💥زردچوبه دوای درد گردن
🔸زردچوبه حاوی کورکومین است که یک مادهی شیمیایی مهم بوده و به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل میکند. این ماده به بهبود گردش خون و در نتیجه تسکین درد گردن کمک میکند.
🔸یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر داغ اضافه کنید. مقداری عسل را اضافه کرده و منتظر بمانید تا خنک شود.
🔸دو بار در روز و تا زمانی که درد تسکین یابد این محلول را بنوشید.
🍀🍁🍀🍁🍀🍁🍀
چرا نوک برگ گل ها خشک و سوخته میشه🤔❓
1⃣آبیاری نامنظم و نادرست چه زیاد چه کم
2⃣خشکی هوا و کمبود رطوبت
3⃣آفتاب تند و گرما
4⃣کوددهی زیاد یا با غلظت بالا
👈🤓قانون کلی برای داشتن گلی سالم اینه که وقتی خاک گیاه خشک شد سیرابش کنید و آب زیرگلدونی و خالی کنید ،تشنگی یا دفعات آبیاری زیاد باعث خفگی ریشه شده و نوک برگها سوخته میشن
👈برای ایجاد رطوبت ،میتونید دستگاه بخور سرد بزارید یا گل ها رو کنار هم قرار بدید یا جزیره برای هر گلدون درست کنید
🌾🍀🌾🍀🌾🍀🌾
📛😳📃😢📛
🌹سیاحت_ݟرب
🌸آقانجفی_قوچانی
#قسمت_چهلوهفت
دریچهخانه باز شد.
یک هزار نفر مسلّح شده و سوار شدند.
پرچمی به رئیسشان داده و سفارش نموده که در هر پستی و بلندی، حال صعود و هبوط (فرود آمدن)، صدا به «لبّیک وسَعدَیک» بلند نمایید که گویا «هل من ناصر» آن دو امام غریب و بیکس را میشنوند، که خونها در جوش باشد.
به رئیس ملائکه گفتم که: باید صد نفر از ملائکه به همراهی این فوج، روانه کنی.
آن بیچاره هم غیر از موافقت، چارهای نداشت و به ناگواری و غُرغُرِ با خود، که معلوم بود بر این رفتارهای ما اعتراض دارد و مخالفت رضای حقّ میداند؛ 🤨
بلکه این کار را دیوانگی و از حیّز عقل (دایره عقل) خارج میپنداشتند.
همینطور فوجی از پس فوج دیگر، با یکصد نفر ملائکه حرکت نمودند، تا آن که شش فوج به فاصله چندی روانه شدند و فوج هفتم که مرکّب از شش هزار نفر بود با بقیهی ملائکه حرکت نمودیم و خودم عَلَم
🌟 «نَصْرٌ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَریبٌ؛ یاری از جانب خداوند است و فتح و پیروزی نزدیک میباشد» را به دست گرفتم و شاکی السّلاح (با تمام سلاح و با شوکت و هیبت) با شمشیرهای برهنه و در هر صعود و هبوطی از نعرههای لبّیک گفتن و شیهه اسبها و تاخت و تاز سوارکاران، کانّه زمین و زمان بر خود میلرزید.
من و رئیس ملائکه در جلو این سپاه پرجوش و خروش، دوش به دوش حرکت میکردیم. میدیدیم که آقای رئیس، ساکت و عبوس، سر پایین انداخته، در اندیشه و حیرت است و گاهی میخواهد حرفی بگوید، باز حرف را میخورد و اظهار نمیکند.
و اگرچه من سِرّ سُویدای قلب او را حسّ نموده بودم؛ ولی پرسیدم که: شما را چه میشود؟🤔
گفت: «من از این رفتار وحشیانهی شما، که تا به حال چنین حادثهای در این عالم امنیت، توأماً روی نداده، ترسانم که آتش غضب ربّ بر شما نازل و ما هم در میان شما و به آتش شما بسوزیم.»
گفتم: شما چرا به آتش ما بسوزید؟!🤔
گفت: جهت آنکه شما را از این کارهای قبیح نهی نکردیم.
گفتم: چرا اگر کار ما قبیح است، نهی نمیکنید؟!🤔
گفت: چون مأمور شده ایم شما را ببریم به سر حدّ برهوت.
گفتم: ما هم که با شما میآییم، پس چه چیزمان قبیح است؟🤔
گفت: این هیأت لشگرکشیتان و فتنهانگیزیتان.
گفتم: مگر خدا امر کرده که ما را به غیر این هیأت ببرید؟🤔
گفت: نه، همان قدر فرمود: آنها را ببرید.
گفتم: «مطلقِ بردن، همه بردنها است چه پیاده و چه سواره، چه باسلاح و چه بیسلاح و همینطور اقسام دیگر بردنها، به هر هیأتی و کیفیتی که باشد.
و همه اینها مأموریت شما است و قبیح نخواهد بود، چون خدا امر به قبیح نمیکند.☺️ پس اگر جنابعالی ما را از این امور بهحقّ نهی میکردید، حکم برخلاف ما انزل اللّه (آنچه خدا نازل کرده) کرده بودید و مغضوب درگاه الهی میشدید. و از این جهت امر به معروف و نهی از منکر واجب است بر کسی که معروف و منکر را بشناسد و تفاوت بین این دو را تشخیص دهد؛ و تو هنوز خوب و بد را نشناخته و تمیز ندادهای، چطور میتوانستی ما را از کاری نهی و به کاری امر کنی؟!
دیدم از آن بزرگواری خود قدری فروتن و کوچک گردید و گفت: «للَّه الحمد که زبان به منع نگشودم.»
گفتم: «مرا غیرتِ نوعی وا میدارد که شما را از این کوچکتر سازم. گفتار تو که چنین حادثهای تا به حال در این عالم رُخ نداده است، این خود قیاس است که همیشه آینده مثل گذشته باید باشد و هیچ تازهای رُخ ندهد که در گذشته روی نداده. «اوّل من قاسَ ابلیس؛ اوّلین کسی که قیاس کرد ابلیس بود» که [گفت] «هرچه مادّه آتشی دارد مثل آتش، نورانی است و هرچه مادّه خاکی دارد مثل گِل، تیره و ظلمانی است.» و قیاس او را تو خود فهمیدی که باطل بود و به همین استبدادش رانده درگاه اللّه شد؛
با آنکه در قبال این قیاس باطل تو، صریح قول حقّ است که: «کلُّ یوْمٍ هُوَ فی شَاْنٍ؛ خداوند، هر روز در شأن و کاری است.»
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
📛😳📃😢📛
🌹سیاحت_ݟرب
🌸آقانجفی_قوچانی
#قسمت_چهلوهشت
دیدم جناب ملائکه کوچکتر شد 😳
و گفت: «یک جهت ترس من این است که پیغمبر صریحاً در جواب علی فرمود که: هنوز خبیث از طیّب ممتاز (شناخته و جدا) نشده و تقدیر ظهور پس از امتیاز و جدایی خوبان و بدان است، چنانکه در قصّه نوح بود و شما مصرّید که برخلاف تقدیرات الهی، آنچه را تقدیر بر تأخیر اوست، به تعجیل مبدّل سازید.😐 به عبارت دیگر: آنچه مقدّر شده که فردا ظهور یابد، تو میخواهی که امروز او را به ظهور آری و این خود واقعاً ادعای خدایی کردن است.»😳
گفتم: هر مقدّری، با سلسله اسباب و عللش در این عوالم تقدیر میشود یا بدون اسباب؟!🤔
گفت: با سلسله اسبابش؛
چون بدون این، طَفْره و محال است. (طفره: انتقال چیزی است از یک جایی به جایی، بدون آنکه مسافت بین این دو جا را طی کند.)
گفتم: خدا پدرت را رحمت کند. پس همین رفتارهای ما و دعاهای ما و اصرار و جدیّت در طلب که از حوادث عجیبه شده است، شاید از اسباب و مقدّرات الهی باشد؛ چه اینکه خطورات و تمایلات نفسانی غالباً از تحت اختیار خارج است.
گر خدا خواهد که غفّاری کند
میل بنده جانب زاری کند
خلاصه؛
اصرار در دعا و طلب از خداوند، از جمله اسباب بعضی از مقدّرات است که دور را نزدیک و نزدیک را به ظهور رساند و مانع را بردارد و شرایط وجود را حاصل سازد
. و خود الحاح و اصرار در دعا نیز از مستحبّات است، که اگر تأثیری در آن مطلوب (خواسته) نکند، لااقلّ موجب ثواب خواهد بود.☺️
جناب ملائکه قدری از زمختی، بازتر و از ترشی، شیرینتر و از تیرگی، روشنتر گردیده و رفیق شد. خواهی، نخواهی گفت: «لیکن، اخبار غیبی و الهامات و خطورات رحمانی به بندگان، توسّط ملائکه باشد و بدون این صورت نگیرد؛ چون طفره، محال است و ما از این اخطار و حادثه بیخبریم.😕
گفتم: علاوه بر اینکه آیات آخر سوره بقره، بدون واسطهی جبرئیلتان بود، آیا شما مافوق دارید یا نه؟🤔
گفت: بلی زیاد، که درجات آنان بر ما معلوم نیست.
گفتم: این خطورات ماها، شاید بهوسیله مافوق شما باشد. علاوه بر اینها، ما از دوستان اهلبیت پیغمبریم و الاّ در این مقام قُرب، راه و جا نداشتیم و از لوازم دوستی، یاری کردن عاشق است معشوق خود را به هرچه ممکن باشد ولو به زبان دعا؛ پس چه ایرادی با ما دارید؟!🤨 میگویید چرا آن را دوست دارید و یا اینکه چرا به لوازم دوستی عمل مینمایید؟!😕
و در این هنگام که لا جواب (بدون جواب) ماندند گفتم:
👈 علت این بلند پروازیهای شما، همان تجرّد شما است؛ (تجرّد نسبی منظور است که فرشتگان دارند، و الاّ مجرّد مطلق، فقط ذات اقدس متعال میباشد.) چنانکه ما هم اگر به آن تجرّد اوّل باقی بودیم و به موادّ تُرابی(خاکی) تعلّق نمیگرفتیم چنین بودیم؛ بلکه مدّعی الوهیت (خدایی) هم میشدیم، چنانکه صادق آل محمّد(ص) میفرماید.
ولی بهطور یقین تصدیق بفرمایید که هر مجرّدی دانا و بالاتر از مادّی نیست.
نه هر که طرف کُلَه، کج نهاد و تند نشست
کلاه داری و آئین قیصری داند👌
🍃هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست
نه هر که سر نتراشد قلندری داند
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☀️ صـــــــ📿ـــلوات خاصه ی حضرت علی بن موسی الرضا به نيت خشنودي آن حضرت و بر آورده شدن حاجــــــــــات.☀️
⚜اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی⚜ الامامِ التّقی النّقی ⚜ و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ⚜ و مَن تَحتَ الثری⚜ الصّدّیق الشَّهید ⚜صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً⚜ زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه⚜ کافْضَلِ ما صَلّیَتَعَلیاَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک⚜
َ
✍ترجمه:
☀️خدایا رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا☀️ امام با تقوا و پاک ☀️و حجت تو بر هر که روی زمین است ☀️و هر که زیر خاک، ☀️رحمت بسیار و تمام با برکت ☀️و پیوسته و پیاپی و دنبال هم چنان ☀️بهترین رحمتی که بر یکی از اولیائت فرستادی☀️
💫زیــــ🕌ــــــارتش در دنیا و شفاعتش در عقبی نصیبمان بگردان💫
الهـــــــــــــے آمیݧ
التمــــــــــاس دعــــــــــا
✨اݪّلهُمَّ صَݪِّ عَݪے مُحَمَّد وَ آݪِ مُحَمَّد وَ عَجِّݪ فَرَجَهُمْ✨
📿🕌📿🕌📿🕌📿🕌📿
@Emam_kh
✨﷽✨
✅انسان ها در قیامت چند دسته اند؟
✍ بر اساس روایتى از امام صادق (علیه السلام)، انسانها در قیامت سه دسته اند:
1️⃣ یک دسته، کسانی اند که در عالم حشر آن گاه که مردم درگیر مواقف و عوالم حشراند زیر سایه خداوند و در جوار قرب حق خواهند بود و نیاز به طى آن عوالم و مواقف ندارند؛ چون آن مراحل را در این دنیا پشت سر نهادهاند.
2️⃣ گروه دیگر انسانهایی اند که باید از حساب و عذاب و جهنم موقّت بگذرند تا پس از تطهیر و تصفیه و در عالم قیامت، به خدا برسند. کسانى از اهل ایمان که مرتکب خطاهایى اعم از صغیره یا کبیره شده اند از جمله بی حجابی یا بدحجابی و در دنیا توبه نکرده اند، در عوالم مختلف، قبر، برزخ و قیامت برحسب حال، عذابهایى خواهند کشید تا پاک شوند و از عذاب خلاصى یابند و در نتیجه وارد بهشت شوند
3️⃣ عده اى دیگر، کسانى اند که چون روى گردان و فرارى از خدا بوده اند، به قعر جهنم فرو خواهند رفت.
📚 بحار الانوار، ج 7، ص 183،
🍁🍂🍁🍂🍂🍁🍂🍁
#زگیل و #خال_گوشتی
عموماً به خاطر غلبه همزمان رطوبت و سوداست.
💥درمان👇
🔻مالیدن شیرابه ی سفید ساقه انجیر ب محل
🔻ترکیب مازو/ پودر سیاهدانه/ زرنیخ زرد و سرکه ۲۴ ساعت روی زگیل بماند..در صورت نیاز چند مرحله تکرار شود
🔻درمان ریشهای سودا (مصرف سرکه و روغن زیتون بعد غذا(۳ ق)، آب پنیر افتیمونی، سکنجبین، انار، فصد، کیسه کشیدن و ...)
🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
شیش_انداز_گیلانی 🍲 😋
🔸گردوی آسیاب شده رو کمی تفت میدیم بعد پیازی که از قبل سرخ کردیم بهش اضافه میکنیم. رب انار رو به مقدار مساوی اضافه بشه و خیلی کم تفت میدیم بعد آب اضافه میکنیم . آخرای پخت گردو ،بادمجونهای سرخ شده و گلپر که ادویه مخصوصشه بهش اضافه میکنیم تا همه مواد با حرارت خییلی ملایم جا بیفته و گردو روغن بندازه و تمام.فقط خیلی مراقبت میخواد که ته نگیره چون همینطور که ساده هست اما بشدت حساسه و زود میسوزه
✅سید علیرضا آل داود در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان:
⭕️ خطرات و تهدیدات فضای مجازی بیخ گوش فرزندان/ هدف گرفتن نسل آینده ایران در فضای مجازی
⭕️کودک آزاری برخط یعنی هر نوع اذیت و آزاری که در بستر فضای مجازی از طریق پیام رسانها، شبکههای اجتماعی، بازیهای برخط یا با استفاده از سرویسهای اینترنت اتفاق بیفتد و کودکان یا نوجوانان را در معرض قلدریهای اینترنتی، فریب و اغفال جنسی، آزار جنسی یا احساسی قرار بدهد.
📛لایوهای مستهجن زیر سن بلوغ، زنگ خطری برای والدین و مسئولان
⭕️ این پژوهشگر سواد رسانهای با اشاره به چنین مواردی که اخیر رخ داده گفت : در چند ماه گذشته شاهد چندین مورد از کودک آزاری برخط در داخل کشور بودیم. لایوهای اینستاگرامی و لایکی به شدت به محلی برای فریب کودکان و بهره کشیهای جنسی و غیر اخلاقی تبدیل شدهاند و متاسفانه در یک مورد آن شاهد بودیم که یک نوجوان پسر ۱۴ ساله که خود را تینیجر معرفی کرده بود به درخواست خودش در لایوی غیراخلاقی با یک اینفلوئنسر فعال در اینستاگرام مقیم ترکیه حاضر شد و آن صحبتهای بسیار عجیب، خطرناک و تاسف بار را بر زبان آورد.
سید_علیرضا_آل_داود
@Emam_kh