✍ میگن فساد جنسی( به معنای عامّش) داره زیاد میشه، نمیدونیم باید چکار کنیم؟!
ازدواج که سخت شده و افراد هم کمتر زیر بار تعهد و مسوولیت میرن و فَوَران نیازهای پاسخ داده نشده هم فراوان!
مسأله بحران جمعیتی هم که سر جای خودش...👇
🔸دریچۀ حلال را تا آخر باز کنیم!🔸
✍ امکان ندارد یکی از #راههای_حلال را بسته باشیم و راههای حرام باز نشود.
در مسئله ازدواج نیز چنین است.
#تمام راه های حلال باید با کمال اطمینان #تا_آخر باز باشد.
برداشت ما از اسلام این است که باید دریچۀ حلال را «تا آخر» باز کنیم، نه «نیمه باز»!
یعنی هرچه حلال است، آزاد بگذاریم و الّا، آن نیازها از #دریچۀ_حرام سرریز میشود و کاری هم از دستمان بر نخواهد آمد!
«آیت الله حائری شیرازی رضوان الله علیه»
@Darol_salam
آیت الله مکارم شیرازی:
مردم از حوزه های علمیه ارائه طرح اداره جامعه را انتظار دارند...
📎 مطالعه گزارش کامل
〰〰〰〰〰〰
✍ نهادی که میتواند متکفل اداره جامعه شود، #مسجد_تراز_تمدّنی است.
در رابطه با نقش مسجد در اداره جامعه، به سه پرسش اساسی مرتبط با تبیین نقش بی بدیل مسجد در حل مشکلات مختلف اجتماعی، پاسخ داده شده است. «اینجا»
📎 جهت دریافت متن کامل دوره مباحثاتی «مسجد و اداره جامعه»:
https://eitaa.com/olgou4/6302
@Darol_salam
ستاریان: همه نوابغ اقتصاد جهان جمع شوند با این ساختار اقتصادی مشکل مسکن حل نمیشود.
📎 گزارش خبر آنلاین
〰〰〰〰〰
✍ ناتوانی در حوزه مسکن محدود به ایران نیست و کشورهای دیگر نیز با این معضل درگیر هستند. و ما این ناتوانی را ناشی از #علم_قلیل و معیوب #نظام_اقتصادی_سرمایه_داری میدانیم.
با این وجود جناب ستاریان که میگوید؛( ما اقتصاد باز نداریم. بنابراین اقتصاد کلان کشور ما با اقتصاد حوزه مسکن که یک اقتصاد باز و آزاد است کاملا در تضاد دارد...عملا اقتصاد بسته ما در حال تخریب اقتصاد مسکن است. تمام ساختارهای اقتصاد ما به شکل بسته و دولتی تعریف شده است...)، معلوم است که هنوز کاملا متوجه عمق فاجعه ای که #اقتصاد_اسمیتی به وجود آورده، نشده اند!
👈 عِلاج مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، #اقتصاد_مردم_پایه است.
📎 پیشنهاد مطالعه کامل یادداشت بیستم:
https://eitaa.com/Darol_salam/1779
@Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ مکتوبات الگوی پیشرفت اسلامی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز (۱۰۰۰ صفحه)
۱- گزارش مرتبط با مشاغل برتر ۲۱۰ صفحه با استناد به ۱۸۶ آیه و روایت (شرح بیشتر باب اول فقه المکاسب) / تکمیل بحث های گذشته
https://eitaa.com/olgou4/6363
۲- گزارش مرتبط با ساختار خدمات در دولت اسلامی ۲۷۰ صفحه با استناد به ۲۴۳ آیه و روایت (شرح اولیه باب اول فقه الامام) - جدید
https://eitaa.com/olgou4/6429
۳- گزارش مرتبط با جدول فقهی تسخیر ۱۷۲ صفحه با استناد به ۷۶ آیه و روایت (شرح بیشتر نظریه تسخیر در فقه العلم)/ تکمیل بحث های گذشته
https://eitaa.com/olgou4/6519
۴- گزارش مرتبط با روش ارزیابی در دولت اسلامی و تفاوت آن با روش های ارزیابی مدرن ۱۵۱ صفحه با استناد به ۸۷ آیه و روایت (شرح اولیه الگوی فقهی ارزیابی در فقه الفرقان)/ جدید
https://eitaa.com/olgou4/6589
۵- گزارش مرتبط با نظریه امنیتی سِلم در ۱۹۸ صفحه با استناد به ۱۵۲ آیه و روایت (شرح اولیه نظریه امنیتی سلم در فقه نفی سبیل) / جدید
https://eitaa.com/olgou4/6719
۶- گزارش مرتبط با زیرساخت های حجاب / به زودی/ جدید
#مدیریت_مکتوبات
#نظام_سازی
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خزانه خالی بود، پول تورمزا چاپ کردیم!
کدام را باور کنیم❓
🔻ادعای امروز آقای همتی👇
اولویت اصلی من کنترل تورم است!(اینجا)
🔻اعتراف دیروز آقای همتی👇
خزانه خالی بود، پول تورمزا چاپ کردیم!(اینجا)
#از_گفته_تا_عمل
https://eitaa.com/olgou_mashhad
دارُ السَّلام🌴
#یادداشت_پنجم ۱۵ اردیبهشت۱۴۰۳ طرحِ نور آری؛ اما آیا کافی است⁉️ ✍ از حدود دهه ۷۰ تاکنون در کشور اقد
کتاب مربوط به نظام سازی برای عفاف و حجاب هم تدوین شد به فضل الهی.☺️
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
نظام سازی برای حجاب و عفاف .pdf
5.36M
📚گزارش راهبردی با موضوع: نظام سازی برای حجاب و عفاف/۲۲۵ صفحه
❓ارائه مشورت به ائمه جمعه، ستاد امر به معروف و دولت درباره حجاب و عفاف
❓بررسی و درایه در اصطلاح جلباب
❓بیان چهار فایده راهبردی حجاب و عفاف
❓تبیین پنج زیرساخت برای ارتقای حجاب و عفاف
🔈صوت نشست مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5737
#نظام_سازی
#عفاف_و_حجاب
https://eitaa.com/olgou4
#یادداشت_۲۱
۲۳ مرداد ۱۴۰۳
هفتخوان مسأله تورّم!!
✍ دیشب جلسه ای مجازی در ویرآوا درباره مهار گرانی و تحلیل عوامل تورم برگزار شد و اساتید گرانقدری هر کدام از زاویه دید خود( البته با رویکرد فقهی) به این مسأله پرداختند. استاد بزرگواری از زاویه #پولطلا و استادی دیگر از زاویه فرهنگ #مصرفگرایی مردم و...
اما به نظرم #حُسنُ_السُّوالِ جلسه دیشب سوالی بود که استاد محترمی مطرح کردند. اینکه؛
❓تبادلِ حداقلی، مطلوب شارع مقدّس است یا تبادل حداکثری؟!
⁉️ یعنی اگر ما به جای پیش فرض گرفتن ضرورت معاملهٔ مثلا ۵۰۰۰ کالا بین مردم و بعد ارائه راهکارهایی (بعضاً نشدنی) برای ارزانی و کاهش قیمت، برویم به سمت #کاهش_نیاز_به_تبادلات و آنرا به مثلا ۵۰۰ کالا برسانیم، عاقلانه تر است یا صرفاً با تک گزارهٔ پولطلا یا تک گزارهٔ فرهنگ مصرفگرایی؟؟!! ( که در صورت اول، حدود ۹۰٪ مسأله تورّم حل خواهد شد به فضل الهی! و الباقی هم با توجه به مسأله پولطلا و تصحیح فرهنگ مصرفگرایی...)
