eitaa logo
مسجدامام حسن(ع).ش.کشوری
137 دنبال‌کننده
960 عکس
499 ویدیو
28 فایل
فصل این کلام هنوز تمام نشده است «مسجد سنگر است» اکنون که دشمن با جنگ شناختی قصد جولان دارد و در توپخانه ی مجازی مدام در حال شلیک است؛ من و شما اهل مسجد باید سنگرها را مستحکم تر کنیم. مسجد امام حسن علیه السلام کوی شهید کشوری خادم شما قاسمی @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
*ای که باروی چو ماهت، دلربای عالمینی* *بانگاهی عاشقانه، قبله جان حسینی* *یوسف آل عبائی، قبله دلهای مایی* *ای علی دوم عشق، حیدر کرببلائی* ولادت با سعادت سرو باغ احمدی؛آینه ی محمدی *حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان* را تبریک و تهنیت عرض می نمائیم.🌹🌹 aj
میلاد حضرت علی اکبر(ع) باغ دین را شجری پیدا شد شجرِ پرثمری پیدا شد از شبستانِ حسینِ بن علی(ع) ماهتاب ِدگری پیدا شد کودکی همچو پیمبر(ص) زیبا چون علی(ع) ناموری پیدا شد گلبنِ باغ نبی باز شکفت غنچهء تازه تری پیدا شد آمد ابری و بر عالم بارید بحرِ جان را گهری پیدا شد فلکِ فضل و ادب را امشب اخترِ جلوه گری پیدا شد گوهرِ عشق به بازار آمد عاشقان را خبری پیدا شد خبر این بود: بیایید که باز دلبرِ سیمبری پیدا شد آسمان گفت که : سبحانَ الله! در زمین هم قمری پیدا شد اشک در دیدهء لیلا خندید گفت: بَه! گل پسری پیدا شد! مژده ! ای سرورِ خوبان بهشت شاه را تاجِ سری پیدا شد بیشهء جبههء عاشورا را بوالعجب شیر نری پیدا شد لشکر ظلم  ز بیمش لرزید خرمنش را شرری پیدا شد         ☆☆☆☆ ای گرفتارِ مصیبات بیا! بهر حاجات دری پیدا شد دست بر زلف علی اکبر(ع) زن شامِ غم را سحری پیدا شد دامنِ شبه پیمبر (ص)را گیر گر تو را چشمِ تری پیدا شد مرغ جان، باز به پرواز آمد عقل را بال و پری پیدا شد طوطی طبعِ مرا از قدَمش شعرِ همچون شکری پیدا شد رضا شجری طاهری
هدایت شده از بسوی گام دوم
🔰 چرا بچه ها میل به فضای مجازی دارن واقعا چرا؟؟؟🤔 1️⃣یکی از علت ها اینه که بچه ها و حتی ما بزرگتر ها به گوشی و تلویزیون به دید سرگرمی نگاه می کنیم اینو قبول دارید⁉️🤗 حوصلمون سر میره، یا وقت خالی داریم ،اولین انتخاب ما شده رسانه 🤦‍♂😢 2️⃣بعضی از ما هم عدم استفاده از رو بنا بر عقب ماندگی میدونیم 🤔 💥میخواییم بچمون زبان یاد بگیره میزاریم کارتون زبان اصلی ببینه😢 💥میخواییم الفبا یاد بگیره از بازی گوشی استفاده می کنیم (به جای اینکه خودمون برای بچه وقت بزاریم ) و خیلی مثال های دیگه👇 3️⃣ تغییر سبک زندگی مامان و بابای عزیز  به این سوال پاسخ بده «اگر بچه ها با گوشی بازی نکنن یا تلویزیون نببینن خب چیکار کنن» ⁉️ چون وقت برای بچه ها نمی ذاریم و مثل قدیم خیلی از آموزه ها را با زبان بازی به کودک یاد نمی دیم !!!! حالا کودک رها میشه چون برنامه هم براش نداریم تنها چیزی که میمونه تا سرگرمش کنه چیه!؟ گوشی و تبلت و هزاران بازی در دسترس که خطرات اغلب اینها راهم من وشما پدر و مادر نمی دونیم😔 گاهی در جمع خانواده ها یا فراگیران عرض میکنم اصلا بچه لازم نیست از گوشی و تبلت مجزا برخوردار باشه اما پاسخ پدر و مادرها وخانواده ها میدونید چیه؟ میگن اصلا نمیشه !!! آفرینش بچه ها با تحرک و بازی هست و نیازی به رسانه ندارن ♨️ آسیبهای متعددی را در استفاده خارج از چارچوب های استاندارد برای کودکان برمی شمریم که یکی از مهمترین آنها به مصرف اینترنت/بازی و سرگرمی های مجازی است
تشبيه راه خير و شر به راهى كه در ارتفاعات است. شايد براى آن باشد كه پيمودن راه خيربخاطر مبارزه با هوسها و پيمودن راه شر به علّت عواقب تلخ آن. همچون عبور از راه مرتفع است، و براى هر عاقلى مسئله خير و شر مثل زمين بلند روشن و برجسته است. «عقبة» به معناى گردنه و گذرگاه باريك و سخت است و «اقتحام» به معناى خود را به سختى انداختن است. «مَسْغَبَةٍ» به معناى گرسنگى، «مَقْرَبَةٍ» به معناى خويشاوندى و «مَتْرَبَةٍ» از تراب به معناى خاك نشينى است. در حديثى مى‌خوانيم كه امام رضا عليه السلام هنگام غذا خوردن، سينى بزرگى كنار سفره‌اش قرار مى‌داد و از هر چه در سفره بود بهترينش را در آن مى‌گذاشت و براى فقرا مى‌فرستاد و آيه‌ «أَوْ إِطْعامٌ فِي يَوْمٍ ذِي مَسْغَبَةٍ» را تلاوت كرده و مى‌فرمود: خداوند مى‌داند همه مردم توان آزاد كردن برده را ندارند، لذا راه ديگرى را براى بهشت رفتن مردم باز كرد.  ِ 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۳ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۱۱ سوره بلد ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ(۱۱)  هم به عقبه (تکلیف) تن در نداد.(۱۱) معانی کلمات اقتحم: اقتحام: هجوم و داخل شدن به تندى، «اقتحم النزل: هجمه» «افتحم فلان عقبه» رمى نفسه فيها بشدة و مشقة». العقبة: گردنه. راهى در قله كوه طبرسى در علّت تسميه آن فرموده: لازم است در آن، عقوبت و تنگى و خطر را متحمل شد، به قولى علّت تسميه آن است كه بايد با تعاقب از آن عبور كرد.[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) أَ لَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَيْنَيْنِ «8» وَ لِساناً وَ شَفَتَيْنِ «9» وَ هَدَيْناهُ النَّجْدَيْنِ «10» فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ «11» وَ ما أَدْراكَ مَا الْعَقَبَةُ «12» فَكُّ رَقَبَةٍ «13» أَوْ إِطْعامٌ فِي يَوْمٍ ذِي مَسْغَبَةٍ «14» يَتِيماً ذا مَقْرَبَةٍ «15» أَوْ مِسْكِيناً ذا مَتْرَبَةٍ «16» «8» آيا براى او دو چشم قرار نداديم. «9» و يك زبان و دو لب؟ «10» و دو راه (خير و شرّ) را به او نمايانديم. «11» امّا او در آن گردنه سخت قدم نگذاشت. «12» و چه مى‌دانى كه آن گردنه چيست؟ «13» آزاد كردن برده. «14» يا غذا دادن به روز گرسنگى. «15» به يتيمى خويشاوند «16» يا بينوايى خاك نشين. نکته ها «نجد» به معناى مكان بلند، در برابر «تهامه» به معناى گود است. به فرموده امام صادق عليه السلام به راه خير و شر، نجدين مى‌گويند. «1» تشبيه راه خير و شر به راهى كه در ارتفاعات است. شايد براى آن باشد كه پيمودن راه خير «1». كافى، ج 1، ص 163. جلد 10 - صفحه 486 بخاطر مبارزه با هوسها و پيمودن راه شر به علّت عواقب تلخ آن. همچون عبور از راه مرتفع است، و براى هر عاقلى مسئله خير و شر مثل زمين بلند روشن و برجسته است. «عقبة» به معناى گردنه و گذرگاه باريك و سخت است و «اقتحام» به معناى خود را به سختى انداختن است. «مَسْغَبَةٍ» به معناى گرسنگى، «مَقْرَبَةٍ» به معناى خويشاوندى و «مَتْرَبَةٍ» از تراب به معناى خاك نشينى است. در حديثى مى‌خوانيم كه امام رضا عليه السلام هنگام غذا خوردن، سينى بزرگى كنار سفره‌اش قرار مى‌داد و از هر چه در سفره بود بهترينش را در آن مى‌گذاشت و براى فقرا مى‌فرستاد و آيه‌ «أَوْ إِطْعامٌ فِي يَوْمٍ ذِي مَسْغَبَةٍ» را تلاوت كرده و مى‌فرمود: خداوند مى‌داند همه مردم توان آزاد كردن برده را ندارند، لذا راه ديگرى را براى بهشت رفتن مردم باز كرد. «1» در آيه قبل خوانديم: آيا انسان گمان مى‌كند كه احدى او را نمى‌بيند؟ در اين آيه مى‌فرمايد: آيا ما براى او دو چشم قرار نداديم؟ چگونه انسان مى‌بيند؟ ولى خيال مى‌كند خدا او را نمى‌بيند؟ خداوند براى چشم، چند محافظ قرار داده است: جايگاه آن را در ميان گودالى از استخوان‌ها قرار داده و چون چشم از پيه ساخته شده، آن را با اشك شور مخلوط كرده است تا فاسد نشود. مژه، دربان و پلك، پوشش چشم است. ابرو، سايبان و خطوط پيشانى براى انحراف عرق به دو سوى صورت است. هر شبانه روز ده‌ها هزار عكس رنگى مى‌گيرد، بدون آنكه به فيلم و يا تنظيمِ خاصى نياز داشته باشد. راستى آيا وجود دوربينى كه از پيه ساخته شده و دهها سال عكسبردارى و فيلمبردارى مى‌كند، نشانه قدرت معجزه‌گر الهى نيست؟!! چشم، مظهر عاطفه و غضب و مظهر تعجب و ادب و مظهر زيبائى و عشق است. چشم، رابط انسان با جهان خارج و زبان، وسيله ارتباط انسان با ديگر انسانها و بهترين و «1». تفسير نور الثقلين. جلد 10 - صفحه 487 ارزان‌ترين و ساده‌ترين و عمومى‌ترين وسيله مبادلات علمى و فرهنگى و اجتماعى است. شايد تأكيد قرآن بر دو چشم، به خاطر آن باشد كه تخمين مسافت و فاصله و عمق اشيا با يك چشم امكان‌پذير نيست. بگذريم كه چشم نقش ويژه‌اى در زيبائى افراد دارد و يكى از راه‌هاى شناحت افراد است. اگر گوش يا دهان افراد پوشيده باشد به راحتى مى‌توان آنان را شناخت در حالى كه اگر چشم بسته باشد، شناخته نمى‌شوند.
چشم، دريچه دل و عشق است. شاعر مى‌گويد: زدست ديده و دل هر دو فرياد كه هر چه ديده بيند دل كند ياد بسازم خنجرى نيشش ز فولاد زنم بر ديده تا دل گردد آزاد چشم، راه نفوذ در ديگران است. تفاوت شاگردى كه استاد را ببيند و در چشم او نگاه كند با شاگردى كه از طريق بلندگو يا نوار سخنى را بشنود، بسيار است. نجات ديگران از فقر و اسارت، لازم است، حتّى اگر كافر باشند. لذا در آيه، شرط آزاد كردن برده و سير كردن فقير، ايمان داشتن برده و فقير نيست. جلد 10 - صفحه 488 شرايط زمانى و مكانى و خصوصيات افراد ارزش كارها را تغيير مى‌دهد: اطعام ارزش دارد، ولى در زمان قحطى ارزش بيشترى دارد. «فِي يَوْمٍ ذِي مَسْغَبَةٍ» يتيم نوازى با ارزش است، ولى يتيمى كه فاميل باشد اولويّت بيشترى دارد. «ذا مَقْرَبَةٍ» رسيدگى به فقرا مهم است، به خصوص آنانكه از شدّت فقر خاك‌نشين هستند. «ذا مَتْرَبَةٍ» دل كندن از مال به نفع فقرا همچون عبور از گردنه‌هاست، و راه بهشت از ميان اين گردنه‌ها مى‌گذرد. شايد بتوان براى اين آيات، مصاديق معنوى در نظر گرفت و گفت: مراد از «فَكُّ رَقَبَةٍ» آزاد كردن مردم از آتش دوزخ، با هدايت است و مراد از اطعام‌ «أَوْ إِطْعامٌ فِي يَوْمٍ ذِي مَسْغَبَةٍ» اطعام روحى نيازمندان به وسيله تعليم و ارشاد است و مراد از «يَتِيماً ذا مَقْرَبَةٍ» ايتام آل‌محمّد صلى الله عليه و آله هستند و مراد از «مِسْكِيناً ذا مَتْرَبَةٍ»، نيازمندان به هدايت هستند. ناگفته نماند كه براى تأكيد اين معانى، در حديث مى‌خوانيم: مراد از آيه‌ «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ» «1» نظر به علمى است كه انسان مى‌آموزد كه طعام معنوى است. «2» در حديثى مى‌خوانيم كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: «عتق رقبه» آن است كه شخصى خودش به تنهائى برده‌اى را آزاد كند، ولى «فكّ رقبه» آن است كه به آزاد كردن برده‌اى كمك كند. «3» پیام ها 1- بهترين راه خداشناسى، دقّت و مطالعه در آفريده‌هاى حكيمانه خداوند است. أَ لَمْ نَجْعَلْ لَهُ‌ ... 2- با سؤال‌هاى مناسب، وجدان‌هاى خفته را بيدار كنيد. أَ لَمْ نَجْعَلْ لَهُ‌ ... 3- همه انسانها از طريق عقل يا فطرت يا راهنمايى انبيا و اوصيا و علما، خير و شر را مى‌شناسند. «هَدَيْناهُ النَّجْدَيْنِ» 4- انجام وظيفه و تكليف، همچون عبور از گردنه است. «الْعَقَبَةَ» «1». عبس، 24. «2». تفسير اطيب البيان. «3». تفسير مجمع البيان. جلد 10 - صفحه 489 5- افراد مرفّه و راحت‌طلب كه از انجام كار و پذيرش مسئوليّت فرار مى‌كنند، مورد انتقاد قرآن‌اند. «فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ» 6- انسان، مسائل معنوى را بدون هشدارهاى الهى درك نمى‌كند. «وَ ما أَدْراكَ مَا الْعَقَبَةُ» 7- آزاد سازى بردگان و اسيران در رأس كارهاى خير است. «فَكُّ رَقَبَةٍ» 8- هميشه كلى گويى مفيد نيست، گاهى بايد نمونه‌ها و مصاديق را نام برد. فَكُّ رَقَبَةٍ ... إِطْعامٌ‌ 9- براى تحريك عواطف مردم و بيدارسازى وجدانها دردها را مطرح كنيد. مَسْغَبَةٍ ... مَقْرَبَةٍ ... مَتْرَبَةٍ 10- براى تشويق مردم به كارهاى خير، ابتدا الطاف خدا را يادآور شويد. «عَيْنَيْنِ‌- لِساناً وَ شَفَتَيْنِ‌- يَتِيماً ذا مَقْرَبَةٍ» 11- اسلام به مسائل مادى طبقه محروم و لزوم حل مشكلات آنان تأكيد و اصرار