🟣🔴 توضیحات کامل مصوبه جدید سازمان سنجش در خصوص اطلاعیه اخیر سوابق تحصیلی و کنکورهای ۴۰۲ به بعد...
۱. تاثیر سوابق تحصیلی نظام جدید برای پایه دوازدهم ۴۰ درصد قطعی است ولی برای نظام قدیم ۳۰ درصد سال سوم دبیرستان و ۱۰ درصد پیش دانشگاهی است که مجموعا ۴۰ درصد است. ظاهرا اعلام شده که برای داوطلبان نظام قدیم امکان ترمیم معدل وجود ندارد.
۲. برای رشته های هنر و زبان فقط ۲۶ درصد سهم سوابق تحصیلی، آن هم برای دروس عمومی است و ۷۴ درصد تاثیر تست کنکور در دروس اختصاصی است.
۳. در کنکور ۱۴۰۳ جمعا ۲۸ درصد عمومی و ۲۲ درصد اختصاصی در سوابق تاثیر دارد که مجموعا ۵۰ درصد سهم سوابق تحصیلی خواهد بود و برای کنکور ۴۰۴ این سهم به ۶۰ درصد خواهد رسید.
۴. سوابق تحصیلی یک دانش آموز دوازدهمی از نمرات شهریور محاسبه نشده و فقط تا خرداد ملاک محاسبه سوابق تحصیلی ایشان است پس دوازدهمی ها بشدت باید مراقب باشند امتحانات نهایی خرداد را جدی بگیرند و این بسیار مهم است ولی برای فارغ التحصیلان اینگونه نیست و می توانند ترمیم را حتی پس از کنکور دی انجام دهند زیرا انتخاب رشته مرداد است.
توجه داشته باشید اگر دانش آموز دوازدهمی در شهریور درس افتاده را پاس کرد این جز نمره محاسبه شده در سوابق تحصیلی کنکور نیست و نمره خرداد وی محسوب می شود.
۵. افرادی که سابقه تحصیلی ندارند، حداقل باید برای دروس عمومی باید داشته باشند.
۶. شما با دیپلم هر رشته ای می توانید کنکور هر رشته ای داد اما فقط تاثیر سوابق دروس عمومی را خواهید داشت و دروس اختصاصی فقط ملاک آن تاثیر تست زنی در کنکور خواهد شد. و تاثیر سوابق عمومی آن ۲۶ درصد است.
۶. نمره سابقه تحصیلی به این صورت است که نمره کسب شده شما در امتحان در ضریب جدول ضرب شده و یک تراز معادل بدست می آید. این تراز مجموع سابقه تحصیلی شماست.
۷. زمین شناسی برای تمام زیر گروه ها مهم شد. تاریخ و جغرافیا بشدت مهم شد. ریاضی را بچه های انسانی باید حتما روی آن کار کنند. توجه داشته باشید که برای رشته هایی که آزمون عملی دارند، همان آزمون عملی تبدیل به یک درس تخصصی با ضریب ۱۲ شده است.
۸. زبان های انگلیسی، آلمان، فرانسه و ایتالیایی، روسی مستقل شده است و نمی توان با کنکور زبان انگلیسی برای پنج رشته بالا درخواست انتخاب رشته داد و باید کنکور همان زبان را در جلسه کنکور انتخاب کنید.
ولی برای مترجمی زبان چینی می توان کنکور انگلیسی داد.
۹. شما بشرطی می توانید در دانشگاه ثبت نام کنید که تا پایان شهریور ماه آن سال دروس امتحانی خود را پاس کرده باشید و دیپلم خود را گرفته باشید و داوطلبان پایه نمی توانند کنکور آزمایشی بدهند .
۱۰. هر کنکوری که دادید یک کارنامه اولیه خواهید گرفت که درصد و یک میانگین تراز را دریافت خواهید کرد و تصمیم خواهید گرفت که آیا کنکور تیر هم خواهید داد یا خیر.
۱۱. انتخاب رشته دو کنکور دی و تیر در مرداد صورت می گیرد و همه دانشجویان ورودی مهر یا بهمن سال بعد خواهند بود.
۱۲. می توان در هر نوبت کنکورهای متفاوتی داد ولی در نهایت انتخاب با شماست که کدام کنکور برای شما محاسبه شود. مثلا ما کنکور تجربی و زبان را دی ماه و کنکور انسانی و هنر را تیر می دهیم. برای نتیجه نهایی شما انتخاب خواهید کرد بین تجربی و انسانی و مابین هنر و زبان کدام یک ملاک انتخاب رشته شما قرار گیرد.