👌برخی از پیشنهادات برای کاهش نیاز به تبادلات بین مردم:
۱. اعطای زمین رایگان به مردم( از طریق #احیای_موات)؛ در این صورت از زمین به عنوان یک کالای تجاری صرفنظر شده و علاوه بر فراهم شدن زمینه مشاغل برتر و تولید ارزان و غیرمتمرکز محصولاتِ کشاورزی و گوشت و لبنیاتی و میوه جات، گرانی و تورم در حوزه مسکن نیز مدیریت خواهد شد. «اینجا»
۲. احداث #بازارهای_رایگان در سطح شهر؛ تحقق این پیشنهاد، علاوه بر فوايد پنجگانه آن، و نیز عمومی شدن تجارت و انحصار زدائی از بازارهای متمرکز و مگامال ها، باعث رایگان شدن محل کسب مردم شده و در نتیجه قیمت تمام شده محل کسب از قیمت کالا کسر میشود و ارزانی صورت میگیرد. «اینجا»
۳. احیا و ترویج #مشاغل_برتر (کشاورزی_دامداری_ باغداری_خیاطی_تجارت) «اینجا»
۴. مسأله مبادلات بین المللی و بررسی ارتباط امنیت و ارزانی کالا و عدم تقویت کافر در تبادلات...
۵. مسأله تامین مالیِ غیرمتمرکز و تخصصی: به عنوان مثال تامین مالی زیر ساختی از طریق انفال و یا #مردمی_کردن_اداره_معادن و یا احیای غیرمتمرکز قرض الحسنه ها و احیای مسأله پیشرفته وقف خاص و عام «اینجا»
و...
🗞 جهت مطالعه بیشتر، «الگوی فقهی تحلیل و مهار تورّم» را بخوانید👇
https://eitaa.com/ketab_olgou/155
@Darol_salam
📺 گزارش شبکه ۴ از اجلاسیه دوم جریانهای تمدنی - قسمت دوم
https://telewebion.com/live/tv4?e=0xe8fa63e
#جامعیت_اسلام
#فقه_نظام
#اجلاسیه_مشترک
https://eitaa.com/Tamadon_Islam
🔸وام و دام🔸
قرض را برای فرج و گشایشِ کار ضعیف گذاشتهاند؛ اما وقتی دریافت بهرۀ بانکی، با تورم توجیه شود و پس از پرداخت وام، وامگیرنده مجبور به پرداخت بهره باشد، #وام به #دام تبدیل میشود! «وامگیرنده» ماهی است و «وام» قلاب است و «بانک»، ماهیگیر! بهمحض پرداخت وام، بانک نخ را میکشد و وامگیرنده سر قلاب گیر میکند! یا دارایی همۀ ضامنها مصادره میشود، یا مطالبات بانک هر لحظه افزایش مییابد!
جالب اینجاست بانک برای چند میلیون وام، شرایط کمرشکن دارد؛ اما برای سه هزار میلیارد تومان، شرایط چنان سهل است که کلاه به آن گشادی سر بانک میرود!
✍ آیت الله حائری شیرازی
@Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
📢معرفی الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم/ با ارائه حجتالاسلام علی کشوری/ پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳/ ساعت ۹ شب
https://virasty.com/Islam1357/1723566033370049654
📚محورهای معرفی:
❓بررسی معنای تورم و گرانی
❓بررسی ۷ پایه و علت ایجاد گرانی و تورم
❓تبیین مزایای پنج گانه تبادل معقول
🧩مطالب مرتبط:
🎙گزارشی از الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم / ۷۹ دقیقه
https://eitaa.com/olgou4/6091
📚گزارشی از الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم / ۳۵۵ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/5453
#الگوی_فقهی_تحلیل_تورم
#فقه_المکاسب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
🔸مراقب فطرت و طبیعت زودرس باشید!
شما که میخواهید بچههای کلاستان را اداره کنید، بدانید که اینها هم #فطرت دارند و هم #طبیعت. اگر از بچهای خلاف اخلاقی دیدید، نگویید: این بچۀ بدی است؛ بلکه بگویید: الآن طبیعتش مهار نشده و ما باید کاری کنیم تا فطرتش آرام آرام آزاد بشود و بتواند طبیعتش را کنترل کند. اگر از بچهای حسن خلقی دیدید، نگویید: مسئله تمام شده؛ بلکه بگویید: مقداری روی فطرتش کار کردهاند و طبیعتش هنوز فرصتِ عرض اندام پیدا نکرده است. باید احتیاطات و توجهات لازم را در مورد او داشت؛ چون ممکن است وقتی طبیعتش بیدار شد، خطرناکتر از آن بچهای شود که به نظر بسیار #شرور است.
