eitaa logo
پازلِ اقــتصاد 📊
3.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
817 ویدیو
58 فایل
📊پایگاه خبری-تحلیلی پازلِ اقتصاد 🔴مهمترین اخبار و تحلیل های اقتصادی ایران و جهان همراه با رویکردهای اسلامی به اقتصاد 📲ارتباط با ادمین، ارسال محتوای اقتصادی @Saman1157
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹وقتی چراغ علم در جهتی نادرست روشن شود، نفعی ندارد، نوری بی‌حاصل نتیجه میشود و راه اصلی تاریک می‌ماند. این است حکایت علم کور غیربومی. 🗣محمدجواد توکلی 🆔@Economy_tweet
فروش خودرو در سامانه یکپارچه ادامه دارد مدیر روابط عمومی شورای رقابت: 🔹در فروش‌های به صورت یکپارچه عملا دلال‌ها حذف شده‌ و بخش عمده‌ای از تقاضاهای کاذب از بین رفته است. 🔹در وهله اول ظرفیت‌های خالی موجود خودروسازان (مازاد عرضه) به فروش می‌رسند و سپس نوبت به اجرای مرحله سوم برای متقاضیان جدید می‌رسد. 🆔@Economy_tweet
♦️ «خلق پول» طبق نظریه «ضریب فزاینده پولی» کار نمی‌کند گفتگو: https://masireqtesad.ir/164126 🔹علی نصیری اقدم عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، ضمن بیان اینکه خلق پول در اقتصاد طبق تئوری ضریب فزاینده پولی کار نمی‌کند، گفت: نه در دنیا و نه در ایران این نظریه کار نمی‌کند و بانک‌ها برای خلق پول نیازی به سپرده مردم ندارند. 🔹بانک مرکزی نیز طبق این نظریه پدید نیامده است و نمی‌تواند با تنظیم ضریب فزاینده خلق پول در اقتصاد را مدیریت کند. 👥 مسیر اقتصاد 🆔@Economy_tweet
بسم الله الرحمن الرحیم خدا قوت و خسته نباشید عرض می کنم خدمت برادر عزیز آقای دکتر توکلی به خاطر تلاش هایشان در دوره تصدی پژوهشکده امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی به ویژه اهتمام ایشان در اتصال بین موضوعات اقتصاد اسلامی و عرصه سیاستگذاری که‌ در پژوهشکده تازگی داشت و نوآورانه بود و همچنین برگزاری مدارس تابستانه اقتصاد که انصافا تلاشی ارزنده و تاثیر گذار است. تلاش این برادر بزرگوار عرصه را بر ارتباط محکم تر بین نظریه اقتصاد اسلامی و صحنه اجرا فراخ تر نمود. همچنین خوشحال هستیم برادر عزیز و ارجمند و مننقد نظریه سرمایه داری و بانکداری معاصر و خلق پول و از افتخارات مکتب اقتصادی اصفهان و شاگرد آقای دکتر دلالی اصفهانی، این مسئولیت را بر عهده گرقتند. انشاالله مسیر اصلاح و حرکت به سمت قله حذف ربا با قدرت بیشتری پیموده خواهد شد. برای هر دو برادر بزرگوار که اتفاقا همشهری همدیگر هستند، آرزوی توفیق خدمت بیشتر دارم. @drbakhshi_eghtesadekalaan
🔹بررسی ‎ حوزه انرژی ‎ ماده_14 "با هدف كاهش ناپايداري منابع مالي دولت، منابع حاصل از صادرات نفت خام، ميعانات گازي و خالص صادرات گاز، به حساب صندوق توسعه ملي نزد بانك مركزي واريز ميشود. صندوق توسعه ملي مكلف است سهم دولت ‏از اين منابع را كه در قوانين بودجه تعيين ميشود، به صورت يك دوازدهم در اختيار دولت قرار دهد. بانك مركزي معادل ريالي منابع ارزي سهم دولت را به حساب خزانه داري كل كشور واريز مي‌نمايد. منابعي كه در قانون بودجه براي پروژه هاي وزارت نفت پيش بيني مي شود نيز مشمول اين ماده است. ‏این بند روند نحوه تخصیص بودجه را دچار تحول خواهد کرد. دادن اختیارات متعدد به صندوق توسعه در برنامه هفتم توسعه، سبب افزایش اختیارات این صندوق در برنامه هفتم توسعه خواهد شد و از طرف دیگر انتخاب رئیس صندوق همانند انتخاب رئیس بانک مرکزی از اهمیت بسیار بالایی خواهد پیدا کرد. ‏مخصوصا اگر انتخاب آن خارج از اراده کامل قوه مجریه باشد. به صورت کلی مادر خرج شدن صندوق توسعه ملی به جای دولت، صرفا بر پیچیدگی ساختار حکمرانی خواهد افزود و از قدرت قوه اجرایی قوه مجریه خواهد کاست!! دیگر افراد منتخب ریاست جمهوری توانایی دادن وعده های عجیب نخواهند داشت 😀. 🗣مصطفی سعیدی 🆔@Economy_tweet
