توانمندسازی 103 ..docx
حجم:
25.3K
3شنبه15/12/1402-4شعبان 1445 -5مارس 2024-درس103فقه توانمندسازی – توان تدبیر مدینه (سازمان) – انواع قدرت و مهار ت از منظر عرف خاص4
مساله: باید دانش ها در فرآیند توانمندسازی به مهارت دانایی تبدیل شوند .(مهارت به کار گیری دانش )
شرح مساله:معلوم شد که از دید عرف خاص مهار تهای بر تر سازمانی اعم از استدلالی و فیزیکی اند که به تحلیل ما به نظم بر میگشت که قاعده ای فقهی مدیریتی است قاعده نظم . و معلوم شد که موقعیت اصلی نظم در تدبیر نفس است خاستگاه نظم در تدبیر نفس است از آنجاست که در تدبیر بیت و تدبیر مدینه هم امتداد مییابد و میروید و تجلی میکند . و گفته شده بود که تدبیر نفس حکمت محور است لذا سوال این شد که رابطه بین حکمت و نظم چیست؟ جواب این است که حکمت اساس نظم است بدون حکمت نظم امکان ندارد حکمت مقدماتی داشت که برشمرده شده بود در مبحث تدبیر نفس قبلا...........
توانمندسازی 104.docx
حجم:
26K
4شنبه16/12/1402-15شعبان 1445 -6مارس 2024-درس104فقه توانمندسازی – توان تدبیر مدینه (سازمان) – انواع قدرت و مهار ت از منظر عرف خاص5
مساله:مدیریت منابع انسانی حین استخدام باید نوع قدرت داوطلبان را تشخیص و در تصدی مناصب و مشاغل مورد ملاحظه قراردهد.
شرح مساله:معلوم شد که قدرت، توانایی بالقوه است کما اینکه مهارت، توانایی بالفعل است . پس قدرت و مهارت هر دو توانایی اند و نظام توانمندسازی باید در افزایش هر دو برنامه داشته باشد .عرف خاص قدرت را به انواع شخصی و سازمانی تقسیم کرد که قدرت های زیر را زیر مجموعه خود دارند ..........
آقایان زارع ،بساطی ،متحد ،آقابابایی ،صفی پور ،متفکریان ،نکویی وسعادتی به شکل حضوری شرکت داشتند .
تفسیر26.docx
حجم:
25.7K
5شنبه 17/12/1402-26شعبان1445- 7مارس2024-تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم سوره مائده آیات 57تا59-مدیریت رفتارسازمانی استهزاء و بازیچه گری (هجویات)
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ الْكُفَّارَ أَوْلِياءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (57) وَ إِذا نادَيْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ اتَّخَذُوها هُزُواً وَ لَعِباً ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ (58) قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَكْثَرَكُمْ فاسِقُونَ (59)
اى مردم مؤمن، اهل كتاب و كافرانى كه دين شما را مسخره و بازيچه قرار مىدهند بدوستى نگيريد و اگر ايمان داريد، از خدا بترسيد
هنگامى كه نداى نماز مىدهيد، نماز را مسخره و بازى مىپندارند، زيرا آنان مردمى بى عقل هستند.
بگو: اى اهل كتاب، آيا ما را بخاطر اينكه به خدا و قرآن و كتب آسمانى پيشين ايمان آوردهايم و بخاطر اينكه بيشتر شما فاسق هستيد، مورد انكار قرار مىدهيد؟!
تفسیر مدیریتی
مدیریت رفتار استهزایی نسبت به اصول و ارزشهای سازمانی دو مرحله دارد :
1-مرحله پیشگیری : یعنی اهل ایمان را از گرایش به مستهزیین پرهیز دهیم با خطابات صحیح، نرم و ناصحانه و جذاب و توام با استدلال و ریشه یابی استهزاءات به دین و نماز و مقدسات
2- مرحله درمان : خطاب به استهزاء کنندگان که یک جبهه متشکل از کفر و نفاق و شرک هستند به این که علت بیماری رفتاری شما .........
My Recordingتفسیر 26.MP3
زمان:
حجم:
26.33M
]
✍️5شنبه 17/12/1402-26شعبان1445- 7مارس2024-تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم سوره مائده آیات 57تا59-مدیریت رفتارسازمانی استهزاء و بازیچه گری (هجویات)
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الَّذِينَ اتَّخَذُوا دِينَكُمْ هُزُواً وَ لَعِباً مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتابَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَ الْكُفَّارَ أَوْلِياءَ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (57) وَ إِذا نادَيْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ اتَّخَذُوها هُزُواً وَ لَعِباً ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَعْقِلُونَ (58) قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ هَلْ تَنْقِمُونَ مِنَّا إِلاَّ أَنْ آمَنَّا بِاللَّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلُ وَ أَنَّ أَكْثَرَكُمْ فاسِقُونَ (59)
اى مردم مؤمن، اهل كتاب و كافرانى كه دين شما را مسخره و بازيچه قرار مىدهند بدوستى نگيريد و اگر ايمان داريد، از خدا بترسيد
هنگامى كه نداى نماز مىدهيد، نماز را مسخره و بازى مىپندارند، زيرا آنان مردمى بى عقل هستند.
بگو: اى اهل كتاب، آيا ما را بخاطر اينكه به خدا و قرآن و كتب آسمانى پيشين ايمان آوردهايم و بخاطر اينكه بيشتر شما فاسق هستيد، مورد انكار قرار مىدهيد؟!
تفسیر مدیریتی
مدیریت رفتار استهزایی نسبت به اصول و ارزشهای سازمانی دو مرحله دارد :
1-مرحله پیشگیری : یعنی اهل ایمان را از گرایش به مستهزیین پرهیز دهیم با خطابات صحیح، نرم و ناصحانه و جذاب و توام با استدلال و ریشه یابی استهزاءات به دین و نماز و مقدسات
2- مرحله درمان : خطاب به استهزاء کنندگان که یک جبهه متشکل از کفر و نفاق و این که علت بیماری رفتاری شما .........
@qavam