eitaa logo
دبستان پسرانه علمی
1.9هزار دنبال‌کننده
16.3هزار عکس
4.5هزار ویدیو
294 فایل
ارتباط با ادمین @mortezaad سایت موسسه شهید مدنی www.shahidmadani.net سایت دبستان علمی www.elmischools.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 ماندگاری ویروس روی انواع سطوح: روی پارچه تا دوروز ویروس باقی می ماند ستاد بسیج ملی مبارزه با کرونا
❌ هنگام خرید کارت خود را به کسی ندهید؛ تا آلوده به کرونا نشود. بسیج ملی مبارزه با کرونا
🔻طرح تلاوت روزانه قرآن کریم ✨سوره مبارکه بقره✨ 🍃🌹🍃🌹 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1_23057704.MP3
818.7K
🔻طرح تلاوت روزانه قرآن کریم ✨سوره مبارکه بقره✨ 🍃🌹🍃🌹 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روزه ماه رمضان در ایام کرونا.m4a
1.87M
#احکام_کوتاه #روزه_در_ایام_کرونا
📣اطلاعیه آموزش آنلاین ❌مهم❌ طبق برنامه ریزی دبستان علمی از این پس بخشی از آموزش های کلاسی از طریق آموزش انلاین صورت خواهد گرفت . والدین عزیز فایل راهنمای زیر را خوانده و طبق ساعت و روز مشخص شده وارد سایت شوند . ❌❌نکاتی در خصوص رمز عبور های داده شده 1️⃣نام کاربری که ابتدای آن 7 بعد کد ملی دانش آموز هست برای ورود به نرم افزار مدبر می باشد. از معاون فناوری دبستان بگیرید @mortezaad 2️⃣ نام کاربری که کد ملی دانش آموز هست برای آموزش انلاین می باشد . از خود بگیرید 💻 سایت دبستان برای ورود به بخش آموزش آنلاین http://elmischools.ir
elmihelp.pdf
554.7K
راهنمای آموزش آنلاین
دبستان پسرانه علمی
📣اطلاعیه آموزش آنلاین ❌مهم❌ طبق برنامه ریزی دبستان علمی از این پس بخشی از آموزش های کلاسی از طریق
اطلاعیه ❌❌ برای ورود به بخش آموزش آنلاین فقط در ساعاتی که مقرر شده امتحان نمایید در غیر از ساعات مشخص شده امکان ورود به سامانه
🔰 هم‌اکنون: 📸 پخش زنده سخنرانی "استاد تراشیون" از طریق صفحه ‌اینستاگرام به آدرس زیر: 🆔 instagram.com/tarashiun_ir 🍂 با ما همراه باشید....
🔻طرح تلاوت روزانه قرآن کریم ✨سوره مبارکه بقره✨ 🍃🌹🍃🌹 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1_23177199.MP3
821.5K
🔻طرح تلاوت روزانه قرآن کریم ✨سوره مبارکه بقره✨ 🍃🌹🍃🌹 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
372.6K
نکات مهم در خصوص نام کاربری و رمز عبورهای داده شده به والدین لطفا حتما فایل صوتی را گوش دهید با تشکر
- بهداشت سلامت - خانه - یک - پایگاه - سلامت
🏵️عناوین روز شمار ایام هفته سلامت سال ۹۹ به شرح زیر است: ⚜️دوشنبه ۹۹/۲/۱ بهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا ⚜️سه شنبه ۹۹/۲/۲ پزشکان، پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابله با کرونا ⚜️چهارشنبه ۹۹/۲/۳ آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا ⚜️پنج شنبه ۹۹/۲/۴هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا ⚜️جمعه ۹۹/۲/۵ روحانیون، نهاد های دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا ⚜️شنبه ۹۹/۲/۶ مردم، همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا ⚜️یکشنبه ۹۹/۲/۷ هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا - سلامت - بهداشت
اولین روز از هفته سلامت دوشنبه۹۹/۲/۱🍏🍎🍏🍎
صفحہ ۱۷ استاد پرهیزگار .MP3
