eitaa logo
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
2.2هزار دنبال‌کننده
25.9هزار عکس
17.1هزار ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴کنایه کانال کره شمالی به وطن فروشان ایرانی تاجزاده از عناصر غربزده حامی دولت روحانی در توییتی علیه قدرتمند شدن ایران در عرصه نظامی و فضایی و موشکی نوشته عاقبت این کار مانند کره شمالی شدن است که موشک دارند ولی نان ندارند... ⏪حالا کانال کره شمالی در واکنش به توییت این وطن فروش ایرانی با انتشار تصاویر متعددی از کشورش نوشته: 🔴 «شما هم فکر می‌کنید ما در کره‌شمالی نان نداریم؟» 🔺در کره‌شمالی برابری وجود دارد. هیچ مسئولی فرزندش در امریکا یا کانادا تحصیل یا زندگی نمیکند. همه به تابعیت کره‌ای خود افتخار میکنند. سبک زندگی مسئولین با مردم کره تفاوتی ندارد. اید‌ئولوژی مردم کره بر این اصل استوار است که با دستان خود وطن را بسازیم و هیچ کس نسبت به دیگری برتر نیست. 🔻در کره‌شمالی خبری از برگرهای مک‌دونالد نیست، اما تا دلتان بخواهد غذا و نوشیدنی سالم و خوشمزه کره‌ای هست ⏪من جای مقامات کره شمالی بودم یک دور این غربزده های ایرانی را می‌بردم تا کره را از نزدیک ببینند و مطمئن باشند که مردم این کشور نان دارند که بخورند، فقط مانند امثال وطن فروش نیستند و چندان پیگیر تبلیغات دروغین رسانه‌های غربی نیستند. @Emam_kh
🍁قوی ترین گیاهان ضد سرطان کدامند؟ 🍂جینسینگ قرمز 🍁 گیاه صبرزرد 🍂زنجبیل،گوجه فرنگی 🍁زردچوبه،زغال اخته 🍂چای سبز 🍁روغن ماهی،لوبیا @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 🖇 🖇 💕 آن_روزها ✨ ✔️راوی:مادر شهيد در خانواده اي بزرگ شدم كه توجه به دين و مذهب نهادينه بود. از روزِ اول به ما ياد داده بودند كه نبايد گرد گناه بچرخيم. زماني هم كه باردار ميشدم، اين مراقبت من بيشتر ميشد. سال 1367 بود كه محمدهادي يا همان هادي به دنيا آمد. پسري بود بسيار دوستداشتني. او در شب جمعه و چند روز بعد از ايام فاطميه به دنيا آمد. يادم هست كه دهه فجر بود. روز 13 بهمن. وقتي ميخواستيم از بيمارستان مرخص شويم، تقويم را ديدم كه نوشته بود: شهادت امام محمد هادي (ع).براي همين نام او را محمدهادي گذاشتيم. عجيب است كه او عاشق و دلداده ي امام هادي شد و در اين راه و در شهر امام هادي(ع) يعني سامرا به شهادت رسيد. هادي اذيتي براي ما نداشت. آنچه را ميخواست خودش به دست مي آورد. از همان كودكي روي پاي خودش بود. مستقل بار آمد و اين، در آينده ي زندگي او خيلي تأثير داشت. زمينه ي مذهبي خانواده بسيار در او تأثيرگذار بود. البته من از زماني كه اين پسر را باردار بودم، بسيار در مسائل معنوي مراقبت ميكردم. هر چيزي را نميخوردم خيلي در حلال و حرام دقت ميكردم. سعي ميكردم كمتر با نامحرم برخورد داشته باشم. آن زمان ما در مسجد فاطميه بوديم و به نوعي مهمان حضرت زهرا (س) .من يقين دارم اين مسائل بسيار در شخصيت او اثرگذار بود. هر زمان مشغول زيارت عاشورا ميشدم، هادي و ديگر بچه ها كنارم مينشستند و با من تكرار ميكردند. وضعيت مالي خانواده ي ما متوسط بود. هادي اين را ميفهميد و شرايط را درك ميكرد. براي همين از همان كودكي كم توقع بود. در دوره ي دبستان در مدرسه ي شهيد سعيدي بود. كاري به ما نداشت. خودش درس ميخواند و... از همان ايام پسرها را با خودم به مسجد انصارالعباس ميبردم. بچه ها را در واحد نوجوانان بسيج ثبت نام کردم. آنها هم در کلاس هاي قرآن و اردوها شرکت ميکردند. دوران راهنمايي را در مدرسه ي شهيد توپچي درس خواند. درسش بد نبود، اما كمي بازيگوش شده بود. همان موقع كلاس ورزش هاي رزمي ميرفت. مثل بقيه ي هم سن و سالهايش به فوتبال خيلي علاقه داشت. سيكلش را كه گرفت، براي ادامه ي تحصيل راهي دبيرستان شهدا گرديد. اما از همان سال هاي اوليه ي دبيرستان، زمزمه ي ترك تحصيل را كوك كرد! ميگفت ميخواهم بروم سر كار، از درس خسته شده ام، من توان درس خواندن ندارم و... البته همه اينها بهانه هاي دوران جواني بود. در نهايت درس را رها كرد. مدتي بيكار و دنبال بازي و... بود. بعد هم به سراغ كار رفت. ما كه خبر نداشتيم، اما خودش رفته بود دنبال کار. مدتي در يک توليدي و بعد مغازه ي يكي از دوستانش مشغول فلافل فروشی شد. ادامــه_دارد..... ✍نویسنده: انتشارات_شهید_ابراهیم_هادی ✨به نیت شهید محمد هادی ذوالفقاری برای ظهور امام زمان عج صلوات بفرستیم🌹 🍂اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج🍂
📖 🖇 🖇 پسرک_فلافل_فروش✨🍃 ✔️راوی: يكي از جوانان مسجد كار فرهنگي مسجد موسي ابن جعفر (ع) بسيار گسترده شده بود. سيد علي مصطفوي برنامه هاي ورزشي و اردويي زيادي را ترتيب ميداد. هميشه براي جلسات هيئت يا برنامه هاي اردويي فلافل ميخريد. ميگفت هم سالم است هم ارزان. يك فلافل فروشی به نام جوادين در خيابان پشت مسجد بود كه از آنجا خريد ميكرد. شاگرد اين فلافل فروشی يک پسر با ادب بود. با يك نگاه ميشد فهميد اين پسر زمينه ي معنوي خوبي دارد. بارها با خود سيد علي مصطفوي رفته بوديم سراغ اين فلافل فروشی و با اين جوان حرف ميزديم. سيد علي ميگفت: اين پسر باطن پاكي دارد، بايد او را جذب مسجد كنيم. براي همين چند بار با او صحبت كرد و گفت كه ما در مسجد چندين برنامه ي فرهنگي و ورزشي داريم. اگر دوست داشتي بيا و توي اين برنامه ها شركت كن. حتي پيشنهاد كرد كه اگر فرصت نداري، در برنامه ي فوتبال بچه هاي مسجد شركت كن. آن پسرک هم لبخندي ميزد و ميگفت: چشم. اگر فرصت شد، مي يام. رفاقت ما با اين پسر در حد سلام و عليك بود. تا اينكه يک شب مراسم يادواره ي شهدا در مسجد برگزار شد. اين اولين يادواره ي شهدا بعد از پايان دوران دفاع مقدس بود. در پايان مراسم ديدم همان پسرك فلافل فروش انتهاي مسجد نشسته! به سيد علي اشاره كردم و گفتم: رفيقت اومده مسجد. سيد علي تا او را ديد بلند شد و با گرمي از او استقبال كرد. بعد او را در جمع بچه هاي بسيج وارد كرد و گفت: ايشان دوست صميمي بنده است كه حاصل زحماتش را بارها نوش جان كرده ايد! خلاصه كلي گفتيم و خنديديم. بعد سيد علي گفت: چي شد اينطرفا اومدي؟! او هم با صداقتي كه داشت گفت: داشتم از جلوي مسجد رد ميشدم كه ديدم مراسم داريد. گفتم بيام ببينم چه خبره كه شما رو ديدم. سيد علي خنديد و گفت: پس شهدا تو رو دعوت كردن. بعد با هم شروع كرديم به جمع آوري وسايل مراسم. يك کلاه آهني مربوط به دوران جنگ بود كه اين دوست جديد ما با تعجب به آن نگاه ميكرد. سيد علي گفت: اگه دوست داري، بگذار روي سرت. او هم كلاه رو گذاشت روي سرش و گفت: به من مي یاد؟ سيد علي هم لبخندي زد😊 و به شوخي گفت: ديگه تموم شد، شهدا براي هميشه سرت كلاه گذاشتند! همه خنديديم. اما واقعيت هماني بود كه سيد گفت. اين پسر را گويي شهدا در همان مراسم انتخاب كردند. پسرک فلافل فروش همان هادي ذوالفقاري بود كه سيد علي مصطفوي او را جذب مسجد كرد و بعدها اسوه و الگوي بچه هاي مسجدي شد. ادامــه_دارد..... ✍نویسنده: انتشارات_شهید_ابراهیم_هادی ✨به نیت شهید هادی ذوالفقاری برای ظهور امام زمان عج صلوات بفرستیم🌹 🍂اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج🍂
