گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ در سال ۱۵۹۵ در سن ۲۴ سالگی مأمور شد تا ۲ صحنه از زندگی سن ماتیو (متی) را در #کلیسای کوچک سن لوی
کاراواجو هنرمند سبک باروک بود. امّا او در زمان خود در آثار هنری انقلاب به پا کرد. زیرا او فردی نبود که دنبال تقلید از سنّتهای گذشته باشد. او فردی بود که با مردم فقیر و در میان خود آنها زندگی کرده بود و معنی درد و رنج و محنت را خوب میدانست و حس کرده بود.
او با شکسپیر هم دوره بود و نوعی روایت و داستان نیز وارد صحنههای نقّاشی او شده بود که تئاتر گونه بود. استفاده از نور تند در کنار تاریکیهای صحنه و گذاشتن سوژههای اصلی در پیش زمینه و استفاده از ابعاد بزرگ و موضوعاتی که از میان مردم و زندگی فقیرانه آنها بود همه باعث میشد تا بیننده خود را در موقعیت احساس کند و این مهمترین اصل در کارهای او بود که به نوعی باعث ایجاد یقین و ایمان در بیننده میشد. اکثر آثار او بدین گونه بود اما بهطور مثال در اثر توماس شکاک، #مسیح دستِ توماسِ شکاک را میگیرد و به عمق جراحت خود فرو میبرد. چه کسی پیام مسیح را تا این حد جدّی گرفتهاست؛ و چه نقّاشی میتوانسته تأثیرگذارتر از این برای اثبات مسائل به توماس شکاک و بینندههایی که مانند توماس شکاک هستند باشد. اثر دیگر او مرگِ باکره است که کلیسای سانتا ماری از او صحنهٔ عروجِ مریم مقدس را خواسته بود. اما کاراواجو در اثرش مریم را مُرده کشیده که حواریون در اطرافش در حال ناله و زاری هستند و غمِ حاصل از این صحنه، غمِ قبل از عروج #مریم نیست بلکه غم و ناراحتی و پریشانی به خاطرِ مرگِ اوست و همین سبب شد تا راهبان اثر کاراواجو را پس بفرستند. این نوع برخوردها و سوژهها در آثار کاراواجو زیاد است.
امّا نکتهٔ مشترکِ همه آنها این بود که کاراواجو خشن و شرور نه تنها با مردم و بقیه در مبارزه و ستیز بود بلکه در آثار هنری هم در حالِ جدال میانِ سنتهای گذشته و حال بود. استفاده از واقعیت مردمی که هستند و نه آنچه که قرار بود انجام دهد به نوعی او را فدایی و مبلّغِ #مسیحیت برای مردمِ بی بضاعت نیز میدانند. #مسیح میگوید رنج و محنت بر روی زمین باقی میماند، کاراواجو هم در بازگوییِ همینها تلاش میکرد. آثار او حصار امن میان نقاشی و بیننده را میشکست و بیننده میتوانست خود را کاملاً در موقعیت اثر احساس کند، ایمان بیاورد و متقاعد شود.
☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
کاراواجو هنرمند سبک باروک بود. امّا او در زمان خود در آثار هنری انقلاب به پا کرد. زیرا او فردی نبود
آثار شاخص:👆👇
ناباوری توماس قدیس (۱۶۰۲–۱۶۰۱)
فراخوانی متّای حوّاری (۱۶۰۰–۱۵۹۹)
شهادت سن ماتیو (۱۶۰۰–۱۵۹۹)
تذفین (۱۶۰۳–۱۶۰۲)
مدونای لرتو (۱۶۰۵–۱۶۰۳)
باکوس (خدای شراب) مریض (۱۵۹۸)
سالمه با سر بریده سن جان تعمیدگر (۱۶۰۹)
شام در عمواس (۱۶۰۲–۱۶۰۱)
هفت صحنه از آمرزش (۱۶۰۷)
نوازندهها (۱۵۹۶–۱۵۹۵)
بریدن سر جان تعمیدگر (۱۶۰۸)
پسر در حال پوست کندن میوه (۱۵۹۲)
دستگیری عیسی (۱۶۰۲)
هدایت شده از بدون توقف
﷽؛
سلام و نور✨🌸
هر کس می تونن، حمد شفایی برای سلامتی یک بیمار تلاوت کنن
بارونم میاد، دعای بندگان خوب خدا هم موثّره، ممنونم.
