eitaa logo
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
2.1هزار دنبال‌کننده
26.4هزار عکس
17.5هزار ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
11.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معلم مجاهدین 🔰ببینید؛ روایت شهید حاج قاسم سلیمانی از تربیت مجاهدین و نقشی که شهید عماد مغنیه در تمام فعالیت‌های جهادی عالم اسلامی داشت @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۴۵ سوره مائده 🌸 وَكَتَبْنَا عَلَيْهِمْ فِيهَآ أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ وَالْعَيْنَ بِالْعَيْنِ وَ الْأَنفَ بِالْأَنفِ وَ الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَالسِّنَّ بِالسِّنِّ وَالْجُرُوحَ قِصَاصٌ فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ وَمَن لَّمْ يَحْكُم بِمَآ أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الظَّالمُونَ ‏ 🍀 ترجمه: و در آن (تورات) برایشان مقرر کردیم كه (در قصاص) جان در برابر جان و چشم در برابر چشم و بینى در برابر بینى و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان باشد و همه ‏ى زخم ها قصاص است. پس هر كه آن را صدقه دهد، كفّاره‏ ى گناهانش محسوب شود و كسانى كه به آنچه خدا نازل فرموده حكم نكنند، پس آنان همان ستمگرانند. 🌷 : نوشتیم، مقرر کردیم 🌷 : جان 🌷 : چشم 🌷 : بینی 🌷ِ : گوش 🌷 : دندان 🌷 : زخم ها 🌷 : مقابله به مثل در جنایت عمدی. قص و قصص به معنی تعقیب است چون انتقام در تعقیب جنایت است لذا آن را قصاص گفته اند. 🌷 : صدقه دهد 🌷 : کفاره گناه - کفاره گناه یعنی عملی است که ‌گناه را پوشانیده و از بین می برد. 🌸 اين آيه قسمتی از احكام قصاص و حدود الهى تورات را شرح مى ‌دهد، که می فرماید: در تورات قانون را مقرّر داشتيم كه اگر كسى عمداً بی گناهى را به قتل برساند اولياى مقتول مى ‌توانند قاتل را در مقابل اعدام نمايند» « وَ كَتَبْنا عَلَيْهِمْ فِيها أَنَّ النَّفْسَ بِالنَّفْسِ: و در آن برایشان مقرر کردیم که جان در برابر جان قصاص است. » منظور از فیها (در آن) تورات می باشد.در آمده که اگر کسی به طور عمد بی گناهی را به قتل برساند اولیای مقتول می توانند قاتل را در مقابل اعدام نمایند. 🌸 و اگر كسى عمدا آسيب به چشم ديگرى برساند و آن را از بين ببرد او نيز مى ‌تواند، چشم او را از بين ببرد «وَ الْعَيْنَ بِالْعَيْنِ: در برابر چشم. و همچنين اگر کسی عمدا به بينى کسی آسیب برساند، جايز است بينى جانى هم آسیب دیده شود. « وَ الْأَنْفَ بِالْأَنْفِ: و در برابر بینی » و نيز در مقابل بريدن گوش، بريدن گوش طرف، مجاز است» « وَ الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ: و در برابر گوش » و اگر كسى دندان ديگرى را عمدا بشكند او مى‌تواند دندان جانى را در مقابل بشكند « وَ السِّنَّ بِالسِّنِّ: و در برابر دندان » 🌸 و بطور كلى هر كسی جراحت و زخمى به ديگرى بزند، در مقابل مى‌توان كرد «وَ الْجُرُوحَ قِصاصٌ: و همه ی زخم ها قصاص است» بنابراين، حكم قصاص بطور عادلانه و بدون هيچ گونه تفاوت از نظر نژاد و طبقه اجتماعى و طايفه و شخصيّت اجرا مى ‌گردد. ولى براى آن كه اين توهّم پيش نيايد كه خداوند قصاص كردن را الزامى شمرده و دعوت به مقابله به مثل نموده است، به دنبال اين حكم مى ‌فرمايد: « فَمَنْ تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفّارَةٌ لَهُ: پس هر که آن را صدقه دهد، کفاره ی گناهانش محسوب شود. » منظور از در اینجا یعنی عفو کند. و در پايان آيه مى‌ فرمايد: « وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظّالِمُونَ: و کسانی که به آنچه خدا نازل فرموده حکم نکنند، پس آنان همان ستمگرانند» اینهایی که‌ بیان شد در تورات آمده و نیست، مجرم یا قصاص مى‏ شود یا عفو. امّا در ، دیه به عنوان راه سوّم مطرح است. 🔹 پيام های آیه ۴۵ سوره مائده 🔹 ✅ همه‏ ى انسان‏ ها، از هر نژاد و قبیله، فقیر و غنى، در مقابل قانون یكسانند، و خون كسى رنگین‏ تر از دیگرى نیست. ✅ ، در ادیان پیشین هم بوده است. ✅ ، تنها انفاق مالى نیست، عفو و گذشت از مجرم هم نوعى صدقه است. ✅ عفو ما از ، عفو الهى را به دنبال دارد. ✅ در همراه مسایل كیفرى، مسایل اخلاقى هم مطرح است. ✅‌ جریمه‏ ى مالى و زندان، به تنهایى نمى‏ تواند عاملى براى بازداشتن از جرم باشد. ✅ اگر حكم خدا جارى نشود، ظلم جامعه را فرا مى‏‌ گیرد. البتّه میان زن ومرد در حكم قصاص، تفاوت ‏هاى حكیمانه ‏اى در كتب فقهى بیان شده است. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•° بشارٺ‌بزرگ‌رهبرے ظهورنزدیڪ است! ؛🌻 🇮🇷 @Emam_kh
🔴سخنگوی قوه‌قضاییه: یکی از مسئولان دولت قبل در رابطه با بورس به حبس محکوم شده است 🔹ما درمورد بورس به مسئولانِ وقت هشدار دادیم اما توجهی نشد. در این رابطه یکی از مسئولان عالی‌رتبه وزارت اقتصاد دولت قبل در دادگاه بدوی به حبس و انفصال از خدمت محکوم شده و برای اعضای سابق هیئت‌مدیره بورس هم پرونده قضایی تشکیل داده‌ایم. 🔹در بررسی‌ها مشخص شد که یک شرکت ۲۵ هزار میلیاردتومان وارد بورس کرده و به‌یک‌باره خارج شده است. نوع ورود و خروج ۱۰۰ شرکت دولتی از بورس جای سوال دارد. @Emam_kh
‼️پیش افتادن عمدی مأموم از امام جماعت 🔷س ۵۷۸۶: اگر هنگام نماز جماعت از امام عقب و یا جلو بیافتیم، نماز به جماعت صحیح است یا خیر؟ ✅ج: مأموم باید افعال نماز را با امام یا کمی دیرتر از امام به جای آورد و اگر عمداً از امام جماعت پیش افتد یا مدتی پس از او به جای آورد، نمازش به فرادا صحیح بوده ولی جماعت محسوب نمی شود.  📕منبع: leader.ir @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دقت کردید از روزی که رئیسی به ریاست جمهوری رسیده، جریان اصلاحات دیگر نگران پوشش و دوچرخه سواری زنان نیست و همگی نگران فقر مردم شده اند!نمیدانم زمان حاکمیت ایشان از فقر خبری نبود و یا ایشان دستشان در اموال بیت المال باز بود و نگرانی نداشتند! 🇮🇷 @Emam_kh
رمان قسمت صدوسیونهم سلام بلندي کردم به آقاجون که روي مبل نشسته بود و متفکر به بچه هایش زل زده بود... - سلام آقاجون صبح بخیر... - سلام دخترم... بهتري بابا؟!... تک خنده اي کردم... - عالی... مگه میش آدم داداششو بعد دوماه ببینه عالی نباشه... به همه صبح بخیر گفتم... که نعیم طعنه زد با خنده... - دختر عمو صبح نیست دیگه ظهره... یه سره یا کله پایی یا تا لنگ ظهرخواب... بیچاره زن عمو که باید ترشی بندازت... خندیدم به حرفش و او یکباره لبخندش جمع شد... نگاهم میان نعیم و امیرعباس ردو بدل شد... و فهمیدم از کجا آب میخورد که خنده نعیم جمع شد و جدي شد... بی تفاوت دستم را روي شانه ي هدي گذاشتم و بوسیدمش... - احوال هدي خانوم... لبخندي به رویم زد ..و به سمت محسن رفتم... که با دست اشاره میکرد به من تا کنارش بشینم...کنارش رفتم... و دیدم نگاه حسرت بار ساحل را بر روي جاي نشستنم... با بدجنسی ابرویی باالا انداختم... و خودم را به محسن نزدیک تر کردم... - چه خبر داداش... دیشب حالم بد شده شرمنده... رفته بودم شهربازي فکرکنم سه چهار باري سوار شدم... که به این روز افتادم... چایی که امیرعباس داشت می نوشید به گلویش پرید... چایی که امیر عباس داشت می نوشید به گلویش پرید... از شدت سرفه سرخ شده بود... محسن بلند خندید... - هنوزم بچه اي محیا... دختر تو رو چه به شهربازي آخه... خندیدم... - نمی دونی چه کیفی داد ..