May 11
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═
#مناظره
✍️ ساعت حدود 9 شب بود. وارد مسجد شدم. مسجد شلوغ بود. مولوی خالد با صدای قشنگی #نماز_تراویح می خوند! منم رفتم فیض بردم . ولی از هم اتاقی خودم _ که شیعه بود_ حرف هایی شنیده بودم ... .
👨🎓 مهندس: حاج آقا چرا نمیشه نماز صبح را چهار رکعت خوند؟ صبح ها سرحال تر هستیم که!
👳🏻♂️ مولوی خالد: آقای مهندس احکام عبادی که دست من و شما نیست که هر وقت حال داشتیم بیشتر بخونیم. باید گوش به فرمان خدا و رسول الله ص باشیم.
👨🎓: یعنی اصلا امکان نداره احکام تغییر کنه؟ مثلا یه زمانی بیاد روزه نگیریم یا نماز های روزانه را یک جا بخونیم راحت بشیم؟
👳🏻♂️: نه عزیزم. احکام عبادی اسلام مثل روزه و حج و ... تغییر ناپذیر هستند تا قیامت عوض نمیشن. هیچ کس نمی تواند نماز و روزه و عبادت جدید اختراع کنه. عبادت جدید بدعت هستش و همه بدعت گذار ها جهنمی هستن چون رسول الله ص گفته: کل بدعة فی النار!
👉http://up44.ir/xgqpi5c1👈
👨🎓: تو دانشگاه هم اتاقی من _مهندس علوی_ یک بار بهم گفت که نماز تراویح زمان رسول خدا ص نبوده! خلیفه دوم حضرت عمر رض اختراعش کرد! درسته؟
👳🏻♂️: آره خلیفه دوم رض دید که نماز گزارها در مسجد پراکنده هستن آنها را ملزم کرد نماز های مستحبی ماه رمضان را به جماعت بخونن. کار خوبی بود! هم نشاط نماز بیشتر میشه هم منظم.
👉http://up44.ir/58nxx4qd👈
👨🎓: مگه نگفتین احکام عبادی اسلام دست ما نیست که تغییرش بدیم؟ خب منم الان میخوام نماز صبح را 4 رکعت بخونم چون نشاط دارم! نماز های یومیه را هم یک جا میخونم چون منظم تر هست.
👳🏻♂️: پسر جان خودت را با خلیفه دوم- آن صحابه بزرگ- مقایسه نکن! آنها آگاه تر به احکام اسلام از من و شما هستن!
👨🎓: یعنی چی؟ خود خلیفه دوم اقرار کرده که جماعت خوندن تراویح بدعت هست و زمان رسول الله ص نبوده. تازه مهندس علوی بهم می گفت که خلیفه دوم حکم ساده تیمم را هم بلد نبود! من مهندس و نخبه جامعه هستم تازه حافظ قرآن هم شدم امسال! چرا عمر بتونه تغییر بده من نتونم؟
👳🏻♂️: (صداش بالا رفته بود و بقیه هم داشتن بحث ما را گوش میدادن) مهندس جان! روایت های ما میگن رسول الله روز های آخر در مسجد معتکف بود و مردم باهاش نماز می خوندن و عبادت می کردن!
👨🎓: جایی آمده رسول الله ص گفته باشه نماز تراویح را به جماعت بخونین؟ خود خلیفه دوم گفته صحابه در مسجد نماز تراویح را فردا و پراکنده می خوندن! صد ها صحابه یعنی خبر نداشتن که تراویح را به جماعت بخونن بهتر است؟ بعلاوه مهندس علوی می گفت حتی علمای بزرگ شما گفتن که جماعت نماز تراویح اصلا در زمان رسول الله ص و خلیفه اول رض نبودش. حاج آقا ببین! اینم سند تو گوشی سیو کردم:
🔸 (قال عمر نعم البدعة هذه)، سماها بدعة لانه صلى اللّه عليه وآله وسلم لم يسن لهم الاجتماع لها، ولا كانت في زمن الصدّيق، ولا أول الليل، ولا كل ليلة، ولا هذا العدد»
🔸 (عمر گفت چه بدعت نیکویی است این!) عمر (جماعت خواندن تراویح را) بدعت نامید زیرا رسول الله ص به جماعت خواندن آن را سنت نکرد و این جماعت در زمان ابوبکر نیز نبود! نه در اول شب و نه در همه شب نیز نبود. و نه این تعداد رکعات!
