eitaa logo
گفتگوی اسلام و مسیحیت
586 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
434 ویدیو
87 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی آیا #مسیحیان معتقد به #نجات_ابدی هستند؟🤔 از #دیدگاه_کلیسا آیاوقتی کسی نجات
آیا معتقد به هستند؟👇 در وست مینستر نیز تاکید شده است . ریاکاران و سایر افرادی که تولد تازه ندارند ممکن است خود را با امیدهای بی اساس و گستاخی های جسمانی فریب دهند و تصور کنند که رضایت خدا را حاصل کرده و از نجات الهی بهره¬مند هستند1 ولی این تصورات باطل به وسیله¬ی مرگ از بین میرود2. اما کسانی که به راستی به عیسای خداوند ایمان آورده¬اند و از صمیم قلب او را دوست دارند و سعی دارند با وجدان پاک در حضور او زندگی نمایند، به طور یقین اطمینان پیدا می¬کنند که از فیض الهی بهره¬مند می¬باشند3. آن¬ها می¬توانند در امید جلال خدا شادمان باشند و از این امید هرگز خجل نخواهند گردید4..... این اطمینان که ایمانداران واقعی در مورد نجات خود دارند ممکن است متزلزل و ضعیف و به علل مختلف دچار خطر گردد که از آن جمله است غفلت در حفظ آن، ارتکاب گناه به خصوصی که باعث خدشه¬دار شدن وجدان و غمگین ساختن می¬گردد، وسوسه ناگهانی یا شدید، دور ساختن حضور الهی توسط خدا تا این که ایماندار به تنهایی در تاریکی قدم بزند15. با این حال ایمانداران حقیقی هیچ¬گاه از حیات ایمان و محبت مسیح و سایر ایمانداران و قلب صمیمی و وجدان مطیع محروم نخواهند بود و در زمان معین روح خدا آن¬ها را از این وضعیت به تجدید اطمینان نجات رهبری16 و از نومیدی کامل حفظ خواهد فرمود17.( اعتقاد نامه وست مینستر) پیروان آرمینوس به آیاتی استناد میکنندکه از ارتداد ویاهشداربرعلیه ارتداد سخن میگویند،از جمله اینکه عیسی مسیح به شاگردانش هشدار میدهد که مراقب باشیدتاگمراه نشوید وبسیاری هستندکه گمراه خواهندشداماهرکه پایدار بماند نجات پیدا میکند از آن جمله عیسای مسیح هشدار میدهد:👇 «بهوش باشید تاکسی گمراهتان نکند.۵زیرا بسیاری به نام من خواهندآمد وخواهندگفت، ”من مسیح هستم،“و بسیاری راگمراه خواهندکرد....درآنروزهابسیاری از ایمان خودبازگشته،به یکدیگرخیانت خواهندکردو ازیکدیگر متنفرخواهند شد.۱۱پیامبران دروغینِ زیادی برخاسته،بسیاری را خواهندکرد.۱۲درنتیجۀ افزونی شرارت،محبت بسیاری به سردی خواهدگرایید.۱۳امّاهر‌که تابه‌پایان پایدار بماند،نجات خواهدیافت(متی ۲:۲۴) پولس نیز مینویسد شما به شرطی مقدس و بی عیب هستید که در ایمان استوار بمانید :«تاشما رامقدّس وبی‌عیب وبَری ازهرملامت به‌ حضورخود بیاورد،۲۳به‌شرطی که درایمان خوداستوار بمانید وامید انجیل را از دست ندهید،»(کولسیان ۲۳:۱)همچنین تاکید میکند که مراقب باشید تا منحرف نشوید :«پس برماست که به آنچه شنیده‌ایم بادقت هرچه بیشترتوجه کنیم،مبادا ازآن منحرف شویم»(عبرانیان ۱:۲) وی به عبرانیان میگوید به شرطی شما در مسیح شریک شدید که ایمانتان را تا آخر نگاه دارید : «ازآن‌روکه درمسیح شریک شده‌ایم،تنهابه‌شرطی که اطمینان آغازین خود راتا به آخر استوار نگاه داریم»(عبرانیان ۱۴:۳ )،و برای عبرانیان ارزو میکند که که جدیتشان را تا به آخر نشان دهند « آرزوی مااین است که هر‌یک ازشماهمین جدیّت رابرای تحقق امیدتان تابه آخرنشان دهید»(عبرانیان ۱۱:۶ ) و راه ماندگاری در مسیح را عمل مطابق مسیح میداند« آنکه می‌گوید در او می‌ماند،بایدهمانگونه رفتارکندکه عیسی رفتار می‌کرد. »(اول ۶:۲). 2⃣ ادامه در پست بعد 👇 ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی آیا #مسیحیان معتقد به #نجات_ابدی هستند؟👇 در #اعتقاد_نامه وست مینستر نیز تاک
آیا معتقد به هستند؟ 👇 یعقوب نیزتاکید میکندکسیکه آبستن شد مرگ را تولید میکند : «لكن هركس درتجربه ميافتد وقتي كه شهوت وي او را ميكَشَد وفريفته ميسازد. پس شهوت آبستن شده،گناه راميزايد وگناه به انجام رسيده،موت را توليد ميكند.»(یعقوب 1: 14-15) به عنوان نمونه مشخص از چند نفرنام میبرد به نام اسکندر وهيميناؤس که قبلا ایماندار بودندولی بعدا ایمانشان را ازدست دادند ومنحرف شدند وحتی دیگران را نیزاز حق منحرف میکنند . " اي فرزندتيموتاؤس،اين وصيّت را به توميسپارم بر حسب نبوتهايي كه سابقاً برتوشدتادرآنهاجنگ نيكو كني،وايمان وضمير صالح رانگاهداري كه بعضي اي نرا ازخوددورانداخته،مر ايمان را شكسته كشتي شدند. كه ازآن جمله هيميناؤس و اسكندر ميباشندكه ايشان رابه شيطان سپردم تا تأديب شده،ديگركفرنگويند.( اول تیموتائوس 1: 18-20)📔 " وكلام ايشان،چون اَكله ميخورد وازآن جله هيميناؤس و فِليطُس ميباشندكه ايشان از حقّ برگشته،ميگويندكه قيامت الآن شده است وبعضي را ازايمان منحرف ميسازند (دومتیموتائوس 2: 17) مدافعان آرمینیوس استدلال میکنند که پولس میگوید که کشتی ایمان برخی،ازجمله هیمیناؤس و اسکندرشکسته شد. پر واضح است که این افراد بی ایمان نبودند. شکسته شدن کشتی ایمان این مفهوم رامیرساندکه این افراد زمانی در ایمان بوده اند. کاتولیک ها نیز بر خلاف پیروان کالون و بنیاد گرایان پروتستان بر آموزه نجات ابدی اعتقادی ندارند در نیز تاکید شده است ايمان موهبت كاملا آزاد است كه خدا به انسان مىدهد. ما ممكن است اين موهبت ارزشمند را از دست بدهيم، چنانكه پولس قدّيس به تيموتائوس گفت: «اين وصيت را به تو مىسپارم بر حسب نبوّتهايى كه سابقاً بر تو شد تا در آنها جنگ نيكو كنى و ايمان و ضمير صالح را نگاه دارى كه بعضى اين را از خود دور انداخته مر ايمان را شكسته كشتى شدند».براى اين كه تاآخر باايمان زندگى كنيم،رشد يابيم وپايدارى كنيم،بايدآنرا باكلمه خداتغذيه كنيم وبايدازخداوندتمنّاكنيم تا ايمان ما را زيادكند»،و اين ايمان بايد «از روى محبّت عمل كند»، سرشار از اميد باشد و ريشه در ايمان كليسا داشته باشد. اسلام هیچ اطمینان قاطعی به نجات مومنین نمیدهد تا انسانها با خاطری آسوده دست خود را در هر گونه رفتاری باز ببینند در حدیثی از حضرت صادق(ع) می خوانیم: «ینبغی للمؤمن ان یخاف الله خوفا کانه یشرف علی النار و یرجوه رجاءا کانه من اهل الجنه؛ 3⃣ انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. ☪✝ @Debate
یکی از که به کتاب مقدس مطرح است دیدگاه این کتاب در باره جنگ و صلح است برخی از آیات کتاب مقدس به و ارامش دعوت میکنند عیسای میفرماید :خوشا به حال صلح کنندگان، زیرا ایشان پسران خداوند خوانده خواهند شد. متی5: 9 لیکن من به شما میگویم، با شریر مقاومت مکنید، بلکه هر که به رخساره‌ی راست تو طپانچه زند، دیگری را نیز به سوی او بگردان. متی5: 39 پس در خود نمک بدارید و با یکدیگر صلح نمایید. مرقس9: 50 اما با این حال دستورات نظامی زیادی در عهدین وجود دارد. لیکن الآن هر که کیسه دارد، آن را بر دارد و همچنین توشهدان را و کسی که شمشیر ندارد جامه خود را فروخته، آن را بخرد. لوقا22: 36 گمان مبرید که آمده ام تا سلامتی بر زمین بگذارم. نیامدهام تا سلامتی بگذارم، بلکه را.😶 متی10: 34 اما عهد عتیق فرامین بسیار سخت گیرانه ای برای جنگ دارد در امده است : چون به شهری نزدیک آیی تا با آن جنگ نمایی، آن را برای صلح ندا بکن. و اگر تو را جواب صلح بدهد، و دروازهها را برای تو بگشاید، آنگاه تمامی‌قومی‌که در آن یافت شوند، به تو جزیه دهند و تو را خدمت نمایند. و اگر با تو صلح نکرده، با تو جنگ نمایند، پس آن را محاصره کن. و چون یهُوَه، خدایت، آن را به دست تو بسپارد، جمیع ذکورانش را به دم شمشیر بکش. لیکن زنان و اطفال و بهایم و آنچه در شهر باشد، یعنی تمامی‌غنیمتش را برای خود به تاراج ببر، و غنایم دشمنان خود را که یهُوَه خدایت به تو دهد، بخور. به همۀ شهرهایی که از تو بسیار دورند که از شهرهای این امتها نباشند، چنین رفتار نما. اما از شهرهای این امتهایی که یهُوَه، خدایت، تو را به ملکیت میدهد، هیچ ذینفس را زنده مگذار. بلکه ایشان را، یعنی حتیان و اموریان و کنعانیان و فَرِزّیان و حِوّیان و یبوسیان را، چنانکه یهُوَه، خدایت، تو را امر فرموده است، بالکل هلاک ساز. تا شما را تعلیم ندهند که موافق همۀ رجاساتی که ایشان با خدایان خود عمل مینمودند، عمل نمایید. و به یهُوَه، خدای خود، گناه کنید. تثنیه20: 10-18 و یهوه در اول سموییل 15: 3 نیز دستور کشتن زن و مرد ک طفل شیرخواره را میدهد در اشعيا 14:21. امده كه یهوه دستور میدهد پسران را به خاطر گناه پدران بکشید تا ایشان نسلشان منقرض شود و زمین را پر نکند در حزقیال 9: 5 نیز امده که یهوه دستور میدهد چشمان شما شفقت و ترحم نکند پیران جوانان دختران و اطفال و زنان را تماما به قتل برسانید و ایشان نیز شروع به کشتن کردند و با کشتار مردان پیر شروع کردند در اعداد 31: 17 نیز بنی اسراییل به دلیل خود داری از کشتار زنان و کودکان محکوم شدند و موسی فرمان داد الان هر کودک پسر و هر زن ازدواج کرده را بکشید در تثنیه 13: 12-17 نیز یهوه دستور میدهد اگر یکی از این شهر ها از پرستش یهوه منحرف شوند همه ساکنان ان شهر را بکش و حتی حیوانات شهر را بکش و همه جنازه ها و غنائم شهر را به اتش بسوزان و این فرامین امروزه انتقادات زیادی را نسبت به مسیحیت و یهودیت ایجاد نموده است همچنین در تثنیه 25: 19 دستور میدهد نسل عمالیق را کلا از روی زمین محو ساز و یا در خروج 17: 14 خدا یهوه وعده میدهد که عمالیق را از زیر اسمان محو میکنم و یا در اول سموئییل 15: 3 یهوه فرمان میدهد زن و مرد و حتی کودک شیر خواره و گاو و گوسفند عمالیق را بکشید و نابود سازید. انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. ☪✝ @Debate
یکی از تناقضات کتاب مقدس آیا کلام متناقض است؟ بنیانگذار نهضت میپرسد: آیا اگر بپذیریم که یک خطا در کتاب مقدس وجود دارد حجیت تمام کتاب مقدس را به لرزه در نیاوردیم؟ اگر دریابد که اگر کتاب مقدس در موردی او را واگذارد دیگر نمیتواند مطمئن باشد که در سایر موارد او را وانخواهد گذارد؟ با این حال میبینیم در کتاب مقدس تناقضات فراوانی وجود دارد یکی از تناقضات در باره گنجایش حوض معبد است بنا بر نقل عهد عتیق ‌ هنگامي‌ كه‌ سلیمان تصمیم گرفت برای خدا معبدی بنا کند ، خدا نقشة‌ آن‌ را با «دست‌ خط‌ خودش‌» به‌ داود داد (اول‌ تواريخ‌ 28 : 19،) تا «بسيار عظيم‌ و نامي‌ و جليل‌ در تمامي‌ زمينها» بشود (اول‌ تواريخ‌ 22 : 5). از همین رو سلیمان بدنبال‌ يك‌ ريخته‌گر ماهر به‌ اسم‌ حورام‌ فرستاد و او را دعوت‌ كرد تا از صور به‌ اورشليم‌ بيايد و براي‌ او كار كند. حورام‌ دعوت‌ سليمان‌ را پذيرفت‌. ( اول پادشاهان 7: 13) حورام برای هیکل ( معبد) سلیمان یک حوض‌ بزرگ‌ فلزی ساخت که این حوض بر دوش دوازده گاو فلزی گذاشته شده بود ( دوم تواریخ 4: 12-18). اما در اینکه گنجایش حوض چه مقدار است در کتاب مقدس دو نقل متفاوت وجود دارد . و حجم‌ آن‌ يك‌ وجب‌ بود و لبش‌ مثل‌ لب‌ كاسه‌ مانند گُل‌ سوسن‌ ساخته‌ شده‌ بود كه‌ گنجايش‌ آن‌ دو هزار بَتْ مي‌داشت‌. (اول پادشاهان 7 : 26) و حجم‌ آن‌ يك‌ وجب‌ بود و لبش‌ مثل‌ لب‌ كاسه‌ مانند گل‌ سوسن‌ ساخته‌ شده‌ بود كه‌ گنجايش‌ سه‌ هزار بَتّ به‌ پيمايش‌ داشت‌. (دوم تواریخ 4 : 5) با توجه به اینکه هر بت (בַּ֖ת با آوای baṯ) در حدود 36.44 لیتر میباشد حجم حوضی برنجینی که سلیمان در معبد خود بنا نمود در کتاب اول پادشاهان دو هزار (אַלְפַּ֥יִם با آوای ’al-pa-yim) بت (72880 لیتر ) و کتاب دوم تواریخ سه هزار (שְׁלֹ֥שֶׁת אֲלָפִ֖ים با آوای šə-lō-šeṯ ’ă-lā-p̄îm) بت (109320 لیتر ) میباشد . مدافعان مسیحی برای حل این اختلاف اظهار داشتند که این تناقض میتواند مدافعان مسیحی برای حل این اختلاف اظهار داشتند که این تناقض میتواند ناشی از خطا و اشتباه نسخه نویسان کتاب مقدس باشد . اما چگونه میتوان پدیرفت که این سند خدشه دار تماما به الهام خدا است ؟ هیچ مرجعی رونوشتی که برابر با اصل نباشد را نمیپذیرد و آیا میتوان در باره رونوشتی از کلام خدا که این قدر خدشه دار به دست ما رسیده ادعا نمودکه بصورتی خطا ناپدیر کلام خدا است؟ انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. ☪✝ @Debate
بخشی از شعر در مورد اکرم(ص)💯 گفتگوی اسلام و مسیحیت : ☪✝ eitaa.com/Debate
.. لحظه ای تامل براش صندلی مخصوص گرفتن جالبه. کمربند ایمنیم داره☺️ انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است. ☪✝ @Debate