eitaa logo
دارُ السَّلام🌴
272 دنبال‌کننده
436 عکس
163 ویدیو
26 فایل
✍️محقق سبک زندگی و نظریات الگوی پیشرفت اسلامی/ مزاج شناسی و حجامت سختی امروز رو تحمل کن تا به دولت برسی/ روز رسیدن به دولت، یاد اون روز باش... که دور بر نداری!! جهت مشاوره، انتقادات و پیشنهادات👇 ۰۹۱۵۶۹۲۰۲۸۷ | @Montazeralmahdi77
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
📢معرفی الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم/ با ارائه حجت‌الاسلام علی کشوری/ پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳/ ساعت ۹ شب https://virasty.com/Islam1357/1723566033370049654 📚محورهای معرفی: ❓بررسی معنای تورم و گرانی ❓بررسی ۷ پایه و علت ایجاد گرانی و تورم ❓تبیین مزایای پنج گانه تبادل معقول 🧩مطالب مرتبط: 🎙گزارشی از الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم / ۷۹ دقیقه https://eitaa.com/olgou4/6091 📚گزارشی از الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم / ۳۵۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/5453 https://eitaa.com/olgou4
🔸مراقب فطرت و طبیعت زودرس باشید! شما که می‌خواهید بچه‌های کلاس‌تان را اداره کنید، بدانید که اینها هم دارند و هم . اگر از بچه‌ای خلاف اخلاقی دیدید، نگویید: این بچۀ بدی است؛ بلکه بگویید: الآن طبیعتش مهار نشده و ما باید کاری کنیم تا فطرتش آرام آرام آزاد بشود و بتواند طبیعتش را کنترل کند. اگر از بچه‌ای حسن خلقی دیدید، نگویید: مسئله تمام شده؛ بلکه بگویید: مقداری روی فطرتش کار کرده‌اند و طبیعتش هنوز فرصتِ عرض اندام پیدا نکرده است. باید احتیاطات و توجهات لازم را در مورد او داشت؛ چون ممکن است وقتی طبیعتش بیدار شد، خطرناک‌تر از آن بچه‌ای شود که به نظر بسیار است. لذا می‌بینیم بسیاری از بچه‌هایی که در طفولیت شرورند، در بزرگی بچه‌های بسیار خوبی می‌شوند و بسیاری از بچه‌هایی که در طفولیت خیلی به نظر می‌آیند، در بزرگی بچه‌های بسیار شروری می‌شوند؛ چون اینها طبیعتِ داشته‌اند و وقتی آن طبیعت، دیر بُروز می‌کند، طغیانش هم دیرتر است؛ اما آن دستۀ اول، طبیعتِ داشته‌اند و طبیعت‌شان زود خودش را نشان داده است. اتفاقاً خیلی از انسان‌هایی که وقتی از نظر طبیعتی رها هستند، شرورند، وقتی فطرت‌شان زنده شود، خیلی . 📖 راه رشد، جلد یک، صفحه ٧٨ ✍ آیت الله حائری شیرازی @Darol_salam