829.2K
🔻طرح تلاوت روزانه قرآن کریم ✨سوره مبارکه بقره✨ 🍃🌹🍃🌹 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برندگان مسابقه ی عکس و فیلم هر خانه یک جشن به مناسبت نیمه ی شعبان اول1 : محمد سجاد شاه قدمی محمد مانی سعید زاده علی بهادری نژاد اول 2 : امیر مجتبی موحدی محمد سام آخوندی اول 3 : محمد گرشاسبی اول 4 : آرش حیدری کوروش حیدری محمد حسین نظری ماهان مراد خانی اول 5 : محمد طاها دادخواه امیر علی افلاطونی مهدی حداد همدانی علی اصغر فتاحی اول 6 : طاها براتی دوم 1 : علی طهوری محمد حسین بخشی زاده دوم3 : حسین تلیسچی مهدی صفرایی سوم1 : محمد جواد بهرامی محمد رضا عابدی نیا آتیلا بهنامفر سوم 2 :امیر حسین داودیان سوم3 : سید طاهر مرادی محمد عرفان بهزاد مقدم سید محمد صادق حسینی محمد امین رحیمی چهارم2 : محمد یاسین دادخواه امیر علی قمری امین رضا میرزایی چهارم 4 : امیر علی انصاری علی همتی پنجم 1 : محمد مهدی علیزاده پنجم 2 : پرهام لطفی پنجم3 : حسین ابراهیمی مهدی ترکمند پنجم4 : علی معصومی ششم 1 :امیر رضا محمدی ششم2 : امیر صالح بخشی سجاد نصرتی ششم3 : محمدجواد حسینی و... محمد علی امینی محمد حسین امینی محمد طاووسی سید محمد باقر حسینی امیرحسین چهاردولی
اطلاعیه برندگان مسابقه استعداد یابی پنج شنبه چهارم اردیبهشت اعلام می گردد. منتظر مسابقات جذاب به مناسبت ماه مبارک رمضان باشید.
مدرسه‌ها تعطیل است و معلوم هم نیست چه زمانی باز می‌شوند تا دانش‌آموزان به عادت‌های تحصیلی و آموزشی پیش از کرونا بازگردند. حالا، در بسیاری از نقاط کشور راه‌های جایگزین برای عقب نماندن بچه‌ها از درس و مشق در پیش گرفته شده؛ بسترهای کلاس درس آنلاین، ویدیوکنفرانس از طریق برنامه‌های مختلف، رساندن محتوای آموزشی به دست بچه‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیگیری درس‌های بچه‌ها از طریق تماس تلفنی. نقطه‌ی اشتراک همه‌شان این است که دسترسی مستقیم معلم به دانش‌آموز میسر نیست و والدین چاره‌ای نمی‌بینند جز این‌که جای خالی معلم را پر کنند. اما این تلقی درست است؟ والدین باید به جای معلم ایفای نقش کنند؟ چنین چیزی ممکن است؟ در این وضعیت، والدین چه‌طور می‌توانند فرآیند یادگیری را تسهیل و به فرزندان‌شان کمک کنند؟ همراه ما باشین تا راهکارهایی رو براتون ارایه بدم
1⃣ 👈نظم وساختار دادن به برنامه های بچه ها👉 «این روزها برای همه پرفشار و غیرقابل‌پیش‌بینی است، از جمله برای والدین و بچه‌ها. شما می‌توانید با ساختار دادن به برنامه‌های روزانه‌ی بچه‌ها و ایجاد روتین به آموزش بچه‌ها کمک کنید و نیرویی مثبت برای کاهش این فشار روی بچه‌ها باشید.» متخصصان آموزش معتقدند موفقیت روش‌های مختلف آموزش از راه دور به این نیاز دارد که معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها خود را با عادت‌های روزمره‌ی جدیدی وفق دهند. نقش والدین آن‌جا پررنگ می‌شود که باید جای خالی عادت‌های روزمره‌ای را که به زندگی خودشان و بچه‌ها نظم می‌داد، پر کنند و آن را با عادت‌ها و برنامه‌ریزی جدید جایگزین کنند. دلیل تأکید روی داشتن یک روتین مشخص هم این است که بر اساس پژوهش‌هایی که روی رفتارهای کودکان انجام شده، داشتن برنامه‌ی منظم در کنترل اضطراب و احساس امنیت کودکان مؤثر است. 
یک راه پیشنهادی این است که کنارشان بنشینید و با هم به این سؤال‌ها جواب بدهید: در این هفته و هفته‌ی آینده باید چه مقدار از کتاب‌ها/منابع درسی را بخوانم؟ چه تکالیفی را باید برای هر درس تحویل بدهم؟ تمام کردن هر فصل/بخش از محتوا و انجام هر کدام از تکالیف چه‌قدر زمان می‌خواهد؟ چه کارهای دیگری می‌خواهم/دوست دارم انجام دهم؟ (کارهای غیر مرتبط با درس مثل بازی، کارهای هنری، وقت‌گذرانی با خانواده، تماس با دوستان مدرسه و آشپزی هم باید در این برنامه در نظر گرفته شوند.)  معمولاً چه زمان‌هایی از روز بهتر درس می‌خوانم؟ اگر امکانش وجود دارد معلم را هم وارد این گفت‌وگو کنید و نظر او را درباره‌ی تکالیف و فعالیت‌ها جویا شوید. معلم با توجه به شناختی که از ویژگی‌های فرزند شما دارد، می‌تواند به واقع‌بینانه‌تر شدن برنامه کمک کند.  وقتی اهداف کلی روشن شد، نوبت طراحی یک برنامه‌ی هفتگی و روزانه است. برنامه نباید بیش از حد فشرده باشد و ضریبی برای جبران خطا یا پیش‌آمدهای پیش‌بینی‌نشده در نظر گرفته شود. قرار دادن این برنامه در دیدرس خودتان و فرزندتان -مثلاً چسباندن آن به در یخچال- احتمال متعهد بودن نسبت به آن را بالا می‌برد. پایان هر روز و همین‌طور در پایان هر هفته برنامه را مرور کنید و با توجه به قوت‌ها و ضعف‌های آن‌، برای روزها و هفته‌های بعد برنامه بریزید. یک روش کاربردی برای اضافه کردن یک عادت جدید به برنامه‌‌ی روزانه‌ی بچه‌ها این است که اقدام مورد نظر را به یک عادت قدیمی ارتباط بدهید؛ مثلاً این‌که بلافاصله بعد از صبحانه، پنج صفحه از کتاب ریاضی می‌خوانم. تکرار این رفتار به‌طور مستمر باعث تبدیل آن به یک عادت تازه می‌شود. مهارت برنامه‌ریزی و درگیر کردن بچه‌ها در فرآیند هدف‌گذاری، تعیین اقدام‌ها و در نظر گرفتن ضرب‌الاجل تحویل تکالیف در درک این نکته که وضعیت فعلی با تعطیلات متفاوت است و بسته شدن مدرسه به معنی وانهادن کارهای روزمره نیست، به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند
2⃣ 👈حمایت کنید، دخالت نکنید👉 حمایت از بچه‌ها در انجام تکالیف یا کمک به آن‌ها در کارهایی مثل برنامه‌ریزی به این معنا نیست که به جای آن‌ها کار انجام دهید، نظرشان را نادیده بگیرید، استانداردهای دست‌بالای خود به عنوان یک فرد بزرگ‌سال را به آن‌ها تحمیل کنید یا مجبورشان کنید کارها و تکالیف را به روشی که شما بهتر یا درست‌تر می‌دانید، انجام دهند. این را به یاد داشته باشید که دخالت نقطه‌ی مقابل مشارکت است و نقطه‌ی تمایز این دو نادیده گرفتن دیدگاه طرف مقابل است. حین حمایت از بچه‌ها برای تقویت مهارت‌های رده‌بالایی مثل برنامه‌ریزی و زمان‌بندی، قلم و کاغذ را به آن‌ها بسپارید و در نقش یک بزرگ‌سال با تجربه، فرآیند هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی را تسهیل کنید. در انجام تکالیف هم اجازه دهید فرزندتان کاری در حد توانایی‌ها و استانداردهای خودش انجام دهد، درست مثل روزهایی که سر کلاس و در غیاب شما کارهایش را انجام می‌داد. دخالت به جای مشارکت و همراهی می‌تواند فرآیند یادگیری را مختل کند و باعث شود اعتماد دانش‌آموز به خودش و توانایی‌هایش مخدوش شود.
