هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ نشست گفتگو و مناظره با موضوع برنامه فقهی قلب و عروق روز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ در محل کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه برگزار می گردد.
🗞دریافت کتاب اول قلب و عروق
https://eitaa.com/olgou4/4200
❓تذکر: بر فرآیند برگزاری این گفتگوی علمی، یک هیئت سه نفره قضاوت، نظارت خواهد نمود.
#قلب_و_عروق
#پیشگیری_ساختاری_از_بیماری
#نظام_سازی
https://eitaa.com/olgou4
دارُ السَّلام🌴
#یادداشت_سوم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ علاج های پلاستیکی برای معضل پلاستیک❗ ✍ بعد از ایجاد دانشگاه ها در سراس
پلاستیک کمتر با تولیدِ کمتر
نه با مصرف کمتر❗️
✍ معقولانه تر این است که زمینهٔ آلودگی محیط زیست رو کمرنگ کنیم و از بین ببریم. نه اینکه صرفاً بخواهیم به شاخ و برگ ها و تبعات آن بپردازیم...
هدایت شده از محمدمهدی قاسمی
🌺 ادب «شاگرد» به «معلم» در اسلام
👌لازم نیست مرید چشم و گوش بسته ی معلم خود باشید و همه ی گفته های او را قبول کنید، اما باید در مقابل کسی که از او دانش آموخته اید اینگونه بود:
🌸متواضع باشید
🌸احترام کنید
🌸سخنانش را خوب گوش کنید
🌸در مقابلش به احترام بایستید
🌸او را دعا کنید
🌸به او با محبت نگاه کنید
🌸به دیدار او بروید
🌸بیشتر با او همنشینی کنید
🌸مجلس او را گرامی بدارید
🌸به دقت به سخنان او گوش کنید
🌸کاملا متوجه او باشید
🌸در برابر او صدایتان را بلند نکنید
🌸اگر کسی از او پرسشی کرد قبل از استاد به او جواب ندهید
🌸در مجلس او با کسی صحبت نکنید
🌸در نزد او از کسی غیبت نکنید
🌸اگر از او بدگویی شد از او دفاع کنید
🌸عیب هایش را بپوشانید
🌸فضیلت هایش را آشکار سازید
🌸با دشمن او همنشین نگردید
🌸با دوست او دشمنی نورزید
🌸حرص شنیدن نزد او بیش از میل به سخن گفتنتان باشد
🌸او را سوال پیچ نکنید
🌸صحبت او را به خاطر کسی قطع نکنید
🌸وقتی به همه جمع حاضر سلام می کنید درود و تحیت مخصوص نثار او کنید
🌸در مقابل او بنشینید
🌸در حضور او با دست و چشم اشاره نکنید
🌸در برابر قول او،قول مخالفی نقل نکنید
🌸امر و نهی(شرعی)او را اطاعت کنید
احادیث:👇👇👇
▪️امام صادق علیهالسلام:
ایّاک ان تّنْصِبَ رَجُلاً دوُنَ الحُجَّهِ فتصدِّقَهُ فی کُلِّ ما قالَ
بپرهیز از اینکه بدون دلیل کسی را برای خود برگزینی و بدون چون و چرا تمام گفتههای او را تصدیق نمائی
▪️امام صادق علیه السلام:تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ
در پیشگاه کسى که از او دانش مى آموزید، فروتن باشید.
