eitaa logo
اقتدار ولایی
1هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
21.5هزار ویدیو
249 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓چکار کنیم که قلبمان برای اشک بر امام حسین علیه السلام اقبال داشته باشد؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی @ostadmohamadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو کیستی که در غم از دست دادنت، مردان ما شبیه زنان گریه میکنند... در ماتم اسارت زینب عجیب نیست، سرها اگر به روی سنان گریه میکنند... ❤️ شعر عاشورایی آقای امیر تیموری که در سال۹۸ در دیدار شاعران با رهبر انقلاب خواند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | رهبر انقلاب: اگر ملت ما عاشورا را این‌جور در طول قرنهای متمادی با اصرار نمی کردند و بیان نمی کردند، ممکن بود این حادثه‌ی مهم از یادها برود یا بسیار ضعیف‌تر از آنچه واقع شده است منعکس بشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی کتاب «حماسه امام سجاد(ع)» توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در آخرین شب عزاداری حسینیه‌ی امام خمینی 📚 این کتاب مشتمل بر گفتارهایی از حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی مبارزات سیاسی - فرهنگی امام سجّاد(علیه‌السلام) است. 📌 ثبت سفارش: https://shop.khameneibook.ir/حماسه-امام-سجاد-علیهالسلام @KhameneiBook
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ما گاهی کودکِ خود را برای نماز صبح بیدار نمی‌کنیم؛ او را تربیت نمی‌کنیم که از خواب سحر بزند. این کار، محبّت و دلسوزی نیست؛ درهای بهشت، هنگام سحر و نماز باز می‌شود، در حالی که او خواب است! نمی‌گویم خشونت به خرج دهیم؛ بحثِ تربیت است. حیفمان می‌آید صحنه‌هایی پیش بیاوریم که او در سختی بیفتد و تربیت شود. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مؤمن آل فرعون را قطعه‌قطعه کردند، اما او پای حرفش ایستاد و ضرری به او نرسید؛ «فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا». مکر شیطان این نیست که ما به شهادت برسیم! شیطان جنگ راه می‌اندازد که ما در دلِ این سختی‌‌ها، از مسیر ایمان برگردیم و کافر شویم. اما اگر به شهادت رسیدیم، این شهادت، به نفع ماست. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
DA 049 Final WEB Version mobile.pdf
20.21M
🔻فهم انتقادی آوینی از توسعه 🖇 مصاحبه با دوماهنامه‌ی دیده‌بان اندیشه در صفحه‌های ۲۹-۳۳. 🆔 @Didebane_Andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻درس‌گفتار: احیاگری آوینی، تجددمآبی خاتمی 🖇 در اینجا بخوانید: https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/18422
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | علیه زمین‌خواری و فساد با رسمی کردن معاملات غیرمنقول 📝 یادداشتی درباره اهمیت و الزامات سلب اعتبار از معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول 🔹 مهم‌ترین چالشی که امنیت مالکیت اموال غیرمنقول را به خطر می‌اندازد، اعتبار معاملات عادی یا به عبارتی معاملات غیررسمی است. معاملات عادی برخلاف معاملات رسمی که در پایگاه داده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت می‌گردند، صرفاً بر روی یک کاغذ نوشته شده و در جای دیگری به ثبت نمی‌رسند. همچنین در این معاملات برخلاف معاملات رسمی که پیش از معامله، مالک بودن فروشنده و فقدان موانع انتقال مالکیت، از مراجع ذی‌صلاح استعلام می‌شود، امکان استعلام وجود ندارد. 