🌸🍃🌸🍃
#بركت_در_روزی
يكى از صالحان دعـا میکرد :
پروردگارا
در روزی ام برکت ده »
کسی پرسید :
چرا نمیگویی روزی ام ده ؟
گفت :
روزی را خداوند برای همگان ضمانت کرده است .
اما من بـرکت را در رزق طلب میکنم . چیزی است که خدا به هر کس بخـواهد میدهد
( نه به همگان ) .
اگر در مال بیاید ، زیادش میکند .
اگر در فرزند بیاید ، صـــالحش میکند .
اگـــــر در جسم بیاید ، قوی و سالمش میکند .
و اگــــر در قلــب بیاید ، خـــــوشبختش میکند
@DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃
آیت الله بهجت ره:
گناه شنونده غیبت ، مثل غیبت کننده است ، مگر اینکه در مقام انکار برآید و سخن آن شخص را قطع کند یا از مجلس برخیزد و اگر قدرت بر اینها نداشته باشد و در دل غضبناک گردد.
و اگر به زبان گوید : ساکت شو ، اما در دل ، مایل و طالب باشد ، این از اهل نفاق است .
پس بر اهل دین لازم است که چنانچه غیبت مسلمانی را بشنوند در مقام انکار برآیند و آن را رد کنند ، والا مستوجب نکال (عقوب و عذاب) می گردند.
#معراج_السعادة_ص٥٦٢
@DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃
#پر_پرواز
بهمنیار شاگرد بوعلی بود. روزی بوعلی سینا او را در حالت دست به یقه شدن با یک نادان دید ، به او گفت: بهمنیار ، مدت ها به دنبال این سوال بودم که خدا چرا به هیچ پرنده ای شاخ نداده است؟
سرانجام فهمیدم، چون پرنده در زمان برخورد با خطر می تواند پر بکشد و پرواز کند نیازی به شاخ در آفرینش او نیست.
پس انسان نیز زمانی که می تواند از جرو بحث با یک نادان پر بکشد و فرار نماید، نباید بایستد و با او جر و بحث کند. بدان زمانی که پر پرواز داری، نیازی به شاخ گاو نداری. و این پر پرواز را فقط علم به انسان می دهد و شاخ گاو را جهالت.
@DastaneRastan
دو جلوه ظهور..mp3
4.46M
💠منبر کوتاه
کلام امام صادق علیه السلام به زُراره
اِعرِف اِمامَکَ، فَاِذا عَرفتَ....
💠جلوه های ظهور
🔹نکته ای در باره اولیای الهی
داستان هالوی بارکش
@DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃
#حدیث_روز
امام رضا علیهالسلام فرمودند:
جَفَّ الْقَلَمُ بِحَقيقَةِ الكِتابِ مِنَ اللّه ِ بِالسَّعادَةِ لِمَن آمَنَ وَ اتَّقى وَالشَّقاوَةِ مِنَ اللّه تَبارَكَ و تَعالى لِمَن كَذَّبَ وَ عَصى
قلم تقدير خداوند بر خوشبختى كسى رقم خورَد كه ايمان آورد و تقوا پيشه كند. و بربدبختى كسى رقم خورَد كه ايمان نياورد و نافرمانى كند.
قربالاسناد، ص۳۵۵، ح۱۲۷۰
@DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃
شیخ ارده شیره
از قول مرجع علیقدر مرحوم آیت الله نجفی مرعشی نقل شده که فرمودند:
در قم شیخی بود معروف به شیخ ارده شیره. جهت معروف شدن به این نام بود که او به ارده شیره بسیار علاقه داشت.
آدم فقیری بود و خانه و منزلی نداشت. در حقیقت تارک دنیا بود.
یک شب در زمستان در میان مقبره میرزای قمی در قبرستان شیخان خوابید. صبح که برای نماز بلند شد دید برف زیادی آمده و پشت در را محکم گرفته. شیخ هر کاری کرد در باز نشد و در میان مقبره ماند.
از طرفی وسیله وضو حتی وسیله تیمم هم نبود چون مقبره با گچ و سیمان و سایر مصالح ساختمان پوشیده شده بود.
نزدیک طلوع آفتاب شد دید نمازش قضا می شود با همان حال بدون وضو و تیمم صحیح نماز را خواند.
بعد از نماز و دست به دعا بلند نمود و از روی مزاح به عرض کرد:
خدایا تا به حال تو به من هر چه دادی من چیزی نگفتم قبول کردم.گاهی نان و پنیر دادی قبول کردم. گاهی نان و ارده شیره دادی شُکر کردم گاهی هم نان دادی اصلا خورش ندادی باز هم قبول کردم پس خدایا تو هم امروز این یک نماز بی طهارت مرا قبول کن و مرا مواخذه نکن.
بعد از وفات شیخ یکی از دوستان صالحش او را در خواب دید و پرسید خدا با تو چگونه رفتار کرد؟
گفته بود: خدا مرا به واسطه همان یک نماز بخشید.
کرامات و حکایان عاشقان خدا، ص147
@DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃
عبدالله جعفر، در راه مسافرت ، نيمه روزى به روستائى رسيد و باغ نخلى را سرسبز و خرم در نزديكى آن ديد.
تصميم گرفت پياده شود و چند ساعت در آن باغ بياسايد. مالك باغ خود در روستا زندگى ميكرد ولى غلام سياهى را در باغ گمارده بود تا از آن نگهبانى و مراقبت كند.