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ ✍ خلاصه سرفصل های بحث «الگوی فقهی تحلیل و مهار تورّم» که امشب در ویرآوا برگزار شد. «سرفصل اول» 👌تعریف مسأله گرانی و تورم عده ای قائل هستند که مساله تورم هم مانند مساله ترافیک، پدیده ای مدرن است و قبلا نبوده. و اصرار بر تحلیل جداگانه دو مفهوم(تورم و گرانی) دارند... اما به عقیده ما تفکیک بین این دو مفهوم تفکیک غلطی است! راجع به تعریف تورّم، در روایات واژه ای داریم به نام غَلاءُ السِّعر و این واژه در همه دوران ها مصداق دارد و باید فهم دقیقی از این اصطلاح داشته باشیم تا تحلیلمان از مسأله تورم و عوامل آن، تحلیل صحیحی باشد. واژه سِعر یعنی قیمت و غَلاء یعنی گرانی و افزایش. لذا اضافه گرانی(غلاء) به قیمت(سعر)، حاکی از این است که گاهی قیمت ها افزایش پیدا می‌کند. و متغیر اصلی در مسأله تورم و گرانی، همین افزایشِ قیمت است. حالا اینکه منشاء افزایش قیمت چیست؟! یک بحث دیگری است که باید در سرفصل دوم به آن پرداخت. لذا مساله تورم و گرانی اگر صرفا مبتنی بر سیاستهای پولی و مالی بخواهد تحلیل شود، تحلیل صحیحی نخواهد بود... «سرفصل دوم» 👌عوامل افزایش قیمت در مبادله( و تورم). مثلا قیمت انار یا کاهو که دیروز ۱۰ تومان بود و امروز ۱۵ هزار تومان شده است... ❓افزایش یا کاهش قیمت ها، ۷ منشاء دارد: ۱. حساسیت روی نوعِ مشاغل در جامعه. 👈 جا دارد که سوال کنیم؛ اکثر مردم چه مشاغلی را انتخاب می‌کنند؟! مشاغل خدماتی یا مشاغل صنعتی یا مشاغل برتری همچون کشاورزی و دامداری و باغداری و...؟؟! حال اگر فرض بگیریم که لااقل ۳۰٪ مردم مشاغل برتر را انتخاب کنند، در واقع قیمت حبوبات و غلات و گوشت ها و میوه ها و لبنیات و سبزی ها بخاطر تولید بیشتر آن( که متّکی به تولیدکنندگانِ بیشتر است) کاهش پیدا کرده و بهتر از قبل مدیریت خواهد شد. ✅ لذا اولین توصیه اقتصاد اسلامی، توجه به نوع اشتغال مردم است و تاکید بر انتخاب . ۲. توجه به مدل تولید؛ ❓ یعنی تولید به صورت متمرکز یا تولید غیرمتمرکز؟! عده ای هر چند در قالب مشاغل برتر، روی تولیدِ متمرکز و مثلا مزرعه و تولیدات بزرگ و انبوه کشاورزی و...توصیه و تأکید می‌کنند. در واقع عیبِ بزرگ تولید متمرکز این است که؛ باعث ایجاد فاصله طبقاتی و عدم توزیع عادلانه سود می‌شود! چگونه؟! 👈 چون همه بنگاه های دولتی و مادر و نیز بخش خصوصی( sme ها) مبتنی بر اصل راه اندازی شده اند. لذا در چنین ساختاری، سود اصلی تجارت، به جیب کارفرما رفته و اندکی هم دست مستخدم و اجیر را می‌گیرد و فاصله طبقاتی در جامعه به مرور عمیق خواهد شد...( به عنوان مثال کارخانه ای را در نظر بگیرید که ۵۰ کارگر دارد و حقوق ماهیانه هر کارگر هم حدود ۲۰ میلیون تومان. در حالی که چه بسا سود ماهیانه کارفرما به تنهایی و آن هیئت مدیره، ده ها برابر آن کارگر باشد! اما اگر صورت می‌گرفت، توزیع سود ناشی از تولید، به عدالت نزدیکتر می‌شد و تعیین و کنترل قیمت ها، از دست عده ای محدود خارج می‌شد. ۳. رایگان بودن یا نبودن محل کسب مردم؛ ❓تاثیر گرانی یا ارزانیِ محل کَسْب مردم بر روی افزایش یا کاهش قیمت کالاها. 