آشنائی با آموزه های مسیحیت -
#راز_تثلیث
http://www.aparat.com/v/MwjUI
آشنائی با آموزه های مسیحیت
#الهیات_مسیحی
http://www.aparat.com/v/C4Mim
آشنائی با آموزه های مسیحیت - #پولس رسول
http://www.aparat.com/v/bl9xo
آشنائی با آموزه های مسیحیت - احکام کتاب مقدس
http://www.aparat.com/v/DULCf
آشنائی با آموزه های مسیحیت - #پیامبران در کتاب مقدس
http://www.aparat.com/v/tR0bK
آشنائی با آموزه های مسیحیت - #عهد جدید
http://www.aparat.com/v/X9hbD
آشنائی با آموزه های مسیحیت
#کتاب_مقدس مسیحیان
http://www.aparat.com/v/vsRJC
آشنائی با آموزه های مسیحیت
#عهد_قدیم
http://www.aparat.com/v/VimEf
☪✝ @Debate
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی
#زمان_ظهور
مسیح زمان ظهور را آنقدر نزدیک میدید که هنگامی که نوید آمدن ملکوت خداوند را میداد به یارانش بشارت داد تا زمانی که برخی از شما هنوز شما زنده اید . بازگشت مجدد وی رخ خواهد داد و میگوید :👇
« هرآینه به شما میگویم بعضی از ایستادگان در اینجا میباشند که تا ملکوت خدا را که به قوّت میآید نبینند، ذائقه موت را نخواهند چشید. ( مرقس 9: 1).۳۲آمین، به شما میگویم، تا همۀ این امور واقع نشود، این نسل نخواهد گذشت.۳۳آسمان و زمین زایل خواهد شد، امّا سخنان من هرگز زوال نخواهد پذیرفت. ( لوقا 21: 32-33)📔
ولی از طرفی اعلام نمود هیچ کس نمیداند که بازگشت مجدد او در چه تاریخی خواهد بود «ولی از آن روز و از آن ساعت (زمان رجعت) غیر از پدر هیچ کس اطلاع ندارد نه فرشتگان در آسمان و نه پسر هم.» (مرقس 32:13)
وی هنگامی که از #علائم_ظهور سخن میگفت شاگردان مسیح محرمانه نزد وی رفتند و از وی سوال کردند که این امور چه زمانی رخ میدهد 4. عیسی جواب داد :« مواظب باشید که کسی شما را گمراه نسازد 23. « در آن زمان اگر کسی به شما بگوید: « نگاه کن مسیح این جا یا آن جا است » آن را باور نکنید.24. زیرا اشخاص بسیاری پیدا خواهند شد که به دروغ ادعا می کنند مسیح یا پیامبر هستند و معجزات و آیات بزرگی انجام خواهند داد به طوری که اگر ممکن بود حتی برگزیدگان خدا را هم گمراه میگردند.25. توجه کنید ، من قبلا شما را آگاه ساخته ام .26. اگر به شما بگویند که او در بیابان است ، بآنجا نروید و اگر بگویند که در اندرون خانه است ، باور نکنید.27. ظهور پسر انسان مانند ظاهر شدن برق لامع از آسمان است که وقتی از شرق ظاهر شود تا غرب را روشن می سازد. ( متی 24: 4- 27)
و مسیح همواره میگفت کسی از زمان بازگشت مجددش خبر ندارد و حتی خودش هم نمیداند آن زمان کی خواهد بود اما با این وجود در طول تاریخ همواره برخی از الهی دانانان مسیحی تاریخ هایی را برای بازگشت مجدد وی تعیین نمودند که همیشه این تاریخ ها اشتباه از آب در می امد از جمله ایرنائوس مدعی بود که مسیح در سال 500 میلادی باز خواهد گشت پاپ سیلوستر دوم نیز اول ژانویه سال 1000 میلادی را زمان بازگشت مجدد مسیح تعیین نمود اما با گذشت این زمان خبری از آمدن مسیح نشد .در قرن نوزدهم میلادی تاریخ گذاری برای بازگشت مجدد مسیح شتاب بیشتری به خود گرفت جان وسلی بنیانگذار متدیست مدعی بود که مسیح در سال 1836 باز خواهد گشت
ویلیام میلر، بنیانگذار فرقه ادونیست های روز هفتم، وی پایان تاریخ را 21 مارس 1844 و پس از آن 21 اکتبر 1844 اعلام کرد ولی پس از گذشت آن تاریخ و عدم وقوع رخدادی، غالب پیروان وی از او جدا شدند.