دارد. «يَتِيماً مِسْكِيناً» 12- سرمايه‌ها خرج مى‌شود ولى مهم مسير خرج است. أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً ... فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ ... فَكُّ رَقَبَةٍ ... أَوْ إِطْعامٌ‌ دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام ایام و عاقبتتان بخیر آیت‌الله حائری شیرازی: انسان ایده‌آل کسی است که بداند دارد چه کار می‌کند: «أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى‏ بَصيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَني». آیه می‌فرماید: این‌طور نیست که فقط پیغمبر بصیرت داشته باشد و تابعینش با بصیرت او حرکت کنند؛ نخیر، آنها هم باید بصیرت داشته باشند: «عَلى‏ بَصيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَني» 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
16.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آبروی کسی رو نبر. حجت‌ الاسلام و المسلمین دانشمند
هدایت شده از دوازده امام ونک
🌺🌺🌺 باعرض سلام وادب وتبریک اعیاد شعبانیه محضر شما شیدایان آل الله علیهم السلام 🦋🦋🦋 📌همانگونه که مستحضر هستید بهسازی محیط داخلی وپیرامونی امامزاده واجب التعظیم حضرت معصومه خاتون سلام الله علیها مدتی است شروع شده است و به لحاظ نبود زیر ساخت های درآمد زا برای این آستان مقدسه نیاز به کمک های نقدی و غیر نقدی شما عزیزان داریم 👈 لذا شماره کارت متعلق به آستان مقدسه (زیر نظر اداره محترم اوقاف شهرستان سمیرم) به حضور معرفی میگردد 👇👇👇 ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۰۶۰۰۳۵ انشاءالله وجود با عظمت امامزاده بزرگوار و جد بزرگوارشان حضرت سید الساجدین علیه السلام برکت به مال و عمرتان عطا فرماید الهی آمین 🤲🤲🤲 😍 در ادامه قطعه شعری که حکایت از کرامت امام سجاد علیه السلام به همسر یکی از شیعیان و محبان داشته اند را جهت ملاحظه تقدیم می دارم 💐💐💐💐 ⭕️ نکته؛ 1⃣. این پیام را برای افراد خیری که می شناسید در سراسر شیعه خانه امام زمان علیه السلام (یعنی ایران اسلامی) ارسال بفرمایید 2⃣.لطفا پس از واریز وجه به مهندس امیری به شماره همراه +989162351084 اعلام بفرمایید یا به این حقیر خاک پای محبان آل الله قاسمی ذبیح الله به شماره همراه ۰۹۳۹۱۰۱۲۱۳۴ @khkhhosein اعلام بفرمایید 🌺🌹🌺🌹🌺🌹 @doazymom
هدایت شده از سلوک شیدای حسین(ع)
✨﷽✨ 🌷 پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) : ✍ به هر كس در دنيا چهار خصلت داده شود ، خير دنيا و آخرت به او داده شده و بهره خويش را از دنیا و آخرت گرفته است : 1⃣ تقوايی كه او را از حرام های خدا باز دارد ، 2⃣ اخلاق خوشی كه با آن در ميان مردم زندگی كند ، 3⃣ حلمی كه با آن جهالت نادان را از خود دور سازد ، 4⃣ زنی شايسته كه در كار دنيا و آخرت او را ياری رساند. 🔷 مَنْ اُعطِي اَربَعَ خِصالٍ فِي الدُّنْيا فَقَد اُعطِي خَيْرَ الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ وَ فازَ بِحَظِّهِ مِنْهُما : وَرَعٌ يَعصِمُهُ عَنْ مَحارِمِ اللّه ، وَ حُسْنُ خُلُقٍ يَعيشُ بِهِ فِي النّاسِ ، وَ حِلْمٌ يَدفَع بِهِ جَهْلَ الْجاهِلِ ، وَ زَوجَةٌ صالِحَةٌ تُعينُهُ عَلی اَمرِ الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ. 📚 بحار الأنوار ، ج 69 ، ص 404