eitaa logo
مدرسه فقهی مدیریت اسلامی
992 دنبال‌کننده
900 عکس
9 ویدیو
2.3هزار فایل
کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی تابع بنیاد فقهی مدیریت اسلامی-حوزه علمیه قم ارائه دروس خارج: فقه الادارة اصول فقه الادارة تفسیر مدیریتی قرآن کریم انعکاس اخبار کرسی‌های نظریه‌پردازی و رسالات اجتهادی وب سایت مدرسه: https://fiim.ir/feqhi-school/
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم و رحمت الله
تفسیر29.docx
19.4K
شنبه 9/1/1403-17رمضان 1445-28مارس 2024-درس 29تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم – شرائط تعالی سازمانی [سوره المائدة (5): آيات 65 تا 66] وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْكِتابِ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَكَفَّرْنا عَنْهُمْ سَيِّئاتِهِمْ وَ لَأَدْخَلْناهُمْ جَنَّاتِ النَّعِيمِ (65) وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجِيلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَ كَثِيرٌ مِنْهُمْ ساءَ ما يَعْمَلُونَ66 مدیران ورهبران سازمانی در هر عصر و مصر باید باید به قوانین الهی و مدیریت اسلامی و قرآنی رویکرد اعتقادی و عملیاتی داشته باشند و با تقوی باشند و تابع احکام وضعی و تکلیفی دینی باشند و این احکام را اقامه کنند یعنی به شکل کامل و جامع پیاده کنند و تار و پود سازمان و دولت متبوع خود را از این احکام حیات بخش و سعادت مندانه تشکیل دهند به معنای واقعی کلمه دین و قانون دینی را اقامه کنند . در دنیا و آخرت موفق میشوند و به اهداف مادی و معنوی به طور کامل دست می یابد و الا جز سفال و انحطاط را شاهد نخواهند بود .
سلام علیکم و رحمت الله
تفسیر 29.MP3
25.44M
✍️شنبه 9/1/1403-17رمضان 1445-28مارس 2024-درس 29تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم – شرائط تعالی سازمانی [سوره المائدة (5): آيات 65 تا 66] وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْكِتابِ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَكَفَّرْنا عَنْهُمْ سَيِّئاتِهِمْ وَ لَأَدْخَلْناهُمْ جَنَّاتِ النَّعِيمِ (65) وَ لَوْ أَنَّهُمْ أَقامُوا التَّوْراةَ وَ الْإِنْجِيلَ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْهِمْ مِنْ رَبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ مِنْهُمْ أُمَّةٌ مُقْتَصِدَةٌ وَ كَثِيرٌ مِنْهُمْ ساءَ ما يَعْمَلُونَ66 مدیران ورهبران سازمانی در هر عصر و مصر باید باید به قوانین الهی و مدیریت اسلامی و قرآنی رویکرد اعتقادی و عملیاتی داشته باشند و با تقوی باشند و تابع احکام وضعی و تکلیفی دینی باشند و این احکام را اقامه کنند یعنی به شکل کامل و جامع پیاده کنند و تار و پود سازمان و دولت متبوع خود را از این احکام حیات بخش و سعادت مندانه تشکیل دهند به معنای واقعی کلمه دین و قانون دینی را اقامه کنند . در دنیا و آخرت موفق میشوند و به اهداف مادی و معنوی به طور کامل دست می یابد و الا جز سفال و انحطاط را شاهد نخواهند بود . @qavami
✍درس فردا غیر حضوری است
اصول 44.docx
25.7K
شنبه 11/1/1403-- 19مضان1445-30مارس 2024-درس 44اصول فقه الاداره – اصول نظریه پردازی – ارکان پردازش نظریه – رکن اول، پدیده – پدیدار شناسی - پدیده از منظر قرآن کریم – پدیده در قرآن در 7 طائفه از آیات قرآن به 7 پدیده مورد نظر متفقه و متفطن گشتیم یعنی پدیده "عاقبة الامور" ، پدیده " کیفیت تبیین و تصریف آیات خدا " ، پدیده "آسمان" وپدیده" زمین" و پدیده " رویش ثمره شجره" و پدیده "طعام انسان"و پدیده نطفه (منشاء خلقت)وپدیده کیفیت خلقت شتر،اکنون ادامه تفقه در طوائف آیات ناظر به پدیده ها: طائفه هشتم:پدیده کیفیت تفضیل آدمیان بریکدیگر الإسراء : 21 انْظُرْ كَيْفَ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ وَ لَلْآخِرَةُ أَكْبَرُ دَرَجاتٍ وَ أَكْبَرُ تَفْضيلاً [ الميزان في تفسير القرآن ج‏13 69-قوله تعالى: «انْظُرْ كَيْفَ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ وَ لَلْآخِرَةُ أَكْبَرُ دَرَجاتٍ وَ أَكْبَرُ تَفْضِيلًا» إشارة إلى تفاوت الدرجات بتفاوت المساعي حتى لا يتوهم أن قليل العمل و كثيره على حد سواء و يسير السعي و السعي البالغ لا فرق بينهما فإن تسوية القليل و الكثير و الجيد و الردي في الشكر و القبول رد في الحقيقة لما يزيد به الأفضل على غيره. و قوله: «انْظُرْ كَيْفَ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ‏» أي بعض الناس على بعض في الدنيا، و القرينة على هذا التقييد قوله بعد: «وَ لَلْآخِرَةُ أَكْبَرُ» و التفضيل في الدنيا هو ما يزيد به بعض أهلها على بعض من أعراضها و أمتعتها كالمال و الجاه و الولد و القوةو الصيت و الرئاسة و السؤدد و القبول عند الناس. و قوله: «وَ لَلْآخِرَةُ أَكْبَرُ دَرَجاتٍ وَ أَكْبَرُ تَفْضِ
توانمندسازی 117.docx
17.6K
یکشنبه 12/1/1403-20رمضان 1445 – 31مارس2024- درس 117 فقه توانمندسازی – فصل توان سازمانی – توان تصمیم گیری – شرائط توان تصمیم صحیح - مساله :عزم با شرائط 12 گانه لازم التحصیل عزمی اثر بخش و صحیح خواهد بود .اتخاذ چنین عزمی مستلزم توانایی فوق العاده ای است که باید مدیران اولوالعزم و تصمیم گیر را به آن مجهز نمود. شرح مساله :معلوم شد در فصل توان ،توان ها میتوانند محکوم به احکام خمسه تکلیفیه باشند کما اینکه دارای احکام وضعیه خاص خود هستند مانند صحت وبطلان و مقدمیت و مانعیت و جزئیت وشرطیت می باشند .این قوا از درون نفس کارمند توان پذیر نشات میگیرد که در بخش تدبیر نفس باآن آشنا شدیم که در قالب کلی و عمومی حکمت، در اخبار باب آمده ........
این درس غیر حضوری است
سلام علیکم و رحمت الله