لذا میبینیم بسیاری از بچههایی که در طفولیت شرورند، در بزرگی بچههای بسیار خوبی میشوند و بسیاری از بچههایی که در طفولیت خیلی #مؤدب به نظر میآیند، در بزرگی بچههای بسیار شروری میشوند؛ چون اینها طبیعتِ #دیررس داشتهاند و وقتی آن طبیعت، دیر بُروز میکند، طغیانش هم دیرتر است؛ اما آن دستۀ اول، طبیعتِ #پیشرس داشتهاند و طبیعتشان زود خودش را نشان داده است. اتفاقاً خیلی از انسانهایی که وقتی از نظر طبیعتی رها هستند، شرورند، وقتی فطرتشان زنده شود، خیلی #قابل_اعتمادند.
📖 راه رشد، جلد یک، صفحه ٧٨
✍ آیت الله حائری شیرازی
@Darol_salam
#بخش_یک
۲۶ مرداد ۱۴۰۳
✍ خلاصه سرفصل های بحث «الگوی فقهی تحلیل و مهار تورّم» که امشب در ویرآوا برگزار شد.
«سرفصل اول»
👌تعریف مسأله گرانی و تورم
عده ای قائل هستند که مساله تورم هم مانند مساله ترافیک، پدیده ای مدرن است و قبلا نبوده. و اصرار بر تحلیل جداگانه دو مفهوم(تورم و گرانی) دارند... اما به عقیده ما تفکیک بین این دو مفهوم تفکیک غلطی است!
راجع به تعریف تورّم، در روایات واژه ای داریم به نام غَلاءُ السِّعر و این واژه در همه دوران ها مصداق دارد و باید فهم دقیقی از این اصطلاح داشته باشیم تا تحلیلمان از مسأله تورم و عوامل آن، تحلیل صحیحی باشد.
واژه سِعر یعنی قیمت و غَلاء یعنی گرانی و افزایش. لذا اضافه گرانی(غلاء) به قیمت(سعر)، حاکی از این است که گاهی قیمت ها افزایش پیدا میکند. و متغیر اصلی در مسأله تورم و گرانی، همین افزایشِ قیمت #در_حین_مبادله است.
حالا اینکه منشاء افزایش قیمت چیست؟! یک بحث دیگری است که باید در سرفصل دوم به آن پرداخت. لذا مساله تورم و گرانی اگر صرفا مبتنی بر سیاستهای پولی و مالی بخواهد تحلیل شود، تحلیل صحیحی نخواهد بود...
«سرفصل دوم»
👌عوامل افزایش قیمت در مبادله( و تورم).
مثلا قیمت انار یا کاهو که دیروز ۱۰ تومان بود و امروز ۱۵ هزار تومان شده است...
❓افزایش یا کاهش قیمت ها، ۷ منشاء دارد:
۱. حساسیت روی نوعِ مشاغل در جامعه.
👈 جا دارد که سوال کنیم؛ اکثر مردم چه مشاغلی را انتخاب میکنند؟! مشاغل خدماتی یا مشاغل صنعتی یا مشاغل برتری همچون کشاورزی و دامداری و باغداری و...؟؟!
حال اگر فرض بگیریم که لااقل ۳۰٪ مردم مشاغل برتر را انتخاب کنند، در واقع قیمت حبوبات و غلات و گوشت ها و میوه ها و لبنیات و سبزی ها بخاطر تولید بیشتر آن( که متّکی به تولیدکنندگانِ بیشتر است) کاهش پیدا کرده و بهتر از قبل مدیریت خواهد شد.
✅ لذا اولین توصیه اقتصاد اسلامی، توجه به نوع اشتغال مردم است و تاکید بر انتخاب #مشاغل_برتر.
۲. توجه به مدل تولید؛
❓ یعنی تولید به صورت متمرکز یا تولید غیرمتمرکز؟!
عده ای هر چند در قالب مشاغل برتر، روی تولیدِ متمرکز و مثلا مزرعه و تولیدات بزرگ و انبوه کشاورزی و...توصیه و تأکید میکنند.
در واقع عیبِ بزرگ تولید متمرکز این است که؛ باعث ایجاد فاصله طبقاتی و عدم توزیع عادلانه سود میشود!
چگونه؟! 👈 چون همه بنگاه های دولتی و مادر و نیز بخش خصوصی( sme ها) مبتنی بر اصل #استخدام راه اندازی شده اند. لذا در چنین ساختاری، سود اصلی تجارت، به جیب کارفرما رفته و اندکی هم دست مستخدم و اجیر را میگیرد و فاصله طبقاتی در جامعه به مرور عمیق خواهد شد...( به عنوان مثال کارخانه ای را در نظر بگیرید که ۵۰ کارگر دارد و حقوق ماهیانه هر کارگر هم حدود ۲۰ میلیون تومان. در حالی که چه بسا سود ماهیانه کارفرما به تنهایی و آن هیئت مدیره، ده ها برابر آن کارگر باشد! اما اگر #تولید_غیر_متمرکز صورت میگرفت، توزیع سود ناشی از تولید، به عدالت نزدیکتر میشد و تعیین و کنترل قیمت ها، از دست عده ای محدود خارج میشد.
۳. رایگان بودن یا نبودن محل کسب مردم؛
❓تاثیر گرانی یا ارزانیِ محل کَسْب مردم بر روی افزایش یا کاهش قیمت کالاها.
👈با احداث #بازارهای_رایگان در سطح شهر، علاوه بر فوايد پنجگانه آن، و نیز عمومی شدن تجارت و انحصار زدائی از بازارهای متمرکز و مگامال ها، باعث رایگان شدن محل کسب مردم شده و در نتیجه قیمت تمام شده محل کسب از قیمت کالا کسر میشود و ارزانی صورت میگیرد. امام صادق علیه السلام درباره روش مدیریتی امیرالمومنین علیه السلام میفرمایند:«بازار مسلمانان چون #مسجد آنها است، هر كس پيشى گرفت و در جايى نشست، به آن أحقّ است تا به شب. فرمود: آن حضرت در برابر دكّانهاى بازار كرايه نمى گرفت». 📚«الکافی ج۲ ص۶۶۲»
۴. تأمین مالی ارزان و کوچک و عبور کردن از بانک و بورس...
❓مضرات تامین مالی بزرگ؛
👈 تامین مالی بزرگ( مثلا برای احداث کارخانه های تولیدی بزرگ) به پول های هنگفت نیاز داشته و عمده کارخانه سازان به پدیده ای به اسم #بانک وابسته میشوند. بانک نیز برای تامین مالی خود، دو کار بسیار زشت انجام میدهد؛ ۱. رواج بهره دادن و بهره گرفتن( نام دیگر آن #ربا دادن و ربا گرفتن!) ۲. پایه گذاری کردن پول اعتباری و پدیده #خلق_پول. ابتدا تعریف پول را که حقیقتاً مالیت دارد، به اعتبار تغییر داده و بعد آن اعتبار را خَلق میکنند. مضافاً بر اینکه خلق پول #افزایش_نقدینگی را به دنبال داشته و باعث بهم خوردن مُوازنه عرضه و تقاضا شده و در نتیجه قیمت تمام شده کالا گران خواهد شد.
بنابراین شیوه تامین مالی از نظر اسلام، تامین مالیِ ارزان است. مثلا از طریق انفال. و دو تا از مصادیق ۱۵ گانه آن، احیای قانون مترقی #احیای_موات برای تولیدکنندگان آب و مسکن بوده و مورد دیگر، #مردمی_کردن_مَعادن و توزیع سود آن بین مردم. مثل معدن فیروزه نیشابور...
#بخش_دوم
۵. پول دارای مالیت
❓پول حقیقی یا پول اعتباری؟!
یکی از کارکردهای پول، ذخیره سازی ارزش آن است. با ترویج پول اعتباری، نمیتوان #ارزش_پول را در اسکناس ذخیره کرد! و ارزش پول بعد از مدتی کاهش پیدا خواهد کرد. در چنین فضایی مردم برای اینکه ثروتشان را جایی ذخیره کنند، به سراغ #بازارهای_موازی مثل خودرو و زمین و مسکن خواهند رفت و نتیجتاً شاهد افزایش قیمت و تورم در این حوزه ها خواهیم بود.
لذا اگر پول دارای مالیت باشد( مانند طلا و نقره)، ثروت در خود همان پول قابلیت ذخیره شدن داشته و آثار تورمی کمتری را در پی خواهد داشت.
۶. ارتقای امنیت جامعه از طریق پدافند غیر عامل.
❓چالش های امنیتی تولید و یا توزیع کالاها به صورت متمرکز و انحصاری.
👈 اگر ما در هر بخشی، اداره آنرا متمرکز و انحصاری کردیم، اولین اشکال آن، چالش های امنیتی و #پدافند_غیر_عامل است. مثلا اگر یک کارخانه و تولیدی بزرگ مرغ و تخم مرغ تعطیل بشود و یا منهدم شود و یا سیستم برقی آن از کار بیفتد، بازار در عرضه مرغ و تخم مرغ و نیز در کنترل قیمت آن، با چالش جدی روبرو خواهد شد و چه بسا شاهد پدیده منفور #احتکار خواهیم بود...
۷. عدم إسراف در مصرف و دور شدن از فرهنگ مصرفگرایی...
* نکته: بنابراین اگر ما بخواهیم عوامل تورم را تحلیل کنیم باید آنرا به هفت منشاء تجزیه و تحلیل کنیم.
«سرفصل سوم»
ضرورت تبادل کمتر با دیگران.
❓تبادل حداکثری مطلوب شارع است یا تبادل حداقلی؟!
👈 پنج دلیل عقلی برای توجیه تبادل حداقلی:
۱. سلامت بیشتر محصولات در تبادل حداقلی و محصولات خانگی
۲. آلودگی کمتر محیط زیست و حذف تدریجی تولید و بسته بندی صنعتی
۳. توزیع بهتر ثروت و نفی فاصله طبقاتی
۴. کاهش سطح عمومی قیمت ها
۵. زمینه سازی برای تغییر واحد پولی ایران.
👈 «عوارض ششگانه اقتصاد دولتی و بخش خصوصی را بخوانید»
🗞 متن کامل کتاب «الگوی فقهی تحلیل و مهار تورّم»:
https://eitaa.com/olgou4/5453
@Darol_salam
❓مدل مطلوب اقتصادی از نظر اسلام، تبادل حداکثری بین مردم است یا تبادل حداقلی؟! ( یعنی اگر به این سمت برویم که نیاز مردم از مبادله ۵۰۰۰ کالا به مبادله ۵۰۰ کالا کاهش پیدا کند عاقلانه تر است یا اینکه روز به روز میزان مبادلات بین مردم افزایش پیدا کند؟! و به اصطلاح، دغدغهٔ مردم از تولید در سطح خُرد و به صورت غیرمتمرکز به طرف افراطِ در مصرفگرایی برود؟!)
✅ پنج دلیل عقلی برای مطلوب بودن تبادل حداقلی:
۱. سلامت بیشتر محصولات خاصة محصولات خانگی.
۲. آلودگی کمتر محیط زیست و حذف تدریجی تولید و بسته بندی صنعتی.
۳. توزیع بهتر ثروت و نفی فاصله طبقاتی
۴. کاهش سطح عمومی قیمت ها.
۵. زمینه سازی برای تغییر واحد پولی ایران.
👈 آشنایی با عوارض ششگانه اقتصاد دولتی و بخش خصوصی
@Darol_salam
❓عوامل هفتگانه تورّم و افزایش قیمت
۱. بی توجهی به #مشاغل_برتر و ترویج مشاغل خدماتی و صنعتی در جامعه.( در حالی که ترویج مشاغل برتر همچون کشاورزی و دامداری و باغداری و...، بیش از ۹۰ درصد نیازهای غذایی مردم را به صورت ارزانتر رفع خواهد کرد).
۲. تولید متمرکز مبتنی بر اصل #استخدام و ایجاد فاصله طبقاتی و عدم توزیع عادلانه سود و کاهش قدرت خرید.( که بیشترین سود حاصل از تولید، به جیب کارفرما و آن هیئت مدیره میرود و دستمزدی بخور و نَمیر هم دستگیرِ کارگر!)