☀️ صـــــــ📿ـــلوات خاصه ی حضرت علی بن موسی الرضا به نيت خشنودي آن حضرت و بر آورده شدن حاجــــــــــات.☀️ ⚜اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی⚜ الامامِ التّقی النّقی ⚜ و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ⚜ و مَن تَحتَ الثری⚜ الصّدّیق الشَّهید ⚜صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً⚜ زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه⚜ کافْضَلِ ما صَلّیَتَ‌عَلی‌اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک⚜ َ ✍ترجمه: ☀️خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا☀️ امام با تقوا و پاک ☀️و حجت تو بر هر که روی زمین است ☀️و هر که زیر خاک، ☀️رحمت بسیار و تمام با برکت ☀️و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان ☀️بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی☀️ 💫زیــــ🕌ــــــارتش در دنیا و شفاعتش در عقبی نصیبمان بگردان💫 الهـــــــــــــے آمیݧ التمــــــــــاس دعــــــــــا ✨اݪّلهُمَّ صَݪِّ عَݪے مُحَمَّد وَ آݪِ مُحَمَّد وَ عَجِّݪ فَرَجَهُمْ✨ 📿🕌📿🕌📿🕌📿🕌📿 @Emam_kh
1️⃣ شورش، مشارکت ناآگاهانه، و نافرمانی مدنی!/ احتمال مشارکت پائین در 1400 🔻 – 1 🔹مشارکت پائین مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی اخیر(انتخابات مجلس یازدهم) هم موجب سؤال و ابهام اندیشمندان خارجی و اندیشکشده های دنیا که روی موضوع «ایران» مطالعه می کردند قرار گرفته و هم موجب نگرانی دلسوزان حقیقی نظام جمهوری اسلامی. البته عده ای شاید از اینکه مشارکت پائین آمده تا آنان بتوانند وارد مجلس شوند، خوشحال اند. 🔸می توان برای پائین آمدن مشارکت در انتخابات گذشته دلایل زیادی را ارائه کرد: مشکلات اقتصادی اعم از گرانی و تورم، ناکارآمدی دولت و مجلس و سایر نهادها، ردصلاحیت های گسترده و عملکرد غیرشفاف هیئت های اجرایی و هیئت نظارت و شورای نگهبان، تشریفاتی بودن مجلس و بی تأثیر بودن در روند سیاسی و اقتصادی مملکت، تحریم انتخابات توسط اصلاح طلبان و عدم رقابت، ناامیدی سیاسی اقشار مختلف، افسردگی سیاسی، عصبیت سیاسی، رسانه های بیگانه، تحریم و ... . (مجموع دلایلی که افراد و جریانات ارائه می کنند) 🔹می توان هم ترکیب این دلایل را علت مشارکت حداقلی مردم در انتخابات دانست. اما به نظر نگارنده هرکدام از این دلایل می توانند مطرح و مؤثر باشند اما دلیل اصلی چیز دیگری است و آن هم، «عدم موفقیت جمهوری اسلامی در جامعه پذیری سیاسی(Political Sociology)» است. 🔸جامعه پذیری سیاسی چیست؟ جامعه پذیری سیاسی یعنی یک نظام سیاسی بتواند ارزش ها، هنجارها، آرمان ها و تفکری که بر آن مبنا بوجود آمده را به مردم خود منتقل کند و این ارزش ها را نسل به نسل منتقل نماید. از طریق آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی، رسانه، نهادهای سیاسی و فرهنگی و ... . 🔹جامعه پذیری را انتقال «فرهنگ سیاسی» از نسل به نسل دیگری نیز نامیده اند. هر نظام سیاسی که در این موضوع موفق باشد می تواند مردم را با سیاست های کلان خود همراه و همسو نماید. فرد فرد جامعه طی فرآیند جامعه پذیری، دانش و مهارت سیاسی را فراگرفته تا در امور مملکت داری بصورت فعال و مؤثر مشارکت نمایند. 🔸چنانچه اختلالی در جامعه پذیری بوجود آید موجب بی تفاوتی سیاسی، عدم حضور و مشارکت پائین یا «مشارکت ناآگاهانه» خواهد شد. «مشارکت ناآگاهانه» یعنی مردم در امور مشارکت کرده و در مناسبات حضور پیدا می کنند اما به صورت ناآگاهانه خلاف ارزش ها و هنجاری های نظام سیاسی عمل می کنند. 🔹شاید دیگرانی از نگارنده خرده بگیرند اما می توان چند انتخابات اخیر نظام جمهوری اسلامی را ترکیبی از مشارکت ناآگاهانه و مشارکت پائین دانست. مشارکت ناآگاهانه که منجر به انتخاب جریان و جریاناتی شده که کاملاً خلاف ایدئولوژی حاکم بر جمهوری اسلامی حرکت کرده و مشی آنان خلاف آرمان های اولیه انقلاب اسلامی بوده است. 🔸آموزش شهروندی و آشنایی مردم با مبانی نظام، چارچوب نظام، اهداف و آرمان های نظام، استراتژی و تاکتیک های نظام، سیاست های کلان و خرد نظام، مشکلات و موانع و ... مسئله جدیدی نیست بلکه ضرورت آن در کتب فلاسفه سیاست در دوران تاریخ آمده. آموزش مردم زمانه توسط نظام سیاسی در آثار “جمهوری” افلاطون، “سیاست” ارسطو و “امیل” روسو مورد تأکید واقع شده. 🔹به نظر این حقیر، جمهوری اسلامی در گام اول خود در این موردِ به خصوص ضعیف عمل کرده و توانایی جامعه پذیری حداکثری نداشته و نتایج آن در دهه گذشته به نمایش گذاشته شده است. از شورش علیه جمهوریت و دموکراسی در سال 88 گرفته تا انتخاب ناآگانه در سالهای اخیر و حالا هم مشارکت حداقلی. 🔸به نظر می رسد در صورتیکه نظام به صورت فوری به این مسئله توجه نکند مشارکت حداقلی ادامه خواهد یافت و شاید در انتخابات 1400 شاهد آن باشیم و ادامه این روند منجر به «نافرمانی مدنی و فراگیر» می شود. ضرورت فعالیت اندیشمندان و اصحاب سیاست و رسانه در این حوزه بسیار جدی است. چرا کار به اینجا رسیده؟ 🔺در نظر دارم طی سلسله یادداشت هایی این مسئله را در «حد وُسع» آسیب شناسی کرده و نتایج آن را در اختیار مخاطبین قرار دهم. ان شاءالله ✅ داود_مدرسی_یان @Emam_kh
⭕️ جناب آقای دکتر رئیس جمهور محترم در جهنم خدا جایی داره که فشار عذابش مساوی است با گناه ۸۵ میلیون انسان... @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌺🌺آموزش بافتنی🌺🌺
کلاه دومیل تعداد دانه ها باید بر5بخشپذیر باشد یعنی دانه ها را5تا5تابشمارید که کمتراز5دانه یابیشتراز5دانه نباشد برای بافت کلاه به اندازه دورسردانه سرانداخته کشباف یکی زیریکی روسه سانت میبافید بعد ازکشباف 5زیر5رومیبافید دقت کنید اگه شروع بافت شما 5تابه رواست آخربافت باید 5تابه زیرباشد تاوقتی کلاه رامیدوزید درست دربیادودومدل کنارهم نیوفتد رج دوم وچهارم وتمام رجهای پشت دانه ها همانطورکه دیده مبشوند یعنی روراازرو وزیررااززیرمیبافید 4رج که بافتید مدل راجابه جامیکنید روی دانه های رو .زیرمیبافید وروی دانه زیر.ازرومیبافید هربار بعد از4رج عوض میکنید درآخر که بافت شما سه سانت مانده تمام شود اول دانه های رورایکی کم کرده رج سوم دوباره یکی کم میکنید هربارکم کرده تادانه های روتمام شود بعد نخ رابیشترازبلندی کلاه گرفته قیچی کرده داخل سوزن کرده دانه هارا به سوزن گرفته محکم کشیده بسط میزنیم که بازنشود درزپشت رادوخته تمام میکنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماسک زدن نتانیاهو در جلسه پارلمان رژیم صهونیستی (کنیست)😂 این نادونها برای ما خط و نشون میکشن.... @Emam_kh
‏رهبر انقلاب:"متأسفانه عده ای در کشور به‌طور دائم می گویند «نمی‌شود و نمی‌توانیم» در حالی‌که «می‌توانیم»" اما تفکر مدیریتی حاکم بر ما نمی توانیم تکیه کرده است. @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خـ🌸ـدایـا در این شـب میـلاد فرخنـده عزیـز دل زهرا سلام الله علیها امام حسـن مجتبی علیـه‌السلام💚 بہ حرمــت روزه داران بہ حرمــت دل پاکان غـم و غصـه را از دل دوستـان و عزیزانـم دور کن دل‌هایشـان را شـاد دردهایشـان را درمـان کن الهی آمین شبتــون زیبـا، در پناه خدا🌸🍃 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 امام حسن مجتبی علیه السلام: 🔹إنَّ اللَّهَ جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضماراً لِخَلقِهِ فَیستَبِقونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إلى مَرضاتِهِ 🔸خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه اى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند. 📗بحارالأنوار ، ج 75، ص 110 🌹ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) مبارک🌹
🔷 گونه‌شناسی مردم کوفه در زمان امام حسن(ع) و تطبیق آنها بر جامعه ما ✍️امیرحمزه مهرابی 🔺 مردم کوفه در زمان امام حسن مجتبی (ع) را می توان به چند دسته تقسیم کرد : 1️⃣ : که به‌عنوان ستون پنجم و نفوذی دستگاه معاویه در کوفه عمل می‌کردند و از سران اینها می‌توان عمربن‌سعد و عَمروبن‌حُریث را نام برد. 2️⃣ : کسانی که فقط به درگیری با سپاه شام می‌اندیشیدند؛ البته نه از نگاه و رویکرد امام حسن(ع)؛ بلکه براساس مبانی خود در تکفیر اهل شام. اینها خود را از امام حسن(ع) هم اتقلابی‌تر می‌دانستند و شمربن‌ذی‌الجوشن و شَبَث‌بن‌رِبعی از سران این گروه بودند. اینها برای حضرت هزینه درست می‌کردند و شاید بتوان گفت که نقش این گروه در تحمیل صلح بر امام حسن(ع) زیاد بود. عجب اینکه آنها در ادامه کار به‌سمت معاویه چرخیدند! 3️⃣ : کسانی که فریب خوارج را خورده بودند؛ اما هنوز در سلک آنها درنیامده بودند. اگرچه که مخالفتی از اینها سرنمی‌زد، اما قابل اعتماد نیز نبودند. 4️⃣ : که حدود بیست‌هزار جنگجوی تازه ه‌مسلمان و غیرعرب بودند و به‌دلیل ناآشنایی با معارف حقیقی اسلام، به‌راحتی گول می خوردند. همین ها بودند که در ماجرای همراهی امام حسن(ع) و قضیه عاشورا، به‌نفع امویان حرکت کردند واز روی نا آگاهی به دشمنان ائمه(ع) پیوستند . 5️⃣ : مردمانی بابصیرت که پابه‌رکاب حضرت، آماده جنگ و مبارزه بودند ولی تعدادشان اندک بود . 🔺 حال نوبت آن است که از تاریخ درس بگیریم: اگر معاویه را نماد «دشمن خارجی» بگیریم، شاید بتوان راهبردها و راهکارهای او را بر حرکات دشمنان مختلف نظام اسلامی تطبیق کرد. برخی را از عاقبت تقابل با خود می‌ترسانند و برخی دیگر را با تطمیع و تهدید از میدان به‌در می‌کنند. ♦️نیروهای داخل جامعه هم شامل همان تقسیم‌بندی بالا هستند: 🔸«نفوذی‌ها» که دل در گرو دشمن دارند و پازل دشمن در داخل کشور را تکمیل می‌کنند. 🔹خوارج که همان انقلابی‌نماها هستند که همیشه دچار افراط و تفریط می شوند و با تند روی ها ی خود برای انقلاب هزینه‌سازی می‌کنند. 🔸شکاک‌ها که تحت تاثیر شایعات فضای مجازی و کم‌کاری نیروهای انقلاب و احیاناً خلاف کاری های انقلابی‌نماها یا نفوذی‌ها قرار می گیرند و نسبت به اصل نظام و کارآمدی آن تردید می کنند . 🔹الحمراء را شاید بتوان بر افرادی تطبیق کرد که هم شور و هیجان و قدرت‌عمل دارند ولی مطالعه کافی ندارند لذا فهمشان از مبانی انقلاب و اسلام، به‌اندازه کافی نیست. به همین دلیل باید به آنان آگاهی و بصیرت لازم را داد؛ وگرنه خدای‌ناکرده ممکن است فریب بخورند و جزء ریزش های انقلاب شوند . 🔸و نهایتا انقلابیون مؤمن و با بصیرت ، که به آرمان های انقلاب وفادارند و با فهم درست از تحولات داخلی و بین‌المللی، همواره پای کار انقلاب مانده و با همه سختی‌ها و مشقت‌ها، کار انقلاب را پیش برده‌اند. 🔺 : تاریخ چیزی جز برآیند این نیروها بر هم نیست. پس هرگاه مؤمنان انقلابی که متناظر بر شیعیان مخلص دوران امام مجتبی(ع) هستند، به وظایف خود عمل کنند و با شکست توطئه نفوذی‌های دشمن و انقلابی‌نماها، سایر طیف‌های جامعه را به خود جذب کنند و آنها را هدایت کنند، قاعدتا می‌توان آینده جامعه را آینده‌ای مطلوب و تضمین‌شده دانست؛ آنچنان‌که در دوران انقلاب اسلامی، این اتفاق رخ داده است. @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸می گفت: مهم نیست چه مسئولیتی داریم و کجا هستیم، هرجا که هستیم باید درست انجام وظیفه کنیم. 🔹خیلی برای کارش دل می سوزاند. حسابی خودش را سر کار خسته می کرد. هر جا دوره تیر اندازی بود او هم شرکت می کرد از سر کار می آمد آنجا، یه موقع هایی می دیدیم از خستگی جانی برایش نمانده. ولی باز با همان وضعیت از بهترینها بود. شهید_جواد_الله_کرم🌷 @Emam_kh
🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 بسم الله الرحمن الرحيم 🔵 آیه 6 سوره بقره 🔹 ان الذین کفروا سوآء علیهم ءانذرتهم ام لم تنذرهم لا يؤمنون (6)🔹 ترجمه:همانا كسانى كه كافر شدند براى آنها یکسان است چه آنها را انذار بدهی چه آنها را انذار ندهی ایمان نمی آورند. 🔴 كفروا:از ريشه كفر می آید و به معنای انکار کردن و پوشاندن است و به کسی که حقایق الهی را می پوشاند و انکار می کند کافر می گویند. سوآء علیهم:برای آنها یکسان است -سوآء در زبان عربی به معنای مساوی بودن و یکسان است برای کسانی که کافر شدند بود و نبود بعضی چیزها یکسان و برابر است و برایشان فرق نمی کند. 🔴 ءانذرت:از ریشه انذار و به معنای هشدار دادن و ترساندن است ءانذرتهم ام لم تنذرهم لا یؤمنون: چه آنها را انذار بدهی یا ندهی ایمان نمی آورند 🌸 راه تشخیص مؤمن و كافر كار سختى نيست راهش این است که آیات انذار و عذاب را در برابر آن شخص بخوانیم بعد به حالات و برخورد او نگاه کنیم اگر تحت تاثیر آیات قرار گرفت و پریشان شد مؤمن است و اگر تحت تاثیر قرار نگرفت از ایمان دور است. 🔹 پیام های آیه 6 سوره بقره🔹 ✅ اگر انذار و هشدار بر انسان اثر نکند بشارت و وعده ها اثر نخواهد گذاشت. ✅ ایمان یعنی باور داشتن و کفر یعنی انکار کردن تفسیر_یک_دقیقه_ای_قرآن