▪️امام سجّاد علیه السلام:حَقُّ سائِسِکَ بِالعِلمِ ، التَّعظیمُ لَهُ و التَّوقیرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَیهِ
حق استاد تو این است که بزرگش دارى و محضرش را محترم شمارى و با دقّت به سخنانش گوش بسپارى
▪️امام على علیه السلام:قُمْ عَن مَجلِسِکَ ِلأبیکَ و مُعَلِّمِکَ و إن کُنتَ أمیرا
به احترام پدر و معلّمت از جاى برخیز ، گرچه فرمان روا باشى
▪️امام کاظم علیه السلام:اَلنَّظَرُ اِلی وَجْهِ الْعالِمِ حُبّاً لَهُ عِبادَة
نگاه به صورت عالم از روی محبت، عبادت است
▪️رسول اکرم صلی الله علیه و آله:مَنْ زارَ عالِماً فَکَأنَّما زارَنی، وَ مَنْ صافَحَ عالِماً فَکأنَّما صافَحَنی، وَ مَنْ جالَسَ عالِماً فَکَأنَّما جالَسَنی، وَ مَنْ جالَسَنی فِی الدُّنْیا أجْلَسْتُهُ مَعی یَوْمَ الْقِیامَةِ
هر کس به دیدار و زیارت عالم و دانشمندی برود مثل آن است که مرا زیارت کرده،هر که با دانشمندی دست دهد و مصافحه کند مثل آن که با من مصافحه نموده.هر شخصی هم نشین دانشمندی گردد مثل آن است که با من مجالست کرده و هر که در دنیا با من هم نشین شود،در آخرت هم نشین من خواهد گشت
▪️امام علی علیه السّلام:جالِسِ الْعُلَماءَ یَزْدَدْ عِلْمُکَ وَ یَحْسُنْ اَدَبُکَ و تَزکُ نَفسُکَ
با علما معاشرت کن تا علمت زیاد،ادبت نیکو و جانت پاک شود
▪️حضرت سجاد علیه السلام : حق کسی که به تو علم می آموزد این است که او را تعظیم کنی و مجلس او را گرامی بداری و به دقت به سخنان او گوش کنی و کاملا متوجه او باشی و در برابر او صدایت را بلند نکنی و اگر کسی از او پرسشی کرد قبل از استاد به او جواب ندهی و در مجلس او با کسی صحبت نکنی و در نزد او از کسی غیبت نکنی و اگر از او بدگویی شد از او دفاع کنی و عیب هایش را بپوشانی و فضیلت هایش را آشکار سازی و با دشمن او همنشین نگردی و با دوست او دشمنی نورزی
▪️حضرت باقر علیه السلام : وقتی به نزد عالمی رفتی حرص تو به شنیدن باید بیش از میلت به سخن گفتن باشد و باید خوب گوش دادن را مانند خوب گفتن فراگیری و صحبت او را به خاطر کسی قطع نکنی، علاوه بر این که به همه جمع حاضر سلام می کنی درود و تحیت مخصوصی نثار او کنی و در مقابل او بنشینی و در حضور او با دست و چشم اشاره نکنی و در برابر قول او قول مخالفی نقل نکنی
▪️پیامبر صلی الله علیه و آله: هر کس به کسی ( یا مسلمانی) مسئله ای بیاموزد مالک و صاحب او او میگردد از حضرت سوال شد:آیا در این صورت میتواند او را بفروشد؟فرمود:خیر ولی میتواند به او امر و نهی کند
▪️پیامبر صلی الله علیه و آله:هرکس به کسی(یا مسلمانی)مسئله ای بیاموزد مالک و صاحب او او میگردد از حضرت سوال شد:آیا در این صورت میتواند او را بفروشد؟فرمود:خیر ولی میتواند به او امر و نهی کند
▪️امام صادق علیه السلام:از جـمله حـقوق اسـتاد بر تو این است که بسیار از او نپرسی و بـه اصـرار از او نپرسی
▪️پیامبر صلی الله علیه و آله:اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمینَ و أطِل أعمارَهُم و بارِک لَهُم فی کَسبِهِم
پیامبر صلی الله علیه و آله:خدایا! آموزگاران را بیامرز؛عمرشان را دراز و کسبشان رابا برکت کن
👈معلم،آموزگار علوم معصومین علیهم السلام است و فنون مفید و لازم
💐روز معلم مبارک باد💐
✍🏻م.م.ق
🌱کانال آثار محمدمهدی قاسمی
https://eitaa.com/joinchat/1563558641C16d10abe80
دارُ السَّلام🌴
قاضی خداست. اما همه چیز حساب و کتاب دارد❗️ لَعَنَ اَللَّهُ اَلْخَمْرَ وَ غَارِسَهَا وَ عَاصِرَهَا
14.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراض شدید و تند استاد امیری، به پزشکانِ نجاستخوارِ شرکت کننده، در پارتیِ تعدادی از پزشکان شیراز، که ۲۹ نفر از آنان بر اثر سرو مشروبات الڪلی، مسموم و یک نفر فوت شده است!!!
