eitaa logo
دلاباد قرآنی دلا رو کن به آبادی قرآن که تا دستت بگیرد دست قرآن همه دنیا به آن دل می نیرزد که
78 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
8 فایل
اِستَجیبوا لِلّهِ و لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم دعوت خدا و فرستاده را به آنچه شما را حیات می بخشد؛ اجابت کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین
لحظاتی چند در محضر اميرالمؤمنين علی علیه السلام ، ( ✍ 📖 قسمتی از حکمت ۳۱) : (۵) شناخت اقسام کفر و تردید ....وَ الْکُفْرُ عَلَی أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَی التَّعَمُّقِ وَ التَّنَازُعِ وَ الزَّیْغِ وَ الشِّقَاقِ فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ یُنِبْ إِلَی الْحَقِّ وَ مَنْ کَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ الْحَقِّ وَ مَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ الْحَسَنَةُ وَ حَسُنَتْ عِنْدَهُ السَّیِّئَةُ وَ سَکِرَ سُکْرَ الضَّلَالَةِ وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَیْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَیْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَیْهِ مَخْرَجُهُ. ..... 💥✅ و کفر بر چهار ستون پایدار است: ✳️ کنجکاوی دروغین، ستیزه جویی و جدل، انحراف از حق، و دشمنی کردن، 🔷 پس آن کس که دنبال توهم و کنجکاوی دروغین رفت به حق نرسید. 🔶 و آن کس که به ستیزه جویی و نزاع پرداخت از دیدن حق نا بینا شد، 🔷 و آن کس که از راه حق منحرف گردید، نیکویی را زشت، و زشتی را نیکویی پنداشت و سر مست گمراهی ها گشت، 🔶 و آن کس که دشمنی ورزید پیمودن راه حق بر او دشوار و کارش سخت، و نجات او از مشکلات دشوار است... ......ادامه دارد 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷ا ا🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸
هدایت شده از ناطقی
🔻فرمان بی‌سابقه... 🔸مقام معظم رهبری طی اقدامی بی‌سابقه، یک فرمان مهم و عمومی را با نگرانی در چند دیدار پشت سر هم مطرح کردند: 🔸اول ۱۴۰۲/۱۰/۲: «همه کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.» 🔸 دوم ۱۴۰۲/۱۰/۶: «در قضیه‌ی انتخابات، مادرها نقش ایفا کنند، هم در داخل خانه، هم درخارج خانه.» 🔸 سوم ۱۴۰۲/۱۰/۱۳: «احساس وظیفه‌ نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعه‌ی مجاهد در جهاد تبیین است.» 🔸 چهارم ۱۴۰۲/۱۰/۱۹: «مسئله‌ی حضور مردم در صحنه باید ترویج بشود؛ هر کسی صدایی دارد، باید روی این زمینه کار کند: وَ تَواصَوا بِالحَقّ؛ تواصی به حق وظیفه‌ی همه است.»
۹سفارش از قران که اگر عمل کنیم خیلی از رفتارهایمان شاید شکل دیگری بخود گیرد. این سفارشات ۹گانه در سوره مبارکه حجرات آمده و برخی از رهنمودهای الهی در تعامل با سایر انسان ها را به اختصار بیان فرموده است: فَتَبَيَّنُوا: اهل تحقیق و بررسی باشید، قبل از اینکه سخنی بگویید، خوب در باره آن تحقیق کنید. فَأَصْلِحوُا: اگر بین دوستان و آشنایان شما کدورتی هست، میان ایشان صلح و سازش برقرار کنید و خود نیز اهل صلح و سازش باشید. وَأَقْسِطُوا: عادل باشید و براساس حق قضاوت کنید و در اجرای حق، میان دوست و آشنا با غریبه فرقی نگذارید. لَا يَسْخَر: دیگران را مسخره نکنید، مردم‌ و‌ اقوام گوناگون را به سُخره نگیرید. وَلَا تَلْمِزُوا: به دیگران طعنه نزنید و از آنها عیب جویی نکنید. وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَاب: لقب‌ های زشت و ناپسند بر یکدیگر نگذارید و از اینکه یکدیگر را با القاب زشت و ناپسند صدا بزنید، شدیداً اجتناب کنید. اِجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ: از بسیاری از گمان‌ها دوری کنید، همچنین از گمان بد در مورد دیگران به شدت خودداری کنید. وَلَا تَجَسَّسُوا: اهل جاسوسی و پرده دری نباشید و در کار و زندگی دیگران سرک نکشید. وَلَا يَغْتَب: اهل غیبت پشت دیگران نباشید و جلساتی را که در آن غیبت کسی می شود، ترک کنید. ══════🇮🇷══════ @JANGEFARHANG
هدایت شده از خانواده شادحرم
⭕️سیاسی استاد قرائتی: در انتخابات شرکت کنید نه به خاطر این که همه مسئولان کارشون درسته ✅ توجیه کار غلط مسئولین حماقته ✅ تضعیف نظام جنایت است ✅ شرکت نکردن در انتخابات خوشایند دشمن است http://eitaa.com/joinchat/844759061C34e859f037 کانال شاد خانواده👆
طوفان صدق و غبار کذب ✍️ علی مهدیان 🔺یکی از آثار طوفان الاقصی در بعد معرفت شناختی است. این واقعه مهم تاریخی نشان داد غرب چگونه به صورت سیستماتیک ذهن بشر را در اختیار خود گرفته بود و راه نفوذ به واقعیت را بسته بود. 🔺ساختارهای حقوقی و نظام تصمیم گیری در دنیا یک نوع مهندسی اجتماعی فرهنگی را رقم میزند و آنگاه این فرهنگ شکل یافته بر فرآیند فهم و معرفت بشر سایه میاندازد و به این ترتیب انسانها برای یافت حقیقت با یک پرده ضخیم به نام فرهنگ و تمدن غرب مواجه میشوند. 🔺بگذارید مثال بزنیم، گوترش رییس سازمان ملل در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما، هیچ نامی از آمریکا نبرد، از این جالبتر آنکه سیاستمداران ژاپنی نیز نامی از آمریکا نبردند و بلکه فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در عوض نام روسیه را برد. همین خط را در انیمیشن مهم و پر بیننده «مدفن کرمهای شب تاب»، جناب ایسائو تاکاهاتا ببینید. او کارگردان انیمیشن های مهمی چون آنشرلی، باخانمان، هایدی و امثالهم است. او یک انیمیشن فوق العاده جذاب درباره جنگ ژاپن میسازد و جالب است در این فیلم احساسی، هیچ اشاره ای به کسانی که مردم را کشتند نمیکند بلکه کسانی را محکوم میکند که ابلهانه با دشمن جنگیدند. 🔺در همین ماجرای طوفان الاقصی نگاه کنید به استدلال نماینده اسراییل در سازمان ملل در مقابل همان جناب گوترش که حالا توضیح باید داد چرا اینجا کمی زبان به انتقاد گشوده. نماینده اسراییل میگوید ما یک کشور رسمیت یافته ایم و اینکه رفتار ما را ملامت میکنید نه حماس را یعنی لیاقت این سمت را ندارید. 🔺ساختار حقوقی و نظام تصمیم گیری غرب، یعنی قدرت، فرهنگ میسازد و زاویه نگاه میآفریند و اینگونه ذهنها را در اختیار میگیرد و حالا در این بستر، حقوق بشر را چه کسی معنی میکند، تفسیر میکند، عملیاتی میکند. لیبرالیسم را چه کسی ؟ دموکراسی را چه کسی؟ عدالت را ، اخلاق را، دین را چه کسی؟ 🔺کارگردان فیلم آمریکایی «حرامزاده های لعنتی» فیلمی درباره جنگ نازیها درباره یهودیها میسازد که در انتهایش هیتلر به دست این جماعت با ظاهر آمریکایی کشته میشود، و دختر یهودی پشت پرده سینما میرود و بلند بلند میخندد و میگوید این قدرت ما است. ما تاریخ را هم تغییر میدهیم. این نه فقط تاریخ است بلکه تمام مفاهیم بنیادین اندیشه نیز هست که تغییر میکند. 🔺معرفت به جای آنکه کشف واقع باشد ساختن آن است و اینچنین اولا پای قدرت حاکمان وسط میآید. قدرت پول و بمب و رسانه. اومانیسم اصالت به حیوانیت انسان است و آزادی نیز آزادی همان حیوان، و روشن است که خروجیش عبودیت مقابل لویاتان بین المللی است که حاکم بر همه بشر است. 🔺طوفان الاقصی سیلی است که به این تمدن خورد. نکند این سیلی را ببینیم و عقبه تاریخی اش را نفهمیم. سیلی را قسام نزد، محمد الضیف نزد، کل بدنه تاریخی نوسلفی اخوان سیدقطب نزد، این سیلی محصول یک بیداری است که گستره اش را در یمن و لبنان و عراق و سوریه و کجا و کجا میبینید. طغیان فطرت ناب بشر که خمینی ره اثاره کرد و در حال گسترش است. تمام نمیشود. 🔺حالا مردم دنیا کمی باطن این تمدن را میبینند. باطنی به شدت وحشی، ظالم، خودبنیاد، کثیف ، این بروز باطن کفر مهمترین دستاورد طوفان است. پرده را کنار زد. قصه از این هم شدید تر است. غرب برای موجودیت و مسیرش آنقدر وحشی است که حدس نمیزنید. 🔺جبهه حق اساسا هدفی ندارد جز بیداری مردم، این گستره بیداری بستر مناسبی برای فهم و معرفت باز میکند. هم ذات کفر را بیشتر نشان میدهد و هم عمق حق را. شهادت کودکان معصوم و زنان بی گناه در حالیکه ذکر میگویند، اینگونه تبر به ذات دشمن میزند. همشهری عضوشوید 👇 ‌@khakriz01
هدایت شده از سادات کریمی
🔹 آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸معنای «آمن سخطه عند کل شر» در دعای رجبیه چیست؟🔸 💎 در سوره بقره می فرماید [ما شما را به امور مختلفی امتحان می کنیم]: «ولَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ». چرا؟ چون می خواهیم شما را بیدار کنیم. بعد می گوید: این تهدید نیست، این فرصت است: «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» یعنی به چشم تهدید به این نگاه نکن. به چشم یک فرصت به آن نگاه کن. 💎 شما در دعای ماه رجب هم عین همین را دیده‌اید. در دعای رجبیه اینطور می گوییم: «یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ». نقل کرده اند از یکی از بزرگان که در مورد قسمت دوم این فراز فرموده‌اند: چطور می‌توانیم بگوییم «آمن سخطه»؟ گویا این ثقیل بوده برای ایشان. چون قرآن می فرماید که: «أَفَأَمِنُوا مَكْرَ اللَّهِ فَلَا يَأْمَنُ مَكْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخَاسِرُونَ». [وقتی قرآن اینطور می فرماید]، چه طور انسان «آمن سخطه» باشد؟ ایمن از سخط خدا باشد؟ ایشان گفته‌اند که این جمله، اِخباری نیست. ظاهر آن، اِخبار است اما باطن آن اِنشاء است. یعنی: «خدایا من را ایمن از سخط خود قرار بده». ایشان بزرگ هستند و بزرگوار. اما نه، معنای این فراز از دعا، این نیست. معنی آن این است که: «وقتی که شرّی به من می رسد، نشانۀ این نیست که تو از من بَدَت آمده و مورد سخط تو هستم. من ایمن هستم از اینکه شرّی که به من می رسد، از روی سخط تو باشد». 💎 این فراز از دعا، ناظر به این آیۀ سوره فجر است: «فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ . وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَيْهِ رِزْقَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَهَانَنِ . كَلَّا ...»: یعنی این طور نیست که [وقتی شری به من می رسد معنایش] «اَهانن» باشد. لذا به همین جهت است که می‌گوید: «و آمن سخطه عند کل شر». یعنی شرّ، تهدید نیست، بلکه فرصت است. شرّی که به من می رسد برای این است که من خودم را جمع و جور کنم و از خواب غفلت بیدار بشوم. چیزهایی که ظاهرش شرّ است، اینطور نیست که خدا به انسان غضب کرده و به این شرّ مبتلا شده. 💎 خدا، دکتر من است. می خواهد مداوایم کند. دکتر که سخط ندارد به مریضش! دکتر هر کار که بکند، اگر از مریض بپرسی نظرت درباره دکتر چیست، می گوید: «آمن سخطه عند کل شر». اگر قلبم را در بیاورد، اگر استخوان ترقوه ام را ارّه کند و قلبم را از وسط سینه بیرون بیاورد، باز می گویم: «آمن سخطه عند کل شر». چون می‌خواهد رگ قلبم را باز کند. می‌خواهد مداوایم کند. این حسن ظن به خداست. @haerishirazi
هدایت شده از رجبعلی حسن نژاد
✅امیدبخش‌ترین آیه قرآن ✍️حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) فرمود: از حبيبم رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) شنیدم که اميدبخش‌ترين آیه در قرآن اين آيه است: «حسنات و نیکوکاری‌ها، سیّئات و بدکاری‌ها را نابود می‌سازد.» (هود:114) قرآن می‌گوید اگر مرتکب اشتباهی شدی، ناامید نشو، سریع یک کار خوبی انجام بده، مثلا به مادرت خدمت کن یا به نیازمندی کمک کن، تا گناهت پاک شود. برای همین در روایات آمده به کسی که مرتکب گناه می‌شود،‌هفت ساعت مهلت داده می‌شود، اگر استغفار نکرد یا حسنه‌ای انجام نداد، گناهش ثبت می‌شود. 📚کافی، ج2، ص429
هدایت شده از حسین
لحظاتی چند در محضر اميرالمؤمنين علی علیه السلام ، ( ✍ 📖 قسمتی از حکمت ۳۱) : (۶) شناخت اقسام کفر و تردید 🌸✳️...وَ الشَّکُّ عَلَی أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَی التَّمَارِی وَ الْهَوْلِ وَ التَّرَدُّدِ وَ الِاسْتِسْلَامِ فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَیْدَناً لَمْ یُصْبِحْ لَیْلُهُ وَ مَنْ هَالَهُ مَا بَیْنَ یَدَیْهِ نَکَصَ عَلَی عَقِبَیْهِ وَ مَنْ تَرَدَّدَ فِی الرَّیْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِکُ الشَّیَاطِینِ وَ مَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَکَةِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ هَلَکَ فِیهِمَا. ..... 💥✅ و شک چهار بخش دارد: ✳️ جدال در گفتار، ترسیدن، دو دل بودن، و تسلیم حوادث روزگار شدن. 🔷 پس آن کس که جدال و نزاع را عادت خود قرار داد از تاریکی شبهات بیرون نخواهد آمد، 🔶 و آن کس که از هر چیزی ترسید همواره در حال عقب نشینی است، 🔷 و آن کس که در تردید و دو دلی باشد زیر پای شیطان کوبیده خواهد شد، 🔶 و آن کس که تسلیم حوادث گردد و به تباهی دنیا و آخرت گردن نهد، و هر دو جهان را از کف خواهد داد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷ا ا🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸🇵🇸