🍃سلام و ادب
حال و احوالتون چطوره؟
اسفند هم مشغولیت های خاص خودش رو برای معلمها داره
🍃رسیدن به بودجه بندی درس و تکلیف عید ! و آزمون ماهانه و غیبت های قبل از تعطیلات رسمی دانش آموزان و ...
🍂🌺🍂
🍃بریم سر تغییرات جدید در ترم جدید
🔺 اول یه سوال مهم!
به نظرتون یه تدرس خیلی عاااالی (خصوصا بعضی تدریسها!!!) اثربخش تره یا مرور؟!
🔺تا حالا شده یه درسی رو خیلی خوب تدریس کنید ،سرکلاس هم همه درس رو خوب یاد بگیرند ولی بعد ببینید تو آزمون نتیجه مطلوب حاصل نشده ؟ فکر می کنید علت چیه؟
#بهینهسازی_تدریس_چهار
🍃🌺🍃
📌قسمت بعدی 👈اینجا
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
💥اما اولین تغییر!
⚡️نکته کلیدی : مرور مرور مرور !
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
ترم قبل دانشجوها خیلی اصرار داشتند قبل از شروع درس جدید پاور درس رو براشون بفرستم تا پیش مطالعه داشته باشند(اینم عرض کنم که تو دانشگاه کمتر معموله که مدرس پاور کامل درس رو در اختیار دانشجو بذاره ولی من بعد از تدریس در اختیارشون میذاشتم)
اما به دلایلی قبل از تدریس نع!!!(شاید فکر می کردم اون وقت دیگه خیلی حرفی برای گفتن ندارم!!!🙈)
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
#بهینهسازی_تدریس_پنج
#یک_تجربه
✏️قسمت ششم👈 اینجا
✅#نکته_اول : اما این ترم پاور رو از قبل می فرستم و موظف هستند پیش مطالعه و مباحثه کنند و گزارش کار رو قبل از شروع کلاس بفرستند (هر گروه یک گزارش مکتوب با ذکر افراد حاضر و غایب و میزان ساعت مباحثه)
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
🔸تا اینجا یک یا دو مرور اتفاق می افته: مطالعه فردی و مباحثه (فرض می کنیم اینجا صادقانه عمل نکنند و مطالعه ای اتفاق نیفته....)
#آموزش
#بهینهسازی_تدریس_شش
✏️قسمت هفتم 👈اینجا
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
🔸حالا می ریم به کلاس درس
💥یک ربع اول کلاس یک ربع طلایی💫💫💫 است و غیبت در این ربع اول ساعت غیر قابل جبران!!!
🔸بعد از حضور_غیاب به روشی که قبلا عرض کردم(پیام سنجاق شده با هشتگ #روش_حضور_غیاب) و بعد یک نکته معرفتی (حدیث یا نکته ای از ادعیه یا قرآن و...) وارد بخش اصلی کلاس می شیم:
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
✅#نکته_دوم:
طبق نکته هایی که جدیداً یاد گرفته ام! 3 تا 5 دقیقه اول کلاس مبحث جدید ممنوع(در هر مطالعه ای 3 تا 5 دقیقه اول نباید مطالعه کرد)
پس چیکار می کنیم؟
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
✅#نکته_سوم :
خیلی سریع و کوتاه مبحث درس «قبل»ی که هفته پیش تدریس شده، یادآوری میشه ...به روش پرسش و پاسخ (زمان دو تا سه دقیقه)
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
🔸همینجا یه نکته خیییلی مهم رو عرض کنم حتما به کار بگیرید و اثرش رو ملاحظه بفرمایید:
#آموزش
#بهینهسازی_تدریس_هفت
❌انتشار مطالب #آموزش ی کانال بدون لینک مجاز نیست ❌
🍃🌺🍃
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
💥#نکته_فوق_طلایی
🔺اگر بعد از هر درس از دانش آموزانتون آزمون می گیرید، عادتشون بدین لغت و ترجمه مال همون درس اما قواعد همیشه از اول کتاب!!!😎
فکر می کنید مقاومت می کنند؟! تجربه نشون داده نه!!!
امتحان کنید شااید جلسه اول دوم مقاومت کنند اما بعد دیگه عادت می کنند!
#بهینهسازی_تدریس_هشت
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
❌انتشار مطالب #آموزش ی کانال بدون لینک مجاز نیست ❌
🍃🌺🍃
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
🍃فکر کنم خسته شدین!
🔸موافقین بقیه رو بذارم برای نوبت بعدی؟!
#آموزش
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
دکتر مقیمی| تدریس عربی📙
🍃من که برای تغییر خیلی فکر کردم!🤔 و الحمدلله به نتایج خوبی رسیدم ... ترمی متفاوت با همون دانشجویان
💥گرامیانی که تازه به کانال پیوسته اند قصه از اینجا شروع شده:
👆🏼👆🏼👆🏼
🍃سلام و نور و رحمت ✨✨✨
حلول ماه مبارک رمضان بر همه شما پر از خیر و برکت باد
بخاطر آماده شدن برای تدریس فردا (اونم تدریس مجازی! )امشب خیلی فرصت ندارم مبسوط در خدمتتون باشم.
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
فقط یه بخش دیگه از ادامه روش تدریس در کلاس رو خدمتتون عرض می کنم که خودش شامل دو بخشه و خیلی خیلی مهمه🍃
🔸بخش اول رو خدمتتون عرض می کنم:
✅#نکته_چهارم :
(این نکته برگرفته از روش مطالعه ای است که تازه یاد گرفته ام!)
اسلایدهای درس رو یکی یکی میاریم روی صفحه (البته چون دانشجوها گوشی همراه دارند برای صرفه جویی در وقت در این مرحله از گوشی استفاده می کنیم)
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
برای هر اسلاید زمان چند ثانیه ای تعیین می کنیم که کلمات کلیدی اش رو بخونند ( حالا یا رنگ متفاوت داره یا پررنگه یا خودشون باید با یه نگاه سریع پیدا کنند)
مثلا اسلاید بسم الله دو ثانیه / عنوان درس سه ثانیه / واژگان کلیدی توضیحات درس مثلا 6 ثانیه (پیدا کنند و بخونند) ... همینطور که جلو میریم ذهن داره از صفحه صفحه مطالب عکس می گیره ...
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
💥این کار حکم تورق مطالب یک کتاب و خوندن عناوین اصلی رو داره
جمعا حداکثر 5 دقیقه
...تا نوبت بعدی بدرود....شبتون 🌙نورانی و پر برکت✨✨✨
🍃از دعای خیرتون فراموشمون نکنید.
🔸ممنون می شوم نظرتون رو در باره مطالب اخیر بفرستید. توی کلاسهای ما که بازخورد خوبی داشته.
#بهینهسازی_تدریس_نه
❌انتشار مطالب #آموزش ی کانال بدون لینک مجاز نیست ❌
🍃🌺🍃
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
🍃سلام و درود شبتون بخیر
طاعاتتون قبول 💫
💢ادامه روش تدریس
#نکته_پنجم و در واقع مهمترین قسمت تدریس
🔺بعد از مرور کوتاه نوبت #مباحثه_گروهی است.دانشجویان یا دانشآموزان باید به شکل گروهی کنار هم بشینند و ترجیحا دایرهای و درباره متن قواعد با هم گفتگو کنند
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
🔺اگر قواعد طولانیه، میتونید دو سه بخش کنید.
بعد از هر بخش از خودشون بخوایین محتوا رو توضیح بدن
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
🔺اینجاست که متوجه میشین بچه ها چقدررر در نحوه مطالعه و درک مطلب اشکال دارند!!!
#بهینهسازی_تدریس_ده
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
#نکته_ششم
🔺بهتره که مدرس #توضیحات_تکمیلی تدریس رو بعد از هر قسمت انجام بده
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
🍃و چون ذهن متربی کاملا با موضوع درگیر شده، یادگیری خیلی خوب اتفاق می افته.
اگر روش دقیق پیاده شده باشه(همراه پیش مطالعه و مباحثه قبل کلاس) حدود ۵ بار و در غیر اینصورت سه بار مطالب مرور میشن( البته تا اینجا)
#بهینهسازی_تدریس_یازده
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
❌انتشار مطالب #آموزش ی کانال بدون لینک مجاز نیست ❌
🍃🌺🍃
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
دکتر مقیمی| تدریس عربی📙
#نکته_ششم 🔺بهتره که مدرس #توضیحات_تکمیلی تدریس رو بعد از هر قسمت انجام بده ─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─ 🍃و چون ذ
🍃امروز من با همین روش، یه مبحث نسبتا سنگین و تخصصی رو در موضوع ترجمه، با دانشجویان کار کردم .
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
ا🍃نشاء الله چند نکته تکمیلی رو در نوبت بعدی عرض خواهم کرد.
❌هیچوقت بدون مقدمه وارد تدریس درس جدید نشین! هیچوقت!!
#بهینهسازی_تدریس_دوازده
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
🍃و اما بسته پستی👆
همکار عزیزم سرکار خانم #اسفندیاری که افتخار حضورشون در دوره آموزشیمون رو هم یه نسخه از کتاب جدیدشون را برام هدیه فرستادند.
اونم تو این بسته بندی باسلیقه و زیبا که ملاحظه فرمودین
🍃🍃💫🍃🍃
کتاب " رقابت در بازی های اموزشی"
این هم آدرس کانالشون👇
https://eitaa.com/bazibarayehameh
🔺این هم نظر #خانم_اسفندیاری عزیز رو در مورد دورهمون که البته مربوط به اوایل ارایه دوره هامونه👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚هر روز یک آیه راجع به امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف )
💚 جزء چهارم
💚 لزوم ایجاد ارتباط ( قلبی و روحی) با امام زمان ارواحنا فداه
لبیک یامهدی
#امام_زمان
#آیات_مهدوی
#رمضان_مهدوی⤵️⤵️
─═ঊ 🦋ঊ═─
https://eitaa.com/joinchat/1402863846C2a246f7f9a
─═ঊ 🦋ঊ═─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽✨الهی به امیدتو
🌹صبحتون متبرک به ذکر شریف
❤️صلوات بر حضرت محمد (ص)
🌹و خاندان پاک و مطهرش
🌹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ،
کَمَا صَلَّیْتَ عَلَی آلِ إِبْرَاهِیمَ
🌹 إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ
#صبحگاه
دکتر مقیمی| تدریس عربی📙
🍃امروز من با همین روش، یه مبحث نسبتا سنگین و تخصصی رو در موضوع ترجمه، با دانشجویان کار کردم . ─═ঊ
🍃سلام صبحتون بخیر طاعاتتون قبول درگاه حق
🔺ان شاءالله امروز نکات تکمیلی این روش تدریس رو خدمتتون عرض خواهم کرد.
🍃🌺🍃
🌱سلام و ادب و نور
با آرزوی قبولی طاعات و عباداتتون در این ماه مبارک و عزیز 🌙
🔺اجازه بدین دو تا پیام معارفی و ماه مبارکی تقدیمتون کنم بعد بریم سراغ تکمله بحثمون
یه پیام الان خوندم خیلی زیبا بود از آیت الله حائری شیرازی،حیفم آمد با شما به اشتراک نذارم:
🍃💫🍃💫
بسماللهالسلام
❌اینطور نیست که فقط هروئینیها معتاد باشند. ما هم مثل #معتادی هستیم که هروئین او «حبّ دنیا» است. یکی معتاد به قدرت است، یکی معتاد به ریاست است، یکی معتاد به اسم است، یکی معتاد به شهرت است.
💥انسان وقتی معتاد به اسم و شهرت شد، وقتی از او تعریف میکنی، #کِیف میکند! #نشئه میشود! مثل اینکه مواد به او رسیده است. وقتی هم که از او تعریف نمیکنی، مثل این است که مواد به او نرسیده و #خمار است. اینها همهاش اعتیاد است.
💫#انبیاء مثل کسانی هستند که میخواهند انسان را ببرند بیمارستان و او را مداوا کنند تا اعتیادش را ترک کند. یک #دورهای باید بگذرد تا مواد از بدن او خارج شود. معتاد را وقتی میبرند برای مداوا، هفتۀ اول، ده روز اول، خمار است؛ گیج است. تمام این دست و پا و بدنش درد میکند؛ چون عادت کرده به مواد. نمیتواند بنشیند. نمیتواند راه برود و حوصلۀ هیچ چیز را ندارد.
📌به ما گفتهاند وقتی میروید #مسجد، حرف دنیا نزنید. اما انسان مثل خمارها دلش میخواهد آنجا هم یک کسی را پیدا بکند و حرف دنیا با او بزند! یعنی مثل اینکه میخواهد مواد بکشد!
💢به آدم میگویند وقت نماز خواندن، بازی نکن و حواست به نماز باشد. این دوای تو است. روزی پنج مرتبه این #قرص را بخور. این نماز، مثل همان قرص و دوایی است که خدا داده برای این که ما اعتیادمان را ترک بکنیم.
#نکته_معرفتی
🎙آیت الله حائری شیرازی
@haerishirazi
اینم آدرس کانالشون👆🏼
─═ঊ 🔮🍃🦋ঊ═─