🌻🌷 "فضل" و "رحمت" خداوند
🌸🍂 اَلْإِمَامُ اَلْبَاقِرُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : فَضْلُ اللهِ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) وَ رَحْمَتُهُ عَلِیُّبْنُأَبِیطَالِبٍ (علیه السلام).
💚❗️ امام باقر صلوات الله علیه می فرمایند : منظور از بِفَضْلِ الله، رسول خدا صلی الله علیه و آله و مقصود از رَحْمَتُهُ امیرمؤمنین امام علی صلوات الله علیه است.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۶، ص۴۸۶
📚بحار الأنوار، ج۳۵، ص۴۲۵
📚المناقب، ج۴، ص۱۸۰
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
♥️❗️ دوست داشتن خدا واهل بیت
💚❗️ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ الإمامُ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : مَن أحَبَّ شيئاً لَهِجَ بِذِكرِهِ .
💜❗️ امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : هرکس چيزى را دوست بدارد ، يادِ آن وِرد زبانش می شود.
📚غرر الحكم و درر الکلم 7851
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
⛔️🛑〽️ آرزوی مرگ نکنیم
🌲🌵 سمع اَلْإِمَامُ اَلْكَاظِمُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ : رجلا يتمنى الموت فقَالَ له : هل بينك وبين الله قرابة يحاميك لها؟ قال : لا ، قَالَ : فهل لك حسنات قدمتها تزيد على سيئاتك؟ قَالَ : لا ، قَالَ : فأنت إذا تتمنى هلاك الابد.
⭐️🍃 کسی آرزوی مرگ می نمود ، حضرت امام کاظم صلوات الله علیه صدای او را شنید و به او فرمودند : آیا بین تو و خداوند قرابتی وجود دارد که موجب حمایت تو شود؟جواب داد ، خیر. امام فرمودند : آیا اعمال حسنه ای داری که آن را مقدم داشته باشی و افزون بر گناهان تو باشد؟ عرض کرد خیر. امام فرمودند : پس تو هلاکت ابدی را درخواست می کنی.
📚بحارالأنوار جلد78 صفحه327
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
17.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺☀️همه باید فضائل امیرالمومنین (ع)را نشر بدهند
🎤سید احمد دارستانی
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فرازی بسیار زیبا و معنوی با صوت ملکوتی استاد عبدالباسط عبدالصمد
💠 سوره ذاریات (۴۷تا ۵۲)
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
🕋✨ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ الإمامُ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما : جِهَادُ الْمَرْأَةِ حُسْنُ التَّبَعُّلِ وَ قَالَ لِتَطَیَّبِ الْمَرْأَةُ الْمُسْلِمَةُ لِزَوْجِهَا
💟✨امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : جهاد زن، همسرداری نیکوست و فرمود: باید که زن مسلمان برای همسر خود از بوی خوش استفاده کند.
📚بحارالانوار/ج۱۰۰/ص۲۴۵/ح۲۲
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
🔲✨خلقت نوری اهل بیت وشیعیان آنها
#قسمت_دهم
⭐️🍂🍂#طينت و سرشت #شیعه
۱۶- عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِاللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَا مُفَضَّلُ انَّ اَللَّهَ خَلَقَنَا مِنْ نُورِهِ وَ خُلِقَ شِيعَتَنَا مِنَّا وَ سَائِرُ اَلْخَلْقِ فِي اَلنَّارِ بِنَا يُطَاعُ اَللَّهُ وَ بِنَا يُعْصَى اَللَّهُ يَا مُفَضَّلُ سبَقَتْ عَزِيمَةٌ مِنَ اَللَّهِ أَنْ لاَ يَتَقَبَّلَ مِنْ أَحَدٍ اَلآ بِنَا وَ لاَ يُعَذِّبُ أَحَداً الاّ بِنا فَنَحْنُ بَابُ اَللَّهِ وَ حُجَّتُهُ وَ أُمَنَاؤُهُ عَلى خَلقِهِ وَ خُزَّانُهُ فِي سَمَائِهِ وَأَرْضِهِ وَ حَلالُنَا عَنِ اَللَّهِ وَ حَرَامُنَا عَنِ اَللَّهِ لاَ يَحْتَجِبُ مِنَ اللَّهِ اذا شِئْنَا «وَمَا تَشَاءُونَ إِلاَّ أَنْ يَشَاءَ اَللَّهُ »اِسْتِثْنَاءٌ وَ مِنْ قَولِهِ انَّ اللَّه جَعَلَ قَلبَ وَلِيِّهِ وَكرَ الإِرادَةِ فَاِذا شاء اللَّه شِئنا [۱]
۱۷-عَنْ أَبِي عَبداللهِ عليه السَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَللَّهَ خَلَقَنَا مِن طينَةِ عِلِّيِّينَ وَ خَلَقَ قُلُوبَنا مِنْ طِينَةِ فَوْقِ عِلِّيِّينَ وَ خَلَقَ شيعَتَنا مِن طِينَةِ أَسفَلَ مِن ذلِكَ، وخَلَقَ قُلُوبَهُمْ مِن طينَةِ عِلِّيِّينَ فَصَارَتْ قُلوبُهُم تَحِنُّ إِلَينا لِأَنَّها مِنَّا وَ خَلَقَ عَدُوَّنَا مِنْ طِينَةِ سِجِّينٍ وَ خَلَقَ قُلُوبَهُمْ مِنْ طِينَةِ أَسْفَلَ مِنْ سِجِّينٍ وَ إِنَّ اللَّه رَادٌ كُلَّ طِينَةٍ إِلَى مَعْدِنِهَا فَرَادُّهُمْ إِلَى عِلِّيِّينَ وَ رَادُّهُمْ إِلَى سِجِّين. [۲]
۱۸- رواية أبي اسحاق الليثي عن الباقر عَلَیهِ السَّلام في باب الطينة:
عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ اللَّيْثِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ مُحمَّد بن عَلِى اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ: يَابْنَ رَسُولُ اَللَّهِ أَخْبِرْنِي عَنِ الْمُؤْمِنِ الْمُسْتَبْصِرِ إِذَا بَلَغَ فِي الْمَعْرِفَةِ وَ كَمَلَ هَلْ يَزْنِي؟ قَالَ: اَللَّهُمَّ لاَ قُلْتُ فَيلُوطُ؟ قَالَ: اَللَّهُمَّ لاَ، قُلْتُ فَيَسْرِقُ؟ قَالَ: لاَ، قُلْتُ: فَيَشْرَبُ اَلْخَمْرَ؟ قَالَ: لاَ ؛قُلْتُ: فَيَأْتِي بِكَبِيرَةٍ مِنْ هَذِهِ اَلْكَبَائِرِ أَوْ فَاحِشَةٍ مِنْ هَذِهِ اَلْفَوَاحِشِ؟ قَالَ: لاَ؛ قُلْتُ: فَيُذْنِبُ ذَنْباً؟ قَالَ: نَعَمْ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ مُذْنِبٌ مُسْلِمٌ قُلْتُ مَا مَعْنَى مُسْلِم؟
قالَ: المُسلِمُ بِالذَّنبِ لايَلزَمُهُ وَلايَصيرُ عَلَيهِ، قالَ: فَقُلتُ؟ سُبحانَ اللَّهِ مَا أعْجَبَ هذا! لاَيَزْنِي وَ لَا يَلُوطُ ولاَيَسْرِقُ ولا يَشْرَبُ الخَمرَ وَلا يَأتي كَبيرَةً مِنَ الكَبَائِرِ وَ لافاحِشَةً؟!
۱۶- مفضل بن عمر از امام صادق عَلَیهِ السَّلام نقل میکند که امام عَلَیهِ السَّلام فرمودند: ای مفضل، همانا خداوند ما را از نور خویش آفرید و شیعیان ما را از ما آفرید و سایر خلق (غیر شیعه) در آتشند. به واسطهی اطاعت از ما، خداوند اطاعت میشود و بواسطه ی عدم اطاعت از ما، خداوند معصیت میشود. ای مفضل عزم و اراده ی خداوند چنین است که عملی را از کسی جز به ولایت ما نپذیرد و کسی را جز به دشمنی ما عذاب نکند، ما باب الله و حجت او وامینان او بر خلقش هستیم، ما ذخیره خداوند در آسمان و زمینش میباشیم حلال ما ازخدا و حرام ما از خدا است (حلال و حرام را از جانب خدا اعلام کرده ایم) آنچه را که ما بخواهیم خداوند هم اراده فرماید و چیزی خواسته ما را از اراده ی خدا محجوب نکند. امام عَلَیهِ السَّلام سپس این آیه را تلاوت کردند: آیه شریفه: «و نمی خواهید مگر اینکه خدا بخواهد» و فرمودند از این سخنش فهمیده میشود که همانا خداوند قلب ولی اش را لانه و مسکن اراده اش قرار داده و هر گاه خداوند بخواهد ما نیز میخواهیم.
