eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
موسسه فرهنگی هنری وزارت ارشاد.xlsx
534.7K
🔸لیست سه هزار موسسه فرهنگی هنری رسانه ای وزارت ارشاد 🆔 @Cultural_governance
اطلس فرهنگی استان تهران.rar
16.73M
♨️اطلس‌ ساختارهای فرهنگی‌ استان‌تهران 💢این اطلس شامل موارد زیر می باشد: ۱. انتشارات ۲. چاپخانه ها ۳. فرهنگسرا ها ۴. رسانه های چاپی ۵. سالن های نمایش ۶. کتابخانه های عمومی ۷. کیوسک های مطبوعاتی ۸. موسسات قرآن و عترت ۹. نشریات و خبر گزاری ها ۱۰. رسانه های استان تهران ۱۱. اجرای صحنه ای موسیقی ۱۲. دفاتر نمایندگی رسانه ها ۱۳. کانون های فرهنگی هنری ۱۴. کانون های آگهی و تبلیغاتی ۱۵. موسسات‌فرهنگی‌هنری ارشاد ۱۶. فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی ۱۷. جشنواره قرآنی استانی و ملی ۱۸. موسسه چندمنظوره‌فرهنگی‌و‌هنری ۱۹. مراکز مجاز دوره های مهارت آموزی ۲۰. آموزشگاه های آزاد هنری سنتی، موسیقی، تجسمی، خوشنویسی 🆔 @Cultural_governance
مجموعه های مردمی استان اصفهان 🔻موسسه فرهنگی تبلیغی ثاقب 🔻هیئت فدائیان حسین(ع)اصفهان 🔻حرم حضرت زینب خواهر امام رضا (ع) ــ اصفهان(زینبیه) 🔻مجموعه فرهنگی یادگاران امام 🔻گروه فرهنگی فانوس 🔻گروه فرهنگی دخترانه کاکتوس 🔻موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا 🔻موسسه فرهنگی قرآنی هفت آسمان 🔻 موسسه فرهنگی امیربیان اصفهان 🔻موسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه 🔻 بهشتیان (موسسه فرهنگی شهید بهشتی) 🔻جامعه القران فاطمه الزهرا اصفهان 🔻 موسسه فرهنگی مصاف اصفهان 🔻مهان | صفحه رسمی گلستان شهدای اصفهان 🔻هیئت کربلا(مجتمع فرهنگی باران) 🔻دفتر تخصصی بانوان آفتاب 🔻هیئت بنی فاطمه اصفهان 🔻مؤسسه فرهنگی طلایه‌داران راه سوم 🔻هیئت مکتب الصادق(ع) 🔻 مرکز فرهنگی آینه 🔻 مجموعه‌فرهنگی به‌رنگ‌خدا 🔻 مفتاح؛ موسسه فرهنگی تربیت اقتصاد حکیم 🔻هیئـت آسمان 🔻هیئت هنر اصفهان 🔻 مجتمع آموزشی قرآنی برهان 🔻 خانه تخصصی دخترانه نورا 🔻 مجموعه فرهنگی عاشوراییان 🔻 جامعه زینب 🔻 مضمار اصفهان؛ تشکیلات اسلامی 🔻 مسجد جامع اصفهان 🔻 مجموعه فرهنگی شهید صیاد 🔻 دختران آسمانی 🔻 گروه فرهنگی ملکا 🔻 موسسه فرهنگی و خطابه سفیر بیان 🔻 مجموعه فرهنگی نورباران 🔻پایگاه بسیج شهید صدوقی(ره) 🔻هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان 🔻 مجموعه فرهنگی حضرت بقیة الله(عج) 🔻خانه انقلاب اسلامی و ولایت 🔻 مجموعه ادبی روایتخانه 🔻 مجموعه فرهنگی منتظران مهدی(عج) 🔻 موسسه فرهنگی حب الائمه 🔻مجموعه فرهنگی رهپویان وصال اصفهان 🔻 مرکز فرهنگی شهید مدرس 🔻 موسسه فرهنگی امام رضا (ع) 🔻 مرکز فرهنگی قدس 🔻انجمن اسلامی مکتب الزهرا 🔻 مجموعه فرهنگی یاران خورشید 🔻 مجموعه فرهنگی شهید سلیمانی 🔻 یاقوت آسمانی(مجموعه فرهنگی مسجدالمهدی(عج) ) 🔻هیئت سفینة الحسین (علیه السلام) 🔻 هیئت دانش آموزی محبان الائمه(ع) 🔻هیئت‌ متوسلین‌‌ به‌‌ حضرت‌زهرا 🔻 مجموعه فرهنگی آسمانیها 🔻مرکز فرهنگی سبحان 🔻مرکز فرهنگی شهید چمران 🔻 قرارگاه فرهنگی امام علی (ع) سپاهانشهر 🔻مجموعه فرهنگی محبان الزهرا 🔻قرارگاه شهید چمران 🔻قرارگاه فرهنگی عقیق 🔻مجموعه رسانه ای قاب هشت 🔻هیئت منتظران صاحب الزمان
