✧❁﷽❁✧
#عقیقه
1️⃣ بر اساس روایات متعدد و صحیح اهل سنت، رسول خدا (ص) هفت روز بعد از تولد امام حسن و حسین (ع) برای سلامتی آنها عقیقه نمود. حاکم نیشابوری چند روایت نقل می کند که برخی از آنها بر اساس معیارهای بخاری و مسلم نیز صحیح هستند:
♦️«... عق رسول الله صلى الله عليه و سلم عن الحسن و الحسين يوم السابع ...»
🔸 «... رسول خدا (ص) برای امام حسن و حسین (ع) در روز هفتم عقیقه نمود...»
♦️ «... أن النبي صلى الله عليه و سلم عق عن الحسن و الحسين عن كل واحد منهما كبشين اثنين مثلين متكافئين....»
🔸 «... رسول الله برای امام حسن و حسین (ع) برای هر کدام قوچی جداگانه همانند هم عقیقه نمود»(رک: تصویر بالا)
2️⃣ سنت عقیقه برای امام حسن و حسین (ع) امری معروف و قطعی نزد محدثین و مورخین همه فرق اسلامی است. در این میان صحیح بخاری در عنوان «العقیقة» به روایات مرتبط با فرزند ابوموسی اشعری، بول کردن یک کودک بر لباس پیامبر (ص)، روایت بی ربط تولد عبدالله بن زبیر، اشاره می کند ولی هیچ اشاره ای به عقیقه رسول خدا (ص) برای امام حسن و حسین (ع) نمی کند!
📚 صحيح البخارى، العقیقة، حدیث 5467
✅ چرا رویکرد بخاری و مسلم در ذکر حقایق و فضائل مرتبط با اهل بیت (ع) حداقلی و بعضا انحرافی است؟ چرا فرزندان ابوموسی و زبیر و دیگران بر امام حسن و حسین (ع) نزد آنها مقدم است؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═
#سوره_قدر
✍️ بعد از سال ها انتظار و حسرت بالاخره مکه قسمت ما شد. شب ها مسجد الحرام می رفتم . گاهی فقط به کعبه نگاه می کردم و با امام زمان ع نجوا می کردم.
شب یک جوان مصری بسیار مودب، آمد کنارم نشست. بعد سلام و احوالپرسی گفت:
👳🏼♀️ #عطوان: ببخشید یک سوال دارم.
👨🎓#سید_مهدی: بفرمایید برادر
👳🏼♀️ما هر دو مسلمان هستیم. مهمترین تفاوت شیعه و اهل سنت چی هست؟
👨🎓 مهمترین تفاوت شیعه با اهل سنت در تفکر #امامت است. شیعیان اعتقاد دارند بعد از وفات رسول الله ص، به دستور الهی، حضرت علی ع و 11 نفر از فرزندانش تا روز قیامت خلیفه هستند.
👳🏼♀️ جالبه. روایت های 12 خلیفه بعد از رسول خدا ص را ما هم معتقد هستیم. ببخشید از نظر شیعه در زمان ما، خلیفه رسول الله ص چه کسی هست؟
👨🎓در زمان ما، حضرت مهدی ع هستش. ایشان دوازدهمین و آخرین نفر از خلفای الهی هست.
👳🏼♀️ بله ما هم معتقد هستیم حضرت مهدی آخرین خلیفه و از نسل سیدتنا فاطمه س. ببخشید از قرآن یک دلیل برای زنده بودن چنین شخصی دارید؟
👨🎓بله داریم. اعتقاد شما درباره #شب_قدر چی هست؟
👳🏼♀️ (با تعجب) اعتقاد ما اینه که شب قدر در هر سال در یکی از شب های ماه مبارک رمضان _ احتمال زیاد ده روز آخر_ واقع شده. خداوند در این شب قرآن را بر رسول خدا ص نازل کرد.
👨🎓آیا شما اعتقاد دارید که خداوند در شب قدر تمام مقدرات عالم را تقدیر و تحکیم می کنه؟ خداوند در قرآن گفته: « فيها يُفْرَقُ كُلُّ أَمْرٍ حَكيمٍ»(دخان/4)
👳🏼♀️بله اعتقاد داریم قطعا.
👨🎓 آیا قبول دارید که خداوند تمام فرشتگان و روح را برای تقدیر و تحکیم امر خود، به زمین تنزل می ده؟ خداوند در قرآن گفته: «تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْر»(قدر/4)
👳🏼♀️ بله ما به همه آیات قرآن ایمان داریم!