۱۳. بهترین نمره اختصاصی برای شما ملاک انتخاب رشته از بین کنکور دی و تیر برای مرداد خواهد بود. فقط دقت کنید درس به درس نیست و تراز کل درصد اختصاصی مجموع درصد دروس ملاک مقایسه است.
۱۴. در نظام جدید سلامت بهداشت و علوم اجتماعی ضریب پیدا کرده است و باید برای امتحان نهایی خرداد کاملا مهم تلقی شوند. یا درس زمین و تاریخ و جغرافیا بسیار مهم خواهند بود.
۱۵.م مدرک نظام جدید فنی برابری می کند با نظام جدید نظری اما نظام قدیم فنی باید فوق دیپلم داشته باشد تا معادل نظام جدید آن باشد.
بهترینها را برایتان ارزومندیم ...
هدایت شده از کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
4_5877676071859523580.pdf
1.18M
#علوم_فنون_ادبی۳
#پایه_دوازدهم
#درس_اول
#تاریخ_ادبیات
#دوره_مشروطه
Powerpoint
به کوشش : خانم مرضیه ذکایی,کرمان
کانال ادبیات جامع یازدهم و دوازدهم
🔰🔰🔰
@adabiyatjame1112
راه های تشخیص #اضافه_تشبیهی🔽🔽🔽🔽
▪ هرگاه در یک ترکیب اضافی ویژگی های زیر وجود داشته باشد، نوع ترکیب ، اضافه تشبیهی است:
۱ - بین مضاف و مضاف الیه شباهت باشد مانند :
لبِ لعل 👈 لب همچون لعل
چراغ علم 👈 علم همچون چراغ
☆ - در اضافه تشبیهی گاه مضاف به مضاف الیه تشبیه می شود و گاه مضاف الیه به مضاف مانند :
دیو نفس 👈 نفس به دیو تشبیه شده است
ابروی کمان 👈 ابرو به کمان تشبیه شده است
۲ - تکیه بر مشبه ( بار معنایی بر مشبه ) باشد و مشبه به در معنا قابل حذف باشد مانند :
👈 دست از " مس وجود " چو مردان ره بشوی
👈 دست از " وجود " چو مردان ره بشوی
۳ - بتوان بین مضاف و مضاف الیه ، یا بین مضاف الیه مقدم و مضاف موخًر کلمات مثلِ ، چون و ... آورد
کوه حلم 👈 حلم چون کوه
سروِ قد 👈 قد مثل سرو
۴ - بتوان مضاف و مضاف الیه یا مضاف الیه و مضاف را ( با تقدیم و تاخیر ) به صورت مشبه ومشبه به وبه صورت جمله خبری تشبیهی در آورد مانند :
فراش باد صبا 👈 باد صبا چون فراش است
ابروی کمان 👈 ابرو همچون کمان است
✳️ آرایه های پرکاربرد عبارتند از:
#حسن_تعلیل: حرفی گفته شود و دلیل ادبی آورده شود،مانند : پلک دلم میپرد شنیده ام کسی می آید به مهمانی(دلیل اینکه پلک دلم میپرد این است که کسی به مهمانی می آید)
در حسن تعلیل: استعاره، تشخیص(جان بخشی به اشیاء) و اغراق وجود دارد.
در بیت بالا: پلک دل استعاره از دلهره و هیجان داشتن( همچنین دل پلک ندارد پس تشخیص هم هست) و پریدن پلک دل اغراق محسوب میشود.
#اسلوبمعادله: ضد حسن تعلیل است. مصراع های یک بیت که هیچ ربطی به هم ندارند و معمولا ضرب المثلند. مانند:هر که جز ماهی ز آبش سیر شد هر که بی روزیست روزش دیر شد
#استعاره:تشبیهی که یک طرفش(مشبه، مشبه به یا وجه شبه) حذف شده باشد یا کسی را صدا بزنیم. مانند: بت من، گل من.
#مجاز: نماد کردن چیزی که حقیقی نیست.مانند: برزیل، ایتالیا را برد.(تیم ورزشی برزیل، تیم ورزشی ایتالیا را برد)
#تلمیح:(دو حالت دارد) 1- اشاره به حدیث و آیه. مانند: بسم الله.
2-اشاره به داستان: من فرهاد و تو شیرین.
#تضمین:(دو حالت دارد) 1- آوردن آیه کامل: بسم الله الرحمن الرحیم(حروف مقطعه نیز تضمینند مانند الف لام میم)
2-یک سخن از دیگری:مانند به قول معروف
#طباق(تضاد): دو کلمه ضد هم با فاصله بیایند: هیچ سیر را طاقت گرسنه نیست(سیر و گرسنه متضادند)
#پارادوکس(یا متناقض نما) 1-دو کلمه ضد هم کنارهم بیایند: دولت فقر(دولت به معنی ثروت است)
2-دو کلمه ضد هم با فاصله که بشود کنار هم آورد(مثلا متمم اسم بینشان باشد) جمعیت از آن زلف پریشان
#اغراق(مبالغه یا غلو): بزرگنمایی. مانند: فلانی خدای فوتبال است.
#تناسب(#مراعات.نظیر): حداقل 3 کلمه در یک ردیف(مربوط): شمع گل پروانه
#واج.آرایی(نغمه حروف): حداقل 3 حرف در یک ردیف: باغ بی برگی(واج ب)
#حسآمیزی: مخلوط کردن 2حس با یکدیگر: صدا شنیدن،شور دیدن.
#کنایه: جمله ای با طعنه. مانند: کمیتش لنگه. شاخ شمشاده. فلانی ریش سفیده
#تشبیه:(4حالت دارد):
1- عادی:تمام ادات تشبیه باشند: سرزمین من مانند زمرد است.
2-بلیغ: به زبان گفتاری: سرزمین من زمرده.
3-#اضافه_تشبیهی(از فرمول "این آن است، آن این است" استفاده می کنیم،اگر جواب درست بود تشبیهی و اگر نبود استعاری است) مانند: آتش عشق(عشق آتش است، آتش عشق است. بلی پس اضافه، تشبیهی است)
4- #اضافه_استعاری: مانند: دست ادب(ادب دست ندارد،دست ادب ندارد. جواب خیر، پس اضافه،استعاری است)
جناس:(2حالت دارد) 1-#جناس.تام: دو کلمه با دو معنی متفاوت با املا یکسان: داد مرا داد(سهم مرا به من داد).
2-#جناسناقص: دو کلمه که یک حرف با هم اختلاف داشته باشند. مانند: جام و بام. خدا و جدا.
#ایهام: یک کلمه در دو معنی متفاوت. مانند: آهو کشی آهویی بزرگ است.( آهوی اول= حیوان و آهوی دوم=جرم، گناه)
#دانشهای_ادبی
#استعاره_مکنیه
#اضافه_استعاری
#تشخیص
استعاره در لغت مصدر باب استفعال است و به معنی عاریه خواستن ِ لغتی است به جای لغتی دیگر. زیرا شاعر در استعاره، واژهای را به علاقهی مشابهت به جای واژهی دیگری به کار میبرد.
اگر از جملهی تشبیهی، مشبه و وجه شبه و ادات تشبیه را حذف کنیم به نحوی که فقط مشبهٌبه باقی بماند، به این مشبهٌبه استعاره میگویند.
استعاره در حقیقت تشبیه فشرده است. یعنی تشبیه را آنقدر خلاصه و فشرده میکنیم تا فقط مشبهٌبه از آن باقی بماند.
هنگامی که میگوییم "خورشید همانند گلی زرد بر باغ آسمان جلوهگر است".
خورشید را به گل زرد تشبیه کردهایم.
در تشبیه، دستکم مشبه و مشبهٌبه باید حضور داشته باشند و در این جا هم خورشید که مشبه است وجود دارد و هم گل زرد که مشبهٌبه است. اما وقتی میگوییم:
هزاران نرگس از چرخ جهانگرد
فرو شد تا برآمد یک گل زرد
مشبه (خورشید) را نیز حذف کردهایم و تنها مشبهٌبه را باقی گذاشتهایم، لذا در این بیت، گلزرد استعاره از خورشید است. به واسطهی همین حذف مشبه، درک استعاره اغلب دشوارتر از درک تشبیه است.
استعاره بر دو نوع است .
۱- استعاره مصرّحه :
بیان «مشبهٌ به» و اراده تمامی ارکان تشبیه است و نامیدن این استعاره به مصرحه (آشکار) به سبب آن است که از طریق مشبهٌ به، به آسانی می توان به وجه شبه و مشبه دست یافت:
مرا در خانه سروی هست کاندر سایه قدّش
فراغ از سرو بستانی و شمشاد چمن دارم
«حافظ»
سرو استعاره از محبوب/ مشبه: محبوب یا معشوق /
مشبهٌ به: سرو /وجه شبه: تناسب قد سرو است.
که ما درین بیت فقط مشبهبه را میبینیم.
۲-استعاره مکنیه :
مشبهی است که به همراه یکی از اجزا یا ویژگیهای مشبهٌبه می آید.
★استعاره مکنیه ای که از اضافه شدن چیزی به مشبه ،به دست می آید را «#اضافه_استعاری» می گویند.
★استعاره مکنیه ای که که مشبهٌبه آن «#انسان» می باشد را «#تشخیص» یا «#انسان_انگاری» گویند.
کسی چو حافظ نگشود از رخ اندیشه نقاب
تا سر زلف سخن را به قلم شانه زدند
"حافظ"
رخ اندیشه :استعاره مکنیه (تشخیص) به دلیل وجود ترکیب اضافی ،اضافه استعاری هم هست./ زلف سخن : استعاره مکنیه (تشخیص) مثل نمونه قبلی
در اصل اندیشه به انسانی تشبیه شده که طبیعتا رخ(صورت)دارد.
وسخن به انسانی که مو دارد.
فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد
استعاره مکنیه (اضافه استعاری) «حافظ»
مشبه: حقیقت / مشبهٌ به: پیشگاه / وجه شبه: آستانه و درگاه خانه که آشکار است.
درین مثال چون مشبهبه انسان نیست تشخیص نداریم.
#مجاز ،استعاره با علاقه مشابهت است.
#کنایه اما از مقوله استعاره نیست.
جمله یا عبارتیست که معنای ظاهری آن مورد نظر نیست اما ضمنا قرینه ای که ما را از معنای ظاهری متوجه معنای باطنی کند نیز وجود ندارد.اما در مجاز این قرینه وجود دارد. معمولا در کنایه با جمله یا عبارت روبرو هستیم(البته کنایه هایی هم هستند که کلمه اند اما شما نمیخوانید.) در حالیکه در مجاز یک کلمه مقابل ماست.
🍀🍀🌺🌺🍀🍀
هرگاه در تشبيه بليغ ، يكي از طرفين تشبيه ( مشبه يا مشبه به ) به ديگری اضافه ( مضاف اليه) شود . به آن « اضافه ي تشبيهی » يا « تشبيه بليغ اضافی » مي گويند .
مثال : صبح اميد كه بد معتكف پرده ی غيب گـو بـرون آی كه كـار شب تـار آخـر شد
توضيح : اميد به صبح تشبيه شده و غيب به پرده .
: باران رحمت == رحمت به باران
خرمن اعمال == اعمال به خرمن
درخت دوستي == دوستی به درخت
خورشید عشق -جام محبت -بنات نبات-مهد زمین - کعبه جلال -حلیه جمال -کلاه شکوفه
نخل ولايت -چراغ هدایت -چاه ظلمت- خانه ی دنیا- بنای ظلم- کیمیای عشق- آیینه ی آب- لهب فراق- مس وجود- آتش عشق- دایه ی ابر بهاری- چاه مذلت- حصار بردباری- آتش نخوت- شبنم عشق- - اکسیر عشق- کمند نظر- پرده ی عفاف وعصمت
در تشبیه هم مشبه وجود دارد وهم مشبه به ولی اگر یکی ازاینها غایب باشد! و به جایش لوازم یا ویژگی اش را بببینیم می شود استعاره , که در صورت اضافی آمدن ,اضافی استعاری می نامیم
مثال : سر نشتر عشق بر رگ روح زدند يك قطره از آن چكيد و نامش دل شد
توضيح : « روح » را به بدني تشبيه كرده كه « رگ » داشته باشد و « رگ » را كه يكي از ويژگي هاي « مشبه به »است به « روح » اضافه كرده است .
نكته : در اضافه ي استعاری « مضاف » در معنی حقيقی خود بكار نمی رود و ما « مضاف اليه » را به چيزی تشبيه می كنيم كه دارای جزء يا اندامی است ولی چنين جزء و اندام كه « مضاف » است برای « مضاف اليه » يك واقعيت نيست بلكه يك تصور و فرض است .
مثال : سرموی دست روزگار ـ سر برای موی و دست برای روزگار يك تصور و فرض است .
روزن شب ـ روزن يا پنجره ای برای شب يك تصور است و وافعيت ندارد
❗️نکته مهم : با توجه به اين كه اضافه ی اقترانی شباهت زيادی به اضافه ی استعاری دارد ، برای شناخت اين دو نوع استعاره از يكديگر ،
اضافه اقترانی را توضيح مي دهيم :
اضافه ی اقترانی:
اضافه ی اقترانی : آن است كه وجود « مضاف » برای « مضاف اليه » يك واقعيت باشد . برعكس اضافه ی استعاری كه وجود « مضاف » براي « مضاف اليه » يك واقعيت نيست .
مثال: من دست انابت به درگاه حق بالا بردم
مثال : پدرم دست دوستی به من داد .
توضيح : دست را به قصد توبه بالا بردم -پدرم دست را به قصد دوستی به من داد كه « دست » برای نشان دادن دوستی يك واقعيت است .
نكته : برای تشخيص آسان اضافه اقترانی از اضافه ی استعاری ، می توان از دو شيوه استفاده كرد:
1- كافي است كه بدانيد در اضافه ی اقترانی ، مضاف اليه عملی است كه مضاف انجام می دهد.
مثال1: پروردگارا ! روا مدار كه به حريم اجتماع پای تعدی و تجاوز بگذارند.
مثال2: پروردگارا ! مگذار دامان وجودم به پليدیهای گناه بيالايد.
توضيح: در مثال اول تعدی و تجاوز عملی است كه « پا » انجام می دهد ؛ولی در مثال دوم، چنين رابطه اي برقرار نيست بلكه« وجود » را به لباسی تشبيه كرده ايم كه دامن داشته است.
2- بين دو جزء اضافه ي اقتراني ( مضاف و مضاف اليه ) مي توان عبارت « از روي و یا به قصد » را قرار داد و يك جمله ساخت.
مثال : در اضافه ی « دست ارادت » -- دست را از روي ارادت دراز كرد .
توجه: تركيباتی نظير : زانوی ادب خم کردم , دست گدایی دراز کردم , دست انابت به درگاهش دراز کردم , دست محبت، پاي ارادت، چشم احترام ، ديده ي محبت ، گوش توجه ، چشم اعتنا ، پاي بطلان ، قلم عفو و ... اضافه ي اقتراني مي باشند كه بين همه ي اين تركيبات اضافي ، مي توان « به قصد , از روي » را قرار داد.
🚨❗️نکته با توجه به اینکه در کتابها نامی از اضافه اقترانی برده نشده چنین ترکیباتی را در زمره #اضافه_استعاری بررسی می کنیم
🔸پاسخ گزینه ۴
#استعاره:
نکته : اصل استعاره بر تشبیه استوار است و به دلیل اینکه در استعاره فقط یک رکن از تشبیه ذکر می شـود و خواننده را به تلاش ذهنی بیشتری وا می دارد ، لذا استعاره از تشبیه رساتر ، زیباتر و خیال انگیز تر است .
انواع استعاره : با توجه به اینکه در استعاره یکی از طرفین تشبیه ذکر می شود ، آن را بر دو نوع تقسیم کرده اند . ۱- استعاره ی مصرحه ۲- استعاره ی مکنیه
استعاره ی مصرحه ( آشکار ) : آن است که « مشبه به » ذکر و « مشبه » حذف گردد . ( در واقع مشبه به جانشین مشبه می شود )
مثال ۱ : ای آفتاب خوبان می جوشد اندرونم یک ساعتم بگنجان در سایه ی عنایت
توضیح : « آفتاب خوبان » استعاره برای معشوق است . ( آفتاب خوبان « مشبه به » که ذکر شده و معشوق « مشبه » حذف شده است )
مثال ۲ : صدف وار گوهر شناسان را دهان جز به لؤلؤ نکردند باز
توضیح : « لؤلؤ » استعاره از سخنان با ارزش است . ( لؤلؤ « مشبه به » ذکر شده و سخنان با ارزش « مشبه » که حذف شده است)
استعاره مکنیه : آن است که « مشبه » به همراه یکی از لوازم و ویژگی « مشبه به » ذکر گردد و خود « مشبه به » حذف شود.
نکته ۱ : گاهی لوازم یا ویژگی « مشبه به » در جمله به « مشبه » نسبت داده می شود .
مثال : مرگ چنگال خود را به خون فلانی رنگین کرد .