۱۷- امام صادق عَلَیهِ السَّلام فرمودند: همانا خداوند ما را از گِل علّیّین آفرید و قلبهای ما را از گِل بالاتری از علّیّین خلق فرمود و شیعیان ما را از گلی پائین تر از آن بسرشت و قلوب شیعیان را از گل علیین آفرید، لذا قلبهای ایشان مشتاق ماست چون قلوب ایشان از گل ما سرشته شده است. و بدان که خداوند دشمنان ما را از گل سجین آفرید و قلبهای آنها را از گلی پست تر از آن قرار داد و هر گلی را به معدن و خواستگاه آن باز میگرداند لذا شیعیان را به علیین و دشمنان ما را به سجين باز میگرداند....... #ادامه_دارد
📚منابع:
[۱]: تفسیر فرات الكوفي /۵۲۹
[۲]: بحارالأنوار۵/ ۲۴۹
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
💟✨ [الأمالی للشیخ الطوسی] الْمُفِیدُ عَنِ ابْنِ قُولَوَیْهِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدٍ عَنِ ابْنِ عِیسَی عَنْ مُحَمَّدٍ الْبَرْقِیِّ عَنْ فَضَالَةَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: إِنَّا وَ شِیعَتَنَا خُلِقْنَا مِنْ طِینَةٍ مِنْ عِلِّیِّینَ وَ خُلِقَ عَدُوُّنَا مِنْ طِینَةِ خَبَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ.
ابوبصیر از حضرت باقر روایت میکند که آن حضرت فرمودند: ما و شیعیانمان از طینت علیین آفریده شده ایم و دشمنان ما از طینت خبال که گلی سیاه و بدبو است.
📖 أمالی شیخ طوسی،ص۹۲
📖بحارالانوار، ج۲۵،ص۸،ح۱۰
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
🕋✨امیرالمومنین عليه السلام فرمودند :
إيّاكَ و مصاحَبَةَ أهلِ الفُسُوقِ ؛ فإنَّ الراضيَ بفِعلِ قَومٍ كالدّاخِلِ مَعهُم .
از مصاحبت با اهل گناهان بپرهيز؛ زيرا كسى كه از كردار گروهى راضى باشد، همانند كسى است كه در جمع آنها باشد .
📜غرر الحكم ،ح۲۷۰۲
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
⚪️✔️اثبات حقانیت دین شیعه واهل بیت در کلام جماعت سنی
7⃣6⃣
💜❗️نام مبارک امیرالمؤمنین علی علیه السلام در قرآن در کتب اهل سنت
〽️اعتراف عالم اهل تسنن بر این که منظور از آیه «لسان صدق #علیا». (سوره مریم آیه مبارکه 50) امیر المؤمنین علی علیه السلام هست.
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘
⚪️✔️اثبات حقانیت دین شیعه واهل بیت در کلام جماعت سنی
7⃣7⃣
🕋✨علم امیرالمومنین علی علیهالسلام به تمام وقایع تا روز قیامت و اعلم بودن ایشان به آیات قرآن به اعتراف اهل سنت
امیرالمومنین علی علیه السلام:
من از هر آن چه تا قیامت رخ دهد با خبرم و اعلم مردم به آیات قرآن کریم هستم.
〽️در روایتی صحیح در مصادر اهل سنت چنین آمده است:
ابوالطفیل میگوید: علی رضی الله عنه را دیدم در حالی که سخنرانی میکرد و میگفت: از من بپرسید.به خداوند سوگند از من در مورد چیزی تاروز قیامت نمیپرسید مگر آن که در مورد آن برای شما صحبت میکنم. از من در مورد کتاب خداوند بپرسید. به خداوند سوگند آیه در قرآن وجود ندارد مگر آن که من اعلم به این هستم که آن آیه در روز نازل شده یا در شب، در زمین صاف و هموار نازل شده یا در کوه ...
📚الأزرقی، أبو الولید محمد بن عبد الله بن أحمد (المتوفى 250 هـ)، أخبار مکةع وما جاء فیها من الأثار، ج1، ص92، ح40، المحقق: عبد الملک بن عبد الله بن دهیش، الناشر: مکتبة الأسدی، الطبعة: الأولى، 1424 هـ - 2003 م. [تعلیق المحقق: إسناده صحیح]
(ر.ک : تصویر الحاقی)
📚النمری القرطبی المالکی، ابوعمر یوسف بن عبد الله بن عبد البر (المتوفى 463هـ)، جامع بیان العلم وفضله، ج1، ص464، ح726، تحقیق: أبی الأشبال الزهیری، الناشر: دار ابن الجوزی - المملکة العربیة السعودیة، الطبعة: الأولى، 1414 هـ - 1994 م. [تعلیق المحقق: إسناده صحیح]
📚الخطیب البغدادی، أحمد بن علی أبو بکر (المتوفى463هـ)، تالی تلخیص المتشابه، ج1،ص 62و63، ح12
💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج
▂▃▅▇█▓▒░
💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت
@DinAssLamm
〽️☘