👈با احداث در سطح شهر، علاوه بر فوايد پنجگانه آن، و نیز عمومی شدن تجارت و انحصار زدائی از بازارهای متمرکز و مگامال ها، باعث رایگان شدن محل کسب مردم شده و در نتیجه قیمت تمام شده محل کسب از قیمت کالا کسر می‌شود و ارزانی صورت می‌گیرد. امام صادق علیه السلام درباره روش مدیریتی امیرالمومنین علیه السلام میفرمایند:«بازار مسلمانان چون آنها است، هر كس پيشى گرفت و در جايى نشست، به آن أحقّ است تا به شب. فرمود: آن حضرت در برابر دكّان‌هاى بازار كرايه نمى گرفت». 📚«الکافی ج۲ ص۶۶۲» ۴. تأمین مالی ارزان و کوچک و عبور کردن از بانک و بورس... ❓مضرات تامین مالی بزرگ؛ 👈 تامین مالی بزرگ( مثلا برای احداث کارخانه های تولیدی بزرگ) به پول های هنگفت نیاز داشته و عمده کارخانه سازان به پدیده ای به اسم وابسته می‌شوند. بانک نیز برای تامین مالی خود، دو کار بسیار زشت انجام می‌دهد؛ ۱. رواج بهره دادن و بهره گرفتن( نام دیگر آن دادن و ربا گرفتن!) ۲. پایه گذاری کردن پول اعتباری و پدیده . ابتدا تعریف پول را که حقیقتاً مالیت دارد، به اعتبار تغییر داده و بعد آن اعتبار را خَلق می‌کنند. مضافاً بر اینکه خلق پول را به دنبال داشته و باعث بهم خوردن مُوازنه عرضه و تقاضا شده و در نتیجه قیمت تمام شده کالا گران خواهد شد. بنابراین شیوه تامین مالی از نظر اسلام، تامین مالیِ ارزان است. مثلا از طریق انفال. و دو تا از مصادیق ۱۵ گانه آن، احیای قانون مترقی برای تولیدکنندگان آب و مسکن بوده و مورد دیگر، و توزیع سود آن بین مردم. مثل معدن فیروزه نیشابور...
۵. پول دارای مالیت ❓پول حقیقی یا پول اعتباری؟! یکی از کارکردهای پول، ذخیره سازی ارزش آن است. با ترویج پول اعتباری، نمیتوان را در اسکناس ذخیره کرد! و ارزش پول بعد از مدتی کاهش پیدا خواهد کرد. در چنین فضایی مردم برای اینکه ثروتشان را جایی ذخیره کنند، به سراغ مثل خودرو و زمین و مسکن خواهند رفت و نتیجتاً شاهد افزایش قیمت و تورم در این حوزه ها خواهیم بود. لذا اگر پول دارای مالیت باشد( مانند طلا و نقره)، ثروت در خود همان پول قابلیت ذخیره شدن داشته و آثار تورمی کمتری را در پی خواهد داشت. ۶. ارتقای امنیت جامعه از طریق پدافند غیر عامل. ❓چالش های امنیتی تولید و یا توزیع کالاها به صورت متمرکز و انحصاری. 👈 اگر ما در هر بخشی، اداره آنرا متمرکز و انحصاری کردیم، اولین اشکال آن، چالش های امنیتی و است. مثلا اگر یک کارخانه و تولیدی بزرگ مرغ و تخم مرغ تعطیل بشود و یا منهدم شود و یا سیستم برقی آن از کار بیفتد، بازار در عرضه مرغ و تخم مرغ و نیز در کنترل قیمت آن، با چالش جدی روبرو خواهد شد و چه بسا شاهد پدیده منفور خواهیم بود... ۷. عدم إسراف در مصرف و دور شدن از فرهنگ مصرفگرایی... * نکته: بنابراین اگر ما بخواهیم عوامل تورم را تحلیل کنیم باید آنرا به هفت منشاء تجزیه و تحلیل کنیم. «سرفصل سوم» ضرورت تبادل کمتر با دیگران‌. ❓تبادل حداکثری مطلوب شارع است یا تبادل حداقلی؟! 👈 پنج دلیل عقلی برای توجیه تبادل حداقلی: ۱. سلامت بیشتر محصولات در تبادل حداقلی و محصولات خانگی ۲. آلودگی کمتر محیط زیست و حذف تدریجی تولید و بسته بندی صنعتی ۳. توزیع بهتر ثروت و نفی فاصله طبقاتی ۴. کاهش سطح عمومی قیمت ها ۵. زمینه سازی برای تغییر واحد پولی ایران. 👈 «عوارض ششگانه اقتصاد دولتی و بخش خصوصی را بخوانید» 🗞 متن کامل کتاب «الگوی فقهی تحلیل و مهار تورّم»: https://eitaa.com/olgou4/5453 @Darol_salam
مدل مطلوب اقتصادی از نظر اسلام، تبادل حداکثری بین مردم است یا تبادل حداقلی؟! ( یعنی اگر به این سمت برویم که نیاز مردم از مبادله ۵۰۰۰ کالا به مبادله ۵۰۰ کالا کاهش پیدا کند عاقلانه تر است یا اینکه روز به روز میزان مبادلات بین مردم افزایش پیدا کند؟! و به اصطلاح، دغدغهٔ مردم از تولید در سطح خُرد و به صورت غیرمتمرکز به طرف افراطِ در مصرف‌گرایی برود؟!) ✅ پنج دلیل عقلی برای مطلوب بودن تبادل حداقلی: ۱. سلامت بیشتر محصولات خاصة محصولات خانگی. ۲. آلودگی کمتر محیط زیست و حذف تدریجی تولید و بسته بندی صنعتی. ۳. توزیع بهتر ثروت و نفی فاصله طبقاتی ۴. کاهش سطح عمومی قیمت ها. ۵. زمینه سازی برای تغییر واحد پولی ایران. 👈 آشنایی با عوارض ششگانه اقتصاد دولتی و بخش خصوصی @Darol_salam
عوامل هفتگانه تورّم و افزایش قیمت ۱. بی توجهی به و ترویج مشاغل خدماتی و صنعتی در جامعه.( در حالی که ترویج مشاغل برتر همچون کشاورزی و دامداری و باغداری و...، بیش از ۹۰ درصد نیازهای غذایی مردم را به صورت ارزانتر رفع خواهد کرد). ۲. تولید متمرکز مبتنی بر اصل و ایجاد فاصله طبقاتی و عدم توزیع عادلانه سود و کاهش قدرت خرید.( که بیشترین سود حاصل از تولید، به جیب کارفرما و آن هیئت مدیره می‌رود و دستمزدی بخور و نَمیر هم دستگیرِ کارگر!) ۳. گران بودن محل کسب مردم؛ که قیمت آن بر روی قیمت کالا اضافه شده و گرانی ایجاد می‌شود... ۴. تامین مالی بزرگ و متّکی به بانک و بورس؛ محل تامین مالی بانکها؛۱. رواج دادن و ربا گرفتن ۲. پایه گزاری پول اعتباری و پدیده و به دنبال آن، و بهم خوردن موازنه عرضه و تقاضا و در نتیجه گرانی کالا... ۵. ترویج و حاکمیت پول اعتباری؛ ناتوان از ذخیره کردن ارزش خود در اسکناس است! و نیز مردم را به سمت ذخیره کردن ثروتشان در بازارهای موازی مثل خودرو و مسکن و زمین سوق داده و شاهد تورم در حوزه زمین و مسکن خواهیم بود. ۶. در مصرف و تقویت فرهنگ مصرفگرایی.. ۷. چالش های امنیتی ناشی از تولید و توزیعِ متمرکز کالا.. 👈 بنابراین اگر بخواهیم عوامل تورّم را تحلیل کنیم، باید آنرا به هفت منشاء تجزیه و تحلیل کنیم. یعنی؛ گرانی ناشی از نوع مشاغل مردم یا گرانی ناشی از تامین مالی گران یا گرانی ناشی گران بودن محل کسب و... 