👉http://up44.ir/5cvgwod8👈
👳🏻♂️: این مطلب را باید بررسی کنم... .
👨🎓راستی یادم رفت بهتون بگم. من دانشجوی مهندسی دانشگاه شریف هستم.بعد یک ماه، تو دانشکده بودم ساعت ده صبح پیامک از مولوی خالد به گوشیم آمد:
📩 مهندس یک ماه هست دارم فکر میکنم! کلا بهم ریختم. هر چقد از اساتیدمون سوال کردم فایده نداشت. حرف شما منطقی و صحیح هست. عمر بدعت ایجاد کرده... . برام خیلی سوالات دیگه هم ایجاد شده. شماره مهندس علوی را میخواستم برای تحقیق ... .
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#توهم_عمر_بن_خطاب
1️⃣ روزی تمیم داری _ یکی از اصحاب رسول الله (ص)_ بعد از نماز عصر نماز نافله مستحبی می خواند. عمر نزد او آمد و با تازیانه او را کتک زد! تمیم که در نماز بود با اشاره به او گفت بنشین! بعد از اتمام نماز به او اعتراض کرد که چرا با تازیانه مرا در نماز کتک زدی؟ عمر گفت: زیرا نمازی را خواندی که من آن را نهی کرده بودم! تمیم داری گفت: من این نماز را با کسی که بهتر از تو بود _یعنی رسول الله (ص)_ خواندم ... .
📚 مجمع الزوائد ومنبع الفوائد، ج 2، ص 470
2️⃣ یکی از اختلافات عمر با دیگر صحابه، جواز اقامه نماز دو رکعتی مستحبی بعد از نماز عصر و بین الطلوعین و قبل از غروب آفتاب بود! عمر از آن نهی می کرد ولی صحابه دیگر مثل: تمیم داری، ابو ایوب انصاری و ام المومنین عائشه بدان پایبند بودند!
3️⃣ عائشه در نقدی عالمانه نسبت به خلیفه دوم می گوید:
♦️ «... عن عائشة أنها قالت: وهم عمر إنما نهى رسول الله (ص) أن يتحرى طلوع الشمس وغروبها » (رک: تصویر بالا از صحیح مسلم)
🔸 عمر بن الخطاب (در این مساله) دچار #توهم شده است! زیرا رسول الله فقط از قصد کردن طلوع خورشید و غروب آن، نهی کرد (نه از اصل نماز).
4️⃣ از مسلمات همه مسلمانان آن است که هر نوع فتوا دادن بدون علم و یقین، حرام است زیرا خداوند در قرآن فرموده است:
♦️ قلْ إِنَّما حَرَّمَ رَبِّيَ ... وَ أَنْ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ (اعراف، 33)
✅ چرا اهل سنت در امور دینی به کسی اعتماد می کنند که بنا بر قول عایشه، بر اساس #توهم فتوا داده است؟!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
❇️ آیت الله طبسی : دعاهای ماه رمضان ابزار تخصصی برای دریافت رحمت خاصه الهی
◀️ از جمله دعاهای هر روز ماه رمضان، دعای افتتاح، دعای سحر، دعای ابوحمزه ثمالی و … که اشاره به رحمت خاصه الهی دارند، وقتی که رحمت خاص شد ابزارهای آن هم اختصاصی و تخصصی میشود. بر همین اساس در هر روز از ماه رمضان درخواستی از جانب روزه دار مطرح میشود که در راستای تحقق بخشیدن به رحمت خاص الهی است.
❇️ علی(ع) تجلی و تحقق عملی دعاهای ماه رمضان
◀️ اگر بخواهیم تجلی و تحقق دعاهای ماه رمضان را ببینیم باید به حضرت علی(ع) بنگریم. حتی در روایتها هم از این ماه به عنوان ماه امیرالمومنین (ع) تعبیر شده است. اگر بخواهیم این دعاها از زبان به عمل تبدیل شود یک مصداق عملی را باید نشان داده و آن را به عنوان شاخص بیان کنیم که حضرت علی(ع) به عنوان انسان کامل و مصداق دعاهاست وشاخص است.(پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نجم الدین طبسی)
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#معراج_الرسول
1⃣ القرآن وصفَ مِعراج النبي صلى الله عليه و آله بالتسبيح التوحيدي: سبحان الذي أسرى بعبده ... .
2⃣ المعراج نهاية تقرب الرسول صلى الله عليه و آله إلى الله تعالى الی الله؛ المعراج الذي فيه عرج النبي صلى الله عليه و آله إلى فوق جنة المأوى و سدرة المنتهى و وصل إلى: ثمّ دنا فتدلّى فكان قاب قوسينِ أو أدنى.
3⃣ في أعلى منازل القرب مُهِّدَ الله سفر السيدة فاطمة الزهراء عليها السلام إلى الأرض:
♦️ ... أتاني جبريل عليه الصلاة و السلام بسفرجلة من الجنة فأكلتها ليلة أسري بي فعلقت خديجة بفاطمة فكنت إذا اشتقت إلى رائحة الجنة شممت رقبة فاطمة. (کما تری فی الصوره)
4⃣ هذا الحدیث الشریف نقل فی کتب العامه بأحد عشر طریق. کل عالِم یعرف علم الرجال قلیلا، لا یشک فی صحة هذا الحديث و قطعيته.
✅ الأُم تُشَم منها رائحةُ الجنة. لا! بل الجنه تحت قدمَيِ الأُم! بل الجنة تحت أقدام الأُمهات الفاطميات... .
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═
❇️ ادب حضور رمضان 🌙
♦️قال رسول الله صلی الله علیه وآله :
◀️ أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَنْفُسَکُمْ مَرْهُونَةٌ بِأَعْمَالِکُمْ فَفُکُّوهَا بِاسْتِغْفَارِکُمْ وَ ظُهُورَکُمْ ثَقِیلَةٌ مِنْ أَوْزَارِکُمْ فَخَفِّفُوا عَنْهَا بِطُولِ سُجُودِکُمْ
🔹ای مردم! جانهایتان در گرو اعمال شماست. پس با طلب آمرزش از خدا، آنها را از گرو، خارج کنید. پشت شما از بار گناهان سنگین است، پس با طولانی کردن سجدهها، آن را سبک کنید .
◀️ أَیُّهَا النَّاسُ مَنْ فَطَّرَ مِنْکُمْ صَائِماً مُؤْمِناً فِی هَذَا الشَّهْرِ (وَ لَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ...وَ لَوْ بِشَرْبَةٍ مِنْ مَاء.ٍ) کَانَ لَهُ بِذَلِکَ عِنْدَ اللَّهِ عِتْقُ نَسَمَةٍ وَ مَغْفِرَةٌ لِمَا مَضَی مِنْ ذُنُوبِهِ،
🔹ای مردم! هرکه از شما روزه دار مؤمنی را در این ماه افطار دهد،
(اگرچه به نصف دانه خرما و یا به یک جرعه آب باشد.)، نزد خدا پاداش بنده آزاد کردن و آمرزش گناهان گذشتهاش را خواهد داشت.
📚 خطبه شعبانیه (عیون اخبار الرضا - جلد 1 - صفحه 295)
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
❇️ آیت الله جوادی آملی :
باطن روزه انسان را به کجا میرساند؟
♦️ قال الصادق علیه السلام :
«مَنْ صَامَ لِلَّهِ عَزَّوَجَلَّ یَوْماً فِی شِدَّةِ الْحَرِّ
فَأصَابَهُ ظَمَأٌ وَکَّلَ اللَّهُ بِهِ ألْفَ مَلَکٍ
یَمْسَحُونَ وَجْهَهُ وَ یُبَشِّرُونَهُ حَتَّی إِذَا أفْطَرَ
قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ مَا أطْیَبَ رِیحَکَ وَ
رَوْحَکَ مَلَائِکَتِی اشْهَدُوا أنِّی قَدْ غَفَرْتُ لَه»؛
🔹هر کس که در روز گرم، برای رضای خدا روزه بگیرد و دچار تشنگی شود، خداوند بزرگ :
🔸 هزار ملک را میگمارد تا چهره او را نوازش دهند و او را (به سعادت دنیا و آخرت) بشارت دهند.
🔹هنگامی که روزهدار افطار کرد خداوند بزرگ خطاب به او میفرماید: چقدر بوی خوبی میدهی و چه روح و نفس پاکی داری،
🔸بعد میفرماید: ملائکۀ من شاهد باشید که او را بخشیدم.
📚 (الکافی، ج۴، ص۶۴، ح۸ )
✅ باطن روزه انسان را به آنجا ميرساند كه مخاطب خدا قرار ميگيرد، اگر تاكنون ميگفت «يا الله» از آن به بعد، خداوند ميفرمايد: «يا عبدى».
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍ مراثی محبی اهل بیت النبی صلی الله علیه و آله فی مصر
◀️ ابوکم الولیّ، جدکم النبیّ (ص)... نطقت راس الحسین(ع)
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
❇️ اعتراف عمر بن خطاب به افضلیت ومقام شامخ امیرالمومنین (ع)
✅ پاسخ زیبای ابن عباس به جوان بودن امام علی علیه السلام برای خلافت
✅ پاسخ امیرالمومنین علیه السلام به عمر بن خطاب که گفت: (یاعلی ما یمنعنی الا حِرصُکَ علیه)
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#انکار_خورشید
1️⃣ یکی از مهم ترین محور های دشمنی دستگاه غصبی سقیفه با اهل بیت (ع)، انکار روشن ترین فضائل ایشان بود. حاکمان اموی و مروانی هر کسی را که آن فضائل را نقل و نشر می کردند، به بدترین شیوه ممکن به قتل می رساندند.
2️⃣ روزی جمعی از علما و بزرگان در مجلس حجاج بن یوسف ثقفی حاضر بودند. سخن از امام حسین (ع) شد. حجاج گفت: او از فرزندان رسول خدا (ص) نبود!
یحیی بن یعمر به حجاج گفت: دروغ گفتی ای امیر! حسین (ع) ذریة رسول الله (ص) است.
حجاج گفت: برای اثبات ادعایی که نمودی یا از قرآن دلیل می آوری یا اینکه به بدترین شکل تو را خواهم کشت!
یحیی با استدلال به آیه «و من ذريته داود و سليمان ... و زكريا و يحيى و عيسى و إلياس»(84 و 85 انعام) به حجاج گفت:
♦️«... فأخبر الله عز و جل أن عيسى من ذرية آدم بأمه و الحسين بن علي من ذرية محمد (ص) بأمه...»
🔸 خداوند خبر داده است که عیسی (ع) از فرزندان حضرت آدم (ع) از طریق مادرش است. و امام حسین نیز (ع) از فزندان حضرت محمد (ص) از طریق مادرش است.
حجاج گفت: راست گفتی! چه چیزی باعث شد تو در مجلس مرا تکذیب کنی؟
یحیی در جواب گفت: این به خاطر پیمانی بوده که خداوند در قرآن از انبیاء الهی گرفته است تا بر مردم حقایق را بیان کنند و آن را به خاطر مال اندک دنیا کتمان نکنند.(187 آل عمران) راوی می گوید: حجاج یحیی را به خراسان تبعید کرد.
✅ آیا بر اساس سوره مباهله امام حسین (ع) فرزند رسول الله (ص) نبود؟ حجاج و دیگر عمال بنی امیه در انکار این حقایق چه اهدافی داشتند؟ ذریة پیامبر (ص) بودن چه ضرری به حکومت نامشروع آنها داشت؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#پیامبر_جهنمی
1️⃣ یکی از مهم ترین سیاست های غاصبان خلافت، تنقیص جایگاه پیامبر (ص) است. «محمد بن شهاب زُهری» یکی از راویان کلیدی در صحیح بخاری است. او که از سرداران بنی امیه بود، احادیث بسیاری بر علیه شخصیت رسول الله (ص) جعل کرد. برای مثال او در ماجرای بعثت پیامبر (ص) می گوید:
♦️ «... وفتر الوحي فترة حتى حزن النبي (ص) فيما بلغنا حزنا غدا منه مرارا كي يتردى من رؤوس شواهق الجبال ...»
🔸 «... مدتی وحی بر پیامبر (ص) قطع شد و او بسیار ناراحت شد. بر اساس اخباری که به ما رسیده است او بارها بالای قله کوه ها رفت تا خود را به زیر اندازد (و خود را بکشد) ....»
2️⃣ این توهین و اتهام زنی در حالی است که بخاری در جای دیگر در صحیح خود از ابوهریره روایت می کند که:
♦️ «... من تردى من جبل فقتل نفسه فهو في نار جهنم يتردى فيه خالدا مخلدا فيها أبدا...»
🔸 «هر کس از بالای کوه خود را به زیر اندازد و خود را بکشد، او در آتش جهنم است. در آن می افتد برای ابد و همیشه و جاودان!» (رک: تصویر فوق)
✅ آیا می توان به مذهبی که اتهام اقدام به خودکشی _که نتیجه آن جهنمی بودن شخص است_ را به پیامبر (ص) نسبت می دهد اعتماد کرد؟ چرا علمای اهل سنت دین خود را از بنی امیه و جیره خواران آنها _همانند زهری، بخاری و ... _ می گیرند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
═✧❁﷽❁✧═
#تنقیص_النبیّ
1️⃣ قد یری الباحث المدقق أنّ من أهمّ خطوات مدرسة الصحابة، تنقیص مقام النبی (ص).
2️⃣ محمد بن شهاب الزهري الامام العالم المشهور عند علماء الرجال لدی اهل السنة. الزهری الذی هو من کبار رجال الصحیح البخاری و أحسن الناس حديثا، وأجود الناس إسنادا عند احمد بن حنبل، کان جندی لبنی امیة!
3️⃣ الزهری له دور کبیر فی تنقیص مقام النبیّ (ص). قد اخرج البخاری عن الزهری فی ما یتعلق بفترة الوحی:
♦️ «... وفتر الوحي فترة حتى حزن النبي (ص) فيما بلغنا حزنا غدا منه مرارا كي يتردى من رؤوس شواهق الجبال ...»
4️⃣ حینما اتهم الزهری _ و من تبعه کالبخاری _ الرسولَ (ص) بالانتحار من شواهق الجبال، قد روی ابوهریرة عن النبیّ (ص) حدیثا:
♦️ «... من تردى من جبل فقتل نفسه فهو في نار جهنم يتردى فيه خالدا مخلدا فيها أبدا...»
✅ انظر و تدبّر و اضحک من اغلاط القوم! اتهموا النبیّ (ص) بالانتحار حینما روی عنه بأنّ من قتل نفسه فی نار جهنم! یأخذون دینهم من الزهری الذی أفسد نفسه و دینه بصحبة الملوك!
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
#دستبرد
2️⃣ عبارت #تحریف_شده صحیح بخاری:
✍️ «... عَنْ عَائِشَةَ - رضى الله عنها - قَالَتِ اسْتَأْذَنَتْ هَالَةُ بِنْتُ خُوَيْلِدٍ أُخْتُ خَدِيجَةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - ، فَعَرَفَ اسْتِئْذَانَ خَدِيجَةَ فَارْتَاعَ لِذَلِكَ ، فَقَالَ « اللَّهُمَّ هَالَةَ » . قَالَتْ فَغِرْتُ فَقُلْتُ مَا تَذْكُرُ مِنْ عَجُوزٍ مِنْ عَجَائِزِ قُرَيْشٍ ، حَمْرَاءِ الشِّدْقَيْنِ ، هَلَكَتْ فِى الدَّهْرِ ، قَدْ ، أَبْدَلَكَ اللَّهُ خَيْرًا مِنْهَا تحفة...»
2️⃣ عبارت #بدون_تحریف از مسند احمدبن حنبل:
✍️ « ... عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا ذَكَرَ خَدِيجَةَ أَثْنَى عَلَيْهَا فَأَحْسَنَ الثَّنَاءَ قَالَتْ فَغِرْتُ يَوْمًا فَقُلْتُ مَا أَكْثَرَ مَا تَذْكُرُهَا حَمْرَاءَ الشِّدْقِ قَدْ أَبْدَلَكَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ بِهَا خَيْرًا مِنْهَا قَالَ مَا أَبْدَلَنِي اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ خَيْرًا مِنْهَا قَدْ آمَنَتْ بِي إِذْ كَفَرَ بِي النَّاسُ وَصَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبَنِي النَّاسُ وَوَاسَتْنِي بِمَالِهَا إِذْ حَرَمَنِي النَّاسُ وَرَزَقَنِي اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ وَلَدَهَا إِذْ حَرَمَنِي أَوْلَادَ النِّسَاءِ...»
3️⃣ با مقایسه دو عبارت فوق روشن می شود که بخاری فضائل بی بدیل حضرت خدیجه (س) را سانسور کرده؛ ولی حسادت ها و فحاشی های عایشه نسبت به ایشان را، ذکر کرده است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
❇️خديجه(سلام الله علیها) را سانسور کردند
🔹آیت الله نجم الدین طبسی :
✅ راويان اهل سنت ۲۰۰۰ حديث از شخصي آورده اند که تنها يك سال مفيد با پيامبر بود؛ اما در مقابل، از حضرت خديجه(س) که ۲۵ سال با پيامبر اكرم زندگي کرده است ۲۵ حديث هم نقل نکرده اند!
✅ سال دهم هجرت سالی بود که فاصله چندروز هم حضرت ابوطالب از دنیا رفت وهم حضرت خدیجه (سلام الله علیهما سلام ) که اون سال به عام الحزن نام گرفت .
✅ اما شايد غم انگيزتر از اين دو مصيبت، مصيبت دست هاي آلوده اي است که با جعل تاريخ و حديث، تلاش کردند تا ابوطالب را مشرک جلوه دهند و خديجه را در برابر ديگران کوچک کنند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#عالم_درباری
1️⃣ یکی از سیاست های جنایت کاران عالم استفاده از علمای دست نشانده برای پیش برد اهداف خود است. انس بن مالک صحابی بزرگ در نزد اهل سنت، یکی از این افراد بود که آلت دست حجاج بن یوسف گشت.
2️⃣ روزی حجاج از انس پرسید: «حدثني بأشد عقوبة عاقبه النبي (ص): شدید ترین مجازاتی که رسول الله (ص) انجام داد را برایم روایت کن!»
انس در پاسخ به او روایت دروغی نقل می کند که رسول خدا (ص) برای مجازات چند نفر مجرم آنها را:
♦️ «... فقطع أيديهم وأرجلهم وسمر أعينهم فرأيت الرجل منهم يكدم الأرض بلسانه حتى يموت...»
🔸 دست ها و پاهای آنها را قطع کرد. با میخ داغ چشم های آنها را کور کرد! یکی از آنها را دیدم که از شدت درد زمین را گاز می گرفت تا آنکه جان سپرد.»(رک: تصویر بالا)
3️⃣ این روایت با آیات متعدد قرآن و سیره قطعی رسول خدا (ص) در تضاد است. چون پیامبر خدا (ص) «رحمة للعالمین» است. همچنین در هیچ آیه ای از قرآن برای برخورد با محاربین دستور به کور کردن با میخ داغ داده نشده و دستور قتل در آیات، بر اساس تناسب با قتل و کشتار محاربین است.
✅ چرا اهل سنت دین خود را از #صحابه_کذاب می گیرند که برای مطامع حجاج ها، براحتی دروغ بر پیامبر (ص) نسبت می دهند؟ دست های عالم نمایانی همانند انس و عبدالله بن عمر و ... در جنایات حجاج و یزید و ... آشکار است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
هدایت شده از دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✧❁﷽❁✧
#العلامة_الشهید_النادم
◀️ اعتراف العلامة الشهید الشیخ حسن شحاته من علماء المستبصر لاهل السنة :
✍️ «... أنا کلّ خوفی یوم القیامة ... خوفی کلّه أن یوقفنی امیرالمومنین علی (ع) کیف ترضیّتَ علی اعدائی؟...»
🔵 شاهدوا و انتشروا
❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁
🆔@Dalaaelossedgh110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
❇️ علم خلیفه دوم
1⃣ از عمر، از معنی کلمه ساده ای از قرآن سوال می شد، مکرراً می شد که معنای کلمه را نمی دانست و در مواردی سائل را با شلاق وعصای خود تهدید میکرد، که چرا این سوالها را از من می پرسید.
✅ درحالی که معنی کلمه واضح بوده و همه کتب لغت اهل سنت معنای آن را بیان کرده اند.
2⃣ مردی از عمر سوال کرد اگر جنب شدیم وآب برای غسل پیدا نکردیم برای نماز چکار کنیم ؟ نماز نخوانید!! عمّار گفت این خلاف فرمایش پیامبر(ص) است، عمّار را تهدید کرد
✅ این فتوا، مخالفت صریح با آیات قرآن دارد؛ (...وان لم تجدوا ماء فتیمموا صعیدا ...) ( ..ان لامستم النساء ولم تجدوا ماء فتیمموا ..)
❇️ چگونه کسی که علم به مفاهیم ساده قرآن ندارد و سوال کننده را مورد ضرب وشتم قرار می دهد و احکام واضح اسلام را نمی داند می تواند خلیفه پیامبر(ص) باشد ؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
❇️ در رمضان، اهل سعادت یا خسارت
◀️ قال الحسن (ع) : «إنّ اللهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْماراً لِخَلْقِهِ، فَیسْتَبِقُونَ فیهِ بِطاعَتِهِ إِلی مَرْضاتِهِ، فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفازُوا، وَ قَصِّرَ آخَرُونَ فَخابُوا؛
◀️ خداوند متعال ماه رمضان را برای بندگان خود میدان مسابقه قرار داد. پس عده ای در آن ماه با اطاعت و عبادت به سعادت و خشنودی الهی از یکدیگر سبقت خواهند گرفت و گروهی از روی بی توجهی و سهل انگاری خسارت و ضرر می ببینند». (من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۵۱۱ )
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
✧❁﷽❁✧
#مناظره
در بغداد مجلس مناظره اى بين علماى فرقه هاى اسلامى تشكيل دادند.
از علماى عامّه آلوسى، عالم بزرگ سنى ها، و از علماى شيعه مرحوم مظفر در مجلسى حضور داشتند. مجلس از شيعه و سنى پر بود.
آلوسى به نمايندگى از عامّه روكرد به شيخ مظفر و گفت: اجازه مى دهيد سؤال كنم؟ مرحوم مظفر فرمود: سؤال كن.
آلوسى پرسيد: درباره ى دستور پيامبراكرم (صلّى اللّه عليه وآله وسلّم) به ابوبكر كه به جاى خود براى مردم نماز جماعت بخواند، چيست؟
اگر مرحوم مظفر در جواب مى گفت: سند اين سخن ضعيف است، يا دلالت بر خلافت ندارد، از هر جهت آلوسى او را مى پيچاند و بالاخره جواب روشن نمى شد، و به نظر مى رسيد كه حق با آنها است.
ولى مرحوم مظفر بدون تأمل فرمود: « إِنَّ الرَّجُلَ لَيَهْجُرُ» قطعا اين مرد هذيان مى گويد! واقعا اين جواب در اين جا معجزه است.
آلوسى نتوانست نفس بكشد و حرفى بزند، لذا خاموش شد: گويى سنگ در دهان او انداختند! و با همين سؤال و جواب، ختم جلسه اعلام شد!
آلوسى با اين كه اهل فضل است و در كتاب تفسير خود مطالب معقولى ذكر مى كند، ولى وقتى به مسأله ى امامت مى رسد گويى همان شخص فاضل نيست و حرف هاى ركيك و عاميانه مى زند!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11