eitaa logo
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
562 ویدیو
41 فایل
آموزش دوره های تخصصی و حرفه ای در خصوص جنگ شناختی. بعلل مسائل امنیتی از ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص نویسنده و مدرس، معذوریم ای دی @yafard
مشاهده در ایتا
دانلود
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۱۵ سوره سبا: «سبأ» نام سرزمین حاصلخیز ی
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۲۴ سوره سبا: «قُلْ مَن يَرْزُقُكُم مِّنَ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ قُلِ اللَّهُ وَإِنَّآ أَوْ إِيَّاكُمْ لَعَلَى هُدىً أَوْ فِى ضَلاَلٍ مُّبِينٍ» 1- در تربیت و تعلیم، با استفاده از شیوه ى سؤال، وجدان مخاطبان را بیدار كنیم و فكرها را به كار اندازیم. «قل مَن یرزقكم...» 2- یكى از عوامل پرستش، توجّه به روزى دهنده است، فكر كنید چه كسى به شما روزى مى دهد؟ «مَن یرزقكم» 3- روزى آسمان، نور و حرارت و باران و باد و ابر است و روزى زمین، همه ى میوه ها و بركات زمین است. «یرزقكم من السموات و الارض» 4- تمام آسمان ها در رزق و روزى ما مؤثّرند. «یرزقكم من السموات» 5 - در بحث و گفتگو و جدال نیكو با دیگران، انصاف را مراعات و با آنان مدارا كنیم. «انّا او ایّاكم» 6- هدایت یافتگان، همچون كسانى كه بر بالاى مركب و كوه قرار گرفته اند، دید و بینش وسیعى دارند، «على هُدىً» ولى گمراهان، همچون كسانى هستند كه در ته درّه یا در عمق دریا گرفتار شده و مورد احاطه ى عوامل انحراف هستند. «فى ضلال مبین» کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔻برنال و همکارانش جنگ شناختی را چنین توصیف می‌کنند: 🔹 «نظامی‌سازی افکار عمومی از سوی یک کنشگر خارجی به‌منظور اثرگذاری بر سیاست‌های عمومی و دولتی و بی‌ثبات‌سازی نهادهای عمومی» ✅مواجهه با جنگ شناختی، چالشِ راهبردیِ نوظهوری است که تنها از طریق «آگاهی و تاب‌آوری» می‌توان بر آن غلبه کرد. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#آموزش_جنگ_شناختی ♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ 🔷سوگیری ها، میان‌برها
7.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️مجموعه پست معرفی تکنیک های عملیات روانی و جنگ شناختی♻️ ۲۱. خطای شناختی طبیعی بودن «طبیعی بودن» 🔸️چیزی که در منطق بهش «مغالطه طبیعت‌گرایانه» می‌گن، در واقع یعنی این باور اشتباه که چیزی صرفاً به این دلیل که طبیعیه، لزوماً بهتر، سالم‌تر یا اخلاقی‌تر هم هست. 🔸️این خطای شناختی، سال‌هاست که در بازاریابی، سلامت و حتی سیاست عمومی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیره. ادامه دارد... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
#در_مسیر_قله 📚بخش پنجم، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۲۸ 🇱🇺همه چیز به تولید مرتبط است 🇱🇺 ۵. مرحله پنجم