👨🎓 به نظر شما محل نزول تمام ملائکه الهی و روح کجا هست؟
👳🏼♀️در زمان رسول خدا قطعا قلب ایشان محل نزول ملائکه و روح بوده! چون خداوند در قرآن گفته: « يُنَزِّلُ الْمَلائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلى مَنْ يَشاءُ مِنْ عِبادِه» (نحل/2) و « وَ إِنَّهُ لَتَنْزِيلُ رَبِّ الْعالَمِينَ نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ عَلى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنْذِرِين» (شعرا 192 الی 194). غیر از ایشان هیچ کس دیگری شایستگی این مقام الهی را نداشته.
👨🎓 همه اهل سنت قائل هستند شب قدر هر سال تکرار می شود! به نظر شما بعد از وفات رسول خدا، تمام ملائکه الهی و روح بر قلب چه کسی نازل می شود؟ از این امت چه کسی صلاحیت این مقام با عظمت الهی را داره؟
👳🏼♀️ جالب شد! تا الان به این نکته دقت نکرده بودم! خب بازم یک سوال می مونه! آیا فرشته ها به غیر از انبیاء الهی برای دیگران هم نازل می شوند؟
👨🎓 قطعا نازل می شوند! جبرئیل بر حضرت مریم س نازل شد! بعلاوه خداوند در قرآن گفته: إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ (فصلت /30) اگر کسی به درجاتی از ایمان برسه فرشته ها بر او نازل می شوند!
👳🏼♀️ (چشم های او پر از اشک و با لحنی آرام) لابد در زمان ما این مومن حقیقی و شبیه ترین فرد به رسول الله ص، آخرین خلیفه از خلفای 12 گانه، حضرت مهدی هست؟ با این حساب ایشان زنده هست و ... .
👨🎓بله اعتقاد ما شیعه این هست.
👳🏼♀️(به سجده رفت و شکر الهی نمود. هق هق گریه هاش امان بهش نمی داد) اولین بار بود که وارد مسجد الحرام شدم. چشمم که به کعبه افتاد گفتم: خدایا مرا به #صراط_مستقیم هدایت کن .... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#قَصّاص
1️⃣ يكي از مهم ترین چالش های دنیای اسلام داستان پردازی های «قصاصین» است. با کنار گذاشتن اهل بیت (ع) از تبیین حقایق دینی، پای قصه گوهای یهودی و نصرانی به دین اسلام باز شد.
2️⃣ آنها برای جذب مخاطب و ارضای حس معنوی افراد، داستان های واهی و تخیلی را در لباس دین به آنها غالب می کردند. یکی از اصلی ترین قصه گوها ابوهریره یهودی بود. او علاقه وافری به دنیای اجنه و شیاطین داشت. در صحیح بخاری روایتی وارد شده است که:
◀️ روزی رسول خدا (ص) در حال نماز بود که:
♦️ «... إن الشيطان عرض لي فشد علي ليقطع الصلاة علي فأمكنني الله منه فذعته ولقد هممت أن أوثقه إلى سارية حتى تصبحوا فتنظروا إليه...»
🔸 عفریت بر او حاضر شد و به شدت به او هجوم آورد که نماز پیامبر (ص) را قطع کند! رسول الله (ص) با او گلاویز شد و گلوی او گرفت و او را خفه کرد و خداوند او را بر عفریت پیروزی داد! خواستم عفریت را بر دیرک خانه ببندم که ...»(رک: تصویر بالا)
3️⃣ این در حالی است که:
اولا: بر اساس قرآن شیاطین هیچ تسلط و سلطانی _غیر از دعوت کردن_ بر آدمی ندارد.(99 نحل و 22 ابراهیم).
ثانیا: گلاویز شدن، فعل کثیر و مبطل نماز است. اینکه حضرت وسط نماز به امری غیر خدا یعنی بستن شیطان بر دیرک فکر و اهتمام کند، قطعا با مقام حضرت و حالاتش _خصوصا در نماز_ منافات دارد.
ثالثا: اهل سنت از یک سو ادعا دارند که شیطان از عمر فرار می کند در حالی که در روایت ابوهریره، شیطان با رسول خدا (ص) گلاویز می شود! آیا مقام عمر از پیامبر (ص) بالاتر است یا اینکه...!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
┅═✧❁﷽❁✧═┅
#دستبرد
1️⃣ «محمد بن جریر طبری» (م 310 ) مشهورترین مورخ اهل سنت صاحب «تاریخ طبری» و «تفسیر طبری» است. بنا بر تصریح بزرگان اهل سنت خصوصا «ابن تیمیه» تفسیر طبری، بر خلاف تفاسیر دیگر اهل سنت، خالی از روایات کذب و جعلی است.
