eitaa logo
اقتدار ولایی
981 دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 وصیت نامه بسیار عجیب یک شهید: 🔺سردار حاج حسین کاجی می گوید: بعد از جنگ، در حال تفحص در منطقه‌ی کردستان عراق بودیم که به‌ طرز غیرعادی جنازه‌ی شهیدی را پیدا کردیم. از جیب شهید، یک کیف پلاستیکی در آوردم، داخل کیف، وصیت‌نامه قرار داشت که کاملا سالم بود و این چیز عجیبی بود. 🌷در وصیت‌نامه نوشته بود : من سیدحسن بچه‌ی تهران و از لشکر حضرت رسول (ص) هستم... پدر و مادر عزیزم! شهدا با اهل بیت ارتباط دارند. اهل بیت، شهدا را دعوت می‌کنند... من در شب حمله یعنی فردا شب به شهادت می‌رسم و جنازه‌ام هشت سال و پنج ماه و 25 روز در منطقه می‌ماند. بعد از این مدت، جنازه‌ی من پیدا می‌شود و زمانی که جنازه‌ی من پیدا می‌شود، امام خمینی در بین شما نیست. این اسراری است که ائمه به من گفتند و من به شما می‌گویم. به مردم بگویید ما فردا شما را شفاعت می‌کنیم. بگویید که ما را فراموش نکنند. و... 🌷بعد از خواندن وصیت‌نامه درباره‌ی عملیاتی که لشکر حضرت رسول (ص) آن شب انجام داده بود تحقیق کردیم. دیدیم درست در همان تاریخ بوده و هشت سال و پنج ماه و 25 روز از آن گذشته است. 📚برگرفته از کتاب: خاطرات ماندگار؛ ص192 تا 195
🔥اولویت؛ اقتصاد یا حجاب؟ 🔻آمبولانس با سرعت برای رساندن مجروح به درمان‌گاه در حرکت است که پنچر می شود؛ اینجا موقتا رفع پنچری است اما نجات جان مجروح، همواره بالاترین را دارد است و وجود آمبولانس برای این هدف است! 🔻 «اولویت» امروز است اما و «اهمیت» اول را دارد. ✍حمیدرضا ابراهیمی
🌹امام خامنه ای: قضیه فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کنایه سنگین "حاج " به مدعیان بی سواد، هنگام خواندن نامه امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) به مالک اشتر 👈یعنی وقتی قرارداد خارجی میبنده فرق لغو با تعلیق رو بدونه!
SedayeAnghelab-Panjare1088-03.mp3
10.66M
🔴 پنجره 💠آخرین تحلیل‌های روز در رادیو صدای انقلاب موضوع : بررسی مسائل آذربایجان و تحرکات الهام علیف 🎙کارشناس: دکتر مصطفی برزکار
شماره 15 هُنالِكَ الْوَلايَةُ للهِ الْحَقِّ هُوَ خَيْرٌ ثَواباً وَ خَيْرٌ عُقْباً(کهف/44) امام صادق علیه السلام در مورد «ولایت مخصوص خدا» در این آیه فرمودند: همان ولایت امیر المومنین صلوات الله علیه است. (الکافی، ج1، ص412)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔸 توحید خانه و خانواده ۱ قسمت سی‌‌ و نهم ❣بنده‌من! ▫️إِنَّ‌أَعْظَمَ‌الطَّاعَاتِ‌تَوْحِيدِی برترینِ‌طاعات،توحیدِمن‌است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔸 توحید خانه و خانواده ۲ قسمت چهلم ❣بنده‌من! ▫️إِنَّ‌أَعْظَمَ‌الطَّاعَاتِ‌تَوْحِيدِی برترینِ‌طاعات،توحیدِمن‌است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 💠 کدامیک از سه شبی که در روایات آمده، شب قدر اصلی است؟ 🎙استاد عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 *تهذیب جامعه به جهت زمینه سازیِ ظهور* 🔸( قسمت سی وسوم ) 🎙️ زمینه سازان انقلاب جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ( *سید علیرضا حسینی ) ✅ *پیشنهاد دانلود و نشر گسترده ...* _✨🌼__✨___ *❗مِنَ إلغَريبْ إلَي الْحَبيبْ❗* دلهاي منتظر و عاشق به ما بپیوندید تا با *غریب ترین شخصيت عالم* امام عصر ،ضرورت وچگونگی یاری ایشان بيشتر آشنا شويد
🍃 آیت الله بهجت رحمه الله علیه میفرمودند که مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی و عالم دیگری در محضر مرحوم مامقانی بودند. ✍🏼 آقا میرزا جواد گفتند: نفسم به من گفت: اگر آن عالم سخنی گفت، تو هم باید سخنی بگویی. ولی من با خودم گفتم: نخیر باید کفش او را جفت کنی! نفسم ناراحت شد که چرا؟ گفتم: اصلا باید کفش خادمش را هم جفت کنی! ❣اللهم صل‌علی‌محمد و آل‌محمد ❣ ____⪻🍃🌸🍃⪼____ @EqtedareVelaeii🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 نوستالژی 🎙 مرحوم کافی از بهترین روضه ها 🥀7دقیقه با اهل بیت علیهم السلام 🥀میگن وقتی حاجت داری برا حضرت زهرا سلام الله گریه کن و حضرت رو در پیشگاه خدا واسطه قرار بده که دعات مستجاب میشه ... 🥀🥀🥀🥀 @Gh63_soldier_VelyatFagih
♦️راهپیمایی روز قدس، عمل صالح منتظران در رمضان 👈جمعه آخر ماه ، روز و اعتراض ظلم جهانی است. ✅حضور در جمعیتی که با هم بر سر و و فریاد زده می‌شود از بایسته‌های حتمی و است ❌اما برخی با ژست دینی چنین می‌کنند که آیا اینکار در دین نیست؟ ✅آنها یا مغرض‌اند و یا جاهل؛ 👈در صورت اول که لایق پاسخ نیستند 👈اما در صورت دوم باید بدانند که به فرموده علامه مجلسی: «بدعت در شرع هر امری است که بعد از پیامبر حادث شود و نصی به خصوص برای آن نباشد و داخل در برخی عمومات نیز نباشد»(بحارالانوار ج74 ص202) و حال آنکه در قرآن کریم و نصوص ائمه مطالبی عمیق وجود دارد که ریشه و اصل این مقدس برای رهایی قدس است. این آیه شریفه فقط یکی از آنهاست که برای ژرف‌اندیشی منتظران تقدیم می‌شود: 🔹«...لا يُصيبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ في سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغيظُ الْكُفَّارَ وَ لا يَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنينَ (توبه/120) هيچ تشنگى و رنج و گرسنگى در راه خدا به آنان نمى‌رسد و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم مى‌آورد قدم نمى‌گذارند و از دشمنى غنيمتى به دست نمى‌آورند مگر اينكه به سبب آن، عمل صالحى براى آنان [در كارنامه‌شان] نوشته مى‌شود، زيرا خدا پاداش نيكوكاران را ضايع نمى‌كند. ✅و این خود بخشی از است. ✍️حجت الاسلام ملایی
غزل شماره ۲۱۳۱ غزلستان :: مولوی :: دیوان شمس - غزلیات  «دیوان شمس» حیلت رها كن عاشقا دیوانه شو دیوانه شو و اندر دل آتش درآ پروانه شو پروانه شو هم خویش را بیگانه كن هم خانه را ویرانه كن وآنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو رو سینه را چون سینه‌ها هفت آب شو از كینه‌ها وآنگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو باید كه جمله جان شوی تا لایق جانان شوی گر سوی مستان می‌روی مستانه شو مستانه شو آن گوشوار شاهدان هم صحبت عارض شده آن گوش و عارض بایدت دردانه شو دردانه شو چون جان تو شد در هوا ز افسانه شیرین ما فانی شو و چون عاشقان افسانه شو افسانه شو تو لیله القبری برو تا لیله القدری شوی چون قدر مر ارواح را كاشانه شو كاشانه شو اندیشه‌ات جایی رود وآنگه تو را آن جا كشد ز اندیشه بگذر چون قضا پیشانه شو پیشانه شو قفلی بود میل و هوا بنهاده بر دل‌های ما مفتاح شو مفتاح را دندانه شو دندانه شو بنواخت نور مصطفی آن استن حنانه را كمتر ز چوبی نیستی حنانه شو حنانه شو گوید سلیمان مر تو را بشنو لسان الطیر را دامی و مرغ از تو رمد رو لانه شو رو لانه شو گر چهره بنماید صنم پر شو از او چون آینه ور زلف بگشاید صنم رو شانه شو رو شانه شو تا كی دوشاخه چون رخی تا كی چو بیذق كم تكی تا كی چو فرزین كژ روی فرزانه شو فرزانه شو شكرانه دادی عشق را از تحفه‌ها و مال‌ها هل مال را خود را بده شكرانه شو شكرانه شو یك مدتی اركان بدی یك مدتی حیوان بدی یك مدتی چون جان شدی جانانه شو جانانه شو ای ناطقه بر بام و در تا كی روی در خانه پر نطق زبان را ترك كن بی‌چانه شو بی‌چانه شو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ضعف فکری و عقلی، علت اصلی اختلاف درونی منافقان ✏️ بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه تفسیر سوره حشر 🗓 مجموعه | نکات جلسات تفسیر قرآن که در سال ۱۳۶۱ ایراد شده است 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | متوجه برنامه دشمن برای باشید ✏️ بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر مسئولان نظام 💻 نسخه کیفیت اصلی را در سایت | آپارات ببینید👇 https://khl.ink/f/52489 https://www.aparat.com/v/KEO3l
🔸 خون ریزی لثه روزه‌دار ⁉️ من در بیشتر روزها آب دهانم با خونی که از لثه‌هایم می‌آید مخلوط می‌شود و گاهی نمی‌دانم آب دهانی که فرو می‌برم همراه با خون است یا خیر؟ روزه‌ام با این حال چه حکمی دارد؟ امیدوارم مرا راهنمایی فرمایید. ✅  اگر خون لثه در آب دهان مستهلک شود، محکوم به طهارت است و بلعیدن آن اشکال ندارد و مبطل روزه نیست، و همچنین در صورت شک در همراه بودن آب دهان با خون، فرو بردن آن اشکال ندارد و به صحّت روزه ضرر نمی زند. 📱 رسانه KHAMENEI.IR به‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، احکام روزه‌داری مطابق با فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به مرور منتشر میکند. ⭐️ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔰 رهبر انقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام: خدمت به خدا یعنی خدمت به مردم و خلق الله. ۱۴۰۲/۱/۱۵ 📜 📥 دسترسی به مجموعه سخن‌نگاشت: https://khl.ink/f/52467
پرسش و پاسخ.m4a
16.72M
🔻مناظره علمی با موضوع: «جمهوری اسلامی؛ از نظریه تا عمل» 🖇با حضور • مهدی جمشیدی (نویسنده و پژوهشگر فرهنگ) • عماد بهاور (عضو شورای عالی اصلاحات) 🖇 ۲۱ فروردین ماه ۱۴٠۲ دانشکده الهیات دانشگاه تهران 🖇 این مناظرۀ سه ساعته، بسیار شنیدنی و جذاب هست. یک مناظرۀ متراکم و پرحمله و سرشار از نکته‌ها و اشکال‌ها و ارجاع‌ها. در حضور دانشجویان و از هر دو طیف. گفتگو از مباحث معرفتی آغاز شد و به مباحث عینی، از جمله حجاب و شکاف مردم و حاکمیت رسید. در این سه ساعت، اکثر حاضران در جلسه ماندند و استدلال‌ها را شنیدند. بخشی از این مناظره که تیز و حساس بود به کارنامۀ رهبر انقلاب اختصاص یافت که در آن، نمایندۀ جریان اصلاحات، یکی از ریشه‌های مشکلات کشور را تمرکز قدرت در شخص ولی‌فقیه معرفی کرد. در مقابل، نمایندۀ جریان انقلابی به توضیح ساختار توزیع قدرت در نظام جمهوری اسلامی و ماهیت متکثر آن پرداخت. 🖇 مشاهده‌ی گزیده‌های تصویری در: snn.ir/004UAQ snn.ir/004UBu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱. علامه‌ی راحل، چه خلوت عاشقانه‌ای با حضرت حق داشت. وقتی «وجود»، غرق در «توجه» می‌شود، چنین حالی بر آدمی عارض می‌گردد. و رفته‌رفته از این حال معنوی، مقام و ملکه برمی‌آید؛ چنان‌که «بی‌خود» می‌شوی و سرشار از تنبه. عروج می‌کنی به مقام «توجه». و «تقرب الی الله» هم همین تذکر است. «حاضر» می‌شوی در برابر حق. ۲. توجه‌ات از مفاهیم عبور می‌کند و بر وجودت، نور می‌تابد. مفهوم‌بسندگی، حضور حقیقی نیست؛ چه‌بسا برای اولیا، مرتبه‌ای از غیبت و لایه‌ای از حجاب باشد. چنین توجه‌ای، فعل «قلب» است؛ دل باید حاضر شود و نسبت خویش را با حق بیابد. در این حال است که جرعه‌جرعه، نور می‌نوشی و لحظه‌لحظه، تقرب می‌یابی. ۳. هرچه از بدن و تعلقات و دنیا و می‌خواهم‌های این‌جهانی گریزان می‌شوی، بیشتر و بیشتر به حق مطلق، متصل می‌شوی. آن‌که زنجیر تعلقات دنیوی را از پای دل نگسسته، بال پریدن ندارد. او خاک‌نشین است و کوته‌بین. دریدن زنجیر، همان و پرواز، همان. ۴. وصف این حالات کجا و چشیدن طعم آنها کجا. باید رفت و دید، نه این‌که نشست و شنید. اما آن‌که اسیر صورت است، از معنا بی‌نصیب است. در ظواهر و مقدمات، متوقفیم و از عوالم بالا، منقطع. ۵. بارالها، ما را نیز از خوان «توجه» و «حضور» و «اتصال» و «تقرب»، متنعم گردان. صدالبته به وساطت علی‌بن‌ابی‌طالب. این نبی و امام هستند که «خلق» را به سوی «حق» می‌برند و در وادی حق، سیراب می‌کنند. بی‌قافله‌سالار، سفر نتوان رفت؛ آن هم سفر قدسی. ۶. می‌نگری که چگونه از وجودش، حضور می‌تراود و توجه می‌بارد. گویا اینجا نیست. باید از اینجا غایب شد تا در آنجا، حاضر شد... 🌙 @mesbahyazdi_ir
🔻منطق مغفولِ امام خمینی دربارۀ حجاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال می‌کند که در نوفل‌شاتو شما وعده کردید که نه‌تنها آزادی‌ها حفظ می‌شوند، بلکه تعمیم نیز می‌یابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز می‌گوید: «زن‌هایی که تظاهر کرده‌اند همان زن‌هایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهی‌ها، آن آزادی‌هایی که آنها می‌خواستند - می‌خواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری می‌خواهند بکنند و می‌خواستند با تباهی‌ها هم‌آغوش باشند، می‌خواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و می‌دیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی می‌کشد و ملّت را به عقب می‌راند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورت‌هایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمی‌شود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸). ۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که: [الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباه‌شدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده می‌شدند و ازاین‌رو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپری‌شده هستند و اینک گمان می‌کنند که می‌توانند به حیات فرهنگی‌شان ادامه بدهد؛ حال‌آن‌که آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزش‌های فرهنگیِ متمایزی است. [ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و می‌خواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالت‌های اجتماعی دیگری نیز دارد که به‌رسمیّت‌شناختن‌شان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم می‌کند. [ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادی‌های نامشروع» نمی‌دهد و «منع قانونی» در مقابل‌شان ایجاد کرده است، درحالی‌که اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواسته‌های نامشروع‌شان آزاد می‌گذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمی‌کرد و الزام نمی‌طلبید، برنمی‌آشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداوم‌یافتن ولنگاری و بی‌بندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صف‌‌آرایی سوق داده است. [د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چاره‌ای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای‌ بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالی‌که آنها تلاش می‌کنند خودشان را مردم نشان بدهند. [هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفته‌اند که در یکی، آزادی انسان را خواسته‌ها و امیال خودش تعیین می‌کند و به دلیل نسبی‌بودن ارزش‌ها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمی‌خیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیم‌شدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیاده‌خواه و حریص است که پیش می‌رود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید. [و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه‌»ای نیافته‌اند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا