═✧❁﷽❁✧═
#معرفی_کتاب
⏺ نام کتاب: امیرالمومنین علیه السلام نفس نفیس خاتمیت
⏺ نویسنده: آیة العظمی وحید خراسانی مد ظله العالی
⏺ موضوع کتاب: این کتاب تقریر نوزده مجلس از مجالس این مرجع تقلید است که همراه با تحقیق و ارجاع به مصادر اصلی است. این اثر در 440 صفحه بوده که به 401 منبع استناد داده است.
✅ از آنجا که نویسنده کتاب در اوج قله فقاهت و مرجعیت است خواننده دقیق ترین، جدید ترین و عمیق ترین مطالب علمی مرتبط با امیرالمومنین علیه السلام را در این کتاب ملاحظه می کند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ #معرفی_کتاب ⏺ نام کتاب: امیرالمومنین علیه السلام نفس نفیس خاتمیت ⏺ نویسنده: آیة العظمی وحی
nafse nafis FA.pdf
4.29M
═✧❁﷽❁✧═
◀️ فایل پی دی اف کتاب: امیرالمومنین علیه السلام نفس نفیس خاتمیت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
❇️ مناقب علی علیه السلام در صحیح بخاری
1️⃣ عن ابن عباس قال عمر بن خطاب: « اقضانا علی» علی، آشنا ترین مردم به قضاوت.
📚 صحيح، بخاري، ج6، کتاب التفسیر، تفسیر « ما ننسخ من آیة… »
2️⃣ قال النبی «ص» لعلی: « انت منّی و انا منک »
📚 صحيح بخاري،ج 4.ص207و208 ، دار احياء، التراث العربي، بيروت .
3️⃣ قال النبی«ص» لعلی: « اما ترضی ان تکون منی بمنزلة هارون من موسی»
📚 صحیح بخاری، ج12، ص42
✅ اعلم در قضاوت، نفس پیامبر«ص» وزیر و جانشین پیامبر«ص» ؛
واقعا چه کسی برای خلافت شایسته است؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
◀️ علی مددی
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧
◀️ تقبیل قبور اولیاء الله
✅انظر و قایس قول الوهابی الناصبی مع قول علماء اهل السنه
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
#دستبرد
1️⃣ متن بدون تحریف از صحیح ابن حبان بستی:
✍️ «....قالت عائشة: ما فعل يزيد بن قيس عليه لعنة الله؟ قالوا: قد مات, قالت: فأستغفر الله, فقالوا لها: ما لك لعنتيه ثم قلت: أستغفر الله؟ قالت: إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: "لا تسبوا الأموات فإنهم افضوا إلى ما قدموا....»
2️⃣ متن تحریف شده صحیح بخاری:
✍️ «.... عَنْ عَائِشَةَ - رضى الله عنها - قَالَتْ قَالَ النَّبِىُّ - صلى الله عليه وسلم - « لاَ تَسُبُّوا الأَمْوَاتَ فَإِنَّهُمْ قَدْ أَفْضَوْا إِلَى مَا قَدَّمُوا»
3️⃣ «یزید بن قیس» از اصحاب رسول خدا (ص) و از یاران مخلص امیرالمومنین (ع) است. عایشه همسر گرامی پیامبر (ص) با بی رحمی نسبت به یزید بن قیس فحاشی می کند! بخاری که به قباحت کار ام المومنین پی برده، در متن حدیث دستبرد می کند!
4️⃣ حکم فحاشی نسبت به صحابه پیامبر (ص) چیست؟ چرا علمای اهل سنت سعی در مخفی نمودن فحاشی عائشه دارند؟
✅ تصاویر بالا را مقایسه کنید! چون «العاقلُ تَکفیه الإشارةُ»
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
#السرقة
1️⃣ شاهدوا الحدیث بلاتحریف من صحیح ابن حبان:
✍️ «....قالت عائشة: ما فعل يزيد بن قيس عليه لعنة الله؟ قالوا: قد مات, قالت: فأستغفر الله, فقالوا لها: ما لك لعنتيه ثم قلت: أستغفر الله؟ قالت: إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: "لا تسبوا الأموات فإنهم افضوا إلى ما قدموا....»
2️⃣ ثم قایسوا الحدیث نفسه مع الحدیث الذی اخرجه البخاری فی صحیحه:
✍️ «.... عَنْ عَائِشَةَ - رضى الله عنها - قَالَتْ قَالَ النَّبِىُّ - صلى الله عليه وسلم - « لاَ تَسُبُّوا الأَمْوَاتَ فَإِنَّهُمْ قَدْ أَفْضَوْا إِلَى مَا قَدَّمُوا»(رک: الصورة الملتصقة بالمتن)
3️⃣ «یزید بن قیس» من اصحاب رسول الله (ص) و امیرالمومنین (ع) لها دور هامّ فی حرب الجمل. عائشه لعنت هذا الصحابی! لعل البخاری_ و اقرانه فی السند_ حذف اللعن حفظا لِماء وجهها و کتمانا لسوء سریرتها!
✅ شاهدوا الدسّ و التزویر و الخیانة! انظروا احقادا جملیّة دفینة فی قلوبهم!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═
#مناظره
✍ رفته بودم عربستان و در اونجا به شهر طائف رفتم، در یک فرصتی یکی از مفتی های وهابی را پیدا کردم؛ گفتم فرصت رو غنیمت بشمارم و سوالی از این مفتی بکنم، جلو رفتم ..
👳♀احمد: سلام علیکم یا شیخ ؛ سوالی داشتم
👳🏽♂مفتی وهابی: سلام علیکم بپرسید
👳♀احمد: شما به چه دلیلی میگویید شیعه کافر است؟
👳🏽♂مفتی وهابی: شما مشرک هستید!چون غیر خدا را صدا میزنید و متوسل به انبیاء میشوید و یا علی یا حسین میگویید!
👳♀احمد: جناب شیخ مگر توسل ریشه قرآنی ندارد؟
👳🏽♂مفتی وهابی: کجای قرآن ؟
👳♀احمد: مگر در (سوره یوسف(ع) آیه۹۷)؛ فرزندان یعقوب به پدرشون نگفنتند؛ (یا ابانا استغفر لنا)چه فرقی است بین این آیه و اینکه بگیم (یا وجیه عند الله اشفع لنا عند الله)
👳🏽♂مفتی وهابی: این در زمان حیات پیغمبر بوده بعد از حیات پیغمبر این رابطه تمام شد و رابطش به طور کلی با این دنیا قطع شده
👳♀احمد: این چه امری غیر شرعی شرک آلودی بود که در زمان پیغمبر مرضی خدا بوده و بعد حیات پیغمبر میشه شرک ومبغوض خدا؟!!
👳🏽♂مفتی وهابی: پیغمبر بعد حیات نه صدای اهل دنیا را می شنود و نه قدرت دارد جواب بده
👳♀احمد: آیا عجز متوسل الیه موجب شرک متوسل است؟!! اگر کسی از این دیوار بخواهد به من آب بده، این شخص مشرک است ؟!!
👳🏽♂مفتی وهابی: شما بهتر اسلام را فهمیدی یا صحابه؟، بعد از رحلت پیغمبر(ص) روایتی نداریم که یکی از صحابه بیاد کنار قبر پیغمبر و متوسل بشه به ایشان!
👳♀احمد: یا شیخ از شما بعیده!!
روایاتی آوردم که صحابه متوسل به قبر پیغمبر میشدند
👳🏽♂مفتی وهابی: این روایات ضعیف است
👳♀احمد: شما که اول گفتید اصلا روایتی نداریم حالا میگید هست ولی جعلیه؟!!