چارلز راسل، بنیانگذار فرقه #شاهدان_یهوه، وی نیز پایان تاریخ و ظهور مسیح را 1874, اعلام کرد ولی با گذشت این تاریخ خبری از بازگشت مجدد مسیح نشد و لذا تاریخ 1878 را مجددا اعلام نمود و در مرحله سوم 1914 را روز بازگشت مجدد مسیح اعلام کرد ولی او و پیروانش هربار علت جدیدی را برای عدم تحقق پیشگویی خود اعلام می نمودند. جری فالول یکی از بزرگترین مبلغان مسیحیت اوانجلیستی نیز پیش بینی کرد که مسیح بین سال 1999 تا 2009 خواهد آمد
هارولد کمپینگ، #اوانجلیست، نویسنده و مبلغ مسیحی در رادیو (Family Radio)او معتقد بود ظهور عیسی مسیح در21 ماه می سال 2011 و نابودی جهان در 21 اکتبر همان سال است اما پس از گذشت آن تاریخ و عدم وقوع حادثه، کمپینگ مدعی شد در این تاریخ دادرسی غیر مادی و روحانی آغاز شده است!
و همچنان این #تاریخ_گذاری ادامه دارد از جمله کنت هووین (Kent Hovind ) دکترای کتاب مقدس مدعی است مسیح در سال 2028 باز خواهد گشت
1⃣ ادامه در پست بعد 👇
انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است.
گفتگوی اسلام و مسیحیت :
☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی #زمان_ظهور مسیح زمان ظهور را آنقدر نزدیک میدید که هنگامی که نوید آمدن ملک
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی
#زمان_ظهور
در این لیست میتوانید با مجموعه ای از تاریخ هایی که برای بازگشت مجدد مسیح اعلام شده است آشنا شویم.👇📋
https://en.wikipedia.org/wiki/Predictions_and_claims_for_the_Second_Coming_of_Christ
https://en.wikipedia.org/wiki/Unfulfilled_Christian_religious_predictions
بحث #زمان_ظهور مساله دیگری را در الهیات مسیحی ایجاد نموده است به نام انتظار
کتاب مقدس از ایماندارانش میخواهد روز وشب به انتظار آمدن منجی موعود بنشینند و ظهورش را لحظه شماری کنند . عیسای مسیح امدن موعود را همانند اربابی به تصویر میکشد که به عروسی رفته و آمدنش به طول کشیده و غلامانش در منزل منتظر آمدن وی هستند تا در را برویش باز کنند لوقا به نقل از مسیح مینویسد :📝
کمرهای خود را بسته، چراغهای خود را افروخته بدارید. و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را میکشند که چه وقت از عروسی مراجعت کند. تا هر وقت آید و در را بکوبد، بیدرنگ برای او باز کنند. خوشا به حال آن غلامان که آقای ایشان چون آید، ایشان را بیدار یابد... پس شما نیز مستعد باشید، زیرا در ساعتی که گمان نمیبرید پسر انسان میآید. ( انجیل لوقا 12: 35-36) «بهوش باشید، مبادا عیش و نوش و مستی و نگرانیهای زندگی دلتان را سنگین سازد و آن روز چون دامی بهناگاه غافلگیرتان کند.۳۵زیرا بر همۀ مردم در سرتاسر جهان خواهد آمد.۳۶پس همیشه مراقب باشید و دعا کنید تا بتوانید از همۀ این چیزها که بزودی رخ خواهد داد، در امان بمانید و در حضور #پسر_انسان بایستید.»( لوقا 21: 34-36)📔