📚بخش ششم، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۳۰ 🇱🇺جنون گل لاله(tulip mania).... 🇱🇺 ۶. مرحله ششم، مدیریت نقدینگی و روزآمدسازی ساختارها 🔷واسطه گری و رفتار سرمایه ای دلالان با کالاهای مصرفی، بازارهای سوداگرانه ای در برخی کالاها پدید آورد که به شدت به اقتصاد کشور هلند آسیب می زد. 🔷از مهم ترین نمونه های آن پدیده جنون گل لاله بود که در دهه ۱۶۳۰ میلادی به وجود آمد. با افزایش تقاضا نسبت به گل لاله در هلند، قیمت آن در این سال ها افزایش پیدا کرد. این رشد قیمتی باعث هجوم سوداگران به بازار گل لاله شد و گل لاله را به کالایی سرمایه ای تبدیل کرد.... 🔷مردم عادی نیز که از طرفی ارزش پول خود را در برابر خرید گل لاله در حال کاهش می دیدند و از طرف دیگر سودای کسب سود هنگفت را با سرمایه گذاری در این بازار در سر می پروراندند، سرمایه های خود را به این بازار آوردند. 🔷افزایش سرسام آور قیمت گل لاله و سرازیر شدن تورم آن به سایر بازارها، دولت هلند را مجبور به مقابله با این بازار کرد. برخورد با این پدیده که امروزه از آن به عنوان انتظارات تورمی یاد می شود، هزینه های زیادی برای دولت هلند ایجاد کرد، اما دولت هلند توانست با این اقدام ثبات را به بازار برگرداند. با ما همراه باشید.... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
🔻برنال و همکارانش جنگ شناختی را چنین توصیف می‌کنند: 🔹 «نظامی‌سازی افکار عمومی از سوی یک کنشگر خارجی
💠بهره‌برداری از شکاف‌های اجتماعی،سیاسی 📍در هر جامعه‌ای، خطوط گسستی مانند تفاوت‌های نژادی، قومی، مذهبی، سیاسی یا اقتصادی وجود دارد که می‌توان از آنها سوءاستفاده کرد. 📍عملیات روانی مدت‌هاست که از این شکاف‌ها بهره می‌برد، اما عصر دیجیتال این قابلیت را به‌طور چشمگیری تقویت کرده است. 📱پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، به‌واسطه ماهیت خود، افراد را تشویق می‌کنند تا با همفکران خود تعامل داشته باشند و در نتیجه، اتاق‌های پژواک ایجاد می‌کنند؛ فضایی که در آن باورهای موجود تقویت می‌شوند و نظرات مخالف اغلب نادیده گرفته یا مورد حمله قرار می‌گیرند.  📍این قطب‌بندی می‌تواند توسط بازیگران خارجی که به دنبال بی‌ثبات کردن یک جامعه هستند، مورد سوءاستفاده قرار گیرد. 📍با تزریق محتوای تحریک‌آمیز به این فضاهای آنلاین، بازیگران مخرب می‌توانند تنش‌های موجود را تشدید کنند. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیه ۲۴ سوره سبا: «قُلْ مَن يَرْزُقُكُم مِّن
Mohsen Qaraati25-27.mp3
زمان: حجم: 5M
📚تفسیر قرآن کریم، حجت الاسلام قرائتی 🔷بخشی از پیام ها، آیات ۲۵ تا ۲۷ سوره مبارکه سبا: در این آیه و آیات قبل، شیوه ى تدریجى و گام به گام و مدارا در گفتگو با مخالفان را بیان مى كند، از جمله: ☘اوّلاً: در آیه 24 دعوت به تفكّر مى كند. «چه كسى از آسمان و زمین به شما رزق مى دهد؟»، «من یرزقكم من السموات والارض» پس فكر كنید. ☘ثانیاً: با انصاف برخورد كنیم و بگوییم: «یا ما یا شما یكى بر حقّ است»، «انّا او ایاكم» در بحث، طرف خود را فوراً و با قاطعیّت محكوم نكنیم. ☘ثالثاً: در آیه ى 25 مى فرماید: هر كس پاسخگوى فكر و عملكرد خویش است. اصرار ما باید از روى دلسوزى باشد.رابعاً: در آیه ى 26 مى فرماید: در بحث ها، به قیامت اشاره كنیم كه روز ظهور حقّ است. «یفتح بیننا بالحقّ...» ☘خامساً: در بحث و گفتگو، از طرف مقابل دلیل و سند بخواهیم. «به من نشان دهید بت هایى كه به عنوان شریك او مى دانید چه كرده اند». (آیه ۲۷) کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
🔻تفاوت جنگ شناختی با جنگ اطلاعاتی 1⃣ برخلاف جنگ اطلاعاتی، جنگ شناختی تمامی حوزه‌های زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و کمتر ملموس است. 2⃣ سلاح اصلی در این نوع جنگ، خود انسان‌ها هستند که تحت تأثیر روایت‌های خاصی قرار می‌گیرند که در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شوند. 3⃣ اصل این جنگ، "نبرد بر سر ذهن انسان" است، زیرا امروزه ذهن انسان به عنوان حوزه جدیدی از جنگ در نظر گرفته می‌شود. 4⃣ اهداف جنگ شناختی و جنگ اطلاعاتی مشابه هستندتحمیل اراده خود به حریف – اما روش‌های اجرای آنها متفاوت است. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
☘این مطلب مناسب تولید کنندگان محتوا است لطفا با دقت بخوانید ☺️ ❇️در دنیای امروز که هوش مصنوعی وارد میدان شده، محتوا مثل سیل از هر طرف روانه شده.هر کسی با یک اینترنت و یک کیبورد می‌تواند مطلب بنویسد. اما محتوا نویسی، فقط پست‌گذاشتن نیست. 🔷نوشتن یعنی ساخت پیوند، حل مسئله، و گذاشتن ردپایی که از ما فراتر برود. وقتی می‌نویسی، یک قدرت واقعی در اختیار داری. کلمات تو می‌توانند نجات‌بخش باشند؛ نوری باشند در تاریکی، پلی باشند از سردرگمی به روشنی. ✅این ده اصل، چراغ راه تو در مسیر نوشتن آنلاین است: ۱. اثرگذاری مهم‌تر از درآمد است دنبال پول نرو، دنبال خلق ارزش باش. وقتی مسئله‌ای را حل می‌کنی یا تغییری ایجاد می‌کنی، پول خودش سر و کله‌اش پیدا می‌شود. ۲. خودت را جایزه بدان، نه یک تبلیغ نویسنده‌های حرفه‌ای دنبال کار نمی‌گردند. آن‌قدر در کارشان خوب‌اند که دیگران دنبال‌شان می‌آیند. کارت را طوری ارائه بده که کمیاب و باارزش به‌نظر برسد. ۳. دیده شدن بدون ارزش، فقط سر و صداست هرکسی می‌تواند محتوا بسازد. ولی محتوا فقط زمانی اهمیت دارد که تغییری ایجاد کند، چیزی را روشن کند یا ذهنیتی را عوض کند. ۴. دوران آدم‌های همه‌فن‌حریف تمام شده عمق لازم است. متخصص شو. در یک حوزه خاص آن‌قدر خوب باش که همه برای همان بیایند سراغت. ۵. مردم برای تغییر پول می‌دهند، نه صرفاً برای اطلاعات مطالعه متن تو باید برای خواننده تغییری به‌وجود بیاورد. بعد از خواندن، باید احساس متفاوتی داشته باشد. ۶. قصه‌گویی ابرقدرت توست آمار و ارقام اطلاع می‌دهند، ولی داستان‌ها می‌فروشند. وقتی پیام‌ات را در قالب یک روایت شخصی و انسانی بگویی، به‌یادماندنی و تأثیرگذار می‌شود. ۷. مردم آدم‌ها را دنبال می‌کنند، نه لوگوها را از خودت بگو. از افت و خیزهایت. از مسیرت. آدم‌ها با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، نه برندهای بی‌چهره. ۸. توجه را اجاره می‌کنی، ولی اعتبار را مالک می‌شوی وایرال شدن خوب است، ولی ماندگار نیست. اعتبار از تداوم می‌آید. از اینکه حتی وقتی کسی نمی‌بیند، همچنان ارزش خلق کنی. ۹. نام تو باید درها را باز کند وقتی کسی اسم تو را می‌شنود، باید یاد تخصص، اعتماد، و کیفیت بیفتد. اگه این‌طور نیست، یعنی هنوز جا برای ساخت برند شخصی‌ات باقی‌ست. ۱۰. برند تو، میراث توست تو فقط محتوا نمی‌نویسی. داری پازلی را می‌سازی از آنچه از تو به جا خواهد ماند. هر نوشته، یک آجر در بنای حرفه‌ای توست. ⭐️جمع‌بندی: نوشتن آنلاین فقط بازی الگوریتم‌ها و لایک‌ها نیست. نوشتن یعنی ساختن پیوند واقعی با آدم‌ها. یعنی یاد دادن، الهام دادن، و اثر گذاشتن. یادت باشد پشت هر کلیک و اسکرول، انسانی نشسته که دنبال معنا می‌گردد. و تو می‌توانی آن معنا را به او بدهی. ♻️کلمات تو قدرت دارند. با مسئولیت از آن‌ها استفاده کن. ✍️ آجیای اولالکان کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
هدایت شده از آرماگدون
7.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ پیامبران معاصر در معنویت های نوپدید دیگر سخنی از عصمت یا خاتمیت نیست ! حتی سخن از کتاب و وحی هم نیست . 🔹این جریان معنوی هیچ إبائی از به کار بردن لفظ پیامبر برای کسی که کارآفرین است ندارد . 🔸در معنویت سرمایه داری اساسا دنیا و ثروت برابر با معنویت است و دنیاگرایی تقدیس میشود و هر کسی که ثروتمند تر باشد معنوی تر است . 🔺معنویت سرمایه‌داری و سکولار با خوانشی مادی گرایانه به ستیز با معنویت اصیل توحیدی آمده است و اساسا در پی پایه ریزی برای از بین بردن باورهای توحیدی و ارزش های معنوی حقیقی است . 💢معنویت به مثابه کالا در بازار پیامبران خودخوانده ی اینستاگرامی به وفور یافت میشود و معجزه‌شان نیز زبان‌بدن است . ❌نسخه های بدلی معنویت های نوظهور در فضای رسانه ای کشور به شدت در حال گسترش است . 🔺دستگاه های فرهنگی و نظارتی کشور کمی به هوش باشید این داستان سر دراز دارد ... 🚨 نبرد آخرالزمان ⚔ https://eitaa.com/joinchat/3462332561C9d42ed4608
جنگ شناختی حرفه ای (آموزشی)
📚بخش هفتم، کتاب صعود چهل ساله۲ صفحه ۳۱ 🇱🇺افزایش صادرات، قدم بعدی انقلاب ۸۰ ساله هلند 🇱🇺 ۷. مرحله هفتم، صادرات محوری و گسترش بازار جهانی 🔷پس از آنکه زیرساخت های فناورانه و تولیدی کشور به استحکام لازم رسید، حمایت از ، رقابت پذیری محصولات هلندی را در جهان افزایش داد. در این مرحله، برای آنکه روند رو به رشد تولید دچار رکود نگردد، باید بازارهای جدیدی برای محصولات آماده می شد تا سطح درآمد افزایش یابد. 🔷جمهوری هلند با گسترش تجارت خود در سطح دنیا و بهره گیری از قدرت نظامی خود در ایجاد مستعمرات متعدد در سراسر جهان، بازار بسیار بزرگی را برای تجارت خود ایجاد کرد. 🔷یکی از مهم ترین ابزارهای گسترش استعمارگری هلند، شرکت (هند شرقی هلند) بود که در شبه قاره هند، بازار بسیار بزرگی را برای تجارت هلند ایجاد کرده بود... در این سال ها حجم صادرات هلند، به شدت افزایش یافت و درآمد سرانه در این کشور از همه کشورهای دیگر جهان پیشی گرفت. با ما همراه باشید.... کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1
♦️تکنیک های جنگ شناختی فیلترینگ حبابی؛ سلاح شناختی برای تحریف قلب حقیقت و تسلط بر مغزها 🔹فیلترینگ حبابی به این معناست که الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، *محتوایی* را به کاربر نشان می‌دهند که با علایق، باورها و رفتارهای قبلی‌شان *هم‌راستاست* (البته در بسیاری از مواقع هم این محتواها توسط صاحبان سکوها دستکاری و گزینش می‌شوند) این کار باعث می‌شود افراد در یک *"حباب اطلاعاتی"* گیر بیفتند و *فقط* چیزهایی را ببینند که *تأییدکننده دیدگاه‌شان* باشد. 🔸مثلاً اگر کسی در سکوی ایکس مدام پست‌های سیاسی با یک گرایش خاص را *لایک کند،* الگوریتم بیشتر *همان نوع محتوا* را به او پیشنهاد می‌دهد و دیدگاه‌های مخالف را کمرنگ می‌کند. 🔹حذف نامرئی و مهندسی شده *محتواهای مثبت* و امید بخش مرتبط با یک کشور و جایگزین کردن محتوای جعلی، تحریف شده، منفی و نمایش پر تکرار آن می‌تواند پروژه‌ی *جنگ شناختی* را بر روی سرمایه اجتماعی آن کشور پیاده سازی کرده و منتج به *شکاف‌های* سیاسی، اعتقادی، هویتی، نسلی، اجتماعی، قومی و مذهبی و... شود. کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/joinchat/3755672144C354485b7a1