📚 گزارش کامل «الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم»: https://eitaa.com/olgou4/5453 @Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️آغاز معرفی برنامه سلامت الگوی پیشرفت اسلامی/ تبیین نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری / سه شنبه از ساعت ۹ شب https://virasty.com/Islam1357/1723799886071238179 ❓دعوت از پزشکان محترم کشور برای آشنایی با برنامه سلامت الگوی پیشرفت ❓معرفی محورهای ۴ گانه پیشگیری از بیماری ✅ مطالب مرتبط: 📚مطالعه بیشتر درباره پیشگیری ساختاری از بیماری: https://eitaa.com/olgou4/6184 🧩 اولویت‌های های آتی الگوی پیشرفت https://eitaa.com/olgou4/6672 https://eitaa.com/olgou4
✍ به راستی چقدر عجیب است که غوغای رسانه ای گرمای طاقت فرسای هوا، أمان دنیا را بُرید و در برهه ای، برخی مشاغل را هم به تعطیلی کشاند اما حرارت سوزان علیه السلام قَرار را از میلیون ها زائر گرفته و در بهترین و أمن ترین نقطه عالَم گردشان آورد! إنَّ لِقَتلِ الحُسینِ علیه السّلام حرارةً فی قُلوبِ المومنینَ لا تَبردُ أبداً./ أَفَلا تعقلون؟! رفیق رو از دست نده. یا با حضورت در مسیر عاشقی و به چشم دیدن صحنه های رویاییِ شِبه ظهور! برای یاری کردن حجت خدا یا با راهی کردن یک نفر دلدادهٔ جامانده از راه. آشنایی با 👈 «کارکردهای تمدّنی زیارت اربعین» @Darol_salam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «تفاوت جدی مردمی‌سازی با خصوصی‌سازی!» 🔺 بخش کوتاهی از نشست‌های با موضوع «بررسی مبانی، عملکردها و تجارب موفق در مردمی‌سازی حکومت» 🎙 گفتگو با ، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری؛ مورخ ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ @Darol_salam
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ بی خبران غَمَت، بی‌خبر از عالَمَند! السَّلامُ عليٰ مَساكِنِ بَرَكَةِ اللهِ. ✍ گاهی با خودم فکر می‌کنم که شاید اگر آدام اسمیت و جان مینارد کینز زنده می‌بودند و شِمایی از پدیدهٔ بی نظیر و تاریخی «أربعین» را درک می‌کردند، تمامی محاسباتِ اقتصاد محورشان درهم می‌ریخت و شاید از نظامِ خانمان سوزِ جدّاً عدول می‌کردند و وضع اقتصاد دنیا شاید الان به این شکل أسفناک نبود... ❓به راستی با کدام محاسبه اقتصادی میتوان عمدهٔ نیازهای روزمرّه میلیون ها نفر با نژادها و قومیتهای خاص را بدون هیچ بودجه دولتی و تسهیلاتِ محور بانکی! و بی‌نیاز از هر گونه طرح ، صرفاً با «خادم الحسینی شدن» و در اختیارِ دیگران گذاشتن داشته های خود، تأمین کرد و لبخند رضایت بر لبانشان آورد؟! به گونه ای که مردم در سالهای بعد نیز با شور و شعف بیشتری برای حضور بیش از پیش در چنین «شِبه مدینة فاضله ای» با جان و دل بشتابند؟! «أنتُم البابُ المُبتَلیٰ بِهِ النّاسُ؛ مَن أتاکُم نَجٰا و مَن لَم یَأتِکُم هَلَكَ...» 👈 پیشنهاد مطالعه«کارکردهای تمدّنی زیارت اربعین» @Darol_salam
