┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
📜 خطبه136 : (آنگاه کههمه با امام بیعت کردند و عبدالله بن عمر، سعد بن ابی وقاص، محمدبن مسلمه، حسان بن ثابت و اسامه بن زید سرباز زدند امام علیه السلام این سخنرانی را در مدینه در سال ۳۵ هجری ایراد فرمود.)
🔹بيعت بی همانند
♦️بيعت شما مردم با من بی مطالعه و ناگهانی نبود و کار من و شما يکسان نيست. من شما را برای خدا می خواهم و شما مرا برای خود می خواهيد. ای مردم! برای اصلاح خودتان مرا ياری کنيد. به خدا سوگند که داد ستمديده را از ظالم ستمگر بستانم و مهار ستمگر را بگيرم و به آبشخور حق وارد سازم گر چه تمايل نداشته باشد.
┄═❁❀••••❈◦🦋◦❈••••❀❁═┄
35.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍سید #هاشم_الحیدری مجاهد زلال و شجاع عراقی بازهم اثبات کرد که دانش آموخته باکفایت و تربیت شده #مکتب_سلیمانی است!
سید جان خدا حفظت کن
حقا که ثابت کردی شاگرد حاج قاسم هستید!
بسیار عالی دوستان حتما ببینید👌👌👌
جهاد تبین یعنی این،
در میدان بودن ،،،،
@Emam_kh
🔸حضرت زينب كبري علیها السلام الگوي عفّت و حجاب
💠آن مرد عالم عابد گفت: من مدّتها در مدينه، همسايه با اميرالمؤمنين علي (علیه السلام) بودم.
⚠️در تمام اين مدّت نه قامت زينب را ديدم و نه صدايي از او شنيدم!
وقتي مي خواست براي زيارت قبر مطهّر جدّ بزرگوارش رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) برود اوّلاً شب مي رفت و ثانياً پدر و برادرانش با وي همراهي مي كردند. وقتي نزديك حرم مي رسيدند اميرالمؤمنين (علیه السلام ) جلوتر مي رفت و نور چراغها را كه در كنار قبر پيامبر اكرم بود كم مي كرد(فتيلهي آنها را پايين مي كشيد). يكبار امام حسن(علیه السلام) راز اين مطلب را از پدر پرسيد. فرمود: خوف اين دارم كه فرد نامحرمي قامت خواهرت را ببيند.
📚 (کتاب حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) شیخ جعفر نقدی صفحه ی بیست و هفت )
از سخنان مرحوم حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی (ره)
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در زمینهٔ رعایت معیارهای اسلامی سازش مصلحتجویانه را حرام میدانم
کوتاه ، مختصر و مفید از شهید بهشتی.
مصلحت جویی بعضیا پدرمونو درآورده.
@Emam_kh
🔻نسبت کشف حجاب با وضع نظام
🖊 مهدی جمشیدی
۱. یک قضاوت رایج دربارۀ انگیزۀ زنان مکشفه این است که «کشف حجاب»شان به علّت «فساد جمهوری اسلامی» و نوعی واکنش اعتراضی به آن است. در این گزاره، میان «کشف حجاب» و «فساد نظام»، ربط علّی برقرار شده است. آیا بهواقع، این کنش در ذهن خود مکشفهها به معنای «اعتراض به فساد جمهوری اسلامی» هست؟ یعنی اگر بساط بیعدالتی و تبعیض از جمهوری اسلامی (البتّه بنا به فرض ناصوابی که مطرح شده است) جمع شود، اینان هم «محجبه» خواهند شد؟ اینان «حجاب خودشان» را مشروط به «اصلاح جمهوری اسلامی» کردهاند؟ پاسخ، منفی است. پس همبستگی و نسبت علّی وجود ندارد و کسانی که آگاهانه چنین نظری دارند، در پی دستاویزی برای توجیه نظر خود هستند و در این مسیر، کشف حجاب را بهانه کردهاند.
۲. تحلیلی که از آن یاد شد، هم «سیاستزده» است و هم «اقتصادزده»؛ چنانکه نقشی را برای نگرشها و امیال معطوف به «جهل» و «نفسانیّتِ» خود فرد در نظر نگرفته است. اینان از آغاز تصریح کردهاند که مسألهاشان «حجاب اختیاری» و «سبک زندگیِ لیبرال» و «تملّک بدن» است و میخواهند مطابق سلایق خویش زندگی کنند. درعینحال، بعضی مکشفهها میخواهند به لذّتپرستی و هوسبازی و بدنزدگیشان، «پوشش سیاسی» بدهند. نباید فریب «اظهارات فرافکنانه» را خورد. حداکثر این است که سلامت اقتصادیِ نظام، مواجهه با کشف حجاب را تسهیل میکند، ولی کشف حجاب را برطرف نمیکند. از قضا این نوع سبک زندگی در سایۀ رفاه و برخورداری و تنعّم، بیشتر مشاهده میشود.
۳. نظام، مبتلا به «فساد ساختاری» نیست و «فساد موردی» نیز اجتنابناپذیر است. پس امری که مشروط به عدمتحّقق فساد موردی بشود، «نشدنی» خواهد بود. حال آیا معقول است که مکشفهها به فسادهای موردی برای توجیه حرام شرعی و سیاسی خود استناد کنند؟
۴. حقّ این است که هم با فساد موردی در حاکمیّت، برخورد قانونی شود و هم با فساد کشف حجاب در عرصۀ عمومی. سالهاست که مواجهۀ قطعی با فسادهای موردی در حاکمیّت، عملی شده است و ادامه نیز دارد. پس حتّی اگر معتقد به «مشروطبودن یکی به دیگری» یا «مواجهۀ همزمان» باشیم، باز باید حکم کنیم که تجدید مواجهۀ نیروی انتظامی با کشف حجاب رواست.
۵. نظام هرچه هم که عدالت را برقرار سازد، باز روند «روایتپردازی دشمن» متوقف نخواهد شد؛ چنانکه حتّی فضیلتها و پیشرویها نیز معکوس جلوه داده میشود. پس «علاج واقعیّت»، همۀ کار نیست. واقعیّت، بردۀ روایت شده است. از این جهت است که رهبر انقلاب بر «تبیین» اصرار دارند. بیش از آنکه «نظام»، محتاج اصلاح باشد، «تصوّر از نظام» باید اصلاح شود. رهبر انقلاب در همان آغاز اغتشاش تصریح کردند که نظام، «مظلوم» واقع شد. امّا در این مدّت، همواره بخشی از جبهۀ انقلاب به صد زبان گفتند که «متهم ردیف اوّل»، خود نظام است و وضع فرهنگیِ جامعه، گویای «باطن آلودۀ جمهوری اسلامی» است. یکی از حلقههای مفقودۀ جمهوری اسلامی، «یکصدا» و «یکحرف» نبودن نیروهای جبهۀ انقلاب است. اگر همدل بودیم کار به اینجا نمیرسید.
۶. کسی موافق با «اصالت» یا «تقدّم» یا «کفایت» مواجهۀ انتظامی نیست. همۀ سخن در این است که چنین برخوردی نیز «لازم» است، حالآنکه برخی، این «ضرورت» را انکار میکنند. علاج «اصیل» و «مقدّم»، اخلاق و تربیت و فرهنگ و معنا و تبیین و هویّت است، امّا مسأله این است که مکلّفان به این تکلیف، تاکنون «بیعمل» یا «کمعمل» بودهاند و با این حال، همچنان دعوت به کاری میکنند که خود نکردهاند. مدرسه و مسجد و هیأت و حوزه و دانشگاه و رسانۀ ملی و فضای مجازی و ... در اختیار بودهاند و در عین حال، تا حد زیادی خاموش نسبت به حجاب. در گذشته نگفتند و حتّی در این هفت ماه نیز نگفتند. به جای «داعی» به کار فرهنگی، باید «عامل» به آن بود. وقتی در «بگو و بشنو» کوتاهی میکنند، «بگیر و ببند» از راه خواهد رسید. «زبان» که رفت، «زنجیر» میآید. «تبیین» نباشد، «تحکّم» صدرنشین است. اگر «دلیل» به تبعید رانده شود «علّت» غالب میگردد. این گره در بلندمدّت و بهطور ریشهای، با سرپنجۀ تبیین گشوده میشود و راهکار اصالی، «تحوّل وجودی» و «اتّفاق انفسی» است. باید ارزشهای انقلابی در عمق «ذهنیّت جامعه»، بازسازی کرد. این است معنی بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگیِ جامعه. کاری که امروز نیروی انتظامی بر عهده گرفته است، «ضروری امّا ناکافی» است و باید هرچه سریعتر، نیروها و نهادهای فرهنگی به میان بیایند و نقش خود را در کلانبرنامۀ «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» مشخص نمایند.
@Emam_kh
28.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ زیبای "لبیک یا فاطمه سلام الله علیها" با موضوع عفاف و حجاب.
کاری از معاونت تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
@Emam_kh
🔴انگار همین دیروز بود
که دکتر رئیسی رو برای دستور ساخت هواپیمای ایرانی مسخره میکردن حالا امروز خبر رسیده هواپیمای ساخت داخل به نوبت پرواز رسیده!😊🇮🇷✌️
خدایا ویروس نحس ناامیدی و ناتوانی رو از ملت ایران دور کن
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بشنویدازاثرات لقمه حرام درزندگی ازلسان استاددانشمند🎤
@Emam_kh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
بسم الله الرحمن الرحيم
🌷 آیه_196_سوره_بقره
🌸 وَأَتِمُّواْ الْحَجَّ وَالْعُمْرَةَ لِلَّهِ فَإِنْ أُحْصِرْتُمْ فَمَا اسْتَيْسَرَ مِنَ الْهَدْىِ وَلاَ تَحْلِقُواْ رُءُوسَكُمْ حَتَّى يَبْلُغَ الْهَدْىُ مَحِلَّهُ فَمَنْ كَانَ مِنْكُمْ مَّرِيضاً أَوْ بِهِ أَذًى مِّنْ رَّأْسِهِ فَفِدْيَةٌ مِّنْ صِيَامٍ أَوْ صَدَقَةٍ أَوْ نُسُكٍ فَإِذَآ أَمِنْتُمْ فَمَنْ تَمَتَّعَ بِالْعُمْرَةِ إِلَى الْحَجِّ فَمَا اسْتَيْسَرَ مِنَ الْهَدْىِ فَمَنْ لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلَاثَةِ أَيَّامٍ فِى الْحَجِّ وَسَبْعَةٍ إِذَا رَجَعْتُمْ تِلْكَ عَشَرَةٌ كَامِلَةٌ ذَلِكَ لِمَنْ لَّمْ يَكُنْ أَهْلَهُ حَاضِرِى الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَاتَّقُواْ اللَّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَاب
ِ
🍀 ترجمه:و حج وعمره را براى خدا به اتمام رسانید پس اگر محصور شدید (و موانعى مانند ترس از دشمن یا بیمارى اجازه نداد كه پس از احرام بستن، حج را كامل كنید) آنچه از قربانى فراهم است (ذبح كنید واز احرام خارج شوید.) وسرهاى خود را نتراشید تا قربانى به قربانگاه برسد و اگر كسى بیمار بود و یا ناراحتى در سر داشت باید كفّاره اى از قبیل روزه یا صدقه یا قربانى به جا آورد وچون (از بیمارى ویا دشمن) در امان شدید، پس هر كسی به دنبال عمره تمتّع، حج را آغاز كرده آنچه را از قربانى كه میسّر است (ذبح كند.) و هركسی كه قربانى نیافت، سه روز در ایام حج روزه بدارد و هفت روز به هنگامى كه بازگشتید، این ده روزِ كامل است. این براى كسى است كه خاندانش ساكن مسجد الحرام نباشند. و تقوای خداوند را پیشه کنید و بدانید كه او سخت كیفر است.
🌺 در این آیه، كلیّات وگوشه اى از احكام حج و عمره آمده است، ولى تفصیل آن در روایات و فتاواى علما مى باشد. «حج» مناسكى است كه بنیانگذار آن حضرت ابراهیم علیه السلام بوده و در میان عرب از زمان آن حضرت متداول بوده و به فرمان خداوند این برنامه در اسلام نیز امضا شد و تا روز قیامت نیز خواهد بود. «عمره» به معناى زیارت است و هركس وارد مكّه شود باید با لباس احرام به زیارت كعبه و طواف آن برود. حج و عمره مثل اذان و اقامه، دو عمل مشابه هستند كه اندكى تفاوت دارند. «هَدى»، نام قربانى حج است. این آیه، عمره ى تمتّع را در كنار حج تمتّع آورده است؛ «فمن تمتّع بالعمرة الى الحج» حكم مسائل اضطرارى، محدود به زمان ضرورت است. ولذا بر خلاف موارد عادّى كه در سفر روزه جایز نیست، در این سفر در صورت عدم ذبح قربانى، روزه واجب است و آن هم باید در سه روز هفتم، هشتم و نهم ماه باشد، چرا كه روز دهم عید قربان است كه روزه ی آن حرام مى باشد. امامان معصوم در تفسیر جمله ى «اتمّوا الحج» فرمودند: حجِ تمام، حجى است كه در آن كلام زشت، گناه و نزاع نباشد و از محرّمات پرهیز شود. و انسان توفیق یابد امام زمان خود را ملاقات كند.
🔹 پيام های آیه 196 سوره بقره🔹
✅ وظایف دینى را باید تمام و كمال به انجام رسانید. بعد از شروع اعمال حج، نمى توان آن را ناتمام و ناقص گذارد. «اتمّوا»
✅ در اعمال حج، قصد قربت و عبادت لازم است. به انگیزه ى جهانگردى و سیاحت نمى توان حج به جا آورد. «اتمّوا... للّه»
✅ احكام اسلام، در مقام سخت گیرى بر مردم نیست. تمام نمودن حج وعمره بر كسى كه از درون مریض یا از بیرون ترس دارد، واجب نیست. «فان اُحصرتم فما استیسر من الهدى»
✅ مكان در عبادات سهم دارد. «یبلغ الهدى محلّه»
✅ بیمارى سبب تخفیف در احكام است، نه تعطیل آن. لذا در حج، افراد معذور باید با روزه یا صدقه یا قربانى، وظایف خود را جبران كنند. «فمن كان منكم مریضاً او... ففدیة من صیام او صدقة او نسك»
✅ ملاک وجوب قربانى در حج، آسان و سهل بودن آن است. «فما استیسر من الهدى فمن لم یجد فصیام ثلاثة ایام...»
✅ قانون عمره و حج تمتّع، تنها براى حجاجى است كه ساكن مكّه نباشند، حج ساكنان مكّه نوع دیگرى است. «اتموا الحج و العمرة... ذلك لمن لم یكن اهله حاضرى المسجد الحرام»
✅ توجّه به كیفر الهى، زمینه ساز تقواست و تقوا، زمینه ساز انجام تكالیف. «واتمّوا الحج و العمرة... واتّقوا اللَّه واعلموا انّ اللَّه شدید العقاب»
✅ توّجه به تقوا، در انجام تمام فرمانهاى الهى مطرح است. «اتمّوا الحج... و اتّقوا اللّه»
✅ اعمال حج، قبل از اسلام به نحو دیگرى بوده است. لذا قرآن بر مراعات این تغییرات تأكید نموده است. «انّ اللّه شدید العقاب»
✅ براى كسانى كه در احكام حج تغییرى دهند، كیفر شدیدى است. «شدید العقاب»
🌸🌺🌸🌺🌸
آیه196🌹ازسوره بقره 🌹
وَ أَتِمُّوا:وبه پایان برسانید
الْحَجَّ :حج
وَ الْعُمْرَةَ :وعمره را
لِلَّهِ :برای الله
فَإِنْ : و اگر
أُحْصِرْتُمْ :بازداشته شوید
فَمَااسْتَيْسَرَ:آنگاه قربانی کنیدآنچه میسر است
مِنَ :از
الْهَدْيِ :قربانی
وَ لا تَحْلِقُوا:ومتراشید
رُؤُسَكُمْ :سرهایتان
حَتَّى:تاآنکه
يَبْلُغَ :برسد
الْهَدْيُ:قربانی
مَحِلَّهُ :به جایگاهش
فَمَنْ:وهرکه
كانَ:باشد
مِنْكُمْ:ازشما
مَرِيضاً:بیمار
أَوْ:یا
بِهِ :اورا
أَذىً:رنجی باشد
مِنْ :از
رَأْسِهِ:ناحیه ی سر
فَفِدْيَةٌ :پس برعهده ی اوست جایگزینی
مِنْ :از
صِيامٍ :روزه
أَوْ:یا
صَدَقَةٍ:صدقه
أَوْ :یا
نُسُكٍ: قربانی
فَإِذا:وهرگاه
أَمِنْتُمْ: ایمن شدید
فَمَنْ :پس هرکس
تَمَتَّعَ:بهره گرفته است
بِالْعُمْرَةِ :به وسيله عمره
إِلَى :تا
الْحَجِّ :وقت حج
فَمَا :آنگاه قربانی کند
اسْتَيْسَرَ :آنچه میسر است
مِنَ:از
الْهَدْيِ : قربانی
فَمَنْ:وکسی که
لَمْ يَجِدْ :نیابد قربانی
فَصِيامُ:آنگاه روزه گرفتن
ثَلاثَةِ :سه
أَيَّامٍ:روز
فِي:در
الْحَجِّ :حج
وَ سَبْعَةٍ: وهفت روز
إِذا :هنگامی که
رَجَعْتُمْ:بازگشتیدازحج لازم است
تِلْكَ:این
عَشَرَةٌ :ده روز
كامِلَةٌ:کامل است
ذلِكَ:این، حکم
لِمَنْ: برای کسی است که
لَمْ يَكُنْ :که نباشد
أَهْلُهُ :خانوادهاش
حاضِرِي:ساکنان
الْمَسْجِدِالْحَرامِ:مسجد الحرام
وَ اتَّقُوا :وپروا کنید
اللَّهَ :ازالله
وَ اعْلَمُوا :وبدانید
أَنَّ :همانا
اللَّهَ: الله
شَدِيدُ :سخت
الْعِقابِ:کیفر است
🌹🍃🌹🍃🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 نظام سیاسی ای که چنین نگاه توحیدی و آزاداندیشانه ای به انتخاب و رای مردم دارد، هیچ وقت از رفراندوم و همه پرسی واهمه ندارد.
🔸 مسئله اصلی، نفاق و شیطنت کسانی است که با نزدیک شدن به انتخابات آخر سال و با اسم رمز #رفراندوم ، به دنبال دوقطبی کردن جامعه، حاشیه سازی، هزینه تراشی و تحمیل فتنه ای جدید به نظام اسلامی هستند؛ و رهبر انقلاب در سخنان اخیر خود، حکیمانه این نقشه را خنثی کردند.
#بصائر
🇮🇷 @Emam_kh
🔴 آقای قوه قضائیه
▪️اگر با کتایون ریاحی برخورد قاطع شده بود پانتهآ بهرام الان به قانون مملکت دهنکجی نمیکرد!
▪️ پلیس و حاکمیت اگر مردِ میدانِ مقابله با منکرات هستند، باید از کسانی که دنبال اقامه منکر هستند شروع کنند، نه از مبتلا به منکر، از کسانیکه دنبال بیحجابی در جامعه هستند شروع کند، نه از بیحجابها
▪️فنآوری هوشمند هم نمیخواهد، سلبریتیهای شناس و شناسنامه دارند
▪️اگه تونستید ماست این اراذل و پاساژ و کافه بالاشهریا رو کیسه کنید، مابقی مملکت هیچ نیازی نداره
▪️اگر نمیتونید، مابقی شهر هم به سیاق اینا میره. حالا با هزارتا دوربین و ... .
#سلبریتی
#مطالبه
@Emam_kh
🔴 بیانیه انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم در مقابله با مظاهر بیحجابی
▪️متأسفانه در دو دهه اخیر تهاجم فرهنگی غرب در کنار کم کاری نهادهای فرهنگی حاکمیتی، مقوله عفاف و حجاب را از امری کاملا فرهنگی، به چالشی فرهنگی-امنیتی تبدیل کرد.
▪️ نگاه تک بعدی به عرصه حجاب و عفاف و در نظر نگرفتن وظایف نهادهای مختلف در این امر و یا سستی آنها در عمل به وظایف خویش، خدای نکرده موجب ابتر شدن تمام اقدامات خواهد شد.
▪️ سامان دهی فضای مجازی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات،
توجیه فعالان فرهنگی کشور به خصوص سلبریتی ها،
نظارت دقیق بر تولیدات سینمایی و شبکه نمایش خانگی،
آموزش مؤثر و خلاقانه به خصوص در مدارس و دانشگاه ها،
سامان دهی تولید کنندگان و عرضه کنندگان پوشاک و نظارت جدی بر عملکرد آنها،
پشتیبانی تبلیغاتی و تبیینی توسط صداوسیما،
تشکیل هستههای مردمی و استفاده از ظرفیت ایدهپردازی و اجرایی آنها،
بخشی از اقدامات تکمیلکننده طرح مقابله با بیحجابی است.
@Emam_kh
🍁🍃 🍁🍃 🍁🍃
♦️محبت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در قبر
ابوبصیر از امام باقر و امام صادق (علیه السلام) نقل می کند که فرمود:
هنگامی که جنازه مومن را در میان قبر می گذارند، شش صورت زیبا با او وارد قبر می گردند،
یکی از آنها در جانب راست او می ایستد
و دیگری در در جانب چپ او می ایستد،
و سومی در روبروی صورت،
چهارمی درپشت سر او،
و پنجمی در کنار پای او می ایستد
و یکی از آنها ششمی که از همه زیباتر است در بالای سر او می ایستد...
و به این ترتیب از صاحبشان پاسداری می کنند.
آنکه از همه زیباتر است از پنج صورت دیگر می پرسد، شما کیستید، خدا به شما جزای خیر دهد؟
آنکه در جانب راست میت قرار دارد می گوید، من نماز هستم.
آنکه در جانب چپ او است می گوید: من زکات هستم.
آن که در روبروی او است، می گوید، من روزه هستم.
آن که در پشت او است می گوید: من حج و عمره هستم.
آن که در کنار پایش ایستاده می گوید: من نیکیهای او هستم که به برادران دینی خود نمود.
سپس آن پنج صورت، از آن صورت نورانی تر از همه، می پرسند: تو کیستی که از همه ما زیباتر و خوشبو ترهستی؟
او در پاسخ می گوید:
من ولایت و محبت علی و اولاد علی هستم.
📘اصول کافی، ج 2، ص 9
🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃
@Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹پنجشنبه است
ثانیه هایمان بوی
دلتنگی میدهد
چه مهمانان ساکتی
هستند رفتگان
نه بدستی
ظرفی آلوده میکنند
نه به حرفی دلی را
تنها به فاتحه قانعند
شادی روح تمام
اموات #فاتحه و #صلوات
🍃🌼 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ 🌼🍃
💔فاتحه کبیره بسته هدیه اموات💔
💫1 مرتبه سوره حمد
💫1مرتبه سوره توحید
💫1مرتبه سوره ناس
💫1مرتبه سوره فلق
💫1مرتبه سوره کافرون
💫7مرتبه سوره قدر
💫3مرتبه آیه الکرسی
✨شادی روحشان صلوات✨
🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
@Emam_kh
‼️ زکات فطریه میهمان
🔷 س ۶۵۹۹: آیا پرداخت فطریه مهمان به عهده میزبان است؟
✅ ج: فطریۀ میهمان یک شبه، به عهده میزبان نیست؛ در وجوب فطریه میهمانی که پیش از غروب آفتاب بر میزبان وارد می شود، شرط است که جزء افراد نانخور و تحت عنوان عائلۀ میزبان محسوب شود، مانند خدمتکار یا بعض افراد فامیل که هر از چند گاه چند روزی در منزل شخص بسر می برند.
@Emam_kh