eitaa logo
داستان و پند اخبار فوری طب سنتی اسلامی فوتبال برتر استقلال پرسپولیس ورزش سه
8.9هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
3.7هزار ویدیو
66 فایل
|♥️بسم الله الرحمن الرحیم♥️. ﷺ جهت مشاوره @mohamad143418
مشاهده در ایتا
دانلود
◈ ✍ 🌷آیت الله حــق شــناس(ره): مـــــن ڪمال خود را در به خانم میدانم و خود را موظف میدانم ڪه آن چه ایشان میخواهد فــــراهم ڪنـــــم. ↷↷↷ @Dastan1224
» 📜 ❤️ قال امـام علی علیه السلام: اگر خواستى از ببُرّى ته مانده اى از دوســـتى خود براى او باقى گذار ڪه اگر روزى به فكرش رسيد كه آشـتى كند به آن بازگردد. 📚 نهــج البلاغــه از نامه ۳۱ ➫ @Dastan1224
آیت_الله_شفتی و دعای سگ گرسنه نمی دانم نام آیت الله شفتی را شنیده اید یا خیر؟ اما داستان جالب و آموزنده ای است. یکی ازعلمای ربانی قرن دوازدهم مرحوم سید محمد باقر رشتی معروف به حجه الاسلام شفتی است که از مجتهدین برازنده و پرهیزکار بود، او بسال 1175 ه-ق درجرزه طارم گیلان دیده به جهان گشود و بسال 1260درسن 85سالگی در از دنیا رفت و مرقد شریفش درکنار مسجد سید اصفهان، معروف ومزار علاقمندان است. وی درمورد نتیجه ترحم، و فراز و نشیب زندگی خود، حکایتی شیرین دارد که دراینجا می آوریم: حجه السلام شفتی درایام تحصیل خود در نجف و اصفهان به قدری بود که غالبا لباس او از زیادی وصله به رنگهای مختلف جلوه می کرد، گاهی ازشدت گرسنگی و ضعف غش می کرد، ولی فقر خود را کتمان می نمود و به کسی نمی گفت. روزی درمدرسه علمیه اصفهان، پول نماز وحشتی بین طلاب تقسیم می کردند، وجه مختصری از این ناحیه به اورسید، چون مدتی بود گوشت نخورده بود، به بازار رفت و با آن پول جگر گوسفندی را خرید و به مدرسه بازگشت، درمسیر راه ناگاه درکنار کوچه ای چشمش به سگی افتاد که بچه های او به روی سینه او افتاده وشیر می خوردند، ولی از سگ بیش ازمشتی استخوان باقی نمانده بود و از ضعف، قدرت حرکت نداشت. حجه الاسلام به خود خطاب کرده وگفت: اگر از روی انصاف داوری کنی، این برای خوردن جگر از تو سزاوارتر است، زیرا هم خودش و هم بچه هایش گرسنه اند، از این رو جگر را قطعه قطعه کرد و جلو آن سگ انداخت. خود حجه السلام شفتی نقل می کند: وقتی که پاره های جگر را نزد سگ انداختم گویی اورا طوری یافتم که سربه آسمان بلند کرد و صدائی نمود، من دریافتم که او درحق من دعا می کند. ازاین جریان چندان نگذشت که یکی از بزرگان، از زادگاه خودم شفت مبلغ دویست تومان برای من فرستاد وپیام داد که من راضی نیستم از عین این پول مصرف کنی، بلکه آن را نزد تاجری بگذار تا با آن تجارت کند و از سود تجارت، از او بگیر و مصرف کن. من به همین سفارش عمل کردم، به قدری وضع مالی من خوب شد که ازسود تجارتی آن پول، مبلغ هنگفتی بدستم آمد و با آن حدود هزاردکان وکاروانسرا خریدم و یک روستا را در اطراف محلمان بنام گروند به طور دربست خریداری نمودم، که اجاره کشاورزی آن هرسال نهصد خروار برنج می شد، دارای اهل و فرزندان شدم و قریب صد نفر از در خانه من نان می خوردند، تمام این ثروت و مکنت بر اثر ترحمی بودکه من به آن سگ گرسنه نمودم، و او را برخودم ترجیح دادم. @Dastan1224
مؤمنان، داراى درجات اند. بعضى از آنان ، يك درجه دارند ؛ بعضى دو درجه ، بعضى سه درجه، بعضى چهار درجه ، بعضى پنج درجه، بعضى شش درجه ، و بعضى هفت درجه... @Dastan1224
✍عید قربان است، در محلّ دو سه نفر از حجّاج در خانه قربانی خود را انجام می‌دهند و گوشت را به سه قسمت تقسیم کرده و تا دو ماه از قصاب بی‌نیاز می‌شوند و بعد از تقسیم گوشت همدیگر را در آغوش گرفته و می‌گویند: حاجی قبول باشد..... این‌ها غافل‌ هستند که با ذبح گوسفند و تقسیم آن در بین خودشان این کار نزد خدا قربانی محسوب شود، بسیاری هستند که برای به صرفه‌شدن هر چند ماه، چند نفر این‌گونه گوسفند ذبح می‌کنند پس باید آن‌ها خیلی به خدا نزدیک شده باشند چون عید قربان، عید قرب و نزدیکی به خداوند است در حالی که این‌ها به جای پخش کردن آن بین نیازمندان، گوشت را به منزل خود برده‌اند و به جای خدا به هوایِ نفس خود تقرّب جسته‌اند. همسایه‌های متوسط هم جمع شده و گوسفندی برای ذبح در کوچه حاضر کرده‌اند. 🌾مشهدی محمّد گوسفند را خریده و منتظر است همسایه‌ها در گوشت سهیم شوند تا مبلغ را بین سهیم‌شدگان تقسیم کند. درب منازل را می‌زنند و صاحب‌خانه را برای سهیم‌شدن به کوچه دعوت می‌نمایند. چند نفری در این کوچه‌ هستند که فقیرند و درآمدی ندارند و از شرم درب منزل‌شان را بسته‌اند تا همسایگان گمان کنند که در منزل نیستند و تا زمانی که گوشت تقسیم نشده است از ترس آبروی خویش که فقرشان بر همسایگان اظهار نشود خود و فرزندان‌شان را در خانه زندانی کرده‌اند.... این عید قربان اغلب ما در کشور است، حال برمی‌گردیم به عید قربان واقعی از دیدگاه اسلام: 📖در کتاب ثواب الأعمال، ص59 از نبی مکرم اسلام (ص) روایت شده است: إنَّما جَعَلَ اللّه‏ الأضحی لِشبَعِ مَساکِینِکُم مِنَ اللَّحمِ فَأطعِمُوهُم 🌟خداوند عید قربان را برنهاد تا مستمندان از گوشت سیر شوند؛ پس از گوشت قربانی به ایشان بخورانید. 🌏در حالی که در عید قربان شکم یک فقیر هم در کوچه و محلّه اغلب سیر نمی‌شود و از حدیث بر می‌آید در عید قربان خانهٔ مساکین باید از گوشت پُر شود تا آنان از حسرت گوشت خارج شوند، در حالی که عید قربان عزای فقراء برای حفظ آبروی‌شان در محلّ و نزد فرزندان‌شان شده است. 📜در روایات از ائمه معصومین (ع) بیان شده که یک‌سوم قربانی را به همسایگان، یک‌سوم آن را به نیازمندانی که درخواست داشتند و یک‌سوم باقی مانده را برای خانوادۂ خود نگه می‌داشتند؛ از این رو مستحب است كه قربانى سه قسمت شود؛ یك‌سوم آن را خودش بخورد؛ یك‌سومش را صدقه بدهد و یك‌سومش را هدیه کند و احتیاط آن است كه چیزى از آن بخورد؛ اگر چه واجب نیست. حال اگر یک‌سوم را به همسایگان بدهیم در ساختار شهری ما این امر جای اشکال است چرا که در زمان اهل‌بیت (ع) شهرها، بالاشهر و پایین‌شهر و فقیرنشین و منطقهٔ مرفّه نداشتند، در حالی که وقتی کسی در منطقهٔ فقیرنشین اندکی رشد اقتصادی و غنی می‌شود به منطقهٔ بالاشهر و مرفّه‌نشین نقل منزل می‌کند، پس در همسایگی هم اگر بخواهیم گوشت تقسیم کنیم باید همسایگان نیازمند که مدّنظر حدیث است لحاظ شوند. @Dastan1224
✨﷽✨ ✍با پیـرمــردِ مؤمنـی، درمسجد نشسته بـودم. زن جوانی صورت خود گرفته بود و برای درخواست کمک داخل خانه‌ی خـدا شد. پــیرمـردِ مــــؤمـن٬ دســت در جیب ڪرد و اسڪناس ارزشمندی به زن داد. دیگران هم دست او را خالی رد نڪردند و سڪه‌ای دادند. جوانـی از او پـرسیــد: پول شیرین است چگونه از این همه پول گذشتی؟ سڪه ای می دادی ڪافی بود!! پیرمرد تبسمی ڪرد و گفت:پسرم صدقه٬ هفتاد نوع بلا را دفع می‌ڪند. از پـول شیـــرین‌تـــر، جـان و سلامتی من است ڪه اگر این‌جا٬ از پولِ شیرین نگذرم، باید در ساختمانِ پزشڪان بروم و آن‌جا از پولِ شیرین بگذرم و شربت تلخ هم روی آن بنوشم تا خدا سلامتیِ شیرینِ من را برگرداند! بدان ڪه از پول شیرین‌تر، سلامتی٬ آبرو٬ فرزند صالح و آرامش است. به فـرمـایــش حضـرت علـی (ع) چه زیاد است عبرت و چه ڪم است عبرت‌گیرنده. وأَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ ۛ وَأَحْسِنُوا ۛ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ 📚بقره آیه‌ی195 و (از مال خود) در راه خدا انفاق کنید و خود را با (دوری از انفاق) به مهلکه و خطر در نیفکنید و نیکویی کنید ڪه خدا نیکوکاران را دوست دار @Dastan1224
کاش وقتی بچه هامون بزرگ شدن بهشون بگیم: مهم نیست اگه 20نشی میتونی16بشی و به تلاشی که کردی افتخار کنی… لازم نیست بهترین باشی مهم اینه که خوشبخت باشی مهم اینه که از زندگیت لذت ببری… خوشبختی جایی هست که توش مقایسه نباشه بهترین ها همیشه خوشبخت نیستن @Dastan1224
✨﷽✨ بسیار زیبا و خواندنی ✍مرد فاسقي در بني اسرائيل بود كه اهل شهر از معصيت او ناراحت شدند و تضرع به خداي كردند! خداوند به حضرت موسي وحي كرد: كه آن فاسق را از شهر اخراج كن، تا آنكه به آتش او اهل شهر را صدمه اي نرسد. حضرت موسي آن جوان گناهكار را از شهر تبعيد نمود؛ او به شهر ديگري رفت، امر شد از آنجا هم او را بيرون كنند، پس به غاري پناهنده شد و مريض گشت كسي نبود كه از او پرستاري نمايد. پس روي در خاك و بدرگاه حق از گناه و غريبي ناله كرد كه اي خدا مرا بيامرز، اگر عيالم بچه ام حاضر بودند بر بيچارگي من گريه مي كردند، اي خدا كه ميان من و پدر و مادر و زوجه ام جدائي انداختي مرا به آتش خود به واسطه گناه مسوزان . خداوند پس از اين مناجات ملائكه اي را به صورت پدر و مادر و زن و اولادش خلق كرده نزد وي فرستاد. چون گناهكار اقوام خود را درون غار ديد، شاد شد و از دنيا رفت . خداوند به حضرت موسي وحي كرد، دوست ما در فلان جا فوت كرده او را غسل ده و دفن نما. چون موسي به آن موضع رسيد خوب نگاه كرد ديد همان جوان است كه او را تبعيد كرد؛ عرض كرد خدايا آيا او همان جوان گناهكار است كه امر كردي او را از شهر اخراج كنم ؟! فرمود: اي موسي من به او رحم كردم و او به سبب ناله و مرضش و دوري از وطن و اقوام و اعتراف بگناه و طلب عفو او @Dastan1224
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 سرعت عجیب اولیا خدا ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 💠 استاد مسعود عالی ترک اولی چیست؟ «ترك اولى» نه گناه است و نه مكروه و نه حتّى مباح؛ بلكه رها كردنِ مستحبِّ مؤكّد و انجام دادن مستحبِّ عادى است. مثلاً در فاصله يك كيلومترى منزل شخصى مسجدى وجود دارد كه در آن نماز جماعتى با حضور صد نفر از مؤمنين اقامه مى شود و در فاصله دو كيلومترى منزل وى مسجد ديگرى وجود دارد كه در نماز جماعت آن پانصد نفر شركت مى كنند. در اينجا بهتر است انسان در نماز جماعت دوم شركت كند؛ امّا اگر شخصى اين كار را ترك كند و در نماز جماعت اوّل كه صد نفر حضور دارند شركت نمايد، نه مرتكب گناهى شده و نه مكروهى انجام داده، و نه كار مباحى كرده، بلكه مستحبِّ مؤكّد را ترك كرده و مستحبِّ پايين تر را انجام داده است، و اين را ترك اولى مى نامند @Dastan1224
» 📜 ❤️قال امـام علی علیه السلام: هر ڪس به خدا ڪند خداوند شــادمانی را به او نشان می دهد و آن ڪه بر خدا توڪل نماید خـدا ڪارهایش را ڪفایت می ڪند. 📚ڪشفُ الغُمَّة ج ۳ ص ۱۳۶ ➫ @Dastan1224
🔔 ⚠️ یڪی بهـــم گفت دوست داری بــری گفتم نه اونجا جای مادرمه! گفت نمیخــوای ڪنار مادرت باشی؟ 👌گفتم این# دنیاشــو ازش گرفتم نمیخـــوام تو بهشت هم شب و روز حواســش به مــن باشـــه. 💯 @Dastan1224
🌷 آیت الله شیخ عبدالکریم حائری (ره) : ✍ روضه خوانی و گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام) عمل مستحبی است که هزار واجب در آن است. @Dastan1224
✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: آیا حضرت صاحب عجل الله تعالی فرجه الشریف که از دست دشمن ها در پشت پرده غیبت است، از دوستانش هم غافل است که هرچه بر سرشان آمد، آمد؟ این خیال ها از ضعف ایمان است. آیا می شود که حضرت جهت حقانیت مذهب را تقویت و تأیید نکند؟! خدا می داند آن حضرت تا به حال چه کرده و چه می کند! 📚 در محضر بهجت، ج۳، ص۲۷۶ @Dastan1224
❗️ ایت الله بهجت (ره):🌺 ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺍﻋﻤﺎﻟﺶ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺑﺪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺒﯿﻨﺪ. @Dastan1224
‍ ☘ آيت الله ناصری : 🌷 من معتقدم این خیمه های عزایی که در خانه ها و جاهای دیگر می زنند ، حکم حرم امام حسین عليه السلام را دارد . این جلسات هم همان حکم را دارد . 👌 همان طور که حرم امام حسین (عليه السلام) جای استجابت دعا است این مجالس هم جای استجابت دعاست ، ملائکه در این جلسات حاضرند و دعاها را آمین می گویند . @Dastan1224
جدا شدن روح از بدن هنگام مرگ قطعی، در کسری از ثانیه انجام می شود. این لحظه چنان سریع اتفاق میفتد که حتی کسی که چشمانش لحظه مرگ باز است، فرصت بستن آن را پیدا نمی‌کند. یکی از شیرین‌ترین تجربیات انسان دقیقا" لحظه جدا شدن روح از جسم می باشد. یک حس سبک شدن و معلق بودن. بعد از مرگ اولین اتفاقی که میفتد این است که روح ما که بخشی از آن هاله ذهن است و در واقع آرشیو اطلاعات زندگی دنیوی اوست، شروع به مرور زندگی از بدو تولد تا لحظه مرگ می کند و تصاویر به صورت یک فیلم برای روح بازخوانی می‌شود. شاید گمان کنیم که این اتفاق بسیار زمان‌بَر است. زمان در واقع قرارداد ما انسان‌هاست. این ما هستیم که هر دقیقه را 60 ثانیه قرارداد می‌کنیم. اما زمان در واقع فراتر از این تعاریف است. با مرور زندگی، اولین چیزی که نظر روح به آن جلب می‌شود، وابستگی‌های انسان در طول زندگی می‌باشد. برخی از این وابستگی‌ها در زمان حیات حتی فراموش شده، ولی در این مرحله دوباره خودنمایی می‌کند. میزان وابستگی دنیوی برای هر کس با دیگری متغیر است. روح از بین خاطراتش وابستگی‌های خود را جدا می کند. این وابستگی ها هم مثبت است هم منفی. مثلا وابستگی به مال دنیا یک وابستگی منفی و وابستگی مادر به فرزندش هم نوعی دلبستگی و وابستگی مثبت محسوب می‌شود. ولی به هرحال وابستگی است، و انسان والا شخصی است که تنها دلبسته و شیفته پروردگار مهربان و بخشنده باشد. این وابستگی‌های منفی و حتی مثبت آدم‌های گرفتار! کششی به سمت پایین برای روح ایجاد می‌کند که او را از رفتن به سمت هادی یا راهنما جهت خروج از مرحله دنیا باز می‌دارد. یعنی روح بعد از مرگ تحت تاثیر دو کشش قرار می‌گیرد. یکی نیروی وابستگی از پایین و دیگری نیروی بشارت دهنده به سمت مرحله بعد. اگر نیروی وابستگی‌ها غلبه داشته باشد باعث می‌شود روح تمایل پیدا کند که دوباره وارد جسم گردد. چون توان دل کندن از وابستگی را ندارد و دوست دارد دوباره آن را تجربه کند. به همین جهت روح به سمت جسم رفته و تلاش می‌کند جسم مرده را متقاعد کند که دوباره روح را بپذیرد. فشاری که به "روح" وارد می‌شود جهت متقاعد کردن جسم خود، در واقع همان فشار قبر است که بعضا" بسیار بسیار دردناک و رنج آورتر از تمام شکنجه‌های جسمی است. این فشار به هیچ‌وجه به جسم وارد نمی‌شود. چون جسم دچار مرگ شده و دردی را احساس نمی‌کند. پس فشار قبر در واقع فشار وابستگی‌هاست و هیچ ربطی ندارد که شخص قبر دارد یا ندارد. این فشار هیچ ربطی به شب زمینی ندارد و می‌تواند از همان لحظه مرگ شروع شود. یکی از دلایل تلقین دادن به فرد فوت شده در واقع این است که به باور مرگ برسد و سعی در برگشت نداشته باشد.بعد از مدتی اگر روح متقاعد شود که تلاش او بیهوده است، فشار قبر به رحمت و فضل الهی در این مرحله از سیر زندگی ابدی از بین می‌رود. لذا وابستگی‌ها باعث می شود که روح، شاید سال‌ها نتواند از این مرحله بگذرد. بحث روح‌های سرگردان و سنگین بودن قبرستان‌ها به دلیل همین وابستگی‌هاست. گاهی تا سال‌های سال و حتی قرن‌های متمادی!، فرد فوت شده نمی‌تواند وابستگی به قبر خود و جسمی که دیگر اثری از آن نیست را رها کند. 💠به امید اینکه بتوانیم به درک معانی واقعی این شعر زیبا برسیم: 🌿 دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ 🌿ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ. 🌿بگذار و بگذر 🌿ببین و دل مبند 🌿چشم بینداز و دل مباز. 💠که دیر یا زود باید گذاشت و گذشت. نگذارید گوش‌هایتان گواه چیزی باشد که چشم‌هایتان ندیده، نگذارید زبانتان چیزی را بگوید که قلبتان باور نکرده. "صادقانه" زندگی @Dastan1224
✅ دعای عوام بهتر مستجاب می شود تا علما! . ✍شخصی از آیت الله طباطبایی پرسید : «این دعاهای عربی را که عامه مردم بخوانند، نمی‌فهمند؛ آیا خواندن همان الفاظ آن دعاها -بی آنکه معانی آن را بدانند- اثری دارد؟!» . جناب علامه طباطبایی فرمودند: «اتفاقاً آن دعاها برای عامه مردم که زبان عربی و معانی آن‌ها را نمی‌دانند بهتر مستجاب می‌شود! زیرا نفس خود را به نفس امامان (علیهم‌السلام) متصل می‌کنند و از خدا می‌خواهند هر چه امامان با خواندن این دعاها می‌خواستند، به آنان هم بدهد اما ما به اندازه فهم خودمان از ان دعاها، از خدا می‌خواهیم!» . 📚 زمهر افروخته، ص160، به نقل از ، علی سعادت پرور ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ @Dastan1224
🌺🌿﷽🌿🌺 🌺🌿آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 📝 بلا، با صدقه رفع می‌شود؛ اگرچه محکمِ محکم شده باشد. نه اینکه فقط روایت است که صدقه، دافع بلیات است؛ نخیر، درایت هم هست. می‌دانیم که از لطف و احسان است که شارع فرموده: «إِسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَة» (روزی را با صدقه نازل کنید). 📚 (گوهرهای حکیمانه، ص١٣٧) @Dastan1224
🌷 آیت‌الله بهجت (ره) : ✍ محال است کسی راه قناعت را پیشه نکند و به آنچه دارد راضی گردد. برعکس ، اگر کسی قناعت کند ، مایحتاجش به او می‌رسد ، هر چند زیاد باشد. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٣٩ @Dastan1224
🌷 آیت الله فاطمي نيا : ✍ مساله ي والدين شوخي نيست! ممكن است يك پرخاش به مادر، انسان را صد سال عقب بيندازد و بركات را ببرد! اگر كوتاهي كرده ايد ، تا دير نشده است جبران كنيد. اگر در قيد حيات هستند دلشان را به دست اوريد و به ايشان خدمت كنيد و اگر هم به رحمت خدا رفته اند ، براي آنها استغفار كنيد. @Dastan1224
AUD-20210810-WA0036.
8.42M
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 عاشورا 📖ثواب اين زيارت پرفضيلت را تقديم ميکنيم 🙏به ارواح طيبه انبيا 🌹واوليا🌺چهارده معصوم💐 وفرزندان پاک وصالحشان,🌸 وارواح مطهر شهدا به ویژه 🌷وصالحان وهمه رفتگانمان مدت ۴۰شب ◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️◼️◾️ @Dastan1224 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🌷 آیت‌الله بهجت (ره) : گناهان شخصی که در خلوت انجام می‌گیرد و ربطی به امور اجتماعی ندارد، استحقاق جهنم را دارد، مگر اینکه بعد از آن توبه‌ای مناسب حال، انجام گیرد. [حال آن‌که] عواقب گناهان اجتماعی که موجب تغییرات در جامعه و اختلال نظام و انحلال آن، و یا تحریم حلال و ترک واجب و یا مصادرۀ اموال، هتک حرمت و قتل نفوس زکیه و ریختن خون مسلمانان و حکم به ناحق و... می‌شود، چگونه خواهد بود؟ 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٨٩ @Dastan1224
🌹 ابن عبّاس گويد: من و سلمان در زير درختى نشسته بوديم؛ سلمان شاخه درختى را كه برگ‌هايش خشك شده بود، جنباند و همه برگ‌ها به زمين ريخت. جناب سلمان فرمود: اى ابوعثمان ، از من نمى‌پرسى كه چرا چنين كردم؟ گفتم: سبب اين كار چه بود؟ فرمود: با پيامبر (صلّى‌اللّه‌عليه‌و‌آله‌و‌سلّم) در زير اين درخت نشسته بوديم، آن حضرت چنين كرد كه من كردم و سپس به من فرمود: اى سلمان ، از من نمیپرسى كه چرا چنين كردم؟! من عرض كردم: يا رسول اللّه، سبب چه بود؟ حضرت فرمود: مؤمن چون آنطور كه دستور داده شده وضو بگيرد و بعد از آن نمازهاى پنجگانه شبانه روز را بجاى آورد، گناهان او بريزد همانند اين برگ‌ها كه از اين درخت فرو ريخت . آنگاه اين آيه را تلاوت فرمود: و اقم الصلوة طرفى النّهار و زلفا من اللّيل ... . (هود/۱۱۴) و بپاى دار نماز را هر دو سر روز و پاره‌هايى از شب... 📙(تفسير منهاج الصادقين،ج۴ص۴۶۲). @Dastan1224
امام باقر عليه السلام : مؤمنان، داراى درجات اند. بعضى از آنان ، يك درجه دارند ؛ بعضى دو درجه ، بعضى سه درجه، بعضى چهار درجه ، بعضى پنج درجه، بعضى شش درجه ، و بعضى هفت درجه... @Dastan1224