═✧❁﷽❁✧═
#عترت
1️⃣ کلمه #عترت در لغت فصیح عرب، در معانی زیر به کار رفته است:
🔹 صخره بزرگ یک کوه که از دور واضح و معلوم است.
🔹 تنه اصلی درخت که با بریدن آن نیز، باقی می ماند.
🔹 قطعه اصلی مشک در ناف آهو که همه جا را خوشبو می کند.
🔹 مرکز اصلی و کلیدی یک شهر.
🔹 بهترین مالی که در جاهلیت تقدیم بت ها می شد.
📚 مجمع البحرين، ج3، ص: 396
2️⃣ قدر مشترک معانی فوق را می توان در مفاهیمی مثل «اصلی ترین، مهم ترین، با ارزش ترین و محوری ترین فرد در یک مجموعه» جستجو کرد.
3️⃣ ابوسعید خدری از رسول خدا (ص) روایت می کند که: امت اسلام به بلایی گرفتار می شود که مردم، هیچ پناهی برای در امان ماندن از ظلم پیدا نمی کنند:
♦️«... فيبعث الله رجلا من #عترتي من أهل بيتي فيملا به الأرض قسطا كما ملئت ظلما وجورا يرضى عنه ساكن السماء وساكن الأرض لا تدع السماء من قطرها شيئا إلا صبته مدرارا ولا تدع الأرض من مائها شيئا إلا أخرجته حتى تتمنى الأحياء الأموات...»
🔸 خداوند در این زمان مردی از #عترت من که از اهل بیت من است مبعوث می کند او زمین را پر از قسط و عدل می کند همانطور که پر از ظلم و جور شده بود. ساکنان آسمان و اهل زمین از او راضی هستند. آسمان تمام برکاتش را به زمین نازل می کند و زمین تمام آب ها(و گنج ها و نعمت هایش) راخارج می کند.(امنیت و عدالت و برکت آنقدر زیاد است که) در زمان حکومت او مردگان آرزو می کرند تا زنده شوند.
✅ بر اساس این روایت حضرت مهدی (ع) با ارزش ترین، مهم ترین، کلیدی ترین، ناب ترین بنده و فرستاده خدا است. او از ثقلین است که هر کس بدان چنگ زند رستگار است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
بی پرده با #مولوی_عبدالحمید
✍️ جناب مولوی عبدالحمید در روز 12 بهمن انتقاداتی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان کردند. بیانات ایشان را در دو محور بررسی می کنیم:
⏺ محور اول: نقد های وارده به کلیت سخنرانی ایشان
1️⃣ رویکرد و ژست طلبکارانه از نظام: چرا شما در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ یک از خدمات و منافع انقلاب برای اسلام، ایران و اهل سنت اشاره نکردید؟ آیا نقد منصفانه فقط گفتن سیاهی های نظام و بزرگ نمایی چند برابری آن و گفتن خوبی های(دروغین) رژیم شیطانی آمریکا است؟
2️⃣ تاثر شدید از فضای رسانه های معاند جمهوری اسلامی ایران: در سخنرانی شما در موضوعاتی همانند: حقوق زندانیان، بازداشت ها و اعدام ها، دفاع از سران فتنه (کروبی و میرحسین)، بی مبالات جلوه دادن رهبری در امور اهل سنت با ادعای ملاقات نکردن و ... همسویی کاملی با رسانه های (غربی، عبری، عربی) دیده می شود. این تاثر و همسویی را چگونه تحلیل کنیم؟ آیا شخصیت شما جایگاه خاصی در فتنه های احتمالی سال بعد می تواند داشته باشد؟
3️⃣ ادبیات #ضد_وحدت شیعه و اهل سنت: آقای عبدالحمید! با آنکه دم از وحدت می زنید ولی ادبیات حاکم در گفتار شما کاملا ضد وحدت است. آیا عباراتی مثل: «شیعه و اهل سنت، ما اهل سنت، اهل سنت ایران، شیعه های مسجدی و ...» ادبیات تقابلی میان شیعه و اهل سنت نیست؟
⏺ محور دوم: نقد های وارده به موارد جزئی سخنرانی مولوی عبدالحمید:
1️⃣ شما می گویید:«همۀ ما باید #ظرفیت خودمان را بالا ببریم»: کاش در عمل به این گفته اعتقاد داشتید! ظرفیت خود را بالا ببرید و یک بار صد ها ظلم و جنایتی را که صحابه مثل: جنایات خالد بن ولید در حمله به ایران و کور کردن هزاران نفر، جنایت های معاویه در شراب خواری و رباخواری و کشتن هزاران نفر برای رسیدن به سلطنت را محکوم کنید!
2️⃣ پیشنهاد «#تریبون_آزاد»: کاش شما هم یک تریبون آزاد برای بررسی غضب حضرت زهرا (س) نسبت به ابوبکر و عمر و آثار این غضب برقرار کنید! شما دم از تریبون آزاد می زنید در حالی که اعتقاد تمام علمای اهل سنت « حذف حقایق تاریخی و اختلافات بین صحابه و ممنوعیت مطالعه و نقل آن(امساک عما شجر بین الاصحاب)» است. به این تناقض چه جوابی می دهید؟
3️⃣ درخواست «تغییر بند ممنوعیت کاندیداتوری اهلسنت برای ریاستجمهوری» به عنوان #اولین_گام برای رفع تبعیض نسبت به اهل سنت دارید. وقتی گام اول شما این است گام های بعدی احتمال بسیار زیاد حذف مذهب رسمی (شیعه 12 امامی) ایران، حذف اصل ولایت فقیه، حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و ... باید باشد! این درخواست شما چه تفاوتی با درخواست های شیطان بزرگ آمریکا دارد؟
4️⃣ درخواست «حاکمیت سیاسی چهار ساله اهل سنت»: آیا اهل سنت با شرکت در انتخابات های متعدد جمهوری اسلامی حاکمیت خود را اعمال نکرده اند؟ آیا شما منکر صد ها مدیر ومعاون و نماینده اهل سنت در سطوح پاینی و میانی نظام هستید؟ آیا همه اهل سنت از حقوق جزایی و مدنی و سیاسی مساوی با شیعیان و دیگر ادیان برخوردار نیستند؟ آیا شما در احکام مدنی و احوال شخصیه آزادی مطلق ندارید؟ و ... .
5️⃣ در آخر می گوییم: کسی کمترین درکی از دموکراسی داشته باشد #حاکمیت_اکثریت بر اقلیت را می پذیرد. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیانگر اراده اکثریت قریب به اتفاق این مردم است. قانون اساسی بر اساس اراده و رای اکثریت مردم ایران محدویت های بسیار جزئی برای اهل سنت قائل شده است. این محدودیت های بسیار جزئی به دلیل مصالح کلان کشور است. آیا شما که دم از حقوق بشر غربی و عدالت می زنید، با اراده حداکثری مردم ایران مشکلی دارید؟ ظرفیت خود را بالا ببرید و حاکمیت قانون اساسی را قبول کنید! قانون اساسی ما بسیار بهتر از شلاق های خلیفه دوم ، داغ های یزید و کشتار های حجاج و ... است.
✍️ ابومحمد خمسلویی.
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#جرم_بزرگ
1️⃣ «اصبَغ بن نُباته» از یاران خاص امیرالمومنین (ع)است. او از شرطة الخمیس است که عهد «فداکارای تا پای جان» را با حضرت بسته بودند.
2️⃣ اصبغ از عمار روایت می کند که رسول خدا (ص) به حضرت علی (ع) می فرموند:
🔹 خداوند تو را به زینتی آراسته است که هیچ کدام از بندگانش را همانند آن نیاراسته. خداوند بندگان مسکین خویش و همراهی با آنها را در نزد تو محبوب ساخته است. و تو را #امام مورد رضایت آنها قرار داده و آنها را پیروان مورد رضایت تو!
خوش به حال کسی که تو را دوست بدارد و تو را تصدیق کند و وای به حال کسی که به تو بغض ورزد و تو را تکذیب کند.
هر کس تو را دوست بدارد و تصدیق کند آنها همسایگان خانه تو و دوستان صمیمی تو در بهشت هستند و هر کس به تو بغض ورزد و تو را تکذیب کند همانا بی تردید بر خداست که همان برخوردی که با کذابین دارد، با آنها بکند.(تصویر بالا)
3️⃣ با آنکه محبت به اهل بیت (ع) دستور رسول خدا (ص) بوده که در صدها روایت بدان اشاره شده، علمای متعصب اهل سنت محبت بسیار اصبغ به امیرالمومنین (ع) را جرمی بزرگ دانسته و :
♦️ «فتن بحب علي بن أبي طالب (ع) فأتى بالطامات في الروايات، فاستحق من أجلها الترك»
🔸 اصبغ به خاطر محب علی (ع) فریفته شد! بدین خاطر امور بزرگ و خارق العاده ای(معجزات و ادله ولایت اهل بیت ع) را روایت کرده است و بدین خاطر مستحق آن است که روایت هایش نقل نشود!
📚 تهذيب الكمال للمزي - (3 / 310)
✅ چرا اهل سنت روایت #اصبغ_ها را نقل نمی کنند ولی در عوض روایت های قاتلان امام حسین (ع) مثل عمرو بن سعد و ... را می پذیرند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#ضد-اسلام
1️⃣ مقداد بن عمرو کندی یکی از صحابه است. او روزی از رسول الله(ص) سوال نمود اگر با یکی از کفار جنگیدیم و او با شمشیر دست من را قطع کرد و سپس به درختی پناه گرفت و گفت: «اسلمت للّه» مسلمان شدم، آیا با اقرار به مسلمان شدن، جایز است او را به قتل برسانم؟ پیامبر (ص) فرمود: جایز نیست او را به قتل برسانی. مقداد گفت: ای رسول خدا (ص) او یکی از دستان مرا قطع کرد و بعد از قطع کردن اقرار به اسلام کرد؟ رسول الله در جواب فرمود:
♦️«لا تقتله فان قتلته فانه بمنزلتك قبل ان تقتله وانت بمنزلته قبل ان يقول كلمته التى قال»
🔸 او را نکش! زیرا اگر او را بکشی، او قبل از کشته شدنش، در مسلمان بودن، همانند تو است. و تو نیز در صورت کشتن او، همانند قبل از اسلام آوردن او (مهدور الدم و اهل جهنم) هستی!
2️⃣ بر اساس این روایت و روایت های متواتر دیگر به صرف اقرار زبانی دال بر اسلام، از سوی هر کسی، آن شخص مسلمان است و جان و مال و ناموس او حرمت دارد. با هیچ توجیهی نمی توان این حرمت را از بین برد. این امر یکی از زیباترین جلوه های رحمت دین اسلام است. این روایت ها همگی جایگاه و ارزش مسلمان را بیان می کند.
3️⃣ با این وجود، ابن تیمیه حرانی در «مجموع الفتاوی» به اندک بهانه ای بیش از هشتاد و چهار بار فتوا به کفر، ارتداد و کشتن مسلمانان داده است. او به خاطر همین تند روی ها چندین بار توسط فقهای اهل سنت به زندان افتاد.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#خطر_نفاق
1️⃣ نفاق یکی از بزرگ ترین خطراتی است که جامعه اسلامی را همواره تهدید می کند. خداوند و رسولش(ص) در صدها آیه و روایت به این خطر اشاره کرده اند.
2️⃣ یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ اسلام روزهای بعد از وفات پیامبر خدا (ص) است. «عبدالله بن عمر» در این باره می گوید:
♦️ «لما قبض النبى (ص) اشرأب النفاق بالمدينة وارتدت العرب وارتدت العجم...»
🔸 زمانی که نبی خدا از دنیا رفت نفاق بر شهر مدینه حاکم شد و همه عرب و عجم از دین برگشتند!
📚 كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال - (5 / 660)
3️⃣ عایشه وضعیت شهر مدینه را اینگونه بیان می کند:
♦️«... أَنَّ النَّبِىَّ (ص) لَمَّا تُوُفِّىَ اشْرَأَبَّ النِّفَاقُ بِالْمَدِينَة»(رک: تصویر بالا)
🔸زمانی که پیامبر (ص) از دنیا رفت #نفاق همه شهر مدینه را دربر گرفت!
✅ اهل سنت چگونه شهری را که نفاق در آن فراگیر بوده سلف صالح و الگوی خود قرار می دهند؟ مگر ابوبکر توسط اهل همین شهر به خلافت انتخاب نشد؟ اجماع منافقین ارزشی دارد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#اختلاف_بزرگان
1️⃣ موارد زیر گوشه ای از اختلاف علمای رجالی و حدیثی اهل سنت با یکدیگر است:
🔸 امام ابن منده درباره امام ابی نعیم حرف بسیار زشتی گفته است!
🔸 امام طاهر مقدسی آرزوی کوری(نابودی) امام ابی نعیم را کرده است!
🔸 امام ابن ابی شیبه امام ابن معین را دروغگو می دانست!
🔸 امام ثوری دشمن درجه یک امام ابوحنیفه بود و گفت: ابوحنیفه دوبار به خاطر کفر توبه داده شد! او شوم ترین مولود اسلام است!
🔸امام ابن ابی ذئب امام مالک او را کافر می دانست که باید گردنش زده شود!
🔸 امام ابوحازم امام زهری را (عالم درباری بنی امیه) شرور ترین علما می دانست!
🔸 امام ابن منده امام بخاری را مدلس و فریبکار در حدیث می دانست!
2️⃣ ابن حجر عسقلانی درباره اختلافات فوق می گوید:
✍️ جرح ها و حملاتی که بزرگان (اهل سنت) درباره یکدیگر دارند بدان توجهی نمی شود! خصوصا در مواردی که این اختلاف به خاطر دشمنی و تعصب مذهبی یا حسادت و ... باشد! ... .
◀️ او در ادامه می گوید:
♦️ «ولو شئت لسردت من ذلك كراريس»
🔸 اگر بخواهم درباره این اختلافات (تکذیب ها و تکفیرها و ... میان بزرگان اهل سنت) مطالبی بگویم دفترهای زیادی می شود! (رک: تصویر بالا)
3️⃣ اهل سنت اعتبار روایات _ و در نتیجه دین و مذهب_ خود را، بر اساس اقوال علمایی تنظیم کرده اند که آنها خود، اختلافات فراوانی با یکدیگر داشته اند و همدیگر را تکذیب، تفسیق و تکفیر نموده اند.
✅ آیا با وجود این اختلافات، اعتباری برای روایات آنها باقی می ماند؟ به قول شاعر:
🔹 هر چه بگندد نمکش می زنند
🔹 وای از آن روز که بگندد نمک
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#صاحبان_اسرار
1️⃣ «جُويريّة بن مسهر العبدي» از ناب ترین یاران امیرالمومنین (ع) است. او موذن حضرت (ع) و از جمله راویان فضیلت «ردّ الشمس» است. جویریة از صاحبان سرّ مولا علی(ع) بود. آن حضرت (ع) ماجرای شهادت خویش و نیز شهادت فرزندانش در کربلاء را به او گفته بود. ارتباط او با مولا (ع) آنقدر زیاد و عمیق بود که برخی گمان می کردند او «وصی» حضرت (ع) است.
2️⃣ حضرت امیر (ع) عاقبت او را اینگونه بیان کرد:
♦️ ليقتلنّك العتلّ الزنيم و ليقطعنّ يدك و رجلك، ثمّ إنّه ليصلبنّك. ثمّ مضى دهر حتّى ولّي زياد بن أبيه في أيّام معاوية فقطع يده و رجله ثمّ صلبه
🔸 تو را شخص بد رفتار و زنازاده به قتل می رساند و دست و پای تو را قطع می کند و سپس تو را به صلیب می کشد. سال ها سپری شد تا اینکه زیاد بن ابیه در ایام معاویه به حکومت رسید. دست و پای او را قطع کرد و سپس او را به صلیب کشید!
3️⃣ روزی امام (ع) در مسیری می رفتند. جویریة از او فاصله داشت حضرت (ع) با مهربانی به او توجه نمود و او را صدا کرد: ای جویرة! خودت را به من برسان. آیا نمی دانی وقتی من تو را دور از خود می بینم، دلتنگت می شوم؟! جویرة با سرعت سمت حضرت دوید! وقتی نزد او رسید مولا (ع) به او گفت: «ألا تعلم إني أهواك و احبك؟!» آیا نمی دانی من بی تاب تو می شوم و تو را دوست دارم!؟
✅ منطق جویریة ها، همت ها، سلیمانی ها و ادریسی ها و ... عاشق بودن است.
♦️ عاشقان را سر شوريده به پيكر عجب است!
♦️ دادن سر نه عجب، داشتن سر عجب است!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#نفوذ_نفاق
1️⃣ خداوند در قرآن بارها دستور به تبعیت از رسول خدا (ص) داده و پیامبر را (ص) اسوه و الگوی همه بشریت نامیده است.
2️⃣ خداوند در قرآن، پیامبر (ص) را تبیین کننده کتابش معرفی کرده است. زیرا بسیاری از آیات متشابه بوده که نیاز به تفسیر و تبیین آن حضرت (ص) دارد و نیز جزئیات احکام مثل نماز و روزه و حج و ... با سنت ایشان روشن می شود.
3️⃣ با وجود این، خط فکری شرک و نفاق همواره در صدد ضربه زدن به مشروعیت و مقبولیت سنت نبوی بود. مشرکین برچسب مجنون و ساحر به رسول خدا (ص) می زدند و منافقین در حساس ترین لحظات عمر ایشان(ص)، او را متهم به هذیان گویی نموده و مانع از کتابت وصیت او شدند.
4️⃣ خط فکری منافقین، با «ممنوعیت هر گونه نقل و کتابت حدیث» در زمان خلفای ثلاثه ادامه یافت. عمر بن خطاب سیاست حصر نمودن صحابه پیامبر (ص) را در پیش گرفت. او ابوذر _ راستگوترین صحابه _ ، عبدالله بن مسعود و ابودرداء را تا زمان مرگ خویش، در مدینه حبس نمود و نقل هر گونه حدیث را برای آنها ممنوع کرد! ( رک: تصویر بالا)
✅ آیا ممنوعیت نقل و کتابت حدیث دشمنی با سنت نبوی نیست؟ آیا این سیاست همان سیاست معروف یهود «استحاله از درون» نیست؟ سیاستی که با مهره های نفوذی، ماهیت و محتوای دین اسلام را حذف، تحریف و تغییر می دهد!؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
💎سوال💎
آیا امام زمان علیه السلام شهید می شوند⁉️
❇️پاسخ❇️
◀️ هیچ روایت صحیحی که نشان دهد امام زمان علیه السلام شهید می شود، وجود ندارد. بلکه روایت از امام صادق علیه السلام وجود دارد که امام زمان علیه السلام به مرگ طبیعی از دنیا می رود و با رجعت امام حسین علیه السلام توسط ایشان غسل و کفن و حنوط می شود.
◀️ روایتی که سر زبان ها مطرح می شود که قاتل ایشان یک زن از بنی تمیم که مثل مردان ریش دارد و از بالای پشت بام سنگی بر سر مبارک امام زمان علیه السلام پرتاب می کند:
1⃣ هیچ سندی ندارد.
2⃣ اولین بار توسط شیخ احمد احسائی در شرح زیارت جامعه کبیره( قرن 12 هجری قمری) آمده است و هیچ اصالتی ندارد.
3⃣ شیخ احمد احسائی مورد تائید در علم رجال نیست و دارای عقاید منحرف می باشد.
4⃣ روایات دال بر مسموم و مقتول شدن همه ائمه علیهم السلام حمل بر غالب موارد شده است.
◀️ در کتب عامه روایتی از کعب الاحبار _یهودی کذاب و عامل معاویه خبیث در نقل عقاید یهود میان مسلمانان_ نقل شده است که امام زمان علیه السلام بعد از 20 سال جنگ کشته می شود.
◀️ ترور امام زمان علیه السلام آن هم با آن شکل خاص مخالف با امنیت گسترده در حکومت مهدوی می باشد.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#دست_پینه_زده
1️⃣ «ابن ابی الحدید معتزلی» از علمای بزرگ و سرشناس اهل سنت است. شرح او بر نهج البلاغة از مهم ترین و معروف ترین شروح است.
2️⃣ زندگی او در اواخر دوران خلافت بنی عباس بود. در زمانی که هنوز مغولان به بغداد حمله نکرده بودند و کتابخانه های آن را به آتش نکشیده بودند، او مسؤل کتابخانه مرکزی این شهر بزرگ شد. او به بسیاری از نسخ اصیل و کتب معتبر دسترسی داشت که بسیاری از آنها را در شرح خود بر نهج البلاغة وارد کرد.
3️⃣ او به دلیل گرایش فکری معتزلی و ذکر انحرافات برخی صحابه و بنی امیه، و ارادت ویژه به امیرالمومنین (ع)، مورد اقبال اهل سنت قرار نگرفت و از اتهام رافضی بودن در امان نماند.