مسیح نشانه های ظهور را همچون درخت انجیری میداند که شکوفه زده و نوید آمدن تابستان را میدهد و میگوید:👇
«درخت انجیر و درختان دیگر را در نظر آورید.۳۰به محض اینکه برگ میدهند، میتوانید ببینید و دریابید که تابستان نزدیک است.۳۱به همینسان، هرگاه ببینید این چیزها رخ میدهد، درمییابید که پادشاهی خدا نزدیک شده است. ( لوقا 21: 29-32)
مژده مسیح به نزدیک بودن ملکوت آسمان و بازگشت مجدد وی حس انتظار زیادی در مسیحیان اولیه زنده کرده بود به گونه ای که وقتی چند نفر از مسیحیان تسالونیکی از دنیا رفتند و برای ایشان این سوال بوجود آمد که زمانی که مسیح بازگردد تکلیف مسیحیانی که مردند چه خواهد شد آیا انها هم میتواند مانند زندگان به آسمان ربوده شوند و پولس در جواب نامهشان نوشت بلی ایشان زنده خواهند شد و به همراه زندگان به آسمانها ربوده میشوند . ( اول تسالونیکیان 4: 16-17)📔
ولی شدت انتظار در این شهر برخی از مسیحیان را واداشته بود تا کار و زندگی را رها کنند و به انتظار آمدن مسیح بنشینند پولس در نامه ای دیگر به ایشان یاد آور میشود تا دجال نیاید مسیح ظهور نخواهد کرد ( دوم تسالونیکی 2: 3)
پطرس با اشاره به اینکه خود #عیسی فرارسیدن پادشاهی خداوند را ناگهانی میدانست میگوید: «مانند کسی که منتظر هر اتفاقی است، منتظر آمدن عیسی مسیح باشید» (اول پطرس 13:1). او میپنداشت که «پایان همه چیز نزدیک است» (همان 4:7) و زمان داوری نیز آغاز شده است (همان 17:4)
انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است.
2⃣ ادامه در پست بعد 👇
گفتگوی اسلام و مسیحیت :
☪✝ eitaa.com/Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی #زمان_ظهور در این لیست میتوانید با مجموعه ای از تاریخ هایی که برای بازگشت
ادامه 👇
#کتاب_تعالیم_کلیسای_کاتولیک که توسط استاد مفتاح سلیمانی و قنبری ترجمه شده است نیز در باره انتظار امدن مسیح مینویسد : 📝
671. كليسا ...در ميان مخلوقاتى بسر مىبرد كه در مصيبت هاناله سرمى دهند و منتظر ظهور پسران خدا هستند». به همين دليل مسيحيان به خصوص در #عشاى_ربانى براى تسريع #بازگشت مسيح دعا مىكنند، و به او مىگويند: «اى خداوند ما بيا».
672. مسيح پيش از عروجش تأكيد كرد كه زمان برقرارى ملكوت مسيحايى با شكوهى كه اسرائيل انتظار آن را مىكشد، فرا نرسيده است، كه به گفته ى پيامبران، براى تمام آدميان نظام عدالت نهايى، محبّت و صلح را به ارمغان مىآرود. برحسب قول خداوند زمان حاضر زمان روح القدس و شاهد بودن است، اما در عين حال مشخصه آن، «محنت» و گرفتارى به شر است كه دست از كليسا برنمى داردو طليعه كشمكشهاى آخرالزمان است. و زمان انتظار كشيدن و مراقب بودن است.
673. از زمان عروج، آمدن باشكوه مسيح نزديك شده است،(565) گرچه «از شما نيست كه زمان هاو اوقاتى را كه پدر در قدرت خود نگاه داشته است، بدانيد».(566) اين آمدن فرجامين ممكن است در هر لحظه به وقوع بپيوندد، اگرچه اين آمدن و امتحان پايانى قبل از آن «به تأخير» بيفتند.(567)📔
3⃣ انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است.
گفتگوی اسلام و مسیحیت :
☪✝ eitaa.com/Debate
☪آیا آیه در #انجیل وجود داره که استدلال برای به #صلیب کشیدن حضرت عیسی علیه السلام باشه ؟
یکی از #دلایل_مسیحیان برای اثبات به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح این است که چندین نفر از نزدیک شاهد ماجرا بوده و شهادت دادهاند که عیسی مسیح به صلیب کشیده شده است. [۱] آنان برای اثبات این ادعای خود به کتاب مقدس استشهاد کرده و روایت یوحنا از این ماجرا را دلیل بر اثبات تصلیب عیسی مسیح میدانند. یوحنا در انجیل خود در مورد حادثهی تصلیب چنین روایت کرده است: «و پای صلیب عیسی، مادر او و خواهر مادرش، مریم زن کَلوُپا و مریم مَجْدَلِیّه ایستاده بودند. چون عیسی مادر خود را با آن شاگردی که دوست میداشت ایستاده دید، به مادر خود گفت، ای زن، اینک، پسر تو.»[۲]
حقیقت این است که این استدلال مسیحیان نیز همانند بسیاری از استدلالات آنان دارای اشکال اساسی بوده و قابلاعتنا نیست. اشکالی که این استدلال مسیحیان را رد میکند این است که این دلیل تنها مبنی بر روایت یوحنا است؛ حالآنکه غیر از انجیل یوحنا در سه انجیل دیگر و در بخشهای دیگر کتاب مقدس هیچکس چنین روایتی نکرده است؛ از طرفی در دیگر اناجیل، روایتی برخلاف روایت یوحنا نقلشده است؛ به همین خاطر نمیتوان به روایت یوحنا اعتنا کرده و روایات متی، مرقس و لوقا را نادیده گرفت.
متی در انجیل خود معتقد است که هیچ زنی از نزدیک شاهد به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح نبوده بلکه از فاصلهی دوری نظارهگر ماجرا بودهاند. متی دراینباره چنین روایت میکند: «و در آنجا زنان بسیاری که از جلیل در عقب عیسی آمده بودند تا او را خدمت کنند، از دور نظاره میکردند که از آن جمله، مریم مَجْدَلیّه بود و مریم مادر یعقوب و یوشاء و مادر پسران زِبِدی.»[۳] مرقس نیز روایتی مشابه روایت متی نقل کرده است: «و زنی چند از دور نظر میکردند که از آن جمله مریم مجدلیّه بود و مریم مادر یعقوبِ کوچک و مادر یوشا و سالومَه.»[۴]
لوقا نیز همانند مرقس و متی در نوشتهی خود معتقد است که هیچ زنی از نزدیک شاهد ماجرا نبوده و برخلاف روایت یوحنا از دور این ماجرا را مشاهده میکردند. لوقا در انجیل خود چنین آورده است: «و جمیع آشنایان او از دور ایستاده بودند، با زنانی که از جلیل او را متابعت کرده بودند تا این امور را ببینند.»[۵]
با توجه به دلایلی که ذکر شد هرگز نمیتوان به روایت یوحنا اعتنا کرد. چراکه متی، مرقس و لوقا، روایتی برخلاف یوحنا نقل کردهاند و عقل سلیم نمیتواند روایت یک نفر را بر نقل سه نفر ترجیح دهد در حالی که هر چهار نفر آنان در یک رتبه قرار دارند. مگر اینکه مسیحیان قائل باشند که رتبهی یوحنا بالاتر از متی، مرقس و لوقا بوده و در هنگام اختلاف بین این چهار انجیل، روایت انجیل یوحنا صحیح است؛ که پذیرش این ترجیح نیز مشکلات دیگری برای مسیحیت پیش خواهد آورد.
