eitaa logo
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6026197286495716634.mp3
9.3M
🔳 (ع) 🌴روضه موسی بن جعفر(ع) 🌴ترسی از فقر ندارند گدایان کریم 🎤 سید_مجید_بنی_فاطمه ⏯ روضه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13920917_7898_128k.mp3
4.55M
🔹کلیپ صوتی موسی‌بن‌جعفر یقیناً یک دورانی را در خفا زندگی می‌کرده. اصلاً زندگی زیرزمینی که معلوم نبوده کجاست که در آن زمان، خلیفه‌ی وقت افراد را می‌خواست، از آنها تحقیق می‌کرد که موسی‌بن‌جعفر را شما ندیدید، نمی‌دانید کجاست؟ و آنها اظهار می‌کردند، که نه. ۱۳۹۲/۰۲/۱۷ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Output_Merge(2).mp3
3.3M
🚩 السلام علیک الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ 🎤 📝مرثیه امام موسی بن جعفر سلام الله علیه 🖤 ایام شهادت
ghariboone....mp3
8.58M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ ‌ 🔊 غریبونه ای صید بی بال و پر 💔 شفیع روز محشر دخیلک آقا یا موسی بن جعفر ✨ ▪️ویژه شهادت علیه‌السلام علیه السلام
روضه امام کاظم میرزا.mp3
3.49M
🚩 السلام علیک الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ 🎤 📝چگونگی استقبال از بدن مطهر امام کاظم علیه السلام مقابل زندان 🖤 ایام شهادت
Output_Merge(1).mp3
1.79M
🚩 السلام علیک الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ 🎤 📝مرثیه امام موسی بن جعفر سلام الله علیه 🖤 ایام شهادت
روضه امام کاظم بندانی .mp3
5.88M
🚩 السلام علیک الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ 🎤 📝مرثیه امام موسی بن جعفر سلام الله علیه 🖤 ایام شهادت
روضه امام موسی بن جعفر کوثری.mp3
4.58M
مرثیه روضه 🚩 السلام علیک الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ 🎤مرحوم_کوثری 📝مرثیه امام موسی بن جعفر علیه السلام در پیشگاه رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای 🖤 ایام
روضه.mp3
1.87M
🚩 السلام علیک الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ 🎤 📝مرثیه امام موسی بن جعفر سلام الله علیه 🖤 ایام شهادت
TarikhHayateAmirAlmomenin[14].mp3
20.91M
💠 کندن درب قلعه خیبر به دست حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) 🔹 دکتر میثم مطیعی 🔰 به مناسبت : ۲۴ ، سالروز فتح خیبر به دست امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)
1_1494296059.mp3
2.03M
💠 دژ خیبر به گریه افتاده است، از تماشای زور بازویش (مدح امیرالمؤمنین "علیه السلام") 🎙بانوای: حاج میثم مطیعی 🔰 به مناسبت : ۲۴ ماه رجب، سالروز فتح خیبر به دست امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)
داستان‌های قرآنی و مذهبی
اخیراً گفته شده است که در عصر امامان، زنان منسوب به امامان یا زنان مراجعه کننده به ایشان، در محضر این بزرگواران حجاب را رعایت نمی کردند. سپس نتیجه گیری شده است که امروز هم نباید برای ورود زنان به حرم ائمه و مشاهد مشرفه، پوشیدن چادر را الزامی کرد. برای اینکه معلوم شود وضعیت زنان در عصر ائمه چگونه بود، به گزارش های راویان که با اهل بیت علیهم السلام معاشرت تنگاتنگی داشتند، سری می زنیم تا واقعیت روشن شود. 3️⃣ فرهنگ پرده نشینی و پوشیدگی در بین یاران اهل بیت علیهم السلام 🟩 برخی واقعه ها اهمیت حقوقی دارند و لازم است که شاهدانی آن واقعه ها را مشاهده کنند (تحمل شهادت) و بعداً در محکمه شهادت بدهند که آن واقعه را مشاهده کرده اند (ادای شهادت). یکی از این واقعه ها، اقرار است که گاه لازم می شود کسانی اقرار کردن شخص اقرارکننده را مشاهده کنند و برای شهادت دادن آمادگی داشته باشند. حال اگر اقرارکننده زن باشد و مردی بخواهد اقرار کردن او را مشاهده کند، این مشکل به وجود می آید که آیا شاهدان مرد برای شناسایی زن اقرارکننده می توانند به چهره او نگاه کنند؟ 🟦 محمد بن حسن صفار که بزرگ دانشمندان و حدیث شناسان قمی بود، خود با این مشکل مواجه شده بود. به امام عسکری علیه السلام نوشت که: مردی می خواهد اقرار زنی را که به او محرم نیست بشنود (تحمل شهادت) تا بعداً در هنگام لزوم، شهادت بدهد که این اقرار را شنیده است. حال اگر زن در ورای پرده و صورتش هم پوشیده باشد ولی صدایش قابل شنیدن باشد و 2 شاهد عادل هم شهادت بدهند که این زن فلان کس است که اقرار می کند، آیا شنیدن اقرارش و شهادت دادن در آینده جایز است یا آن که جایز نیست و حتماً باید صورت خود را بگشاید تا شنونده با چشم او را شناسائی کند؟ امام علیه السلام در جواب نوشتند «نقابی بیافکند و با نقاب نزد شهود حاضر شود» (من لایحضر ج 3 ص 67). 🟪 این فرهنگ خودبه خود به وجود نیامده بود بلکه بر اثر توصیه ها و رفتارهای اهل بیت علیهم السلام به وجود آمده بود. یکی از جلوه های رفتاری آموزنده اهل بیت علیهم السلام در روایت عبدالرحمان بن حجاج بازتاب یافته است. عبدالرحمان در میانه پرسش و پاسخ مفصلی که با امام صادق علیه السلام داشت، درباره مسائل نوزادی که به ناچار باید در موسم حج به همراهشان می بردند، سؤال کرد. حضرت علیه السلام فرمودند: «به مادرش بگویید با حمیده (همسر امام صادق علیه السلام) دیداری داشته باشد و از او بپرسد که با آن نوزاد چه بکنند؟» عبدالرحمان در ادامه روایت، گزارش کاملی از ملاقات آن مادر با جناب حمیده نقل کرده و سوال های او و پاسخ های حمیده را گزارش کرده است (کافی ج 4 ص 301). بشارت در ایتا https://eitaa.com/besharat_ir بشارت در بله👇 https://ble.ir/besharat12 داستان‌های قرآنی و مذهبی در ایتا👇 https://eitaa.com/Dastanqm
داستان‌های قرآنی و مذهبی
داستان‌های نهج البلاغه_تبیان خانه وسیع علاء عرض كرد: عبائى (ناچیز) پوشیده و از دنیا كناره گرفته است . على علیه السلام فرمود: او را نزد من بیاور، وقتى كه عاصم به حضور على علیه السلام آمد، حضرت به او فرمود: (اى دشمنك جان خود، شیطان در تو راه یافته و تو صید او شده اى آیا به خانواده ات رحم نمى كنى ؟ تو خیال مى كنى خداوند خداوند كه طیبات (زندگى خوب ) رابر تو حلال كرده ، دوست ندارد كه از آنها بهره مند شوى ؟! امیر مؤ منان على علیه السلام به عیادت یكى از دوستانش بنام (علاء بن زیاد) كه در بصره زندگى مى كرد رفت ، وقتى چشمش به خانه وسیع او افتاد فرمود: (این خانه با این همه وسعت را در این دنیا براى چه مى خواهى ؟ با اینكه در آخرت به آن نیازمندتر هستى ؟) آرى مگر اینكه بخواهى به این وسیله به آخرت برسى مانند آنكه : 1- در این خانه از مهمان ، پذیرائى كنى 2 - صله رحم نمائى و حقوق (واجب ) خود را از این خانه خارج كرده و به اهلش برسانى ، فاذا انت قد بلغت بها الاخره : (كه در این صورت با این گونه خانه به آخرت نائل شده اى ) علاء عرض كرد: اى امیر مؤ منان ! از برادرم عاص بن زیاد، پیش تو شكایت مى كنم ، امام فرمود: براى چه ؟ مگر چه كرده ؟ علاء عرض كرد: عبائى (ناچیز) پوشیده و از دنیا كناره گرفته است . على علیه السلام فرمود: او را نزد من بیاور، وقتى كه عاصم به حضور على علیه السلام آمد، حضرت به او فرمود: (اى دشمنك جان خود، شیطان در تو راه یافته و تو صید او شده اى آیا به خانواده ات رحم نمى كنى ؟ تو خیال مى كنى خداوند خداوند كه طیبات (زندگى خوب ) رابر تو حلال كرده ، دوست ندارد كه از آنها بهره مند شوى ؟! انت اهون على الله من ذلك : (تو بى ارزشتر از آنى كه خداوند با تو چنین كند). عاصم عرض كرد: (اى امیرمؤ منان ! ولى تو با این لباس خشن و غذاى ناگوار بسر مى برى ) (و من از تو پیروى مى كنم ) امام فرمود: عزیزم ! من مثل تو نیستم ان الله تعالى فرض على ائمه العدل ان یقدروا انفسهم بضعفه الناس ، كیلا یتبیغ بالفقیر فقره ، (خداوند متعال بر پیشوایان عدل و حق ، واجب شمرده است كه بر خود سخت گیرند، و شیوه زندگیشان را همآهنگ با وضع زندگى طبقه ضعیف مردم قرار دهند، تا نادارى فقیر موجب نافرمانى او از جدا نشود یا (- تانادارى فقیرى ، موجب آن نشود كه به او سخت بگذرد)(1) به این ترتیب على علیه السلام یك درس مهم اقتصاد اسلامى را تعلیم داد و از افراط و تفریط شدیدا نهى كرد و وظیفه رهبران حق را مشخص نمود. 1- نهج البلاغه صبحى صالح خطبه 210. 