گفتگوی اسلام و مسیحیت
✡ #کلیسای پرسبیتری یا کلیسای انجیلی ایران یکی از زیرشاخههای کلیسای پروتستان است که رسماً با نام
✡ یهودیان مخفی در مدرسهٔ عالی دماوند (١)
1⃣ #کلیسای_پرسبیتری یا کلیسای انجیلی ایران یکی از کلیساها (یا زیرشاخهها)ی کلیسای پروتستان است که رسماً با نام کلیسای پرسبیتری (مشایخی) آمریکا (pcusa) فعالیت خود را در ایران آغاز کرد.
2⃣ مبلغانِ این شاخه از #کلیسای_پروتستان نهتنها در امر تبلیغ، بلکه در عرصهٔ سیاست نیز پیشقدم بودند؛ در واقع اینان اولین نمایندگان سیاسی، مذهبی و فرهنگی دولت آمریکا در ایران بهشمار میرفتند.
3⃣ آبراهام یسلسون وقتی دربارهٔ روابط سیاسی ایران و آمریکا صحبت میکند پس از اشاره به مطلب فوق مینویسد:
«… پرسبیترینها بر تغییر مذهب مسلمانان تأکید داشتند که این خود منجر به بروز برخوردهایی با مسئولان ایرانی میگردید...»
4⃣ از همینرو تبلیغ مسیحیت بهطور مستقیم در جامعههٔ مسلمان ایرانی بسیار دشوار بوده و مقرون بهصرفه نبود. لذا کلیسای پروتستان (کلیسای پرسبیتری آمریکا) فعالیتهایش را در ٣شاخه پی گرفت که عبارت بودند از: فعالیتهای دینی (انجیلی)، فعالیتهای پزشکی و #فعالیتهای_آموزشی.
5⃣ این کلیسا فعالیتهای آموزشی خود را در تهران ابتدا با مدارسی برای کودکان میسیونها آغاز کرد که با گذشت زمان به مؤسسات چندملیتی تبدیل شدند كه از جملهٔ این مؤسسات میتوان به #بنیاد_فرهنگی_ایران_بتئیل (مدرسه عالی دماوند و بعدها دانشکده دماوند) اشاره کرد.
✍ نویسنده: محمد قبادی
🌐 @jscenter
☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✡ فعالیتهای آموزشی کلیسای پرسبیتری در تهران ابتدا با مدارسی برای کودکان میسیونها آغاز شد كه با
✡ یهودیان مخفی در مدرسهٔ عالی دماوند (٢)
1⃣ «بنیاد فرهنگی ایران بتئیل» که جزئی از مؤسسات هیأت میسیون مذهبی (کلیسای پرسبیتری) بهحساب میآمد در ١٣۴٧ تأسیس شد و در پی آن #مدرسه_عالی_دماوند که وابسته به این بنیاد بود تأسیس گردید و کار خود را در ساختمانی در خیابان سعدی شمالی تهران آغاز کرد.
2⃣ اعضای هیأت مؤسس «بنیاد فرهنگی ایران بتئیل» سه نفر بودند:
🔸1. حسن دهقانی تفتی. مسلمانزادهای که مسیحی شده بود.
🔸2. دکتر محمود بدیع. به استناد برخی شواهد میتوان او را همچون حسن دهقانی تفتی مسلمانزادهای مسیحی دانست.
👈 اما منظور اصلی ما اشاره به سومین نفر از این جمع است.
3⃣ سومین نفر شخصی است بهنام #موسی_صبی فرزند حاج بابا، متولد ١٢٩۴ کرمان. او لیسانس رشتهٔ قضایی دانشکده حقوق دانشگاه تهران و در وزارت دادگستری کار میکرد.
4⃣ صبی چندی مدیر مسئول و سردبیر مجلهٔ «سرگذشت» بود و کتابی نیز تحت عنوان «محاکمههٔ آیشمن در خاک اسرائیل» تألیف کرده بود. او در این کتاب تحتتأثیر #برتری_نژادی یهود بود.