پینوشت:📝
[۱]. القیروانی، فارس؛ هل صلب المسیح حقا؟ ط ۱، القدس: نداء الرجاء، ۱۹۹۵ م، ص ۹.
[۲]. ترجمه قدیم کتاب مقدس، یوحنا ۱۹: ۲۵-۲۶.
[۳]. ترجمه قدیم کتاب مقدس، متی ۲۷: ۵۵-۵۶.
[۴]. ترجمه قدیم کتاب مقدس، مرقس ۱۵: ۴۰.
[۵]. ترجمه قدیم کتاب مقدس، لوقا ۲۳: 📚۴۹.
انتشار مطالب با ذکر منبع 👇 بلامانع است.
گفتگوی اسلام و مسیحیت :
☪✝ eitaa.com/Debate
✍ #یادداشت_استاد_کاشانی
#شئول
#هادس
مطابق #الهیات_مسیحی، #صلیب و قربانی شدن مسیح تنها راه #نجات است، و قبل از واقعه صلیب نجات انسانها امکان پذیر نبود مگ گراث میگوید: 👇
«آنچه مسیحیت را از دیگر ادیان در مورد نجات متفاوت میکند دو چیز است اول آنکه مسیحیان نجات را در گرو زندگی و مرگ عیسی مسیح میدانند و دوم اینکه خود این نجات در سنت مسیحی باز توسط عیسی مسیح شکل میگیرد بحثي در محافل الاهياتي است كه ايا واقعه صليب موجد نجات است يا بيانگر نجات»
كالين گانتن(1988) نیز در کتاب خود«واقعیت کفاره» می نویسد:📝«مسيح، برای كار مهمي انجام داد كه بدون آن، نجات هرگز ممکن نبود. در مسيح، امري به وقوع پيوست كه شيوه جديد زندگي را مهيا مي كرد، کاری که ما به تنهائی، قادر به انجام آن نبودیم.» دیدگاه گانتن مشخصه اکثر تحلیل های مسیحی در مورد مبانی نجات است
.مطابق با این دیدگاه نجات پس از مصلوب شدن مسیح امکان پذیر شد و همه کسانی که قبل از مسیح از دنیا رفتند در قهر و غضب خداوند به سر می بردند تا اینکه مسیح، پس از آن که به صلیب کشیده شد، به جهنم نزول کرد و با شکستن دروازه های آن، مؤمنین در بند را رهانید و وارد بهشت ساخت
پولس در رساله ای که به افسسيان می نویسد به همین مطلب اشاره می کند:
بنابراين ميگويد: «چون او به اعلي'عليّيّن صعود نمود، اسيري را به اسيري برد وبخششها به مردم داد.»
نزول هم كرد به اَسْفَل زمين. ..و او بخشيد بعضي رسولان و بعضي انبيا و بعضي مبشّرين و بعضي شبانان و معلّمان را، 12... .»( افسسيان 8:4-11)📔
اگر انسانهایی که قبل از مسیح مردند امکان نجات و ورود به بهشت نداشتند پس ایشان در کجا بودند؟
مطابق الهیات مسیحی #شیُول، مقصد نهایی فرد مرده برای عبریان را گاها با ادراکات تاریک و تیره ی جهنم مدرن، مقایسه می کنند، اما در واقعیت این دو با هم کاملا متفاوت هستند. شیول (Shi'ol) در #عهد_عتیق مقصد مشترک مردم درستکار و بدکار است، مردگان در انجا جدا از خدا زندگی میکنند.
