eitaa logo
عاشقان امام زمـــــان(علیه السلام)
424 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
7هزار ویدیو
9 فایل
❣️بسمــــ‌اللّٰــھ 💫به کانال عاشقان امام زمان(علیه السلام) خوش امدید💫 #استیکر_کلیپ_سخنرانی_قرآن ⁦کانال استیکر هامون↶ https://eitaa.com/eitaalove ڪپـے‌باذڪر‌صلوات‌براے‌سلامتـے‌مـهـدے؏ـݼ 🔻ارتباط 👈🏻 @KAZEMlSh313 🔻تبادل👈🏻 @yarahmadiiii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۳۰۹.mp3
10.87M
۳۰۹ | ✘ گاهی اونقدر مشغول زندگی میشم که یادم میره ابدیت پرخطری در پیش دارم. ماهها گذشته و من حتی چند دقیقه فرصت نکردم به خودم فکر کنم. √ چی میشه آدما به این سطح از فراموشی مبتلا میشن، در حالیکه مرگ هرگز فراموششون نمیکنه و سایه به سایه دنبالشون میاد؟ منبع : انسان شناسی پیشرفته 🌴اللهم عجل لولیک الفرج بحق خانم زینب کبری سلام الله علیها 🌴
19.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😳 این قسمت: 🤰 یک تکه گوشت جویده شده آیه‌ای که دانشمندان را شگفت‌زده کرد😯 ✨اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج بِحَقِ زِینَبِ کُبریٰ(سَلٰامُ الله)✨❤️‍🔥 🍃✨ألّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُم✨🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️آیا آرایش خیلی کم، در حدی که صورت انسان از بی‌حالی در بیاید، اشکال دارد؟ 📚همه مراجع (به جز آیت اللّه مکارم و آیت اللّه نوری): ✏️اگر به حدی باشد که زینت شمرده شود، باید آن را از نامحرم بپوشاند. 📚آیت اللّه مکارم و آیت اللّه نوری: ✏️اشکال ندارد.
⁉️اگر زیورآلات زن (مانند گردن بند و النگو) در معرض دید نامحرم باشد، چه حکمی دارد؟ 📚تمام مراجع ✏️ (به جز آیت الله سیستانی): باید از دید مرد نامحرم، پوشانده شود.آیت الله سیستانی: پوشاندن گردن‌بند از دید نامحرم واجب است؛ ولی پوشاندن النگو، دستبند، حلقه ازدواج و انگشتر واجب نیست
⁉️آیا ناخن کاشته شده زینت محسوب می‌شود و باید از نامحرم پوشانده شود؟ اگر این ناخن را بلند بگذاریم چطور؟ ✏️زینت بودن یک معنای عرفی است، پس اگر مکلف با مراجعه به عرف جامعه یقین کند کاشت ناخن یا بلند گذاشتن آن زینت شمرده می‌شود، باید آن را از نگاه نامحرم بپوشاند. ضمائم: پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1] 📚حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی): ✏️1و2. تشخیص آن به عهده مکلف است. 📚حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): ✏️چنانچه مفسده ندارد، پوشاندن آن لازم نیست. 📚حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی): ✏️زینت بودن یک معنای عرفی است پس اگر یقین داشته باشد زینت است باید آن را بپوشاند. 📚حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی): ✏️تشخیص زینتی بودن عرفی است و اگر زینت محسوب شود باید از نامحرم پوشیده شود. 📚حضرت آیت الله هادوی تهرانی (دامت برکاته): ✏️ظاهراً زینت محسوب می‌شود و باید پوشانده شود. @soalatebanovan سوالات بانوان📖 ✅کانال عاشقان امام زمـــــ♡ــــان https://eitaa.com/EmamZamanSh313
❗️ بعضی از مردم فکر می‌کنن که شاباش‌گرفتن برای رقصیدن توی عروسی اشکال نداره. 〽️ درحالی‌که ✍️ اولاً، خود اون رقصه هم حرامه. ✍️ ثانیاً، اون آهنگی که می‌شنوین و باهاش می‌رقصین هم، حرامه. ✍️ ثالثاً، پولی که به‌خاطر رقص بهتون می‌دن، اونم حرامه. 🔸 البته رقص استثناهایی هم داره: 1️⃣ مثلاً رقص بدون آهنگ زن برای شوهر اشکال نداره (به‌جز بهجت). 2️⃣ یا ممکنه کسی بگه من جلوی همسرم با آهنگ حلال می‌رقصم درست نیست ⭕️نکته: آقای سیستانی می‌گن خرج‌کردن شاباش حرام نیست، چون می‌دونیم طرف راضی بوده؛ اما هم کسی که می‌رقصه، به‌خاطر رقص، بنابر احتیاط واجب، گناه کرده و هم کسی که پول رو داده، به‌خاطر تشویق به رقص، گناه کرده. ⭕️ نکته: رهبری درباره رقص زن برای زن می‌گن به‌شرطی که: 1️⃣ مجلس تبدیل به مجلس رقص نشه. 2️⃣ باعث تحریک شهوت نشه. 3️⃣ زمینه گناه یا مفسده دیگه‌ای رو فراهم نکنه. 4️⃣ بدون موسیقی حرام باشه. حرام نیست؛ اما بقیه مراجع کنونی کلاً اون رو حرام می‌دونن. 🔺 استفتا از دفتر مراجع و سایت اسلام کوئست.
❓سوال: توی رساله کلماتی مثل واجب، حرام، مکروه، احتیاط مستحب و احتیاط واجب وجود داره؛ معنی این‌ها چیه؟ جواب👇 ✅ «واجب» یعنی باید حتماً اون کار رو انجام بدیم، وگرنه مرتکب گناه شدیم؛ مثل نماز که واجبه. ✅ «حرام» یعنی اون کار گناهه و نباید انجامش بدیم؛ مثل شراب که خوردنش حرامه. ✅ «مستحب» یعنی ثواب داره و بهتره اون کار رو انجام بدیم؛ ولی اگه کسی انجام نداد، گناهی مرتکب نشده؛ مثل نماز شب. ✅ «مکروه» یعنی کاری که بهتره انجامش ندیم؛ ولی اگه انجام دادیم، گناهی مرتکب نشدیم؛ مثل خوردن گوشت اسب و الاغ. بعضی جاها، «مکروه» به معنی ثواب کمتر هم به‌کار می‌ره؛ مثل نماز در حمام و قبرستان که ثواب کمتری نسبت به جاهای دیگه داره. ✅ «احتیاط واجب» یعنی توی این مسئله، مرجع ما به نظر قطعی نرسیده. بنابراین یا باید به این احتیاط عمل کنیم و یا به مرجع اعلم بعد از مرجع خودمون که فتوای قطعی داره، رجوع کنیم. ✅ «احتیاط مستحب» یعنی از نظر مرجع ما مستحبه که احتیاطاً اون کار رو انجام بدیم. بنابراین ما می‌تونیم به اون مستحب عمل کنیم یا نکنیم؛ اما رجوع به مرجع دیگه جایز نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا