eitaa logo
شهادت‌نامه
395 دنبال‌کننده
78 عکس
69 ویدیو
5 فایل
کانال رسمی حجت‌الاسلام و المسلمین شهادتی استاد حوزه و دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ یک سال پیش، با سند و مدرک گفتم آب قناتهای گندمینه را بدون رضایت و پرداخت خسارت با تونل به قم میبرند ... خدمت بعضی علما رسیدم ، گفتم مقداری از این آب مال آنهاست ، وضو و غسل را چه میکنید؟ در فکر فرو رفتند! چند روز بعد گفتند : خب این آب حق آنها است و آنها اولویت دارند که آب را بکشند اما تا آن را از قنات نکشیده اند مال آنها نشده است ! پس این آب مال آنها نیست گرچه حق اولویت آنها را دولت رعایت نکرده باشد! (وضوی ما صحیح است) ✅ در قضیه رعایت نکردن حدود شرعی در بانکها رجوع کردم ، گفتند: اگر یقین کردی رعایت نمیکنند ، پولت را نسپار ، ما که یقین نداریم... ✅در قضیه تورم و ظلم به اقشار مردم رجوع کردیم که این در معنا همان دزدی از مردم است گفتند : ما که نمیدانیم از عمد تورم تولید کرده باشند ، شاید چاره ای نبوده است... ✅در قضیه ده ونک رجوع کردیم، گفتند ما که نیروی قضایی نیستیم و قدرتی نداریم! ✅در قضیه اشرافیت در حوزه رجوع کردیم، گفتند: ما نمیدانیم به چه دلیلی این خرجها را میکنند ، اما ممکن است حجت شرعی داشته باشند! 🔰 نباید انتظار داشته باشیم طلبه بگوید دین از سیاست جداست تا سکولار باشد، سکولاریسم شاخ و دم نداردـ سکولاریسم در جان بعضی ما که به ظاهر طرفدار امام (ره) هستیم هم رسوخ کرده ... 🔰 سکولاریسم یعنی همین که من با توجیهات علمی وضو و حساب بانکی خودم را درست کنم برای بقیه مسائل هم حکومت اسلامی وجود دارد و با یک احتمالاتی خودم را خارج کنم و عافیت طلبانه بروم به مسائل علمی بپردازم و آیت الله شوم! @s_mm_sadr ------------------- شهادتنامه @Enghelabetohidi
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
💎 نتیجه ی مخالفت با علامه #طباطبایی از زبان #رهبرمعظم انقلاب #رهبرمعظم انقلاب: 🔶 در گذشته در حوزه‌ی قم با فلسفه و وجود مرحوم آقای «#طباطبایی» مخالفت می شد. می دانید درس اسفار ایشان به دستور تعطیل گردید و ایشان مجبور شد شفا تدریس کند. در دوره‌ی اخیر، قم مرکز حوزه‌ی فلسفی ما بوده است؛ آقای طباطبایی هم انسان کاملاً متشرّع، مواظب، دائم‌الذّکر، متعبّد، اهل تفسیر و اهل حدیث بوده؛ از آن قلندرمآبهای آن‌طوری نبوده است - البته جلسات خصوصی را کاری نداریم - مراتب علمی و #فقه و اصولش هم طوری نبوده که کسی بتواند آنها را انکار کند؛ 🔶 درعین‌حال کسی مثل آقای طباطبایی که جرأت کرد و فلسفه را ادامه داد و عقب نزد، این‌طور مورد تهاجم قرار گرفت. 🔶 نتیجه چیست؟ نتیجه این است که امروز سطح تفکّرات و معرفت فلسفی ما در جامعه و بین علمای دین محدود است. با بودنِ استادی مثل آقای طباطبایی، جا داشت امروز تعداد زیادی استاد درجه‌ی یک از تلامذه‌ی ایشان در قم و دیگر شهرستانها داشته باشیم. آقای طباطبایی فرد فعّالی بود؛ بنابراین جریان فلسفی‌ای که به وسیله‌ی ایشان پایه‌گذاری شد، باید به شکل وسیعی گسترش پیدا میکرد، که نکرده است. البته ما همان وقت مقلّد آقای «بروجردی» بودیم و الان هم با چشم تجلیل و تعظیم به ایشان نگاه میکنیم؛ اما بالاخره هرچه بود، نتیجه‌اش این شد. 🔶 این نباید تکرار شود. 🍀 ديدار اساتید علوم عقلی حوزه علمیه قم- ۸۲/۱۰/۲۹ ♦️ کانال حوزه و فلسفه: ✅ @feghheakbar
🌸️ آیا انسان می تواند با تهذیب نفس به مقامات معنوی اهل بیت علیهم السلام نائل شود؟! 🔴 نظر علامه طباطبایی (رحمت الله علیه) استاد بزرگوار شهید مطهری و آیت الله سعادت پرور (رحمهما الله) را در این رابطه بخوانید: ◀️ از همین گفتار به خوبی معلوم مى شود كه مراد ائمّه طاهرين سلام الله عليهم اجمعين- كه فرموده اند:«نَحْنُ اسْمَاءُ اللّه»ِ، چه بوده است، و الاّ مقام حكومت ظاهريّه اجتماعيّه و وساطت و مباشرت در امور شرعيّه و احكام ظاهريّه الهيّه مقامى نيست كه بدين كيفيّت خود را توصيف كنند. بلكه مراد همان فناء در ذات احديّت است كه ملازم با وجه الله گرديدن و مظهر اتمّ صفات جماليّه و جلاليّه او شدن است كه قابل قياس با هيچ مقام و منصبى نيست. ⏪ اگر كسى گويد كه اين مناصب اختصاصى بوده و وصول به اين ذروه از معارف الهيّه منحصرا راجع به انبياء عظام و ائمّه معصومين- صلوات اللّه و سلامه عليهم اجمعين- است و ديگران را به هيچ وجه من الوجوه بدان راه نيست. در جواب گوئيم: منصب نبوّت و امامت امرى است اختصاصى، ولى وصول به مقام توحيد مطلق و فناء در ذات احديّت كه تعبير از او به ولايت مى شود ابدا اختصاصى نيست و دعوت انبياء و ائمّه عليهم السلام امّت را بدين مرحله از كمال است. حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله امّت خود را دعوت فرموده اند كه به آن جائى كه پاى خود را گذارده اند، پا گذارند و اين مستلزم امكان سير به آن مقصد است و الاّ لازم مى آيد دعوت لغو باشد. لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً.[و براى شما در رسول خدا صلّى الله عليه و آله الگوى نيكوئى است، براى آن كس كه اميد به (ديدار) خدا و روز قيامت دارد و فراوان ياد خدا كند]. از طريق عامّه روايت شده است كه:لو لا تكثير في كلامكم، و تمريج في قلوبكم لرأيتم ما أرى، و لسمعتم ما أسمع. «اگر اين گفتار بسيار در زبانها، و اين اضطراب و آشوب در دلهاى شما نبود هر آينه مى ديديد آنچه را كه من مى بينم و مى شنيديد آنچه را كه من مى شنوم». اين گفتار حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله به خوبى حاكى است از آنكه علّت عدم وصول به كمالات انسانى همانا خيالات باطله شيطانيّه و افعال لغو و بيهوده است.و از طريق خاصّه نيز روايت است كه آن حضرت فرمود: لو لا أنّ الشّياطين يحومون حول قلوب بنى آدم لرأوا ملكوت السّماوات و الأرض. «اگر شياطين گرداگرد دلهاى فرزندان آدم گردش نمى كردند هر آينه آنها ملكوت آسمانها و زمين را مى ديدند». ✅ کتاب لب اللباب صفحه ۳۸ ------------------- 🔴شهادتنامه @Enghelabetohidi
📝"عجب شیر تو شیریه" ۲۳ خرداد ۸۸ ♦️با پیامک یکی از همکلاسی‌های از خواب بیدار شدم. "بدبخت‌ها کارتون به جایی رسیده که برای جمع کردن ستاد قیطریه میرید مزدور لبنانی میارید؟" تهش دوبار نوشته "عجب شیر تو شیریه" خواب‌آلود زنگ زدم بپرسم کلی فحش داد آخرش گفت برو ببین سایتها هم عکساشونو زدن. فوری نشستم پای اینترنت. ♦اول صبح بی بی سی یک خبر از فرماندهان رده یک حزب الله رفته که با لباس شخصی برای سرکوب اعتراضات به تهران آمده‌اند. عجب موجی درست شده در شبکه‌های اجتماعی. دیروز برادر یکی از شهدای معروف حزب الله فرمانده حمله به ستاد قیطریه آقای موسوی بوده. عکسش هم با عنوان "حسین اشمر، مزدور لبنانی" در همه سایت‌ها هست. به چند نفر زنگ زدم هیچکس اطلاعات بیشتری ندارد. خیلی دقیق عکس‌ها و مشخصات‌شان لو رفته. به جز حسین اشمر، عکس‌های نواف نصار، ابوناصر، کریم بوغانی هم هست. سرم درد گرفت. اصلا باورم نمی‌شود. yon.ir/hHY9l ۲۳ دی‌ماه ۹۳ ♦️توی خبرگزاری‌ها دنبال اخبار تعهدات جدید آقای ظریف بودم که تیتر "مهدی‌ نوروزی، شیر سامرا شهید شد" را دیدم. عکس‌های جوان کرمانشاهی واقعا آشناست ولی یادم نمی‌آمد کجا دیدمش. همه‌جا مصاحبه همسرش را کارکرده‌اند. "همسر شما قبل از شهادت هم رسانه‌ای شده بود؟ بله آقا مهدی سال ۸۸ نماینده ویژه دادستان برای جمع کردن ستاد قیطریه بودن که سایت‌ها همونموقع خیلی عکسشونو زدن". تازه یادم افتاد این همان "حسین اشمر، مزدور لبنانی" است. ♦️توی گوشی دنبال شماره موبایل همکلاسی سبزم گشتم. ۵ سال و نیم گذشته است. اصلا نمی دانم هنوز همان خط دستش هست یانه. با خنده اولش دوبار نوشتم "عجب شیر تو شیریه" بعد نوشتم "داعشی‌های بدبخت کارشون به جایی رسیده که انتقام ستاد آقای موسوی تو قیطریه رو از لبنانی‌ها تو عراق با کشتن ایرانی‌ها میگیرن" تهش هم دوباره نوشتم "عجب شیر تو شیریه" چند دقیقه نبود که پیامک تحویل شد فورا دیدم زنگ زد. گفت چی میگی؟ دوباره گفتم "داعشی‌های بدبخت کارشون به جایی رسیده که انتقام ستاد آقای موسوی تو قیطریه رو از لبنانی‌ها تو عراق با کشتن ایرانی‌ها میگیرن" گاوگیجه گرفته بود. کلی فحشش دادم گفتم برو سایتها رو ببین عکسهاشونم زدن. "کانال تلگرام قبل انقلاب" @ghabl_enghelab 🔴 پی‌نوشت‌: عجیب‌تر اینکه تو این روزها شبیه به همین بازی کثیف رسانه‌ای و البته سیستماتیک برای حذف موثرترین اخلاق و دلسرد کردن هزاران شاگرد ایشان که سینه چاک آرمانهای ولایتند، در حال اجراست و اینبار ابن‌سعدهای زمان با سلاح تزویر به مزدورانشان فرمان حمله و هتک حرمت می دهند... ------------------- 🔴 شهادتنامه @Enghelabetohidi
10.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شاید عجیب باشد اما این حکومت بدست عرفا تاسیس و اداره میشود و به دست اقا امام زمان (عج) میرسد @mlakut ------------------- 🔴 شهادتنامه @Enghelabetohidi
جزای آن که نگفتیم شکر روز وصال شب فراق نخفتیم لاجرم ز خیال جماعتی که نظر را حرام می‌گویند نظر حرام بکردند و خون خلق حلال غزال اگر به کمند اوفتد عجب نبود عجب فتادن مردست در کمند غزال تو بر کنار فراتی ندانی این معنی به راه بادیه دانند قدر آب زلال اگر مراد نصیحت کنان ما اینست که ترک دوست بگویم تصوریست محال به خاک پای تو داند که تا سرم نرود ز سر به درنرود همچنان امید وصال حدیث عشق چه حاجت که بر زبان آری به آب دیده خونین نبشته صورت حال سخن دراز کشیدیم و همچنان باقیست که ذکر دوست نیارد به هیچ گونه ملال به ناله کار میسر نمی‌شود سعدی ولیک ناله بیچارگان خوشست بنال شیخ اجل سعدی شیرازی ره ------------------- 🔴 شهادتنامه @Enghelabetohidi
✅صاحب علم و عمل، يگانه‌ى عصر خويش و مورد توجه اولياء است. در طريقت، قدمى عظيم داشت، در حقيقت به كمال رسيد و سرآمد كسانى است كه طريق توكّل را پيموده اند. 🔷حكايت از وى حكايت نموده‌اند: «وقتى در نهايت گرسنگى به نزديك رى رسيدم، بر دلم گذشت كه در اين شهر معاريف و ثروتمندان بسيارند و من نيز در ميان آنها معروف و سرشناسم، شايد براى سدّ جوع، غذايى نيكو برايم فراهم شود. چون به شهر داخل شدم، شخصى را ديدم به مُنكرى مشغول بود، چون او را از آن كار نهى كردم، جماعتى از اشرار بر سر من افتادند و آن قدر مرا كتك زدند كه گرسنگى از خاطرم رفت! در آن ميان شخصى كه در ظاهر به لباس اشرار بود رسيد و سر خود به گوش من نهاد و گفت: اى پير گرامى! انديشه طعام هاى رى، آن گاه دعوىِ توكّل؟! از سخن او تنبّهى پيدا كردم و ديگر آن گونه چيزها بر دلم نگذشت.» 📚پاسداران حریم عشق؛ ج ۲؛ ص ۱۶ ------------------- 🔴 شهادتنامه @Enghelabetohidi
4_5846046292014269835.mp3
8.39M
🔺چیستی فتنه۹۸ 👇 بخشی از جدیدترین تحلیل استاد از فتنه‌های پیشین تا فتنه ۱۳۹۸ (۹۷/۱۰/۳ دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان) @talabeonline1 ------------------- 🔴 شهادتنامه @Enghelabetohidi
تفسیر سوره حمد امام خمینی ره جلسه اول.mp3
8.79M
تفسیر عرفانی سوره حمد امام خمینی (ره) جلسه اول ------------------- 🔴 شهادتنامه @Enghelabetohidi
🔰 متن جلسه چهارم تفسیر عرفانی سوره مبارکه حمد حضرت امام خمینی ره (۱) ✅باور امیدواریم که باورمان بیاید که باید همچین مسائلی (عرفان) باشد. بعضی از قلوب است که انکار می‌کند. همه مسائل عرفان را انکار میکنند. ✅ انکار نکن آنکسی که در منزل حیوان است، نمیتواند باورش بیاید که ماورای این مقام حیوانی چیز دیگری [هم] هست، باورش نمی‌آید و ما باید باورمان بیاید این معنا! اول مرتبه‌ای است [که] انسان به خودش یه حرکتی میخواهد بدهد، اول این است که انکار نکند... ✅ برهان ظاهرا شیخ‌الرئیس است که میگوید آنکسی که بدون برهان یک چیزی را انکار کند، از فطرت انسان خارج است. همانطور که اثبات یک چیزی محتاج به برهان است، اگر گفتی «نه» آن هم برهان میخواهد که بگویی نه! ...یک قلوبی هست که آنها دارند؛ وضع قلبشان طوری شده است که انکاری هستند. همه چیز را انکار میکنند! از باب اینکه نمیتوانند ادراک کنند و از فطرت انسان هم خارج شده‌اند که انسان باید یک چیزی را اگر قبول میکند با برهان قبول کند و اگر رد هم میکنند [با] برهان رد بکند؛ والا باید بگوید «من نمیدانم ممکن است باشد ✅ انکار چرا؟ ما که دستمان به ماورای این عالم نمیرسد، دستمان به این عالم هم، آن قدری که رسیده یک چیز ناقصی است، آنقدری که از این عالم معلوم شده، یک چیز ناقصی معلوم شده،... ما که همین عالم طبیعت را نتوانستیم ادراک کنیم، بشر نتوانسته ادراک کند، چرا انکار کند آن چیزی که پیش اولیاء است؟ آن قلب، قلبی است که دیگر از ورود حقایق و انوار به کلی محروم است! از این جهت آنکه نمی‌داند میگوید نیست! نمیگوید نمیدانم! ✅ کفر جحودی چرا باید انکار کند؟ اون یک مرتبه‌ی کفری است! البته نه کفر شرعی، یه مرتبه کفرانی است. همه مصیبت های بشر هم همین است که یک[سری از] واقعیات را نمی تواند ادراک کند، جحود میکند. نمی‌تواند برسد به آنکه اولیای خدا رسیده‌اند، جحود میکند. کفر جحودی بدترین است! ✅ اولین قدم باید اول قدم این باشد که این چیزی که واقع شده است و در کتاب و سنت هست، اولیأ میگویند، عرفا هم به اندازه‌ی ادراکشان می‌گویند، فلاسفه هم به اندازه ادراکشان میگویند، اولین مرتبه این است که انسان جحود نکند و نگوید خبری نیست! مرتیکه (پزشک ملحد) میگوید تا من خدا را زیر این چاقویی که دارم تشریح میکنم نیابم، اعتماد نمیکنم! اول مرتبه آن است که ماها آنچیزی که انبیاء و اولیاء گفته‌اند انکار نکنیم و اگر چنانچه انکار بکنیم دیگر نمیتوانیم قدم دوم را برداریم؛ همین انکار نمیگذارد... انکار نکند که پشت دیوار انکار تا آخر بماند. ✅ توکل بر خدا بخواهد از خدا که یک راهی برایش باز کند. راه‌ها را باید او باز کند. از خدا بخواهد یک راهی به آنجایی که باید برسد، یک راهی باز بکنند. وقتی انکار نکرد و از خدا خواست که راه باز بشود، کم‌کم باز می‌شود، خدا محرومش نمیکند. ✅ عقلش نمیرسد میگوید چرت و پرت است! امیدوارم که ماها از این حد بیرون برویم که انکار نکنیم، کتاب و سنت را انکار نکنیم. در عین حالی که قائل به کتاب و سنت هست لکن آن چیزی که در کتاب و سنت وارد شده است [را چون] عقلش نمیرسد، منتهی اونجا نمیگوید این نیست وقتی یک نفر دیگری میگوید، آن بیچاره را گیر می‌آورد و می‌گوید چرت و پرت می‌گوید! همین‌هایی هست که در کتاب و سنت است، آنجا را نمیگوید و میگوید خودم نمیدانم اما وقتی به لسان یک نفر آدم وارد می‌شود، آنجا را میگوید چرت و پرت است!! و این آدم را محروم میکند از خیلی مسائل ...سد راه میشود که انسان به این راه وارد بشود. ✅احتمال بدهید درست باشد و این را من عرض میکنم به همه که چیزهایی که اولیأ یافته اند احتمال بدهید درست باشد ممکن است یک کسی در بین مردم باشد که صحیح هم نگوید؛ ممکن است. [اگر] بخواهد موفق بشود باید این جحود را بردارد از قلبش! ✅قرآن و من امیدوارم که ما این حجاب جحود را از قلب‌هایمان برداریم و از خدا بخواهیم که ما را آشنا کند با لسان قرآن... قرآن مثل انسان می‌ماند که یه موجودی است که همه چیز دارد منتهی مثل انسان بالفعل می‌ماند. قرآن یک سفره‌ای است که خدا پهن کرده برای همه بشر. هرکسی به اندازه اشتهایش از این میتواند استفاده کند. اگر مریض نباشد که بی‌اشتها بشود، امراض قلبیه بی‌اشتها میکند. اگر مریض نباشد و اشتهای قلبی‌ش باشد، از قرآن استفاده میکند. ------------------ 🔴 شهادتنامه @Enghelabetohidi
شهادت‌نامه
🔰 متن جلسه چهارم تفسیر عرفانی سوره مبارکه حمد حضرت امام خمینی ره (۱) ✅باور امیدواریم که باورمان بیا
🔰 متن جلسه چهارم تفسیر عرفانی سوره مبارکه حمد حضرت امام خمینی ره (۲) ✅ سفره‌ی پهن الهی [قرآن] یک سفره پهنی است که همه ازش استفاده میکنند؛ مثل اینکه دنیا یک سفره پهنی است که همه ازش استفاده میکنند، یکی علف‌ش را ازش استفاده میکند، یکی از میوه استفاده میکند، یکی مسائل دیگرش را؛ انسان یه جور استفاده دارد، حیوان یه جور و انسان در مقام حیوانیت یک جور! ...قرآن هم اینطوری است، یک سفره پهنی است ! هر کسی به اندازه‌ی آن اشتهایی که دارد و اون راهی که پیدا بکند به قرآن، استفاده می‌کند. استفاده اعلایش را آن میکند که بر او نازل شده، استفاده اعلا مال اوست. لکن نباید ما مأیوس بشویم و ما هم از این سفره یک بهره‌ای برداریم و اولش این است که خیال نکنیم غیر از این مسائل طبیعی چیز دیگری نیست در کار؛ ...این انکار همه نبوت است. و قرآن آمده است که این مسائل اجتماعی را بگوید، مسائل طبیعی را بگوید و برای زندگی آمده است، زندگی دنیا. ✅ همه وسیله است برای... قرآن آمده است که انسان را انسان کند و همه اینها وسیله است برای همان یک مطلب؛ تمام عبادات وسیله است، تمام ادعیه وسیله است، همه وسیله برای این است که انسان آن لباب‌ش ظاهر بشود؛ آن [چیزی] که بالقوه است و لبّ انسان است، این به فعلیّت برسد، و انسان بشود. «انسان بالقوه» بشود یک «انسان بالفعل» «انسان طبیعی» بشود یک «انسان الهی» که همه چیزش الهی باشد. هرچه میبیند، حق ببیند. ✅ هدف از تشکیل حکومت: انبیاء برای همین آمدند. همه اینها وسیله است دیگر؛ انبیاء نیامدند حکومت درست کنند! حکومت می‌خواهند چکار؟ این هم هست اما نه این است که انبیاء آمدند که دنیا را اداره کنند؛ حیوانات هم دنیا دارند و کار خودشان را می‌کنند. البته بحث عدالت همان بحث صفت حق تعالی است، برای اشخاصی که چشم دارند؛ بحث عدالت هم می‌کنند، عدالت اجتماعی هم به دست آنهاست، حکومت هم تاسیس می‌کنند، حکومتی که حکومت عادله باشد، لکن ! اینها همه وسیله است که انسان برسد به یک مرتبه دیگری که برای او انبیاء آمده‌اند. انشاالله خداوند ما را تایید کند برای همه چیز ------------------ 🔴 شهادتنامه @Enghelabetohidi