فراخوان ارسال مقاله و یادداشت با موضوع "الگوی زنجیره‌سازی صنایع فرهنگی" 🔶 «زنجیره‌سازی صنایع فرهنگی» از دغدغه‌های اصیل سیاستگزاران و تولیدکنندگان محصولات فرهنگیست. پرداخت به موضوع زنجیره صنایع فرهنگی در شناسایی چالش‌ها، ظرفیت‌ها و دستیابی به راهکار عملیاتی این مسئله موثر خواهدبود. 🔸 بااین مقدمه به اطلاع می‌رساند مجموعه‌ "حکمرانی فرهنگی" اقدام به برگزاری فراخوان ارسال اثر برمحور «مسئله الگوی زنجیره‌سازی صنایع فرهنگی» می‌نماید. 🔹علاقمندان به عرصه صنعت فرهنگ می‌توانند آثار خود را درقالب مقاله یا یادداشت در شبکه‌های اجتماعی cultural_governance@ ارسال کنند. 📍محورهای ارسال اثر: ○ الگوی زنجیره‌سازی صنعت کتاب ○ الگوی زنجیره‌سازی صنعت انیمیشن ○ الگوی زنجیره‌سازی صنعت بازی مجازی 🧮 شرایط ارسال آثار: ▫️
مسأله‌محوری
▫️الگوی مشخص عملیاتی ▫️نوآوری در راهکارها ▫️پرداخت به عناوین فراخوان ▫️یادداشت حداکثر ۱۵۰۰کلمه ▫️نگارش جذاب و روان 📌جوایز آثار برتر:
🔻۵ میلیون تومان برای اثر برتر
🔻۳ میلیون تومان برای اثر برگزیده دوم 🔻۲ میلیون تومان برای اثر برگزیده سوم ⏳مهلت ارسال آثار:
۲۰
 فروردین ۱۴۰۳
📎درگاه ارسال اثر: @cultural_governance
✍️راهبردهای صنایع فرهنگی غرب 🆔 @Cultural_governance
🏷روش تولید الگوی فرهنگ‌سازی تمدنی ✍️مجتبی فرهنگ ●فرهنگ هویت تمدن اسلامی است و کیستی او را می‌سازد و اگر به دنبال تغییرات فرهنگی هستیم این موضوع در امتداد و افق تمدنی است هرچند گاهی اوقات این تغییرات چیزی جز لهویات و بازیچه‌های فرهنگی نخواهد بود. هنگامی که سخن از تحول فرهنگی به میان می‌آید به دنبال اثرگذاری فرهنگی هستیم؛ یعنی در ساحت فرهنگ عمومی، تخصصی، دینی و انقلابی میخواهیم رفتار، ارزش، اداب، عادات، گفتار و مصارف را می خواهیم تغییر دهیم و نرم افزار تمدنی جامعه را تغییر دهیم. ●هر تحول فرهنگی مستلزم داشتن نظریه و الگوی فرهنگی است و در مقام تکوین بایستی تبیین شود که این الگو و نظریه از کجا اخذ می‌شود و دارای چه ارکانی است؟ آیا امتداد اجتماعی فلسفه اسلامی ما را به این پاسخ می‌رساند یا اینکه تراث دینی امکان حل مسئله را برای امور مستحدثه کنونی فراهم می‌سازد؟ ابعاد و لایه های اجرای این الگو، نگاشت‌های نهادی، حرکت به‌سوی شاخص‌گذاری‌های تمدنی یا چیز دیگری است؟ و در نهایت انبوهی از این روش‌ها کدام‌یک تحولات تمدنی‌تری را ایجاد می‌کند؟ ●از میان تمام پاسخ‌هایی که می‌توانیم به این سؤال دهیم یکی از پاسخ‌های آن، «استخراج دانش ضمنی» است. عمل یکی از منشأهای تولید علم است و عامل می‌تواند خود عالِم باشد. حضرت علامه طباطبایی(رض) در المیزان در مورد رابطه بین علم و عمل آن را به‌صورت تسلسل می‌بینند به‌گونه‌ای که اعمال صالحه، مولود علم هستند و به‌کارگیری علم در مقام عمل، مولود علم دیگری است. ●اینکه از آقای بهجت(رض) می‌پرسند دستورالعملی را بفرمائید و ایشان در پاسخ می‌گویند که آن چیزی را که می‌دانید عمل کنید؛ ناظر به همین قضیه است که انجام دستورالعمل‌ها در مقام عمل، خود رهنمودساز به طریقی است. این مسئله همان، جایگاه وحی به عنوان یکی از منابع تولید علم است. اتصال به عالم ملکوت از طریق اعتقادات کامله و اعمال صالحه رخ خواهد داد و محور این مسیر مبارزه با نفس و ولایت است. ●با این مقدمه باید میتوان گفت که انقلاب اسلامی، بستر زمینه ساز و کشتزاری برای خلق عمل و اتصال به عالم ملکوت است. این بستر توانایی و امکان تولد الگوها را دارد و از دل نظام های اجتماعی میتوانیم غلیان علوم ها را تولید نمائیم.