پ ن: انتظار از نظام پزشکی انتظار باطلی هست زیرا کل این سیستم در جهت حاکمیت فرهنگ غربی طراحی شده
✨eitaa.com/tebeslami_ir
سلام و عرض ادب خدمت سروران گرامی.
یادداشت بعدی رو إن شاء الله شنبه تقدیمتون میکنم💐
هدایت شده از اخبار و تحلیلهای تمدنی
16.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ دیدگاه علامه مصباح یزدی(ره) درباره علوم انسانی و روانشناسی
https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
السَّلٰامُعَلیٰجَعفَرِبنِمُحَمَّدٍالصّٰادِقِ(عَلَیهِالسَّلٰام)
✅ نام همسران و فرزندان امام صادق علیهالسلام؛
۱.فاطمه؛ ایشان از نسل امام حسن مجتبی علیه السلام بودند که برای حضرت صاحب سه فرزند به نام های؛ #اسماعیل #عبدالله و #أمّ_فروه شدند.
۲.حمیده خاتون؛ ایشان کنیزی بود که حضرت ابتدا او را خرید و پس از مدتی او را به عنوان همسر دائمی برگزید که برای حضرت صاحب سه فرزند به نام های؛ #موسی(علیه السلام) #محمد و #اسحاق شد.
*حضرت صاحب #۴_کنیز دیگر بودند که هرکدام از آنها برای حضرت یک فرزند به نام های؛ #عباس #علی #اسماء #فاطمه آوردند.
📚بحارالانوار،جلد۴۷،صفحه۲۴۱
🔸 گلایهٔ امام صادق علیه السلام از اطّباء❗️
قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ أَكْثَرَ اَلْأَطِبَّاءِ قَالُوا إِنَّ عِلْمَ اَلطِّبِّ لَمْ تَعْرِفْهُ اَلْأَنْبِيَاءُ فَمَا نَصْنَعُ عَلَى قِيَاسِ قَوْلِهِمْ بِعِلْمٍ زَعَمُوا لَيْسَ تَعْرِفُهُ اَلْأَنْبِيَاءُ اَلَّذِينَ كَانُوا حُجَجَ اَللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ أُمَنَاءَهُ فِي أَرْضِهِ وَ خُزَّانَ عِلْمِهِ وَ وَرَثَةَ حِكْمَتِهِ وَ اَلْأَدِلاَّءَ عَلَيْهِ وَ اَلدُّعَاةَ إِلَى طَاعَتِهِ ثُمَّ إِنِّي وَجَدْتُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَتَنَكَّبُ فِي مَذْهَبِهِ سُبُلَ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ يُكَذِّبُ اَلْكُتُبَ اَلْمُنْزَلَةَ عَلَيْهِمْ مِنَ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَهَذَا اَلَّذِي أَزْهَدَنِي فِي طَلَبِهِ وَ حَامِلِيهِ.قَالَ فَكَيْفَ تَزْهَدُ فِي قَوْمٍ وَ أَنْتَ مُؤَدِّبُهُمْ وَ كَبِيرُهُمْ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنِّي رَأَيْتُ اَلرَّجُلَ اَلْمَاهِرَ فِي طِبِّهِ إِذَا سَأَلْتُهُ لَمْ يَقِفْ عَلَى حُدُودِ نَفْسِهِ وَ تَأْلِيفِ بَدَنِهِ وَ تَرْكِيبِ أَعْضَائِهِ وَ مَجْرَى اَلْأَغْذِيَةِ فِي جَوَارِحِهِ وَ مَخْرَجِ نَفَسِهِ وَ حَرَكَةِ لِسَانِهِ وَ مُسْتَقَرِّ كَلاَمِهِ وَ نُورِ بَصَرِهِ وَ اِنْتِشَارِ ذَكَرِهِ وَ اِخْتِلاَفِ شَهَوَاتِهِ وَ اِنْسِكَابِ عَبَرَاتِهِ وَ مَجْمَعِ سَمْعِهِ وَ مَوْضِعِ عَقْلِهِ وَ مَسْكَنِ رُوحِهِ وَ مَخْرَجِ عَطْسَتِهِ وَ هَيْجِ غُمُومِهِ وَ أَسْبَابِ سُرُورِهِ وَ عِلَّةِ مَا حَدَثَ فِيهِ مِنْ بَكَمٍ وَ صَمَمٍ وَ غَيْرِ ذَلِكَ لَمْ يَكُنْ عِنْدَهُمْ فِي ذَلِكَ أَكْثَرُ مِنْ أَقَاوِيلَ اِسْتَحْسَنُوهَا وَ عِلَلٍ فِيمَا بَيْنَهُمْ جَوَّزُوهَا.