📚مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت علیهم السلام / مصطفی زمانی وجدانی؛ داستانها و پندها جلد 6 داستان‌های قرآنی و مذهبی در ایتا👇 https://eitaa.com/Dastanqm سخنان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام👇 https://eitaa.com/nahgolbalagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
داستان‌های قرآنی و مذهبی
مطامیر چیست؟ #شهادت_امام_کاظم #شهادت_امام_موسی_کاظم #امام_کاظم
⚫بلایی که قرار بود بر سر شیعیان فرود آید، امام کاظم(ع) پذیرفتند که خودشان به‌تنهایی به دوش بکشند مرحوم کلینی از حضرت امام کاظم علیه السلام روایت کرده است: «خداوند متعال بر شیعه غضب کرد؛ و مرا بین جان خودم و آنان مخیّر فرمود؛ پس به خدا قسم من با جان خودم شیعیان را حفظ کردم» إنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ غَضِبَ عَلَى الشِّيعَةِ فَخَيَّرَنِي نَفْسِي أَوْ هُمْ فَوَقَيْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِي. 📚«کافی» ج ۱ ص ۲۶۰ 🏴آیت‌الله بهجت رحمت الله علیه: حضرت موسی‌بن‌جعفر سلام‌الله‌علیه فرمود: برای اینکه شیعه خلاف تقیه [عمل] کردند، خدا مرا مخیّر کرد که یا خودت باید کشته بشوی یا شیعه؛ من اختیار کردم کشته‌شدن خودم را. 🏴آیت الله محمّدمهدی میرباقری: «حضرت امام کاظم(ع) فرمودند: شیعیان ما يک غفلت‌هايی و گناه‌هايی کردند؛ برای اينکه اين غفلت از آن‌ها برداشته شود خدای متعال من را مخير کردند که: يا شيعيان بايد عذاب بشوند یا من تحمل کنم. و من بار بلا را به دوش کشيدم. (إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ غَضِبَ‏ عَلَى الشِّيعَةِ فَخَيَّرَنِي نَفْسِي أَوْ هُمْ‏ فَوَقَيْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِي‏») وجود مقدس موسی‌بن‌جعفر(ع) بلای سنگينی را تحمل کردند؛ سال‌های زیادی از عمر شريفشان در زندان سپری شد؛ آن هم زندان‌های سختی که زندان‌های نمور و نمناک زيرزمينی و حفره‌های زيرزمينی بوده، به‌طوری‌که شب و روز در آنجا تشخيص داده نمی‌شد. تعبيری که در زيارت جامعة ائمة آمده، اين است: «وَ مُكَبَّلٍ فِي السِّجْنِ قَدْ رُضَّتْ بِالْحَدِيدِ أَعْضَاؤُه». تعبير نيست که فقط ساق پا، بلکه عضو عضو حضرت نرم شده بود.»۹۳/‌۳/۳ «در مقام بلا، یک ولی‌ای بلا می‌کشد و یک جامعه‌ای نجات پیدا می‌کند؛ مثل یوسف صدیق(ع) كه صبر کرد و به طفيل او مردم مصر نجات پیدا کردند و موحد شدند. در مقام توکل هم همین‌طور است. خیلی جاها ولیّ خدا توکل می‌کند، خدای متعال یک تاریخ، يك جامعه و امت را از بن‌بست نجات می‌دهد. به تعبیر دیگر، تقوای او سرچشمه تقوای جامعه است و جامعه به تبع او متقی می‌شوند. اگر او بترسد، مردم می‌ترسند، اگر او بایستد، مردم می‌ایستند، مثل ايستادگی جناب ابراهیم خلیل(ع) در ميان یک جمعیتی كه بت می‌پرستيدند.» (۱۳‌۹۲) «بلایی که انسان‌ها تحمل می‌کنند معمولا مُطهّرشان است ولی بلای معصومين (ع) آن قدر ظرفيت دارد که هم برای معصوم ترفيع درجه می‌آورد و هم ديگران را پاک می‌کند. مثل حضرت يوسف صديق که با تحمل رنج و بلایی که کشيد هم خودش ترفيع درجه پيدا کرد و نبی شد، هم کل مصر را از فقر و کفر نجات داد. ابتلائات معصومين (ع) هم ترفيع درجه برای خودشان است هم وسيله شفاعت و هدايت قلوب و دستگيری ديگران است. نبی اکرم(ص) با بلای سيد الشهدا(ع) قلوب را از شيطان نجات می‌دهند و به طهارت می‌رسانند. اين خاصيت بلای اوليای خدا است».
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا