eitaa logo
اقتدار ولایی
1هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت یک بسیجی در گیلان 🔸 «مجید یوسفی» از بسیجیان مدافع حرم اهل آستانه‌اشرفیه، در عملیات دستگیری اغتشاشگرانی که در روزهای گذشته امنیت مردم را برهم زده بودند توسط یکی از اوباش به شهادت رسید. استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir
🔹 در مصاحبه با شبکه ضدایرانی بی‌بی‌سی فارسی مطرح شد اعتراف جان بولتون به تسلیح آشوبگران در کشورهای همسایه 🔸 مشاور جنگ‌طلب امنیت ملی دولت دونالد ترامپ ضمن ابراز امیدواری برای تغییر نظام در ایران گفت اپوزیسیون ایران در حال مسلح شدن است. سرویس سیاسی- با مهار شدن غائله اغتشاشات اخیر و بازگشت آرامش و امنیت به جامعه، چهره واقعی دشمنان نظام و ملت ایران نمایان‌تر شده است. طی 50 روز گذشته، مسئولان و کارشناسان سیاسی و امنیتی و همچنین روزنامه کیهان بارها به نقش سرویس‌های بیگانه در آشوب‌های اخیر اشاره و طی گزارش‌هایی به افشای اقدامات و برنامه‌های آنان در به‌کارگیری اراذل اجاره‌ای و پادوهای داخلی غرب پرداخته‌اند. براساس همین واقعیت بود که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران 6 آبان‌ماه جاری در بیانیه‌ای از آموزش خبرنگاران ایرانی توسط سیا گزارش دادند. طبق بیانیه مزبور، اغتشاشات اخیر در ایران، طراحی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه بوده و 2 خبرنگار روزنامه‌های زنجیره‌ای توسط سازمان سیا آموزش‌دیده بودند تا با اخبار جعلی و جهت‌دار پیرامون خبر درگذشت مهسا امینی، به تهییج و تحریک افکار عمومی و بستر‌سازی خبری برای پروژه ایجاد آشوب در ایران بپردازند. همچنین پس از ¬ فاجعه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز، وزارت اطلاعات در اطلاعیه دوم خود از شناسایی و دستگیری کلیه عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی آن اقدام تروریستی خبر داد و تصریح کرد «کلیه افراد دستگیرشده، غیرایرانی و با ملیت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.» اعتراف بولتون به تسلیح آشوبگران حالا جان بولتون، مشاور جنگ‌طلب امنیت ملی دولت سابق آمریکا روز گذشته در اظهاراتی به تسلیح آشوبگران در کشورهای همسایه اعتراف کرده است... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/253183 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
♦️⚡️در کانادا وقتی معلمان به خاطر وضعیت اسف بار معیشتی اعتراض کردند و از حضور در مدرسه خودداری کردند، دولت کانادا تصویب کرد که هر معلمی که در مدرسه حاضر نشود، روزانه 4000 $ جریمه می‌شود! جالب اینجاست که نخست وزیر کانادا در تجمع اعتراضی ایرانیان فراری و معاند و گروهکی در کانادا شرکت کرده بود و ایران را متهم به اعمال خشونت و فشار نسبت به مردم کرد. خب دوزاری ‌ها نمی ‌خواهند اعتراضی کنند؟! ✍حمید رسایی @EqtedareVelaeii🇮🇷
🔴 اختلال در سبک زندگی ما ایرانیان در ۱۰۰ سال گذشته چه بر سر ما آورده است؟ ♻️ گزارشات دکتر یاکوب پولاک پزشک مخصوص ناصرالدین شاه در کتاب خاطرات خود این وظیفه‌اش بررسی راه‌های نابودی طب ایرانی اسلامی و جایگزینی طب شیمیایی بود که ۱۰ سال در سالهای ۱۲۳۰ تا ۱۲۴۰ ایران بوده در توصیف ساختار روانی مردم ایران در آن زمان می‌نویسد: ‼️بیماری عصبی سهم مهمی در فهرست بیماری های ایران ندارد، چه اصولا ایرانی نیست. ✅ طرز تربیتش, حرص و جوش نخوردنش, خونسردی اش در برابر آینده و این که فقط حال را غنیمت می‌شمارد و خلاصه طرز تفکر و جهان بینی او مانع از آن است که به هیجان آید و به عوارضی که با زندگی اروپایی ما ملازمه دارد دچار شود. 🍃 جوش و خروش و تلاش اروپایی ها در نظر ایرانیان کاری است عبث و نا‌مفهوم. 🍃 ایرانی، اروپایی را به دلیل جوشی که می زنند و شکلک‌هایی که هنگام بیان مطالب از خود نشان می دهند دیوانه و سفیه می‌خوانند. ✅ به زحمت می‌توان‌ کشور دیگری را سراغ گرفت که تعداد بیماران‌ روانی در آن چنین اندک باشد. ‼️ ❗️مثلا در تهران تعداد آنان از هشت تا ده نفر تجاوز نمی‌کند و در نتیجه هیچ احتیاجی به تاسیس در ایران نیست. 🔴 دیوانگی فقط بر اثر ضربه و جراحات خارجی بروز می‌کند. 🔴 هرچند در ایران تعصب مذهبی خیلی تظاهر می‌شود باز من هیچ جنون مذهبی ندیدم. امری است ناشنیده. ‼️ 📔سفرنامه پولاک ص ۴۸۸ 📌 خواندن این مطالب با مقایسه با وضع فعلی به نظر باور نکردنی است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گزارش درمان بیماری با طب ایرانی اسلامی ♻️ درمان با و !!! ♻️ درمان ♻️ درمان همه و همه به لطف تدابیر عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پدر شهید نخبه شاهچراغ: پرچم ما پرچم شهادت است 🔹جوانان حواسشان باشد سراغ کسانی که با ضربه زدن به کشور دنبال پر کردن جبیشان هستند نروند. مزدوران در مقابل ملت عظیم ایران هیچ چیزی نیستند. 🔹دشمنان اگر دلسوز این مملکت بودند نخبه شهید سید فریدالدین معصومی را از ما نمی ‌گرفتند. @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️روایت همسر شهید مدافع امنیت سجاد فراهانی از توهین یک نفر به چادرش و واکنش شهید به این اتفاق: چند روز قبل از شهادتش بیرون رفته بودم که یک ماشین به چادر من توهین کرد ، زنگ زدم به شهید و گفتم چرا نیستی از من دفاع کنی؟ از شدت عصبانیت موشتشو محکم کوبید تو دیوار ... گفت خانم نگین انگشتری برای تولدم خریده بودی شکست ... من چیکار کنم نیستم مواظب تو باشم . @EqtedareVelaeii🇮🇷
پشت پرده تبدیل دانشگاه به حزب سیاسی مسلح چیست؟ / برداشتن ماسک آشوب از روی صورت لیدر اصلی اغتشاشات دانشجویی! mshrgh.ir/1434304 در هفته اول از اغتشاشات برخی اساتید در دانشگاه ‌ها سعی کردند با تحریک برخی دانشجویان و سیگنال از بیرون فعالیت ‌های علمی در دانشگاه را متوقف کرده و آن را هماهنگ با اعتصابات گروهکی کنند! @EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻فریاد هایی در ستایشِ برهنگی: برای «لذّتِ بدن‌ نمایی»! 🖋 مهدی جمشیدی ۱- فلسفۀ زندگی، «لذّت» نیست انگاره‌ای که حامی «برهنگی» است، از اصالت «لذّت» استقبال می‌کند و بر آن تکیه دارد. در اصالت لذّت، زندگی انسان به اندازه‌ای مطلوب است که خوشایند باشد و خوشایندی نیز چیزی جز «لذّت» نیست. زندگی، برای لذّت است و لذّت، «هرچه بیشتر» باشد، بهتر است. از این‌ رو، انسان، زندگیِ اجتماعی را بر می ‌گزیند تا در سایۀ آن، خوشی‌ها و لذّت‌ های بیشتری نصیبش شود. در این نگاه، هیچ سخنی دربارۀ «کمال» و «انسانیّت» و «ارزش» و «سعادت» و «معنویّت» در میان نیست؛ چراکه همۀ این امور، «توهم‌ها» و «شبه‌ واقعیّت‌ها»یی هستند که در برابر «لذّتِ حداکثری»، مانع‌ تراشی می‌کنند. تنها قیدی که پیش روی لذّت من است، لذّت دیگران است؛ یعنی لذّت من تا آنجا محترم و منطقی است که لذّت دیگران را نخراشد. بیش از این، هیچ معیار و قاعده‌ای وجود ندارد که بخواهد انسان را به سمت ‌سوی خاصی «هدایت» کند، بلکه این «شهوت» و «میل» و «خواستۀ» خودِ فرد است که باید مبنا و اساس قرار بگیرد و فرمان بدهد. ۲- بدن، همۀ «وجودِ من» نیست برهنگی، امری معطوف به بدن است و معتقدان به برهنگی، بدن را می‌ستایند و تنها به بدن می‌اندیشند. بدن در این نگاه، همه‌چیز است و انسان جز بدن، هیچ نیست و اگر هم واقعیّت دیگری در میان باشد، این بدن است که اصالت دارد و باید به آن پرداخت و غیربدن را به حاشیه راند. انسان، مساوی است با بدن و تمام مناسبات اجتماعی نیز بدن تکیه دارند. از طرف دیگر، چون بدن، متعلّق به من است و تنها من می‌توانم دربارۀ آن تصمیم بگیرم، می‌توان رهاسازی بدن و برهنگی را انتخاب کنم. نفیِ غیربدن، یا فروکاهیدن آن، بر تحقیر روح و بُعد معنوی انسان را این رویکرد دلالت دارد؛ چنان‌که بدن، فصل مشترک میان انسان و حیوان و انسان از جهت بدنی، همان حیوان است. آنچه که موجب تمایز، بلکه برتری انسان بر حیوان می‌شود همان شرافت روحی و لایۀ معنوی و قدسیِ وجود انسان است. تمدّن غربی از هر جهت، یک تمدّن بدن ‌محور و بدن‌ اندیشه است و این واقعیّت، ریشه در جهان‌بینیِ مادّی آن دارد؛ در متن این نگرش، معنا و معنویّت و امور قدسی، خیالات شخصی و بی‌پایه هستند که در بهترین حالت، دردها و خلاء‌های درونی انسان را تسکین می‌دهند، بی ‌آن ‌که هیچ بهره‌ای از حقیقت برده باشند. ۳- جامعۀ برهنه، «عفیف» نیست فلسفۀ «پوشش»، حفظ «عفت» است و بدون پوشش، عفت و پاکدامنی و حیا و اخلاق به تاراج خواهد رفت. آنان که میان پوشش و عفاف، فاصله می‌افکنند و پوشش را «لازمۀ عفاف» قلمداد نمی ‌کنند، می‌دانند که میان این دو، «پیوستگی قهری» و «ارتباط تکوینی» وجود دارد و جامعۀ برهنه، هرگز طعم عفاف را نخواهد چشید؛ چنان‌که تمدّن غربی از آن هنگام که مسیر برهنگی را در پیش گرفت، در چالۀ «فحشا» و «هرزگی» و «فساد اخلاقی» فرو افتاد و تباه شد. پوشش، همچون «پوسته»‌ای است که از «هستۀ» عفاف، حفاظت می‌کند. اگر این پوسته شکافته شود، هسته نیز در امان نخواهد ماند. هیچ راه و روش دیگری برای عفاف و پاکدامنی اجتماعی، نمی‌تواند جایگزین پوشش شود و خلاء آن را برطرف سازد. بنابراین، عبور از حجاب، پایان عفاف و درنوردیدن مرزهای اخلاق و ارزش‌های عالی است. ۴- برهنگی، برآمده از «میل جامعه» نیست جامعۀ ایران چه در دورۀ پیشااسلام و چه در دورۀ پسااسلام، هیچ ‌گاه به سوی برهنگی حرکت نکرده و برهنگی را ارزش قلمداد نکرده است. در هیچ نقطه‌ای از تاریخ ایران، نمی‌توان رد پایی از برهنگی یافت و بر اساس آن ادّعا کرد که پوشش، پیشنهاد اسلام به زنان ایرانی بوده است. زنان ایرانی حتّی در دورۀ پیشااسلام نیز مایل به برهنگی و خودنمایی و بدن ‌محوری نبودند و جامعه را به طرف بی ‌اخلاقی و پرده ‌دری و هرزگی سوق ندادند. از این‌ رو، باید گرایش به پوشش را جزو «تمایلات عمیقِ تاریخیِ جامعۀ ایران» دانست. با این ‌حال، در دورۀ تاریخی اخیر در اثر تماس فرهنگی با غربِ متجدِّد و حاکمیّت تجدّد آمرانۀ رضاخانی، جامعۀ ایران گرفتار «تکانه ‌های فرهنگی» شد و برهنگی در لایه ‌های از جامعه نفوذ یافت. پس برهنگی، امری «وارداتی» و «بیگانه» است. البتّه حتّی غرب نیز در دورۀ تجدّد به برهنگی رو آورد و آن را توجیه نظری کرد، وگرنه در دورۀ پیشاتجدّد، این‌گونه نبود که برهنگی در غرب، رسم رایج و عمومی باشد. آنچه که امروز در غرب مشاهده می‌کنیم، حاکی از تحوّلات چند سدۀ اخیر است و نمی‌تواند گویای تمام تاریخ غرب باشد. @EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻🔺⚡️گفت و شنود 🔻✨بگو تو بمیری! 🔸گفت: بیانیه جبهه اصلاحات درباره آشوب های اخیر را دیده ای؟! 🔹گفتم: حتما از بنزینی که روی آتش آشوب ها ریخته اند  ابراز پشیمانی کرده و از ملت پوزش خواسته اند. 🔸گفت: کجای کاری؟! تا حالا یک نمونه سراغ داری که مواضع این جماعت با مواضع دشمنان ایران تفاوت داشته باشد؟! 🔹گفتم: پس بیخود نبود که نتانیاهو آنها را بزرگ ترین سرمایه اسرائیل در ایران می دانست! و مدعیان اصلاحات تا کنون جرات نکرده اند آن را تکذیب کنند! 🔸گفت: بیانیه آنها را بخوان! دقیقا همان مواضع آمریکا و اسرائیل بعد شکست آشوب ها را تکرار کرده اند! به مشکلات اقتصادی اشاره کرده اند ولی به روی خود نیاورده اند که این مشکلات ساخته خودشان بوده است! از فساد نوشته اند و انگار نه انگار که بیشتر مفسدان اقتصادی از هم حزبی های خودشان بوده اند. درباره بی توجهی به انتقادات مردم نوشته اند و یادشان رفته که منتقدان را با فحش و ناسزاهایی نظیر برو به جهنم! لات، جیب بر، بی سواد و... پاسخ می دادند!  یک کلمه هم درباره جنایات آشوبگران و اعتراف اسرائیل و آمریکا و انگلیس به دست داشتن در این جنایات وحشیانه ننوشته اند! و... 🔹گفتم: یارو می گفت به درجه ای از ترقی رسیده ام که برای خودم داستان های دروغ و خنده دار تعریف می کنم و تازه آخرش هم به خودم میگم؛ راست میگی؟ بگو تو بمیری؟! @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💪کولاکِ یکی از دختران انقلاب در مترو با عکس شهید آرمان علی وردی 👌آفرین به این غیرت و حضور 🙏🌷لطفا انتشار دهید تا زن و مرد الگو بگیرند @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شب گذشته خشم شیعیان عربستان از جنایت‌های آل‌سعود در تشییع شهدا و سر دادن شعار مرگ بر آل سعود 🔺 اینجا قطیف در حاشیه خلیج فارس است. اینجا دیگر بخشی از «عربستان» نخواهد شد، سعودی‌ها فکر می‌کردند که بازی را برده و بسیار جلوتر هستند اما این فقط گوشه‌ای از دردی است که محمد بن سلمان باید به دلیل افکار بیمار و مجنون خود تحمل کند. قطیف و مناطق شرق حجاز مانند سیستان و بلوچستان ما نیست و همه می‌دانند چه دارم می‌گویم. 🔺 «الموت لآلسعود» شروع حرکتی است که به‌زودی شراره‌های آن را در جیزان و نجران و عسیر هم خواهیم دید و در منطقه حجاز هم آتش‌های زیر خاکستر به زودی شعله‌ور خواهد شد. دنیایی که تکفیری‌ها و وهابی‌ها فکر می‌کنند به آن تعلق دارند، همان جهنم است و هیچ ارتباطی با دنیای حقیقی آدم‌ها ندارد. @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*ایران موشک بالستیک هایپرسونیک ساخت* 🔹فرمانده هوافضای سپاه: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است. 🔹این موشک جدید از همه سامانه‌ های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. 🔹این موشک سامانه‌های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است. @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی از شهید آرمان علی‌وردی که پشت کامیون در حال رفتن به مناطق محروم برای اردوهای جهادی است. ✅ما اینیم، واسه کشور و هم وطن خودمون جون میدیم، شمای برانداز و اغتشاشگر چیکار کردین جز تخریب اموال عمومی و ضربه زدن به کسب و کار این مردم؟ قرارگاه سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه الغدیر استان یزد @EqtedareVelaeii🇮🇷
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: ✍🏼 در رسیدن به مقصود، باید صبر کرد! در صبر، حالت خوف و رجا نهفته است، و دلیل آن این است که کارها از جای دیگر ناشی می شود و انسان خود، کاره ای نیست و قوام صبر به این است که انسان، حصول کاری را بخواهد، اما در وقت دیگری حاصل شود. @EqtedareVelaeii🇮🇷
💠 امام باقر (علیه السلام): اگر کسی از تو درخواست خیر و خوبی کرد به وی نیکی کن. اگر در خواست کننده شایسته آن نیکی باشد تو به واقع رسیده ای و کار خوبی را در حقش انجام داده ای و اگر شایسته آن نیکی نبوده، تو با انجام درخواست او، مراتب شایستگی خود را در کار خیر نشان داده ای. 📚 الحدیث/ج3/ص332 @EqtedareVelaeii🇮🇷
💠 خمس، بخشی از مازاد اموال و دارائی های انسان است که متعلق به فقرا و پیامبر است. فوائد زیادی برای پرداخت آن ذکر شده است که عبارتند از: -برخوردار شدن از دعای اهل بیت (علیهم السلام) -آمرزش گناهان -تقویت کننده دین -کمک به خانواده و دوستان اهل بیت (علیهم السلام) -زیاد شدن روزی -صفا و طهارت باطن انسان -نشان دادن وفاداری به اهل بیت (علیهم السلام) و عهد با آنان. 📚 برگرفته از کتاب روشهای صحیح تربیت @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 *یک نفر از سپاه فرعون غرق نمی‌شه!! می‌دونید چه کسی بود و چرا غرق نشد؟؟؟* چه نکته‌ی زیبایی! واقعاً بعضی‌ها تخصص‌شان امر به معروف و نهی از منکر است. از جمله استاد فرهنگ! دوستان عزیز این کلیپ کوتاه را اصلاً از دست ندهید @EqtedareVelaeii🇮🇷
🔻معنای دعوت آیت‌الله خامنه‌ای به «محتوا پردازیِ پیش ‌دستانه»: کارزار حجاب از دریچۀ شناخت ‌شناسیِ اجتماعی 🖋 مهدی جمشیدی ۱🔸- اغتشاش‌های اخیر، یکی از نمونه‌های تمام‌عیارِ «جنگ روایت‌ها» بود. هر چند نباید مطالعۀ آن را به این چشم‌انداز، منحصر کرد، امّا ندیدن آن از این زاویه، یعنی کنار نهادن یک «عاملِ مهمِ توضیح‌دهنده». زمانۀ ما بیش از هر دورۀ دیگری، مبتنی بر جنگ روایت‌ها است و ذهن مردم به دست ‌مایۀ فتنه ‌انگیزی و جریان‌سازی تبدیل شده است. حتّی «فتنۀ سال هشتادوهشت» نیز، برخاسته از جنگ روایت بود که در آن، تقلب به اسم رمز برای تحریک و شوراندن مردم بر ضدّ نظام تبدیل شد. ۲🔹- در جنگ روایت‌ها، جامعه در «محاصرۀ روایت» قرار می‌گیرد، و هرچه بیشتر منقبض/ فشرده/ فرسوده می‌شود، تا «مرعوب/ منفعل/ تسلیم» شود، و در نهایت، «عقب‌نشینی» کند. آنچه که در این میدان، گریبان ما را می‌گیرد، «روایت» است نه «واقعیّت»؛ یعنی «شبه‌واقعیّت‌ها» و «سایه‌ها» در مقابل ما، صف ‌آرایی و گردن‌کشی می‌کنند و فشار سازی و تحمیل‌ گری می‌کنند. ۳🔸- روایت‌ها در این جریان، «کج ‌روایت» بودند؛ یعنی از «واقعیّت» حکایت نمی‌ کردند، بلکه به واقعیّت تبدیل شده بودند، در حالی‌که «واقعیّت ‌نما/ شبه ‌واقعیّت» بودند، و واقعیّت، «گم ‌گشته» می‌شود. واقعیّت باید قربانی «بازی شناختی» شود تا هدف ‌های سیاسی تحقّق یابند: عالَمی را یک سخن، ویران کند روبَهانِ مُرده را شیران کند (مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۵۹۷). ۴🔹- روایت، واقعیّت را «قاب ‌بندی» می ‌کند، یعنی واقعیّت را «بُرش» می‌زند، دست ‌کاری و تکه ‌تکه می‌کند، و بقیۀ واقعیّت را خودش روایت می‌کند. پس روایت، ترکیبِ «واقعیّتِ قاب‌بندی ‌شده» و «روایت» است و می‌کوشد ما را به این قاب، «وابسته/ متعصّب/ معتاد» کند. چنانچه این «منظر» و «زاویۀ دید»، شیوع و مقبولیّت یابد، «ذهن جامعه» در چهارچوب آن صورت ‌بندی و منجمد خواهد شد و سخن دیگری را نخواهد پذیرفت. پس باید از «ابتدا»، زمام و عنان روایت را به دست گرفت و قالب‌ها را تعریف کرد تا کار، دشوار و دیریاب نشود؛ چراکه «کنشگران بی‌روایت»، مردگانِ متحرّک هستند. ۵🔸- «تغییر سیاسی» باید «درون‌خیز/ جامعه‌زاد/ از پایین» باشد و این محتاج «تغییر فرهنگی» است، و تغییر فرهنگی یعنی «ارزش‌ها» را از «حالت هنجاری» خارج ‌کردن. برای این هدف باید «ساختار شکنیِ ذهنی» کرد و به «باورها / شناخت‌ها / نگرش‌ها» ضربه‌ زد: فرعِ دید آمد عمل، بی‌‌هیچ شک پس نباشد مردم الا مردمک‌‌ (مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۶۷۹). و این نیازمند «روایت ‌سازیِ منفی از ارزش‌ها» است. چهره‌ سازی وارونه از ارزش‌ها، «دیدها/ برداشت‌ها/ تلقی‌ها» را نسبت به آنها تغییر می‌دهد و این امر نیز در نهایت به حوزۀ «شناخت ‌های بنیادین» خواهد رسید و به اساس عقاید دینی، ضربه‌ های سهمگین خواهد زد. ۶🔹- «قدرت روایت»، بیش از «قدرت واقعیّت» است. ‌کج ‌روایت، ذهن را «بی‌ثبات / متزلزل/ وسوسه ‌آلود» می‌کند، و «اعتماد/ تکیه/ اطمینان» به واقعیّت را می‌زداید. دراین‌حال، «ارجاع به واقعیّت»، کم ‌اثر و گاه بی‌اثر می‌شود. از این ‌جهت باید گفت «احساس/ فهم/ درکِ مردم»، مهم‌تر از واقعیّتِ زندگیِ آنهاست. ۷🔸- برای ساختن کج ‌روایت/ روایتِ منفی/ روایت وارونه، چند عنصر لازم است: الف. «نقطۀ اجماع ‌ساز/ درد مشترک/ دغدغۀ مرکزی» به ‌مثابه چتر بزرگ و فراگیر. ب. «شعار/ حرف/ سخنِ» متناظر با این نقطه. ج. «نماد تصویری/ معادل محسوس/ وجه نمادین» برای جلوه‌گری اجمالی. د. «عینیّت جزئی/ واقعیّتِ خُردِ/ ریز واقعیّتِ» معطوف به زندگیِ روزمرّه. هـ . «زمین/ عرصه/ میدان» برای بازی. و. تحریکِ «نیروهای پیشرانِ اجتماعی/ خواص/ سرآمدان» برای ترغیب توده. ۸🔹- کاری در مقابل باید انجام داد، «واسازیِ جسورانه/ ساخت‌ شکنیِ بی‌رحمانه/ فروپاشاندن بنیادینِ» ‌کج‌ روایت است؛ یعنی باید روایت را «غیر متعهدانه» خواند، و با آن «مواجهۀ انتقادی» داشت، و روایت را «مساوی با واقعیّت» تصوّر نکرد. واسازی یعنی «شکافتن» در برابر «بافتن»: برای مغزِ سخن، قشرِ حرف را بشکاف (دیوان کبیر، غزل شمارۀ ۹۲۱). از جمله باید گفت وقتی «کشف حجاب» می‌شود نماد «آزادیِ زن»، پس آزادیِ زن یعنی «لاابالی‌گری». این نماد، خلاصۀ همۀ هدف ‌های غاییِ پنهان نگاه داشته‌ شده است. در اینجاست که معنای اصطلاحِ لغزندۀ آزادی، مشخص می‌شود. ۹🔸-قضاوت دربارۀ واقعیّت را نیز باید دگرگون کرد. ملاک داوری دربارۀ ابر واقعیّت‌ها، «اجتماعات عظیم» هستند؛ یعنی ابر واقعیّت را می‌توان در اجتماعات عظیم، شناخت. از جمله، «باطن جامعۀ ایران» در زیر تابوت حاج ‌قاسم نمایان شد نه در نظرسنجی‌ها. جریان اغتشاش و ابتذال در «روایت جامعه» شکست خورد؛ چون این جریان، مدّعیِ «فوران جامعه» بود، در حالی‌ که جامعه آنها را در خیابان، تنها نهاد و در فضای مجازی نیز، ربات‌ها جایگزینِ کنشگران واقعی شدند.
29.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نگاهی متفاوت به هنجارشکنی های اخیر/چرا و چگونه یک اقلیت بدنبال تحمیل اراده خود به یک اکثریت هستند قاعده اقلیت متعصب اقلیت متعصب چطور جامعه رو با خودش همراه می‌کنه؟ نسیم طالب می‌گه یک اقلیت سه تا چهار درصدی در یک جامعه می‌تونن خواسته‌‌ی خودشون رو به همه تحمیل کنن اگر به اندازه کافی سختگیر باشن. یه طوری هم این کار رو می‌کنن که شما از بیرون که نگاه می‌کنی فکر کنی اکثریت این جامعه همین رو می‌خوان. در حالیکه نه اکثریت این رو نمی‌خوانن. اونهایی که این رو می‌خوان اقلیت هستن اما اقلیت خیلی سفت و سختی هستن. چرا اینطوریه؟ نسیم طالب تو کتاب پوست در بازی میگه چون جامعه یه سیستم پیچیده است این اتفاق میفته. ⏪حالا ببینید چرا یک جریان مشکوک، بچه های حزب اللهی را به مماشات و مدارا و گفتگو دعوت می کنند و در مقابل شبکه های اجتماعی بیگانه جوانان فریب خورده را به تعصب و پافشاری بر خواسته های هنجارشکنانه مانند کشف حجاب دعوت می کنند به عبارتی هر کسی دارد بچه حزب اللهی ها را به کوتاهی و مماشات و لبخند و... دعوت می کند در واقع در این میدان جنگ اراده ها دارد توی زمین دشمن بازی میکند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴جمهوری‌خواهان: در انتخابات کنگره پیروزی شدیم ♦️«کوین مک کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان در کنگره دقایقی پیش در کنفرانس خبری گفت: واضح است که ما کنگره را دوباره بدست آوردیم.
🖼 برنامه اینترنشنال: تجزیه ایران! شبکه سعودی اینترنشنال در ۵۰ روز گذشته با ۲۵ تجزیه‌طلب ۱۲۰ بار گفت‌وگو کرده است!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اغتشاشگران در قهدریجان اصفهان دقایقی فضای شهر را ناآرام کردند 🔹️تعدادی اغتشاشگر که تعداد آنها کمتر از ۱۰۰ نفر بود چهارشنبه شب سعی در برهم زدن نظم عمومی داشتند. به گزارش خبرنگاران ایرنا این افراد با پرتاب ترقه و بمب های دست ساز باعث ایجاد صدا و مزاحمت برای مردم شدند. بر پایه این گزارش یکی از ترقه ها به یک مامور نیروی انتظامی برخورد کرده و باعث مصدومیت وی شده است. 🔹️یک مقام آگاه امنیتی به ایرنا گفت: این غائله در حدود نیم ساعت به طول کشید و با حضور پلیس پایان یافت. وی گفت: اغتشاش گران به تعدادی از اموال مردم از جمله ماشین های پارک شده نیز آسیب رساندند.