🔹کسب منفعت، بخشی از طبیعتِ فعالیت در هر بازاری است. در فعلی، هر منفعتی در ، برابر است با ضرر عموم مردم و بالا و پایین شدن زندگی آنان... لذا بدیهی است در چنین اقتصادی برای مصلحت عامه، ارز نمی‌تواند و نباید بازاری داشته باشد و باید به «ابزاری مالی در اختیار حاکمیت» تغییر نقش دهد. 🆔@Economy_tweet
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
پشت ماشینامون بنویسیم: بنگاه داری میکنند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
کاش سپاه روی موشکهاش می نوشت: بنگاه داری میکنند ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
حسین سلاح ورزی: 🔹چمن آزادی یکی از کلیدی‌ترین دارایی‌هایِ فیزیکیِ مهم‌ترین استادیوم کشور است و باید برای نگهداشت آن فرآیند کاملا روشنی وجود می‌داشته. اگر چنین بوده پس دستور وزیر ورزش برای ترمیم چمن آزادی چه معنایی دارد؟! اگر چنین نیست؛ خیلی‌ ها شایسته مواخذه‌اند. بببنید تو رو خدا چه کسانی حرف از مؤاخذه می زنند! رو که نیست لامصب سنگ آتشفشانه 🆔@Economy_tweet
هدایت شده از حسین زمانی میقان
سلاح‌ورزی ماند اما یک بنر ساده نماند @hzamanim
1_6838243584.pdf
7.55M
♦️گزارش عملکرد پژوهشکده امور اقتصادی ♦️در مدت یک سال و چهار ماهی که مسئولیت پژوهشکده امور اقتصادی را بر عهده داشتم، اقدامات خوبی در حوزه سیاست گذاری اقتصادی با تأکید بر آموزه‌های اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی صورت گرفت. مهمترین اقدامات ♦️ برگزاری دو دوره مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصادی با شرکت بیش از ۱۷۰ دانشجو و بهرمندی از بیش از ۱۵۰ استاد ♦️ راه اندازی مجمع پژوهشکده های اقتصادی دولت www.soerc.ir ♦️ انتشار کتاب ها و گزارش های متعدد سیاستی با هدف کمک به بهبود سیاست های اقتصادی دولت https://ble.ir/pajoheh ♦️ مشارکت در راه‌اندازی ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد ♦️ راه‌اندازی کرسی های نظریه پردازی ♦️ راه اندازی هیات های اندیشه ورز در مراکز استانی وزارت اقتصاد ♦️ برنامه ریزی بیش از ۸ ماهه برای برگزاری همایش بزرگ اقتصاد ایران اصلاح ساختارها.. در ۱۷ و ۱۸ مهرماه با حضور ریاست محترم جمهوری (برگزاری حدود ۴۰ پیش نشست با مشارکت بیش از ۵۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی) https://ieforum.org/ ♦️ راه‌اندازی آزمایشگاه سیاست گذاری اقتصادی ♦️ راه‌اندازی کارگروه های سیاست ارزی، اقتصاد مسکن و تدوین بسته های سیاستی ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢سخنی کوتاه با استادان دانشگاه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ معتقدم زمانی در انجام رسالت تاریخی و سترگی که بر دوش داریم کارآمدتر و موفق‌تر خواهیم بود که: اولاً، همه دانشجویان را درست همچون فرزندان خود بدانیم و همان دلسوزی‌ و نگرانی و دغدغه‌ای که نسبت به تربیت و تحصیل و آینده فرزندان خود داریم نسبت به یکایک دانشجویان خود نیز داشته باشیم؛ ثانیاً، مقتضیات دنیای مدرن را بیش از پیش بشناسیم؛ از ذهنیت و زیست مخاطبان خود یعنی دانشجویان جدید آگاهی عمیق و درستی داشته باشیم؛ ثالثاً، صرف نظر از رشته تحصیلی و تخصص دانشگاهی خود، شناختی نسبتاً عمیق از دین و آموزه‌های دینی داشته باشیم: دست‌کم آثار شهید مطهری و علامه مصباح (به ویژه شش کتاب مربوط به دوره‌های طرح ولایت) را با دقت مطالعه کرده باشیم. رابعاً، با اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی امامین انقلاب (امام خمینی و امام خامنه‌ای) به خوبی آشنا باشیم؛ خامساً، رسالت و مسئولیت‌ تاریخی دانشگاه و دانشگاهیان ایران اسلامی را در دوران معاصر برای تعالی و پیشرفت و عدالت به خوبی درک کنیم؛ سادساً، از جریان‌های سیاسی و اجتماعی و فکری و فرهنگی آگاهی داشته باشیم: اصول، مبانی و روش‌های آنها و اختلافات و تمایزات بنیادین آنها را بدانیم و بشناسیم؛ و الا ممکن است ناآگاهانه هم خود در دام سودجویی‌های جریان‌های سیاسی و اجتماعی منفعت‌طلب و غرب‌گرا گرفتار شویم و هم دانشجویان خود را گرفتار کنیم. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