eitaa logo
دکتر اصغری نکاح
2.8هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
38 فایل
کانال اطلاع‌رسانی فرهنگی، اجتماعی، مسائل روز انقلاب و جهان اسلام، رخدادهای علمی-حرفه ای مشاوره کودک وخانواده و بازی درمانی،دکتر اصغری نکاح، روانشناس و دانشیاردانشگاه فردوسی مشهد،است، ودعوت از همگان آزادست. https://eitaa.com/joinchat/4000251909C3e89b10697
مشاهده در ایتا
دانلود
گاه سازید که هر چند شما با هم مشکل داشته اید اما هر دو والدین او را دوست دارند و او نیز حق دارد هر دو پدر و مادرخود را دوست داشته باشد و این دوستی را ابراز نماید. بر زندگی خود مسلط شوید/ معمولا زندگی پس از طلاق مشکلات و دشواری های اقتصادی، خانوادگی، شغلی و مشکلات اجتماعی خاص خود را دارد. که در مجموع فشار بیشتری را بر والد سرپرست تحمیل می کند و باعث خستگی، زود رنجی، کج خلقی و پرخاشگری والد سرپرست می شود و در نتیجه ناسازگاری والد، ناسازگاری کودک هم افزایش می یابدبنابراین مراقب خود باشید،‌ خود را کنترل کنید، هنگام خستگی و عصبانیت تصمیمی نگیرید. یک محرم راز برای خود بیابید. درد دل ها و مشکلات خود را با یک دوست شایسته مطرح سازید. نگذارید خطرات وافکار ترس های آینده باعث تخریب رابطه شما و کودکتان شود. در صورت امکان به مشاوره مراجعه کنید. گستاخی و تنبلی کودک را ریشه یابی کنید/ بدرفتاری کودکان بی علت نیست. گاهی به نشانه طغیان در برابر طلاق است. در این زمینه کودک را همراهی کنید تا به تدریج با جدایی سازگارتر شود. مراقب باشید به او منت نگذارید. هرگز از جملات و پیام‌های منفی و سرزنش کننده‌ای مانند این که : اگر تو نبودی، من راحت زندگی خودم‌ را می‌کردم، توهم مثل پدرت هستی، بهتر است پیش پدرت بروی تا قدر مرا بدانی...و از نظایر آن استفاده نکنید؛ اما گاه بد رفتاری کودکان به خاطر سوء استفاده از موقعیت جدید و یا به خاطر باج گیری است، ‌گاهی کودک عادت کرده است با گستاخی و تنبلی به خواسته خود دست پیدا کند. اگر چنین است ابتدا در مقابل گستاخی او سکوت کنید. در موقعیت مناسب و با جملات کوتاه انتظارات خود را به او توضیح دهید و بخواهید نتیجه نامناسب رفتارهایش را پیش بینی کند. از او بخواهید فکر کند به جای بد رفتاری چه رفتارهای مناسبی می تواند انجام دهد و نتیجه رفتارهای مناسب او چه خواهد بود؟ لازم است در موقعیت های مختلف که کودک آمادگی پذیرش دارد، با او درمورد رفتارهای مشکل آفرینش صحبت کنید، ‌سعی کنید در موقع گفت و گو با کودک او را تهدید یا سرزش نکنید، ‌خواسته های خود را به صورت کوتاه و مشخص بگویید. امکان ملاقات فرزند را با والد خود فراهم سازید/ به جز در موارد بسیار خاص، در اغلب موارد پس‌از جدایی لازم است برنامه منظمی برای ملاقات فرزندان و والدین وجود داشته باشد. این حق‌ کودک و وظیفه والدین است که در تمام عمر رابطه عاطفی و سازنده ای را با یکدیگر داشته باشند،‌ قطع رابطه با والدین به هر دلیلی و توسط هر کسی باعث تضعیف هویت کودک و ایجاد ناهنجاری عاطفی و رفتاری در کودک خواهد شد. بخش عمده مشکلات والدین با یکدیگر با طلاق تمام می شود ولی نیاز کودک به داشتن رابطه با والدین خود هیچگاه تمام نخواهد شد. سعی کنید بر اساس قانون یا با توافق‌طرفینی برنامه منظمی را برای ملاقات با والد غیر سرپرست فرآهم آورید. نگران برخی مشکلات موقت این ملاقات ها