💠 تعدادی از مواکب طب اسلامی و طب سنتی موجود اربعین: ۱. استاد فرج قاسمی: موکب «امام المهدی» در طریق العلما (کنار حسینیه طریق علما، تقریبا موازی عمود ۲۵۷ در راه اصلی) 🔺طب اسلامی ♻️آغاز فعالیت از ۲۸ مرداد ۲. استاد اخوان: موکب «مسلم بن عقیل» به اسم «محیا» عمود ۵۳۵ 🔺طب اسلامی ✅فعال ۳. استاد ایمان سلسله جو: موکب «مع امام منصور» عمود ۱۰۹۰ 🔺طب اسلامی ♻️ آغاز فعالیت از ۲۸ مرداد ۴. استاد محمد راد: موکب «طب و تربیت» عمود 1120 🔺طب اسلامی ✅فعال ۵. استاد حسین خیراندیش: کربلا (شارع الضریبه بعد از میدان اولین خیابان سمت راست) 🔺طب سنتی ♻️ آغاز فعالیت از ۲۸ مرداد 🍃خدمات تمامی مواکب؛ مشاوره و درمان اورژانسی و اعمال یداوی است. https://eitaa.com/iman_selseleh
۴۰ تدبیر کاربردی برای ۲۰ مشکل رایج در سفر اربعین 👈گفتگو با استاد ابراهیم ابن علیان دبیر اندیشکده مطالعات تمدنی حیات طیبه در فارس 🔻توصیه ها و تدابیر طب اسلامی ایرانی برای سفر اربعین چیست؟ تدابیر ساده، جامع، همگانی و مؤثر اربعینی، تمرینی است برای بهره گیری از دستورات انبیا و سبک زندگی اسلامی در همه ابعاد زندگی و در طول سال... مطالعه در فارس نیوز👇👇 https://www.farsnews.ir/news/14010612000288/ ✅ارسال برای مسافران اربعینی مجله طب اسلامی @eslamteb
هدایت شده از بسلام آمنين
بسم الله الرحمن الرحیم ✅ مباحثه هفتگی کتاب: نظام سازی برای عفاف و حجاب دوشنبه ۲۹ مرداد ✅مرور مباحثی بسیار بسیار مهم درباره که بسیار بسیار اندک به آن پرداخته شده دریافت کتاب: https://eitaa.com/olgou4/6791 صفحه ویراستی مباحثه: https://virasty.com/Haj_ghasem/1723698718261680802
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️آغاز معرفی برنامه سلامت الگوی پیشرفت اسلامی/ تبیین نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری / سه شنبه از ساعت ۹ شب https://virasty.com/Islam1357/1723799886071238179 ❓دعوت از پزشکان محترم کشور برای آشنایی با برنامه سلامت الگوی پیشرفت ❓معرفی محورهای ۴ گانه پیشگیری از بیماری ✅ مطالب مرتبط: 📚مطالعه بیشتر درباره پیشگیری ساختاری از بیماری: https://eitaa.com/olgou4/6184 🧩 اولویت‌های های آتی الگوی پیشرفت https://eitaa.com/olgou4/6672 https://eitaa.com/olgou4
دارُ السَّلام🌴
⚡️آغاز معرفی برنامه سلامت الگوی پیشرفت اسلامی/ تبیین نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری / سه شنبه
👆👆دوستان توجه کنند که جلسه بخاطر تغییر برنامه، امشب شروع شده. جلسه رو از دست ندید
سلام و عرض ادب خدمت برادران و خواهران گرامی💐 توفیق شد که چند روزی بریم محضر ارباب ابی عبدالله علیه السلام و از نزدیک عرض ادب و ارادتی کنیم. ان شاء الله توفیق همگی بشه. به امید خدا از امروز دوباره کانال فعال خواهد شد.
🔺هفتاد دارویی که نتیجه آزمایش اعتیاد را مثبت می کند! امپرازول، زیر مجموعه حشیش هست و رانی تیدین، زیر مجموعه شیشه و... ❓آیا تا به حال شنیده اید که این داروهای مذکور( علاوه بر به جا گذاشتن عوارض مختلف...) هم بکنند؟! آقا رسول الله صلوات الله علیه و آله فرمودند: لاَ شِفَاءَ فِي حَرَامٍ. 📚عوالی اللّئالی ج۲ ص۳۳۳ 🗞 جهت مطالعه و آشنایی با «الگوی فقهی تحلیل و تجویز دواء»👇 https://eitaa.com/ketab_olgou/94 @Darol_salam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بانک‌ها تسهیلات ازدواج را به کارکنان خودشان دادند❗️ 👤حجت‌الاسلام پژمان‌فر، رئیس‌ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی: 🔹براساس گزارش سازمان بازرسی، بانک‌ها به اسم تسهیلات ازدواج به یک‌سری از کارمندان خود وام پرداخت کرده‌اند... 〰〰〰〰〰〰 ✍ روز بانکداری اسلامی به ، شاد باش باد!! درشگفتم که چگونه می‌شود به پدیده ای چون بانک که زاییده و در خدمت آن است و برآمده از فقه اسلام نیست، پیوست و اسلامی را افزود؟! هر وقت خوک حلال اسلامی! قابل تصور بود، پسوند «اسلامی» در مورد بانک هم قابل مسامحه خواهد بود!اما در ویدئوی بالا بحث واقعا بر سر چیست؟! ای کاش جناب پژمانفر قدری افق دغدغه خود را بالاتر می‌بردند و به این مطلب هم اشاره می‌کردند که به هر حال چه بانکها تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به کارکنان خود اختصاص دهند و یا تسهیلات غیر قرض الحسنه را به همراه سود بیشتری، در هر دو صورت دارند شدیداً غلط میکنند!! در صورت اول که خلاف قانون عمل کرده اند و دزدی. در صورت دوم هم زنای با محارم!!😳 چرا که گرفتن یک درهم بهره یا همان به فرموده امام صادق علیه السلام در نزد خداوند گناهش سخت از سی مرتبه زنای با محارم مانند مادر و خواهر و دختر و خاله و عمه است که صورت بگیرد!! 📚تهذیب الاحکام ج۷ ص۱۴ 👈 با عوارض ششگانه اقتصاد دولتی و بخش خصوصی آشنا شوید. @Darol_salam
✍ یکی از مضرات فروشگاه های زنجیره ای تحت حمایت بانکها!( که وسعت دهنده جیب سرمایه داران اند!!🏦🏭) راکد شدن فروشگاه ها و مغازه های کوچک و بلعیده شدن دکان های خورد محله ای است... و این با و با افراد در قالب محله ناسازگاره. @Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🎙 آینده نگری های الگوی پیشرفت اسلامی در بیان حجت‌الاسلام علی کشوری / امشب ساعت ۹ https://virasty.com/Islam1357/1725121778544940468 https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🎙آینده نگری های الگوی پیشرفت اسلامی/ قسمت دوم/ امشب ساعت ۹ https://virasty.com/Islam1357/1725191320516430002 ❓نگاهی نو به آینده و حوادث بر اساس آیات و روایات https://eitaa.com/olgou4
✡️ اشعث بن قیس 💎 عنْ أَبِي عَبْدِاَللَّهِ عَلَيْهِ‌اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَلْأَشْعَثَ بْنَ قَيْسٍ شَرِكَ فِي دَمِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ‌اَلسَّلاَمُ وَ اِبْنَتُهُ جَعْدَةُ سَمَّتِ اَلْحَسَنَ عَلَيْهِ‌اَلسَّلاَمُ وَ مُحَمَّدٌ اِبْنُهُ شَرِكَ فِي دَمِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ‌اَلسَّلاَمُ. 📚 کلینی، الکافی، ج۸، ص۱۶۷، ح۱۸۷. 💥 امام صادق عليه‌السّلام فرمود: اشعث بن قيس كسى بود كه خود در (ريختن) خون امير مؤمنان عليه‌السّلام شركت جست، و دخترش جعدة (امام) حسن عليه‌السّلام را زهر خورانيد و پسرش محمد در (ريختن) خون حسين عليه‌السّلام شركت جست. 📚 بیشتر بدانیم: 📖 اشعث بن قیس کندی؛ نفوذی یهود 👉 https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/16806