با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_کلان۳
جلسه امروز به صورت #آفلاین در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
موفق باشید
هدایت شده از اندیشکده قصد
دزدخیزترین کشورهای جهان!
نمودار فوق تعداد سرقت به ازای هر صدهزار نفر را در کشورها نشان میدهد.
کشورهای غربی که اساس تمدن آنها بر سرقتهای کلان و تاریخی است در بالای جدول قرار گرفتهاند.
ایران از میان حدود ۸۰ کشور، رتبه ۶۲ را دارد اما متاسفانه تحقیر تاریخی و عدم اعتماد به نفس در میان مردم ما باعث ترویج انگارههای نادرست دربارۀ جامعۀ ایران میشود.
بیایید با نگاه مقایسهای به آمار جهانی، جایگاه واقعی خود را در جهان بهتر بشناسیم و از خودتحقیری بپرهیزیم.
🆔 @Qasdway
هدایت شده از عبدالهادی
♨️ثبت مرگ ۱۰۵۷۰ نفر و آسیب به ۴۰۵۲۵۹ نفر در نتیجه تزریق #واکسن #کرونا در سامانه عوارض دارویی اتحادیه اروپا
📕منبع :
🌐https://b2n.ir/w11814
@Abdolhadi_ir
هدایت شده از اندیشکده قصد
🔸کالایی سازی آموزش و تبعیض بین نسلی(۲)
✍️حجتالاسلام قنبریان
🔹استدلال نخست در بحث کالاییسازی دانش، قاعده مشهور عدالت است. وقتی موضوع بحث از طریق قاعده عدالت خوب منقح شود، مشخص میشود که کالاییسازی دانش، موجب تبعیض آموزشی و تبعیض بین نسلی میشود و ثروت را تبدیل به قدرت در نسل بعدی میکند.
🔹استدلال دوم مبتنی بر حقوقی است که برای حاکم اسلامی ثابت میشود و در فقه نیز حاکم اسلامی وظایفی دارد. برای نمونه در خطبه٣۴ نهجالبلاغه امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند:« فامّا حقکم علیَّ .... تَعلیمُکُم کَیلا تَجهَلوا »...
🔹 استدلال سوم را شیخ انصاری در مکاسب بیان داشته که اگر چیزی از حق مخلوقین شد، یعنی ثابت شد که حق مخلوق است، در قبال پرداخت این حق نمیتوان اجرتی طلب کرد. محقق اصفهانی بر آن قیدی زده که این حق باید یک حق مصرح شرعی باشدو...
🔹چهارمین استدلال هم از طریق واجبات نظامیه است. در واجبات نظامیه جناب میرزای نائینی از استثناء قضاوت در بین واجبات نظامیه استفاده کرده و اجرت گرفتن از قضاوت را درعینحال که واجب نظامیه است، حرام دانسته است. چراکه این شغل مانند سایر حرفهها نیست که اجرت خود را از مراجعین به دادگاه بگیرد...
✅ باسواد شدن را نمیتوان فروخت و مثل کالای خصوصی با آن برخورد کرد و آن را وارد رقابتها و سایر مناسبات بازار کرد.
✅بر طبق اصل٣٠ قانون اساسی دولت موظف است وسائل آموزشوپرورش رایگان برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسائل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی بهطور رایگان گسترش دهد.
🔰مشاهده کامل مطلب:
📌http://public.qasd.ir/articles/573#start
🆔@Qasdway
دکتر علی سعیدی
🔸کالایی سازی آموزش و تبعیض بین نسلی(۲) ✍️حجتالاسلام قنبریان 🔹استدلال نخست در بحث کالاییسازی دانش
#تمرین چهارم #اقتصاد_اخلاقی
با توجه به مباحثی که در جلسۀ این هفته مطرح شده دربارۀ مشکلات اخلاقی بازارها، مطلب فوق را مطالعه کنید و توضیح دهید که:
آیا توزیع «آموزش» و «دانش» را میتوان به بازار واگذار کرد و ملاک بهرهمندی از آنها را «قدرت خرید بازاری افراد متقاضی آموزش و دانش» دانست؟
تلاش کنید یک بار از منظر فایدهگرایی بحث کنید و یک بار از منظر اختیارگرایی و نهایتا با نقد هر دوی این دیدگاهها، نظر خود را به صورت مستدل و منطقی بیان کنید.
با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_اخلاقی
کلاسم امروز ساعت ۱۳:۴۵ به صورت آنلاین برگزار میشود.
با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_خرد۳
کلاس امروز به صورت آفلاین در اختیار شما قرار میگیرد
با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_کلان۳
کلاس امروز به صورت آنلاین در ساعت ۱۳:۴۵ برگزار میشود.
ESP_Volume 6_Issue 2_Pages 3-28_2.pdf
426K
دربارۀ تحقیق درسی این هفته اقتصاد کلان با موضوع ترکیب سیاستهای پولی و مالی در ایران، آقای رضوی زحمت کشیدند و این مقاله را پیدا کردند. گفتم روی کانال بذارم تا بقیه هم استفاده کنند.
52.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اقتصاد_خرد3 | جلسۀ پانزدهم | فصل 13
تمامی دانشجویان بهویژه دانشجویان #اقتصاد_خرد۱ و #اقتصاد_کلان۳ در ارسال فعالیتهای کلاسی و تمارین آخر فصلها تسریع کنند وگرنه تمام یا بخشی از این نمرهها را از دست خواهند داد.