🔹 اعتبار معاملات غیررسمی، تنها امنیت مالکیت اموال غیرمنقول خصوصی را تهدید نمی‌کند، بلکه امنیت مالکیت اراضی ملّی را نیز در قالب پدیده زمین‌خواری به خطر انداخته ‌است. 🔹 از آثار مهم تهدید مالکیت اموال غیرمنقول که نتیجه‌ی اعتبار معاملات عادی این اموال است، افزایش احتمال خطر سرمایه‌گذاری در تولید است. از آنجایی که زمین یکی از نهاده‌های اصلی تولید، به‌ویژه تولید در مقیاس بزرگ است، تهدید مالکیت زمینی که در آن تولید انجام می‌شود (نظیر زمین کشاورزی، کارگاه یا کارخانه) برای تولیدکنندگان خطر بزرگی محسوب می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شهریار زرشناس: مشکلات اقتصادی امروز ریشه در دوره ناصری و رضاخانی دارد 🔸دکتر شهریار زرشناس (عضو هیات علمی دانشگاه): 🔹مشکلات اقتصادی ما ثمره 44 سال حاکمیت جمهوری اسلامی نیست، بلکه ثمره تفکرات اقتصادی شبه مدرنتیه‌ای است که زمینه اصلی آن به دوران پهلوی و رضاخانی بر می‌گردد و حتی می‌توان رگه‌های اصلی آن را در دوره ناصری جستجو کرد. 🔹دکتر ظریف می‌گفت چرا «سازشکاری» فحش است و «مقاومت» ستایش می‌شود؛ در حالیکه اگر ما به دنبال سازش و پذیرش آنچه نظام جهانی می‌گوید را قبول کنیم، از نظر اقتصادی وضعیت بدتری خواهیم داشت که نمونه بارز آن ژاپن و کره هستند. 🔹ژاپن تا سال‌ها اقتصادی مخصوص به خود داشت و امپراطور میجی هم بدون اینکه از اقتصاد نظام جهانی تبعیت محض کند، نوعی رنسانس بومی را پیاده‌سازی کرد اما در نهایت این ژاپنی که با غرب در ارتباط است، جامعه خوشبختی نیست، مردمش بالاترین میزان افسردگی و خودکشی را دارند و با اینکه از نظر اقتصادی به یک قدرت تبدیل شده‌اند ولی از نظر سیاسی، نیمه مستقل هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دکتر زرشناس: کسانی امروز منتقد اقتصاد هستند که سال‌ها سیاست‌های خودشان در ایران اجرا شده است دکتر شهریار زرشناس (عضو هیات علمی دانشگاه): 🔸کسانی باید پاسخگوی 30 سال مشکلات اقتصادی ایران باشند که نظراتشان در اقتصاد ایران اجرا شده و حالا در رسانه‌هایشان نشسته‌اند و قیافه منتقد به خود گرفته‌اند. 🔸کسانی که آمدند روی همین صندلی نشستند و منتقد بودند، باید پاسخگو باشند نه منتقد، چون سیاست‌های خودشان بوده که سال‌ها در اقتصاد ایران اجرایی شده است. 🔸سیاست نئولیبرالی دانشگاه‌ و بیمارستان پولی از دوره هاشمی در ایران اجرا شد، و این هم نتیجه‌ی آن است؛ و اگر هم سیاست‌هایشان کامل اجرایی می‌شد، قطعا وضع بدتر بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله الرحمن الرحیم ▪️عملکرد دولت‌ اصلاحات در حوزه حجاب؛ محمد خاتمی چگونه با حجاب زن ایرانی در طول حیات سیاسی بازی کردند؟؟ 🖊رفتار و اظهارات خاتمی و همکاران وی در هشت سال دولت اصلاحات ، سوق دادن جامعه به خصوص قشری از زنان و دختران ایرانی، به بود. ⬅️ «حمله علنی یا ضمنی» به مبانی و احکام اسلامی یکی از کارکردهای ثابت جریان تجدید نظرطلب از بدو شکل‌گیری آن تاکنون بوده و چنین کارکردی در سال‌ های گذشته خود را به اشکال مختلف نشان داده است ➖ بی حجابی و کشف حجاب یکی از مسایلی است که جریان تجدید نظر طلب یا به عبارتی جریان موسوم به اصلاح ‌طلب، ید طولایی در حمایت از آن دارند و شاید بیشترین حمایت و ضربه به مقوله حجاب به عنوان آزادی زن، در دولت اصلاحات رقم خورد و در این بین، بعد از هاشمی ‌رفسنجانی، اصلاح ‌طلبان و رییس دولت اصلاحات با اظهارات متناقض و مبهم، به باورهای نسل جدید حمله کردند ➖ هم‌ قطاران دولت اصلاحات و شخص در دهه اول انقلاب که به اسامی همچون مشهور شده‌اند تا او در کسوت روزنامه کیهان و وزارت ارشاد موسوی و هاشمی از یک سو و شعارها و پیام‌های انتخاباتی و هدف ‌گیری ‌شده او و ستاد انتخاباتی‌اش در بهار 76 و در ادامه سیاست‌های فرهنگی منفک از خط امام در دولت اصلاحات، افراط و تفریط در مقابله با پوشش و حجاب را تکمیل کرد و باعث شد رهبر انقلاب بارها به هشدار و انذار نسبت به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ فرهنگی تاکید کنند ➖بسیار ساده‌ انگارانه خواهد بود که اگر مواضع، شعارها و سیاست‌های دولت خاتمی را محصول شخص او درنظر بگیریم و ، ، و شبکه‌ای و نخبگان فاسد امنیتی را در شکل‌گیری این پازل به حساب نیاوریم. ➖ یکی از اسامی پرطمطراق در میان احزاب و جریان ‌های سیاسی پس از انقلاب است. این گروه که با انشعاب از جامعه روحانیت کار خود را آغاز کرد و افرادی چون موسوی‌خوئینی‌ها، خاتمی، کروبی، موسوی‌لاری، انصاری و ...اعضای این تشکل بودند. ➖ وجه ممیزه ایشان در دهه شصت از جامعه روحانیت مبارز در غلظت و شدت انقلابی بودن دانسته می‌شد. افرادی که در زمینه ‌های اقتصادی به مدل توده‌ای، در زمینه سیاسی به مدل حکومت اسلامی و ذوب در ولایت و در زمینه فرهنگی به تندترین شکل ممکن مقید بودند و با تسمیه خود به عنوان خط امام، سعی می‌کردند خود را عِدل امامِ امت جا بزنند. ➖ به عنوان یکی از رهبران اصلی این جریان نیز از این قاعده مستثنا نبود و در نوک پیکان رقابت‌های حزبی با بزرگان جامعه روحانیت قلم می‌زد و موضع‌ گیری می‌کرد. او که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد به عنوان نماینده مردم اردکان و میبد راهی مجلس شد، به فرمان امام خمینی (ره) در ۱۳۶۰ سرپرست موسسه مطبوعاتی کیهان شد و سال بعد از آن به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد انتخاب شد و در دولت هاشمی رفسنجانی هم در همین مسوولیت ایفای نقش کرد تا اینکه در ۱۳۷۰ خورشیدی استعفا داد و پس از کناره‌ گیری از وزارت فرهنگ به ریاست کتابخانه ملی منصوب شد. ➖ نوع نگاه خاتمی در دهه اول انقلاب به پدیده‌ها از جمله در مسیر خط فکری مجمع قابل تعریف است. برای مثال درباره نامه سال ۶۹ سید محمد خاتمی در کانالی تلگرامی خود در مورد اهتمام خاتمی به حرکات ضد بی‌حجابی این چنین نوشته است: «یک بار در اردیبهشت سال ۶۹ نیروهای حزب الله فراخوان گسترده‌ای برای تجمع و تظاهرات علیه بدحجابی در میدان ولی عصر تهران دادند و جمعیت انبوهی گرد آمدند و تظاهرات انجام شد اما طبق روال معمول ما در روزنامه کیهان پوشش خبری کمی به این واقعه دادیم در حالی که روزنامه ‌های دیگر اغلب با تصویر در صفحه اولشان منعکس کردند. به دنبال این امر جناب آقای خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در موسسه کیهان در یادداشتی که برای بنده به عنوان مدیر و سردبیر کیهان فرستاد به شدت از نحوه برخورد روزنامه کیهان با این تظاهرات حزب الله و پوشش ضعیف خبری آن انتقاد کرد و آن را ناشی از روشنفکری زدگی، مخالفت با حزب الله و طرفداری از فساد و.... دانست!» ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا