇️ دانلود نسخه الکترونیکی: 🔗 https://b2n.ir/jebhesazi 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
📚معرفی کتاب فلسفه فرهنگ 📖کتاب فلسفه فرهنگ از هردر تا نیچه ✍️محمدمهدی اردبیلی 📌کتاب فلسفه فرهنگ از هردر تا نیچه اثری از محمدمهدی اردبیلی است. این کتاب نگاهی به فرهنگ و فلسفه آن به خصوص در دوران مدرن می‌اندازد و آن را که تحت تاثیر اندیشه‌های هردر و نیچه است، بررسی می‌کند. 📭لینک خرید 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
📖فلسفه فرهنگ ✍️علی‌اصغر مصلح 📌این کتاب دارای هفت فصل با عناوین «مباحث نظری فرهنگ»، «فیلسوفان فرهنگ»، «فلسفه فرهنگ در تمدن اسلامی»، «فرهنگ و دیگر حوزه ها»، «مسایل فرهنگی عالم معاصر»، «آینده فرهنگ» و «چشم انداز هایی برای تفکر درباره فرهنگ» است. 📭لینک خرید 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
📖ادراکات اعتباری علامه طباطبایی (ره) و فلسفه فرهنگ ✍️علی‌اصغر مصلح 🖇در این رساله پس از طرح مسئله و اشاره به اهمیت و لزوم پرداختن به آن، ابتدا به زمینه های تاریخی و فلسفی طرح فلسفه فرهنگ در تفکر اروپایی اشاره شده است. پس از آن، نظریه ادراکات اعتباری مبتنی بر آثار خود علامه طباطبایی توضیح داده می شود. دکتر مصلح نه فقط به مقاله ادراکات اعتباری در کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم توجه کرده، بلکه تفسیر المیزان و رسالة الولایة مرحوم علامه را نیز از نظر دور نداشته است. 📭لینک خرید 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
📖چیستی و نحوه وجود فرهنگ ✍️سید یدالله یزدان پناه 🖇این اثر تلاشی فلسفی برای دست یابی به حقیقت فرهنگ و نحوه تقرر آن از منظر فلسفه اسلامی با رویکرد کشف واقع است.این اثر در حقیقت مربوط به حوزه فلسفه فرهنگ و نگاه های کلان و فلسفی به حقیقت فرهنگ است، بی آنکه فرهنگ خاصی مدنظر بوده باشد.این کتاب می خواهد به همان پدیده ای ناظر باشد که هم اکنون همگان از فرهنگ مراد می کنند، اما پایگاه سخنش، تراث معقول اسلامی است. 📭لینک خرید 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
📖فلسفه فرهنگ و هنر ✍️علامه محمدتقی جعفری 🖇شماره مجموعه آثار، شامل سه اثر از آثار استاد فقيد محمدتقى جعفرى است كه سه مجلد آن، يعنى «فرهنگ پيرو فرهنگ پيشرو»، «زيبايى و هنر از ديدگاه اسلام»، «موسيقى از ديدگاه فلسفى و روانى» در سالهاى پيشين به صورت كتابهاى مستقل در چندين نوبت چاپ و... 📭لینک خرید 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🔴گفتمان «با مردم» باید جایگزین مدل حکمرانی «برای مردم» شود 🖊بررسی ادبیات گفتمانی گروه‌های جهادی در گفتگو با مصطفی یخچالی/ بخش اول؛ 🔹منطق کار جهادی با منطق مادی تفاوت‌هایی اساسی دارد. در واقع تعریف جهاد این است که تلاش مستمری در راه خدا و در مقابل یک دشمن و یک جبهه باطلی صورت گیرد و به تعبیری مبارزه است. در فضای خلاء ما جهاد نداریم و حتما یک دشمنی باید باشد که در حال مبارزه با آن است؛ لذا ماهیت حرکت جهادی مبتنی بر مبارزه بوده که وجه تمایز کار جهادی با غیر جهادی محسوب می‌شود. 🔹متأسفانه ما طی سال‌های اخیر نقش مردم را فقط به انتخابات تقلیل دادیم. به‌گونه‌ای که چند سال یک‌بار در انتخابات مختلف از آن‌ها دعوت می‌کنیم برای رأی دادن در صحنه حاضر شوند و بعد از انتخابات آن‌ها را کنار می‌گذاریم و به آن‌ها می‌گوییم ما می‌خواهیم برای شما آزادی و عدالت و رفاه ایجاد کنیم و همیشه می‌گوییم برای مردم، اما هیچ‌وقت نمی‌گوییم با مردم. می‌گوییم رفاه برای مردم، عدالت برای مردم و آزادی برای مردم، اما نمی‌گوییم که با مردم می‌خواهیم این فاکتور‌ها را ایجاد کنیم. 📎farhangesadid.com/00021q 🆔 @Cultural_governance
📌علی دارابی، قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، در صفحه مجازی خود از بودجه ۱۴۰۲ این وزارتخانه گلایه کرد. 🔹به گفته او، از کل بودجه ۱۴۰۱ وزارت میراث فرهنگی تنها ۳۵ درصد تخصیص یافته است؛ این یعنی حدود ۷۰ درصد از سهم این وزارتخانه از بودجه ۱۴۰۱ محقق نشده است. معاون میراث فرهنگی کشور همچنین نوشته است: «لایحه بودجه ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومانی دولت که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش دارد، تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است. سهم دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ای، ارتباطی چون ارشاد، تربیت‌بدنی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۳۱ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان برآورد شده است که سرجمع ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.» 🔺 وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد توجه ویژه قرار گیرد، می‌تواند هزینه اداره کشور را به جای نفت بر عهده گیرد اما به شرط آنکه یک‌بار همه امکانات، ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و اعتبارات و بودجه لازم را به آن اختصاص دهند، افزود: «در برنامه توسعه هفتم در سیاست‌های کلی نظام، بند ۱۷ آن از توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع دستی، سخن به میان آمده است. دولت و مجلس چگونه می‌خواهند این سیاست‌های بالا دستی را عملی کنند؟ جایگاه آن در نظام برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات کجاست؟» 🔹به‌گفته دارابی، با بودجه‌ای که برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته‌ شده، حتی در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد آن، که در سال ۱۴۰۱ فقط ۳۵ درصد تخصیص داده شده است، از عهده معاونت میراث چه کاری ساخته است؟ قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، از دولت و مجلس شورای اسلامی خواسته تا بودجه و اعتبارات ویژه‌ای را برای میراث فرهنگی در نظر بگیرند و در انتها افزوده است: «ما امانت دار و حافظ میراث فرهنگی ایران بزرگ هستیم. این اعتبارات بیانگر مهجوریت میراث فرهنگی است و این در شان، جایگاه و تاریخ و تمدن کهن ایران نیست.» | 🆔 @Cultural_governance