eitaa logo
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
563 ویدیو
41 فایل
آموزش دوره های تخصصی و حرفه ای در خصوص جنگ شناختی. بعلل مسائل امنیتی از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص نویسنده و مدرس، معذوریم ای دی @yafard
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
✡ استراتژی امنیتی جنگ‌های علم (١) 1⃣ بنیادهای فورد، کارنگی و راکفلر سال ١٩۴٨م، و پس از تصویب فرمان سرّی «توسعهٔ جنگ‌های سیاسی» در شورای امنیت ملی آمریکا به‌سوی گسترش برنامهٔ در تمام کشورهای جهان سوم رفتند. 2⃣ اما سازمان CIA با دعوت از فیلسوفانی چون جان دیویی، برتراند راسل یهودی آتئیست، کارل پوپر یهودی، آیزایا برلین یهودی، هربرت مارکوزه یهودی، هانا آرنت یهودی، ریمون آرون یهودی و… به ایجاد یک در جهان می‌اندیشید. 3⃣ (از پایه‌گذاران CIA) در ۴ آوریل ١٩۵١م، یک فرمان فوق‌سرّی را به امضاء رئیس‌جمهور رساند تا با تأسیس شورای برنامه‌ریزی روانی، کلید اجرای بزرگترین قرن بیستم در حوزهٔ را بزند. 4⃣ براساس نقشهٔ راه عملیات، ایالات متحده باید یک که نوعی خاص از ایدئولوژی و ساختار اجتماعی را تبلیغ می‌کند، در جهان حاکم سازد. 5⃣ در این سیستم، باید برای مجموعه‌ای از ضوابط و اصول اخلاقی معین شود و تمامی حوزه‌های اندیشهٔ بشری زیر پوشش آن قرار گیرد؛ چه «در حوزهٔ انسان‌شناسی و نوآوری‌های هنری» و چه «در حوزهٔ جامعه‌شناسی و روش‌های علمی». 6⃣ نتیجهٔ مورد انتظار از اجرای عملیات، و از «اصول سرّی جنگ عقیدهٔ آمریکایی» این بود: 👈 در حرکتی روشنفکرانه و بلندمدت، باید همهٔ جهان نابود شوند. تنها الگوی مطلوب، شیوهٔ است، اما مکانیزم عملیات باید به‌گونه‌ای باشد که الگوهای رقیب و به‌ظاهر مخالفِ اهداف آمریکا را نیز تولید کند. 7⃣ استراتژی عملیات برای این سیستم عقیدتی، نقشی ضدآمریکایی را نیز قائل شد. بدین معنا که برپایهٔ «سیاست همسانی»، باید که در ظاهر مخالف اهداف آمریکا است، ساخته شود و بخشی از نخبگان منتقد نظام را به چنین فضایی هدایت کرد، چون آن‌ها در این «زمین آمریکایی برای بازی مخالفان» به تدریج اهلی می‌گردند!! 🚨انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇 https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۱۵ سوره سبا: «سبأ» نام سرزمین حاصلخیز ی
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۲۴ سوره سبا: «قُلْ مَن يَرْزُقُكُم مِّنَ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ قُلِ اللَّهُ وَإِنَّآ أَوْ إِيَّاكُمْ لَعَلَى هُدىً أَوْ فِى ضَلاَلٍ مُّبِينٍ» 1- در تربیت و تعلیم، با استفاده از شیوه ى سؤال، وجدان مخاطبان را بیدار كنیم و فكرها را به كار اندازیم. «قل مَن یرزقكم...» 2- یكى از عوامل پرستش، توجّه به روزى دهنده است، فكر كنید چه كسى به شما روزى مى دهد؟ «مَن یرزقكم» 3- روزى آسمان، نور و حرارت و باران و باد و ابر است و روزى زمین، همه ى میوه ها و بركات زمین است. «یرزقكم من السموات و الارض» 4- تمام آسمان ها در رزق و روزى ما مؤثّرند. «یرزقكم من السموات» 5 - در بحث و گفتگو و جدال نیكو با دیگران، انصاف را مراعات و با آنان مدارا كنیم. «انّا او ایّاكم» 6- هدایت یافتگان، همچون كسانى كه بر بالاى مركب و كوه قرار گرفته اند، دید و بینش وسیعى دارند، «على هُدىً» ولى گمراهان، همچون كسانى هستند كه در ته درّه یا در عمق دریا گرفتار شده و مورد احاطه ى عوامل انحراف هستند. «فى ضلال مبین» کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔻برنال و همکارانش جنگ شناختی را چنین توصیف می‌کنند: 🔹 «نظامی‌سازی افکار عمومی از سوی یک کنشگر خارجی به‌منظور اثرگذاری بر سیاست‌های عمومی و دولتی و بی‌ثبات‌سازی نهادهای عمومی» ✅مواجهه با جنگ شناختی، چالشِ راهبردیِ نوظهوری است که تنها از طریق «آگاهی و تاب‌آوری» می‌توان بر آن غلبه کرد. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ 🔷سوگیری ها، میان‌برها
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ ۲۱. خطای شناختی طبیعی بودن «طبیعی بودن» 🔸️چیزی که در منطق بهش «مغالطه طبیعت‌گرایانه» می‌گن، در واقع یعنی این باور اشتباه که چیزی صرفاً به این دلیل که طبیعیه، لزوماً بهتر، سالم‌تر یا اخلاقی‌تر هم هست. 🔸️این خطای شناختی، سال‌هاست که در بازاریابی، سلامت و حتی سیاست عمومی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیره. ادامه دارد... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#در_مسیر_قله 📚بخش پنجم، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۲۸ 🇱🇺همه چیز به تولید مرتبط است 🇱🇺 ۵. مرحله پنجم
📚بخش ششم، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۳۰ 🇱🇺جنون گل لاله(tulip mania).... 🇱🇺 ۶. مرحله ششم، مدیریت نقدینگی و روزآمدسازی ساختارها 🔷واسطه گری و رفتار سرمایه ای دلالان با کالاهای مصرفی، بازارهای سوداگرانه ای در برخی کالاها پدید آورد که به شدت به اقتصاد کشور هلند آسیب می زد. 🔷از مهم ترین نمونه های آن پدیده جنون گل لاله بود که در دهه ۱۶۳۰ میلادی به وجود آمد. با افزایش تقاضا نسبت به گل لاله در هلند، قیمت آن در این سال ها افزایش پیدا کرد. این رشد قیمتی باعث هجوم سوداگران به بازار گل لاله شد و گل لاله را به کالایی سرمایه ای تبدیل کرد.... 🔷مردم عادی نیز که از طرفی ارزش پول خود را در برابر خرید گل لاله در حال کاهش می دیدند و از طرف دیگر سودای کسب سود هنگفت را با سرمایه گذاری در این بازار در سر می پروراندند، سرمایه های خود را به این بازار آوردند. 🔷افزایش سرسام آور قیمت گل لاله و سرازیر شدن تورم آن به سایر بازارها، دولت هلند را مجبور به مقابله با این بازار کرد. برخورد با این پدیده که امروزه از آن به عنوان انتظارات تورمی یاد می شود، هزینه های زیادی برای دولت هلند ایجاد کرد، اما دولت هلند توانست با این اقدام ثبات را به بازار برگرداند. با ما همراه باشید.... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
🔻برنال و همکارانش جنگ شناختی را چنین توصیف می‌کنند: 🔹 «نظامی‌سازی افکار عمومی از سوی یک کنشگر خارجی
💠بهره‌برداری از شکاف‌های اجتماعی،سیاسی 📍در هر جامعه‌ای، خطوط گسستی مانند تفاوت‌های نژادی، قومی، مذهبی، سیاسی یا اقتصادی وجود دارد که می‌توان از آنها سوءاستفاده کرد. 📍عملیات روانی مدت‌هاست که از این شکاف‌ها بهره می‌برد، اما عصر دیجیتال این قابلیت را به‌طور چشمگیری تقویت کرده است. 📱پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌واسطه ماهیت خود، افراد را تشویق می‌کنند تا با همفکران خود تعامل داشته باشند و در نتیجه، اتاق‌های پژواک ایجاد می‌کنند؛ فضایی که در آن باورهای موجود تقویت می‌شوند و نظرات مخالف اغلب نادیده گرفته یا مورد حمله قرار می‌گیرند.  📍این قطب‌بندی می‌تواند توسط بازیگران خارجی که به دنبال بی‌ثبات کردن یک جامعه هستند، مورد سوءاستفاده قرار گیرد. 📍با تزریق محتوای تحریک‌آمیز به این فضاهای آنلاین، بازیگران مخرب می‌توانند تنش‌های موجود را تشدید کنند. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۲۴ سوره سبا: «قُلْ مَن يَرْزُقُكُم مِّن
Mohsen Qaraati25-27.mp3
زمان: حجم: 5M
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیات ۲۵ تا ۲۷ سوره مبارکه سبا: در این آیه و آیات قبل، شیوه ى تدریجى و گام به گام و مدارا در گفتگو با مخالفان را بیان مى كند، از جمله: ☘اوّلاً: در آیه 24 دعوت به تفكّر مى كند. «چه كسى از آسمان و زمین به شما رزق مى دهد؟»، «من یرزقكم من السموات والارض» پس فكر كنید. ☘ثانیاً: با انصاف برخورد كنیم و بگوییم: «یا ما یا شما یكى بر حقّ است»، «انّا او ایاكم» در بحث، طرف خود را فوراً و با قاطعیّت محكوم نكنیم. ☘ثالثاً: در آیه ى 25 مى فرماید: هر كس پاسخگوى فكر و عملكرد خویش است. اصرار ما باید از روى دلسوزى باشد.رابعاً: در آیه ى 26 مى فرماید: در بحث ها، به قیامت اشاره كنیم كه روز ظهور حقّ است. «یفتح بیننا بالحقّ...» ☘خامساً: در بحث و گفتگو، از طرف مقابل دلیل و سند بخواهیم. «به من نشان دهید بت هایى كه به عنوان شریك او مى دانید چه كرده اند». (آیه ۲۷) کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔻تفاوت جنگ شناختی با جنگ اطلاعاتی 1⃣ برخلاف جنگ اطلاعاتی، جنگ شناختی تمامی حوزه‌های زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کمتر ملموس است. 2⃣ سلاح اصلی در این نوع جنگ، خود انسان‌ها هستند که تحت تأثیر روایت‌های خاصی قرار می‌گیرند که در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شوند. 3⃣ اصل این جنگ، "نبرد بر سر ذهن انسان" است، زیرا امروزه ذهن انسان به عنوان حوزه جدیدی از جنگ در نظر گرفته می‌شود. 4⃣ اهداف جنگ شناختی و جنگ اطلاعاتی مشابه هستندتحمیل اراده خود به حریف – اما روش‌های اجرای آنها متفاوت است. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
☘این مطلب مناسب تولید کنندگان محتوا است لطفا با دقت بخوانید ☺️ ❇️در دنیای امروز که هوش مصنوعی وارد میدان شده، محتوا مثل سیل از هر طرف روانه شده.هر کسی با یک اینترنت و یک کیبورد می‌تواند مطلب بنویسد. اما محتوا نویسی، فقط پست‌گذاشتن نیست. 🔷نوشتن یعنی ساخت پیوند، حل مسئله، و گذاشتن ردپایی که از ما فراتر برود. وقتی می‌نویسی، یک قدرت واقعی در اختیار داری. کلمات تو می‌توانند نجات‌بخش باشند؛ نوری باشند در تاریکی، پلی باشند از سردرگمی به روشنی. ✅این ده اصل، چراغ راه تو در مسیر نوشتن آنلاین است: ۱. اثرگذاری مهم‌تر از درآمد است دنبال پول نرو، دنبال خلق ارزش باش. وقتی مسئله‌ای را حل می‌کنی یا تغییری ایجاد می‌کنی، پول خودش سر و کله‌اش پیدا می‌شود. ۲. خودت را جایزه بدان، نه یک تبلیغ نویسنده‌های حرفه‌ای دنبال کار نمی‌گردند. آن‌قدر در کارشان خوب‌اند که دیگران دنبال‌شان می‌آیند. کارت را طوری ارائه بده که کمیاب و باارزش به‌نظر برسد. ۳. دیده شدن بدون ارزش، فقط سر و صداست هرکسی می‌تواند محتوا بسازد. ولی محتوا فقط زمانی اهمیت دارد که تغییری ایجاد کند، چیزی را روشن کند یا ذهنیتی را عوض کند. ۴. دوران آدم‌های همه‌فن‌حریف تمام شده عمق لازم است. متخصص شو. در یک حوزه خاص آن‌قدر خوب باش که همه برای همان بیایند سراغت. ۵. مردم برای تغییر پول می‌دهند، نه صرفاً برای اطلاعات مطالعه متن تو باید برای خواننده تغییری به‌وجود بیاورد. بعد از خواندن، باید احساس متفاوتی داشته باشد. ۶. قصه‌گویی ابرقدرت توست آمار و ارقام اطلاع می‌دهند، ولی داستان‌ها می‌فروشند. وقتی پیام‌ات را در قالب یک روایت شخصی و انسانی بگویی، به‌یادماندنی و تأثیرگذار می‌شود. ۷. مردم آدم‌ها را دنبال می‌کنند، نه لوگوها را از خودت بگو. از افت و خیزهایت. از مسیرت. آدم‌ها با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، نه برندهای بی‌چهره. ۸. توجه را اجاره می‌کنی، ولی اعتبار را مالک می‌شوی وایرال شدن خوب است، ولی ماندگار نیست. اعتبار از تداوم می‌آید. از اینکه حتی وقتی کسی نمی‌بیند، همچنان ارزش خلق کنی. ۹. نام تو باید درها را باز کند وقتی کسی اسم تو را می‌شنود، باید یاد تخصص، اعتماد، و کیفیت بیفتد. اگه این‌طور نیست، یعنی هنوز جا برای ساخت برند شخصی‌ات باقی‌ست. ۱۰. برند تو، میراث توست تو فقط محتوا نمی‌نویسی. داری پازلی را می‌سازی از آنچه از تو به جا خواهد ماند. هر نوشته، یک آجر در بنای حرفه‌ای توست. ⭐️جمع‌بندی: نوشتن آنلاین فقط بازی الگوریتم‌ها و لایک‌ها نیست. نوشتن یعنی ساختن پیوند واقعی با آدم‌ها. یعنی یاد دادن، الهام دادن، و اثر گذاشتن. یادت باشد پشت هر کلیک و اسکرول، انسانی نشسته که دنبال معنا می‌گردد. و تو می‌توانی آن معنا را به او بدهی. ♻️کلمات تو قدرت دارند. با مسئولیت از آن‌ها استفاده کن. ✍️ آجیای اولالکان کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1