عبدالله با اجازه وى وارد باغ شد و براى استراحت جاى مناسبى را انتخاب نمود ظهر فرا رسيد،
عبدالله ديد كه غلام سفره خود را گسترد تا غذا بخورد و در سفره سه قرصه نان بود.
هنوز لقمه اى نخورده بود كه سگى داخل باغ شد و نزديك غلام آمد، او يكى از قرصه هاى نان را بسويش انداخت و سگ گرسنه با حرص آنرا بلعيد و دوباره متوجه غلام و سفره نانش شد.
او قرص دوم و سپس قرص سوم را نزد سگ انداخت و سفره خالى را بدون آنكه خود چيزى خورده باشد جمع كرد.
عبدالله كه ناظر جريان بود از غلام پرسيد جيره غذائى شما در روز چقدر است ؟ جواب داد همين سه قرصه نان كه ديدى .
گفت پس چرا اين سگ را برخود مقدم داشتى و تمام غذايت را به او خوراندى ؟
غلام در پاسخ گفت :
آبادى ما سگ ندارد، ميدانستم اين حيوان از راه دور به اينجا آمده و سخت گرسنه است و براى من رد كردن و محروم ساختن چنين حيوانى گران و سنگين بود عبدالله پرسيد پس تو خود چه خواهى كرد؟
جواب داد امروز را به گرسنگى ميگذرانم .
جوانمردى و بزرگوارى آن غلام سياه مايه شگفتى و حيرت عبدالله جعفر شد و در وى اثر عميق گذارد.
براى آنكه عملا او را در اين كرامت اخلاقى و رفتار انسانى تشويق كرده باشد آنروز جديت نمود تا باغ و غلام را از صاحبش خريدارى كرد.غلام را در راه خدا آزاد ساخت و باغ را به او بخشيد.
#المستطرف
@DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃
#نیایش_شبانه
خدایا
اگر فراموش کردم
که خدای بزرگی دارم
توفراموش نکن که بنده
کوچکی داری
بانوازشی
یاشاید تلنگری آرام
وجودت را
مهربانی وبزرگیت را
به من یادآوری کن
@DastaneRastan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت فخر عالمیان
سرور کائنات حضرت ختمی مرتبت
محمد مصطفی رسول الله (ص)
رحمت العالمین پیامبر رحمت و مهربانی
و امام جعفر صادق(ع)
بر همه مسلمین جهان و
دوستداران حضرتش فرخنده باد
الّلهُـمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـرَج
@DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃
#سوادزندگي
من زندگی خودم را میکنم
و برایم مهم نیست چگونه قضاوت میشوم؛
چاقم، لاغرم، قدبلندم، کوتاه قدم،
سفیدم، سبزهام
همه به خودم مربوط است
مهم بودن یا نبودن رو فراموش کن
روزنامهی روز شنبه، زبالهی روز یکشنبه است؛
زندگی کن به شیوه خودت با قوانین خودت با باورها و ایمان قلبی خودت.
مردم دلشان میخواهد موضوعی برای گفتگو داشته باشند.
برایشان فرقی نمی کند چگونه هستی؛
هر جور که باشی حرفی برای گفتن دارند..
شاد باش و از زندگی لذت ببر
چه انتظاری از مردم داری ؟؟؟
آنها حتی پشت سر خدا هم حرف می زنند!
@DastaneRastan
🌸🍃🌸🍃
#فضيلت_بهشت_برجهنم_طبق_قرآن
برخی از ما بهشت را فقط بهخاطر فضیلت باغ و بستان و میوهها و نهرهای بهشتی و حوریها میشناسیم در حالی که طبق قرآن کسی که به بهشت میرود، چندین نعمت به او رو کردهاند که به آنها اشاره میکنیم.
1- فَمَنْ زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَأُدْخِلَ الْجَنَّةَ فَقَدْ فَازَ (185 - آل عمران)
پس هر کس را از آتش جهنم دور دارند و به بهشت ابدی درآرند چنین کس سعادت ابد یافت.
پس رفتن به بهشت، همراهِ نعمتِ بزرگی به نام «دور شدن از آتش سوزان جهنم» است.
2- رَبَّنَا إِنَّكَ مَنْ تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَيْتَهُ (192 - آل عمران)
ای پروردگار ما، هر که را در آتش افکنی او را سخت خوار کردهای.
رفتن به جهنم علاوه بر عذاب آتش، دارای عذاب دیگری به نام خواری و خفت و تحقیر است که این عذاب کمتر از عذاب سوختن نیست که متقین که وارد بهشت میشوند این عذاب را ندارند. مانند کسی که شلاق به جرمی میخورد، درد تحقیر شدن در جمع به مراتب شدیدتر از درد سوزش محل شلاق است.
3- وَسِيقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَى جَهَنَّمَ زُمَرًا (72 - الزمر)
و كسانى كه كافر شدهاند گروه گروه به سوى جهنم رانده شوند.
جهنمرفتن، مساوی است با مصاحبت با انسانهای شرور و ناصالح. زندان عذابش فقط محصور شدن در بین یک چهار دیواری نیست. مصاحبت با افراد شرور و ناصالح بزرگترین عذاب یک زندان است.
@DastaneRastan