2️⃣ با همه این اوصاف این مورخ و مفسر بزرگ اهل سنت نیز از تعصب کور درباره اهل بیت علیهم السلام دور نمانده است. او در کتاب تاریخ خویش در ماجرای «یوم الدار» (دعوت علنی رسول خدا(ص) از خویشاوندان خویش به اسلام) را اینگونه نقل می کند:
✍️ «...وقد أمرنى الله تعالى أن أدعوكم إليه فأيكم يوازرني على هذا الامر على أن يكون أخى ووصيي وخليفتي فيكم؟..... أنا يا نبى الله أكون وزيرك عليه فاخذ برقبتى ثم قال إن هذا أخى ووصيي وخليفتي فيكم فاسمعوا له وأطيعوا....» (تصویر بالا)
اما او در کتاب تفسیرش عبارت را با تحریف نقل می کند:
✍️ «....وَقَدْ أَمَرَنِي اللَّهُ أَنْ أَدْعُوَكُمْ إِلَيْهِ ، فَأَيُّكُمْ يُؤَازِرُنِي عَلَى هَذَا الأَمْرِ عَلَى أَنْ يَكُونَ أَخِي وَكَذَا وَكَذَا ؟ قَالَ : فَأَحْجَمَ الْقَوْمُ عَنْهَا جَمِيعًا ، وَقُلْتُ وَإِنِّي لأَحْدَثُهُمْ سِنًّا ، وَأَرْمَصُهُمْ عَيْنًا ، وَأَعْظَمُهُمْ بَطْنًا ، وَأَخْمَشُهُمْ سَاقًا . أَنَا يَا نَبِيَّ اللَّهِ أَكُونُ وَزِيرَكَ ، فَأَخَذَ بِرَقَبَتِي ، ثُمَّ قَالَ : إِنَّ هَذَا أَخِي وَكَذَا وَكَذَا ، فَاسْمَعُوا لَهُ وَأَطِيعُوا.....»(تصویر بالا)
3️⃣ او با دستبرد در متن حدیث به جای کلمه «وصيي وخليفتي» کلمه « وَكَذَا وَكَذَا» را به کار می برد.
✅قضاوت با وجدان های بیدار...
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
┅═✧❁﷽❁✧═┅
#السرقة
1️⃣ «محمد بن الجریر الطبری» (م 310 ) صاحب «التفسیر» و «التاریخ» من أشهر و أکبر مورخی اهل السنة. تفسیر الطبری عند ابن التیمیة خال عن الموضوعات و الروایات الکذب.
2️⃣ قد یری الباحث و المدقق بأنّ الطبری فیه شیء من النصب. لأنه حاول اخفاء فضائل اهل البیت (ع). اخرج الطبری فی قضیّة «یوم الدار» هذه الروایة بتمامه:
✍️ «...وقد أمرنى الله تعالى أن أدعوكم إليه فأيكم يوازرني على هذا الامر على أن يكون أخى ووصيي وخليفتي فيكم؟..... أنا يا نبى الله أكون وزيرك عليه فاخذ برقبتى ثم قال إن هذا أخى ووصيي وخليفتي فيكم فاسمعوا له وأطيعوا....» (شاهدوا الصورة الملتصقة)
⛔️ و لکنه أخرج هذه الروایة فیی تفسیره محرّفا:
✍️ «....وَقَدْ أَمَرَنِي اللَّهُ أَنْ أَدْعُوَكُمْ إِلَيْهِ ، فَأَيُّكُمْ يُؤَازِرُنِي عَلَى هَذَا الأَمْرِ عَلَى أَنْ يَكُونَ أَخِي وَكَذَا وَكَذَا ؟ قَالَ : فَأَحْجَمَ الْقَوْمُ عَنْهَا جَمِيعًا ، وَقُلْتُ وَإِنِّي لأَحْدَثُهُمْ سِنًّا ، وَأَرْمَصُهُمْ عَيْنًا ، وَأَعْظَمُهُمْ بَطْنًا ، وَأَخْمَشُهُمْ سَاقًا . أَنَا يَا نَبِيَّ اللَّهِ أَكُونُ وَزِيرَكَ ، فَأَخَذَ بِرَقَبَتِي ، ثُمَّ قَالَ : إِنَّ هَذَا أَخِي وَكَذَا وَكَذَا ، فَاسْمَعُوا لَهُ وَأَطِيعُوا... .»
3️⃣ قد سرق الطبریّ «وصيي وخليفتي» و قال مکانه «وَكَذَا وَكَذَا». لا یخفی علی من له أدنی تامل غرضه من التحریف. العلماء الخونة لدیهم دور کبیر فی ضلالة العامة لأنّ « إذا فسد العالِم فسد العالَم»
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
▪️میری مسجد امشب بابا حیدر
▪️بیقراره زینب بابا حیدر
🏴فرارسیدن ایام شهادت امام علی (ع) تسلیت باد
@Farsna
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#معرفی_کتاب
⏺ نام کتاب: امیرالمومنین علیه السلام نفس نفیس خاتمیت
⏺ نویسنده: آیة العظمی وحید خراسانی مد ظله العالی
⏺ موضوع کتاب: این کتاب تقریر نوزده مجلس از مجالس این مرجع تقلید است که همراه با تحقیق و ارجاع به مصادر اصلی است. این اثر در 440 صفحه بوده که به 401 منبع استناد داده است.
✅ از آنجا که نویسنده کتاب در اوج قله فقاهت و مرجعیت است خواننده دقیق ترین، جدید ترین و عمیق ترین مطالب علمی مرتبط با امیرالمومنین علیه السلام را در این کتاب ملاحظه می کند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ #معرفی_کتاب ⏺ نام کتاب: امیرالمومنین علیه السلام نفس نفیس خاتمیت ⏺ نویسنده: آیة العظمی وحی
nafse nafis FA.pdf
4.29M
═✧❁﷽❁✧═
◀️ فایل پی دی اف کتاب: امیرالمومنین علیه السلام نفس نفیس خاتمیت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
❇️ مناقب علی علیه السلام در صحیح بخاری
1️⃣ عن ابن عباس قال عمر بن خطاب: « اقضانا علی» علی، آشنا ترین مردم به قضاوت.
📚 صحيح، بخاري، ج6، کتاب التفسیر، تفسیر « ما ننسخ من آیة… »
2️⃣ قال النبی «ص» لعلی: « انت منّی و انا منک »
📚 صحيح بخاري،ج 4.ص207و208 ، دار احياء، التراث العربي، بيروت .
3️⃣ قال النبی«ص» لعلی: « اما ترضی ان تکون منی بمنزلة هارون من موسی»
📚 صحیح بخاری، ج12، ص42
✅ اعلم در قضاوت، نفس پیامبر«ص» وزیر و جانشین پیامبر«ص» ؛
واقعا چه کسی برای خلافت شایسته است؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
◀️ علی مددی
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧
◀️ تقبیل قبور اولیاء الله
✅انظر و قایس قول الوهابی الناصبی مع قول علماء اهل السنه
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
#دستبرد
1️⃣ متن بدون تحریف از صحیح ابن حبان بستی:
✍️ «....قالت عائشة: ما فعل يزيد بن قيس عليه لعنة الله؟ قالوا: قد مات, قالت: فأستغفر الله, فقالوا لها: ما لك لعنتيه ثم قلت: أستغفر الله؟ قالت: إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: "لا تسبوا الأموات فإنهم افضوا إلى ما قدموا....»
2️⃣ متن تحریف شده صحیح بخاری:
✍️ «.... عَنْ عَائِشَةَ - رضى الله عنها - قَالَتْ قَالَ النَّبِىُّ - صلى الله عليه وسلم - « لاَ تَسُبُّوا الأَمْوَاتَ فَإِنَّهُمْ قَدْ أَفْضَوْا إِلَى مَا قَدَّمُوا»
3️⃣ «یزید بن قیس» از اصحاب رسول خدا (ص) و از یاران مخلص امیرالمومنین (ع) است. عایشه همسر گرامی پیامبر (ص) با بی رحمی نسبت به یزید بن قیس فحاشی می کند! بخاری که به قباحت کار ام المومنین پی برده، در متن حدیث دستبرد می کند!
4️⃣ حکم فحاشی نسبت به صحابه پیامبر (ص) چیست؟ چرا علمای اهل سنت سعی در مخفی نمودن فحاشی عائشه دارند؟
✅ تصاویر بالا را مقایسه کنید! چون «العاقلُ تَکفیه الإشارةُ»
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
#السرقة
1️⃣ شاهدوا الحدیث بلاتحریف من صحیح ابن حبان:
✍️ «....قالت عائشة: ما فعل يزيد بن قيس عليه لعنة الله؟ قالوا: قد مات, قالت: فأستغفر الله, فقالوا لها: ما لك لعنتيه ثم قلت: أستغفر الله؟ قالت: إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: "لا تسبوا الأموات فإنهم افضوا إلى ما قدموا....»
2️⃣ ثم قایسوا الحدیث نفسه مع الحدیث الذی اخرجه البخاری فی صحیحه:
✍️ «.... عَنْ عَائِشَةَ - رضى الله عنها - قَالَتْ قَالَ النَّبِىُّ - صلى الله عليه وسلم - « لاَ تَسُبُّوا الأَمْوَاتَ فَإِنَّهُمْ قَدْ أَفْضَوْا إِلَى مَا قَدَّمُوا»(رک: الصورة الملتصقة بالمتن)
3️⃣ «یزید بن قیس» من اصحاب رسول الله (ص) و امیرالمومنین (ع) لها دور هامّ فی حرب الجمل. عائشه لعنت هذا الصحابی! لعل البخاری_ و اقرانه فی السند_ حذف اللعن حفظا لِماء وجهها و کتمانا لسوء سریرتها!
✅ شاهدوا الدسّ و التزویر و الخیانة! انظروا احقادا جملیّة دفینة فی قلوبهم!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═
#مناظره
✍ رفته بودم عربستان و در اونجا به شهر طائف رفتم، در یک فرصتی یکی از مفتی های وهابی را پیدا کردم؛ گفتم فرصت رو غنیمت بشمارم و سوالی از این مفتی بکنم، جلو رفتم ..
👳♀احمد: سلام علیکم یا شیخ ؛ سوالی داشتم
👳🏽♂مفتی وهابی: سلام علیکم بپرسید
👳♀احمد: شما به چه دلیلی میگویید شیعه کافر است؟
👳🏽♂مفتی وهابی: شما مشرک هستید!چون غیر خدا را صدا میزنید و متوسل به انبیاء میشوید و یا علی یا حسین میگویید!
👳♀احمد: جناب شیخ مگر توسل ریشه قرآنی ندارد؟
👳🏽♂مفتی وهابی: کجای قرآن ؟
👳♀احمد: مگر در (سوره یوسف(ع) آیه۹۷)؛ فرزندان یعقوب به پدرشون نگفنتند؛ (یا ابانا استغفر لنا)چه فرقی است بین این آیه و اینکه بگیم (یا وجیه عند الله اشفع لنا عند الله)
👳🏽♂مفتی وهابی: این در زمان حیات پیغمبر بوده بعد از حیات پیغمبر این رابطه تمام شد و رابطش به طور کلی با این دنیا قطع شده
👳♀احمد: این چه امری غیر شرعی شرک آلودی بود که در زمان پیغمبر مرضی خدا بوده و بعد حیات پیغمبر میشه شرک ومبغوض خدا؟!!
👳🏽♂مفتی وهابی: پیغمبر بعد حیات نه صدای اهل دنیا را می شنود و نه قدرت دارد جواب بده
👳♀احمد: آیا عجز متوسل الیه موجب شرک متوسل است؟!! اگر کسی از این دیوار بخواهد به من آب بده، این شخص مشرک است ؟!!
👳🏽♂مفتی وهابی: شما بهتر اسلام را فهمیدی یا صحابه؟، بعد از رحلت پیغمبر(ص) روایتی نداریم که یکی از صحابه بیاد کنار قبر پیغمبر و متوسل بشه به ایشان!
👳♀احمد: یا شیخ از شما بعیده!!
روایاتی آوردم که صحابه متوسل به قبر پیغمبر میشدند
👳🏽♂مفتی وهابی: این روایات ضعیف است
👳♀احمد: شما که اول گفتید اصلا روایتی نداریم حالا میگید هست ولی جعلیه؟!!
👳♀احمد: جناب شیخ ؛ شما آقای ابن حجر عسقلانی را قبول داری؟
👳🏽♂مفتی وهابی: بله
👳♀احمد: ایشون در کتاب (فتح الباری جلد ۲صحفه ۵۷۵) روایتی می آورد:
( یکی از صحابه به نام بلال ابن حارث المزنی آمد کنار قبر پیغمبر و متوسل شد و گفت یا رسولالله استسقِ لامتک فانهم قد هلکوا... بعدش؛ در خواب پیغمبر(ص)را دید و بهش گفت برو به جناب عمر سلام برسون و بگو باران میآید بعد آمد خدمت خلیفه دوم؛ و داستان خود را تعریف کرد و سلام پیغمبر(ص) را به او رساند).
