eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ نامه دبیر ستاد امر به معروف به وزیر ارشاد 📝 سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره فیلم فجر در طراز انقلاب اسلامی، درخواست خود را مطرح کرد. 🔻 در بخشی از نامه آمده؛ 🔹 باید سینمای انقلابی واقعیت مسائل و مشکلات مردم را هنرمندانه و بدون جهت‌گیری و سیاه نمایی به تصویر بکشد و دولت را در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی یاری دهد، لازم است در این مسیر مراقب نفوذ ابتذال به عرصه هنر به ویژه سینمای کشور بود و فیلم‌های تولیدی ارزش‌های اسلامی و انقلابی را احیا و تعویض کرد، نباید عرصه‌هایی که به نام و هزینه انقلاب انجام می‌شود جولانگاه بعضی از سلبریتی‌های بی‌فرهنگ واداده فرهنگ ابتذال غربی گردد و مسائل حاشیه‌ای جای هنر فاخر را بگیرد. 🔹 ضروری است عوامل سینمایی متعهد در همه سطوح حمایت شود تا خلاءهای موجود در فرآیند ساخت فیلم‌های تعالی بخش و مروج فرهنگ اسلامی انقلابی با حضور جوانان هنرمند انقلابی و متعهد پر شود. 🔹 ستاد امر به معروف و نهی از منکر به جد پیگیر مطالبه‌گری دغدغه‌مندان انقلاب در خصوص آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب فارغ از هر دولت است. ان شاءالله به همت مدیران تحول گرا و با تدبیر در سال‌های آتی شاهد آن باشیم که جشنواره فیلم فجر واقعاً جشنواره فجر انقلاب باشد. متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27077 🆔 @Cultural_governance
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🗣مقام معظم رهبری: 🔰به گمان بنده، کشور نیاز به یک دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. 🔸کانال حکمرانی فرهنگی با دغدغه تولید فکر و محتوا درحوزه ساختارهای فرهنگی و مدیریت کلان رسانه به وجود امده است 📲ازشمابزرگوارتقاضاداریم برای تحقق هدف حضرت آقا، کانال را برای پژوهشگران این عرصه اطلاع رسانی بفرمایید. آدرس کانال حکمرانی فرهنگی👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2150957217C10c91168db
📗 مقاله «اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی» ✍️ نوشته حجت الاسلام و المسلمین 🔹 گروه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه 🏅 تنها مقاله برگزیده بیست و سومین دوره جایزه 🆔 @Cultural_governance
اجتهاد تمدنی - چیستی چرایی و چگونگی - مجله مطالعات بنیادین علوم انسانی اسلامی.pdf
294.4K
🌟‼️ 🏅 به بهانه انتخاب به عنوان تنها مقاله برگزیده بیست و سومین دوره جایزه 💠 مقاله "اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی ✍️ 🔹 گروه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه 🆔 @Cultural_governance
‌🔶 درآمدی بر الزامات کلان سیاست‌گذاری امر جنسی 🔹سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا در حوزه‌ی امر جنسی، به معنای کوشش آگاهانه و سازمان‌یافته‌ برای ایجاد تغییر مطلوب در محتوای فرهنگ جنسی و دستیابی به اهداف مورد نظر در این حوزه در لایه‌های مختلف باورها، ارزش‌ها، هنجارها و نمادها می‌باشد که با محوریت حاکمیت و با بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود. کلیدواژگان: امر جنسی، سیاستگذاری جنسی، سیاستگذاری فرهنگی 📚 این مطالعه در موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی سلامت جنسی اسلامی (سجا) و توسط سعید قاسمی انجام شده ‌است. 📃 ادامه مطلب: 🔗 iranthinktanks.com/Research149 📚 به همراه دانلود متن کامل پژوهش 🆔 @Cultural_governance
🔰کلیات چارت شبکه های انقلابی 🔸کتاب شبکه سازی تشکل های انقلابی 🔹به زودی کتاب منتشر و چاپ خواهد شد، انشالله 🆔@Cultural_governance
Women Blogers final.pdf
2.36M
🗂بخوانید| گزارشی از تاثیر بلاگرهای زن ایرانی بر فرهنگ و سبک زندگی 🛎برای بررسی مسأله تأثیر خانمهای بلاگر بر فرهنگ و سبک زندگی، صفحات صد نفر از برترین بلاگرهای اینستاگرام شناسایی و محتوای تولیدی ایشان و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. 🔺 هایی که بیشترین تأثیر را در حوزه بلاگری دارند، فعالیتشان محور طنز، زیبایی و را شامل می‌شود. 🔺بلاگرها به دلیل نفوذ زیاد در لایه‌های مختلف اجتماعی جامعه، قدرت ایجاد تغییر در سبک ز‌ندگی، نوع تغذیه، نوع پوشاک، شیوه گفتار و تعامل اجتماعی و ... را دارند. 🆔@Cultural_governance
💠 رویداد ملی نوآیند 💠 مساله های نوپدید آینده حکمرانی ایران به مناسبت روز جهانی آینده ✅ محورهای رویداد مسائل نوپدید در حوزه های: فرهنگی اجتماعی اقتصادی تولیدی و زیر بنایی حقوقی و سیاسی مدیریت و حکمرانی بخش ویژه: مسائل خانواده و زنان 🏆مزایای دوره * جوایز برای ۱۵ تیم برتر( ۱۱۰ میلیون تومان) * امتیاز نخبگی * ارتباط با گروه های تخصصی مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان * امکان ادامه همکاری * اعطای گواهی رسمی ⏳ مهلت ارسال مسئله نوپدید: 20 اسفند noayandevent.ir 🆔@Cultural_governance
✅ ویژه علاقه مندان به فعالیت های خودجوش فرهنگی اجتماعی؛ 💢 ثبت نام دوره توانمندسازی «حرکت» تا 15 اسفند ادامه می یابد 📌 دوره توانمندسازی «حرکت» ویژه فعالین مردمی و علاقه مند به فعالیت‌های خودجوش فرهنگی اجتماعی از سوی مدرسه تحول شهرکرد برگزار می‌شود. http://hvasl.ir/news/505792 🆔 @Cultural_governance
🔔 فراخوان مقاله دوفصلنامه علمی«روش شناسی علوم اسلامی» منتشر شد 👈 اطلاعات بیشتر + محورهای فراخوان مقالات: https://b2n.ir/p77706 🆔 @Cultural_governance
✅ حوزه‌های علمیه دارای ۱۸۰ نشریه عمومی و تخصصی است 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در نشست خبری: 🔹 در کشور مقاله به عنوان شاخص تولید علم و پژوهش محسوب می‌شود و با توجه به فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور و توجه به ترویج و زمینه سازی در خصوص پژوهش، در مجموع ۹۹ نشریه واحدهای آموزشی فعال است. 🔹 در مراکز مختلف حوزوی بیش از ۱۲۰ نشریه ترویجی و پژوهشی با مجوز از شورای اعطا و یا وزارت علوم فعال است و حدود ۵۰ نشریه تخصصی که در مجموع نشریات عمومی‌و تخصصی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله توسط پژوهشگران حوزه در طول سال تولید می‌شود. 🔹 سیاست‌های پژوهشی توانسته پژوهش را در حوزه‌های علمیه نهادینه کند و برای اینکه این پژوهش‌ها به سمت نیازهای نظام بیاید در این زمینه معاونتی در معاونت پژوهش حوزه تأسیس کردیم. 🔹 در فقه ۱۶ اولویت را اعلام کردیم که از آن‌ها حمایت می‌کنیم و در قالب رشته‌های علمی‌تا ۲۰ شاخص به عنوان اولویت علمی‌حمایت می‌شوند. 🔹 به صورت میانگین در طول سال ۱۵ هزار مقاله، کتاب و پایان‌نامه توسط طلاب خواهر و برادر تولید می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت پژوهشی درحوزه‌های علمیه است. 📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27157 🆔 @Cultural_governance
فایده تاسیس شبکه امید، پنهان شدن مدیران تلویزیون پشت آن بود/ صداوسیما برنامه‌ای برای نوجوانان ندارد نگاهی به برنامه‌سازی‌های تلویزیون در یک‌دهه اخیر نشان می‌دهد که نوجوان‌ها در اولویت نیستند. از طرف دیگر نبود نیروی کاربلد و متخصص برنامه‌ساز برای نوجوانان از دیگر خلأهای بزرگ است. اگر زمانی و در دهه 70 برنامه‌هایی مانند «اکسیژن» و «نیمرخ» برجسته و دیده می‌شوند، به‌دلیل جسارت و اعتماد مدیران وقت سازمان و شبکه بود. جسارت دیگر در بین مدیران وجود ندارد یا خلاقیت، حلقه مفقوده برنامه‌سازی است؟  حاضری‌خوری و پرهیز از ریسک و همچنین سپردن کارها به سازندگانی که تخصص‌شان چیز دیگری بوده و به‌دلیل ارتباطات وارد این حوزه شده‌اند دلایل وضعیت فعلی برنامه‌های نوجوان‌ها نیست؟ فهم اینکه نوجوانان حال‌حاضر جامعه ما دیگر حوصله شنیدن مونولوگ‌ها و پلاتوهای طولانی را ندارند و دل‌شان می‌خواهند حرف بزنند، خیلی سخت نیست. نوجوانان دهه هشتادی دل‌شان می‌خواهد چیدمان استودیو و نحوه نشستن مجریان را خودشان انتخاب کنند. آنها به‌واسطه دسترسی به انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها و همچنین افزایش توانایی‌های فردی و گروهی، تسلط بیشتری بر موضوعات مختلف روز و قدرت تحلیل بالایی دارند. یک دهه هشتادی برای خودش به‌واسطه فضای مجازی یا گیم‌ها درآمدزایی می‌کند و حتی به استقلال مالی هم رسیده است. وجود بیش از هفت‌میلیون گیمر دهه هشتادی عدد قابل‌اعتنایی است؛ آنها مسابقه می‌دهند، پول درمی‌آورند، دل می‌بندند و دل می‌کنند و چرا در چنین موقعیتی باید پای تلویزیون و شبکه‌ای بنشینند که به آنها توصیه می‌کند مسواک بزنند و دروغ نگویند و دغدغه‌هایشان را تا حد خرید کفش و شلوار پایین می‌آورد. فایده تاسیس شبکه امید، انگار پنهان شدن مدیران تلویزیون پشت آن بود. صداوسیما آشکارا برنامه‌ای برای نوجوانان ندارد. تقلیل یک شبکه به یک فرهنگسرای بزرگ و دلخوش بودن به پیامک‌های 10هزارتایی یک برنامه چه چشم‌اندازی خواهد داشت؟ آنچه در وضعیت فعلی با آن مواجهیم عدم توجه و برنامه‌ریزی صحیح نسبت به نوجوانان است. این را نه‌فقط در شبکه امید که در سایر برنامه‌های تلویزیونی نیز شاهدیم. وجود یک نگاه از بالا به پایین نمی‌تواند نوجوانی را که رابطه نزدیکی با گوشی یا تبلتش دارد به‌سمت تلویزیون بکشاند.  اصرار برای ساختن برنامه‌هایی مانند نیمرخ، بدون کمترین خلاقیت در فرم و محتوا چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ استفاده از عروسک‌های بدون‌هویت یا اتکای بیش از حد به بداهه‌گویی و شوخی‌های دم‌دستی در برنامه‌ها با هدف جذب مخاطب، توجیهات فرهنگی دارد؟ هنوز هم برای اصلاح رویه برنامه‌سازی برای کودکان و نوجوانان وقت و امید هست. ساختن برنامه‌هایی که در آنها اعتماد به نفس، عزت فردی و جمعی، ارائه یک بینش عمیق و صحیح به‌جای تکرار طوطی‌وار، ایجاد حس شجاعت و... تقویت می‌شود، بخشی از برنامه جامع برای کودکان و نوجوانان است. ساختن برنامه‌های گفت‌وگومحور و چالشی با جوانان بدون تعیین پایان مشخص و دادن اجازه به آنها برای صحبت بدون قصد و هدف قانع شدن‌شان از دیگر مطالبات نوجوانان این دهه است. آنها حرف دارند و اتفاقا معتقدند که حرف‌شان صحیح است و ممکن است بزرگترها اشتباه کنند. آنها دیالوگ می‌خواهند، دیالوگی بدون پایان‌بندی مشخص و از پیش تعیین‌شده. آنها ذره‌ای اعتماد می‌خواهند و سرشارند از ایده‌های پویا و خلاقانه بدون تکیه بر بزرگترها. ساختن برخی برنامه‌ها توسط نوجوانان چه ایرادی دارد که یک‌بار امتحان نمی‌شود؟ کارگردان و نویسنده‌ای که بیش از 30سال است در تلویزیون حضور دارد، چه شناختی از این طبقه سنی دارد؟ سیاستگذاری برای این رده سنی توسط افرادی که میانگین سنی آنها بالای 50 سال است نمی‌تواند راهگشای مشکلات فعلی باشد. درهای اتاق‌های سیاستگذاری باید روی نوجوانان و جوانان باز شود. آنها باید برای برنامه‌های خودشان تصمیم بگیرند. مسائل جنسی، مسائل اقتصادی، ازدواج، وطن دوستی، سواد رسانه‌ای و اعتماد به حاکمیت و رسانه ملی باید از اولویت‌های برنامه‌سازان نوجوان قرار بگیرد. 🆔@Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
✅ حوزه‌های علمیه دارای ۱۸۰ نشریه عمومی و تخصصی است 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در
🔺با این حجم از کار پژوهشی چرا در وضعیت پیشرفت اسلامی، هنوز به جای مطلوبی قرار نگرفته ایم؟ 🔺اساسا چرا نتواسته ایم به وضع مطلوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برسیم؟اسیب های مسیرمان کجا بوده است؟ 🔺انتشار ۱۵ هزار مقاله سالانه از حوزه علمیه کشور، چه سهمی در راستای تحقق نظری و عملی در تمدن اسلامی داشته است؟ 🔹جواب خود را به ادمین کانال ارسال نمایید 🆔@Cultural_governance
قالب های تولید محتوا.pdf
290.8K
🔰استاندارهای تولید محتوا 🔹اگر میخواهید یک تیم تولید محتوا راه اندازی نمایید، باید به چه نکاتی توجه نماییم؟ 🔸این جزوه شامل موارد: 🔺قالب های تولید محتوا(77 قالب) 🔺مهارت های تیم های تولید محتوا 🔺معرفی مجموعه های تولید محتوا 🆔 @Cultural_governance
📌جعبه ابزار تیم های تولید محتوا 🔰اگر دنبال بهترین سایت ها برای تولید محصولات گرافیکی هستید و بدنبال قالب،عکس،وکتور ویا سایر محصولات هستید که به صورت رایگان باشد از سامانه های زیر استفاده نمایید. ❇️سایت برای دانلود قالب 🌐freevector.com 🌐www.freepik.com 🌐www.vexels.com 🌐www.undraw.co ❇️سایت دانلود عکس 🌐unsplash.com ❇️سایت دانلود اهنگ بی کلام 🌐songsara.net ❇️سایت پوستر ایرانی_اسلامی 🌐tavabin.ir 🌐mahtamedia.ir 🌐postermovement.com/fa/collections 🌐shiaarts.ir 🌐www.asr-entezar.ir 🌐http://khattmedia.ir/ 🌐infonegareh.ir 🌐farsi.khamenei.ir/photo-index?type=poster 🆔 @Cultural_governance
🎙حجت الاسلام علی محمدی|رییس اندیشکده معنا 🔺حوزه علمیه از طرح های تحولی ساختارهای فرهنگی کشور غایب است 🔺شورای عالی انقلاب فرهنگی بعلاوه قدرت سیاسی و منهای منطق تحول به استبداد فرهنگی می انجامد 🔹از سال ۹۶ که ، قرارگاه فرهنگی کشور را مختل اعلام کرد و برای کنشگران فرهنگی و علمی کشور، اعلام وضعیتِ نمودند، از آن زمان زمزمه‌هایی بر لزوم تحول در به گوش می رسید.با روی کار آمدن دولت سیزدهم، رهبر انقلاب در نخستین دیدار با این دولت در تاریخ ۶/۶/۱۴۰۰ بر لزوم «بازسازی انقلابی و معقول ساختارهای فرهنگی کشور» تأکید کردند. 🔸مسئله اصلی در خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که رهبر انقلاب می‌فرمایند: « قرارگاه علم و فرهنگ کشور است». 🔹وقتی صحبت از قرارگاه می شود، معلوم است که یک عقبه و وجود دارد و یک خط مقدم و صف اقدام. بر این اساس قرارگاه مهمترین وظیفه اش مدیریت چگونگی اتصال عقبه و خط مقدم است. 🔸طرح مصوب، وقتی به مسئله های حیاتی نیاندیشیده و در عین حال، بالاترین دسترسی و قدرت سیاسی را طلب می کند، بنده می توانم بگویم ظرفیت بالایی دارد برای شکل‌دهی یک ؛ انعطاف فرهنگی که یکی از ضرورتهای مدیریت فرهنگی است، در صورتی امکان پذیر است که درک عمیق و درستی از منطق تحول فرهنگ کشور وجود داشته باشد. وقتی این درک عمیق و تفصیلی وجود ندارد ما یا با استبداد فرهنگی مواجه خواهیم بود یا انفعال فرهنگی به اسم انعطاف فرهنگی. مشروح مصاحبه: v-o-h.ir/?p=38912 🆔 @Cultural_governance
📔کتاب های سلبریتی شناسی 🔰معرفی اجمالی کتاب سلبریتی گری در ایران و دنیا 🔸فعالیت های انسان دوستانه سلبریتی ها: ایدئولوژی دهشگری جهانی 🔰ناشر سوره مهر | نویسنده ایلان کاپور لینک خرید👇 yun.ir/2bgsg1 🔸سلبریتی های اینترنتی: فهم شهرت آنلاین 🔰ناشر سوره مهر | نویسنده کریستال آبیدین لینک خرید👇 yun.ir/xodp72 🔸سلبریتی ایرانی 🔰ناشر دفتر نشر معارف | نویسنده داوود طالقانی لینک خرید👇 yun.ir/yfk3r5 🔸خدایان بدکردار: رسانه ها، دین و فرهنگ شهرت 🔰ناشر سوره مهر | نویسنده پیت وارد لینک خرید👇 yun.ir/sot8l3 🔸روان شناسی شهرت 🔰ناشر سوره مهر | نویسنده گیل استیور لینک خرید👇 yun.ir/ajk5ye 🔸از سرمایه شهرتی تا شهرت رسانه ای 🔰ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی | نویسنده طاهر روشندل لینک خرید👇 yun.ir/7jpuo5 🆔 @Cultural_governance
Women Blogers final.pdf
2.36M
🗂بخوانید| گزارشی از تاثیر بلاگرهای زن ایرانی بر فرهنگ و سبک زندگی 🛎برای بررسی مسأله تأثیر خانمهای بلاگر بر فرهنگ و سبک زندگی، صفحات صد نفر از برترین بلاگرهای اینستاگرام شناسایی و محتوای تولیدی ایشان و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. 🔺 هایی که بیشترین تأثیر را در حوزه بلاگری دارند، فعالیتشان محور طنز، زیبایی و را شامل می‌شود. 🔺بلاگرها به دلیل نفوذ زیاد در لایه‌های مختلف اجتماعی جامعه، قدرت ایجاد تغییر در سبک ز‌ندگی، نوع تغذیه، نوع پوشاک، شیوه گفتار و تعامل اجتماعی و ... را دارند. 🆔@Cultural_governance
1625036630588gmcbs3u9belv3hiil0ndb9cq21.pdf
4.44M
🔸بانک اطلاعات 🖌مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده کشور 💓به تفکیک استان های کشور 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@Cultural_governance
◀️ لینکهای مجموعه یادداشتهای سرگذشت یک تغییر ✍️ مهدی نصیری ☘️سرگذشت - 1 🔰 زندگینامه من https://t.me/nasiri42/3202 ☘️سرگذشت ـ ۲ 🔰 گرایشهای من در دوران کیهان https://t.me/nasiri42/3236 ☘️سرگذشت - ۳ 🔰منازعات قلمی با روشنفکران https://t.me/nasiri42/3264 ☘️سرگذشت - ۴ 🔰اولین شوک https://t.me/nasiri42/3290 ☘️سرگذشت - ۵ 🔰آب سردی که بر سرم ریخته شد. https://t.me/nasiri42/3310 ☘️سرگذشت ـ 6 🔰آلودگی گسترده جمهوری اسلامی به مفاسد مالی https://t.me/nasiri42/3334 ☘️ سرگذشت ـ ۷ 🔰 کشتار آبان 98 و بیدار شدن کامل یک وجدان https://t.me/nasiri42/3356 ☘️ سرگذشت ـ ٨ 🔰نظارت استصوابی و نقض فاحش جمهوریت نظام https://t.me/nasiri42/3380 ☘️ سرگذشت ـ ۹ 🔰فهم بطلان سیاست خارجی نظام https://t.me/nasiri42/3409 ☘️ سرگذشت ـ ١٠ 🔰فاصله گیری از غلوّ در باره ولایت فقیه https://t.me/nasiri42/3435 ☘️ سرگذشت ـ ۱۱ 🔰حاکمیت دوگانه و ضعف مدیریت https://t.me/nasiri42/3463 ☘️ سرگذشت - ۱۲ 🔰خلف وعده های یک انقلاب https://t.me/nasiri42/3486 ☘️ سرگذشت - ۱۳ 🔰تحولات فکری و فرهنگی https://t.me/nasiri42/3509 ☘️ سرگذشت - ١٤ 🔰عصر حیرت https://t.me/nasiri42/3545 ☘️ سرگذشت - ۱۵ 🔰دیدگاه حیرت و نتایج سیاسی آن https://t.me/nasiri42/3573 ☘️ سرگذشت - ۱۶ 🔰تحمیل دین و قطب بندیهای خصومت آمیز عقیدتی ممنوع است https://t.me/nasiri42/3603 ☘️ سرگذشت - ۱۷ 🔰عصر حیرت و پذیرش تساهل و تکثر اجتماعی و فرهنگی https://t.me/nasiri42/3634 ☘️ سرگذشت - ۱۸ 🔰نقدی بر مواضع فرهنگی ام در کیهان و صبح با توجه به دیدگاه حیرت https://t.me/nasiri42/3660 ☘️ سرگذشت - ۱۹ 🔰عصر حیرت و ضرورت گفتگو و رجوع به خرد جمعی https://t.me/nasiri42/3690 ☘️ سرگذشت - ۲۰ 🔰لا اکراه فی الدین https://t.me/nasiri42/3725 ☘️ سرگذشت - آخرین قسمت 🔰جمع بندی https://t.me/nasiri42/3806
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ آمار طلاق تهران ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون در نشست سبک زندگی اسلامی: 🔹 طلاق حقیقی در سال ۱۳۹۹ در کل کشور ۴۰ درصد، در تهران حدود ۵۰ درصد و در منطقه شمیرانات حدود ۶۵ درصد و در بالاترین میزان است. علاوه بر طلاق حقیقی، ۵۰ درصد از خانواده‌های سراسر کشور نیز از طلاق عاطفی، پنهان و خاموش رنج می‌برند. 🔹 از نشانه‌های طلاق عاطفی می‌توان به کم صحبتی همسران، قهر کردن، ناله و نفرین کردن، تحدید و خیانت اشاره کرد. 🔹 روابط انسان‌ها پیچیدگی‌هایی دارد و زوجیت پیچیده‌ترین نوع رابطه بین انسان‌ها است، به این دلیل که زوجین به همه لایه‌های شخصیتی یکدیگر دسترسی دارند. 🔹 زن و مرد به دلیل تفاوت‌هایی که با هم دارند اگر بر اساس مهارت زندگی نکنند و از روی اصالت زنانه و مردانه خود عمل کنند نتیجه زندگی چیزی جز بدبختی نخواهد بود. مهارت آموزی در زمینه همسرداری راه حل برون رفت از اختلافات خانوادگی است. 🔹 دانش، تجربه و تمرین فرمولی است که افراد را به مهارت می‌رساند. اگر هر یک از زن و مرد به کسب مهارت بپردازند، ۷۰ درصد زندگی‌ها بهبود پیدا می‌کند. زن و مرد باید در زندگی بازی سازی کنند نه اینکه بازیگر و منفعل باشند. 🔹 فرمول یک زندگی خوب؛ آشنایی با نیازها، آشنایی با ویژگی‌های زنانه و مردانه و تنظیم کلام و رفتار بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای طرف مقابل است. 🆔 @Cultural_governance
🔵 مدیریتِ شبكه‌ای چیست؟ (برای هماهنگ‌سازیِ تحقیقاتِ «حوزوی» و «دانشگاهی» و «اجرایی»، نیازمندِ «مدیریتِ شبكه‌ای» هستیم) ✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری: 🔶 "مديريت شبکه‌ای" نه "مدیریت متمرکز" است که ریز و کلان همه امور، به‌صورتِ هرمی به یک شخص یا شورا بازگردد، و نه "مدیریت آزاد" است که هر واحدی بدون هماهنگی با دیگر واحدها، هر آنچه را می‌پسندد محقق کند. این مديريت، نیمه‌متمرکز عمل می‌کند؛ نهاد يا شورای خاصی با تکيه بر نيازسنجی فرهنگی، به تقسيم پروژه‌های فکری و فرهنگی در ميان زنجيره‌ای از مراکز فرهنگی اقدام و آنها را پشتيبانی می‌کند، اما اين تقسيم پروژه‌ها و پشتيابی، به‌معنای مديريت متمرکز آنها نيست، بلکه آن مراکز از آزادی نسبی برخوردارند و حتی می‌توانند با پیشنهاد یا فعالیت مناسب خود، بر طرح و فعالیت نهاد مرکزی مؤثر باشند. در اين مديريت، مهم نيست که مراکز پژوهشی چه فرايند داخلی دارند و چگونه کار می‌کنند، مهم آن است که چه امکانات و مقدوراتی دریافت می‌کنند و بر اساس یک روش مشترکِ منطقی، چه محصولی را تحويل می‌دهند. 🔶 مديريت شبکه‌ای، همهٔ گمانه‌زنی‌ها و نتيجه‌گيری‌ها و گزينش‌ها و پردازش‌های اجتماعی را پالايش می‌كند. برای مثال، شخصی که درباره موضوع خاصی در فيزيک كاربردی، پژوهشی را سامان می‌دهد، ممكن است بر اساس اطلاعاتی كه به‌دست می‌آورد، به ميدان گمانه‌زنی و گزينش و پردازش و فرضيه‌پردازی هم برسد؛ در مديريت شبکه‌ای بايد بتوان تحقيق او را با تحقيق شخص ديگری كه مثلاً با رويكرد روان‌شناسی، همان موضوع را كاويده است، هماهنگ كرد. اين هماهنگی از طريق شبكه پديد می‌آيد. بايد همه اطلاعات، به چرخه اين شبكه وارد شود و آن‌گاه از صافی پالايش آن روش منطقی بگذرند و بيرون روند. از طريق اين شبكه می‌توان مجموعه فعاليت‌های پژوهشی را هماهنگ کرد و اطلاعات و متدی را كه برای پالايش و جمع‌بندی اطلاعات و گمانه‌زنی‌ها به‌کار می‌رود همداستان و هماهنگ کرد. اگر چنين نظام‌مند و با برنامه تحقيق كنيم، طبيعی است كه منظومه اطلاعات توليدی نیز هماهنگ می‌شوند و یکديگر را كامل می‌كنند. 🔶 هدف مديريت شبکه‌ای تحقيقات، ايجاد تعامل مثبت و بالنده ميان همه حوزه‌های معارف اجتماعی، و ايجاد منظومه معارف بشری است که اين کار را از طريق انسجام‌بخشی در پژوهش‌ها و پيشگيری از تشتت فرهنگی، و هدايت تمامی انديشمندان و توليدکنندگان علم به سوی هدف واحد، انجام می‌دهد. به تعبير ديگر، شبكه تحقيقات بايد شيوه انديشيدن و كار تحقيقاتی و شكل‌گيری استنتاج‌ها را ساماندهی كند؛ به‌گونه‌ای كه همه اين شيوه‌ها هماهنگ واقع شوند. اگر انگيزه‌ها متناقض باشند تحقيقات به‌سمت نتايج متناقض حركت می‌كند، يا اگر روش انديشيدن و روش كاركردن انديشمندان، هماهنگ نباشد و يا روش جمع‌بندی و نتيجه‌گيری‌ها هماهنگ نباشد و ذوقی عمل ‌شود، نتايجی هماهنگ حاصل نخواهد شد. 🔶 برای تحقق مديريت شبکه‌ای، نيازمند روش طبقه‌بندی جامع علوم هستيم تا شبکه تحقيقات را بر اساس آن طبقه‌بندی به‌وجود آوريم. از اين روش عام، گاه به "منطق عام" يا "نسبيت عام" تعبير می‌شود. اين مدل عام نيز نيازمند يك انديشه فلسفی عام است. فلسفه‌ای كه نتواند چگونگیِ تغييرات را تعريف كند، نمی‌تواند برای شناسايی تغييرات، مدل بدهد. فلسفه‌ای كه قدرت تحليل معرفت را ندارد، قدرت ايجاد منطقی كه بتواند معرفت‌های مختلف بشری را هماهنگ كند ندارد. فلسفه عامی كه بتواند معرفت و موضوع معرفت را شناسايی كند، بنياد و پايه يك نسبيت عام و منطق عمومی قرار می‌گيرد که آن منطق عمومی، پايگاه ايجاد نظام منطقی در عرصه معرفت‌های دينی، معادلات كاربردی و مدل‌سازی خواهد بود. در اين صورت می‌توان شبکه‌سازی کرد و "معارف دينی، معارف علمی و معارف اجرايی" (با محوریت معارف دینی) را در نظام فکری منسجم در آورد؛ به‌گونه‌ای که مثلاً تحقيقات جامعه‌شناختیِ ما مکمل تحقيقات روان‌شناختی و اين دو، مکمل ساير تحقيقات دينی، علمی و اجرايی ما باشند.» 🆔 @Cultural_governance