4⃣ 👈جایی مختص یادگیری فراهم کنید👉 پژوهش‌ها نشان می‌دهند محیط اطراف ما بر فرآیندهای مغزی و ذهنی‌مان، مثل خلق و خو، اضطراب، تمرکز و حافظه اثر می‌گذارند. محیط مناسب برای تمرکز و یادگیری بهتر است تا حد ممکن منظم، خلوت و ساکت باشد. برای ایجاد چنین فضایی بهتر است به شخصیت فرزندتان و نیازها و علائقی که دارد توجه کنید. با همکاری خودش و در نظر گرفتن ایده‌ها و خواسته‌هایش، راحت‌ترین جایی که به تمرکز کردن و درس خواندن او کمک می‌کند، آماده کنید. برای این کار حتماً به یک اتاق ویژه نیاز نیست. می‌توانید میز آشپزخانه را به مدت چند ساعت به ایستگاه یادگیری تبدیل کنید، ظرف‌ها را از روی میز بردارید و سر و صدای آشپزخانه را به حداقل برسانید تا تمرکز فرزندتان به‌هم نریزد و پس از آن کاربری اصلی را به میز برگردانید.  وقتی بچه‌ها مشغول درس خواندن هستند بهتر است بزرگترهای خانه هم به فعالیت‌های کم‌صدا و کم‌هیجان مشغول شوند. متمرکز ماندن وقتی باقی اعضای خانه در حال تماشای یک فیلم مهیج یا گفت‌وگوی تلفنی با دوستان و اقوام هستند انرژی مضاعف می‌طلبد و حواس بچه‌ها را پرت می‌کند.
6⃣ 👈برای فعالیت‌های بدنی وقت بگذارید👉 این روزها مدت زمانی که بچه‌ها پای تلویزیون، کامپیوتر یا تلفن می‌گذرانند به ناچار بیش از گذشته است. نمایشگرها به یکی از مهم‌ترین ابزارهای زندگی ما بدل شده‌اند و همه‌ی ما، از جمله کودکان و نوجوانان، از طریق صفحه‌ی نمایشگر جای خالی خیلی چیزها را در زندگی‌مان پر می‌کنیم؛ از ارتباط با عزیزان‌مان گرفته تا دورهمی‌های دوستانه و انواع کلاس‌های هنری و آموزشی. در این شرایط نگرانی بابت گذران وقت بیشتر پای کامیپوتر و تبلت و موبایل نه‌تنها راهگشا نیست، بلکه ممکن است به تنش و تعارض در خانواده منجر شود و این آخرین چیزی است که در روزهای پر فشار خانه ماندن به دلیل کرونا به آن نیاز داریم. برای جبران آفت‌های وقت‌گذرانی اضافه پای انواع نمایشگرها، فعالیت‌های بدنی را بیش از گذشته وارد برنامه‌ی روزانه کنید. اگر امکان خروج از خانه و کارهایی مثل دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی وجود ندارد، برای فعالیت‌های بدنی در فضای بسته مثل انجام حرکات کششی و نرمش در خانه زمان‌هایی را در نظر بگیرید. 
5⃣ 👈ارتباط با دوستان و همکلاسی‌ها را تسهیل کنید👉 ارتباط مستقیم با بچه‌های دیگر ضروری است. پس فرزندتان را تشویق کنید با دوستانش ارتباط تصویری داشته باشد. با والدین دوستان نزدیک فرزندتان تماس بگیرید و قرار ملاقات آنلاین ویدیویی بگذارید. اغلب بچه‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی با هم در تماس هستند اما نزدیک‌ترین شکل تماس آنلاین به ارتباط حضوری، تماس‌ تصویری است و تمرکز بچه‌ها به وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی را هم تغییر می‌دهد.