اشعیا مینویسد:زیرا که شئول تو را حمد نمیگوید و موت تو را تسبیح نمیخواند و آنانی که به حفره فرو میروند به امانت تو امیدوار نمیباشند ( اشعیا 38 :18)📔
مطابق اعتقادات مسیحی شیول، مکانی است که همه به آنجا می روند و رفتن به اینجا هیچ ارتباطی به مجازات یا پاداش ندارد، همه به آنجا می روند چه خوب و چه بد. این راه دیگری برای تشریح آنچه می باشد که بر شما بعد از مرگ خواهد رفت. کلمه ی شیُول در عهد جدید مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه کتاب مقدس در اینجا از کلمه هادس (Hades) استفاده می کند، هادس در افسانه های یونان، فرمانروای مردگان و جهان زیرزمینی، پسر بزرگ تیتان کرونوس و رئا است. او و دوبرادرش زئوس و پوزئیدن پس از غلبه بر پدرشان قدرت را بدست گرفتند و خدایان تثلیثی یونان باستان را تشکیل دادند . اما در قرعه مشی تقسیم قلمرو حکومت زئوس خدای آسمان ها شد و پوزئیدن خدای دریاها و اما بدترین سهم نصیب هادس گردید و ان خدای جهان زیرین و دنیای مردگان و از همین رو یونانیان باستان به دنیای مردگان دنیای هادس میگفتند
عیسای مسیح نیز از همین واژه برای دنیای مردگان استفاده میکند انجیل میگوید :
" و من بر روي اين صخره ، كليساي خود را بنا مي كنم ، و قدرتهاي هادس هرگز قادر به نابودي آن نخواهند بود." ( متی 16: 18)
محققین برای کلمه های شیُول و هادس (Hades)، معنایی برابر انتخاب می کنند: دنیای مردگان، نه مکان مجازات. اولین ارجاع واضح کتاب مقدس به مجازات جهنم در کتاب دانیال، اتفاق می افتد.
تمام مردگان زنده خواهند شد بعضي براي زندگي جاوداني و برخي براي شرمساري و خواري جاوداني" (دانیال 12: 2)
کتکیزم کاتولیک این آموزه را این چنین ترسیم می کند:
«اعتقادنامه رسولان ... به نزول مسيح در جهنّم و برخاستن از ميان مردگان در روز سوم اقرار مي كند... تصريحات مكرر عهد جديد مبني بر اين كه عيسي «از مردگان برخاست» نیز اقتضا مي كند عيساي مصلوب قبل از رستاخيز، در عالَم مردگان سكونت گزيده باشد.. كتاب مقدّس محل سكونت مردگان را كه مسيح در آن پايين رفت، «جهنّم» مي نامد، مکانی که در عبري، شيول و در يوناني، هداس خوانده مي شود؛ زيرا كساني كه آنجايند از رؤيت خدا محرومند. حالِ تمام مردگان منتظر منجي، چه بدكار چه درستكار، اين گونه است. این امر البته به معنای یکسان بودن سرنوشت آن ها نیست.. عيسي به جهنّم نزول نكرد تا لعنت شدگان را نجات دهد يا فلاكت جهنّم را بردارد، او نزول كرد تا عادلاني را كه پيش از او رفته اند نجات دهد. نزول به جهنّم، پيام نجات انجيل را به كمال مي رساند.. مسيح به اعماق مرگ نزول كرد، .. عيساي «رئيس حيات»، «صاحب قدرت موت يعني ابليس را تباه سازد و آناني كه از ترس موت، تمام عمر گرفتار بندگي بودند را آزاد گرداند»..او .. می خواهد آدم و حوا را كه همراه او اسيرست از قید و بندهاشان برهاند.
☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
بسم الله الرحمن الرحیم
دسترسی به ابتدای کانال
📃 #مقاله
#مدح_ادیبان و #فرهیختگان_مسیحی درباره #نهج البلاغه👇
http://a8r.ir/mohammadfnd.maghale
☪✝ @Debate