5⃣ موسی صبی اگرچه در بیوگرافی خود که برای تأسیس «بنیاد فرهنگی ایران بتئیل» ارائه داده بود، دینش را #مسیحی اعلام کرده بود، اما #رادیو_اسرائیل در بخش خبری روز سهشنبه ١٣٨۶/٢/١١ خاندان «صبی» را از #خاندانهای_یهودی ایرانی معرفی میکند!!
6⃣ این رادیو میگوید: «دکتر [حمید] صبی، حقوقدان بینالمللی […] همراه با خاندان صبی، یک خانوادهٔ سرشناس یهودیان ایرانی، مقیم اروپا و آمریکا، یک کرسی مطالعات ایرانی در دانشگاه مشهور یو.سی.ال.ای (ucla) در کالیفرنیا برپا کرد. كه این کرسی به اسم زندهیاد «موسی صبی» نامگذاری شده است.»
✍ نویسنده: محمد قبادی
🌐 @jscenter
☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✡ جشن چهارشنبه سوری دانشجویان مدرسه عالی دماوند تهران - سال ۱۳۵۴ 🌐 @jscenter ☪✝ @Debate
✡ یهودیان مخفی در مدرسهٔ عالی دماوند (٣)
1⃣ طبق اساسنامهٔ «بنیاد فرهنگی ایران بتئیل» رؤسای مدرسه را باید هیأت امنا تعیین نمایند و صلاحیت علمی و اخلاقی آنها به تصدیق وزارت علوم و آموزش عالی برسد.
2⃣ اولین مدیر مدرسه از ابتدای تأسیس خانم #اختر_آزادگان بود. اما دقیقاً مشخص نیست که او تا چه زمانی این مسئولیت را برعهده داشت.
3⃣ اختر آزادگان سالها بعد وقتی مدرسهٔ عالی دماوند در ١٣۵۴ تبدیل به #دانشکده_دماوند شد ریاست امور دانشجویان را برعهده داشت و شاید هم پیش از آن در این مسئولیت بوده است.
4⃣ بنا به گزارشهای #ساواک تهران «اختر آزادگان سابقاً #کلیمی بوده و سالها قبل خود و دخترش #مریم_آزادگان تغییر مذهب داده و رسماً مسیحی شده است.» [كه به نظر میرسد این گروش، ظاهری و نوعی پوشش برای آزادی فعالیت بوده است.]
5⃣ همچنین به استناد همین گزارشها «او نیازمندیهای آشکار این سازمان [ساواک] را تأمین مینموده» و دخترش مریم آزادگان نیز با شماره رمز ٣٢٨ برای مدتی با ساواک همکاری میکرده است.
6⃣ در ١٧ دی ١٣۵۶ بهمناسبت #کشف_حجاب در محل دانشکدهٔ دماوند، برنامهای برپا شد و ٣ نفر از زنان (از جمله اختر آزادگان، رئیس امور دانشجویان دانشکده دماوند) پیرامون کشف حجاب زنان و پیشرفتهای آنان در این زمینه به سخنرانی پرداختند که خبر و عکسهای این مراسم در روزنامه کیهان اینترنشنال چاپ و منتشر گردید.
✍ نویسنده: محمد قبادی
📖 متن کامل مقاله بههمراه منابع:
👉 goo.gl/571N27
🌐 @jscenter
☪✝ @Debate
✡ در #مقاله « #یهودیان مخفی مشهد » ( goo.gl/AQCREo ) میخوانیم كه: در خاطرات #مئیر_عزری سفیر اسرائیل در ایران دوره پهلوی، اشاراتی به برخی #یهودیان مخفی مشهد موجود است که در قسمتی از آن به یهودی مخفی بودن موسی صبی اشاره شده است:
✍ «… میانهی شلمو هیلل [مأمور اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی] به یاری پدرم و من با کارکنان وزارت کشور و پلیس در ایران گرمتر میشود و دوستان یهودی و غیریهودی فراوانی مانند شادروانان موسی طوب و #موسی_صبی (وکیل دادگستری)، که کمتر کسی از یهودی بودنش آگاه بود، دست همکاری میدهند. پشتیبانیهای نورالله زبولونی (از جدیدالاسلامهای مشهد)، بازرگان خوشنام مشهدی شایسته یادآوری است. گو اینکه سن و سالی از وی گذشته بود، ولی نمایندگی یهودیان شهرش را در همه کنگرههای جنبش خلوتص به دوش داشت.»