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✅تأکید شیخ زهیر جعید بر ضرورت وحدت اسلامی- مسیحی در مبارزه با اسرائیل 💠هماهنگکننده جبهه عمل اسلامی
↙️به گزارش روشنگر؛ به نقل از خبرگزاری ملی لبنان (NNA)، شیخ «زهیر جعید» هماهنگکننده جبهه عمل #اسلامی لبنان در وبیناری در خصوص #سیاست آمریکا در منطقه پس از ترامپ، که به همت جبهه عمل اسلامی برگزار شد، تأکید کرد: پس از تغییر رئیس جمهور آمریکا سیاست این کشور به صورت گذشته یعنی در جهت منافع #رژیم_صهیونیستی باقی میماند و تغییری نخواهد کرد.
🔸الجعید افزود: بیتفاوتی نسبت به آرمان #فلسطین، پس از موج گسترده عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی افزایش یافته است لذا ما وظیفه داریم همواره امت اسلامی را نسبت به مسئله فلسطین بیدار و آگاه سازیم.
🔹وی در بخش دیگری از سخنان خود، مواضع شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر در دفاع از اسلام و مسلمانان و به ویژه موضع اخیر او در رد هتک حرمت به #پیامبر اسلام (ص) از سوی مقامات فرانسوی را تأیید کرد.
☪الجعید با تأکید بر ضرورت توسعه همکاری برای تحکیم وحدت میان مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با دشمن واحد یعنی رژیم غاصب صهیونیستی که مقدسات مسلمانان و مسیحیان - از #مسجدالاقصی گرفته تا #کلیسای_قیامت در قدس - را به غارت برده است، تأکید کرد و گفت: گزینه مقاومت تنها گزینه برای وحدت امت اسلامی و تحقق پیروزی و عزت کرامت مسلمانان است.
🌐گفتنی است در این وبینار شماری از شخصیتها و اندیشمندان لبنانی چون وفیق ابراهیم، استاد دانشگاههای لبنان؛ شیخ محمد هشام سلطان، نائب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام و شیخ بلال سعید شعبان، دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان سخنرانی کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
⭕️ ما برای جنگ با مهدی به خاورمیانه آمدیم!
♨️ این بخشی از صحبت های #کشیش #مسیحی است؛ او در این خصوص توضیح میدهد که خاورمیانه محلّ ظهور منجی خواهد بود.
#مسیحیان #صهیونیست که امروز در حاکمیتِ کشورهای غربی نفوذ دارند، بیشتر از چیزی که تصوّر می کنید اِنتظار منجی را کشیده و خود را برای جنگ با او آماده می کنند؛ خیلی از نبردهای این تفکّر نیز با همین انگیزه آغاز میشود.
☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛
📸 جان گیل (مفسر #کتاب_مقدس و عالم #مسیحی): بر اساس کتاب مقدس، زنان به هیچ وجه صلاحیت شهادت در محکمه را ندارند و شهادتشان مطلقا پذیرفته نیست.
#مسیحیت
☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ 📸 جان گیل (مفسر #کتاب_مقدس و عالم #مسیحی): بر اساس کتاب مقدس، زنان به هیچ وجه صلاحیت شهادت در مح
﷽؛
🔺 جان گیل (مفسّر #کتاب_مقدس و عالم مسیحی): بر اساس کتاب مقدس، #زنان به هیچ وجه صلاحیت شهادت در محکمه را ندارند و شهادتشان مطلقا پذیرفته نیست.
📝 and teaches that there is no witness by women; and so it is elsewhere said, an oath of witness is made by men, and not by women; on which it is observed that a woman is not fit to bear witness, as it is written
then both the men
men and not women; and the above writer remarks further, that it teaches that they ought to bear testimony standing
📝 و به ما می آموزد که زنان حق شهادت ندارند و بنا بر این در جای دیگر گفته شده است که مردان سوگند یاد می کنند و نه زنان که این نشان دهنده ی آن است که زنان صلاحیت و شایستگی شهادت دادن ندارند.
گفته شده: «سپس دو مرد»
گفته شده مرد و نه زن و نویسنده ی مذکور بیش از پیش خاطر نشان می کند که بایستی ایستاده شهادت بدهند.
📚 Gill, John, John Gill's Old Testament Commentary, P230
✅ توضیح: با مراجعه به ترجمه ی فارسی کتاب مقدس، برداشت دقیقی از این مفهوم که زنان حق شهادت ندارند را نخواهیم داشت و این با مراجعه به ترجمه های معتبر انگلیسی و عربی - که بر اساس دقیق ترین نسخه ها می باشد - و همچنین دقت در تفاسیر کتاب مقدس است که حقیقت امر مشخص می شود.
👈 ترجمه ی انگلیسی سفر تثنیه (فصل 19، آیه ی 17):
✏️ then both men in the controversy shall stand before the Lord, before the priests and the judges who serve in those days
👈 ترجمه ی عربی سفر تثنیه (فصل 19، آیه ی 17):
✏️ یقف الرجلان اللذان بینهما الخصومة أمام الرب أمام الکهنة والقضاة الذین یکونون فی تلک الأیام.
#مسیحیت
☪✝ eitaa.com/Debate
﷽؛
امروز کاربران لبنانی با هشتگ #رياض_الأميركي_يمنع_التدقيق (ریاض سلامه ی آمریکایی جلوی حسابرسی را گرفته) به او و مافیای فساد بانکی تاختند.
همچنین جوانان #مسیحی با راهپیمایی در برابر منزل وی، خواستار تحقق عدالت شدند.
ریاض سلامه رییس بانک مرکزی لبنان متهم است با همدستی سرمایه داران و سیاستمداران فاسد، بیش از صد میلیارد دلار از اموال مردم را به بانکهای خودشان سود دادهاند.
LIBANIRAN
☪✝ eitaa.com/Debate
هدایت شده از بانک کتب و مقالات پژوهشی مفام
📚 #معرفی_کتاب #ادیان در خدمت انسان 📚
🔸آیا دین هنوز هم بعد از 1400 سال برای زندگی ما برنامه دارد؟
🔸چرا #آزادی از انسان ها سلب شده است؟
🔸اسلام چگونه #عدالت اجتماعی را محقّق می کند؟
🔸اُمّت اسلامی چگونه به اتّحاد و قدرت میرسد؟
💠 علّت محبوبیت و استقبال گسترده از کتاب ادیان در خدمت انسان چه بود؟⬇️
.
🔹جهان بینی فوق العاده زیبا و اسلامی🕋 #امام_موسی_صدر که در این کتاب به تصویر کشیده شده است، هزاران خواننده را به خود مجذوب کرده است.
🔻داستان خواندن خطبه آغاز روزه در #کلیسا یکبوشیین بیروت توسّط امام موسی صدر
🔸برای نخستین بار در تاریخ، یک روحانی مسلمان در کلیسای⛪️ #کاتولیک برای جمعی از مومنان #مسیحی در جایگاه موعظه سخن می راند. این اتّفاق واقعاََ قابل تآمّل است.
🔸باید توجّه داشته باشیم که محل زندگی امام موسی صدر، یعنی کشور لبنان🇱🇧، کشوری هزار فرقه است، که گاهی با یکدیگر تعامل و گاهی با یکدیگر تعارض دارند.
به نظر شما چگونه تعارضی که امروز بین ادیان مشاهده می کنیم در آنجا رنگ باخت؟
پاسخ این سوال را در کتاب حاضر خواهید یافت.