توضیح : « مرگ » را به « گرگی » تشبیه کرده است که چنگال داشته باشد اما خود « گرگ » را نیاورد و « چنگال » که یکی از لوازم و ویژگی گرگ است به آن ( مرگ ) نسبت داده است .
نکته۲ : گاهی لوازم یا ویژگی « مشبه به » در جمله به « مشبه » اضافه مـی شود که در ایـن صـورت « اضافه ی استعاری » است.
مثال ۱ : سر نشتر عشق بر رگ روح زدند یک قطره از آن چکید و نامش دل شد
توضیح : « روح » را به بدنی تشبیه کرده که « رگ » داشته باشد و « رگ » را که یکی از ویژگی های « مشبه به »است به « روح » اضافه کرده است .
مثال ۲ : مردی صفای صحبت آیینه دیده از روزن شب شوکت دیرینه دیده
#اضافه استعاری
توضیح : « شب » را به اطاقی تشبیه کرده که « روزن یا پنجره » داشته باشد و « روزن » را که یکی از ویژگیهای « مشبه به » بود به « شب » اضافه کرده است .
نکته : جمله ای که در آن آرایه استعاره به کار رفته ادبی تر است ، نسبت به جمله ای که دارای آرایه تشبیه است .
نکته : در اضافه ی استعاری « مضاف » در معنی حقیقی خود بکار نمی رود و ما « مضاف الیه » را به چیزی تشبیه می کنیم که دارای جزء یا اندامی است ولی چنین جزء و اندام که « مضاف » است برای « مضاف الیه » یک واقعیت نیست بلکه یک تصور و فرض است .
مثال : دست روزگار ــــــــــ دست برای روزگار یک تصور و فرض است .
روزن شب ـــــــــــــ روزن یا پنجره ای برای شب یک تصور است و وافعیت ندارد .
نکته ی مهم : در استعاره مکنیه چنانچه مشبه به ، انسان باشد ، به آن «تشخیص » گویند .
تشخیص ( آدم نمایی ، انسان انگاری ، شخصیت بخشی )
نسبت دادن حالات و رفتار آدامی به دیگر پدیده های خلقت است . ( دادن شخصیت انسانی به موجوداتی غیراز انسان)
مثال۱ : برگ های سبز درخت در وزش نسیم به رقص در می آیند.
توضیح : رقصیدن یکی از حالات و رفتار انسانی است که در این جا به برگهای درخت نسبت داده شده است.
مثال۲ : سحر در شاخسار بوستانی چه خوش می گفت مرغ نغمه خوانی
نکته : هر موجودی غیر از انسان در کلام « منادا » قرار گیرد آن کلام دارای تشخیص است.
مثال : ای دیو سپید پای در بند ای گنبد گیتی ای دماوند
نکته : همانطور که اشاره شد استعاره مکنیه ای که ، مشبه به آن « انسان » باشد ، تشخیص خواهد بود چه به صورت ترکیب اضافی باشد یا غیر اضافی.
مثال : ابر می گریدو می خندد از آن گریه چمن
توضیح : در مثال فوق دو تشخیص به کار رفته است ،گریه را به ابر نسبت داده است و خنده را به چمن .
توجه : ترکیباتی نظیر : دست روزگار ، پای اوهام ، دست اجل ، قهقه ی قشنگ ، حیثیت مرگ ، زبان سوسن ، دهن لاله و … همگی اضافه ی استعاری مکنیه ( تشخیص ) هستند.
4_5951714753922467960.pdf
4.23M
#علوم_فنون_دوازدهم
#خود_ارزیابی
«پاسخ کامل خودارزیابی های علوم و فنون ادبی۳»
🤟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟⃟꙰҈҈꙰꙰҈҈꙰꙰҈꙰҈꙰꙰҈҈꙰҈҈҈꙰҈҈҈꙰꙰꙰꙰꙰꙰꙰҈҈҈҈҈҈꙰҈҈҈꙰꙰꙰꙰꙰҈꙰꙰꙰҈҈҈꙰
*🦅꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭ٖٖٖٖٖٖٖ⚘꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭꯭⚘꯭꯭꯭꯭꯭꯭
*🎀⃝⃡🍃🎀⃝⃡🍃🎀⃝⃡🍃🎀⃝⃡🍃*
پاسخ خودارزیابی های فنون ادبی 2.pdf
1.61M
#علوم_و_فنون_یازدهم
#پاسخ_خودارزیابیها
عــلــوم و فــنــون ادبــی
┗━━━🌱✍️🌱