👳♀احمد: جناب شیخ ؛ شما آقای ابن حجر عسقلانی را قبول داری؟
👳🏽♂مفتی وهابی: بله
👳♀احمد: ایشون در کتاب (فتح الباری جلد ۲صحفه ۵۷۵) روایتی می آورد:
( یکی از صحابه به نام بلال ابن حارث المزنی آمد کنار قبر پیغمبر و متوسل شد و گفت یا رسولالله استسقِ لامتک فانهم قد هلکوا... بعدش؛ در خواب پیغمبر(ص)را دید و بهش گفت برو به جناب عمر سلام برسون و بگو باران میآید بعد آمد خدمت خلیفه دوم؛ و داستان خود را تعریف کرد و سلام پیغمبر(ص) را به او رساند).
✅ جناب خلیفه دوم وهیچ یک از صحابه نگفتند که بلال بن حارث چرا رفتی کنار قبر پیغمبر و توسل کردی؟! و تو دچار شرک شدهای!
👳♀احمد: آقای ابن کثیر دمشقی سلفی در (البدایه و النهایه جلد هفتم ص۲۰۵) این روایت رو نقل میکنه و میگه این روایت صحیح است .
👳🏽♂مفتی وهابی: نه درست نیست..شرکه..فلان.. برمان
🧔خالد (همراه مفتی): شیخ! ایشون از (فتح الباری و البدایه و النهایه) روایت می آورد و این دو شخصیت، روایت را تصحیح کردن شما اگر راست میگید مناقشه در صحت روایت کنید.
👳♀احمد: دیدم بین خودشان اختلاف افتاد، گفتم قبل اینکه کار به جاهای باریک بکشه برم ...خداحافظی کردم اون دو را به حال خودشون رها کردم
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#مناظره
✍️ چفیه قرمزی بر سر و با ریش های بلند، با صدایی رسا و با آب و تاب فراوان هر شب ابوبکر، عمر و عثمان را بر امیرالمومنین (ع) برتری می داد. جوانی برومند از گوشه مسجد برخواست و ... . بشنوید:
👳🏼♂️ مولوی خالد: سیدنا ابوبکر رض،عمر و عثمان برتر از سیدنا علی رضی الله عنه هستند. ابوبکر و عمر پیران بهشت و عثمان مظلوم این امت.
👦🏻سید محمد: جناب مولوی از محضر شما پرسشی دارم.
👳🏼♂️بفرمایید.
👦🏻 آیا این سه خلیفه در نمازشان بر محمد و آل محمد صلوات میفرستادند؟
👳🏼♂️ آری.
👦🏻 آیا صلوات در نمازشان _بر محمد و آل پاکش_واجب شرعی است؟
👳🏼♂️ بله قطعا.
👦🏻 آیا علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام نیز در نمازشان صلوات می فرستادند؟
👳🏼♂️ بله.
👦🏻 آیا علي و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام بر خلفای سه گانه در نمازشان صلوات می فرستادند؟
👳🏼♂️(با بهت و حیرت😳)خیر. اهل بیت در نمازشان به خلفا صلوات نمی فرستادند❗️
👦🏻 ای مولوی تو را به خدا قسم می دهم که پاسخ بگویی ! آیا کسی در نماز بگوید «اللهم صلّ علی ابی بکر و عمر و عثمان»آیا نمازش باطل است.
👳🏼♂️ (با صدایی گرفته 😰) آری.
👦🏻 آیا ترک صلوات بر محمد و خاندانش باعث بطلان نماز است؟
👳🏼♂️ آری.
✅ پس چگونه از ما می خواهی که کسانی که «ذکر نامشان باعث بطلان نماز است» بر کسانی که «ترک ذکرشان در نماز باعث بطلان نماز است» برتری دهیم؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#أمیرالمومنین
◀️ أخرج ابن شیرویه الدیلمیّ فی« فردوس الأخبار بمأثور الخطاب» عن حذيفة بن اليمان، قال: قال رسول اللّه (ص):
« لو علم الناس متى سمي علي أمير المؤمنين ما أنكروا فضله سمي أمير المؤمنين وآدم بين الروح والجسد قال الله عز وجل! «وإذ أخذ ربك من بني آدم من ظهورهم ذريتهم وأشهدهم على أنفسهم ألست بربكم» قالت الملائكة: بلى. قال تبارك وتعالى: أنا ربكم ومحمد نبيكم وعلي أميركم »
◀️ و کان «ابو الشجاع الدیلمی» عند علماء الرجال:
«كان اماماً، حافظاً، سمع الكثير، ورحل البلاد، وحدّث، وكان من أوعية العلم.»
📚 النجوم الزاهرة ج۵ ص۲۱۱
✅ فإذن لا تصغی الی اقوال النواصب_کابن التیمیة خذله الله_ فی تضعیف هذه الروایة.
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#الفاروق
◀️ اخرج الطبری فی تاریخه:
♦️ «... قال ابن شهاب بلغنا أن أهل الكتاب كانوا أول من قال لعمر الفاروق وكان المسلمون يأثرون ذلك من قولهم ولم يبلغنا أن رسول الله صلى الله عليه وسلم ذكر من ذلك شيئا...»(شاهد الصورة الملتصقة بالمتن)
📚 تاريخ الطبري - (4 / 196)
◀️ لا تتعجبوا یا أخوانی من اهل السنة! #الفاروق لقب من #الیهود لعمر بن الخطاب! و المسلمون (اقرأ اهل السنة) یتبعون الیهود فی ذالک! الخیلفة العمریّ یتأثّر کثیرا من الیهود... .
⛔️ و العاقل تکفیه الاشارة
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═
#مناظره
✍ محمد دانشجوی دکتری تازه حافظ شده بود و تو مسابقات قرآن دانشگاه با کسب رتبه برتر؛ جایزه سفر حج رو برنده شد، خودش تعریف می کنه...بالاخره روز موعود فرا رسید و عازم مکه شدم، فصل بهار بود وشهر مکه خنک بود..
◀️ یک روز وقتی وارد مسجدالحرام شدم، هوا بارانی شد و باران بارید و آب از ناودان کعبه شریف شروع به پایین ریختن کرد، من مانند مردم برای متبرِّک شدن رفتم زیر آب ناودان.. در این حال وهوا یکدفعه یکی از طلبه های وهابی، چفیه قرمز، ریش بلند، آمد جلو گفت:
👳🏼♂ابوحامد: این کار شرک است😡
👨🏻🎓محمد: چرا مگر ما چکار کردیم😳؟!!
👳🏼♂ ابوحامد: تبرک به موجودات عالم در کنار خداوند شرک است🤨.
👨🏻🎓 محمد: نه این شرک نیست🤔
👳🏼♂ نه شما چه میدانید؟!، شرک است!!
👨🏻🎓 از قرآن برایتان میخوانم ودلیل می آورم...
👳🏼♂ ابوحامد: از قرآن 😳 مگر بلدی؟
👨🏻🎓 محمد: شروع کردم 🧐...
خداوند در سوره آل عمران آیه۹۶ می فرماید: ( إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ...) گفتم آیا طبق این آیه این بیت👈(کعبه) مبارک نیست ؟؟
👳🏼♂ ابو حامد: باکمال تعجب😳.. بله
👨🏻🎓 محمد: و از طرفی🧐
خداوند در سوره(ق) آیه ۲۹ می فرماید: (وَ نَزَّلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً مُبارَكاً فَأَنْبَتْنا بِهِ جَنَّاتٍ وَ حَبَّ الْحَصِيدِ.)
👳🏼♂ابوحامد: سرش را تکان داد و تایید کرد🙁
👨🏻🎓محمد: خداوند برکت را بر برکت نازل کرده؛ پس برکت مضاعف شده و مردم به آن تبرک می جویند..
👳🏼♂ابوحامد: ساکت شد 😨 جوابی برای گفتن نداشت و رفت..
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#کتمان_الحقایق
◀️ قال عبدالله بن عباس:
♦️ « نظر النبي (ص) إلي فقال : يا علي أنت سيد في الدنيا سيد في الآخرة حبيبك حبيبي و حبيبي حبيب الله و عدوك عدوي و عدوي عدو الله و الويل لمن أبغضك بعدي »
◀️ «یحیی ابن مَعین» من أکابر علماء الرجال عند اهل السنة. لما ورد أبو الأزهر من صنعاء و ذاكر أهل بغداد بهذا الحديث أنكره!
◀️ فلما كان يوم مجلسه قال في آخر المجلس:
♦️ أين هذا الكذاب النيسابوري الذي يذكر عن عبد الرزاق هذا الحديث؟
◀️ فقام أبو الأزهر فقال:
♦️ هوذا أنا.
◀️ فضحك يحيى بن معين من قوله و قيامه في المجلس فقربه و أدناه ثم قال له:
♦️ كيف حدثك عبد الرزاق بهذا و لم يحدث به غيرك؟
◀️ فقال :
♦️ أعلم يا أبا زكريا أني قدمت صنعاء و عبد الرزاق غائب في قرية له بعيدة فخرجت إليه و أنا عليل فلما وصلت إليه سألني عن أمر خراسان فحدثته بها و كتبت عنه و انصرفت معه إلى صنعاء فلما ودعته قال لي : قد وجب علي حقك فأنا أحدثك بحديث لم يسمعه مني غيرك فحدثني و الله بهذا الحديث لفظا.
◀️ فصدقه يحيى بن معين و اعتذر إليه.
✅ فليت شعري ما الذي يخافه عبد الرزّاق مع شرفه و شهرته و فضله، لو لا عادية النواصب، و داعية السوء، و أن يواجهه مثل ابن معين بالتكذيب، و أن يشيطوا بدمه؟!
و يا عجبا من ابن معين! لم يرض بكتمانه فضائل أمير المؤمنين عليه السّلام حتّى صار يقيم الحواجز دون روايتها!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═
#انکار_حقایق
1️⃣ ابن عباس می گوید:
♦️ « نظر النبي (ص) إلي فقال : يا علي أنت سيد في الدنيا سيد في الآخرة حبيبك حبيبي و حبيبي حبيب الله و عدوك عدوي و عدوي عدو الله و الويل لمن أبغضك بعدي »
✍️ رسول خدا (ص) به علی (ع) نگریست و گفت: یا علی! تو سرور در دنیا و سرور در آخرت هستی! دوست تو، دوست من و دوست من، دوست خداوند است. دشمن تو، دشمن من و دشمن من، دشمن خداوند است. وای بر کسی که بعد از من از تو بغض داشته باشد.
2️⃣ ابن مَعین از بزرگ ترین علمای رجال اهل سنت است. او با شنیدن این حدیث در صدد طعن بر آن آمد و گفت:
♦️«... أين هذا الكذاب النيسابوري الذي يذكر عن عبد الرزاق هذا الحديث...»
✍️ این کذاب نیشابوری که این حدیث را از عبدالرزاق روایت کرده است کجاست؟
3️⃣ ابوالازهر نیشابوری از جای برخواست و گفت: آن مرد من هستم! ابن معین شرمنده شد و او را نزد خود برد و اکرام نمود. ابوالازهر ماجرای شنیدن این روایت را از عبدالرزاق برای او تعریف کرد! ابن معین از او معذرت خواهی نمود.
4️⃣ ابوالازهر نیشابوری فردی کاملا ثقه و مورد اعتماد است. تمام روایان این حدیث از بزرگان اهل سنت هستند.
5️⃣ اگر کسی اندکی در این حدیث تفکر کند، حقانیت اهل بیت (ع) و جهنمی بودن دشمنان آنها، برای او روشن خواهد شد. به همین دلیل بوده که امثال یحیی بن معین و ذهبی با ناصبی گری در صدد انکار حقایق و روایات قطعی حقانیت امیرالمومنین (ع) برآمده اند!
✅ با وجود دشمنی های آشکار علمای رجال اهل سنت با حقایق، آیا می توان به نظرات آنها در رد فضائل اهل بیت (ع) اعتماد کرد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
✧❁﷽❁✧
#عصبیة_جاهلیة
1️⃣ قد یری الباحث فی التاریخ الاسلام بأنّ الخلیفة الثانی أحدث بدعا کثیرة فی الدین اتباعا للجاهلیة و رفضا قاطعا للسنة المحمدیّة صلوات الله علیه و آله.
2️⃣ و أنت تجد من الخصال المعتبرة في الكفاءة فی النکاح عند فقهاء اهل السنة النسب و المنصب! واستدلّوا على ذلك بقول عمر:
♦️ «لأمنعنّ فروج ذوات الأحساب إلا من الأكفاء» وفي رواية: «قلت : وما الأكفاء ؟ قال : في الأحساب.»
♦️ ولأنّ العرب يعتمدون الكفاءة في النّسب ويتفآخرون برفعة النّسب ، ويأنفون من نكاح الموالي ، ويرون ذلك نقصاً وعاراً. (راجع الصورة الملتصقة بالمتن)
3️⃣ نعم نکاح العرب من الموالی (ک الفرس و االاتراک و ...) کان ممنوعا و نقصا و عارا للعرب عند عمر بن الخطاب! بینما رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم قال:
🔸 يا أيها الناس إن ربكم واحد وأباكم واحد ألا لا فضل لعربي على عجمي ولا لعجمي على عربي ولا أسود على أحمر ولا أحمر على أسود إلا بالتقوى . أبلغت ؟ قالوا : بلغ رسول الله صلى الله عليه و سلم
📚 مجمع الزوائد ومنبع الفوائد - (3 / 586)
✅ إن الخلفية الذهنية التي انطلق منها عمر بن الخطّاب، هي خلفية عشائرية حملها معه قبل الإسلام، و تلزم الباحث بالوقوف بوجه أفكاره الجاهلية، و بالإذعان بشدة العصبية و الحمية الجاهلية. عصمنا اللّه من العصبية الجاهلية الباردة، و أن يوفّقنا لاتباع الحق و نبذ الباطل أين ما كانا، و هل الحق إلّا حقيق بالقبول؟ و هل الباطل إلا حري بالإعراض عنه؟
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
✧❁﷽❁✧
#الزنی_عنفاً
1️⃣ اشتهر عمر بن الخطاب بالخشونة و الروعنة و إن درّة عمر أهيب من سيف الحجّاج! إنّه کان فظا، غلیظا، خشن العیش، شدیدا علی النساء و الإماء و یضربهن بالدرة!
2️⃣ قد اخرج ابن سعد فی طبقاته:
♦️ «... أخبرنا علي بن زيد أن عاتكة بنت زيد كانت تحت عبد الله بن أبي بكر فمات عنها واشترط عليها أن لا تزوج بعده فتبتلت وجعلت لا تزوج وجعل الرجال يخطبونها وجعلت تأبى فقال عمر لوليها اذكرني لها فذكره لها فأبت عمر أيضا فقال عمر زوجنيها فزوجه إياها فأتاها عمر فدخل عليها فعاركها حتى غلبها على نفسها فنكحها فلما فرغ قال أف أف أف أفف بها ثم خرج من عندها وتركها لا يأتيها فأرسلت إليه مولاة لها أن تعال فإني سأتهيأ لك.» (انظر الصورة الملتصقة بالمتن)
📚 الطبقات الكبرى - (8 / 265)
3️⃣ خلیفة الثانی ارتکب جریمة الزنی! لأنّ الفقهاء کلهم یرون أنّ المرأة الثيّب و الأَْيِّم هي مالكة لأمرها و أحقّ بنفسها من وليّها ولا ولاية لأحد عليها، وعلى فرض ثبوت الولاية عليها، يجب أن يُجمع رضاها إلى رضا وليّها.
📚 راجع: الموسوعة الفقهية الكويتية - (11 / 253)
4️⃣ لكن هذا النص یدلّ بوضوح إلى أن عاتكة لم ترض بهذا النكاح، وأنّ عمر أكرهها على ذلك وتجاوز عليها بدون أذنها فالنتیجة أنّ الخلیفة ارتکب جریمة الزنی عنفاً و کرهاً!
✅ تاملوا فی ما وصف الله عباد الرحمن فی الکتاب:
🔹 و لا يَزْنُونَ وَ مَنْ يَفْعَلْ ذلِكَ يَلْقَ أَثاما يُضاعَفْ لَهُ الْعَذابُ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ يَخْلُدْ فيهِ مُهانا (الفرقان/ 68 و 69)
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
┅═✧❁﷽❁✧═┅
#دستبرد
1️⃣ عبارت تحريف شده صحیح بخاری:
✍️ «...أَنَّهُ سَمِعَ ابْنَ عَبَّاسٍ - رضى الله عنهما - يَقُولُ بَلَغَ عُمَرَ أَنَّ فُلاَنًا بَاعَ خَمْرًا فَقَالَ قَاتَلَ اللَّهُ فُلاَنًا ، أَلَمْ يَعْلَمْ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ « قَاتَلَ اللَّهُ الْيَهُودَ ، حُرِّمَتْ عَلَيْهِمُ الشُّحُومُ فَجَمَلُوهَا فَبَاعُوهَا »
2️⃣ عبارت بدون تحریف از صحیح مسلم:
✍️ « عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ بَلَغَ عُمَرَ أَنَّ سَمُرَةَ بَاعَ خَمْرًا فَقَالَ قَاتَلَ اللَّهُ سَمُرَةَ أَلَمْ يَعْلَمْ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- قَالَ « لَعَنَ اللَّهُ الْيَهُودَ حُرِّمَتْ عَلَيْهِمُ الشُّحُومُ فَجَمَلُوهَا فَبَاعُوهَا»
3️⃣ «سمرة بن جندب» از صحابه و از دشمنان امیرالمومنین علی (ع) می باشد. او در زمان خلافت خلیفه دوم خرید و فروش مسکرات و شراب انجام می داد. خلیفه دوم با شنیدن این خبر سمرة بن جندب را نفرین نمود!
4️⃣ بخاری در متن حدیث #دستبرد نموده و اسم «سمرة» صحابی شراب فروش را حذف نموده و به جای آن «فلانا» به کار برده است.
✅ اگر ما هم همانند خلیفه دوم برخی صحابه شراب فروش و دروغگو و خائن را نفرین و لعن کنیم چه مشکلی دارد؟
✅ شاید امثال سمرة و معاویه و مغیرة و... الگوهای خاندان پلید سعودی و آل خلیفه هستند که به راحتی کشتار می کنند و دیسکو حلال تاسیس می کنند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
┅═✧❁﷽❁✧═┅
#الشجرة_الملعونة
◀️ قد اخرج الحاکم بإسناد صحیح:
♦️ عن عبد الرحمن بن عوف رضي الله عنه قال : كان لا يولد لأحد مولود إلا أتي به النبي صلى الله عليه و سلم فدعا له فأدخل عليه مروان بن الحكم فقال : هو الوزغ ابن الوزغ الملعون ابن الملعون
هذا حديث صحيح الإسناد و لم يخرجاه
📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (4 / 526)
✅ لکن من العجیب نری أنّ اهل السنة أخذوا دینهم منهم! عملوا بروایاتهم و قد جعلوهم من خیرالقرون!! هذا و الله یضحک به الثکلی! إنّ الشجرة الملعونة الخبیثة صار من مصادیق خیر القرون!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
دانشگاه امامت
┅═✧❁﷽❁✧═┅ #الشجرة_الملعونة ◀️ قد اخرج الحاکم بإسناد صحیح: ♦️ عن عبد الرحمن بن عوف رضي الله عنه قا
✍️ کانال «دلائل الصدق لنهج الحق» به زبان عربی و مرتبط با کانال دانشگاه امامت است. دوستان و اساتیدی که تسلط به زبان عربی دارند و مایل به نشر حقایق دین و فضائل اهل بیت علیهم السلام هستند به @Abolhasanain110 مراجعه کنند.
ممنون از همکاری همه اعضای گرامی
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
┅═✧❁﷽❁✧═┅
#الراشی_و_المرتشی
1️⃣ إنّ یزید بن معاویة (لعنة الله علیه) كان ناصبيا، فظا، غليظا، جلفا، يتناول المسكر، ويفعل المنكر افتتح دولته بمقتل الشهيد الحسين (علیه السلام) ، واختتمها بواقعة الحرة و حرق الکعبة!
2️⃣ إنّ معاویة بن ابی سفیان حاول کثیرا _ کالقتل و الاغتیال و الرشوة و ... _ فی تثبیت خلافة ابنه یزید! و هذا الامر من موبقاته! معاویة ارسل الی عبدالله بن عمر بمائة ألف درهم لیبایع یزید السکیر الناصبیّ!
♦️ «... إنّ معاوية أراد بن عمر على ان يبايع ليزيد فأبى وقال لا أبايع لأميرين فأرسل إليه معاوية بمائة ألف درهم فأخذها فدس إليه رجلا فقال له ما يمنعك ان تبايع فقال ان ذاك لذاك يعني عطاء ذلك المال لأجل وقوع المبايعة ان ديني عندي إذا لرخيص...»
📚 فتح الباري - ابن حجر - (13 / 70)
⛔️ شاهدوا الصورة الملتصقة بالمتن
✅ هذا والله من المضحک المبکی! اخذوا دینم من الراشی و المرتشی! جعلوا قاتل سید شباب اهل الجنة (علیه السلام) امیرا للمومنین! بل اعجب من ذالک رأیهم بأنّ کلّ قاتل، فاسق، خائن، کاذب و ... من الصحابة و الامراء، کانوا من «خیرالقرون» و من «اهل الجنة»!!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#السرقة
1️⃣ شاهدوا الحدیث بلاتحریف من مستدرک علی الصحیحین للحاکم:
♦️ «... قالت عائشة رضي عنها : و كانت تحدث نفسها أن تدفن في بيتها مع رسول الله صلى الله عليه و سلم و أبي بكر فقالت : إني أحدثت بعد رسول الله صلى الله عليه و سلم حدثا أدفنوني مع أزواجه فدفنت بالبقيع »
⛔️ هذا الحدیث صحیح علی شرط البخاری و المسلم
2️⃣ ثم قارنوا الحدیث مع الذی أخرجه البخاری فی صحیحه:
♦️ «... عَنْ عَائِشَةَ - رضى الله عنها - أَنَّهَا أَوْصَتْ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ الزُّبَيْرِ - رضى الله عنهما - لاَ تَدْفِنِّى مَعَهُمْ وَادْفِنِّى مَعَ صَوَاحِبِى بِالْبَقِيعِ ، لاَ أُزَكَّى بِهِ أَبَدًا»
⛔️ شاهدوا الصورة الملصقة بالمتن
3️⃣ فإنّ الباحث المحقق یری أنّ البخاری_ او أقرانه_ حذفوا «إني أحدثت بعد رسول الله (ص) حدثا»! کتمانا لبدع أمهم عائشة بعد رسول الله (ص) حینما اقرت و اعترفت عائشة نفسها بالبدع التی أحدثت فی الدین! و قد قال النبیّ (ص):
♦️«... وإياكم ومحدثات الأمور فان كل محدثة بدعة وكل بدعة ضلالة»
📚 مسند أحمد بن حنبل - (4 / 126)
✅ و بالتالی هل _علی حدّ قول النبیّ (ص)_ عائشة ضالّة مضلّة؟ هل یجوز لنا أن ناخذ دیننا من الضالّ و المبتدع ؟!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110