eitaa logo
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
562 ویدیو
41 فایل
آموزش دوره های تخصصی و حرفه ای در خصوص جنگ شناختی. بعلل مسائل امنیتی از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص نویسنده و مدرس، معذوریم ای دی @yafard
مشاهده در ایتا
دانلود
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۲۴ سوره سبا: «قُلْ مَن يَرْزُقُكُم مِّن
Mohsen Qaraati25-27.mp3
زمان: حجم: 5M
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیات ۲۵ تا ۲۷ سوره مبارکه سبا: در این آیه و آیات قبل، شیوه ى تدریجى و گام به گام و مدارا در گفتگو با مخالفان را بیان مى كند، از جمله: ☘اوّلاً: در آیه 24 دعوت به تفكّر مى كند. «چه كسى از آسمان و زمین به شما رزق مى دهد؟»، «من یرزقكم من السموات والارض» پس فكر كنید. ☘ثانیاً: با انصاف برخورد كنیم و بگوییم: «یا ما یا شما یكى بر حقّ است»، «انّا او ایاكم» در بحث، طرف خود را فوراً و با قاطعیّت محكوم نكنیم. ☘ثالثاً: در آیه ى 25 مى فرماید: هر كس پاسخگوى فكر و عملكرد خویش است. اصرار ما باید از روى دلسوزى باشد.رابعاً: در آیه ى 26 مى فرماید: در بحث ها، به قیامت اشاره كنیم كه روز ظهور حقّ است. «یفتح بیننا بالحقّ...» ☘خامساً: در بحث و گفتگو، از طرف مقابل دلیل و سند بخواهیم. «به من نشان دهید بت هایى كه به عنوان شریك او مى دانید چه كرده اند». (آیه ۲۷) کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔻تفاوت جنگ شناختی با جنگ اطلاعاتی 1⃣ برخلاف جنگ اطلاعاتی، جنگ شناختی تمامی حوزه‌های زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کمتر ملموس است. 2⃣ سلاح اصلی در این نوع جنگ، خود انسان‌ها هستند که تحت تأثیر روایت‌های خاصی قرار می‌گیرند که در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شوند. 3⃣ اصل این جنگ، "نبرد بر سر ذهن انسان" است، زیرا امروزه ذهن انسان به عنوان حوزه جدیدی از جنگ در نظر گرفته می‌شود. 4⃣ اهداف جنگ شناختی و جنگ اطلاعاتی مشابه هستندتحمیل اراده خود به حریف – اما روش‌های اجرای آنها متفاوت است. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
☘این مطلب مناسب تولید کنندگان محتوا است لطفا با دقت بخوانید ☺️ ❇️در دنیای امروز که هوش مصنوعی وارد میدان شده، محتوا مثل سیل از هر طرف روانه شده.هر کسی با یک اینترنت و یک کیبورد می‌تواند مطلب بنویسد. اما محتوا نویسی، فقط پست‌گذاشتن نیست. 🔷نوشتن یعنی ساخت پیوند، حل مسئله، و گذاشتن ردپایی که از ما فراتر برود. وقتی می‌نویسی، یک قدرت واقعی در اختیار داری. کلمات تو می‌توانند نجات‌بخش باشند؛ نوری باشند در تاریکی، پلی باشند از سردرگمی به روشنی. ✅این ده اصل، چراغ راه تو در مسیر نوشتن آنلاین است: ۱. اثرگذاری مهم‌تر از درآمد است دنبال پول نرو، دنبال خلق ارزش باش. وقتی مسئله‌ای را حل می‌کنی یا تغییری ایجاد می‌کنی، پول خودش سر و کله‌اش پیدا می‌شود. ۲. خودت را جایزه بدان، نه یک تبلیغ نویسنده‌های حرفه‌ای دنبال کار نمی‌گردند. آن‌قدر در کارشان خوب‌اند که دیگران دنبال‌شان می‌آیند. کارت را طوری ارائه بده که کمیاب و باارزش به‌نظر برسد. ۳. دیده شدن بدون ارزش، فقط سر و صداست هرکسی می‌تواند محتوا بسازد. ولی محتوا فقط زمانی اهمیت دارد که تغییری ایجاد کند، چیزی را روشن کند یا ذهنیتی را عوض کند. ۴. دوران آدم‌های همه‌فن‌حریف تمام شده عمق لازم است. متخصص شو. در یک حوزه خاص آن‌قدر خوب باش که همه برای همان بیایند سراغت. ۵. مردم برای تغییر پول می‌دهند، نه صرفاً برای اطلاعات مطالعه متن تو باید برای خواننده تغییری به‌وجود بیاورد. بعد از خواندن، باید احساس متفاوتی داشته باشد. ۶. قصه‌گویی ابرقدرت توست آمار و ارقام اطلاع می‌دهند، ولی داستان‌ها می‌فروشند. وقتی پیام‌ات را در قالب یک روایت شخصی و انسانی بگویی، به‌یادماندنی و تأثیرگذار می‌شود. ۷. مردم آدم‌ها را دنبال می‌کنند، نه لوگوها را از خودت بگو. از افت و خیزهایت. از مسیرت. آدم‌ها با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، نه برندهای بی‌چهره. ۸. توجه را اجاره می‌کنی، ولی اعتبار را مالک می‌شوی وایرال شدن خوب است، ولی ماندگار نیست. اعتبار از تداوم می‌آید. از اینکه حتی وقتی کسی نمی‌بیند، همچنان ارزش خلق کنی. ۹. نام تو باید درها را باز کند وقتی کسی اسم تو را می‌شنود، باید یاد تخصص، اعتماد، و کیفیت بیفتد. اگه این‌طور نیست، یعنی هنوز جا برای ساخت برند شخصی‌ات باقی‌ست. ۱۰. برند تو، میراث توست تو فقط محتوا نمی‌نویسی. داری پازلی را می‌سازی از آنچه از تو به جا خواهد ماند. هر نوشته، یک آجر در بنای حرفه‌ای توست. ⭐️جمع‌بندی: نوشتن آنلاین فقط بازی الگوریتم‌ها و لایک‌ها نیست. نوشتن یعنی ساختن پیوند واقعی با آدم‌ها. یعنی یاد دادن، الهام دادن، و اثر گذاشتن. یادت باشد پشت هر کلیک و اسکرول، انسانی نشسته که دنبال معنا می‌گردد. و تو می‌توانی آن معنا را به او بدهی. ♻️کلمات تو قدرت دارند. با مسئولیت از آن‌ها استفاده کن. ✍️ آجیای اولالکان کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از آرماگدون
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ پیامبران معاصر در معنویت های نوپدید دیگر سخنی از عصمت یا خاتمیت نیست ! حتی سخن از کتاب و وحی هم نیست . 🔹این جریان معنوی هیچ إبائی از به کار بردن لفظ پیامبر برای کسی که کارآفرین است ندارد . 🔸در معنویت سرمایه داری اساسا دنیا و ثروت برابر با معنویت است و دنیاگرایی تقدیس میشود و هر کسی که ثروتمند تر باشد معنوی تر است . 🔺معنویت سرمایه‌داری و سکولار با خوانشی مادی گرایانه به ستیز با معنویت اصیل توحیدی آمده است و اساسا در پی پایه ریزی برای از بین بردن باورهای توحیدی و ارزش های معنوی حقیقی است . 💢معنویت به مثابه کالا در بازار پیامبران خودخوانده ی اینستاگرامی به وفور یافت میشود و معجزه‌شان نیز زبان‌بدن است . ❌نسخه های بدلی معنویت های نوظهور در فضای رسانه ای کشور به شدت در حال گسترش است . 🔺دستگاه های فرهنگی و نظارتی کشور کمی به هوش باشید این داستان سر دراز دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚بخش هفتم، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۳۱ 🇱🇺افزایش صادرات، قدم بعدی انقلاب ۸۰ ساله هلند 🇱🇺 ۷. مرحله هفتم، صادرات محوری و گسترش بازار جهانی 🔷پس از آنکه زیرساخت های فناورانه و تولیدی کشور به استحکام لازم رسید، حمایت از ، رقابت پذیری محصولات هلندی را در جهان افزایش داد. در این مرحله، برای آنکه روند رو به رشد تولید دچار رکود نگردد، باید بازارهای جدیدی برای محصولات آماده می شد تا سطح درآمد افزایش یابد. 🔷جمهوری هلند با گسترش تجارت خود در سطح دنیا و بهره گیری از قدرت نظامی خود در ایجاد مستعمرات متعدد در سراسر جهان، بازار بسیار بزرگی را برای تجارت خود ایجاد کرد. 🔷یکی از مهم ترین ابزارهای گسترش استعمارگری هلند، شرکت (هند شرقی هلند) بود که در شبه قاره هند، بازار بسیار بزرگی را برای تجارت هلند ایجاد کرده بود... در این سال ها حجم صادرات هلند، به شدت افزایش یافت و درآمد سرانه در این کشور از همه کشورهای دیگر جهان پیشی گرفت. با ما همراه باشید.... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
♦️تکنیک های جنگ شناختی فیلترینگ حبابی؛ سلاح شناختی برای تحریف قلب حقیقت و تسلط بر مغزها 🔹فیلترینگ حبابی به این معناست که الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، *محتوایی* را به کاربر نشان می‌دهند که با علایق، باورها و رفتارهای قبلی‌شان *هم‌راستاست* (البته در بسیاری از مواقع هم این محتواها توسط صاحبان سکوها دستکاری و گزینش می‌شوند) این کار باعث می‌شود افراد در یک *"حباب اطلاعاتی"* گیر بیفتند و *فقط* چیزهایی را ببینند که *تأییدکننده دیدگاه‌شان* باشد. 🔸مثلاً اگر کسی در سکوی ایکس مدام پست‌های سیاسی با یک گرایش خاص را *لایک کند،* الگوریتم بیشتر *همان نوع محتوا* را به او پیشنهاد می‌دهد و دیدگاه‌های مخالف را کمرنگ می‌کند. 🔹حذف نامرئی و مهندسی شده *محتواهای مثبت* و امید بخش مرتبط با یک کشور و جایگزین کردن محتوای جعلی، تحریف شده، منفی و نمایش پر تکرار آن می‌تواند پروژه‌ی *جنگ شناختی* را بر روی سرمایه اجتماعی آن کشور پیاده سازی کرده و منتج به *شکاف‌های* سیاسی، اعتقادی، هویتی، نسلی، اجتماعی، قومی و مذهبی و... شود. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
🔘قدرت جهانی رسانه، بازیچه‌های یهود ▪️پیتر فیلیپس؛ پژوهشگر آمریکایی حوزه یهود و هژمونی آن، نگاهی به ۷ بازیگر قدرتمند رسانه جهانی دارد که در کنترل افکار و ذهنیت ما مؤثر بودند. ▫️غول‌های رسانه را چه کسانی در اختیار دارند؟ ▪️فیلیپس برای خوانندگان آشکار می‌کند که این بازیکنان چه کسانی هستند. طبق آمار بین‌المللی آکسفام، در میان تمام رسانه‌هایی که اخبار، اطلاعات، کارتون‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها را تولید می‌کنند، قدرت‌های اصلی از آن ۷ شرکت و مؤسسه کلیدی است، شرکت‌هایی که تمام مدیران آن‌ها، یهودی هستند. ▫️امّا این هفت شرکت و مدیران آن‌ها چه کسانی هستند؟ ▪️۱. کامکت کورپوریشن با مدیریت رالف رابرتز ▪️۲. والت دیزنی با مدیریت باب ایگر و باب چاپک ▪️۳. وارنر با مدیریت جفری بیکز ▪️۴. قرن بیست‌ویک، فاکس با مدیریت رابرت مورداک ▪️۵. برتلسمان با مدیریت توماس راب ▪️۶. ویاکوم اند سی‌بی‌اِس با مدیریت رابرت بکیش و شری ردستون ▪️۷. اومینکوم گروپ با مدیریت جان. دی رن 🚨انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇 https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیات ۲۵ تا ۲۷ سوره مبارکه سبا: در این آیه و
Mohsen Qaraati43-45.mp3
زمان: حجم: 6.1M
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیات ۴۳ تا ۴۵سوره مبارکه سبا: ۱. آیات الهى، روشن است و انكار كفّار به خاطر لجاجت آنهاست. «بیّنات» 2- شیوه ى انكار كفّار عبارت است از: الف: تحقیر رهبر. «ما هذا الا رجل» ب: تهمت. «یرید ان یصدّكم» ج: تكیه بر روش پدران و پیشینیان خود. «یعبد آباؤكم» 3- كفّار، با طرح خط فكرى و عملى نیاكان گمراه، دیگران را تحریك مى كردند تا در برابر انبیا بایستند. «یرید ان یصدكم عما كان یعبد آباؤكم» 4- تقلید كوركورانه مانع پیشرفت انسان است. «یعبد آباؤكم» 5 - كفّار، هم با پیام مخالفند و هم با پیام آور. «ما هذا الاّ رجل - ما هذا الاّ افك» 6- كفّار، براى موفقیّت خود، از هر نوع تبلیغ و تأكید منفى استفاده مى كنند. «ما هذا الاّ رجل - ما هذا الاّ افك - ان هذا الاّ سحر» 7- یكى از موانع شناخت، كفر است. «قال الّذین كفروا للحقّ... ان هذا الاّ سحر کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از تربیت رسانه ای کودک
۱۰ مورد از اصول اخلاقی و آدابی که مناسب است در محیط مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت کنید. 1⃣ هر چیزی را فوری share نکنید. 2⃣ هر چیزی را هر جایی پست نکنید! 3⃣ لطفا از شدت آزادی بیانی که در گروه‌های مجازی وجود دارد ، ذوق‌زده نشوید. 4⃣ اول از همه، اهداف گروه‌تان را مشخص کنید. 5⃣ هر کسی را به هر گروهی اضافه نکنید. 6⃣ حجم خبرهای بدی را که به اشتراک می‌گذارید خودآگاهانه و با وسواس کنترل کنید! 7⃣ گاهی تماشاگر باشید. 8⃣ واکنش سریع نشان ندهید. 9⃣ همیشه حواس‌تان باشد که چه پست می‌کنید. 🔟 مطالب متناسب با مخاطب پست کنید. ⭕️🌼کانال تربیت رسانه‌ای کودک🌼⭕️ 🎀| @kidkid |🎀
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
می‌خواستم بدونم واقعا چشم زخم و چشم شور بودن وجود داره؟ ◀️اصل وجود چشم زخم در معارف دینی امری پذیرفته شده است ولی احتمال اینکه مشکل پیش آمده در زندگی ربطی به چشم زخم نداشته و دلیل دیگری داشته باشد نیز زیاد است. برای در امان ماندن از شرور، اعم از شر شیاطین انس و جن و چشم زخم و... می‌توانید به توصیه‌های ذیل عمل کنید: ۱. بالاترین و قویترین حرز، رعایت تقواست، یعنی بندگی کردن و عمل به واجبات و ترک محرمات، بهترین راه جلوگیری از شرور است. با رعایت تقوا و توکل به خدا، نگران چیزی نباشید، در قرآن خداوند می‌فرماید «وَ ما هُمْ بِضارِّینَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّه‌»؛ ولی هیچ گاه نمی‌‌توانند بدون اجازه خداوند، به انسانی زیان برسانند.(۱) ۲. خواندن سوره‌های قرآن خواندن «آیت الکرسی»، سوره‌های «حمد»، «توحید» و «معوذتین» (سوره‌های ناس و فلق)، سوره جن و... و نیز دادن صدقه، برای در امان ماندن از شرور و آفات بسیار مؤثر است و توصیه شده است. امام رضا (علیه‌السلام) در پاسخ سؤال راوی که پرسید آیا چشم زخم واقعیت دارد؟ فرمودند: آری، هرگاه تو را چشم زنند، کف دستت را مقابل صورتت قرار ده و سوره حمد و قل هو الله احد و معوذتین (ناس و فلق) را قرائت کن و هر دو کف را به صورتت بکش. خداوند تو را از گزند آن حفظ می‌کند.(۲) هم چنین در روایت آمده که خواندن چهار آیه ابتدایی سوره بقره، آیت الکرسی و دو آیه بعدش، و نیز سه آیه آخر سوره بقره (که مجموعا ده آیه می‌شوند) نیز برای رفع گرفتاری و دفع شرور، بسیار مؤثر است.(۳) ۳. همراه داشتن حِرز امام رضا (علیه‌السلام) می‌فرمایند: چشم [بد] حقیقت دارد، پس در کاغذی سوره‌های حمد، توحید، ناس، فلق و آیه الکرسی را بنویس و آن را در ظرف و حفاظی قرار بده.(۴) همراه داشتن حرز امام جواد (علیه‌السلام) نیز برای در امان ماندن انسان از همه خطرات، آفات و بلایا و بیماری‌ها و ایمنی از شر انس و جن و... است. دو حرز از ایشان نقل شده است، یکی کوتاه و مختصر و در یک سطر است(۵)؛ دیگری طولانی و مفصل است.(۶) پی نوشت‌ها: ۱. بقره: ۲/ ۱۰۲. ۲. مجلسی، بحار الأنوار، چاپ بیروت، ج۹۲، ص۱۲۹. ۳. کلینی، کافی، اسلامیه، ج۲، ص۶۲۱، ح ۵. ۴. طبرسی، مکارم الاخلاق، الشریف الرضی، ص۳۸۶. ۵. ابن طاووس، مهج الدعوات و منهج العبادات،‌دار الذخائر قم، ص۴۲. ۶. همان، ص۳۹ – ۴۲. 🚨انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین با شماست👇 https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
💢ایموجی‌ها راهی برای ارتباطات جدید ▪️امروزه بسیاری از افراد برای تعامل با دیگران از ایموجی ها استفاده می‌کنند؛ ایموجی‌ها به عنوان ابزارهای ارتباطی تصویری، تأثیرات شناختی و عاطفی متعددی بر مخاطب دارند و می‌توانند مسیر ارتباطی را برای فرستنده پیام هموار تر کنند و به مخاطب در فهم پیام کمک بسزایی نمایند، در زیر به برخی از تأثیرات شناختی ایموجی‌ها اشاره می‌شود: 1. تقویت احساسات و عواطف 🔻ایموجی‌ها احساسات را به‌طور مؤثری منتقل می‌کنند. به‌عنوان مثال، استفاده از ایموجی‌های خنده‌دار و خوشحال می‌تواند احساس شادی را در مخاطب تقویت کند و برعکس، ایموجی‌های غمگین می‌توانند احساس همدردی یا ناراحتی را ایجاد کنند. آنها بر حالت روحی مخاطب تأثیر گذار هستند. استفاده از ایموجی‌های مثبت ممکن است احساس خوشحالی و رضایت را افزایش دهد و بر عکس این مورد استفاده از ایموجی‌های خشمگین و ناراحت می‌تواند حس منفی در مخاطب القا کند. 2. افزایش درک و فهم 🔻ایموجی‌ها به روشن‌تر شدن پیام‌ها کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال، استفاده از ایموجی‌های مرتبط با موضوع می‌تواند به درک بهتر محتوا کمک و از سوءتفاهم‌ها جلوگیری کند و از سوی دیگر تصاویر و نمادها معمولاً به یادآوری بهتر مطالب کمک می‌کنند. ایموجی‌ها می‌توانند به عنوان نشانه‌هایی برای یادآوری موضوعات خاص عمل کنند. 3. ایجاد ارتباط نزدیک‌تر 🔻استفاده از ایموجی‌ها احساس نزدیکی و صمیمیت را در ارتباطات آنلاین ایجاد می‌کند. این موضوع به خصوص در ارتباطات غیرحضوری (مثل پیامک یا شبکه‌های اجتماعی) اهمیت دارد و به کاهش احساس تنهایی و فاصله اجتماعی کمک می‌کنند. به‌خصوص در زمان‌هایی که افراد به دلیل شرایط خاصی (مثل پاندمی) دور از یکدیگر هستند. 4. تأثیر بر زبان و ارتباطات 🔻ایموجی‌ها به یک زبان جهانی تبدیل شده‌اند که می‌توانند در ارتباطات بین‌المللی و فرهنگ‌های مختلف استفاده شوند. این موضوع می‌تواند به تسهیل ارتباطات و کاهش موانع زبانی کمک کند و همچنین آنها با تغییر در ساختار زبان بر روی نحوه نوشتن و برقراری ارتباط تأثیر گذاشته‌اند و ممکن است به تغییر در ساختار زبان و عبارات منجر شوند. 5. تأثیر بر شناخت و تفکر: 🔻ایموجی‌ها به تحریک تفکر خلاق کمک می‌کنند. استفاده از نمادهای تصویری ممکن است به افراد کمک کند تا زاویه‌های جدیدی را در تفکر و حل مسائل بررسی کنند و از طرفی ترکیب ایموجی‌ها با متن می‌تواند تنوع را در ارتباطات افزایش دهد و به ایجاد ارتباطات جذاب‌تر و مؤثرتر کمک کند. ✅در نتیجه ایموجی‌ها نه تنها به عنوان ابزارهای تزئینی در ارتباطات دیجیتال عمل می‌کنند، بلکه تأثیرات عمیق‌تری بر روی شناخت، احساسات و تعاملات اجتماعی دارند. فهم این تأثیرات می‌تواند به بهبود ارتباطات و تعاملات انسانی کمک کند. ✍️مصطفی گودرزی کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔺 ۱۰ اصل طلایی برای تحلیل خبر : ۱. منبع‌شناسی هوشمند: همیشه مالکیت رسانه، سوابق و جهت‌گیری‌هایش را ردیابی کنید. ۲. چندمنبعی بودن: هر خبر را حداقل از ۳ منبع مستقل (با خط‌مشی‌های متفاوت) بررسی کنید. ۳. تکنیک «پرسش ۵ چرا»: برای هر خبر از خود بپرسید: «چه کسی سود می‌برد؟» و «چرا اینجا و الان؟» ۴. زمان‌بندی را کنید: انتشار خبر در تعطیلات یا ساعات خاص = احتمال دستکاری بالا. ۵. تصاویر/ویدئوها را معکوس جستجو کنید تا تاریخ و مکان واقعی را بیابید. ۶. تحلیل واژگان: کلمات احساس‌برانگیز (تروریست/شهید، آشوب/اعتراض) نشانه است. ۷. آمارها را شکست دهید: نمودارهای قطع‌شده یا مقیاس‌های نامتعارف اغلب گمراه‌کننده‌اند. ۸. دنبال «خبرهای مفقوده» بگردید: چه بخشی از ماجرا عمداً حذف شده؟ ۹. را شناسایی کنید: محتوای ساخته‌شده با AI (مثل Deepfake) اغلب ایرادات جزئی در سایه‌ها یا نبض صدا دارد. ۱۰. هر تحلیل باید «نقاط خاکستری» را بپذیرد: واقعیت‌ها معمولاً مطلق نیستند! ✅ تحلیلگر حرفه‌ای مانند یک عمل می‌کند هر خبر را «کالبدشکافی» می‌کند، نه سطحی بخواند! کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1