نباشید چون در دراز مدت منافع بسیاری را به همراه دارد که حل برخی مشکلات‌رفتاری کودک یکی از آن هاست. . قسمت چهارم و آخرین قسمت : افراط و تفریط نکنید/ معمولا والد سرپرست در شرایط پس از جدایی در رسیدگی به فرزند خود دچار زیاده روی یا بی تفاوتی می شود. گاه با محبت و آزادی دادن افراطی سعی در جلب رضایت و همراه‌ ساختن کودک با خود می نماید و گاه با سخت گیری و بی مهری سعی در تنبیه و اصلاح رفتار او می نماید و گاه او را مانند والد غیر سرپرست خود شرور و ناسپاس و شایسته هر گونه تحقیر و طردشدن می داند. لذا سعی کنید آگاهانه به وظایف والدینی خود بپردازد نیازهای واقعی کودک را با صمیمیت برطرف سازید. به او توجه کنید،‌ او را بپذیرید و با او همراهی کنید. در مقابل خواسته های نا به‌جا و رفتارهای ناشایست او با آرامش و قاطعیت برخورد کنید، هر گاه ندانستید چه عکس العملی در مقابل او انجام دهید سکوت کنید و به خودتان و به فرزندتان اجازه دهید تا در سکوت به تفکر پرداخته و تصمیم مناسبی بگیرید. از سر خستگی و ناچاری در مقابل خواسته های نامناسب و باج گیری کودک کوتاه نیایید؛ بلکه با آرامش و با توضیح کوتاه در مورد علت برخورد قاطعانه خود کودک را نسبت به رفتارهای ناشایست آگاه کنید. ادامه زندگی را بپذیرید/ چنانچه فکر می کنید هیچ راه بازگشتی باقی نمانده است بپذیرید که تربیت فرزند به صورت تک والد امری دشوار و گاه ناممکن است. چنانچه شرایط مناسبی پیش آمد با ارزیابی همه جانبه و با توکل به خدا و با آماده سازی فرزندتان برای پذیرش فردی جدید در زندگی، بار دیگر همراهی برای خود برگزینید و با مهارت و درایت موقعیت جدید را مدیریت کنید، بر خلاف برخی تفکرات عامیانه،‌ خانواده جدید چنانچه مدیریت شود حتی برای فرزندان هم مفید خواهد بود
@playtherapy یک و در مورد ارزیابی و درمان کودکان یکی از همکاران و با عرض سلام و ادب و احترام بنده سوالی از حضور شما داشتم برای کودکان بیش فعالی که برای بازی درمانی ارجاع داده می شوند، ایا باید آزمون هوش گرفته شود؟ به این دلیل که ما باید چیزی به عنوان معیار داشته باشیم که در نهایت به خانواده ارایه دهیم؟ یک آزمون هوشی وکسلر در ابتدا و دیگری د درانتها. که در واقع معیاری باشد که خانواده در نهایت بداند که در ابتدای مسیر کودک چگونه بوده و در انتهای مسیر چه شده است؟ آیا وجود چنین معیاری لازم است؟ به عنوان مثال کودک با عنوان بیش فعالی از نوع نقص تمرکز به مرکز ارجاع داده می شود. آیا لازم است که میزان نگهداری ذهنی او در ابتدا اندازه گیری شود و در پایان بازی درمانی هم همینطور؟ یا اجرای جلسات بازی درمانی کفایت می کن؟ ولی در پایان چگونه و با چه معیار کمی ای باید به خانواده گزارش پیشرفت او را بدهیم؟ و سوال دیگر بنده این است که بازی هایی که با کودک بیش فعال به عنوان مثال مو به مو انچه می گویم را اجرا کن را باید از ابتدای بازی درمانی تا اخرین جلسات از ساده به پیچیده انجام بدهیم؟ یا می شود دار بازی ها هر جلسه تنوع ایجاد کرد؟ قسمت اول: سلام همکار محترم دغدغه های شما جزو سوالات رایج مشاوره و مداخله برای کودکان است و لذا من آنها را با کمی توضیح پاسخ می دهم . # آزمون هوش ضرورتی ندارد، کاربرد تخصصی آزمون هوش برای جایگماری آموزشی و یا برای قضاوت بالینی در موارد خاص است و برای بازی درمانی و یا برای هر درمانی که مربوط به کودکان ADHD است ضرورت و نیازی به اجرای آن نیست ولی متاسفانه به عنوان یک سوئ تفاهم و یک رویه نامناسب حرفه ای برای بسیاری از کودکان و مراجع کنندگان بدون هیچ هدف تخصصی آزمونهای مختلفی از جمله آزمون های هوش گرفته می شود که هیچ منطق تخصصی ندارد و فقط موجب تحمیل هزینه بیشتر به خانواده ها و موجب صرف انرژی و وقت آنها می شود و گاه باعث بدبینی و ریزش کراجعان نیز می شود اینکه شما میخواهید ملاک و معیاری برای والدین ارایه نمایید فکر خوبی است اما تست هوش هیچ ملاکی برای درمان نیست و چون هدف درمان یا بویژه هدف بازی درمانی کودک ADHD اصلا افزایش هوش نیست پس چرا باید هوش او را بررسی کنیم. اگر می خواهید برای خانوده ملاک و معیاری داشته باشید الزما نباید این ملاک کمی باشد و نمره هوش نیز گزینه مناسبی نیست. مهمترین مبنا برای انگیزش خانواده و ترغیب او به ادامه جلسات و بهترین دفاع برای مداخله درمانی آن است که خانواده ها آثار و نتایج مطلوب رشد و توانمند شدن کودک را پس از چند جلسه در زندگی خود لمس کنند. اگر ملاکی لازم دارید باید از اهداف درمانی و از اهداف و درخواست های والدین و مشکلات و چالش های کودک استفاده کنید و آنها را تبدیل به ملاک کنید و بصورت کیفی یا به صورت چک لیست خود گزارش دهی والدین آنها را در چند جلسه پیگیری کنید تا والدین بهبودی و اثر بخشی بازی درمانی را لمس کنند. برای این کار لازم است در جلسات اولیه اهداف و نگرانی ها و مشکلات والدین به خوبی نوشته شود و در مورد آنها با والدین گفت گو شود که اگر خواسته های والدین نابجا و آرمانی است لازم است به اهداف درمانی مطلوب و دست یافتنی و کوچک تری تقسیم شوند. مثلا از والدین بخواهید خواسته ها و اهداف خود را به دقت یاد داشت کنند و بنویسند از شما چه انتظاری دارند و مشخص کنند برای این انتظار خود حاضرند چند جلسه وقت صرف کنند و بپرسید برای چقدر حاضرند برای انجام تکالیف وقت صرف کنند؟ منظور شما از نگهداری ذهنی چیست؟ اگر آزمونهای پیاژه ای است که هیچ ضرورتی ندارد. شاید منظورتان کارکردهای اجرایی نظیر بازداری و یا خودتنظیمی است. برای ارزیابی کودک ADHD معمولا از مصاحبه بالینی و از ملاک های DSM5 استفاده می کنیم و اگر آزمون هم لازم باشد از آزمون کارکردهای اجرایی در زندگی روزمره بارکلی و از آزمونهای پرسشنامه علایم مرضی کودکان(CSI-4) یا آزمونهای اسنپ استفاده می شود که البته این آزمونها فقط چند نمره خام تحویل می دهید و قضاوت بالینی و تشخیص گذاری با مشاور و بازی درمانگر است. در مورد بازی ها ما یک جریان کلیشه ای مو به مو در بازی درمانی نداریم البته بازیهای باساختاری داریم که در آنها نیز کودک آزادی عمل بسیاری دارد .اصولا بازی درمانی پیراهنی است که برای قامت کودک طراحی می شود و محدودیت و تحمیل در آن نیست. ما در کارگاه بازی درمانی ویژه کودکان ADHD به بازی های باساختار و به فعالیت های بازی محور بسیار اشاره کرده ایم که با هدف توانمندسازی شناختی در حوزه خودتنظیمی و توانمندسازی مدیریت هیجانی و آستانه تحمل ، بازداری ، طرح ریزی ،حل مساله، آگاهی از زمان، و روابط بین فردی کمک می کند. البته لازم است همراه بازی درمانی و در قالب بازی درمانی برنامه ای هم برای توانمندسازی والدین در مدیریت رفت
اری هیجانی و در تعامل مثبت و سازنده با فرزندشان داشته باشید موفق باشد
🌷 و زیبا سخن بگوییم (قسمت اول) یکی از مهمترین مهارتهای تربیتی بجا و به اندازه و زیبا و مثبت سخن گفت است. مثبت و متعالی نیز نیازمند مثبت و زیبا سخن گفتن است یکی از مشکلات تربیتی ما هم ضعف در مثبت و زیبا سخن گفتن است. کلماتی که ما استفاده می کنیم می توانند پلی باشند که ما را به هم برسانند و میتوانند سدی باشند که مانع ارتباط موثر مابا خانواده و فرزندان و دوستانمان بشود 👈زیباتر و مثبت تر سخن گفتن یک مهارت و یک عادت است 👈و البته با کمی مراقبت و تمرین میتوانیم آن را در خودمان و خانواده و فرزندانمان شکل دهیم 👈در چند پست بعدی آن را بحث و تمرین می کنیم @PlayTherapy 🌷 و زیبا سخن بگوییم (قسمت دوم) آموزه های دینی ما نکات حکمت آمیز و تربیتی گهر باری دارد که می بایست در زندگی ما عملیاتی شود آیات الهی چه نیکو ما را به زیبا و مثبت سخن گفتن سفارش کرده است که « و قُولُوا لِلنّاس حُسنًا… » (سوره مباركه بقره آیه 83) با مردم به زبان خوش و زیبا سخن بگویید 👈ارتباط برقرار کردن یک جزء مهم زندگی ماست، و کلمات ابزارهای ارتباطی اند، 👈ما در زندگی روزمره از کلمه های مختلفی استفاده می کنیم تا احساس و افکار و یا خواسته هایمان را به دیگران منتقل کنیم 👈کلمه ها می توانند یا پل ارتباطی باشند یا دیوار و حصاری که مانع و مخل ارتباط ما با دیگران شوند، 👈 استفاده از بیانات زیبا و مثبت می تواند در ما و دیگران احساس خوشایند ایجاد کند و به ارتباطمان انرژی و گرما ببخشد. 👈 البته اگر علاوه کلمات زیبا و مثبت و پر مغز را 😊😊با آرامش و لحن مثبت و با تبسم تقدیم دیگرا ن کنیم 😊😊 می توانیم اثرات آنها را دو چندان کنیم 👈در همین زمینه مطلبی را از وبلاگ یک نوجوان دیدم و با کمی تغییر تقدیم می کنم باشد تا با کمی خود کنترلی و تمرین زیبا و مثبت تر بگوییم و مثبت فکر کنیم
تعطیلات نوروزی و روانشناختی و تربیتی(1) 🌹سلام بر همکاران گرانقدر، دانشجویان گرامی و خانوادهای محترم . در روزهای باقیمانده از تعطیلات از نظر تربیتی حساسیت بیشتری دارند لذا روانشناختی و تربیتی برای والدین و فرزندان تقدیم میکنم. ☘ در تمامی این موارد از کودکان و نوجوانان مشورت بخواهید و آنها را در تصمیم گیری و در انجام کارها مشارکت بدهید و به انتخاب های آنها احترام بگذارید و آنها را با گفت و گوی سازنده توجیه کنید و صبور و مهربان و منعطف باشید. ☘بررسی کنید که در عیددیدنی کدام یک از خویشاوندان و آشنایان از قلم افتاده اند، حتما در روزهای باقیمانده به دیدن آنها برویدو یا تلفنی تبریک بگویید. بگذارید فرزندان حساسیت شما به خویشاوندان و صله رحم را درک کنند. ☘ حتما خویشاوندان و همسایگانی که از نظر اقتصادی ضعیف تر هستند را در اولویت قراردهید تا فرزندان با مشکلات مردم و محدودیت های آشنا شوند و انتظاراتشان تعدیل شود. ☘ برای باقیمانده تکالیف و پیک نوروزی فرزندان وقت بگذارید نظارت کنید و تا کودکان مسئولیت تحصیلی خود را درهر روز اندکی از آن را انجام دهند و طوری باشد که دو یا سه روز قبل از سیزدهم تمام شده باشد. ☘ عیدی ها برای تربیت اقتصادی خانواده استفاده کنید.