✅ جناب خلیفه دوم وهیچ یک از صحابه نگفتند که بلال بن حارث چرا رفتی کنار قبر پیغمبر و توسل کردی؟! و تو دچار شرک شدهای!
👳♀احمد: آقای ابن کثیر دمشقی سلفی در (البدایه و النهایه جلد هفتم ص۲۰۵) این روایت رو نقل میکنه و میگه این روایت صحیح است .
👳🏽♂مفتی وهابی: نه درست نیست..شرکه..فلان.. برمان
🧔خالد (همراه مفتی): شیخ! ایشون از (فتح الباری و البدایه و النهایه) روایت می آورد و این دو شخصیت، روایت را تصحیح کردن شما اگر راست میگید مناقشه در صحت روایت کنید.
👳♀احمد: دیدم بین خودشان اختلاف افتاد، گفتم قبل اینکه کار به جاهای باریک بکشه برم ...خداحافظی کردم اون دو را به حال خودشون رها کردم
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#مناظره
✍️ چفیه قرمزی بر سر و با ریش های بلند، با صدایی رسا و با آب و تاب فراوان هر شب ابوبکر، عمر و عثمان را بر امیرالمومنین (ع) برتری می داد. جوانی برومند از گوشه مسجد برخواست و ... . بشنوید:
👳🏼♂️ مولوی خالد: سیدنا ابوبکر رض،عمر و عثمان برتر از سیدنا علی رضی الله عنه هستند. ابوبکر و عمر پیران بهشت و عثمان مظلوم این امت.
👦🏻سید محمد: جناب مولوی از محضر شما پرسشی دارم.
👳🏼♂️بفرمایید.
👦🏻 آیا این سه خلیفه در نمازشان بر محمد و آل محمد صلوات میفرستادند؟
👳🏼♂️ آری.
👦🏻 آیا صلوات در نمازشان _بر محمد و آل پاکش_واجب شرعی است؟
👳🏼♂️ بله قطعا.
👦🏻 آیا علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام نیز در نمازشان صلوات می فرستادند؟
👳🏼♂️ بله.
👦🏻 آیا علي و فاطمه و حسن و حسین علیهم السلام بر خلفای سه گانه در نمازشان صلوات می فرستادند؟
👳🏼♂️(با بهت و حیرت😳)خیر. اهل بیت در نمازشان به خلفا صلوات نمی فرستادند❗️
👦🏻 ای مولوی تو را به خدا قسم می دهم که پاسخ بگویی ! آیا کسی در نماز بگوید «اللهم صلّ علی ابی بکر و عمر و عثمان»آیا نمازش باطل است.
👳🏼♂️ (با صدایی گرفته 😰) آری.
👦🏻 آیا ترک صلوات بر محمد و خاندانش باعث بطلان نماز است؟
👳🏼♂️ آری.
✅ پس چگونه از ما می خواهی که کسانی که «ذکر نامشان باعث بطلان نماز است» بر کسانی که «ترک ذکرشان در نماز باعث بطلان نماز است» برتری دهیم؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#أمیرالمومنین
◀️ أخرج ابن شیرویه الدیلمیّ فی« فردوس الأخبار بمأثور الخطاب» عن حذيفة بن اليمان، قال: قال رسول اللّه (ص):
« لو علم الناس متى سمي علي أمير المؤمنين ما أنكروا فضله سمي أمير المؤمنين وآدم بين الروح والجسد قال الله عز وجل! «وإذ أخذ ربك من بني آدم من ظهورهم ذريتهم وأشهدهم على أنفسهم ألست بربكم» قالت الملائكة: بلى. قال تبارك وتعالى: أنا ربكم ومحمد نبيكم وعلي أميركم »
◀️ و کان «ابو الشجاع الدیلمی» عند علماء الرجال:
«كان اماماً، حافظاً، سمع الكثير، ورحل البلاد، وحدّث، وكان من أوعية العلم.»
📚 النجوم الزاهرة ج۵ ص۲۱۱
✅ فإذن لا تصغی الی اقوال النواصب_کابن التیمیة خذله الله_ فی تضعیف هذه الروایة.
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#الفاروق
◀️ اخرج الطبری فی تاریخه:
♦️ «... قال ابن شهاب بلغنا أن أهل الكتاب كانوا أول من قال لعمر الفاروق وكان المسلمون يأثرون ذلك من قولهم ولم يبلغنا أن رسول الله صلى الله عليه وسلم ذكر من ذلك شيئا...»(شاهد الصورة الملتصقة بالمتن)
📚 تاريخ الطبري - (4 / 196)
◀️ لا تتعجبوا یا أخوانی من اهل السنة! #الفاروق لقب من #الیهود لعمر بن الخطاب! و المسلمون (اقرأ اهل السنة) یتبعون الیهود فی ذالک! الخیلفة العمریّ یتأثّر کثیرا من الیهود... .
⛔️ و العاقل تکفیه الاشارة
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═
#مناظره
✍ محمد دانشجوی دکتری تازه حافظ شده بود و تو مسابقات قرآن دانشگاه با کسب رتبه برتر؛ جایزه سفر حج رو برنده شد، خودش تعریف می کنه...بالاخره روز موعود فرا رسید و عازم مکه شدم، فصل بهار بود وشهر مکه خنک بود..
◀️ یک روز وقتی وارد مسجدالحرام شدم، هوا بارانی شد و باران بارید و آب از ناودان کعبه شریف شروع به پایین ریختن کرد، من مانند مردم برای متبرِّک شدن رفتم زیر آب ناودان.. در این حال وهوا یکدفعه یکی از طلبه های وهابی، چفیه قرمز، ریش بلند، آمد جلو گفت:
👳🏼♂ابوحامد: این کار شرک است😡
👨🏻🎓محمد: چرا مگر ما چکار کردیم😳؟!!
👳🏼♂ ابوحامد: تبرک به موجودات عالم در کنار خداوند شرک است🤨.
👨🏻🎓 محمد: نه این شرک نیست🤔
👳🏼♂ نه شما چه میدانید؟!، شرک است!!
👨🏻🎓 از قرآن برایتان میخوانم ودلیل می آورم...
👳🏼♂ ابوحامد: از قرآن 😳 مگر بلدی؟
👨🏻🎓 محمد: شروع کردم 🧐...
خداوند در سوره آل عمران آیه۹۶ می فرماید: ( إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ...) گفتم آیا طبق این آیه این بیت👈(کعبه) مبارک نیست ؟؟
👳🏼♂ ابو حامد: باکمال تعجب😳.. بله
👨🏻🎓 محمد: و از طرفی🧐
خداوند در سوره(ق) آیه ۲۹ می فرماید: (وَ نَزَّلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً مُبارَكاً فَأَنْبَتْنا بِهِ جَنَّاتٍ وَ حَبَّ الْحَصِيدِ.)
👳🏼♂ابوحامد: سرش را تکان داد و تایید کرد🙁
👨🏻🎓محمد: خداوند برکت را بر برکت نازل کرده؛ پس برکت مضاعف شده و مردم به آن تبرک می جویند..
👳🏼♂ابوحامد: ساکت شد 😨 جوابی برای گفتن نداشت و رفت..
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#کتمان_الحقایق
◀️ قال عبدالله بن عباس:
♦️ « نظر النبي (ص) إلي فقال : يا علي أنت سيد في الدنيا سيد في الآخرة حبيبك حبيبي و حبيبي حبيب الله و عدوك عدوي و عدوي عدو الله و الويل لمن أبغضك بعدي »
◀️ «یحیی ابن مَعین» من أکابر علماء الرجال عند اهل السنة. لما ورد أبو الأزهر من صنعاء و ذاكر أهل بغداد بهذا الحديث أنكره!
◀️ فلما كان يوم مجلسه قال في آخر المجلس:
♦️ أين هذا الكذاب النيسابوري الذي يذكر عن عبد الرزاق هذا الحديث؟
◀️ فقام أبو الأزهر فقال:
♦️ هوذا أنا.
◀️ فضحك يحيى بن معين من قوله و قيامه في المجلس فقربه و أدناه ثم قال له:
♦️ كيف حدثك عبد الرزاق بهذا و لم يحدث به غيرك؟
◀️ فقال :
♦️ أعلم يا أبا زكريا أني قدمت صنعاء و عبد الرزاق غائب في قرية له بعيدة فخرجت إليه و أنا عليل فلما وصلت إليه سألني عن أمر خراسان فحدثته بها و كتبت عنه و انصرفت معه إلى صنعاء فلما ودعته قال لي : قد وجب علي حقك فأنا أحدثك بحديث لم يسمعه مني غيرك فحدثني و الله بهذا الحديث لفظا.
◀️ فصدقه يحيى بن معين و اعتذر إليه.
✅ فليت شعري ما الذي يخافه عبد الرزّاق مع شرفه و شهرته و فضله، لو لا عادية النواصب، و داعية السوء، و أن يواجهه مثل ابن معين بالتكذيب، و أن يشيطوا بدمه؟!
و يا عجبا من ابن معين! لم يرض بكتمانه فضائل أمير المؤمنين عليه السّلام حتّى صار يقيم الحواجز دون روايتها!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═
#انکار_حقایق
1️⃣ ابن عباس می گوید:
♦️ « نظر النبي (ص) إلي فقال : يا علي أنت سيد في الدنيا سيد في الآخرة حبيبك حبيبي و حبيبي حبيب الله و عدوك عدوي و عدوي عدو الله و الويل لمن أبغضك بعدي »
✍️ رسول خدا (ص) به علی (ع) نگریست و گفت: یا علی! تو سرور در دنیا و سرور در آخرت هستی! دوست تو، دوست من و دوست من، دوست خداوند است. دشمن تو، دشمن من و دشمن من، دشمن خداوند است. وای بر کسی که بعد از من از تو بغض داشته باشد.
2️⃣ ابن مَعین از بزرگ ترین علمای رجال اهل سنت است. او با شنیدن این حدیث در صدد طعن بر آن آمد و گفت:
♦️«... أين هذا الكذاب النيسابوري الذي يذكر عن عبد الرزاق هذا الحديث...»
✍️ این کذاب نیشابوری که این حدیث را از عبدالرزاق روایت کرده است کجاست؟
3️⃣ ابوالازهر نیشابوری از جای برخواست و گفت: آن مرد من هستم! ابن معین شرمنده شد و او را نزد خود برد و اکرام نمود. ابوالازهر ماجرای شنیدن این روایت را از عبدالرزاق برای او تعریف کرد! ابن معین از او معذرت خواهی نمود.
4️⃣ ابوالازهر نیشابوری فردی کاملا ثقه و مورد اعتماد است. تمام روایان این حدیث از بزرگان اهل سنت هستند.
5️⃣ اگر کسی اندکی در این حدیث تفکر کند، حقانیت اهل بیت (ع) و جهنمی بودن دشمنان آنها، برای او روشن خواهد شد. به همین دلیل بوده که امثال یحیی بن معین و ذهبی با ناصبی گری در صدد انکار حقایق و روایات قطعی حقانیت امیرالمومنین (ع) برآمده اند!
✅ با وجود دشمنی های آشکار علمای رجال اهل سنت با حقایق، آیا می توان به نظرات آنها در رد فضائل اهل بیت (ع) اعتماد کرد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
✧❁﷽❁✧
#عصبیة_جاهلیة
1️⃣ قد یری الباحث فی التاریخ الاسلام بأنّ الخلیفة الثانی أحدث بدعا کثیرة فی الدین اتباعا للجاهلیة و رفضا قاطعا للسنة المحمدیّة صلوات الله علیه و آله.
2️⃣ و أنت تجد من الخصال المعتبرة في الكفاءة فی النکاح عند فقهاء اهل السنة النسب و المنصب! واستدلّوا على ذلك بقول عمر:
♦️ «لأمنعنّ فروج ذوات الأحساب إلا من الأكفاء» وفي رواية: «قلت : وما الأكفاء ؟ قال : في الأحساب.»
♦️ ولأنّ العرب يعتمدون الكفاءة في النّسب ويتفآخرون برفعة النّسب ، ويأنفون من نكاح الموالي ، ويرون ذلك نقصاً وعاراً. (راجع الصورة الملتصقة بالمتن)
3️⃣ نعم نکاح العرب من الموالی (ک الفرس و االاتراک و ...) کان ممنوعا و نقصا و عارا للعرب عند عمر بن الخطاب! بینما رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم قال:
🔸 يا أيها الناس إن ربكم واحد وأباكم واحد ألا لا فضل لعربي على عجمي ولا لعجمي على عربي ولا أسود على أحمر ولا أحمر على أسود إلا بالتقوى . أبلغت ؟ قالوا : بلغ رسول الله صلى الله عليه و سلم
📚 مجمع الزوائد ومنبع الفوائد - (3 / 586)
✅ إن الخلفية الذهنية التي انطلق منها عمر بن الخطّاب، هي خلفية عشائرية حملها معه قبل الإسلام، و تلزم الباحث بالوقوف بوجه أفكاره الجاهلية، و بالإذعان بشدة العصبية و الحمية الجاهلية. عصمنا اللّه من العصبية الجاهلية الباردة، و أن يوفّقنا لاتباع الحق و نبذ الباطل أين ما كانا، و هل الحق إلّا حقيق بالقبول؟ و هل الباطل إلا حري بالإعراض عنه؟
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110