🔴پیجرهای ارتباطی اعضای حزب الله لبنان امروز در دست و جیبشان منفجر شده است😔
✍درس عبرت بزرگ برای مسئولان ارتباطات و امنیت کشور....اگر روزی تلفن های همراه مسئولان در دستشان منفجر شد تعجب نکنید. حکمرانی و بومی سازی وسایل ارتباطی را جدی بگیرید....
#فایوجی
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.♻️ هشدار جدی سیدحسن که شنیده نشد!
این موبایل و ابزارهای ارتباطی دستگاه #قاتل است!
#ابزار_جاسوسی
👈 کانال حمید رسایی
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
🎙مسجد و اداره جامعه / پنجشنبه (۲۹ شهریور) ساعت ۲۱
https://virasty.com/Islam1357/1726541399861948905
❓۹ پیشنهاد کاربردی و جذاب به امامان جمعه و جماعت برای تقویت جایگاه مسجد.
#برنامه_های_کاربردی_مسجد
#مسجد_و_اداره_جامعه
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
#یادداشت_۲۴
۲۹ شهریور ۱۴۰۳
متدینین در فکر تذکر لسانی و تجمعات خیابانیِ حجاب، حوزویان در فکر ارائه اساسنامه و قانون و پیگیری آن، و مسوولین...؟!!/ فَأینَ تَذهَبونَ؟؟؟
✍️ سالهاست که کشورمان درگیر معضل بدپوششی و بیحجابی است و همه طرح های ارائه شده برای علاج این مشکل هم؛ تذکر لسانی و تصویب ماده و تبصره و استفاده از اهرم های قانونی! اما للأسف نتیجه چندانی حاصل نشده و با این وجود همچنان عده زیادی از متدینین دنبال همان راههای تجربه شده برای علاج این بحران هستند!!
تجربه را تجربه کردن خطاست!
بله #تذکر_لسانی قطعا اثر دارد اما امری نیست که به تنهایی بتواند این معضل را حل کند.( چرا که ریشه های فردیِ بی حجابیِ افراد، متعدد و مختلف است و ریشه های اجتماعی و ساختاری آن، مشترک). دختر خانم نوجوانی که حتی از والدین خود حرف شنوی نداشته و خود را در اموراتش آزاد آزاد میبیند، با تذکرهایی همچون؛ خانم محترم لطفاً شالت رو سرت کن.. یا دختر گلم حجابتو رعایت کن و قلب امام زمان رو شاد کن یا قلب آقا رو خون نکن و... چندان متحوّل نخواهد شد؛ چرا که نظام کارشناسی موجود در اداره کشور، با تقلید از ساختارهای #الگوی_توسعه_غربی، طوری نظاماتِ حیاتی جامعه را چیده که امام زمانِ( و به تبعش دینِ) این دختر نوجوان در نگاه او، به عنوان صرفاً یک مُرشد معنوی و کم اطلاع از تناسبات جامعۀ امروزی و العیاذ بالله بی سواد و ناتوان از پاسخگویی به نیازهای مردم این عصر است..! لذا طبیعی است که این دختران نسبت به امری که با فلسفه و حکمت آن غریب و ناآشنا هستند، به شدت موضع گیری کنند...
اگر نگاه به دستورات دینی(از جمله عفاف و حجاب و ریشه ها و عوامل آن)، نگاه بخشی و تک بُعدی نبوده و #نظام_سازی برای آن صورت بگیرد، و این نظام سازی نیز به غرض تحقق #هدایت در جامعه باشد، در تصویب #قانون_های_زیاد در حوزه های مختلف( از جمله همین مسأله ما)، تجدید نظر خواهد شد. چرا که اصولا هدایت، اکراه پذیر نیست و استفاده از عنصر اکراه در این امر، هدایت آفرین نخواهد بود و چه بسا منجر به افزایش تنش در جامعه شود...( توجه شود که غرض از این مطلب، نفی مطلق قانون نیست، بلکه نفی مطلوبیتِ تصویب قانونِ زیاد و استفاده از عنصر قانون برای همۀ ابعاد مختلفِ یک مسأله است؛ فی المثل با کاشتن دوربین ثبت جرم یا تخلف بی حجابی در خیابان و جریمه کردن این افراد، هدایتی صورت نخواهد گرفت؛ زیرا جایگاه هدایت در قلب انسانهاست و قلب نیز اکراه نمیپذیرد و نسبت به مسائل، إقبال و إدبار دارد...)
یکی از خطاهای جدی که حتی به آن توجهی هم نمیشود، نگاه عرفی و پوزیتویستی به امر مترقّی عفاف و حجاب است و برای فهم اصطلاحات و #توصیفات_شارع_مقدس، کار تبیینی و اقناعی چندان عمیقی انجام نگرفته. با اینکه کتاب های مختلفی برای تبیین این مسأله نوشته شده اما هیچ کدام از منظرِ نظام سازی، به این امر نپرداخته اند.
عنوانِ نظام سازی برای عفاف و حجاب در مقایسه با عنوانِ تبلیغ یا کار فرهنگی برای حجاب قرار دارد و برای تحقق نظام سازی در عفاف و حجاب، لازم است که روی سه محور به صورت تفصیلی بحث شود؛
۱. بررسی دقیق آیات و روایات حوزۀ حجاب؛ که پایه و اساس برای #تفاهم درباره حجاب و مجموعه ای از فوائد و مفاهیم عمیقی است که از آن به #علل_الشرائع_حجاب تعبیر میشود و عمدتا دختران ما از آن بی اطلاع هستند. به عنوان مثال؛ شارع محترم ذیل پنج اصطلاح... فوائد حجاب را در حوزه های ۱. حفاظت از داشته ها، ۲. رفع آزار دیگران، ۳.جلوگیری از اختلال شخصیتی در مردان، ۴. مواجهه با حرص، ۵. مواجهه با کاهش سطح عقل، برای مردم تئوریزه میکند.
۲. برای انتقال و #تبیین علل الشرائع حجاب به مخاطبان نیازمند توجه همزمان به زیر ساخت های بیانی و غیر بیانیِ هدایت و تفکر هستیم( و باید از نگاه تک بعدی به ریشه ها و عوامل حجاب و بی حجابی پرهیز شود).
۳. برخی از زیرساخت های تحقق عفاف و حجاب بر اساس آیات و روایات؛
__
اصلاح الگوی تغذیه افراد__
اصلاح الگوی معماری ایران__
تفکیک محتوای آموزشی پسران و دختران__ رواج محله محوری و استفاده از اصل تعرّف و خود کنترلی __ باز تعریف محتوای تبلیغات شهری... 🗞️جهت مطالعه تکمیلی؛ کتاب «نظام سازی برای عفاف و حجاب» را بخوانید. @Darol_salam
دارُ السَّلام🌴
🎙مسجد و اداره جامعه / پنجشنبه (۲۹ شهریور) ساعت ۲۱ https://virasty.com/Islam1357/1726541399861948905
کتاب و جلسات مرتبط با موضوع جلسه ویرآوای امشب،👇👇
هدایت شده از کتابخانه مدرسه هدایت
👌 بارگذاری گزارش مکتوب دوره 14 جلسهای «مسجد واداره جامعه» (با ویرایش جدید)
بنیاد هدایت / قم / جمکران
از 23 خردادماه لغایت 5 تیرماه 1402
#کتابخانه_مدرسه_هدایت
#دوره_مسجد_و_اداره_جامعه
https://eitaa.com/ketab_olgou
هدایت شده از کتابخانه مدرسه هدایت
🗓 فهرست گزارشهای مکتوب دوره مباحثاتی «مسجد و اداره جامعه» (با ویرایش جدید):
📚 جلسه اول (تبیین سرفصل های دوره (۷ پرسش درباره مسجد)):
https://eitaa.com/ketab_olgou/134
📚 جلسه دوم (بررسی پرسش اول دوره: روش استنباط از آیات و روایات مرتبط با مسجد چگونه باشد؟ (تبیین ساختار مباحث فقه البیان)):
https://eitaa.com/ketab_olgou/135
📚 جلسه سوم (بررسی پرسش اول دوره: شرح قاعده بیان مبتنی تأمل):
https://eitaa.com/ketab_olgou/136
📚 جلسه چهارم (بررسی پرسش دوم دوره: مفاهیم پایه مسجد کدام است؟ (شرح روایات حدود کبیر صلات) - شرح مفهوم طهارت):
https://eitaa.com/ketab_olgou/137
📚 جلسه پنجم (بررسی پرسش دوم دوره: مفاهیم پایه مسجد کدام است؟):
https://eitaa.com/ketab_olgou/138
📚 جلسه ششم (آغاز بررسی پرسش سوم دوره: ضرورت نظام مند کردن ذهن نمازگزاران و اهالی محله به محوریت روایات ساختاری):
https://eitaa.com/ketab_olgou/139
📚 جلسه هفتم (بررسی پرسش سوم دوره: چند نوع خدمت در مسجد ارائه می شود؟):
https://eitaa.com/ketab_olgou/140
📚 جلسه هشتم (بررسی پرسش چهارم دوره: برنامه های اجرایی مسجد کدام هستند؟):
https://eitaa.com/ketab_olgou/141
📚 جلسه نهم (بررسی پرسش چهارم دوره: برنامه های اجرایی مسجد کدام هستند؟ (شرح چهار برنامه ارتباطی در مسجد)):
https://eitaa.com/ketab_olgou/142
📚 جلسه دهم (بررسی پرسش چهارم دوره: برنامه های اجرایی مسجد کدام هستند؟ (شرح برنامه روش های شادی آفرینی در محله و روش ارتقای عقل نماز گزاران مسجد و اهالی محله):
https://eitaa.com/ketab_olgou/143
📚 جلسه یازدهم (بررسی پرسش چهارم دوره: برنامه های اجرایی مسجد کدام هستند؟ (شرح مقدماتی برنامه مواجهه با سحر و مس جن):
https://eitaa.com/ketab_olgou/144
📚 جلسه دوازدهم (بررسی پرسش چهارم دوره: برنامه های اجرایی مسجد کدام هستند؟ (شرح مقدماتی برنامه اجتهاد برای کودکان):
https://eitaa.com/ketab_olgou/145
📚 جلسه سیزدهم (بررسی پرسش پنجم دوره: ابزارهای ارتباطی و اجرایی یک مسجد کدام هستند؟):
https://eitaa.com/ketab_olgou/146
📚 جلسه چهاردهم ( بررسی پرسش ششم دوره: چگونگی تأمین مالی مساجد):
https://eitaa.com/ketab_olgou/147
#کتابخانه_مدرسه_هدایت
#دوره_مسجد_و_اداره_جامعه
https://eitaa.com/ketab_olgou
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️راه اندازی برنامه سبق و رمایه همراه با شرط بندی توسط امام جماعت و امام جمعه یک ضرورت است/ این نوع از مسابقات، خاطره ساز، امنیت آفرین و برای جوانان جذاب هستند!
🗞 پیشنهاد ۹ برنامه جذاب به امامان جماعت و امامان جمعه کشور:
https://eitaa.com/olgou4/6902
📚 مطالعه بیشتر درباره مسجد و اداره جامعه:
https://eitaa.com/olgou4/6302
🎙استماع صوت های نمایشگاه مسجد و اداره جامعه:
https://eitaa.com/olgou4/5414
#مسجد_و_اداره_جامعه
#طرح_های_کاربردی_مسجد
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
https://eitaa.com/olgou4
16.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مطالعهای شنیدنی در آمریکا در مورد اثرات حضور جنّیان در زندگی انسان
«حجت الاسلام سعادتمند»
〰〰〰〰〰
✍ نهی امام علیه السلام از ۴ متر بلندتر ساختن خانه، تنها یکی از ده ها توصیه های اهل بیت عصمت و طهارت برای ساخت یک خانه مطلوب است.
#دار_واسعه
#مقررات_فقهی_ساختمان
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
🗞جهت مطالعه تکمیلی؛ کتاب «مقررات فقهی ساختمان»را بخوانید.
@Darol_salam
دارُ السَّلام🌴
#یادداشت_۲۴ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ متدینین در فکر تذکر لسانی و تجمعات خیابانیِ حجاب، حوزویان در فکر ارائه اس
✍ در رابطه با مسأله مهم عفاف و حجاب إن شاء الله برای امشب به نکته مهم و بسیار کاربردی میخوام اشاره کنم که شاید جای دیگه ای این حرفا رو نگفته باشن و یا بسیار بسیار کم گفته شده و مورد توجه واقع نشده...!!