امام صادق علیه السلام فرمودند: « بيشتر اطبّاء معتقدند انبياء علم طبّ نمىدانستند!! ما با اين افراد كه با قياس پنداشتهاند علمى را انبياء نمىدانند چه كنيم؛ انبيايى كه حجّتها و معتمدين خدا بر مردم و در زمين، و خزّان
علم و ورثۀ حكمت حضرت حقّ و راهنمايان به سوى او و داعيان به طاعت پروردگارند؟!!. سپس من پى بردم كه مذهب بيشتر ايشان خوددارى از راه انبياء و تكذيب كتابهاى آسمانى است، و همين مرا در بارۀ افراد و علمشان بىرغبت و بىاعتنا ساخته. پرسيد: چگونه به قومى بىاعتنايى نمايى كه خود مربّى و بزرگشان هستى؟ فرمود: من وقتى در برخورد با طبيب ماهرى از او پرسشهايى مىكنم مىبينم هيچ سر رشتهاى بر حدود نفس و تأليف بدن و تركيب اعضاء و مجارى اغذيه در جوارح و مخرج نفس و حركت زبان و مستقرّ كلام و نور ديده و انتشار ذكر و اختلاف شهوات و ريزش اشك و مجمع شنوايى و مكان عقل، و مسكن روح و مخرج عطسه، و برانگيختن غمها و اسباب شاديها، و از علّت لالى و كرى ندارد، جز همانها همان مطالبى كه مورد پسند خودشان بوده و علّتهايى كه ميان خود تجويز كردهاند.»...
📚«ااحتجاج ج۲ ص۳۳۶ »
#یادداشت_پنجم
۱۵ اردیبهشت۱۴۰۳
طرحِ نور آری؛ اما آیا کافی است⁉️
✍ از حدود دهه ۷۰ تاکنون در کشور اقداماتی جهت مقابله با #ناهنجاریِ_بیحِجابی صورت گرفته از جمله؛ تصویب قانون حجاب و مجازات بی حجابی و راه کارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب. در نهایت به برخورد قضایی با آن و راه اندازی طرح هایی همچون گشت های امنیت اخلاقی و گشت ارشاد و نیز تصویب برخی قوانین در حوزه پوشاک ختم شده است. «اینجا »
حدود بیست و أندی اُرگان مربوط به مسائل فرهنگی در کشور وجود دارد که در صورت #بسیج شدن همه آنها در کنار نیروی انتظامی چه بسا این مسأله آنقدر پیچیده و طولانی نمیشد! طبیعتاً از نیروی انتظامی که ماهیتش برقراری نظم با غلبه و قهر است، نمیتوان انتظارِ #هدایت( که تابع #اختیار است و در قلب ها جریان مییابد ) داشت. (وَمَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ ۚ تغابن آیه ۱۱).
در مسأله هدایت، دو زیر ساخت وجود دارد که با بی توجهی به هر کدام، هدایت به صورت کامل محقق نخواهد شد. آن دو عبارتند از: «ظرفیت های بیانی و ظرفیت های غیر بیانی».
متاسفانه نهاد های فرهنگی توجه خاصی به ساختارهای غیر بیانی در حوزه عفاف و حجاب نکرده اند. رویکرد فعلی آنان در این حوزه، صرفا بکارگیری بخش اندکی از ظرفیت های بیانی بوده و از این جنبه هم جای علل الشرایع و فوائد پنجگانه آن بسیار خالی است.
👌 یکی از ساختارهای هشتگانه غیر بیانیِ تفاهم با مردمِ جامعه درباره عِفاف و حجاب، توجه به باب فِقهی تزکیه و ارتقاء درک و عقل افراد به عنوان مصداقی از این باب فقهی است.
* نکته⬅️ در مقابل نیروی عقل، نیروی جهل حضور دارد که هر کدام دارای ۷۵ سرباز تحت فرمان خود هستند. مِن جمله آن ها؛ #عِفاف_و_حیا در جبهه عقل و در جبهه جهل، شهوت و بی حیائی...
امام صادق علیه السلام فرمودند: اِعْرِفُوا اَلْعَقْلَ وَ جُنْدَهُ وَ اَلْجَهْلَ وَ جُنْدَهُ تَهْتَدُوا. « کافی ج۱ ص۲۱ ».
👈 وقتی که عقل ها ارتقاء پیدا کرد، افراد مُزیّن به اخلاقِ دهگانهٔ آدمِ عاقل میشوند و آنها عبارتند از؛( بردباری، دانش، رُشد، عِفاف، صِیانت، حیاء، رِزانَت، مداومت بر کارهای خیر، کراهت داشتن از کارهای شرّ، اطاعت کردن از خیرخواهان). و از هر کدام از این اخلاق، ۱۰ خصلت زائیده میشود. مثلا حیاء که بیاید، نرمی و مهربانی با مخلوقات خدا، بازداشتن نَفْس و اجتناب از محرّمات الهی، خوش خُلق بودن و... را با خود میآورد و سطح تنش ها و نزاع ها بین افراد پایین میآید.... و این گونه هدایت محقق میشود. « علل الشرائع ج۱ ص ۱۱۰ »
✅ امور زیاد کننده و تقویت کننده عقل به «محوریت الگوی تغذیه» در نگاه اهل بیت علیهم السلام.( البته محورهای دیگر هم دارد که در یادداشت های دیگر به آن خواهیم پرداخت)👇👇
🔸خوردن سرکه طبیعی
امام صادق علیه السلام فرمودند: سرکه عقل را تقویت میکند.« الکافی ج ۶ ص۳۲۹ »
🔸 خوردن سبزی خُرفه
امام صادق به نقل از پیامبر: بر شما باد(سبزی) خُرفه، که انسان را سنگین و باوقار (عاقل) میکند و اگر چیزی عقل را زیاد کند، آن خرفه است. « المحاسن ج۲ ص۵۱۷ »
🔸خوردن میوه بِه
بر شما باد به، آن را بخورید، زیرا عقل و مروه را زیاد میکند. « المحاسن ج۲ ص۵۵۰ »
🔸خوردن کدو تنبل
امام کاظم علیه السلام فرمودند: كدو،
عقل را زياد مىكند. « الکافی ج۶ ص۳۷۱ »
🔸خوردن برگ چغندر
برگ چغندر عقل را محكم و خون را پاك كند.
«المحاسن ج۲ ص۵۱۹ »
🔸 خوردن گوشت(گوشت گوسفند).
امام صادق علیه السلام فرمودند: گوشت، گوشت میرویاند و عقل را زیاد میکند...
کسی که چهل روز گوشت نخورد اخلاقش بد میشود و عقلش کم میشود.
« طب الائمه ج۱ ص ۱۳۹ ».
👈 اولین توصیه ما به مسوولین محترم دولتی و روحانیت معزّز جهت تفاهم بهتر با مردم در حوزه عفاف و حجاب ، ترویج آگاهی نسبت به خوراکی های افزایش دهنده عقل در جامعه از طریق آموزش های همگانی در #مساجد_و_مدارس و برگزاری جشنواره های غذای طیِّب و تسهیل در دسترسی عموم به آن است.
👈 برای آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف این مسأله روی« لینک » بزنید.
🍎🍏
https://eitaa.com/Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی روز ۳ خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر تمدن ساز قم آغاز می گردد. (به فضل الهی)
🎙 سخنرانان اجلاسیه دوم:
۱- حجت الاسلام محمد صادق حیدری (پژوهشگر ارشد حسینه اندیشه)
با موضوع: نگاهی نو به عوامل تورم و گرانی
۲- حجت الاسلام محمد رضا قدیری (پژوهشگر انجمن پولطلا)
با موضوع: میزان طلای مورد نیاز برای تغییر واحد پول در ایران
۳- حجتالاسلام اصغر قاسمی (پژوهشگر طب اسلامی)
با موضوع: پیشگیری و درمان بیماری های مغز و اعصاب
۴- حجتالاسلام امیر نادری (پژوهشگر طب اسلامی)
با موضوع: ساختار دواء در طب اسلامی
۵-حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان (مدیر عامل بنیاد هدایت)
با موضوع: تعریف جدید محله
۶- حجتالاسلام امیر جهانی فر (مدیر مدرسه علمیه)
با موضوع: نقش نظریات غربی روانشناسی در گسترش ناامنی
۷- حجتالاسلام محمد اسماعیل زاده (مدیر مکتب اسلامی)
با موضوع: شیوه ارزیابی دانش آموز در مدارس آینده
🎞مروری بر اجلاسیه اول:
https://eitaa.com/olgou4/6406
#جامعیت_اسلام
#فقه_نظام
#اجلاسیه_مشترک
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌ما باید بدون توجه به غرب حیلهگر و شرق متجاوز و فارغ از #دیپلماسی_حاکم_بر_جهان در صدد تحقق #فقه_عملی_اسلام برآییم و الّا مادامی که فقه در کتابها و سینه علما مستور بماند، ضرری متوجه #جهانخواران نخواهد بود.
📚صحیفه امام خمینی(ره)-ج۲۱-ص۲۹۲
#جامعیت_اسلام
https://eitaa.com/olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدیر یک آزمایشگاه مواد غذایی: روغنگیری حضوری در مغازهها، نه تنها سالم نیست که خطرناک هم هست
@Farsna
✍️ میگه مافیای روغن
👈میگیم؛ خب پس با تبلیغات صدا و سیما در جهت تامین منافع مافیا چه کنیم❓
میگه محصولات کارخانه ای مصرف کنیم که لوگوی استاندارد هم داره
👈 میگیم: لوگوی استاندارد و سیب سلامت، روی نوشابه و سوسیس و کالباس و سس مایونز و چیپس و پفک و.. هم که وجود داره!
منظورتون کدوم سیب سلامت و استاندارده❓
خب لامَصبا❗️ اگر تولید بطری های پلاستیکی و آب معدنی اینقدر ضرر داره و به قول خودتون مخصوصا برای مردان(که ممکنه مسائل جنسی و باروری باشه و به اعتراف وزارت بهداشت« سرطان زا »هم هست)
برای چی تولیدش رو محدود نمیکنید❓
برای چی جلو تولیدش رو نمیگیرید❓
چرا آب سالم( آب قنات و چشمه) رو در بطری های شیشه ای به مردم عرضه نمیکنید❓
اصلا خدایا! تو چرا از اول خلقت همه چیز رو کامل و بدون نیاز به پالایش و ویرایشِ انسان خلق نکردی❓ چرا ناقص خلق کردی و ویرایش نهاییِ خلقتت رو به دست موجود ناقص و محدودی به نام انسان واگذار کردی❓
لابُد خوب بلد نبودی خدایی کنی که انسان در پناه تمدنِ( خانمانسوز) مدرنیته اومده و میخواد جای خالی و نقص هاتو پُر کنه و ادعای خدایی بکنه❗️ چطوری به عقل ناقص مخلوقت رسید که یه ملاک ارزیابی مواد غذایی و نیز جدول آشنایی با خواص عناصر(با اینکه خودت خالق همشون هستی) درست کنند اما خودت نتونستی یه ملاک معرفی کنی و ما رو از گمراهی در بیاری⁉️
دیگه رد دادم😬
هر چند تا زمانی که زیر ساخت های فهم و درک مردم( مثل تغذیه و..) رو این افراد مدیریت میکنند، حال و روز مردم همینه...
👈 بخونید»