eitaa logo
داستان راستان🇵🇸
28.2هزار دنبال‌کننده
36هزار عکس
30.6هزار ویدیو
332 فایل
تقدیم به روح پاک و مطهر متفکر شهید استاد مرتضی مطهری‏‏‏‏‏‏‏‏ تبلیغات‌ ارزان با بازدهی عالی :👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1735000081Ce431fec0ab
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاھتان وجودمان را از عشـق لبریز می‌کند ؛ ما عاشق نگاه یاران هستیم ... ـــــــــــــــــــــ🌹ـــــــــــــــــــ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
6.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌 یاری پروردگار به محبین حضرت فاطمةالزهرا علیهاالسلام ▪️ حضرت امام علیه‌السلام می‌فرمایند: جبرئيل به صلی‌الله‌علیه‌وآله عرض كرد: ✍ همانا عليها‌السلام را در آسمان منصوره مى‌نامند و آيه شريفه «و در آن روز مؤمنان به يارى خداوند شاد مى شوند» 👌 مقصود يارى خداوند نسبت به دوستان عليها‌السلام است. 📚 بحار الأنوار، ج۴۳، ص۱۸ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⁣⁣ شماره 4 ⁉️سوال: ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺻﺤﻴﺢ ﺑﺨﺎﺭی ﺣﺪﯾﺚ 3110 ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ‏(صلی الله علیه و آله ) ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ : ‏« ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺑﻀﻌﺔ ﻣﻨﻲ ‏» ﯾﻌﻨﯽ : ‏« ﻓﺎﻃﻤﻪ ﭘﺎﺭﻩ ﺗﻦ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ‏» و ﺳﭙﺲ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ‏« ﻣﺴﻮﺭ ﺑﻦ ﻣﺨﺮﻣﻪ ‏» ﺣﺪﯾﺜﯽ ﺟﻌﻠﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ : ﻋﻠﻲ ‏(علیه السلام)ﻣﻲﺧﻮﺍﺳﺖ ‏« ﺟُﻮِﻳﺮﻳﻪ ‏» ﺩﺧﺘﺮ ﺍﺑﻮﺟﻬﻞ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺻﻄﻼﻉ ﻋﺎﻣﯿﺎﻧﻪ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺯﻫﺮﺍ(سلام الله علیها) ﻫﻮﻭ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ ﮐﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ(صلی الله عیله و آله)ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﺭﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﻨﻈﻮﺭﺷﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ : ﻳﺎ ﻋﻠﻲ ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻲ ﺑﺎ ﺩﺧﺘﺮ ﺍﺑﻮﺟﻬﻞ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻛﻨﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺧﺘﺮ ﻣﺮﺍ ﻃﻼﻕ ﺑﺪﻫﻲ ! 📃ﭘﺎﺳﺦ: 1️⃣ ﻃﺒﻖ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺭﺟﺎﻝ ﻣﺜﻞ ‏« ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ‏» ﺩﺭ ﺟﻠﺪ 6 ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﺼﺎﺑﺔ ﺹ 94 ـ ‏« ﻣﺴﻮﺭ ﺑﻦ ﻣﺨﺮﻣﻪ ‏» ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﻭﻡ ﻫﺠﺮﺕ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ـ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ‏« توفیق ﺍﺑﻮﻋﻠﻢ ‏» ﺍﺯ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻻﺯﻫﺮ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺹ 170 ﮐﺘﺎﺏ " ﻓﺎﻃﻤﺔ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀ " ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ـ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺟﻌﻠﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﮕﺎﺭﯼ ﻋﻠﯽ(علیه السلام) ﺍﺯ ﺟﻮﯾﺮﯾﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﻭﻡ ﻫﺠﺮﺕ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﭘﺲ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﯾﺎ ‏« ﻣﺴﻮﺭ ‏» ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻧﺸﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﯾﺎ ﺩﺭ ﻗﻨﺪﺍﻕ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ! 2️⃣ ‏« ﺟُﻮِﻳﺮﻳﺔ ‏» ﺗﺎ ﺳﺎﻝ ﻫﺸﺘﻢ ﻫﺠﺮﺕ ﮐﺎﻓﺮ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ ﮐﺎﻓﺮ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ. 📚ﺍﻟﺰﻫﺮﻱ ، ﺍﻟﻄﺒﻘﺎﺕ ﺍﻟﻜﺒﺮﻯ ، ﻧﺎﺷﺮ : ﺩﺍﺭ ﺻﺎﺩﺭ ، ﺑﻴﺮﻭﺕ ، ﺝ ،8 ﺹ262 3️⃣ ﺍﯾﻦ ﺩﺧﺘﺮ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﯿﺎﺕ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ‏( ﺹ ‏) ـ ﺳﺎﻝ ﺩﻫﻢ ﻫﺠﺮﺕ ـ ﺍﺻﻼ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﻧﯿﺎﻣﺪ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﺭﺥ ﺩﻫﺪ. 📚 ﺍﻟﻘﺮﻃﺒﯽ ، ﺍﻻﺳﺘﻴﻌﺎﺏ ﻓﻲ ﻣﻌﺮﻓﺔ ﺍﻷﺻﺤﺎﺏ ، ﺗﺤﻘﻴﻖ : ﻋﻠﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﺒﺠﺎﻭﻱ ، ﻧﺎﺷﺮ : ﺩﺍﺭ ﺍﻟﺠﻴﻞ ، ﺑﻴﺮﻭﺕ ، ﺍﻟﻄﺒﻌﺔ : ﺍﻷﻭﻟﻰ ، 1412 ﻫـ ، ﺝ ،3 ﺹ /1024 ﺍﻟﻤﺰﻱ ، ﺗﻬﺬﻳﺐ ﺍﻟﻜﻤﺎﻝ ، ﺗﺤﻘﻴﻖ : ﺑﺸﺎﺭ ﻋﻮﺍﺩ ﻣﻌﺮﻭﻑ ، ﻧﺎﺷﺮ : ﻣﺆﺳﺴﺔ ﺍﻟﺮﺳﺎﻟﺔ ، ﺑﻴﺮﻭﺕ ، ﺍﻟﻄﺒﻌﺔ : ﺍﻷﻭﻟﻰ ، 1400 ﻫـ 1980 ، ﻡ ، ﺝ ،19 ﺹ .283 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
CQACAgQAAx0CVc35HwABASp7ZzOWUnhAjPseWR3ZIPAltuwa0F4AAtEMAAIC7WlQ0jz8GNml4Cg2BA.mp3
15.44M
🎶 🎧 با من نگفته بودی،از ناله های هر شب... 🎤 حسین سیب سرخی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔴 آزمایش یأس برای شناخت منتظران حقیقی... 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «اين امر (ظهور و فرج)، براى شما فراهم نيايد مگر پس از یاس و نوميدى؛ نه به خدا قسم! براى شما فراهم نيايد تا معتقد و منافق از هم جدا شويد؛ نه به خدا قسم! برای شما فراهم نيايد تا آزمايش شويد؛ نه به خدا قسم! فراهم نيايد تا هر كس بايد شقى شود بشود، و هر كس بايد سعادتمند بگردد، بگردد.» عَنْ مَنْصُورٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا مَنْصُورُ إِنَّ هَذَا اَلْأَمْرَ لاَ يَأْتِيكُمْ إِلاَّ بَعْدَ إِيَاسٍ لاَ وَ اَللَّهِ لاَ يَأْتِيكُمْ حَتَّى تُمَيَّزُوا لاَ وَ اَللَّهِ لاَ يَأْتِيكُمْ حَتَّى تُمَحَّصُوا وَ لاَ وَ اَللَّهِ لاَ يَأْتِيكُمْ حَتَّى يَشْقَى مَنْ شَقِيَ وَ يَسْعَدَ مَنْ سَعِدَ. 📗کمال الدين، ج ۲، ص ۳۴۶ 📗الإمامة و التبصرة، ج ۱، ص ۱۳۰ 📗منتخب الأنوار المضیّة ج ۱، ص ۷۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🏴 صلی الله علیک یا فاطمةُ الزَّهرَاءُ یا بنتَ محمدٍ یا قرَّةَ عینِ الرَّسول یا سیدتنا و موْلاتنا 🏴 إنا توَجهنا وَ استشفعنا وَ توَسلنا بکِ إلى اللَّه و قدَّمناک بین یدیْ حاجاتنا 🤲 یا وَجیهةً عندَ اللَّه اشفعی لنا عندالله ▪️ زخمهاے ڪهنه ڪوچه دوباره باز شد فصل تنهايے مولايم آغاز شد ▪️ آمــده از راه و در عرش خدا پرچمے با نام طنين انداز شد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
CQACAgQAAx0CVc35HwABASqAZzOWUiI2HxnEnyFHViEpLjKtzEwAAvYWAAI9nglT5xW4nSozly02BA.mp3
5.5M
🎶 🎧 مــادر مــرو کـه پیر میشم 🎤 کربلایی حسین ستوده •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زخم‌های کهنه کوچه دوباره باز شد فصل تنهایی مولایم علــی آغاز شد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
7.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽غربتِ علیه‌السلام بعد از شهادت صلی‌الله‌علیه‌وآله •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨﷽✨ ✅«بخشیدنهای دشوار» «عَلَيْكُمْ بِالْعَفْوِ فَإِنَّ الْعَفْوَ لَا يَزِيدُ الْعَبْدَ إِلَّا عِزّا» کسی را به یاد ندارم که از او ناراحت باشم! در مواردی مشتبه سعی میکنم نام ببرم و برایشان دعا کنم. حالا این حالتی هست که بیش از اکتسابی بودن به نظرم حالت طبیعی است لذا کاشفیّتی از چیزی ندارد. به خودی خود تا به خدا مرتبط نشود نوری ندارد. گاهی فکر میکردم اینهایی که به دل میگیرند چرا اینطورند؟! به مرور فهمیدم اساسا روحیه ی طبیعی برخی طوری است که زود به دل میگیرند! برخی دیگر هم کینه ای هستند! دست خودشان هم نیست. و شاید حتّی از این حالت ناراحت هم هستند ولی توان بخشیدن ندارند. سر یک دلخوری ساده سالهای سال در دلشان ناراحتی و کینه میماند! آدم وقتی اینها را میبیند میترسد! از اینکه نکند کاری نسبت به برخی از اینها انجام داده و قرار است نبخشند! بعدا فهمیدم وجود این روحیّات هم حکیمانه است. بماند! در این میان دیدم به شکل عجیبی از یکی ناراحتم! خدایا این یکی چرا از دلم نمیرود؟! البته طوری نیست که او را نبخشم ولی با او خوش دل نیستم! دست خودمم هم نیست! تازه آن حال برخی را فهمیدم! زمانی جایی مباحثه داشتم. با شور و حرارت درس میدادم؛ اواخر سال یکی از افراد باهوش و خوب دیدم زمزمه کنان گفت این مطالب اضافه دیگر چیست میگویی؟! درست را بگو و برو! حتّی شاید من درست متوجّه نشده باشم و او اصلا چیز دیگر گفته بود! ولی هنوز هم گاهی آن شخص را میبینم یکجوری میشوم! نمیدانم چرا قدرت صفح جمیل را هنوز ندارم. خواستم بگویم مراقب باشیم شاید برخی روحیه ی بخشیدن نداشته باشند و گرفتارمان کنند! ↶【به ما بپیوندید 】↷ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•