۳. گران بودن محل کسب مردم؛ که قیمت آن بر روی قیمت کالا اضافه شده و گرانی ایجاد میشود...
۴. تامین مالی بزرگ و متّکی به بانک و بورس؛ محل تامین مالی بانکها؛۱. رواج #ربا دادن و ربا گرفتن ۲. پایه گزاری پول اعتباری و پدیده #خلق_پول و به دنبال آن، #افزایش_نقدینگی و بهم خوردن موازنه عرضه و تقاضا و در نتیجه گرانی کالا...
۵. ترویج و حاکمیت پول اعتباری؛ #پول_اعتباری ناتوان از ذخیره کردن ارزش خود در اسکناس است! و نیز مردم را به سمت ذخیره کردن ثروتشان در بازارهای موازی مثل خودرو و مسکن و زمین سوق داده و شاهد تورم در حوزه زمین و مسکن خواهیم بود.
۶. #اسراف در مصرف و تقویت فرهنگ مصرفگرایی..
۷. چالش های امنیتی ناشی از تولید و توزیعِ متمرکز کالا..
👈 بنابراین اگر بخواهیم عوامل تورّم را تحلیل کنیم، باید آنرا به هفت منشاء تجزیه و تحلیل کنیم. یعنی؛ گرانی ناشی از نوع مشاغل مردم یا گرانی ناشی از تامین مالی گران یا گرانی ناشی گران بودن محل کسب و...
📚 گزارش کامل «الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم»:
https://eitaa.com/olgou4/5453
@Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️آغاز معرفی برنامه سلامت الگوی پیشرفت اسلامی/ تبیین نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری / سه شنبه از ساعت ۹ شب
https://virasty.com/Islam1357/1723799886071238179
❓دعوت از پزشکان محترم کشور برای آشنایی با برنامه سلامت الگوی پیشرفت
❓معرفی محورهای ۴ گانه پیشگیری از بیماری
✅ مطالب مرتبط:
📚مطالعه بیشتر درباره پیشگیری ساختاری از بیماری:
https://eitaa.com/olgou4/6184
🧩 اولویتهای های آتی الگوی پیشرفت
https://eitaa.com/olgou4/6672
#الگوی_فقهی_پیشگیری_از_بیماری
#فقه_التزکیه
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
✍ به راستی چقدر عجیب است که غوغای رسانه ای گرمای طاقت فرسای هوا، أمان دنیا را بُرید و در برهه ای، برخی مشاغل را هم به تعطیلی کشاند اما حرارت سوزان #عشقِ_اباعبدالله علیه السلام قَرار را از میلیون ها زائر گرفته و در بهترین و أمن ترین نقطه عالَم گردشان آورد!
إنَّ لِقَتلِ الحُسینِ علیه السّلام حرارةً فی قُلوبِ المومنینَ لا تَبردُ أبداً./ أَفَلا تعقلون؟!
رفیق #اربعین رو از دست نده. یا با حضورت در مسیر عاشقی و به چشم دیدن صحنه های رویاییِ شِبه ظهور! برای یاری کردن حجت خدا یا با راهی کردن یک نفر دلدادهٔ جامانده از راه.
#زیارت_اربعین
#نصرت_امام
#مِن_کربلاء_إلی_القدس
آشنایی با 👈 «کارکردهای تمدّنی زیارت اربعین»
@Darol_salam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «تفاوت جدی مردمیسازی با خصوصیسازی!»
🔺 بخش کوتاهی از #فصل_دوم نشستهای #حضور_حاضر با موضوع «بررسی مبانی، عملکردها و تجارب موفق در مردمیسازی حکومت»
🎙 گفتگو با #آیت_الله_شیخ_بهایی، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری؛ مورخ ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳
#مردمی_سازی_اقتصاد
#فقه_نظام
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@Darol_salam
#یادداشت_۲۲
۲۷ مرداد ۱۴۰۳
بی خبران غَمَت، بیخبر از عالَمَند!
السَّلامُ عليٰ مَساكِنِ بَرَكَةِ اللهِ.
✍ گاهی با خودم فکر میکنم که شاید اگر آدام اسمیت و جان مینارد کینز زنده میبودند و شِمایی از پدیدهٔ بی نظیر و تاریخی «أربعین» را درک میکردند، تمامی محاسباتِ اقتصاد محورشان درهم میریخت و شاید از نظامِ خانمان سوزِ #اقتصاد_سرمایه_داری جدّاً عدول میکردند و وضع اقتصاد دنیا شاید الان به این شکل أسفناک نبود...
❓به راستی با کدام محاسبه اقتصادی میتوان عمدهٔ نیازهای روزمرّه میلیون ها نفر با نژادها و قومیتهای خاص را بدون هیچ بودجه دولتی و تسهیلاتِ #ربا محور بانکی! و بینیاز از هر گونه طرح #استخدامی، صرفاً با «خادم الحسینی شدن» و در اختیارِ دیگران گذاشتن داشته های خود، تأمین کرد و لبخند رضایت بر لبانشان آورد؟! به گونه ای که مردم در سالهای بعد نیز با شور و شعف بیشتری برای حضور بیش از پیش در چنین «شِبه مدینة فاضله ای» با جان و دل بشتابند؟!
«أنتُم البابُ المُبتَلیٰ بِهِ النّاسُ؛ مَن أتاکُم نَجٰا و مَن لَم یَأتِکُم هَلَكَ...»
#أربعین
#نصرت_امام
#خِدمةُ_لِزوّارِالحُسَین_شَرَفٌ_لَنا
👈 پیشنهاد مطالعه«کارکردهای تمدّنی زیارت اربعین»
@Darol_salam
💠 تعدادی از مواکب طب اسلامی و طب سنتی موجود اربعین:
۱. استاد فرج قاسمی: موکب «امام المهدی» در طریق العلما (کنار حسینیه طریق علما، تقریبا موازی عمود ۲۵۷ در راه اصلی)
🔺طب اسلامی
♻️آغاز فعالیت از ۲۸ مرداد
۲. استاد اخوان: موکب «مسلم بن عقیل» به اسم «محیا» عمود ۵۳۵
🔺طب اسلامی
✅فعال
۳. استاد ایمان سلسله جو: موکب «مع امام منصور» عمود ۱۰۹۰
🔺طب اسلامی
♻️ آغاز فعالیت از ۲۸ مرداد
۴. استاد محمد راد: موکب «طب و تربیت» عمود 1120
🔺طب اسلامی
✅فعال
۵. استاد حسین خیراندیش: کربلا (شارع الضریبه بعد از میدان اولین خیابان سمت راست)
🔺طب سنتی
♻️ آغاز فعالیت از ۲۸ مرداد
🍃خدمات تمامی مواکب؛ مشاوره و درمان اورژانسی و اعمال یداوی است.
#اربعین #مواکب
https://eitaa.com/iman_selseleh
هدایت شده از مجله طب و تمدن اسلامی
۴۰ تدبیر کاربردی برای ۲۰ مشکل رایج در سفر اربعین
👈گفتگو با استاد ابراهیم ابن علیان دبیر اندیشکده مطالعات تمدنی حیات طیبه در فارس
🔻توصیه ها و تدابیر طب اسلامی ایرانی برای سفر اربعین چیست؟
تدابیر ساده، جامع، همگانی و مؤثر اربعینی، تمرینی است برای بهره گیری از دستورات انبیا و سبک زندگی اسلامی در همه ابعاد زندگی و در طول سال...
مطالعه در فارس نیوز👇👇
https://www.farsnews.ir/news/14010612000288/
✅ارسال برای مسافران اربعینی
مجله طب اسلامی
@eslamteb
هدایت شده از بسلام آمنين
بسم الله الرحمن الرحیم
✅#اولین_جلسه مباحثه هفتگی کتاب: نظام سازی برای عفاف و حجاب
دوشنبه ۲۹ مرداد
✅مرور مباحثی بسیار بسیار مهم درباره #حجاب که بسیار بسیار اندک به آن پرداخته شده
دریافت کتاب:
https://eitaa.com/olgou4/6791
صفحه ویراستی مباحثه:
https://virasty.com/Haj_ghasem/1723698718261680802