4️⃣ او درباره مظلومیت مولا علی (ع) می گوید:
♦️ أنه كان يسقي بيده لنخل قوم من يهود المدينة حتى مجلت يده و يتصدق بالأجرة و يشد على بطنه حجرا
🔸 حضرت علی (ع) با دستان خویش نخلستان های یهودیان مدینه را آبیاری می کرد تا جایی که دستان ایشان ترک برداشت. او دستمزد خود را، در راه خدا صدقه می داد و برای آنکه احساس گرسنگی نکند، بر شکم خویش سنگ می بست.
✅ سلام بر دستان پینه بسته... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#دین_فریبکاران
1️⃣ «تدلیس» وارونه جلوه دادن یک چیز با هدف گمراهی طرف مقابل و پوشاندن عیوب و ایراد یک شخص یا جنس است. برای مثال: اگر کسی برای ازدواج با دیگری، خود را به دروغ دکتر یا مهندس جا بزند، تدلیس کرده است.
2️⃣ «تدلیس» یکی از علل تضعیف راوی و روایت است. از نظر علمای اهل سنت، تدلیس، برادر «کذب» و قبیح تر از زنا کردن (العیاذ بالله) است (الكفاية في علم الرواية ، خطیب بغدادی،ج1 ص: 356)
3️⃣ «محمد بن اسماعیل بخاری» مولف کتاب «صحیح بخاری» از جمله کسانی است که متهم به تدلیس شده است. «ابن منده» و «ابن العجمی» از علمای رجالی اهل سنت، بخاری را فردی فریب کار و مدلس معرفی کرده اند.
📚 الامام بخاری و فقه اهل العراق، ص 126
4️⃣ ابن حجر عسقلانی در مقدمه شرح خود بر صحیح بخاری می گوید:
ابوحاتم رازی(از علمای بزرگ رجالی اهل سنت) می گوید:
◀️ فردی از محمد بن اسماعیل بخاری در باره نوع و صیغه روایت کردن یک حدیث سوال نمود( به گونه ای بخاری را متهم به تدلیس در نقل روایات نمود) بخاری در پاسخ گفت:
🔸 ای ابوفلان (تدلیس دیگر توسط نویسندگان اهل سنت برای پنهان کردن شخصیت کسی که بخاری را متهم کرده است) آیا اعتقاد داری من تدلیس می کنم؟ در حالی که من ده هزار روایت را از کسی که در آن اشکالی داشتم ترک کردم! همچنین مثل این یا بیشتر از آن را از دیگران ترک کردم زیرا در نزد من نسبت به آنها اشکالی بود.(رک: تصویر بالا)
✅ اهل سنت چگونه دین و دنیا و آخرت خود را از فردی که توسط چندین تن از علمای رجالی آنها، متهم به تدلیس و فریبکاری است، می گیرند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#حکومت_شیطان_صفتان
1️⃣ در تفکر سیاسی شیعه پیروی بی چون و چرا از ائمه دوازده گانه از نسل پیامبر خدا (ص) تا روز قیامت واجب است. این ائمه انتخاب شده الهی و معصوم از هر خطا و گناهی هستند. اگر در مواردی دسترسی به معصوم با موانعی مواجه باشد، پیروی از فقیه عادل و با تقوا واجب است که اگر کوچک ترین معصیتی بکند، به صورت قهری از ولایت و زعامت نسبت به آنها منعزل می شود.
2️⃣ در مقابل، در تفکر سیاسی اهل سنت پیروی بی چون چرا از ائمه ای که به هیچ وجه از راه و سنت نبوی تبعیت نمی کنند و دارای قلب هایی شیطانی هستند، واجب است!! در صحیح مسلم آمده:
♦️قال: يكون بعدي أئمة لا يهتدون بهداي ولا يستنون بسنتي وسيقوم فيهم رجال قلوبهم قلوب الشياطين في جثمان إنس. قال: قلت: كيف أصنع ؟ يا رسول الله إن أدركت ذلك ؟ قال: تسمع وتطيع للأمير وإن ضرب ظهرك وأخذ مالك فاسمع وأطع
🔸 پیامبر (ص) می فرماید: بعد از من پيشواياني بر شما حكومت كنند كه به هدايت من هدايت نيافته اند و به سيره و سنت من رفتار نمي كنند و به زودي در ميان آنان مرداني حاكم مي شوند كه دلهاي آنها دلهاي شياطين است ولي در لباس انسان درآمده اند. گفتم: اگر من آن زمان را درك كردم چه كنم؟ فرمود: گوش فرادار و از امير اطاعت كن، هر چند بر پشت تو تازيانه زند و مال تو را بربايد. گوش بده و پيروي كن.(رک: تصویر بالا)
✅ بی جهت نیست که برخی میان حکومت یزید ها و امام حسین ها، یزیدی می شوند! زیرا مشکل از سرچشمه است. سرچشمه ای که با اتهام هذیان گویی به پیامبر (ص) علنی شد و در سقیفه پا گرفت و هنوز نیز ادامه دارد.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#تروریست_بالفطره
1️⃣ «خالد بن ولید» یکی از اصحاب رسول الله (ص) در نزد اهل سنت است. او در نزد آنها القابی مانند «رهبر مجاهدان» و «شمشیر خدا» دارد.
2️⃣ خالد یک تروریست بالفطره است. او مالک بن نویره _صحابی پیامبر (ص)_ را با حیله، به بدترین شکل ممکن _ سربریدن و آتش زدن و ... _ به قتل رساند و در همان شب به همسر او، تجاوز به عنف نمود.
3️⃣ او قبل از اسلام از دشمنان درجه یک اسلام بود که بیشترین دشمنی ها را با اسلام داشت. بعد از اسلام بر خلاف دستور پیامبر (ص) اسیران جنگی را به قتل رساند. رسول خدا (ص) از شر اعمال خالد سه بار «اللّهم إنّي أبرأ إليك مما صنع خالد بن وليد» گفت و از جنایت های او برائت جست.
📚 صحیح بخاری، دار بن کثیر، حدیث 4339
4️⃣ خالد دشمنی عمیقی با ایرانیان داشت. طبری در این باره می گوید:
« خالد به لشگریان دستور داد با تیر چشم های آنها را هدف بگیرند. در اولین هدف گیری هزار نفر کور شدند. این واقعه به جنگ چشم ها #ذات_العیون نامیده شد. اهالی انبار فریاد می زدند که همه مردم شهر کور شدند... .»
📚 تاريخ الطبري - (2 / 575)
5️⃣ او فردی طمع کار بود. در یکی از جنگ ها او غنیمت جنگی یکی از سربازان را به زور گرفت. این باعث شد پیامبر خدا (ص) از او غضبناک شود. ذهبی با دستبرد در این ماجرا، غضب رسول خدا (ص) را سانسور می کند! تصویر بالا را ملاحظه و مقایسه کنید!
✅ الگوهایی مثل #خالد و علمای متعصبی مثل #ذهبی، ریشه تروریست های جانی همانند داعش و ... هستند. جای دوری نرویم!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
#سبّ_الله
1️⃣ لقد تواترت الاخبار بأنّ بنی امیة و بنی مروان یسبّون و یشتمون علی بن ابی طالب (ع). فمنها:
♦️ «... أبي عبد الله الجدلي قال : دخلت على أم سلمة رضي الله عنها فقالت لي : أيسب رسول الله صلى الله عليه و سلم فيكم فقلت معاذ الله أو سبحان الله أو كلمة نحوها فقالت : سمعت رسول الله صلى الله عليه و سلم يقول : من سب عليا فقد سبني»
📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 130)
2️⃣ و يزعم النواصب أن ذلك _ أعني لعن و سبّ معاوية لعلي (ع) _ كان اجتهاداً من معاویة و امثاله، فإذا كان الإجتهاد یشمل مخالفة النصوص الصریحة الصحیحة، و يشمل اللعن و إرتكاب الكبائر، فاذاً كل سارق و زان و شارب خمر و قاتل يجوز أن يكون مجتهداً ، فلا حد في الدنيا ولا عقاب في الآخرة.
✅ فلماذا لا يكفّر كل من سبّ الإمام أمير المؤمنين (ع) ؟! الذي من يسبّه يكون سابّاً لرسول الله (ص) بل يكون سابّاً لله (عزّ و جل)؟!
✧❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#دین_نواصب
1️⃣ ابن حجر عسقلانی در شرح حال «علی بن جهم» می نویسد:
♦️«... فكان مشهورا بالنصب كثيرا الحطّ على عليٍّ وأهل البيت وقيل أنه كان يلعن أباه لِمَ سمّاه عليا؟»
🔸 او مشهور به دشمنی با اهل بیت (ع) بود! او بسیار اهل بیت (ع) و علی (ع) را تحقیر می کرد! و درباره او گفته اند که بر پدر خویش لعنت می فرستاد که چرا اسمش را علی گذاشته است!
📚 لسان الميزان - (4 / 210)
2️⃣ با تاسف فراوان، ابن کثیر دمشقی وقتی شرح حال او را می نویسد می گوید:
♦️ «... أحد الشعراء المشهورين وأهل الديانة المعتبرين...»
🔸 او از شعرای مشهور است و او اهل دیانت مورد اعتبار و ارزش است...»
📚 البداية والنهاية - (11 / 4)
3️⃣ آیا ناصبی گری دشمنی با اهل بیت پیامبر (ص) با دیانت یک شخص قابل جمع است؟ آیا اینگونه نیست که در روایات متعدد دشمنی با اهل بیت دشمنی با پیامبر (ص) تلقی شده است؟ اگر یک شیعه نسبت به ابوبکر و عمر و عثمان کمترین جسارتی بکند، آیا او را فاسق و گمراه و کافر نمی شمارند؟
✅ اینجاست که با گوشه ای از مظلومیت امیرالمومنین (ع) آشنا می شویم. روزی در کوفه خطبه می خواند. اعرابی وارد شد و گفت: وای! به من بسیار ظلم شده است! حضرت به او گفت: نزدیک بیا! نزدیک که شد به او گفت:
♦️ «... لَقَدْ ظُلِمْتُ عَدَدَ الْمَدَرِ وَ الْمَطَرِ وَ الْوَبَرِ وَ فِي رِوَايَةِ كَثِيرِ بْنِ الْيَمَانِ وَ مَا لَا يُحْصَى.»
🔸 به عدد ریگ زار های بیابان ها و به عدد قطرات باران و به عدد موهای جانداران به من ظلم شده است...»
📚 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج2 ؛ ص115
ُ
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#دین_النواصب
1️⃣ قال ابن حجر العسقلانی _من کبار علماء اهل السنة_ فی ترجمة «علی بن الجهم»:
♦️«... وأما علي بن الجهم بن بدر بن محمد بن مسعود بن أسد بن أدينه الساجي الشاعر في أيام المتوكل فكان مشهورا بالنصب كثيرا الحطّ على عليٍّ وأهل البيت وقيل أنه كان يلعن أباه لِمَ سمّاه عليا؟»
📚 لسان الميزان - (4 / 210)
2️⃣ مع الاسف الشدید، قد یری الباحث و المدقق هنا بأنّ ابن کثیر _من کبار علماء اهل السنة_ یری هذا الناصبیّ اهل الدیانة المعتبرین! کأنّ النصب و العداوة مع آل النبیّ (ص) لیس بذنب اصلا:
♦️« وعلي بن الجهم ابن بدر ... أحد الشعراء المشهورين وأهل الديانة المعتبرين وله ديوان شعر فيه أشعار حسنة وكان فيه تحامل على علي بن أبي طالب رضي الله عنه»
📚 البداية والنهاية - (11 / 4)
✅ و عندئذ یمکن أن نفهم بأنّ امیرالمومنین (ع) قد ظلم عدد المدر و المطر و الوبر و ما لا یحصی:
♦️ و رَوَى إِبْرَاهِيمُ بِإِسْنَادِهِ عَنِ الْمُسَيَّبِ بْنِ نَجِيَّةَ قَالَ: بَيْنَمَا عَلِيٌّ يَخْطُبُ وَ أَعْرَابِيٌّ يَقُولُ وَا مَظْلِمَتَاهْ فَقَالَ ع ادْنُ فَدَنَا فَقَالَ لَقَدْ ظُلِمْتُ عَدَدَ الْمَدَرِ وَ الْمَطَرِ وَ الْوَبَرِ وَ فِي رِوَايَةِ كَثِيرِ بْنِ الْيَمَانِ وَ مَا لَا يُحْصَى.
📚 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج2 ؛ ص115
✧❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110