از فرزندان بخواهید تا از هم اکنون برای عیدی فرزندان برنامه ریزی کنند،عیدی هایشان را یادداشت کنند، هزینه کارها و چیزهایی که می خواهند بخرند را هم بپرسند و بنویسند به پیشنهادهای فرزندان اهمیت بدهید و از فرزندان بخواهید برنامه و نظر خود را برای نحوه هزینه کردن آنها بگویند و شما هم چند پیشنهاد به آنها اضافه کنید. ☘ اگر فرزندان خواسته ها و پیشنهادهای غیر متعارف دارند خیلی سریع موضع گیری نکنید بلکه برای آنها وقت بگذارید و منافع و مضرات هر انتخاب را با هم مشخص کنید تا فرزندان انتخاب گری را تجربه کنند و توانا شوند. ☘ ⏱ساعات خواب و بیداری⏱ را از هم اکنون تنظیم و جدا مدیریت نمایید،تلوزیون و فضای مجازی را محدود و مدیریت کنید تا فرزندان برای بعد از تعطیلات آماده شوند و راحت تر و سریعتر با ساعات مدرسه و کار هماهنگ شوند. ☘ورزش و بازی در خانواده و خانه را فراموش نکنید . پیاده روی ، رفتن به پارک، ⚽️توپ و راکت و طناب زدن در خانه ، بازی های کاغذ قلمی مثل اسم و فامیل و فوتبال کاغذی و نقطه بازی را تجربه کنید. ☘ در فرصت باقیمانده نیز بصورت خانوادگی برای مطالعه و برای دعا و برای شرکت در برنامه های فرهنگی و جلسات مذهبی وقت بگذارید و برنامه داشته باشید. 📢 فقط خواننده نباشید لطفا همین الان یک انجام دهید و تا آخر امروز حداقل به دو مورد از نکات را با خانواده و فرزندان ....
📚📔معرفی و گزیده کتاب📔 "بازی درمانی، هنر برقراری ارتباط"، یکی از کتابهای مرجع و زیبا در #درمانی است و نویسنده آن گری لندرث نیز از پیشکسوتان و افراد مجرب و صاحب نظر در بازی درمانی است. متن ذیل گزیده ای از این کتاب است ✍ "بازی درمانی، هنر برقراری ارتباط": زندگي را نمي توان توصيف كرد؛تنها بايد زندگي كرد و ان را ارزشمند شمرد.توصيف ها را همواره مي توان ارزيابي كرد اما زندگي را خير.زندگي هست.زندگي در هر لحظه،در تماميت خود،نه كمتر و نه بيشتر،وجود دارد و در جريان است.چنين نيست كه ما به كسي نگاه كنيم واو را اين گونه ارزيابي يا قضاوت كنيم كه ميزان زندگي و حيات در او اندك يا بيش از اندازه است.يكي از مهم ترين چيزهايي كه به ان پي بردم اين بود كه كودكان خردسال بسيار به ندرت به ارزيابي زندگي ديگر كودكان خردسال مي پردازند،انها با يكديگر تعامل مي كنند و يكديگر را با تصور بسنده بودن مي پذيرند.
📚📔معرفی و گزیده کتاب📔 "بازی درمانی، هنر برقراری ارتباط"، یکی از کتابهای مرجع و زیبا در #درمانی است و نویسنده آن گری لندرث نیز از پیشکسوتان و افراد مجرب و صاحب نظر در بازی درمانی است. متن ذیل گزیده ای از این کتاب است که توسط همکار گرامی ام سرکارخانم رایحه صنعتگر (@rayehe_sanatgar) ارسال شده، خانم صنعتگر کارشناس ارشد روانشناسی بالینی،مشاور کودک و بازی درمانگر خوش سلیقه و توانمندی است که در اصفهان مشغول فعالیت اند. ✍ "بازی درمانی، هنر برقراری ارتباط": زندگي را نمي توان توصيف كرد؛تنها بايد زندگي كرد و ان را ارزشمند شمرد.توصيف ها را همواره مي توان ارزيابي كرد اما زندگي را خير.زندگي هست.زندگي در هر لحظه،در تماميت خود،نه كمتر و نه بيشتر،وجود دارد و در جريان است.چنين نيست كه ما به كسي نگاه كنيم واو را اين گونه ارزيابي يا قضاوت كنيم كه ميزان زندگي و حيات در او اندك يا بيش از اندازه است.يكي از مهم ترين چيزهايي كه به ان پي بردم اين بود كه كودكان خردسال بسيار به ندرت به ارزيابي زندگي ديگر كودكان خردسال مي پردازند،انها با يكديگر تعامل مي كنند و يكديگر را با تصور بسنده بودن مي پذيرند. 🎈🎈🎈🎈🎈 http://eitaa.com/joinchat/4000251909C3e89b10697
🌻🌻🌻🌻🌻🌻 💐💐💐💐💐 🌼 💐 روز مادر و زن از منظر روانشناختی(1)💐 💠 میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر و روز زن نزدیک است. 💠 تکریم والدین و تکریم پدربزرگها و مادر بزرگ ها،یعنی تکریم زندگی . 💠 قدرشناسی از مادران و همسران علاوه بر این که وظیفه و نوعی کار اخلاقی است یک آموزش تربیتی است برای فرزندان. 💠دختری که ببیند پدرش از مادر او و از همسر خودش قدرشناسی می کند به دختر بودنش افتخار می کند و نگرش مثبت و تمایل بیشتری به همسر شدن و مادر شدن پیدا میکند. 💠 پسری که ببیندپدرش به مادر خانواده و همسرخودش هدیه می دهد و او را می ستاید، این پسر راه و رسم همسرداری را یادمیگیرد. 💠 قدرشناسی صمیمیت بخش و انرژی زا و خستگی زدا است بویژه اگر: 💐 هدیه دادن خالصانه و برای رضای خدا باشد. 💐 مشارکتی باشد. با نظرخواهی و همراه ساختن فرزندان باشد. 💐 به شکلی زیبا و غافلگیر کننده باشد 💐 باعلاقه و نیازهای اساسی هدیه گیرنده متناسب باشد 💐 تقدیر مادی و معنوی همراه هم باشد البته همراه گل باشد 💐 در صورت امکان در جمع افراد مهم زندگی فرد صورت پذیرد و 💐 هدیه دادن را با یاد حضرت زهرا سلام الله علیها که ام ابیها و ام الائمه بودند همراه سازید تا موجب خیر و برکت در زندگی خانوادگی باشد پس از هم اکنون برنامه ریزی با مشارکت فرزندان را شروع کنید 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 کانال تلگرام https://telegram.me/playtherapy 🌹💖 تربیتی_روانشناسی مادران(1)💖🌹 پدر و مادر شدن از موهبتهای الهی است ========🌿🌹🌿======= ========🌿🌹🌿======= اما مادر شدن یک جایگاه تربیتی و روانشناختی ویژه ای دارد ========🌿🌹🌿======= مادرشدن نوعی مشارکت و همراهی با آفرینش است ========🌿🌹🌿======= مادرشدن یعنی ظرفیت های زیستی وجود یک زن به حد کمال شکوفا شده است ========🌿🌹🌿======= مادر کانون و قلب روانشناختی خانواده است ========🌿🌹🌿======= زن تا همسر است مایه آرامش و سکون مرد است و مادر که می شود منبع آرامش خانواده است ========🌿🌹🌿======= ========🌿🌹🌿====== مادر یعنی دماسنج هیجانی خانواده ========🌿🌹🌿======= ========🌿🌹🌿======= مادر یعنی مهرورزی و عشق بی پیرایه از آن نوع عشق ورزی هایی که بوی محبت خداوند به بندگان را می دهد ========🌿🌹🌿======= ========🌿🌹🌿======= 🎈🎈🎈🎈🎈🎈 http://eitaa.com/joinchat/4000251909C3e89b10697
🌻🌻🌻🌻🌻🌻 💐💐💐💐💐 🌼 🌻🌻🌻🌻🌻🌻 💐💐💐💐💐 🌼 💐 روز مادر و زن از منظر روانشناختی(1)💐 💠 میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر و روز زن نزدیک است. 💠 تکریم والدین و تکریم پدربزرگها و مادر بزرگ ها،یعنی تکریم زندگی . 💠 قدرشناسی از مادران و همسران علاوه بر این که وظیفه و نوعی کار اخلاقی است یک آموزش تربیتی است برای فرزندان. 💠دختری که ببیند پدرش از مادر او و از همسر خودش قدرشناسی می کند به دختر بودنش افتخار می کند و نگرش مثبت و تمایل بیشتری به همسر شدن و مادر شدن پیدا میکند. 💠 پسری که ببیندپدرش به مادر خانواده و همسرخودش هدیه می دهد و او را می ستاید، این پسر راه و رسم همسرداری را یادمیگیرد. 💠 قدرشناسی صمیمیت بخش و انرژی زا و خستگی زدا است بویژه اگر: 💐 هدیه دادن خالصانه و برای رضای خدا باشد. 💐 مشارکتی باشد. با نظرخواهی و همراه ساختن فرزندان باشد. 💐 به شکلی زیبا و غافلگیر کننده باشد 💐 باعلاقه و نیازهای اساسی هدیه گیرنده متناسب باشد 💐 تقدیر مادی و معنوی همراه هم باشد البته همراه گل باشد 💐 در صورت امکان در جمع افراد مهم زندگی فرد صورت پذیرد و 💐 هدیه دادن را با یاد حضرت زهرا سلام الله علیها که ام ابیها و ام الائمه بودند همراه سازید تا موجب خیر و برکت در زندگی خانوادگی باشد پس از هم اکنون برنامه ریزی با مشارکت فرزندان را شروع کنید 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 کانال تلگرام https://telegram.me/playtherapy 🌻🌻🌻🌻🌻🌻 💐💐💐💐💐 🌼 💐 روز مادر و زن از منظر روانشناختی(3)💐 اما ارتباط طلاق با روز مادر و روز زن اگر در سراسر زندگی و از جمله بطور ویژه و سمبلیک در فرزندان نوجوانان و جوانان ، دختر و پسر ببینند جایگاه و شوکت مادر به چه حد است و اگر قدرشناسی از مادران و همسران را تجربه کنند اگر فرزندان دست بوسی از مادر و مادر بزرگ ها و پدر بزگ ها را ببینند و احترام کردن و احترام دیدن و عشق ورزیدن و دوست داشته شدن را ببینند در اصل اهمیت کانون خانواده را بیشتر درک می کنند. اگر دختر باشند با اعتمادبنفس و انگیزه بیشتری نقش مادری و همسر را ایفا می کنند 🌿 آنگاه قدر خویش🌿 و 🌿 قدر خانواده🌿 را بیشتر می دانند و با در فرازونشیب های زندگی صبرو شکیبایی می ورزند و سرمایه گذاری بیشتری برای خانواده خویش میکنند و گرمای متقابلی به یکدیگر و به خانواده می بخشند براستی میدانید چه می شود؟؟؟؟ اگر 👈بوسیدن دست والدین و احترام به آنها 👈👈 بوسیدن دست پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها 👈👈👈 را احیا کنیم 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 کانال تلگرام https://telegram.me/playtherapy 🌻🌻🌻🌻🌻🌻 💐💐💐💐💐 🌼 💐روز مادر و زن و روانشناختی(4)💐 از جمله نیازهای روان شناختی ما نیاز به تعلق، نیاز به توجه و احترام و نیاز به دریافت محبت است. چه کودک ، چه نوجوان و جوان همه و همه این نیازها را دارند ولازم است این نیازهای معنوی و روانشناختی به هنگام و به شکل مناسب برطرف شود اگر نیازها به هنگام در مسیر صحیح بر طرف نشود موجب آسیب و مشکلات رفتاری و هیجانی می شود اما بزرگسالان و بویژه آنها که پا به سن گذاشته اند این نیازها را بصورت خاصی تجربه می کنند و لازم است اطرافیان و وابستگان آنها برای پاسخ دادن مناسب به این نیازها تلاش آگاهانه و مناسبی داشته باشند 🌷و روز مادر و روز پدر فرصت بسیار مناسبی است 🌷 برای احیاء یک سنت خوب 🌷 احترام گذاشتن و دست بوسی از مادر و پدرها مادرو پدر بزرگها را می توان در همین اعیاد شروع کرد و البته آنها را دیگر رها نکرد 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 کانال تلگرام https://telegram.me/playtherapy https://telegram.me/joinchat/B_N1mDwLfiAsc7Vy91RzNw ☝️☝️☝️لینک کنید و با ما همراه شوید☝️☝️☝️ https://telegram.me/playtherapy 🌻🌻🌻🌻🌻🌻 💐💐💐💐💐 🌼 💐روز مادر و زن و روانشناختی(6)💐 -شتاسی -احترام -به -والدین ایام عید و اعیاد میلاد اولیا فرصت و بهانه مناسبی برای بازسازی رفتاری و هیجانی خانواده است فرصتی برای ابراز عشق و مهروزی به یکدیگر فرصتی است برای قدرشناسی و سپاسگزاری فرصتی برای تربیت فرزندان برای همسری و مادری و هم فرصتی است برای بخشیدن خطاها و کاستی ها دیگران فرصتی است برای شروع مجدد شروع پر شور و مثبت 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 http://eitaa.com/joinchat/4000251909C3e89b10697