﷽؛
💢 ترسیم ارادت بانوی #مسیحی #ارمنی بر بوم نقّاشی
عشق و ارادت به رهبر معظّم انقلاب و به خاک و میهن و انقلاب متعلّق به همه مذاهب و #ادیان است که بارها و بارها نمونههای این ارادت را از طریق اخبار و روایات گوناگون شاهد بوده ایم. این مساله از روابط عاطفی و رفتار مسالمت آمیز مردم و مسئولان با اقلیتهای دینی از جمله ارامنه و #مسیحیان حکایت دارد.
🔸نقّاشی را به خاطر دل خودم انجام داده و در قبال آن تنها مهر و عشق دریافت میکنم. بعد از اینکه کشیدن تمثال #شهدا را آغاز کردم، تا چهلمین سالگرد انقلاب بود ۳۹ عکس کشیده بودم و تصمیم گرفتم که عکس رهبر چهلمین عکس باشد و آن را به رهبر هدیه بدهم.
👈🏻تاکنون عکس ۵۰ شهید نقاشی کرده که ۶ شهید از ارامنه و بقیه #مسلمان هستند.
🔹عکس شهید خدمت گلستان دکتر عبدالله عباسی را که بر اثر کرونا شهید شدند را هم کشیده که یک روز تصمیم دارم آن را به بیمارستان اهدا کنم تا خدمت ناچیز و کوچکی در این راه انجام داده باشم.
بیشتر بخوانید:
mehrnews.com/xRVNM
☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛
نافرمانی مدنی؛ از موسّسات برانداز غربی تا تبیین در شبکه های #مسیحی
نگاهی به عملکرد شبکه های ماهواره ای مسیحی نشان داده که دست اندرکاران آنها به انحاء مختلف در امور داخلی کشور ایران دخالت کرده و حتی در برنامه های آموزشی خود، گروندگان به فرقه #مسیحیت_صهیونیستی را به نافرمانی مدنی و عدم اطاعت از دولت، ترغیب می کنند.
بعد از آزمایش انواع مختلف مقابله با حکومت های مستقل و آزاده جهان، آخرین روشی که توسط نظریه پردازان غربی معرفی شده، جنگ نرم و براندازی از طریق بکارگیری شیوه های مسالمت آمیز است.
یکی از راهکارهای ارائه شده در این جنگ، پیشنهاد اجرای "تاکتیک نافرمانی مدنی" است که در موسّسات مطالعات راهبردی غربی همچون: موسسه "آمریکن اینتر پرایز" آمریکا- که اعضای اصلی آن از جمهوری خواهان تندرو تشکیل شده- صراحتا در پروژه ای موسوم به دلتا، به عنوان یکی از سه ضلع مقابله با جمهوری اسلامی ایران معرفی می شود.
در "نافرمانی مدنی" که به طور خلاصه، شیوه ای آرام و در عین حال پیشرو در براندازی نرم است، پیاده نظام های کشورهای برانداز باید قانون کشور مورد نظر را شکسته؛ هر چند که ضمانت اجراهای سنگینی در بر داشته باشد.
تبیین و تبلیغ این موضوع از سوی شبکه های ماهواره ای مسیحی- وآن هم با استناد به کتاب مقدس و تاریخ تفکر مسیحی- به روشنی پرده از حقایقی در باب وحدت رویکرد بین جنگ افروزان آمریکایی و شبکه های مسیحی در مقابله با کشورهای غیر همسو با سیاست غرب، بر می دارد؛ هر چند که این حقیقت از چشم های عادی پوشیده و در نظر آنها مغفول بماند.
antisect
☪✝ @Debate
﷽؛
کارگری در حال ضدّعفونی #کلیسای جامع سلت (نمک) است. این کلیسای زیرزمینی در یک معدن نمکی ساخته شده و از جاذبه های گردشگری کشور کلمبیا محسوب میشود.
قرار است ماموران بهداشت از این کلیسا دیدن کنند و در صورت تایید رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگیری از شیوع #کرونا، مجوز بازگشایی آن را صادر کنند.
موسسه گفت و گوی ادیان
☪✝ @Debate