اگر بتوانیم زبان انقلاب اسلامی را در ساحت های اجتماعی ترجمه کنیم و پدیده های پرتکرار یک موضوع و مسئله را صورت بندی کنیم، خواهیم توانست الگو های مدیریتی برای ساحات مختلف تولید کرده و به ایده ی ساخت «دانشگاه انقلاب اسلامی» نائل شویم. ●اینگونه بنظر می رسد که الگوی طراحی عملیات در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دارای صورت هفتگانه: مسئله ها، نقش ها، پیام ها، قالب ها، زنجیره ها، اثرها و برآوردها می باشد که در صورت مجال به آن گریزهایی خواهیم داشت. ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
خورشيدي.pdf
720.1K
تأملی بر دسته بندی های صنایع فرهنگی 🆔@Cultural_governance
💢سلسله نشست های تخصصی با موضوع زنجیره‌سازی محصولات فرهنگی ➖با حضور: 🔻جناب آقای سیدمصطفی حسینی فعال حوزه انیمیشن 🔻جناب آقای حسین رستگار مقدم فعال حوزه بازی‌سازی 📌 سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه 🕗 ساعت ۲۰ 🌐 لینک حضور در نشست: https://gharar.ir/r/0bd25098 🆔 @cultural_governance
خلاق.ppsx
10.2M
🔹ضرورت توسعه هدفمند زیست بوم صنایع خلاق 🔸این فایل در دوران مدیریت اقای سورنا ستاری تدوین و تولید شده است 🆔 @Cultural_governance
62dfa0b91e3c8.pdf
14.01M
📌گزارش مهمترین فعالیت های مجمع نوشت افزار ایران اسلامی 🆔 @Cultural_governance
marketing-infography.jpg
372.2K
🔸بازار محصولات کارکتر محور در ایران 🆔 @Cultural_governance
sanad narm.png
7.88M
📌سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی نرم 🆔 @Cultural_governance
تحلیل_انیمیشن‌های_هالیوودی_با_رویکرد_تربیتی.pdf
1.09M
🔸تحلیل انیمیشن های هالیوودی با رویکرد تربیتی 🔹در این مقاله به تحلیل انیمیشن های عصریخبندان، پاندای کونگ فوکار، یخ زده، شجاع، راتاتویل، هرکسی قهرمان است پرداخت خواهد شد و روش های تحلیل محتوای انیشمین همچنین بیان می گردد ✍️استاد راهنما این مقاله جواد جواهری از اساتید دانشگاه امام صادق(ع) می باشد 🆔 @Cultural_governance
هلدینگ گلرنگ و اقتصاد خرد https://virasty.com/Mogtaba_farhang 🆔 @Cultural_governance
توزیع_جغرافیایی_۱۱_هزار_هیات_تهران.pdf
1.31M
📌توزیع جغرافیایی ۱۱ هزار هیات تهران ✔️اکثر هیات های تهران در کدام مناطق میباشند؟ 🆔 @Cultural_governance
🏷عامل وحدت در جبهه سازی ✍️مجتبی فرهنگ ●یکی از پرسش کانونی این است که الگوی مطلوب برای جبهه سازی چه الگویی است؟ به تعبیر دیگر عنصر وحدت‌بخش به کثرت های انسانی چیست؟ آیا عمل مشترک و مشابه، برای تأمین این وحدت کافی است؟ آیا زمان و تاریخ مشترک یا مکان و جغرافیای مشترک، می‌توانند تأمین‌کننده این وحدت باشد؟آیا مقصد و مقصود مشابه باید محور وحدت باشد، یا مبنا و مبدأ مشابه باید محور قرار گیرد؟ یا باید وحدت در قلمرو موضوعی و وحدت در ساختار تشکیلاتی آن را محور قرار دهیم؟ ●در پاسخ اجمالی باید گفت پاسخ همه این سؤالات منفی است. هیچ‌کدام از این مؤلفه‌ها، عنصر کانونی تأمین‌کننده الگوی وحدت در جبهه سازی و محور وحدت در تشکیل گروه‌های انسانی نیست. آن عنصری که در نقطه کانونی، تأمین‌کننده یکپارچگی و وحدت لازم برای تبدیل کثرات اجزاء و اعضاء به جمع واحد می‌باشد، عبارت است از «طرح کلان واحد و مشترک» که دغدغه تمامی اعضای جبهه می‌باشد. کانونی‌ترین عنصری است که کثرات انسانی را حول محور خود، به جمع واحد تبدیل می‌کند همین طرح مشترک اعضا می‌باشد که موجب می‌گردد عمل و اراده افراد را بر آن متفق و متحد شود. ●مهم‌ترین عنصری که از عنصر طرح کلان واحد و مشترک تولید می‌گردد و کثرت همه عناصر دیگر را به وحدت می‌رساند اصل «مکملیت» است تا وقتی طرح کلان واحد و مشترک طراحی نشود «انفصال» و «استقلال» همه عناصر دیگر محفوظ است. با وجود طرح کلان واحد و مشترک اصل «اتصال» و «مکملیت» میان همه عناصر کثیر، به وحدت و یکپارچگی منجر می‌گردد. ●هر جبهه از جنس نهاد است نه سازمان؛ و ویژگی اصلی نهاد، داشتن آرمان مشترک است از همین رو وجود بینش، عقیده و مبانی نظری مشترک به‌عنوان محور اصلی بین مجموعه‌های شبکه مهم می‌باشد لذا مجموعه‌هایی که فاقد فرصت و اهداف مشترک باشند، از مزایای مدل جبهه‌ای بهره چندانی نخواهند برد. ●اما طرح کلان واحد و مشترک چیست؟ مقصود از طرح کلان این نیست که یک طراحی ذهنی در فضای انتزاعی صورت پذیرد یا یک طراحی روی کاغذ ترسیم شود، بلکه مقصود آن است که با تعیین دقیق یک نقطه یا طیفی از نقاط به‌عنوان هدف و مقصود طبق یک برنامه‌ریزی فازبندی شده و مرحله‌ای رخ دهد؛ بنابراین مقصود از طرح کلان یک طراحی توأمان در ساحت ذهنیت و عینیت می‌باشد و لزوماً باید ماهیت انضمامی داشته باشد و به صورت جمعی نگارش شود. ●جبهه سازی ناظر به هر موضوعات و یا قالبی میتواند رخ دهد و امکانات جبهه سازی در بعضی حوزه ها مثل رسانه به علت تکثر کنشگران و تکانه های مختلف سخت تر می باشد. آنچه که در این باره نیاز است اگر بنا به جبهه سازی در مسئله کتاب، تئاتر، سینما و سایر حوزه ها داریم بایستی نظام مسائل، نقشه وضعیت و اطلس کنشگران آن حوزه مشخص باشد و دارای سطوح ساختاری و چارتی باشد. ●براساس نظریات مقام معظم رهبری قرارگاه مساوی ستاد جبهه است که دارای مرکزیت فکری است و با واحدهایی که از خودش نیست عملیات میکند. ●پ.ن عنصر جبهه سازی نباید کنشگر شود چراکه توان سازماندهی را از دست می دهد. عنصر جبهه ساز باید دارای مقبولیت و کاریزما باشد تا توان جمع کردن مجموعه های مختلف را در قرارگاه داشته باشد. ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🏷اثرگذاری انیمیشن بر جان کودکان ✍️حسن بشیر، جوادجواهری ●امروزه وﺳﺎﯾﻞ ارﺗﺒﺎط ﺟﻤﻌﯽ اﻓﺰون ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﺗﮑﻤﯿﻠﯽ ﻣﺪرﺳﻪ ﻫﺎ و داﻧﺸﮕﺎه ﻫﺎ، ﺑﺪون هیچ ﻣﺤﺪودﯾﺖ زﻣﺎﻧﯽ، ﻣﮑﺎﻧﯽ، ﺳﻨﯽ، و ﺟﻨسی، آﻣﻮزش اﻧﺴﺎن ﻫﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ را ﺑﺮﻋﻬﺪه دارﻧﺪ.ازآﻧﺠﺎﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺳﻦ ﮐﻢ ﺧﻮد، ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﮐﻤﺘﺮی ﺑﺎ دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ دارﻧﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺷﺄن آﻣﻮزﺷﯽ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ، ﺑﻪ وﯾﮋه آﻣﻮزش ﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ آن ﻫﺎ، ﺑﻪ دﻟﯿﻞ اراﺋﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮﻫﺎ و ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ از دﻧﯿﺎی واﻗﻌﯽ در ﻣﻮرد اﯾﻦ ﻗﺸﺮ، ﺑﯿﺸﺘﺮ اﺳﺖ. ●اﻣﺮوزه ﮐﻮدﮐﺎن ﺑﻪ ﻣﯿﺰان زﯾﺎدی ﺑﺎ اﻧﻮاع ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن رﺳﺎﻧﻪ ﺳﺮوﮐﺎر دارﻧﺪ و ﻣﻄﺎﻟﺐ زﯾﺎدی از آن ﯾﺎد ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ و شخصیت ﻫﺎی رﺳﺎﻧﻪ ای ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﻫﻤﺪم و دوﺳﺖ آن ﻫﺎ ﺷﺪه اﻧﺪ. ﮐﻮدﮐﺎن از ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺴﯿﺎری درﺑﺎره ﻣﺮدم، ﺷﯿﻮه ﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ آن ﻫﺎ، ﭘﺪﯾﺪه ﻫﺎ، و رﺧﺪادﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن درﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ. آن ﻫﺎ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮای ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ ﺑﻪ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن روی ﻧﻤﯽ آورﻧﺪ، ﺑﻠﮑﻪ در ﺗﻼش ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﯿﺎﻣﻮزﻧﺪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ واﮐﻨﺶ دﯾﮕﺮان در ﺑﺮاﺑﺮ آن ﻫﺎ، ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺎﺷﺪ و در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ. ●ﺑﻪ ﻃﻮرﮐﻠﯽ ﻣﯽ ﺗﻮان دو ﺟﻨﺒﻪ رﺷﺪ در ذﻫﻦ ﮐﻮدک ﺗﺸﺨﯿﺺ داد؛ در ﯾﮏ ﺳﻮ ﭼﯿﺰی اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان آن را ﺟﻨﺒﻪ روان ﺷﻨﺎﺳﯽ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ رﺷﺪ ﻧﺎﻣﯿﺪ و آن ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از آﻧﭽﻪ ﮐﻮدک از ﺧﺎرج و از ﻃﺮﯾﻖ ﺧﺎﻧﻮاده، ﻣﺪرﺳﻪ، و اﻧﺘﻘﺎل ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، و در ﺳﻮی دﯾﮕﺮ، رﺷﺪ دﯾﮕﺮی وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮان ﮔﻔﺖ ﻧﻮﻋﯽ رﺷﺪ ﺧﻮدﺑﻪ ﺧﻮدی اﺳﺖ و آن را رﺷﺪ «ﺧﻮدﻫﻮش» ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از آﻧﭽﻪ ﮐﻮدک، ﺧﻮدش ﯾﺎد ﻣﯽ ﮔﯿﺮد. اﺳﺘﻔﺎده از رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﯾﮑﯽ از روش ﻫﺎی ﻣﻬﻢ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺷﺪن ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﯽ آﯾﺪ؛ ﺗﺎآﻧﺠﺎﮐﻪ در دوران ﮐﻮدﮐﯽ، ﯾﮑﯽ از ﭼﻨﺪ ﻣﻨﺒﻊ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﭘﺬﯾﺮ ﮐﺮدن ﺑﭽﻪ ﻫﺎ، ﻫﻤﯿﻦ رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ و در دوران ﮐﻨﻮﻧﯽ از آن ﻫﺎ ﮔﺮﯾﺰی ﻧﯿﺴﺖ ●ﻧﮑﺘﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺄﻣﻞ درﺑﺎره ﻓﻨﺎوری ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻮدﮐﺎن ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺎرﻫﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ ﺧﻮد را ﺑﺪون ﻫﯿﭻ ﮔﻮﻧﻪ اﺣﺴﺎس ﺧﺴﺘﮕﯽ ای ﺗﻤﺎﺷﺎ ﮐﻨﻨﺪ. ﺑﻌﻀﯽ از ﮐﻮدﮐﺎن ﺗﻤﺎم ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎ و ﮔﻔﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ دﻟﺨﻮاﻫﺸﺎن را از ﺣﻔﻆ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﻤﯿﻦ اﻣﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﮏ ﺗﺮﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻫﺎی درون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﺮده و آن را در ذﻫﻦ ﺧﻮد ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮐﻨﻨﺪ و ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺴﭙﺎرﻧﺪ. ﺑﻪ اﯾﻦ ﺗﺮﺗﯿﺐ، ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی ﻓﺮﻋﯽ و ﺟﺎﻧﺒﯽ ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎی اﺻﻠﯽ ﺑﺮای آن ﻫﺎ ﺟﺬاب و ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ●ﺗﺤﻮل اصلی در این صنعت ﻇﻬﻮر اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎی ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﺑﻮد ﮐﻪ در آن ﻫﺎ ﺑﻪ ﮐﻤﮏ ﻧﺮم اﻓﺰارﻫﺎی ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ، ﻣﺤﯿﻂ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺳﻪ ﺑﻌﺪی ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه و ازاﯾﻦ رو ﻓﺮاﯾﻨﺪ ﺟﺎن ﺑﺨﺸﯽ و ﻓﻀﺎﺳﺎزی، ﺑﺴﯿﺎر ﺑﻪ واﻗﻌﯿﺖ ﻧﺰدﯾﮏ ﻣﯽ ﺷﺪ. ازﺟﻤﻠﻪ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪات اﯾﻦ ﻧﻮع اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ ﮐﻪ ﺑﺎ اﺳﺘﻘﺒﺎل ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی ﻧﯿﺰ روﺑﻪ رو ﺷﺪﻧﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎی داﺳﺘﺎن اﺳﺒﺎب ﺑﺎزی١ ۱۹۹۵ و زﻧﺪﮔﯽ ﯾﮏ ﺣﺸﺮه٢ ۱۹۹۸ اﺷﺎره ﮐﺮد. ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
🏷مکتب اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ و ترویج همجنسگرایی ✍️حسن بشیر، جوادجواهری •ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﺮای اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ، ﺳﻪ ﺳﻄﺢ از ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و ﭘﯿﺎم ﻫﺎ را درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺖ؛ ﺳﻄﺢ ﻧﺨﺴﺖ، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺣﺜﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﻠﯿﺘﯽ ﻣﺜﺒﺖ داﺷﺘﻪ و ﻓﻘﻂ در ﭘﺎره ای ﻣﻮارد، اﺧﺘﻼف ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﮐﻤﯽ ﻣﺸﮑﻞ آﻓﺮﯾﻦ ﺑﺎﺷﺪ. ﺳﻄﺢ دوم، ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻇﺎﻫﺮ و ﮐﻠﯿﺘﯽ ﻣﺜﺒﺖ دارﻧﺪ، وﻟﯽ در رﯾﺸﻪ ﻫﺎ و ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﭼﺎﻟﺶ ﺑﺮاﻧﮕﯿﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺳﻄﺢ ﺳﻮم ﻧﯿﺰ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻏﺎﻟﺒﺎً ﺟﻨﺒﻪ ﻣﻨﻔﯽ داﺷﺘﻪ و وﺟﻮد آن ﻫﺎ در ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ ﻣﻌﻀﻞ آﻓﺮﯾﻦ اﺳﺖ. •عموم ﻣﺤﺼﻮﻻت انیمیشن در داﻣﺎن ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ دﯾﮕﺮ زاده ﺷﺪه اﻧﺪ و از ﻟﺤﺎظ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ وام دار ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﺧﻮﯾﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ؛ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﮐﻪ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎ و ﺗﻀﺎدﻫﺎی ﺑﻨﯿﺎدﯾﻦ آن ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺑﻮﻣﯽ ﺑﺮ ﮐﺴﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪه ﻧﺒﻮده ازﺟﻤﻠﻪ اﯾﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺑﺮآﻣﺪه از ﺗﻔﮑﺮ اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ اﺳﺖ ﮐﻪ در اﯾﻦ اﻧﯿﻤﯿﺸﻦ ﻫﺎ وﺟﻮد دارد. •اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ در ﻟﻐﺖ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ اﺻﺎﻟﺖ وﺟﻮد اﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﻢ ﻧﺎم ﻣﮑﺘﺒﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در آن ﺳﺮﺷﺖ اﻧﺴﺎن اﻧﮑﺎر ﺷﺪه و ﻣﻌﺘﻘﺪ اﺳﺖ آدﻣﯽ ﻓﺮاورده ﮐﺎر و اﻧﺘﺨﺎب ﺧﻮﯾﺶ اﺳﺖ و ﻣﺎﻫﯿﺖ و ﻃﺒﯿﻌﺖ ﭘﯿﺸﯿﻨﯽ ﻧﺪارد. اﯾﻦ ﻧﮑﺘﻪ ﻣﻬﻢ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﯾﮏ ﻓﺮد اﮐﻨﻮن در ﭼﻪ ﻧﻘﻄﻪ ای ﻗﺮار داﺷﺘﻪ و ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ ﺿﻌﯿﻒ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﻬﻢ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ او ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﺗﻼش و ﮐﻮﺷﺶ، ﺑﻪ سمتی ﺑﺮود و ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﭼﯿﺰی ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺴﯿﺎر ﺑﺎ آن ﻓﺎﺻﻠﻪ دارد؛ ﺑﺮای ﻧﻤﻮﻧﻪ، در ﭘﺎﻧﺪای ﮐﻮﻧﮓ ﻓﻮﮐﺎر، ﺷﺨﺼﯿﺖ اﺻﻠﯽ داﺳﺘﺎن ﯾﮏ ﭘﺎﻧﺪای ﭼﺎق ﺑﯽ دﺳﺖ وﭘﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺳﯿﺮ داﺳﺘﺎن ﺑﻪ ﺑﺰرگ ﺗﺮﯾﻦ ﺟﻨﮕﺠﻮی ﺷﻬﺮ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد. • اﯾﻦ ﺑﻪ آن ﻣﻌﻨﺎ اﺳﺖ ﮐﻪ ذات ﭘﺎﻧﺪا ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﺣﯿﻮان ﺗﻨﺒﻞ، ﻣﻬﻢ ﻧﺒﻮده و ﻣﻬﻢ، ﻫﺪف و ﺑﺎور ﺑﻪ آن ﻫﺪف اﺳﺖ. اﮔﺮ ﺑﺎور وﺟﻮد داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻓﺮد، اراده ﮐﻨﺪ، ﻣﯽ ﺗﻮان ﺑﻪ ﻫﺮ ﭼﯿﺰی رﺳﯿﺪ و اﯾﻦ ﻓﺮد اﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﻧﻪ ذات و ﺷﺎﮐﻠﻪ ازﭘﯿﺶ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه. ﭼﻨﯿﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ اﮔﺮﭼﻪ در ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻧﺨﺴﺖ، ﺑﺴﯿﺎر ﺧﻮب و ﺳﺎزﻧﺪه ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﯽ رﺳﺪ، ﺑﺎاﯾﻦ ﺣﺎل اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، رﯾﺸﻪ در ﻣﮑﺘﺐ ﻫﺎﯾﯽ دارد ﮐﻪ در ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺶ ﻓﺮض ﻫﺎ ﺗﻔﺎوت ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ و ﭘﯿﺶ ﻓﺮض ﻫﺎی دﯾﻨﯽ ﻣﺎ داﺷﺘﻪ و اﮔﺮ ﺑﻪ درﺳﺘﯽ ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﺸﻮﻧﺪ، در ﺑﻠﻨﺪﻣﺪت ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﻮﺟﺐ اﺳﺘﺤﺎﻟﻪ ﻓﮑﺮی ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﻣﺎ ﺷﻮﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ وﺟﻮد، ﻣﻘﺪم ﺑﺮ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺷﺪ و اﻧﺴﺎن، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺧﻮد را داﺷﺖ، ﺣﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﺧﻮد را ﻧﯿﺰ ﺑﺮﮔﺰﯾﺪه و از اﯾﻦ ﻧﻈﺮ دﯾﮕﺮ ﺗﻔﺎوت ﻣﻌﻨﺎداری ﺑﯿﻦ ﺟﻨﺴﯿﺖ ﻣﺮد و زن ﻧﻤﯽ ﺗﻮان ﻗﺎﺋﻞ ﺑﻮد و دوﮔﺎﻧﻪ ﻣﺮد و زن ﺑﻪ ﮐﻠﯽ زﯾﺮ ﺳﺆال ﻣﯽ رود. اﺛﺮات ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻔﮑﺮی را اﻣﺮوزه ﻣﯽ ﺗﻮان در بحث ﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻫﻢ جنس ﺑﺎزی و ﯾﺎ ﺟﺮاﺣﯽ ﻫﺎی ﻣﮑﺮر ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺟﻨﺴﯿﺖ، و... ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮد •اﯾﻦ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ از وﺟﻬﯽ زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﯾﮏ ﺳﻄﺢ ﺑﻮده اﻧﺪ، وﻟﯽ در وﺟﻮه و ﻻﯾﻪ ﻫﺎی دﯾﮕﺮ، زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺳﻄﺢ دﯾﮕﺮی ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ؛ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻧﻤﻮﻧﻪ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ «ﺧﻮدﺑﺎوری» و «دروﻧﯽ ﺑﻮدن رﺷﺪ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ» در ﻇﺎﻫﺮ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻤﯽ ﻣﺜﺒﺖ و از ﺟﻨﺲ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺳﻄﺢ ﻧﺨﺴﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ، وﻟﯽ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﻤﯿﻖ ﺗﺮ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ و در ﮐﻨﺎر دﯾﮕﺮ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و در ﭼﺎرﭼﻮب ﻓﯿﻠﻢ دﯾﺪه ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، رﮔﻪ ﻫﺎی اﮔﺰﯾﺴﺘﺎﻧﺴﯿﺎﻟﯿﺴﺘﯽ آن ﻫﺎ ﺧﻮدﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
هدایت شده از 🇵🇸🇱🇧کنشگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌کنشگری انتخابات ۱۴۰۲ ♨️صفر تا صد عملیات مردمی مجلس 💯جهت دسترسی به سبدکنشگری انتخابات کلیک نمایید. 🌿 | کنشگر باشید 🗳 | 🆔@Activism_ideas
هدایت شده از 🇵🇸🇱🇧کنشگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☕️کافه کنشگری انتخابات 🗳 اینجا دورهمی انتخابات است 💡هدف ما افزایش مشارکت اسفند ماه است 🎯قراره کلی طرح عملیاتی به اشتراک بگذاریم 🔻جهت مشاوره کنشگری انتخابات به پاتوق زیر مراجعه کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
تکنولوژی های برتر 2050.pdf
23.93M
🔺ترند و تکنولوژی های برتر تا سال 2050 🔹رخدادهای جهان اینده 🆔@cultural_governance