جات خالی بود... چشمکی زد به من... - بله دیدم خانوم مارو یادش رفته بود بس که کیف کرده بود... نگاه خجالت زده ام رااز محسن گذراندم و به مادر رساندم... نگاهم با نگاه ملامتگر مادر گره خورد... لب فشردم و رو به محسن کردم... - حالا تا کی مرخصی داري؟ ..!نگاهم کرد... - یک هفته مرخصی دارم... مکث کرد... - آموزشیم تموم شده اما... نگاهی به امیرعباس کرد... - به لطف امیرعباس دیگه تهرانم... خدمتمو همینجا میگذرونم... صبح میرم دو میام... چشمانم گرد شد از شدت شادي پریدم بغلش... و نگاهم خشک شد به چشمان پر امید و فروغ ساحل... محسن دست مرا از گردنش جدا کرد... - صبرکن دختر حرفم تموم شه... نگاهی گرداند میان همه و ادامه داد... - حالا که همه جمعن میخوام با اجازه آقاجون... دوباره مکث کرد... - عقد خودم و ساحل رو جلو بندازم... چقدر زندگی قشنگ می شود وقتی کسی را داشته باشی که پا به پاي تو دیوانگی کند. آقاجون تسبیح گرداند... - چه عیبی داره بابا جان... اما اختیار دار ساحل امیرعباسه... خودتون میدونید ..نگاهی انداختم به امیرعباس... چه جالب که صاحب اختیار همه هم بود این مرد... امیر عباس سري تکان داد... - آقاجون من حرفی ندارم... ایشاالا خوشبخت بشن... و نگاهش روي من ثابت ماند... آب دهانم را قورت دادم و زورکی لبخند زدم... مادر هم لبخندي به لب آورد... - مرجان خانوم پس مبارکه؟!... عمه لبخندي زد... - مبارکه انشااالله... و من خوشحال از شادي عزیزترین هاي زندگیم... قرار عقد را ده روز دیگرگذاشته بودند... و من و ساحل حسابی تلخی روز هاي نبودن محسن را در آوردیم... البته ساحل با شوهرش خرید می رفت و کارهاي عقد را انجام میداد... و به قول خودش منهم سربارشان بودم... ادامه دارد... 💖 🧚‍♀●◐○❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
╭❁━═━⊰✼❆🍃🌹🍃❆✼⊱━═━❁╮ ✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹شرح (8) 🔹الگوهاى انسانى (فضائل اخلاقى یکى از یاران) 🔻 مطلب سوم درباره رضایت از خدا، آثار و برکات آن است. مولا علی (علیه السلام) دو اثر را برای رضایت نسبت به آنچه خدا رزق و روزی ما کرده، بیان می کنند. 🔹 اول دفع حزن و افسردگی است؛ در حکمت ۳۴۹ می فرمایند: « وَ مَن رَضِیَ بِرِزقِ اللهِ لَم یَحزَن علیٰ مَا فَاتَه» ؛ " کسی که به روزی خدا خشنود باشد، بر آنچه از دستش رفته است، ناراحت و اندوهگین نشود." 🔹 دوم رفع فقر است؛ که در حکمت ۳۷۱ فرمود:« لا مالَ أذهَبُ لِلفاقَه مِنَ الرِّضیٰ بِالقُوتِ » ؛ " هیچ مالی در فقر زدایی، از بین برنده تر از رضایت دادن به روزی نیست. " 🔵 مطلب چهارم، راه های کسب رضایت از زندگی است. مولا علی علیه السلام چند چیز را راه رسیدن به رضایت از زندگی بیان کردند: 🔸 اول، زیاد یاد مرگ کردن است؛ در حکمت ۳۴۹ می فرمایند: « مَن أکثَرَ مِن ذِکرِ المَوتِ رَضِیَ مِنَ الدُّنیا بِالیَسیر» ؛ " هرکس فراوان به یاد مرگ باشد، در دنیا به اندک چیزی خشنود است." 🔸 دوم، چشم بستن بر دردها و آزار هایی است که دیگران به انسان می رسانند. در حکمت ۲۱۳ می فرمایند: " چشمت را بر دردها و آزارها ببند، تا ابد راضی و خشنود خواهی شد. " 🔸 و سوم، دشمنی با فاسقان و غضب برای خداست که یکی از ارکان چهارگانه جهاد شناخته شده است. حضرت در حکمت ۳۱ می فرمایند: « شَنِئَ الفاسِقینَ وَ غَضِبَ لِلهِ، غَضِبَ اللهُ لَه وَ أرضَاهُ یوم القیامَه» ؛ " کسی که با فاسقان دشمنی کند و برای خدا خشم گیرد، خدا هم به خاطر او به خشم می آید و روز قیامت او را خشنود سازد." 🔸 و نکته پایانی هم اینکه، اهل بیت (علیهم السلام)، اسوهٔ رضایت از خدا هستند. حضرت در خطبه ۳۷ بند دوم می‌فرمایند:«رَضِینا عَنِ اللهِ قَضاءَه» ؛ " ما از خدا و در برابر هر آنچه حکم کند، راضی هستیم. " 🎙حجت‌الاسلام مهدوی ارفع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا