📸 هر چه عقده حقارت و کینه داشتند با تمسخرها ، دروغ ها ، تهمت ها و گیر و ناله الکی علیه خادم الرضای شهید تخلیه و ارضا کردند و دشمنان او را روی کار آوردند و چون کاملا تخلیه شدند امروز چیزی برای عرضه و تخلیه و ارضا لازم ندارند و لالِ لالند برای همین است پادشاه لختِ شان پرنسس تازه به دوران رسیده اش را برای جشن تولد فوق مهمِ شمر کوتوله باکو عازم می کند. یک دورهمی پان ترکی از جیب ملت و امکانات حکومتی که همان حرامزاده یهودی ۶ ماه قبل برای بمباران و کشتار مردم آن به اسراییل سرویس مفتی داد.
برای اولین بار در دوران انقلاب بالاترین مقام اجرایی کشور روزِ پس افتادنِ حقیرترین دیکتاتور جهان را تبریک گفته!
سطح نازل سیاست خارجی کشور در دوران ننگین و ذلت بار وفاق!
لعنت بر بالا و پایین و ریز و درشت این وفاق نجس
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
مثل سگ و گربه ب جون هم افتادن
بعد یه عده از مردم ساده فکر میکردن اینا توانایی دارن واسه مدیریت کشور بدون اینکه ایران تجزیه شه
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
♻️ ردپای بنزین ۶۰ تا ۷۵ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۵
دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ برای اولین بار در بخش درآمدهای هدفمندی یارانهها منبعی از محل فروش بنزین وارداتی با قیمت آزاد درج کرده است.
مبلغ درآمد حاصل از فروش بنزین وارداتی با قیمت آزاد ۵۴۸ هزار میلیارد تومان لحاظ شده است. با فرض واردات به طور میانگین ۲۰ میلیون لیتر در روز بنزین در سال آینده، مبلغ فوق به معنای فروش هر لیتر بنزین به قیمت ۷۵ هزار تومان است. با فرض واردات بنزین در حد ۲۵ میلیون لیتر در روز در سال آینده، قیمت هر لیتر آن باید ۶۰ هزار تومان باشد تا درآمد مدنظر دولت به دست آید.
دولت در جدول مصارف هدفمندی یارانهها اعلام کرده که ۵۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش بنزین وارداتی با قیمت آزاد را به ذینفعان نهایی (مردم) پرداخت خواهد کرد که احتمالا در قالب یارانه نقدی، کالابرگ یا اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی خواهد بود.
با توجه به جمعیت حدودا ۸۶ میلیونی کشورمان، مبلغ فوق معادل ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر در هر ماه است.
🇮🇷 کانال حمید رسایی را به دوستانتان معرفی کنید:
┏🇮🇷━━━━━━━┓
Eitaa.com/rasaee
┗━━━━━━━━━┛
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹جامعه با سر به سمت یک هویت جعلی و متوهم می رود.
🔴پدربزرگ، نام آرِن را برای نوهاش برمیگزیند و میگوید: این یک نام آریایی به معنی فرزند نجیب است.
🔴اما بررسیها نشان میدهد نام «آرِن» در اوستا، شاهنامه و دیگر منابع تاریخی و ادبی ایران وجود ندارد. اما در زبان عربی، این نام به معنی شتر خوشحال است.
✍علیرضا زادبر
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از بیست نفر
فقط دو نفر حضور داشتن!!!!!!
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
قرارگاه مجازی عمار 🇮🇷
از بیست نفر فقط دو نفر حضور داشتن!!!!!! ┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄ کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇 @Emarvirtualcamp
ما میخوایم با این سبک مدیریت تولید رو افزایش بدیم دم فرماندار انزلی گرم نمیدونم چه تفکری داره ولی اگر این شیوه ادامه پیدا کنه امید به اصلاح هست اگر برخورد در پی داشته باشه.
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
در سایهی دستان امن امام علی (ع)، جایی که مقاومت چون نگینی بر تارک ایران میدرخشد، معنویت همچون نسیمی آرام، دلها را به سوی پدرانی چون آن سردار جاودان میکشاند. آنجا که هر ایثار، پلی است به سوی فردایی روشنتر. 🌙🇮🇷
#راه_سلیمانی
#ایرانمرد
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
17.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهاد تبیین
به همین سادگی
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
اقتصاد فروبارشی؛ الهیات نابرابری در لباس علم اقتصاد
در مکتب نئولیبرالیسم، «نابرابری» نه یک بحران اجتماعی، بلکه موتور حرکت اقتصاد است. در این منطق، تمرکز ثروت در «بالا» یک انحراف نیست، شرط امکان رشد است. اگر ثروت در رأس هرم انباشته شود، جامعه حرکت میکند؛ اگر توزیع شود، اقتصاد میایستد. این گزاره، ستون فقرات «اقتصاد فروبارشی» (Trickle-Down Economy) است.
از منظر نئولیبرالیسم، اقتصاد پیش از آنکه عرصه عدالت باشد، میدان کارایی است. بازار، عقلانیترین سازوکار تخصیص منابع تلقی میشود و هرگونه دخالت هنجاری دولت -اعم از مالیات تصاعدی، کنترل قیمتها، حمایت دستمزدی یا سیاستهای بازتوزیعی- نوعی اخلال در این عقلانیت است. ثروتمندان، در این روایت، «مصرفکنندگان ممتاز» و «کنشگران رشد» هستند.
بر این اساس، اگر دولت مالیات ثروتمندان را کاهش دهد، از اقتصاد مقرراتزدایی کند، قیمتها را آزاد بگذارد و اجازه دهد نرخ بهره و نرخ ارز در بازار تعیین شود، انگیزه تولید و سرمایهگذاری از سوی ثروتمندان افزایش مییابد. رشد اقتصادی حاصل میشود و این رشد، از طریق افزایش اشتغال و گسترش کسبوکارها، بهتدریج به لایههای پایین جامعه «فرو میریزد». فقر، در این چارچوب، نه محصول بیعدالتی ساختاری، بلکه نتیجه ناکافیبودن رشد است. بنابراین راهحل فقر، نه توزیع عادلانه ثروت (یا امکانات خلق ثروت)، بلکه تولید بیشتر ثروت در بالا است.
نئولیبرالیسم تأکید میکند که هر سازوکاری که پیش از رشد اقتصادی برای بازتوزیع ثروت ایجاد شود، مانع بزرگ شدن کیک اقتصاد خواهد شد. عدالت اجتماعی اگر هم موضوعیت داشته باشد، باید پسینی باشد؛ یعنی پیامد طبیعی رشد اقتصادی، نه شرط آن.
این روایت بر یک پیشفرض فلسفی خطرناک استوار است: اینکه خیر عمومی الزاماً محصول انباشت خیر خصوصی در رأس هرم است. در این چارچوب، اقتصاد از علم توزیع منابع، به الهیات قدرت تبدیل میشود. در این الهیات، ثروتمند نه فقط موفقتر، بلکه شایستهتر فرض میشود؛ و فقیر نه مستضعف، که «در صف دریافت» معرفی میگردد؛ صفی که وعده داده میشود روزی نوبتش خواهد رسید!
تاریخ معاصر نشان داده که ثروت، برخلاف آب، تمایل به بالا ماندن دارد! در ساختارهای سرمایهداری مالیشده، ثروت نه به پایین تراوش میکند و نه حتی چکه میکند؛ بلکه در داراییهای غیرمولد، بازارهای مالی، سفتهبازی و انباشت بیننسلی قفل میشود. آنچه به پایین میرسد نه ثروت، بلکه بیثباتی، تورم، ناامنی شغلی و فشار معیشتی است.
اقتصاد فروبارشی، انسان را موجودی منفعتطلب و منفعت جامعه را جمع جبری منافع فردی میبیند. در این چارچوب، عدالت نه یک اصل هنجاری، بلکه یک «پیامد احتمالی» است. اگر هم محقق نشد، مسئلهای ساختاری نیست؛ «بازار هنوز فرصت پیدا نکرده است». این تعلیق دائمی عدالت، خطرناکترین ویژگی این منطق است.
اقتصاد فروبارشی کارکردی فراتر از اقتصاد دارد: بازتولید سلطه. این نظریه به نخبگان اقتصادی امکان میدهد سیاستهایی را که در راستای منافعشان است، با زبان «خیر عمومی» بزک کنند. کاهش مالیات ثروتمندان، آزادسازی قیمتها، سرکوب دستمزدها و عقبنشینی دولت از مسئولیتهای اجتماعی، همگی با وعدهای توجیه میشوند (فروبارشی ثروت از بالا به پائین) که هرگز زمان تحققش مشخص نیست. این وعده، جامعه را در وضعیت «انتظار ساختاری» نگه میدارد.
در این وضعیت، اعتراض مستضعفین نه بهعنوان مطالبه عدالت، بلکه بهعنوان تهدید رشد اقتصادی بازنمایی میشود. فقر، بهجای آنکه نشانه شکست سیاست باشد، نشانه «کمصبری جامعه» معرفی میشود. به این ترتیب، اقتصاد فروبارشی در قامت یک ایدئولوژی اخلاقی، قربانی را مقصر و بهرهمند را منجی معرفی میکند.
نقطه کور نهایی این نظریه، نادیدهگرفتن نقش قدرت است. چنانکه در مناظره با آقای دکتر غنینژاد توضیح دادم، بازار یک میدان «برابر» برای «رقابت» نیست. دسترسی نابرابر به سرمایه، اطلاعات، قانون و سیاست، باعث میشود که «فروبارش» اگر هم رخ دهد، همواره گزینشی، نامتوازن و مشروط باشد. در چنین ساختاری، رشد بدون مکانیسمهای بازتوزیع ثروت نهتنها به عدالت منجر نمیشود، بلکه شکافها را نهادینه میکند و جامعه را به آستانه فروپاشی اجتماعی میبرد.
بدیل این منطق، صرفاً یک سیاست اقتصادی دیگر نیست، بلکه یک تغییر پارادایم است: گذار از «فروبارش از بالا» به «توانمندسازی از پایین». اقتصادی که در آن، دستمزد، امکانات تولید، ارزش پول ملی و خدمات عمومی، متغیرهای بنیادیناند نه حاشیهای. در این افق، عدالت نه پیامد تصادفی رشد، بلکه شرط امکان پایداری آن است.
اقتصاد فروبارشی وعده میدهد که اگر قلهها را بلندتر کنیم، دامنهها هم سیراب میشوند؛ اما تجربه نشان داده که قلههای بلندتر، اغلب سایههای عمیقتری میسازند...
#سیدـیاسرـجبرائیلی
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
روبل روسیه در دوازده ماه گذشته با بالاترین سرعت از سال ۱۹۹۴ در برابر دلار افزایش یافته است و از تمام ارزهای اصلی جهانی پیشی گرفته است
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp
🔖یکی بانکدار ؛ اون یکی نخستوزیر!
هر ۲ خبر برای یک هفته اخیره.
کی فکرشو میکرد یه روزی به اجرای عدالت تو چین و پاکستان هم غبطه و حسرت بخوریم...!
┅┅✿❀🇮🇷❀✿┅┄┄
کانال قرارگاه مجازی عمار🇮🇷👇
@Emarvirtualcamp